דילמת בית הספר שנה הבאה....חננוש!!!

היייי אני מדריכה של שבט מעלות בנות כיתה ו' -ז"א ששנה הבאה חניכות שלי עוברות לחטיבה ומלא רוצות לעבור לחילוני כמו כל החברות שלהם הם חושבות שאולפנה זה דוסי ולמה שהם ילכו לשם? בתכלס אני מבינה אותם אני גם לא יודעת אם הייתי מחליטה ללכת בכיתה ז' לאולפנה אלא אם ההורים שלי היו דוחפים אותי לזה ורובם מגיעות ממשפחות מסורתיות שלהורים אין בעיה שהם ילכו לחילוני, ואני ממש רוצה שילכו אפילו רק לקצת דתי אפילו לא אולפנה כי אם הם ילכו לחילוני הם בטוח יתקלקלו והם מזה נשמות טהורוווותתת מה אני עושה?? איך אני אמורה לשכנע אותם לא ללכת לחילוני? יש למישהו רעיון לפעולה על זה אולי או אפילו סתם דרך שכנוע בשחנ"ש או משו לוא דווקא פעולה מסודרת.....בקשהההה כל עזרה תתקבלל

וואי אין לי ב"ה ניסיון בזה אבל...אנונימי (פותח)

אני חושבת - לדעתי בלבד  שזה בגלל שהם לא מבינות כ"כ מה זה אולפנה,
הם חושבות בטח שבאולפנה חייב ללכת עם חצאיות שמטאטאות את הרצפה, להתפלל ולהגיד תהילים כל היום, ללמוד הרבה שיעורי קודש וכו' וכו' 

אני חושבת שאת צריכה להסביר להם או בשחנ"ש או דרך פעולה או כל צורה שאת חושבת שהכי נכונה

מה זה בכלל אולפנה אבל הכל - פעילויות, התנדבויות, לימודים, לבוש 

להראות את ההבדל בין בנות שיוצאות משם לבין בנות שיוצאות מבתי ספר חילוניים 
ולהראות להם את האולפנה בצורה חיובית 
ב"הצלחה!!  

תפתחי איתם דיון כזה בסבבה (שיהיה אוכל)תהילול

וכזה תדברו ותסבירי להם למה עדיף אולפנה וכו וכו..

וואו, אני באמת מצטערת שאין לי מה להגיב לך על זה,בת-ישראל-וציון

אני פוט באה מסניף ישובי וכולם הולכים לאותו בי"ס יסודי ולאותו תיכון וכו'.

אבל מה שכן זה בעז"ה אני אשתד ללשאול מחר חברה שלי שמדריכה הדרכת חוץ בסניף עירוני שהחניכים שבאים לשם הם גם יותר "ערסים" ו"פקאצות", וגם אם לה אישית אין ניסיון בכל הקטע הזה, אולי היא תוכל להתייעץ עם הצה"ד שם...

 

אין לי פיתרון, אבל אני רוצה לצייןלך דומיה תהילה

שלמרות האחריות שלך כמדריכה, את לא מחליפה את ההורים.

 

מה שכן, תדאגי שלפעולות יהיה הרבה תוכן משמעותי ושהחניכות שלך ימשיכו לקחת

חלק בסניף. אם יש משהו שאת מאמינה שהן מפסידות מזה שהן לא באולפנה, תנסי 

"להשלים" להן בסניף.

זה לא כל כך פשוט כמו שזה נשמעמירב707

הרבה פעמים הבנות גם מפסיקות להגיע לסניף בגלל שהם נמצאות בחברה אחרת

אני לא בעד העניין ולוקחת את זה כאופציה , אבל זה קורה הרבה , (אני רואה את זה בסניף שלי הרבה..)

וגם חניכות שלי עולות לכיתה ז' שנה הבאה , וזה חשוב לדבר איתם על זה.. 

ברור שבסופו של דבר ההורים מחליטים אבל גם לנו בתור המדריכות יש את האפשרות לדבר איתם על הנושא , אפילו להגביר אצלם את הרצון לאולפנא וכו..

ברור, אני מסכים. אבל לדעת שאין לנו אחריות בלעדית.לך דומיה תהילה

ואם הן הלכו ללמוד במקום חילוני, זה לא באשמת המדריכה.

אבל כמובן שיש איפה לעשות השתדלות.

 

וואי מסכימה איתך לגמרי....חננוש!!!אחרונה

איפה את מדריכה? אם יש לך טיפים בשבילי בנושא הזה וגם בכללי לגיל הזה אני ממש ישמח כי ממש קשה לי אני עובדת עצות

אני יודעת שזה לא במקום הורים אבלחננוש!!!

אם אני לא יעשה עם זה משהו עכשיו אח"כ זה יהיה מאוחר מדי וזה ירגיש פספוס כי יש להם כ"כ הרבה פוטנציאל..... וההורים שלהם כנראה לא מבינים כמה זה חשוב

לפי דעתכם:שמיניסט באמ"ש
האם צריך להקים תנועת נוער בגרעין שנכנס לתוחמת הצפונית ב"רצועת עזה"?
הנחשון יוצא לטיולים עם כל הסניף?אנונימי (פותח)
תלוירעות שרהאחרונה

בנטיעות וכזה נראה לי שכן

במחנה יש משהו נפרד

אני צריכה פעולה פיגוזית על תפילהאחי אהוביה

יש למישו אולי?

קצת יותר פרטים, גברת תותחיתימח שם עראפת

לאיזה גיל, איזה חלק שקשור לתפילה?

אשמח גם..אנונימי (2)

כיתה ד..

על החשיבות של להתפלל מנחה בסניף..

אצלנו אחרי המפקד כל שבט מתפלל לבד והרבה חניכות לא ככ שותפות במקרה הטוב יושבות בשקט במקרה הרע גם מדברות ואז יוצא שמי שמתפללת כביכול מפסידה כי היא לא בענינים.

רוצה פעולה מפוצצת כזאתי על תפילה ולמה חשוב שיגרה אותם להתפלל..

לכיתה ואחי אהוביה

חלק ממערך בת מצוה

באמת להעביר להם את ההרגשה שתפילה זה לא עול, זה לא עוד משימה מעיקה שצריך לסמן עליה וי.. 

צ'אט ג'יפיטיזיויק

להלן מערך שיעור של חצי שעה בנושא תפילה, המיועד לנוער דתי בכיתה ו' ומחולק לשלושה חלקים של 10 דקות כל אחד. המערך מותאם לגיל ולרקע הדתי של התלמידים, תוך שימוש בשפה פשוטה ופעילויות קצרות וממוקדות:

חלק ראשון: פתיחה והיכרות עם הנושא (10 דקות)

מטרה: לעורר עניין ולחבר את התלמידים לנושא התפילה.  

דקה 1-2: שאלה פותחת  

שאל את התלמידים: "מה אתם מרגישים כשאתם מתפללים? משהו מיוחד או אולי משהו שקשה לכם בזה?"  

תן ל-2-3 תלמידים לשתף בקצרה (30 שניות לכל אחד).

דקה 3-5: סיפור קצר  

ספר סיפור קצר על חנה מהתנ"ך (שמואל א', פרק א'): "חנה התפללה בלב שלם לבקש בן, והתפילה שלה הייתה כל כך חזקה שהיא ממש דיברה עם ה' כמו עם חבר."  

שאל: "מה אתם חושבים שהפך את התפילה שלה למיוחדת?"

דקה 6-10: דיון קצר  

שאל: "למה לדעתכם חשוב להתפלל? מה זה נותן לנו?"  

עודד תשובות כמו: קשר עם ה', שקט בלב, תחושת תמיכה.

חלק שני: הבנת התפילה דרך פעילות (10 דקות)

מטרה: להמחיש את המשמעות של התפילה בצורה חווייתית.  

דקה 1-2: הסבר קצר  

אמור בצורה פשוטה: "תפילה היא כמו שיחה עם ה'. לפעמים אנחנו מבקשים, לפעמים מודים, ולפעמים סתם רוצים להרגיש קרובים."

דקה 3-8: פעילות קבוצתית  

חלק את הכיתה ל-3 קבוצות קטנות.  

תן לכל קבוצה משימה:  

קבוצה 1: כתבו 3 דברים שהייתם מבקשים בתפילה.  

קבוצה 2: כתבו 3 דברים שהייתם מודים עליהם.  

קבוצה 3: כתבו 3 דברים שמרגישים לכם קרובים ללב בתפילה (למשל: שיר, מילה או רגע).

כל קבוצה מקבלת דף ועט, ויש להם 5 דקות לעבוד יחד.

דקה 9-10: שיתוף מהיר  

נציג מכל קבוצה משתף בקצרה (30 שניות לקבוצה).

חלק שלישי: סיכום וחיבור אישי (10 דקות)

מטרה: לעזור לתלמידים לקחת את הנושא איתם ליום-יום.  

דקה 1-3: דבר תורה קצר  

אמור: "בתפילה אנחנו לא רק מדברים, אלא גם מקשיבים. כמו שכתוב בתהילים 'קרבת אלוקים לי טוב' – כשאנחנו מתפללים, אנחנו מתקרבים לה'."

דקה 4-7: פעילות אישית  

תן לכל תלמיד דף קטן וכתוב עליו: "כתבו משפט אחד שהייתם רוצים להגיד לה' בתפילה שלכם היום."  

תן להם 2-3 דקות לכתוב בשקט.

דקה 8-10: סיום מעודד  

אמור: "כל תפילה חשובה, גם אם היא קצרה או פשוטה. נסו השבוע להתפלל משהו קטן מהלב שלכם."  

סיים בשאלה: "מי רוצה לשתף את המשפט שלו?" (רשות, לא חובה).

הערות למנחה:

שמור על אווירה קלילה ומכבדת.  

התאם את הקצב לפי התגובות של התלמידים – אם חלק אחד מתארך, קצר את הבא.  

הבא דף ועטים לפעילויות.

אם זה בשבת קודש תעביר בעל פה.

בהצלחה!

חמוד אבלאנונימי (2)

מחפשת יותר פעולה עם משחקים שבסוף מתקשרים לענין התפילה פחות דיונים ושאלות

צריך משו עם נשמה 😉אחי אהוביה
כן ברור אבלאנונימי (2)

מנסיון כל הדיונים וכו לא ככ פועל הם צריכות לזוז חח

לאלא התגובה שכתבתי היתה לזו של @זיויקאחי אהוביה

אני ממש מסכימה איתך..

אה הבנתייאנונימי (2)
טוב אז אם את מוצאת משו אני אשמח שתעדכניאחי אהוביה
סגורראנונימי (2)
מה את מחפשת?אנונימי (2)

לאיזה כיתה?

 

לגמריזיויק
יש לי כמה חומריםאנוני-מי?
אז אני אשמחאחי אהוביהאחרונה
מכירים סניף בנע בירושלים שמחפש מדריכת חוץ?תורת חיים בעiז

חברה שלי מחפשת וכדאי גם סניף שהוא נורמלי ולא עכשיו ממש חילוני (סניף מעורב זה ממש אחלה)

מדשיותאנונימי (פותח)

טוב נושא קשוח אז ככה..

בתחילת ההדרכה היה לי ולמדשית שלי(נקרא לה א )בעיה עם עוד מדשית שלנו(נקרא לה ב) (אנחנו רביעיה). היה קשוח ממש. מלא אנשים התערבו בזה (הקומונרית, מהנוער ובכללי כל הצוות וכו)אומרת דוגרי הרבה מזה זה אני ומדשית א הגזמנו וחיפשנו אותה מלא ממש וכל דבר שעשתה הערנו לה ודווקא מדשית ב היתה בהקשבה וכיבדה ממש וממש השתדלה לשנות(מה שאני משה לב בדיעבד עכישו אז סתם הייתי חמה עליה ברמות לאיודעת להסביר למה). 

אחרי התערבות ודיבור הבעיה נפתרה(לפחות ככה אני ראיתי אתזה.) ביקשתי סליחה ושמנו את הדברים מאחורה.

עכשיו שמתי לב שמדשית א כל הזמן מעירה/ מחפשת את מדשית ב כאילו על סתם דברים היא איחרה טיפה כי אבא שלה במילואים ועזרה קצת בבית והיא עשתה פרצוף ואמרה לי אחכ שזה לא ניראה לה ובכללי על כל דבר היא מעירה מעקמת אף וכו.

עכשיו יש לי התלבטות אם להעיר לה ולהגיד לה כאילו היה מריבה את צודקת אבל שמנו תדברים מאחורינו תני לה קצת להוכיח את עצמה לא כל הזמן להסתכל בזכוכית מגדלת על מה שהיא עושה. או להתעלם ולראות מה יקרה ואולי להגיד לקומונרית

קיצור מקווה שיצא מובן מה אומרים?

תשחרר. לא בידיים שלךמשה
בכלל. אנרגיה של אנשים אחרים לא בשליטה שלך,סשום צורה. רק התגובות שלך.
כן אבלאנונימי (פותח)אחרונה

בסוף עכשיו לא כ"כ מרגישים את זה אבל אם זה ימשך זה יגיע למצב שהיה לפני כן שלא דיברנו המדריכות מלבד מי מכינה את הפעולה. מצב שבטוח לא רוצות להגיע אליו. אף אחת.

סיפור אהבה בסניף | עלילתי קצרElad Mukades

מצרף סרט קצר שעשינו, מסוקרן לשמוע תגובות ומחשבות שלכם עליו

 

במשפט - יוני המדריך, חותך את הקשר עם סיגל מבני עקיבא, בשם התחזקותו הרוחנית, אך מגלה שההתמודדות רק מתחילה. 

סניף בלי מבנהתורת חיים בעiז

מה עושים בחודש ארגון? לגבי צביעת קירות

צובעים על בדיםadvfb
אנחנו צבענו פעם על דיקטים, אפשר גם אולי במקלטהחנוניתאחרונה
קלסר הדרכה ונחשוןאוריהש

רעיונות לקטעים/משפטים לקלסר הדרכה?

וכמובן רעיונות למה להכניס לבפנים (חוץ מהכנת פעולה, רעיונות לערבים וכו)

 

ואשמח גם לקטעים ולמה להכניס לקלסר של נחשון (קטעים על עשיה וכו)

 

תודה רבה!

אולי יעניין אותך