אליך, היושב ראש משהו...אש"ה
עבר עריכה על ידי אש"ה בתאריך כ"ד בטבת תשע"ג 22:23
עבר עריכה על ידי אש"ה בתאריך כ"ד בטבת תשע"ג 22:22

אליך, אתה שם בבני עקיבא. בטח אתה איזה ראש משהו, ראש מחלקת הדרכה, גזבר כספים. לא יודעת למי אני אמורה לכתוב איזה, אבל מה שבטוח, אתה החלטת על המחיר של המפעלים.

כן, הייתי בשיחה שהייתה לנו בסניף עם דן הרכז. הבנתי טוב מאוד למה חברות עולה 290 ש"ח. כן, הצלחת לשכנע אותי ששום שקל לא מיותר, שזה רק 25 ש"ח בחודש, שזה התנועה הכי זולה. כן, הבנתי את זה. אני מבינה גם למה טיול ט"ו בשבט עולה 85 שקל. אוקי, נגיד שאתה טוען שלטיול בית ספר הם משלמים יותר.
כן, אני יודעת שזה נושא חרוש. אני מכירה כבר בעל פה את כל הטיעונים שלך. לא יודעת אם יש לך מה לחדש לי. 
אבל אני יודעת שלי אולי יש לי משהו לחדש לך. כשההורים של חניכות שלי שומעים את הסכום הזה- חושכות עיניהם! אני יודעת שיש סבסוד. הבאתי להם. אבל איך אומרים? זהו, שרוף. נשרף אצלם. 
לא יודעת איפה אתה גר, אני יודעת שאני גרה בפריפריה. כן, בשונה מהרבה מקומות אחרים, כל ההורים מחשבים כל שקל. הם לא מכירים מציאות של לשלם באינטרנט, מכיוון שלא לכולם יש כרטיס אשראי. רק מזומן, גם זה לפעמים בקושי.
אם רק היית יודע כמה אני רוצה שהם יצאו. אבל זהו, פסול. נשרף. 
זה זול, כבר הבנתי. אבל הכל יחסי בחיים, לא?
שלחתי להורים דף מפורט. למה משלמים חברות. עשיתי העתק-הדבק מהאתר של התנועה אבל התאמתי להם את זה. רוצה לקרוא? אבל כשההורים שומעים "זה עולה 375 שקל אבל אולי אתם יכולים לקבל הנחה" הם כבר לא ממשיכים.
אם רק היית יודע כמה אני רוצה שהם יצאו. עכשיו, כשאני כותבת אליך, אני אחרי טלפונים עם כמה הורים. עכשיו, יומיים לפני שנסגרת ההרשמה באינטרנט, אני מתחילה להבין. מתוך 23 חניכות, ב"ה, שזה המון לסניף שלנו, קיוויתי, אמרתי לכולם, פחות מ5 חניכות לא יוצאות לי! אני מדריכה נבטים, אם לא אמרתי לך. וברגע שהבנתי שכנראה אף אחת לא יוצאת, משהו קרה לי. התאכזבתי. סוג של נשברתי.
אל תדאג לחניכות שלי. הן זכו. אנחנו לא נקפח אותן. אם הן לא יוצאות לנטיעות, זה לא אומר שהן לא חניכות יותר. אבל לפחות אל תצפה לראות אוטובוס יוצא מכאן. 
לביה"ס הם בקושי משלמים כאן, אתה מבין??
אתה שוב פעם תגיד לי על הסיבסוד. ושוב פעם אחזור על הטיעון הקודם.
אתם רוצים שנצא? כי אנחנו רוצים לצאת אבל לא מסוגלים. מתי נצא? אולי כאשר יעשו סבסוד סניפי. כן, אנחנו זקוקים לזה. אמרתם שקיבלנו הרבה כסף השנה. כן, זה לא אשמתנו שפרצו פעמיים. 
אמרתם שאם יש חניכים ספציפים אז זה לא בעיה לטפל בזה, יקבלו כמה הנחה שצריך. ואני אומרת לך- אני צריכה סבסוד ל23 חניכות. סבסוד משמעותי. לא לכולם. אם היית נותן לי להוציא את כולם במחיר של 100 שקל פלוס מינוס, הייתי מוציאה את הרוב. 150-170- חצי. 190-200, הייתי אולי מוציאה חמש. 300-375, כנראה אפס.
אני מנסה להבין אותך, באמת. אפילו הצלחתי להבין אותך. אני באמת לא יודעת מה הייתי עושה במקומך. תודה על כל מה שאתם משקיעים בנו.
אבל שתדע, שכתבתי מתוך כאב אימיתי. עם טעם של החמצה.
בתקווה שניפגש במסע פסח
מדריכה מתוסכלת
אני מכיר את הכאב הזה...אביה_א

באמת שאין לבנ"ע מה לעשות...

 

אתם יכולים לעשות משהו חלופי -

אבל תדעו שאם עושים את זה כמו שצריך, זה לא הרבה יותר זור (כולל הסעה, אוכל, מלווה נשק+חובש...)

 

האפשרות השנייה זה לגייס תרומות (לא מומלץ, אבל אין ברירה)

 

האפשרות הכי טובה זה למצוא עבודה לכל השבט - מכירת עציצים/ארטיקים (בקיץ)/ עבודה כל-שהיא...

 

 

מצטרפת לכל מילה! בע"ה מקווה שיגיע לאנשהו...שוקו =)


מסכים לגמרי ומצטרף!סרוג על הכיפה
מצטער, לא מסכים.אנונימי (פותח)אחרונה

מסע/ מחנה זה לא עניין של רווח.

אי אפשר להזמין פחות לילה, חייבים מלווי נשק ומחיר הלינה הוא ממילא ברצפה.....

 

אולי הבעייה בחינוך שלנו.

בעיניי, זה לא רע להעביר לחניכים מסרים של כלכלה מגיל צעיר. להרוויח כסף כשבט בעיניי לא פסול. 

(בסוגריים רק אגיד שיש לשים לב גם לתרבות הפנאי של לא מעט חניכים.)

אם באמת כל הורה בשבט ידרוש מילדו, כעיקרון חינוכי- להרוויח את 25 השקלים של דמי החברות שלו- דבר שהוא יכול להשיג בשעתיים- שלוש של עבודה- החניך ירגיש יותר קשור לסניף. (הרב דסלר, נתינה מביאה לאהבה וכל זה...)

 

כשהחניכים בתנועה, כמגמה, יבואו למחנה מתוך תחושה של עבודת הכפיים שהובילה אותם לזה- זה לא ייתן ערך מוסף אחר?

איך אפשר להשוות ארוחה במסעדה לפוייקה עם החבר'ה?

 

(ועוד דבר אחד קטן בסוגריים לסיום- רוב המוסדות הדתיים עושים כל מיני מבצעים לפורים. בסכום ששכבה אחת ממוצעת מוציאה על ערב אחד של הכתרה, תוכלי לקבל 1000 ש"ח לכל חניכה. לפחות.)

לפי דעתכם:שמיניסט באמ"ש
האם צריך להקים תנועת נוער בגרעין שנכנס לתוחמת הצפונית ב"רצועת עזה"?
הנחשון יוצא לטיולים עם כל הסניף?אנונימי (פותח)
תלוירעות שרהאחרונה

בנטיעות וכזה נראה לי שכן

במחנה יש משהו נפרד

אני צריכה פעולה פיגוזית על תפילהאחי אהוביה

יש למישו אולי?

קצת יותר פרטים, גברת תותחיתימח שם עראפת

לאיזה גיל, איזה חלק שקשור לתפילה?

אשמח גם..אנונימי (2)

כיתה ד..

על החשיבות של להתפלל מנחה בסניף..

אצלנו אחרי המפקד כל שבט מתפלל לבד והרבה חניכות לא ככ שותפות במקרה הטוב יושבות בשקט במקרה הרע גם מדברות ואז יוצא שמי שמתפללת כביכול מפסידה כי היא לא בענינים.

רוצה פעולה מפוצצת כזאתי על תפילה ולמה חשוב שיגרה אותם להתפלל..

לכיתה ואחי אהוביה

חלק ממערך בת מצוה

באמת להעביר להם את ההרגשה שתפילה זה לא עול, זה לא עוד משימה מעיקה שצריך לסמן עליה וי.. 

צ'אט ג'יפיטיזיויק

להלן מערך שיעור של חצי שעה בנושא תפילה, המיועד לנוער דתי בכיתה ו' ומחולק לשלושה חלקים של 10 דקות כל אחד. המערך מותאם לגיל ולרקע הדתי של התלמידים, תוך שימוש בשפה פשוטה ופעילויות קצרות וממוקדות:

חלק ראשון: פתיחה והיכרות עם הנושא (10 דקות)

מטרה: לעורר עניין ולחבר את התלמידים לנושא התפילה.  

דקה 1-2: שאלה פותחת  

שאל את התלמידים: "מה אתם מרגישים כשאתם מתפללים? משהו מיוחד או אולי משהו שקשה לכם בזה?"  

תן ל-2-3 תלמידים לשתף בקצרה (30 שניות לכל אחד).

דקה 3-5: סיפור קצר  

ספר סיפור קצר על חנה מהתנ"ך (שמואל א', פרק א'): "חנה התפללה בלב שלם לבקש בן, והתפילה שלה הייתה כל כך חזקה שהיא ממש דיברה עם ה' כמו עם חבר."  

שאל: "מה אתם חושבים שהפך את התפילה שלה למיוחדת?"

דקה 6-10: דיון קצר  

שאל: "למה לדעתכם חשוב להתפלל? מה זה נותן לנו?"  

עודד תשובות כמו: קשר עם ה', שקט בלב, תחושת תמיכה.

חלק שני: הבנת התפילה דרך פעילות (10 דקות)

מטרה: להמחיש את המשמעות של התפילה בצורה חווייתית.  

דקה 1-2: הסבר קצר  

אמור בצורה פשוטה: "תפילה היא כמו שיחה עם ה'. לפעמים אנחנו מבקשים, לפעמים מודים, ולפעמים סתם רוצים להרגיש קרובים."

דקה 3-8: פעילות קבוצתית  

חלק את הכיתה ל-3 קבוצות קטנות.  

תן לכל קבוצה משימה:  

קבוצה 1: כתבו 3 דברים שהייתם מבקשים בתפילה.  

קבוצה 2: כתבו 3 דברים שהייתם מודים עליהם.  

קבוצה 3: כתבו 3 דברים שמרגישים לכם קרובים ללב בתפילה (למשל: שיר, מילה או רגע).

כל קבוצה מקבלת דף ועט, ויש להם 5 דקות לעבוד יחד.

דקה 9-10: שיתוף מהיר  

נציג מכל קבוצה משתף בקצרה (30 שניות לקבוצה).

חלק שלישי: סיכום וחיבור אישי (10 דקות)

מטרה: לעזור לתלמידים לקחת את הנושא איתם ליום-יום.  

דקה 1-3: דבר תורה קצר  

אמור: "בתפילה אנחנו לא רק מדברים, אלא גם מקשיבים. כמו שכתוב בתהילים 'קרבת אלוקים לי טוב' – כשאנחנו מתפללים, אנחנו מתקרבים לה'."

דקה 4-7: פעילות אישית  

תן לכל תלמיד דף קטן וכתוב עליו: "כתבו משפט אחד שהייתם רוצים להגיד לה' בתפילה שלכם היום."  

תן להם 2-3 דקות לכתוב בשקט.

דקה 8-10: סיום מעודד  

אמור: "כל תפילה חשובה, גם אם היא קצרה או פשוטה. נסו השבוע להתפלל משהו קטן מהלב שלכם."  

סיים בשאלה: "מי רוצה לשתף את המשפט שלו?" (רשות, לא חובה).

הערות למנחה:

שמור על אווירה קלילה ומכבדת.  

התאם את הקצב לפי התגובות של התלמידים – אם חלק אחד מתארך, קצר את הבא.  

הבא דף ועטים לפעילויות.

אם זה בשבת קודש תעביר בעל פה.

בהצלחה!

חמוד אבלאנונימי (2)

מחפשת יותר פעולה עם משחקים שבסוף מתקשרים לענין התפילה פחות דיונים ושאלות

צריך משו עם נשמה 😉אחי אהוביה
כן ברור אבלאנונימי (2)

מנסיון כל הדיונים וכו לא ככ פועל הם צריכות לזוז חח

לאלא התגובה שכתבתי היתה לזו של @זיויקאחי אהוביה

אני ממש מסכימה איתך..

אה הבנתייאנונימי (2)
טוב אז אם את מוצאת משו אני אשמח שתעדכניאחי אהוביה
סגורראנונימי (2)
מה את מחפשת?אנונימי (2)

לאיזה כיתה?

 

לגמריזיויק
יש לי כמה חומריםאנוני-מי?
אז אני אשמחאחי אהוביהאחרונה
מכירים סניף בנע בירושלים שמחפש מדריכת חוץ?תורת חיים בעiז

חברה שלי מחפשת וכדאי גם סניף שהוא נורמלי ולא עכשיו ממש חילוני (סניף מעורב זה ממש אחלה)

מדשיותאנונימי (פותח)

טוב נושא קשוח אז ככה..

בתחילת ההדרכה היה לי ולמדשית שלי(נקרא לה א )בעיה עם עוד מדשית שלנו(נקרא לה ב) (אנחנו רביעיה). היה קשוח ממש. מלא אנשים התערבו בזה (הקומונרית, מהנוער ובכללי כל הצוות וכו)אומרת דוגרי הרבה מזה זה אני ומדשית א הגזמנו וחיפשנו אותה מלא ממש וכל דבר שעשתה הערנו לה ודווקא מדשית ב היתה בהקשבה וכיבדה ממש וממש השתדלה לשנות(מה שאני משה לב בדיעבד עכישו אז סתם הייתי חמה עליה ברמות לאיודעת להסביר למה). 

אחרי התערבות ודיבור הבעיה נפתרה(לפחות ככה אני ראיתי אתזה.) ביקשתי סליחה ושמנו את הדברים מאחורה.

עכשיו שמתי לב שמדשית א כל הזמן מעירה/ מחפשת את מדשית ב כאילו על סתם דברים היא איחרה טיפה כי אבא שלה במילואים ועזרה קצת בבית והיא עשתה פרצוף ואמרה לי אחכ שזה לא ניראה לה ובכללי על כל דבר היא מעירה מעקמת אף וכו.

עכשיו יש לי התלבטות אם להעיר לה ולהגיד לה כאילו היה מריבה את צודקת אבל שמנו תדברים מאחורינו תני לה קצת להוכיח את עצמה לא כל הזמן להסתכל בזכוכית מגדלת על מה שהיא עושה. או להתעלם ולראות מה יקרה ואולי להגיד לקומונרית

קיצור מקווה שיצא מובן מה אומרים?

תשחרר. לא בידיים שלךמשה
בכלל. אנרגיה של אנשים אחרים לא בשליטה שלך,סשום צורה. רק התגובות שלך.
כן אבלאנונימי (פותח)אחרונה

בסוף עכשיו לא כ"כ מרגישים את זה אבל אם זה ימשך זה יגיע למצב שהיה לפני כן שלא דיברנו המדריכות מלבד מי מכינה את הפעולה. מצב שבטוח לא רוצות להגיע אליו. אף אחת.

סיפור אהבה בסניף | עלילתי קצרElad Mukades

מצרף סרט קצר שעשינו, מסוקרן לשמוע תגובות ומחשבות שלכם עליו

 

במשפט - יוני המדריך, חותך את הקשר עם סיגל מבני עקיבא, בשם התחזקותו הרוחנית, אך מגלה שההתמודדות רק מתחילה. 

סניף בלי מבנהתורת חיים בעiז

מה עושים בחודש ארגון? לגבי צביעת קירות

צובעים על בדיםadvfb
אנחנו צבענו פעם על דיקטים, אפשר גם אולי במקלטהחנוניתאחרונה
קלסר הדרכה ונחשוןאוריהש

רעיונות לקטעים/משפטים לקלסר הדרכה?

וכמובן רעיונות למה להכניס לבפנים (חוץ מהכנת פעולה, רעיונות לערבים וכו)

 

ואשמח גם לקטעים ולמה להכניס לקלסר של נחשון (קטעים על עשיה וכו)

 

תודה רבה!

אולי יעניין אותך