לנות לקרוא ולענות, זה מאוד יעזור לי:
שלום, רק הערב ראיתי בלובי שיש פורום כזה, ואולי זאת הכוונה אלוקית, כי כבר כמה זמן יש לי התלבטות, חשבתי לפרסם אותה בפורום נוג"ה, וכשראיתי את הפורום הזה הערב פשוט היה לי דחף להתחיל לכתוב ולהוציא את ההתלבטות הזאת למקום שבו אולי יוכלו לעזור לי.
יש לי המון הפרעות כשאני לומדת, מעולם לא הלכתי לאיבחון:
א. כי רציתי להתגבר על זה בעצמי.
ב. לא יודעת למה, אבל לאמא שלי יש ממש סלידה מיזה. כל פעם שאני באה ואומרת לה שקשה לי להתרכז כשייש רעש או שקשה לי להתרכז כשייש המון המולה מסביבי או שקשה לי לשבת שני שיעורים רצופים ולכן אני קמה מידי פעם ומסתובבת בכיתה, היא פשוט אומרת בטון כעוס כזה: "אין לך בעיות עם זה, פשוט לפעמים קשה לך" היא גם אומרת בפירוש שהיא לא לוקחת אותי לשום איבחון ולא רוצה לשמוע על שום לקות למידה שייש לי.
השאלה הראשונה שלי היא: למה יש לה כזאת סלידה מיזה? ממה היא כ"כ מפחדת? (היא לא אמא גרועה, פשוט אנחנו כ"כ שונות בכל מיני דברים שלפעמים אנחנו פשוט לא מסוגלות להבין אחת את השניה)
תמיד הייתי איטית בכתיבה, ולמרות שעשיתי את זה המון לא ממש אהבתי את זה. האיטיות הזאת ממש פועלת לרעתי עכשיו שאני בתיכון:
1) אני כותבת לאט, ולפעמים המורה כבר זזה למשהו חדש ואני עדיין לא הספקתי לכתוב את הדבר האחרון, וזה יוצר בעייתיות. יוצא המון פעמים שאני מעכבת אותה מלמחוק משהו שהיא כתבה על הלוח והיא רוצה לכתוב משהו במקום זה, ובשיעורים האחרונים ביום אני מוצאת את עצמי יושבת ומעתיקה עוד 10 דק' אחרי סוף השיעור, פעם יצא שאפילו הפסדתי את ההסעה בגלל זה.
2) את המבחנים אני ממש בקושי מספיקה לסיים בזמן, כיוון שאני כותבת לאט, וכיוון שכמו שאמרתי אאין לי שום איבחון להארכת זמן, זה מהווה בעיה.
3) אני כותבת לאט, הרבה יותר לאט מכל שאר האנשים, וזה מתסכל, במיוחד במצבים שתיארתי לעיל, זה הופך שיעורים שכותבים בהם הרבה ומבחנים לסיוט, וזה פשוט מעצבן.
וכאן מגיעה השאלה השניה (אם שרדתם בקריאה עד פה): האם כדאי לי לעשות איבחון ולהשיג התאמה למחשב נייד??
לאחרונה הייתה פגישת הורים וכשהמורה שלי שאלה אותי מה קשה לי בלימודים, אמרתי לה שחוץ מהרע והישיבה בשיערוים הרצופים, מה שבאמת מפריע לי בלמידה באופן יום-יומיזה הכתיבה. היא אמרה שגם היא שמה לב לזה, ושאולי כדאי לי לעשות איבחון. מול המורה שלי אין לאמא שלי מה לומר והיא אמרה שאם אבא יסכים ואם אני אסכים היא תפנה ליועצת. ועכשיו אני מתלבטת.
משלוש הסיבות שהעליתי אני יודעת שהתשובה אמורה להיות "כן", אולי אפילו "כן" מוחלט, אבל יש לי כמה חסימות ושאלות שמונעות ממני לקבל את הרעיון:
1) הדבר שהכי הפחיד אותי זה כשסיפרו לי על מין תסמונת כזאת שקורת לפעמים לאנשים שמקלידים הרבה. אומרים שהאצבעות שלהם פשוט מתחילות לכאוב, והן כואבות כל הזמן, ואין משהו לעשות נגד זה. אני יודעת שאם יהיה לי מחשב אני ג םאכתוב בו לא רק ללימודים אלא גם סיפורים שאני כותבת כתחביב וכל מיני רשימות אחרות.וכששמעתי על התסמונת הזאת זה ממש הפחיד אותי. מישהו שמע על זה? מה אתם אומרים על זה?
2) עוד משהו שהזהירו אותי מפניו וגם ממנו אני מפחדת זה שכשאני אצטרך ללמוד אני אמש ךדווקא לכל הדברים האחרים שייש למחשב, ואז יצא מצב שבו אני גוצלשת בערץ במקום להתאמן למבחן וכו'. אני פשוט מפחדת שלא תהיה לי מספיק שליטה עצמית.
זהו, אשמח בבקשה אם תחוו דעתכם, תודה רבה. 