שתי שאלות על אבחונים והתאמות...אשמח אם תהיה לכם הסבת-ישראל-וציון

לנות לקרוא ולענות, זה מאוד יעזור לי:

 

שלום, רק הערב ראיתי בלובי שיש פורום כזה, ואולי זאת הכוונה אלוקית, כי כבר כמה זמן יש לי התלבטות, חשבתי לפרסם אותה בפורום נוג"ה, וכשראיתי את הפורום הזה הערב פשוט היה לי דחף להתחיל לכתוב ולהוציא את ההתלבטות הזאת למקום שבו אולי יוכלו לעזור לי.

 

יש לי המון הפרעות כשאני לומדת, מעולם לא הלכתי לאיבחון:

א. כי רציתי להתגבר על זה בעצמי.

ב. לא יודעת למה, אבל לאמא שלי יש ממש סלידה מיזה. כל פעם שאני באה ואומרת לה שקשה לי להתרכז כשייש רעש או שקשה לי להתרכז כשייש המון המולה מסביבי או שקשה לי לשבת שני שיעורים רצופים ולכן אני קמה מידי פעם ומסתובבת בכיתה, היא פשוט אומרת בטון כעוס כזה: "אין לך בעיות עם זה, פשוט לפעמים קשה לך" היא גם אומרת בפירוש שהיא לא לוקחת אותי לשום איבחון ולא רוצה לשמוע על שום לקות למידה שייש לי.

השאלה הראשונה שלי היא: למה יש לה כזאת סלידה מיזה? ממה היא כ"כ מפחדת? (היא לא אמא גרועה, פשוט אנחנו כ"כ שונות בכל מיני דברים שלפעמים אנחנו פשוט לא מסוגלות להבין אחת את השניה)

 

 

           תמיד הייתי איטית בכתיבה, ולמרות שעשיתי את זה המון לא ממש אהבתי את זה. האיטיות הזאת ממש פועלת לרעתי עכשיו שאני בתיכון:

1) אני כותבת לאט, ולפעמים המורה כבר זזה למשהו חדש ואני עדיין לא הספקתי לכתוב את הדבר האחרון, וזה יוצר בעייתיות. יוצא המון פעמים שאני מעכבת אותה מלמחוק משהו שהיא כתבה על הלוח והיא רוצה לכתוב משהו במקום זה, ובשיעורים האחרונים ביום אני מוצאת את עצמי יושבת ומעתיקה עוד 10 דק' אחרי סוף השיעור, פעם יצא שאפילו הפסדתי את ההסעה בגלל זה.

2) את המבחנים אני ממש בקושי מספיקה לסיים בזמן, כיוון שאני כותבת לאט, וכיוון שכמו שאמרתי אאין לי שום איבחון להארכת זמן, זה מהווה בעיה.

3) אני כותבת לאט, הרבה יותר לאט מכל שאר האנשים, וזה מתסכל, במיוחד במצבים שתיארתי לעיל, זה הופך שיעורים שכותבים בהם הרבה ומבחנים לסיוט, וזה פשוט מעצבן.

 

וכאן מגיעה השאלה השניה (אם שרדתם בקריאה עד פה): האם כדאי לי לעשות איבחון ולהשיג התאמה למחשב נייד??

 

לאחרונה הייתה פגישת הורים וכשהמורה שלי שאלה אותי מה קשה לי בלימודים, אמרתי לה שחוץ מהרע והישיבה בשיערוים הרצופים, מה שבאמת מפריע לי בלמידה באופן יום-יומיזה הכתיבה. היא אמרה שגם היא שמה לב לזה, ושאולי כדאי לי לעשות איבחון. מול המורה שלי אין לאמא שלי מה לומר והיא אמרה שאם אבא יסכים ואם אני אסכים היא תפנה ליועצת. ועכשיו אני מתלבטת.

 

    משלוש הסיבות שהעליתי אני יודעת שהתשובה אמורה להיות "כן", אולי אפילו "כן" מוחלט, אבל יש לי כמה חסימות ושאלות שמונעות ממני לקבל את הרעיון:

1) הדבר שהכי הפחיד אותי זה כשסיפרו לי על מין תסמונת כזאת שקורת לפעמים לאנשים שמקלידים הרבה. אומרים שהאצבעות שלהם פשוט מתחילות לכאוב, והן כואבות כל הזמן, ואין משהו לעשות נגד זה. אני יודעת שאם יהיה לי מחשב אני ג םאכתוב בו לא רק ללימודים אלא גם סיפורים שאני כותבת כתחביב וכל מיני רשימות אחרות.וכששמעתי על התסמונת הזאת זה ממש הפחיד אותי. מישהו שמע על זה? מה אתם אומרים על זה?

2) עוד משהו שהזהירו אותי מפניו וגם ממנו אני מפחדת זה שכשאני אצטרך ללמוד אני אמש ךדווקא לכל הדברים האחרים שייש למחשב, ואז יצא מצב שבו אני גוצלשת בערץ במקום להתאמן למבחן וכו'. אני פשוט מפחדת שלא תהיה לי מספיק שליטה עצמית.

 

זהו, אשמח בבקשה אם תחוו דעתכם, תודה רבה.

ואוו חיכתי למישהי כמוך.רות014

אוקי. 

א. אני חושבת שאם המורה אמרה לך לעשות איבחון וההורים כבר מסכימים אז כדאי לעשות איבחון.

ב. אני לעומתך לא רק שכותבת לאט אלא שגם הכתב יד שלי לא קריא בכלל ברמות כאלו שאני לא מבינה את הכתב יד שלי.

אז נשאר לי ב'אמת רק האופציה של מחשב. 

שאני עשיתי את הבגרויות שלי לפני 4 שנים לא היה כזאתי אופציה גם אם האיבחון כתב.. מה שכן באונברסיטה עכשיו יש לי אישור לכתוב במחשב וזה ממש עוזר.

 

מה שכן יכולים לתת לך זה הארכת זמן, שכתוב- שמישהו כותב לך את המבחן וכאלה.(שוב, כל זה  נכון ללפני 4 שנים.. אולי משהו ישתנה וכבר נותנים מחשב בבגרויות אבל אני לא יודעת)

 

לגבי התסמונת של אנשים שמקלידים הרבה..לא שמעתי עליה.. ואני מאמינה שהמחשב זה הדבר היחיד שעוזר לי ואני אשתמש בו כל עוד אני יכולה..ואני ב'אמת כל היום על המחשב.

אצלי הציונים המריאו לשחקים .. מלקבל 60 התחלתי לקבל 90-100.

לגבי הסחות דעת של המחשב. צריך ב'אמת שיהיה לך ביטחון עצמי ויכולת להיות אחראית. גם מבחינת לא לעשות דברים אחרים ולהישאר מרוכזת וגם לשמור על המחשב שלא יהרס בין כותלי בית הספר.

 

בקיצור, מחשב יכול לעזור לך בלימודים רק אם את מכירה את עצמך מספיק טוב ויודעת שיש לך אחריות.

בנוסף, את צריכה להקליד עיוור ומהר.. כי אחרת את גם תשארי מאחור..והמחשב לא יפתור את הבעיות.

 

בכל אופן אני אשמח לעזור וגם לדעת מה יצא בתוצאות האיבחון כדי לנסות לתת לך עוד טיפים.

אני תמיד פה או באישי..

 

 

לדעתי, סיימתי תיכון לפני שנה וחצי..chemda600

אין עדיין אפשרות לעשות בגרויות עם מחשב, אבל אם את חושבת שזה יעזור לך אז זה טוב אפילו לשיעורים. וכן את תצתרכי משמעת עצמית גדולה כדי ללמוד, אבל כדי לעזור לזה את יכולה להחליט שלא יהיה לך אינטרנט במחשב, או שיש לך שעה קבועה ביום לכתיבה לכיף, ואז כשזה יבוא לך תוך כדי את תדעי שאת "מבזבזת זמן" מהכיף של הרצף אחרי זה..

אני הייתי מצלמת סיכומים או מעתיקה אותם מחברות ובשיעור מקשיבה, אני גם כותבת ממש לאט.. ואז פחות הרגשתי פער בשיעור וזה לא הפריע לי למהלך הכללי שלו.

אבל לבגרויות באמת יכולים לתת לך הארכת זמן, והכתבה לבוחן ניטראלי כך שקצב הכתיבה לא מושפע כי זה לא את כותבת וגם יש לך עוד קצת זמן לראות שהוא כתב בדיוק מה שהתכוונת, עלי זה ממש הקל ולרוב הייתי כותב לבד פשוט היה לי יותר זמן לכתוב- שזה מה שהיה חסר לי כדי להצליח ולהקפיץ את הציונים שלי...

 

ובקשר לאמא שלך, אני לא מכירה אותה אבל בטוחהשזה לא בא לה ממקום רע, אלה מחוסר מודעות. מי שלא נמצא במקום הזה ליפעמים לוקח את זה למקום של רחמים עצמיים או משהוא.. והינה אמר שכשהמורה אמרה לה היא הסכימה, זה מראה שבאמת לא הבינה שיש לך באמת קושי, גם אם ניסתה להבין- מובן ממך שאת היחידה בבית במצב הזה.. אז לימדת אותה משהוא חדש ומפה אני מקווה שהיא תלמד איך לעזור לך, תחשבי שבישבילה זה פתאום להראו שיש לבת שלה קושי- אולי זה מה שהפריע לה. אבל אם היא תבין שהיא עוזרת לך וזה לא משהוא כזה מסובך, הקושי הזה קיים אצל רבים וטובים בחברה שלנו... בעז"ה יהיה לה פחות קשה לקבל את זה ויותר יכולת להכיל ,לקבל ולעזור לך.

 

בקשר לתסמונת לא ממש שמעתי עליה כך שאין לי איך לייעץ בנוגע אליה, חוץ מזה שבמשך הלימודים האקדמאיים ממילא מקלידים את כל העבודות כדי להגיש במחשב.. כך שבאיזה שהוא שלב זה נראלי יגיע.. את צריכה להחליט אם את רוצה את זה מעכשיו או לחכות עם זה.. חוץ מזה שאת יכולה להתיעץ עם המאבחנת שלך מה כדי לעשות והיא תייעץ לך מה יהיה לך טוב לפי הידע שלה.

 

ב"הצלחה רבה בהחלטות, ושבעז"ה הם יהיו נכונות ויעילות לך!!!

אם יש לך עוד שאלות אז בכיף בפרטי אני פשוט לא נכנסת לכאן המון...

 

לא כדי בעל פהכישוף כושלאחרונה

התשובות יוצאות מנוסחות הרבה פחות טוב (ככה זה בשבילי לפחות)

אולי את יכולה לחסום את האינטרנט במחשב הנייד

כמה מיליםתקוות גדולות

שלום לך,

א. איבחון זה כלי עזר. אין שום סיבה לחשוש ממנו או לפחד מפניו. הוא יאיר את נקודות החוזק ואת נקודות החולשה שצריכות עזרה, ויציע פתרונות והקלות לבגרות.

 

ב. יש לעשות איבחון רק אצל איש מקצוע רציני ולאחר המלצות!

 

ג. ביכולתך להשתמש בתוצאות האיבחון לטובתך, ואם לא - לא להשתמש בו כלל. זהו רכושך הפרטי והסודיות נשמרת.

 

ד. בתעודת הבגרות לא רשום "איבחון" או "הקלות".

 

ה. מכיוון שהיום המודעות לנושא עלתה מאד, רבים מאובחנים ונעזרים ומצליחים. 

 

ו. לקשיי כתיבה יש פתרונות בע"פ, בשכתוב ובהכתבה לבוחן. לא מיד רצים למחשב....

 

ז. אם תרצי, תוכלי להפנות אליי את הורייך.

 

בהצלחה!!!!

לגבי למידה עם מחשב-פלספנית

בעזהי"ת

 

זה לא יאומן מה זה עוזר.

 

התחלתי לימודים גבוהים עם מחשב- ברור לי שאם הייתי איתו גם בשיעורים בתיכון, היו לי עוד 10 נק' בתעודת בגרות.

זמנים מודרנייםtoraneto
בזמני בכלל לא היה מושג של מחשב נייד לתלמידים עם קשיי למידה. היום אני רואה כמה שזה עוזר לי (והפלוס הגדול שהכל נשמר באופן מסודר ושאפשר להדפיס ולהשתמש בזה בעתיד, רק לשכוח לעשות גיבוי!).

לדעתי, כמה שיותר הקלות שאפשר לקחת - זה כדאי. לא שמעתי על שום תסמונת, על אף שאני כותב שנים רבות על מחשב. אין מה לפחד מאבחון, למרות שלפעמים הם לא עולים על הבעיות האמתיות...
כמה דברים...אדם כל שהוא

מידע באתר משרד החינוך לגבי הקלות בבחינות בגרות -

http://www.gov.il/FirstGov/TopNav/Situations/SPopulationsGuides/SYoungCitizen/SYMatriculationExams/

ההקלות הרלוונטיות לדעתי הם הארכת זמן הבחינה ב-25% או הכתבת התשובות למבחן לבוחן חיצוני.

 

נראה לי שכדי להמנע מבעיות שנגרמות משימוש מוגזם במחשב, כדאי פשוט להפסיק מדי פעם ולשחרר את הידיים, הגב והעיניים.

ואולי אפשר לקנות מחשב בלי הדברים האחרים, נניח שאין בו אינטרנט אלחוטי, או שהשימוש בו חסום. 

מחפשת פסיכיאטר שיתן כדור להפרעת קשב וריכוזברכה אפל

אני די בטוחה שבעלי סובל מADHD.

הוא לא מצליח להתרכז ליותר מדי זמן, המחשבה שלו לעיתים מתפזרת לכמה כיוונים, ותפוקת העבודה שלו לא הכי גבוהה

הוא גאון, וזה מחפה מאוד על הכל, כי הוא מצליח להסתיר את זה, אבל מי שמכיר מקרןב שם לב (הוא ניסה לפתוח פם את הדלת עם השלט של הרכב..)

לאחרונה נהיה לו הרבה עומס בעבודה, והוא מרגיש שהוא לא מספיק ממצה את היכולות שלו

מחפשת בשבילו פסיכיאטר, אפשר גם פרטי, שיתן לו כדור שיוכל לתת לו קצת פוקוס בחיים

אשמח ממש להמלצות!!

תודה

מקפיצה שוב, יש מישהו שיש לו מידע בעניין?ברכה אפל
אולי תכתבי איזור בארץ? שיוכלו לתת רעיונות…מרגול

דבר שני, אם יש תור קרוב לנוירולוג של הקופה אפשר לבקש ממנו. הרבה פעמים נותנים בלי בעיה.

בעיקרון מי שמורשה לרשום כדורים לקשב וריכוז זה נוירולוג או פסיכיאטר, ולאחר שיש מרשם קבוע רופא המשפחה יכול לחדש לך אותו מדי חודש בחודשו. 

קודם כל תודה שהגבתברכה אפל

אנחנו מהמרכז, ובגלל שזה נהיה לנו דחוף אנחנו מוכנים גם לנסוע רחוק

התור הקרוב בקופה הוא לעוד 3 חודשים

מה שכן, חשוב לי ללכת למישהו שיתן לי מענה תרופתי, ולא ינפנף ב"זה שום דבר"

מספיק נוירולוגadvfb

אפשר לקבוע דרך כללית/מכבי/מאוחדת איפה שאתם

אין תורים קרובים גם לנוירולוגיםברכה אפל
אני יודע שבאתר של כללית יש לפעמים אופציות יחסיתadvfbאחרונה

קרובות באיזורים יותר פריפריאליים

..ADHD

שלום,

אני רוצה לפתוח פורום סגור לאנשים שמתמודדים עם הפרעות קשב וריכוז, יש לזה ביקוש? הייתם רוצים להצטרף?
אפשר גם במסר/ש"א.

הפרעות למידה והיכולת ללמוד בכל זאתאנונימי (פותח)
אוקי אני לא בטוחה עד כמה הפורום הזה פעיל בכלל ומי עשוי לקרוא את זה. אבל יש נקודה שחשוב לי להציף דווקא כאן. יש לי הפרעות למידה ( adhd דיסלקציה וגיסגרפיה ) ואם אתם בפורום הזה אז בטח גם לכם.
בזמן האחרון אני שומעת הרבה על כך ששופטים ילדים עם הפרעות למידה לא נכון כאשר מצפים מהם להיות טובים דווקא בלימודים טיפוסים. ההנחה היא שיש לילדים או מבוגרים עם הפרעות למידה יכולות ונקודות חוזק אחרות שלא קשורות ללמידה הקלאסית ושבכלל לא כל אחד חייב ללמוד. כל זה מאוד נחמד ואני באמת מאמינה שיש דרכים רבות להצליח בלי הלימודים ה"טיפוסיים". אבל זה לא אומר שאדם עם הפרעות למידה לא יכול להצליח בלימודים כאלה. לפעמים מרגיש שלי שבגלל שמזכירים לעיתים קורובות מקרים בהם אנשים עם הפרעות למידה הצליחו ממש במסלולים שלא כללו לימודים גבוהים יוצרים תחושה שרק ככה אדם עם הפרעות למידה יכול להצליח.
כשהתחלתי תואר ראשון מתתי מפחד ורק רציתי שמישהו יגיד לי שאני יכולה לעשות את זה .אבל כל מה ששמעתי הוא שאני לא חייבת להצליח ,או בכלל ללמוד . אבל אני כן רציתי ללמוד וכל הדיבורים האלה בכך שאנשים כמוני ( מה שזה לא אמור להיות ) לא *חייבים* ללמוד ולא מצפים מהם יותר מידי להצלחה רק הורידו לי את הבטחון .
ברוך ה בסוף כן למדתי ( וברוך ה עדיין לומדת ) ואת התואר הראשון סיימתי בהצטיינות. אז פשוט חשוב לי להגיד למי שכן רוצה ללמוד: זה לא חובה אבל זה מאוד מאוד אפשרי.
נ""ב
מצטערת על שגיאות הכתיב , אני דסלקטית ובדיוק התיקון האוטומטי החליט להתקלקל .
וואו.עפהאחרונה

וואלה.. מעורר מחשבה...

והפורום הזה באמת נראלי לא פעיל וחבל....

הפרעות קשב וריכוזענבר 2
איך מטפלים בהפרעות קשב וריכוז ללא ריטלין ?
יש תוספים טבעיים. אבל לא יודעת מה ואם זה מוכחאנונימי (2)
שמעתי שריצה מאוד עוזרת..והעיקר-לשמוח:)
תסתכלי באינטרנט בטוחה שיש להם מה להציע
חברה שלי הייתהוהעיקר-לשמוח:)
כל הזמן קמה מוקדם בבוקר (כמובן שישנה מוקדם) ורצה איזה שעה, לפי מה שראיתי זה מאוד עזר לה..
היא סיפרה שיש לה קשב וריכוז והריצה ממש עוזרת לה ואפילו מחליפה לגמרי את הכדור.. כי הריצה עוזרת לאזן את האדרנלין בגוף , לאנשים שהאדרנלין שלהם גבוה זה מאוד עוזר.. וגם גורם להם להיות שמחים לעומת הכדור, שהרבה פעמים גורם הפוך..
אכילה בריאה וספורט או תחביב אהוב, זה משחרר אנדרנליןHodaya11
אפשראנונימי (3)אחרונה
לנטרל רעשים מפריעים עם אוזניות עם מנגינות ללא מילים.
אפשר ללמוד למבחנים בקול ובתנועה למשל בהליכה בחדר.
אם רוצים טיפים ספציפיים שמתאים לך אםשר לפנות לפסיכולוג התנהגותי שמכיר את התחום של adhd
אשמח לעזרתכם למילוי שאלון לעבודה סמינריוניתנדיה
שלום, אנו עושות עבודה בנושא לקות למידה. נשמח לעזרתכם על מנת שנוכל לאסוף נתונים לצורך העבודה הסמינריונית מצורף קישור:
השפעת התמיכה החברתית על הדימוי העצמי
ריכוז בלימוד גמראyyl

הרגשתי שיש לי קושי מסויים בלימוד, בעיקר בלימוד גמרא, ורציתי לברר אם זה דבר נורמטיבי או שזה נובע מקו"ר, אז אשמח לשמוע (לקרוא..) חוות דעת...

 

כשאני לומד, בעיקר גמרא אבל גם לימודים אחרים, אני צריך ממש ממש להתאמץ כדי להתרכז! אפילו אם אין רעש ושום דבר, פשוט כדי להבין מה אני קורא! זה לא משהו חריף, פשוט מקשה...

ככה"נ אין לי קו"ר, אפילו עשיתי אבחון ויצאתי עם קשב טוב, ובכל זאת אני לא לגמרי בטוח.... לפעמים אני קורא ד"ה ברש"י ארבע פעמים ומגלה שלא שמתי לב למילה ממה שקראתי, לקח לי ללמוד דף גמרא רש"י אחרי שכבר למדתי אותו כמה פעמים, שעתיים וחצי! דף פשוט יחסית, וזה היה כמעט אך ורק לקרוא ולהבין, פשוט כל משפט כמה רגעים הייתי צריך "לתפוס את עצמי" שוב ולהתרכז. ואני לא ברמה של מתחיל...לומד הרבה זמן...

וזה ככה בכל דבר שאין בו סקרנות, אם זה משהו חדש ומעניין וקל להבנה אז הסקרנות עוזרת לי להתרכז ולרוץ, אפילו שעות רבות, אבל בחזרות וכאלה... ובגמרא גם לימוד ראשוני...

אני יודע שללמוד זה קשה ויש עמל תורה אבל התלבטתי אם זה נובע ממקום אחר, ונראה לי שכן... זה לא המאמץ להבין, זה מאמץ גדול לשים לב מה אני קורא, להתרכז... זה נשמע מוכר למישהו?

חשבתי אולי יש איזו נקודה מסויימת שלא בודקים באבחון רגיל ואולי זאת הבעיה...

התיאור מתאים לקו"ר אבל זה לא המצב היחידאצאצאחרונה

יש עוד הרבה דברים שיכולים לגרום לזה, אני ממליץ לעשות אבחון פסיכודידקטי, הוא הרבה יותר מקיף ומתייחס לכל קשיי הלמידה, הריכוז והחשיבה

יש כאן עוד מישהו שמרגישיהוקפץ

שהכדור מפריע לו לכוון בתפילה?

הייתה לי תקופה של כדור שגוי,שפרינצא בוזגלו

שהייתי צריכה להחזיק את עצמי שלא להירדם, 

אבל אם זו התחושה- כנראה שצריך להחליף כדור.

כדור אמור לעזור להתרכז, לא להפריע.

עוזר בשיעור ומפריעה בתפילהיהוקפץ


אז אני עכשיו על תרופה מאזנת.שפרינצא בוזגלו

היא ממש מגניבה- כאשר יש מחסור בדופמין והורמונים נוספים, היא מאיצה את ייצורם,

וכאשר יש עודף- היא מונעת מהם להיספג במוח.

אולי נעבור לפרטייהוקפץ


איזה כדור זה?עפה


יש לי פרטי, מוזמנת.שפרינצא בוזגלואחרונה


מישהו פה?אנונימי (פותח)


זה נראה שלא פעיל כאן..אנונימי (פותח)


אפשר להפעיל חוזרתאחרונה

אולי יעניין אותך