פעולה בנושא:
הכרת הטוב – אמירת תודה
מטרת הפעולה :
שנבין שצריך להודות גם על הדברים הקטנים.
מהלך הפעולה:
משחק תופסת כפיים-
נשחק תופסת וכאשר מישהי נפסלת היא עומדת במקום שבו ניתפסה ומחכה שחברה תציל אותה על ידי נתינת כיף
סגירת היד-
מוציאים 3 או 4 בנות , הבנות שבתוך החדר סוגרות את היד חזק חזק .
כל בת נכנסת בתורה ומנסה לפתוח את ידייהם של חבריי הקבוצה.
רק בת שתנסה לפתוח בדרך של מילים ע''י המילה בבקשה (תפתחי בבקשה ) תצליח לפתוח את יד החברה.
הבאת גומיה-
המדריך יחזיק בידו גומיה , ויביא לאחד החניכים , ויחזיר שוב אליו , כך הוא עושה עם כל החניכים.
ובסוף רואים שמס' החניכים שאמרו תודה הוא קטן מאוד
עץ נדיב-
נספר את הסיפור
- נחלק צופר (בנספחים)
מסר-
לפעמים הרבה פעמים בחיים שלנו אנחנו לא שמים לב ומדלגים את הדברים הקטנים , הדברים הקטנים נראים לנו כמובנים מאליהם ,
וגם עליהם אנו צריכים להגיד תודה.
בפעולה ראינו כל מיני מקרים שבהם קיבלנו את הדברים כמובן מאליהם (כמו שחברה באה ומביאה לי כיף , כמו האיש בסיפור)
ובסוף מקשרים את זה לחיבור שלנו עם ה' , שהקב''ה מביא לנו בחיים כ'כ הרבה דברים ולא תמיד אנחנו באמת מודים לו .
נספחים.
צופר-
חוקר ישראלי יצא לקונגרס בחו"ל, באחד הדיונים הציגה חוקרת צעירה מחקר מדעי, בו בדקה כמה זמן מרגע ההתעוררות לוקח ללב לפעול שלא במצב שינה?
תוך כדי הצגת נתונים מרשימים הגיעה החוקרת למסקנה שזמן הסתגלות הלב למצב החדש הוא: 12 שניות!
קם החוקר הישראלי ואמר: לתוצאה זו כבר הגיעו אבותינו לפני אלפי שנים כשהורו לנו לומר בבוקר- "מודה אני לפניך מלך חי וקיים שהחזרת בי נשמתי בחמלה רבה אמונתך"
12 מילים 12 שניות!
שנזכה להגיד תודה גם על הדברים הקטנים

