אחד הלינקים מהתגובה בושא הפינוייםmavetlaaravym

"ביום פינוי, קמים ויוצאים מהבתים בלי להפעיל כוח" - כך אומר בראיון מיוחד ל-ynet הרב שלמה אבינר, רבה של ההתנחלות בית אל וראש ישיבת "עטרת כהנים" ברובע המוסלמי בעיר העתיקה. מדובר בהצהרה חסרת תקדים של אחד מחשובי הרבנים בציונות הדתית, שקורא באופן אקטיבי שלא להתנגד בכוח לפינוי במהלך ביצוע ההתנתקות ואף לא לבצע פעולות כגון חסימות כבישים, הפוגעות בציבור.

 

הרב אבינר הוא דמות מובילה בציונות הדתית, אך שנויה במחלוקת בחברה הישראלית. לפני שנתיים וחצי פירסם מאמר המתיר להרוג חיילים המסרבים לשרת בשטחים: "סרבן פקודה יש רשות למצביא להוציאו להורג, אם יש צורך חיוני", הבהיר. לפני כשנה וחצי אמר בעצרת המונית למען שחרורו של ג'ונתן פולארד: "אם היה לנו כוח היינו צריכים לקחת נשק, לכבוש את אמריקה ולשחרר אותו".

 

אבל הרב אבינר מפתיע לגבי ההתנתקות, וקובע כי אין להתעמת עם החיילים והשוטרים המפנים. בדבריו ל-ynet, הוא מוצא עצמו בדעת מיעוט בקרב ההנהגה הרוחנית של הציונות הדתית.

 

הרב אבינר, אתה קורא בעצם לציבור המתנחלים להתפנות בשקט, בהשלמה.

 

"ביום פינוי קמים ויוצאים מהבתים בלי להפעיל כוח. רק מחאה עממית תשנה את דעתו של ראש הממשלה".

 

מהם דרכי פעולה של מחאה עממית?

 

"רק הפגנות והבעת דעה. כלומר הכל חוקי, הכל עדין. לא לחסום כבישים, לא להטריח אזרחים, לא לעשות רעש ולא לעשות בלגאן - אך ורק להביע מחאה

מיהו האיש?
הרב אבינר: ביוגרפיה / ynet
הרב שלמה חיים הכהן אבינר, ראש ישיבת עטרת כהנים ורב היישוב בית אל נולד בצרפת בשנת 1943. עלה לישראל בשנת 1966 ולמד בישיבת "מרכז הרב". היה מתלמידיו של הרב צבי יהודה הכהן קוק. שירת בצה"ל בדרגת סגן, היה רבו של קיבוץ לביא בגליל ושל מושב קשת ברמת הגולן. עד כה פרסם עשרות ספרים ומאמרים במגוון רחב של נושאים בהלכה, אמונה וענייני עם ישראל. בין הידועים "שיחות הרב צבי יהודה", "טל חרמון", "פרקי אהבה" וספרים בנושא חינוך ילדים ותשובות הלכתיות.
אחרי השערוריות קופי אנאן מגיב: האו"ם חיוני לאנושות

עממית. כי בסופו של דבר, השליט של האומה זה העם - לא הכנסת ולא הממשלה. אני זוכר ששאלנו את ראש הממשלה לשעבר אהוד ברק - למה אתה מעביר מהלך כל כך משמעותי בממשלת מיעוט? והוא השיב: "אין הפגנות". הוא חש הסכמה באומה, אז לא אכפת לו. אז צריכה להיות קודם כל מחאה עממית נגד ההתנתקות, או לפחות מחאה עממית שמהלך כל כך חמור נעשה בלי משאל עם.

 

"אני זוכר את עצמונה (הישוב בימית, שפונה ונבנה מחדש בעזה - א.מ.). באו חיילים, פינו - לא הייתה התנגדות, אפילו לא פסיבית. החיילים עזרו לארוז את הציוד ולעלות על המשאיות. האנשים בכו והחיילים בכו ולא היה פירור של התנגדות. בכל שאר המקומות הלכו כסאח. ומה היה בסוף? עצמונה השתקמה, נבנתה מחדש וכל האחרים התפוררו. עובדה. התנגדות פסיבית זה מתחיל טוב ונגמר לא טוב. אני מושך, נקרעת חולצה, קללה - וזה נגמר לא טוב".

 

כלומר, אם לא מצליחים למנוע את המהלך בחמישה החודשים וחצי הקרובים, אז מה שאתה אומר זה שפשוט קמים ויוצאים?

 

"קמים ויוצאים, לא בכוח".

 

הפור נפל?

 

"למרות החלטת הכנסת והממשלה, הפור לא נפל. צריך להמשיך ולהיאבק, כי ההכרעה היא בידי האומה. אומרים שראש הממשלה דיקטטור. אני לא יודע אם ראש הממשלה דיקטטור, אבל אני כן יודע שהמשטר הוא לא דיקטטורי. יש דוגמאות בהיסטוריה שהיו שליטים מאוד סוקרטיים, אבל כשהייתה מחאה עממית הם חזרו בהם. חוץ מזה יש לנו גם 'פרטנר', ככה קוראים לו . נראה מה הוא יגיד".

 

הפלסטינים יצילו את המצב?

 

"זה קרה הרבה פעמים, לצערנו, שהם הצילו את המצב. מה שנקרא 'לא מחכמתכם אלא מרשעת הגויים'. זו לא מחמאה, אבל זה קרה כמה פעמים".

 

אתה בעצם נמצא בדעת מיעוט בקרב הרבנים. הרב שפירא קורא לסרבנות, אפילו הרב צבי טאו, ראש ישיבת "הר המור" מהגדולות בארץ הנחשב למתון וממלכתי - מיישר קו . לאחרונה אף הפסיקו את הדרשות שלך בישיבת בית אל, בראשות הרב זלמן מלמד, כי אתה קובע שאסור לסרב פקודה.

 

"אין חשיבות לדעת מיעוט. אם אני צודק אז אני צודק. גם אם יש מיליון רבנים נגדי - וההפך. ובכל זאת, מי אמר שאני מיעוט? בדקת את התמיכה?

צילום: גיל יוחנן
 הרב אבינר (צילום: גיל יוחנן)

 לא כל הרבנים מדברים. התקשורת מלכלכת ללא צורך. אני לא שייך לישיבה בבית אל ולידידי הרב זלמן מלמד יש שיקולים חינוכיים משלו ואי אפשר לכפות עליו כלום. נשארנו ידידים ואוהבים. אני מצטער רק על כך שהתקשורת עטה על הלכלוך. מי שלמד משנה, רואה שבית הלל ובית שמאי הם ידידים, ולא מסכימים בדעות".

 

בצה"ל חוששים מסירובי פקודה המוניים של חיילים דתיים.

 

"אסור לסרב פקודה. אני משער שהרבה חיילים לא יעשו את זה, כי לא יהיה להם כוח נפשי. אני אומר - סרבנות לא, מוטיבציה גם כן לא. חייל כדי לעמוד במשימות קשות חייב מוטיבציה. ומי נותן מוטיבציה לחיילים אידיאולוגים? אני ורבנים נוספים. אני לא יכול להבטיח מוטיבציה לדבר כזה. אז חיילים, או שיתעלפו על המקום או שינהגו בצורה שלומפרית. אין לו מוטיבציה, מה יכול לעשות?"

 

אתה צופה שתקום מחתרת יהודית, התארגנות לוחמנית נגד הפינוי?

 

"לא תהיה שום מחתרת יהודית. כשהוקמה מחתרת פעם אחת הם חטפו על הראש כל כך חזק שלא יהיו יותר. אבל אנשים לא נורמלים היו, הווים  ויהיו. אין מה לעשות. צריך רק לזכור שמאז התחלת הציונות היו 93 מקרים של רצח פוליטי במדינת ישראל. האחרון היה הנרצח המנוח רבין. רוב הרציחות בוצעו על ידי השמאל, מיעוט על ידי הימין. פעם החרדים שמו רימון בכנסת והוא לא התפוצץ. אתה רואה, טוב שהם לא הולכים לצבא".

 

מה לגבי רבנים מסיתים? או כאלה שבקריצת עין, בהסכמה, מאפשרים מהלכים אלימים וקיצוניים?

 

"רבנים מסיתים זה משפט שחוזרים עליו מאז רצח רבין. עד היום לא נקבו בשם של רב אחד. לו היו מוצאים רב, הרי היו משפדים אותו בכל אמצעי התקשורת. הכל עלילה מרושעת. לא תהיה התארגנות. אני מקווה שאנשים הבינו את המסר של רצח רבין. יכולים להיות כמה משוגעים, אני לא יודע, זו עבודתו של השב"כ".

 

יוצא מדבריך כי לרבנים יש משמעות אמיתית בהרגעת השטח.

 

"עבודתם למנוע הקצנה בציבור. כולם נעשו קיצוניים לאחרונה. הימין נעשה קיצוני, השמאל נעשה קיצוני... יש כוחות צנטריפוגלים שפועלים באומה, ומכל גווני הקשת מתבטאים בצורה קיצונית. לכן צריך מאוד להיזהר. הרבה אומרים שברצח רבין היה חלק לתקשורת, בגלל שליבו את השנאה. אז כדי לא לחזור עוד פעם על ליבוי שנאה, לא צריך לתת פרסום לאנשים לא נורמליים, לא צריך לתת להם במה. אתה נותן במה לאדם קיצוני, אז קיצוני בכיוון השני עונה - וכך מלבים את האווירה וזה חמור מאוד".

 

מה לגבי החששות ממלחמת אחים?

 

"ראש הממשלה מוביל מהלך רע מאוד. הוא הצליח לגרום למתחים באומה. האחדות כאן עדינה. אנחנו כאן רק 50 שנה, ואנחנו אנשים די שונים

 בהשקפות. אני רוצה שהכל יהיה על פי התורה, השני לא רוצה תורה כלל. אחד רוצה את כל ארץ ישראל, השני מסתפק בחצי. יש מרחקים גדולים בדעות ובכל זאת אנו מצליחים לחיות יחד כידידים. ראש הממשלה קורע ואנחנו מוצאים את עצמנו תופרים יום ולילה. החוטים המחזיקים בינינו הם לפעמים חוטי החלבה, והוא יהרוס את החוטים. הוא חושב שאם הוא לא יעשה את ההתנתקות תהיה לו בעיה בזירה הבינלאומית - אבל אם יתברר שהוא קרע את האומה, לא על ידי מלחמת אזרחים, זה הבל, אלא קרע! מה ההשלכות של קרע? אנשים קשה להם לעבוד יחד, חוסר אמון, מתחים וקנאה. כולנו מחותנים יחד. ככה אפשר לגדל ילדים מאושרים?

 

"כל כך הרבה שנים אנו בונים לאט לאט איזון עדין, מריבות אוהבים - אבל עכשיו תהיה הסלמה. המאבק על גוש קטיף זה קצה הקרחון. לא מדובר רק בפיסת האדמה של הגוש. מדובר במאבק גדול על ארץ ישראל, על אופי המדינה ועל השקפות עולם. זה רק הפרומו. המאבק על הגוש הופך לסימפטום של בעיה כוללת".

 

אני יודע שקשה לך, מתוך אמונה, לדבר על היום שאחרי הפינוי - ובכל זאת, איך הוא ייראה?

 

"הציבור שעקרו אותו - עקרו את גופו, אך לא את נשמתו. לכן הוא ישתקם ,יהיה חיובי ושמח... אבל אלה שעקרו אותו - הם עקרו את נשמתם. הם רמסו מוסר, צדק, דמוקרטיה ואני דואג להם יותר. ההיסטוריה מוכיחה שאלה המנוצחים על ידי כוח בסופו של דבר היו המנצחים מבחינה תרבותית ורוחנית. ספרטה ניצחה את אתונה, אבל בסוף יוון זה אתונה ולא ספרטה. זה יהיה ניצחון פירוס - מי שמנצח הורג את עצמו עוד יותר. להעביר דירה אפשר להשתקם, אבל לפגוע באחים? איך יסתכל על עצמו בראי? ראש הממשלה קורע נימים עדינים של אחווה ואחריות לאומית. מי שחטף מכות ישתקם ,ומי שנתן - אני לא יודע איך ישתקם, ואני לא מדבר על מכות פיסיות אלא נפשיות, חברתיות. זה מה שיהיה ביום שאחרי".

 

מה הפתרון המדיני שאתה מציע?

 

"שלב ראשון - למגר את הטרור עד סופו, ואני מכיר אדם שיודע לעשות את זה מעולה. אחר כך צריך לגור בכל הערים בארץ, בכל מקום בארצנו. לפרק את הרשות - אין לה שום זכות קיום. יש 13 מיליון ערבים בצרפת. כשיעשו רשות פלסטינית לערבים בצרפת - תחזור אלי. כבר גנבו מאתנו מדינה אחת ונתנו לערבים - 90 אחוז מהתושבים בירדן הם פלשתינאים, ולכן הם לא צריכים שתי מדינות. להקים פה מדינה של חתיכות חתיכות זה לא בר חיים. יש לערבים 22 מדינות, שטח כולל של פי 500 ממדינת ישראל, והם דווקא רוצים להילחץ פה, שזה צפוף כל כך? הערבים חסרי הומור, וזה חטא חמור ביותר. אי אפשר לסלוח להם על כך".

כמה דברים.מ.מ.י.ר
בטח עכשיו יתחילו לדון על זה. אבל מי שדן, אם הוא יוכל להגיב בהודעות יותר בוגרות חוץ מ"רשע מרושע" וכדומה, זה יהיה מצויין.
אם אתם לא מסכימים עם מה שנכתב (אני אישית לא מסכים עם הכל), אז תכתבו למה אתם לא מסכימים עם מה שנכתב, ולא למה אתם לא מסכימים עם מי שכתב.
[למרות שמשום מה, אני חושש שזה יגיע לפסיקה בדיני נידה ודברים דומים].

אגב, בקשר לזה שמותר להרוג סרבני פקודה בצבא, הרב אבינר כתב את זה באופן תאורטי, ולא על הגירוש מגוש קטיף. (חייל שמסרב פקודה באמצע קרב - מותר להרוג אותו; הרב אבינר הפנה לנצי"ב מוולוז'ין בספרו "העמק שאלה" על שאילתות רב אחאי גאון, קמב).

אי אפשר לחלק ולומר שסירוב כזה עונשו מוות ואחר לאהכהניסט הנודד
למה לא?מ.מ.י.ר
כשיש צורך חיוני, מותר להרוג חייל המסרב פקודה. לדוגמא, באמצע מלחמה - מותר להרוג, כי החייל ההוא מסכן את כל הצבא, וכך כותב הנצי"ב מוולוז'ין.

במקרה של הגירוש מגוש קטיף (בואו נאמר לפי הפסק של הרב ליכטנשטיין, שאסור לסרב פקודה) - ברור שאסור להרוג, כי אין צורך חיוני.

אם כן, החילוק הוא ברור בין מצב שיש צורך חיוני לבין מצב שאין בו.
תודה רבה באמתחנניה בן עקשיא
בלעדיך לא היינו יודעים אם צריך להרוג חיילים שמסרבים לגרש יהודים.
אשריך. כל הכבוד. הייל אבינר.
נו, זה היה מוצדק שחששתי שיהיה פה דיון ילדותי.מ.מ.י.ר
ממירהכהניסט הנודדאחרונה
הפעם חוששני שאתה צודק יש פה כאלה שהופכים את הדיון לילדותי ולא עניני
רצף של הרס בגבעות - חייבים לעצור את זה!!נ א

בס"ד

 

שלום לכולם!

כולנו רואים שבחודשים האחרונים מתרחש הרס רחב בגבעות ביהודה ושומרון.

תנו עצות מה כדאי לעשות כדי למנוע את ההרס הזה?

 

עם ישראל!! תקימו גבעות בכל אזור בארץ!! תצטרפו לגבעות קיימות!! חייבים להפוך את הגבעות ליישובים!!

תנו עצות מה כדאי לעשות כדי למנוע את ההרס הזה?נ א
להצביע למי שבאמת מייצג אותך...הסטוריאחרונה
כזכור במו"מ הקואליציוני, סמוטריץ' רצה ביטחון, בליכוד התעקשו. בסוף סוכם שהוא יקבל שר במשרד הביטחון עם אחריות על החלקים האזרחיים.


אחרי החתימה - גלנט בשיא החוצפה סירב לבצע את מה שנחתם, בטענות שאי אפשר לפגוע בשיקול הדעת של המפקד והושגה פשרה שאם הפינוי משיקולים בטחוניים - זה נשאר בסמכות אלוף הפיקוד. לכן בצו ההרס של בית ענות, הוא כתב את הטענה האבסורדית ש: "המקום פוגע בשלום תושבי האזור".


אם כל הטפשים בהתיישבות האידיאולוגית שמצביעים ליכוד, היו מצביעים לצה"ד, היתה ממשלת ימין בראשות נתניהו אותו דבר- אבל ההתישבות היתה באמת בידי סמוטריץ'.

חל"פ הגבעות - AI. מה דעתכם על זה?נ א

אשמח שתעבירו את התמונה בקבוצות. תודה רבהנ א
מי שמעוניין/ת לקבל את התמונה במייל, נא לשלוח מיילנ אאחרונה

לכתובת: chalaphagvaot@gmail.com

אפשר עדיין להשיג קפוצונים או חולצות לזכר אהוביה?הגבעות בלב תמיד

של יהודים בואו ורשו ארץ

ואם יש צמידים וכו גם יש ביקוש..

אני בת, מעדיפה לקנות מבנות כמה אם אפשר או שישלחו בדואר 

נירו ניר, שירו שיר, כבר הנצו ניצניםימח שם עראפת








יא! איזה יופי! אני מת על לראות נבטים נובטיםקעלעברימבאר

והעשבים גדלים. זה אחד הדברים היפים בחורף.

 

אפילו הטחב הירוק שגדל בין המדרכות אחרי הגשמים יפה בחורף.  (אגב רואים שהנבטים בתמונה העליונה הם דו פסיגיים)

עשית לי חשק לצאת ולחפש נבטים שנבטו מהגשםקעלעברימבאר
🤩פתית שלגאחרונה
גבעה או חווה על שם צ'רלי קירקאדם פרו+

הוא רוצה שננציח אותו

וגם אף שמאלני לא יתחיל עכשיו להרוס

חווה על שם צרלי

קדימה. מי לוקח את הכפפה.

לטרמפ יש ישוב,

למה שלצרלי לא יהיה?

(גבעון חובט במצח)ימח שם עראפת
הגבעון הנ"ל הוא השמש של בית הכנסת?קעלעברימבאר
קפיץאחרונה
כנסו >> החברה לפיתוח גבעות ארץ ישראל (חל"פ הגבעות)נ א

בשם ה' נעשה ונצליח

מקימים גבעות חדשות בארץ ישראל ומציבים בהם דגל ישראל לגובה רם

החברה לפיתוח גבעות ארץ ישראל בקריאה לכל מי שיכול, לצאת ביוזמה להקמת גבעה חדשה באזור מגוריכם, להציב דגל ישראל לגובה רם כדי שידעו כולם למי שייכת ארץ ישראל וכן, להביא ולרתום משפחות ואנשים למשימה החשובה הזאת.

להקים גבעה חדשה בזמן זה - זאת מטרה חשובה ביותר.

שלחו תמונות מהגבעה החדשה שהקמתם למייל של חל"פ הגבעות chalaphagvaot@gmail.com

חשוב!! להעביר הודעה זאת בכל קבוצה

🏡 החברה לפיתוח גבעות ארץ ישראל

בונים. מיישבים. גואלים.

מקימים גבעות חדשות בארץ ישראל!!!נ אאחרונה
סבתא לחיילת שאמורה לשמור בהגנשMalkaa

האם המקום מגודר. יש תנאי מגורים ומזון טוב לחיילים?

פשוט. מודאגת

באיזה מקום?משהאחרונה
איך אפשר לבדוק מתי תהיה העלייה הבאה לחומש ?דור ל

אשמח לעזרה

מה זאת אומרת 'עליה'?יו0י

יש שם ישיבה 24/7..

עליות מאורגנות המוניות, זה בדר"כ רק כשיש איזו סכנה גדולה שמסתמנת... 

הגיוני שתהיה ביום השנה ליהודה דימנטמן הי"ד.אריאל יוסףאחרונה


יש קבוצה בווצאפ..החיים מאושרים


אולי יעניין אותך