היה מטווווורף!!!!!!!!!!!!!!!!
איזה מטורף היה בסמינריון הדרכה של מחוז חיפה!!!!!-שודס-
במחוז צפון היה אדיר!!ozd
מחוז צפון זה משפחה!! ומי שלא קופץ חיפה!,יגל,זביק,עומר,חתונה,אודיטוריום,מים קרים,אוכל טוב,שיחה עד 3 לפנות בוקר,חגי לובר,בנים רובה בנות הנרי... והמבין יבין
חיפה כבוד!!!!! עם ישראל חי-פה (המבין יבין...)!!!!-שודס-
במחוז דרום היה פשוט מטורף!!!!!!!!!!רעותי!!!!
"מחוז דרום עולה.. אני לא מתפלא.. ולכוללם שלוםםם עולה מחוז דום!!!!!!!!"
היה פשוט מטורףףףףףף אצלינו!!!-שודס-
עולה מחוז דרום!מירב707

למה? היה דיונים טובים ו..ozd
נכון לא הכי דוסים בעולם אבל לא הברזו מיהיחידות, הקשיבו בשיחות,שיתפו פעולה, האוירה היתה די טובה (ברמה שראיתי מישהו אומר למישוה שנגע במישהי: שמירת נגיעה? אז הוא אמר לו שזאת תאומה שלו,ברור שהיה גם כאלה שזה לא היה ככה אבל האוריה הכללית היתה די טובה, ובקבוצה שלנו היה ממש מעולה
הדבר הכי גרוע היה שכמה אנשים החליטו להיות חכמים להרעיש ולדפוק על שולחנות אבל אם תחפש/י את הקבוצה השולית והלא טובה תמצא/י
אז תשמע טוב מאוד עוז מה שיש לי להגידאנונימי (פותח)
ואני מקווה שלפחות תשים על זה.
אני הייתי במרום הגליל, כן, אלה שצחקו עליהם כל הזמן שהם ערסים ושהם לא שווים כלום
וההערכה שלי למדריכים של בני עקיבא ירדה לאפס מינוס.
כולם הצמידו עלינו תגית של לא שווים כלום חסרי ערכים אפילו אם לא אמרו לנו את זה בפרצוף.
בתור אחת שנמצאת בתוך מרום הגליל אני יודעת שיש לנו בנות צדיקות ברמות
הרוב שומרות נגיעה, משקיעות בפעולות ובחניכים בטירוף באו באמת לקבל.
ואתם פשוט אין לי מילים...פשוט לא הערכתם שום דבר.
באמת שניסיתי לחשוב למה אנחנו יוצאים כאלה
אני יודעת שהבנים שלנו לא שומרים נגיעה [אין להם כ"כ במי לגעת בכל מקרה...]
אבל יש גם מדריכים מסניפים שהם לא ממרום הגליל שלא שומרים
שומעים מזרחית ולועזית? אבל יש עוד מדריכים כאלה..
אז מה הבעיה?!
שהשפה שונה והלבוש שונה או בקיצור נחשבים ערסים.
הפלתם אותנו ברמות.
ואני, אני, שהאחרונה שאפשר להגיד עליה פרחה או ערסית הכי נדפקתי.
כי מצד אחד אני אוהבת את מג"ל בטירוף אבל אין לי כוונה לשבת איתם כל היום [ומה לעשות יצא שהיינו צריכים לשבת ביחד]
ומצד שני אני לא יכולה להכיר סניפים אחרים באמת
כי כל פעם שאני אומרת מאיפה אני באה "אה...את משם..מהערסים"
נכון שזה לא היה יחס של הפליה מלא של לא מדברים איתך, לא מתייחסים אליך
אבל ברגע שאמרתי את זה הרגשתי שלא סופרים אותי.
וככה יצא שכל הסמינריון הזה נדפקתי
והמדריכים האלה שבתכלס הערכתי, גרמו לי להוריד את ההערכה שלהם.
כי אתם מדברים על אידאלים, על קבלת השונה
אבל ברגע שיש אנשים שהם לא אוטיסטים או חילונים אתם פשוט לא סופרים אותם
ולעזאזל האידיאלים.
אני בכלל לא רציתי לבוא, אבל אפילו עם כל הבאסה שלי הצלחתם להפתיע אותי ולגרום לי להרגיש יותר זבל.
אז תודה רבה מחוז צפון, עכשיו אני יודעת מי אתם.
ממש נהנתי אבל...אנונימי (פותח)
את צודקת לגמרי!
זה היה פשוט מגעיל איך שהתייחסו למרום גליל בתור קבוצה של מוגבלים!
הכרתי מלא אנשים משם במשך הסמינריון ויש לי דבר אחד להגיד: רובם אנשים זהב אם לא כולם!
אבל להגיד שהיה זוועה?! היה מדהים! היה חוויתי בצורה מקסימה ולדעתי זה נורא יעזור לי בהמשך ההדרכה וגם בהמשך החיים!
אני אפילו חושב שאני יודע מי את (אני לא יכול להיות בטוח אבל לפי מה שכתבת אז יכול להיות שדיברתי איתך לפחות קצת) ואני רוצה להגיד לך שלפחות אני לגמרי לא הפליתי אף אחד לפי המקום שממנו הוא הגיע.
אני מקווה שגרמתי לעוד אנשים לחשוב עוד קצת בפעם הבאה לפני שהם מתרחקים ממישהו רק לפי המקום שממנו הוא מגיע.
את יכולה להגיד במה זה התבטא?ozd
ואם אכפת לך אולי להזדהות?
לדוגמא...אנונימי (פותח)
הייתי עם סניף אחר
אמרתי להם שאני מX [השם של היישוב] ופשוט התחילו לרדת על המקום ועל החבר'ה שם ברמות
ומי אתם שתירדו אם אתם מכירים אותם יומיים וחצי ולא מכירים באמת?
בערב שבת לדוגמא חברה שלי אחת הנשמות, ואין מישהו שמכיר אותה שאומר שהיא לא צדיקה
ירדה עם חבילה של גרעינים ואז כמה בנים מסניף כלשהו ביקשו ממנה
היא בשמחה מביאה להם
ואז הם שואלים אותה "מאיפה את?"
"מX"
"וואי איזה באסה.."
והמשיכו ללכת
וזה פשוט הכניס אותי לשוק. מה ככה?!
היא אחת הבנות הכי צדיקות, יותר מכמה סנוביות שחשבו שזה שהם הולכות כמו אולפניסטיות ומדברות על ערכים ומדריכות בבנ"ע מכניס אותם לקטגוריה של דוסות
ופשוט התייחסו אליה ככה רק לפי המקום שממנו היא באה.
אני יודעת שזה לא היה אכפת לה ושהיא לא התייחסה
אבל לי זה הציק.
ברור שבסופו של דבר מג"ל נהנו, כי פשוט היינו כולם ביחד והיה כיף
כמו שאמרתי לי לא, כי אני פחות קשורה ולא רציתי להיות איתם כל היום.
ראיתי כשיוחאי ואור ישבו וניגנו ביגטרה איך באים מלא חבר'ה שהם לא ממג"ל ודיברנו איתם וקיבלנו אותם
אבל ברגע שאנחנו באים ישר רצות הבדיחות
חלאס אנשים, מצחיק מצחיק אבל כבר נמאס...4 ימים רצופים.
זה לא רק בדיחות, זה מראה שאתם באמת חושבים ככה וזה כואב.
יותר קשה להכיר אנשים אחרים ולהתחבר לסניפים כשמודבקת עליכם סטיגמה
בגלל זה בע"ה כשיהיו דברים אחרים אני אשתדל להגיע למחוז חיפה ולא צפון, איכזבתם ממש.
אופס...אז התכוונתי למישהי אחרת
אנונימי (פותח)
ולא חושבת שדיברת איתי...לא דברתי כמעט עם בנים אולי עם אחד או שתים.
הייתי יכולה לקבל המון
אבל יצאתי בשאלה אחת גדולה
מה כל הערכים האלה שווים אם מצד שני המדריכים האלה פוגעים באנשים אחרים?
יצאתי אולי עם קצת יותר חומר למחשבה בהקשר הזה, ואיך לעמוד מול חניכים 
אבל אם שואלים אותי איך היה..כיף אני לא אגיד.
אז יכול להיות שגם אני התכוונתי למישהי אחרת...אנונימי (פותח)
אבל כמו ששמעתי ממנה גם היא הרגישה ככה ואסור שיקרו דברים כאלה! בני עקיבא זאת תנועה של עם! בתנועה של עם צריך לקבל את כולם!שמענו בסמינריון הרבה סיפורים על אנשים שבזכות בני עקיבא הגיעו לדת והפכו להיות רבנים גדולים! לדעתי זה בושה שאנשים שומעים סיפורים כאלה ואז עושים אפליות לפי המקום שממנו אנשים אחרים הגיעו!
וסתם כי יכול להיות שזאת בכל זאת את: אם זאת את אז אמרת לי שיש לך את המספר טלפון שלי. ואם זאת כן את אז אל תגידי מי אני כי אני רוצה להישאר אנונימי.
אסור אסור אבל בשטח זה קורה.אנונימי (פותח)
תדברו באוויר זה בסדר
תנועה של עם
אתה יודע מה עולה לרוב האנשים כשאומרים להם את זה?
שצריך להתחבר אל החילונים.
אז לחילונים אתם מתחברים, להתנדב אצל ילדים עם מוגבליות - אתם מעולים בזה!
אבל לאנשים שהם כמוכם אבל שונים בקצת - את זה אתם לא מקבלים.
אפשר אפילו להגיד שגם על חרדים אבל לא ניכנס לזה..
אאוץ' זאת אני :O
אתם לא מבינים איזה קשה היה לפענח מי זה מיozd
אולי תכתבו בסוף למשל אות מסוימת שיהיה יותר ברור מי כותב פה?...
ודרך אגב א**** ז*** זה אתה שכתבת פה?
(ס*** ** ****ה)?
אני ממחוז צפון ולא דיברתי עם אף אחד ממרום הגלילtehiya2
לא יצא לי להיתיחס אליכם רע.
לא כולם כאלה אז די להכליל
אולי את צודקתozd
אין לי מה לענות לך, אני יכול להגיד על עצמי שלא התייחסתי אל מישהו אחרת בגלל המיקום שלו. בהתחלה ראיתי כמה ממקום מסוים ואמרתי לעצמי וואי הרמה שם לא משהו, אחרי זה ראיתי מישהו מאותו מקום שהיה יותר רציני והחלטתי לא לתייג אנשים לפי המיקום שלהם. אבל לי זה היה נראה כאילו אתם במרכז החברה ודי נהנים מזה בקיצור אולי הקטע הזה באמת לא היה בסדר הכנסת לי נקודת מבט אחרת
תראו מזה...אבודה!
הלכתם לסמנריון כדי ללמוד משהו, ופספסתם משהו אחר....
ואני לא מדברת אליכם(!)
זה ממש תלוי בזווית ראייהעורי עורי
ברור שהיו מלא דברים שלא אמורים לקרות אבל אם אתה בא מהמקום לראות רק את הדברים הרעים אז ברור שיהיה מאפען.
ותמר-זה שמדברים פה רק על הדברים הלא טובים שהיו, זה לא אומר שלא היו 
היה סמנריון אחד השווים!!
אאאאאאאאאאא-מחוז חיפה-(כפיים) או-יה (והמבין יבין)
מבין....
-שודס-
זביק שר (ולכל מי שהאמין, זה לא באמת הוא!!)ozd
במחוז יהודה היה להיט!!! יהודה יהודה המחוז!!!(;מחייכת =)
תגידו אצל כולם היה שיחה של חגיozd
הנרי, הרים את הרובה ,בנים אוווו אקדח, בנות אווווו הנרי...
בצפון היה...בת-ישראל-וציון
זה היה רק בצפון לפי מה שהבנתי...עורי עורי
לא.זה היה גם אצלנו(מחוז דן)שקד123
לפי דעתכם:שמיניסט באמ"ש
תלוירעות שרהאחרונה
בנטיעות וכזה נראה לי שכן
במחנה יש משהו נפרד
אני צריכה פעולה פיגוזית על תפילהאחי אהוביה
יש למישו אולי?
קצת יותר פרטים, גברת תותחיתימח שם עראפת
לאיזה גיל, איזה חלק שקשור לתפילה?
לכיתה ואחי אהוביה
חלק ממערך בת מצוה
באמת להעביר להם את ההרגשה שתפילה זה לא עול, זה לא עוד משימה מעיקה שצריך לסמן עליה וי..
צ'אט ג'יפיטיזיויק
להלן מערך שיעור של חצי שעה בנושא תפילה, המיועד לנוער דתי בכיתה ו' ומחולק לשלושה חלקים של 10 דקות כל אחד. המערך מותאם לגיל ולרקע הדתי של התלמידים, תוך שימוש בשפה פשוטה ופעילויות קצרות וממוקדות:
חלק ראשון: פתיחה והיכרות עם הנושא (10 דקות)
מטרה: לעורר עניין ולחבר את התלמידים לנושא התפילה.
דקה 1-2: שאלה פותחת
שאל את התלמידים: "מה אתם מרגישים כשאתם מתפללים? משהו מיוחד או אולי משהו שקשה לכם בזה?"
תן ל-2-3 תלמידים לשתף בקצרה (30 שניות לכל אחד).
דקה 3-5: סיפור קצר
ספר סיפור קצר על חנה מהתנ"ך (שמואל א', פרק א'): "חנה התפללה בלב שלם לבקש בן, והתפילה שלה הייתה כל כך חזקה שהיא ממש דיברה עם ה' כמו עם חבר."
שאל: "מה אתם חושבים שהפך את התפילה שלה למיוחדת?"
דקה 6-10: דיון קצר
שאל: "למה לדעתכם חשוב להתפלל? מה זה נותן לנו?"
עודד תשובות כמו: קשר עם ה', שקט בלב, תחושת תמיכה.
חלק שני: הבנת התפילה דרך פעילות (10 דקות)
מטרה: להמחיש את המשמעות של התפילה בצורה חווייתית.
דקה 1-2: הסבר קצר
אמור בצורה פשוטה: "תפילה היא כמו שיחה עם ה'. לפעמים אנחנו מבקשים, לפעמים מודים, ולפעמים סתם רוצים להרגיש קרובים."
דקה 3-8: פעילות קבוצתית
חלק את הכיתה ל-3 קבוצות קטנות.
תן לכל קבוצה משימה:
קבוצה 1: כתבו 3 דברים שהייתם מבקשים בתפילה.
קבוצה 2: כתבו 3 דברים שהייתם מודים עליהם.
קבוצה 3: כתבו 3 דברים שמרגישים לכם קרובים ללב בתפילה (למשל: שיר, מילה או רגע).
כל קבוצה מקבלת דף ועט, ויש להם 5 דקות לעבוד יחד.
דקה 9-10: שיתוף מהיר
נציג מכל קבוצה משתף בקצרה (30 שניות לקבוצה).
חלק שלישי: סיכום וחיבור אישי (10 דקות)
מטרה: לעזור לתלמידים לקחת את הנושא איתם ליום-יום.
דקה 1-3: דבר תורה קצר
אמור: "בתפילה אנחנו לא רק מדברים, אלא גם מקשיבים. כמו שכתוב בתהילים 'קרבת אלוקים לי טוב' – כשאנחנו מתפללים, אנחנו מתקרבים לה'."
דקה 4-7: פעילות אישית
תן לכל תלמיד דף קטן וכתוב עליו: "כתבו משפט אחד שהייתם רוצים להגיד לה' בתפילה שלכם היום."
תן להם 2-3 דקות לכתוב בשקט.
דקה 8-10: סיום מעודד
אמור: "כל תפילה חשובה, גם אם היא קצרה או פשוטה. נסו השבוע להתפלל משהו קטן מהלב שלכם."
סיים בשאלה: "מי רוצה לשתף את המשפט שלו?" (רשות, לא חובה).
הערות למנחה:
שמור על אווירה קלילה ומכבדת.
התאם את הקצב לפי התגובות של התלמידים – אם חלק אחד מתארך, קצר את הבא.
הבא דף ועטים לפעילויות.
אם זה בשבת קודש תעביר בעל פה.
בהצלחה!
צריך משו עם נשמה 😉אחי אהוביה
לאלא התגובה שכתבתי היתה לזו של @זיויקאחי אהוביה
אני ממש מסכימה איתך..
טוב אז אם את מוצאת משו אני אשמח שתעדכני
אחי אהוביה
לגמריזיויק
יש לי כמה חומריםאנוני-מי?
אז אני אשמח
אחי אהוביהאחרונה
מכירים סניף בנע בירושלים שמחפש מדריכת חוץ?תורת חיים בעiז
חברה שלי מחפשת וכדאי גם סניף שהוא נורמלי ולא עכשיו ממש חילוני (סניף מעורב זה ממש אחלה)
מדשיותאנונימי (פותח)
טוב נושא קשוח אז ככה..
בתחילת ההדרכה היה לי ולמדשית שלי(נקרא לה א )בעיה עם עוד מדשית שלנו(נקרא לה ב) (אנחנו רביעיה). היה קשוח ממש. מלא אנשים התערבו בזה (הקומונרית, מהנוער ובכללי כל הצוות וכו)אומרת דוגרי הרבה מזה זה אני ומדשית א הגזמנו וחיפשנו אותה מלא ממש וכל דבר שעשתה הערנו לה ודווקא מדשית ב היתה בהקשבה וכיבדה ממש וממש השתדלה לשנות(מה שאני משה לב בדיעבד עכישו אז סתם הייתי חמה עליה ברמות לאיודעת להסביר למה).
אחרי התערבות ודיבור הבעיה נפתרה(לפחות ככה אני ראיתי אתזה.) ביקשתי סליחה ושמנו את הדברים מאחורה.
עכשיו שמתי לב שמדשית א כל הזמן מעירה/ מחפשת את מדשית ב כאילו על סתם דברים היא איחרה טיפה כי אבא שלה במילואים ועזרה קצת בבית והיא עשתה פרצוף ואמרה לי אחכ שזה לא ניראה לה ובכללי על כל דבר היא מעירה מעקמת אף וכו.
עכשיו יש לי התלבטות אם להעיר לה ולהגיד לה כאילו היה מריבה את צודקת אבל שמנו תדברים מאחורינו תני לה קצת להוכיח את עצמה לא כל הזמן להסתכל בזכוכית מגדלת על מה שהיא עושה. או להתעלם ולראות מה יקרה ואולי להגיד לקומונרית
קיצור מקווה שיצא מובן מה אומרים?
תשחרר. לא בידיים שלךמשה
סיפור אהבה בסניף | עלילתי קצרElad Mukades
מצרף סרט קצר שעשינו, מסוקרן לשמוע תגובות ומחשבות שלכם עליו
במשפט - יוני המדריך, חותך את הקשר עם סיגל מבני עקיבא, בשם התחזקותו הרוחנית, אך מגלה שההתמודדות רק מתחילה.
סניף בלי מבנהתורת חיים בעiז
מה עושים בחודש ארגון? לגבי צביעת קירות
צובעים על בדיםadvfb
אנחנו צבענו פעם על דיקטים, אפשר גם אולי במקלטהחנוניתאחרונה
קלסר הדרכה ונחשוןאוריהש
רעיונות לקטעים/משפטים לקלסר הדרכה?
וכמובן רעיונות למה להכניס לבפנים (חוץ מהכנת פעולה, רעיונות לערבים וכו)
ואשמח גם לקטעים ולמה להכניס לקלסר של נחשון (קטעים על עשיה וכו)
תודה רבה!
