שימו לבאנונימי (פותח)

בס"ד

 

בחידון המחוזי בכתב הופיעה השאלה הבאה:

 

מלאך ה' נגלה אל גדעון תחת עץ.אל מי עוד נגלה מלאך ה' תחת עץ?

א.הגר

ב.אליהו

ג.אשת מנוח

ד.איש האלקים מיהודה

 

אם תסתכלו בפסוקים,תשימו לב שקודם כל לאיש האלקים מיהודה לא נתגלה נביא,אך לשלושת האנשים האחרים לא כתוב היכן המלאך התגלה אלא היכן הוא מצא את האנשים:הגר על העין בדרך שור,אליהו תחת רותם במדבר ואשת מנוח בשדה.זה לא מדויק להגיד שאם אחד מהאנשים היה תחת עץ (ודרך אגב,אף אחד מהאנשים הללו לא היה תחת עץ:הגר היתה על יד הבאר,אליהו היה תחת שיח ואשת מנוח היתה בשדה ולא כתוב במפורש אם זה היה תחת עץ),גם המלאך היה תחת עץ,שכן עם גדעון למשל,גדעון היה בגת אך המלאך עצמו היה תחת עץ,וגם אם כן,כמו שכבר אמרתי,אף אחד מהם לא היה תחת עץ.

 

לדעתי מדובר  בשאלה מכשילה.כשניסיתי  לשאול שאלה במהלך המבחן בכתב,הבוחנת אמרה שאין לנו מה לשאול שאלות ושנכתוב מה שאנחנו יודעים.לא ידעתי אל מי לפנות בקשר לשאלה (השופטים היו בחידון של הממלכתיים),וגם עוד לא ידעתי לאיזו תשובה הם התכוונו,וכשידעתי,זה היה מאוחר מדי.לפי מה שהבנתי,התשובה היתה אליהו,אך אם אליהו היה תחת השיח,זה לא אומר שהמלאך שנגע בו היה גם תחתיו.הניקוד שירד לי בגלל השאלה הציב אותי במקום השני בחידון המחוזי,בעוד שלולא השאלה הזו,הייתי בתיקו עם המקום הראשון במחוז שלנו והייתי יכול אולי להעפיל לשלב הבא.

 

מה אתם חושבים על השאלה הזו?אם עוד לא הבנתי את השאלה אשמח שתסבירו לי-הרי מטעויות לומדים

מסכימה שזו הייתה שאלה מכשילהJustMe

 

כי היא באמת לא היתה מדוייקת. מצד שני, סימנתי אליהו כי זו התשובה הכי קרובה ולא נראה לי שיש תשובה טובה יותר. הרי כתוב עליו  : " וַיִּשְׁכַּב, וַיִּישַׁן  תַּחַת  רֹתֶם אֶחָד; וְהִנֵּה-זֶה מַלְאָךְ נֹגֵעַ בּוֹ, וַיֹּאמֶר לוֹ קוּם אֱכוֹל "  כלומר המלאך היה ממש קרוב אליו, סביר להניח שגם הוא היה מתחת לרותם (מסכימה שרותם זה בכלל לא עץ ולכן גם אני התלבטתי.מצד שני -בהגר ובאשת מנוח אין שום עץ וכפי שציינת לאיש האלוקים מיהודה לא התגלה שום מלאך).
 

אין דבר כזהאנונימי (פותח)

שהשופטים נמצאים בחידון של הממלכתי. זכותך לדרוש הסבר לגבי השאלה. [זו גם נראית לי אחת הסיבות שיש נציג של נח"ת בשופטים, שאמור להיות נגיש יותר].

ככל הידוע לי, המבחן בכתב נערך במקביל גם לממלכתי וגם לממ"ד, אך במהלך הבחינה עצמה לא מתקיים שום חידון פומבי. לרוב גם לא מדובר באותם השופטים.

במקרה זה התשובה הרשמית היא אכן אליהו.

מסכימה מאוד גם אני טעיתי בזה!תנ"ך ב-3>

בס"ד

 

הוועדה הארצית או מה שזה לא יהיה צריכה לעבור עוד פעם פעמיים על השאלות ולראות שהם אכן ברמה של הנבחנים ובמקרה הזה, בכלל רותם זה שיח!!!!!!!!!!!!!

חבל מאוד לא נראה לי בכלל שעוברים על השאלות לפני  שנותנים לנו את המבחן עובדה שהיו שאלות לא בחומר וגם את השאלה הזאת.. 

אליהו הוא הנכון ביותר בכל זאתישראל12-$

כי לאיש האלוקים מיהודה בא נביא ולא מלאך ה' ואשת מנוח והגר בכלל לא, ההגיוני  ביותר אליהו

אבל הם מתעסקים בניקוד של החידון הממלכתי והם לאאנונימי (פותח)

בס"ד

יסתכלו על הערעור שלי

וגם כשרציתי לשאול שאלה במהלך המבחן הבוחנת אמרה שאין טעם שנצביע כי הם לא יענו לנו

לאנונימי~מישי~

 אני באמת מצטערת בשבילך. הית צריך\ה לדעתי לערער ולכתוב את כל מה שכתבת פה. זה אכן שאלה אם רותם זה שיח או עץ. לא חשבתי על זה. בכל מקרה כאשר נתקלים במקרה כזה המלצתי הוא לחשוב האם היה שם משהו שכתוב במפורש שיכול להתפרש כעץ. אשת מנוח היתה בשדה בטח שאין להניח מזה שהיא היתה תחת עץ. לעומת זאת אליהו גם אם לא בטוח שרותם זה עץ בהחלט יתכן להגדירו כך, הרי בתנ"ך לא כתוב שזה שיח כך שלולא היינו יודעים שזה שיח בגלל שמזהים את הרותם כיום עם שיח מהסתכלות בתנ"ך הייתי באמת מניחה שזה עץ, בדיוק כמו אלה.

בכל מקרה זה בעייתי אני מסכימה. אבל עוד פעם אתה צריך לשים את הידע הכללי שלך (שרותם מזוהה כשיח) בצד כי זה לא כתוב בתנ"ך. נכון שזה גם לא כתוב בתנ"ך שזה עץ אבל גם אשל לא כתוב בתנ"ך שזה עץ ולמרות זאת אנחנו מתייחסים אליו אוטומטית כאל עץ. ובאשר לזה שלא בטוח שהוא היה מתחת הרותם אלא רק אליהו- זה יכול לקרות בשאלות דומות שאלה דומה שהיא אל בדיוק מדויקת אבל די ברור שהכוונה בשאלה שאם האדם עצמו היה  מתחת לעץ גם המלאך היה (למרות שזה לא בטוח נכון).

השאלות ברמה רדודה ואני עדיןה' מצליח

נכון שאי אפשר לשאול לנצח מי אמר למי ועל מי נאמר, אבל גם אי אפשר לשאול שאלות שיש עליהם מחלוקת, ובטח שאלות שלא בחומר......(: עד עכשיו בכל החידון מהשלב בבית ספרי מצאתי המון שאלות בעיתיות. לא כתוב על לוט שהוא בא לשפוט ,  אנשי סדום אמרו זאת עליו, והוא ולא מוזכר שהוא היה זר.... (שאלה בשלב האחרון), אני יכול להביא לכם אלף הסברים שיפרשו בצורה כזאת שיצא שראובן צוין לשבח בשירת דבורה, (בית ספרי) השאלה עם בתי חצרים בכלל לא הוגנת לדעתי, אלו פסוקים שלא מובנים מאליהם, ויש עוד שאלות שאנלא זוכר.... חבל שנריה פנחס לא נמצא לפחות בוועדה הארצית. ומזה השאעלות על צבא מלך אשור שיתמעט??? מישהוא יכול לקרוא את הפסוק: "וּשְׁאָר עֵץ יַעְרוֹ מִסְפָּר יִהְיוּ וְנַעַר יִכְתְּבֵם"- ולהגיד לי איפה מוזכר פה צבא????

כן אה וגם שאני אשאל אותך את השאלה בארצי...ישראל12-$

אני אצטרך לקרא את כל החפירות שלפני השאלה....

רותם זה שיח בדקתי בוויקיפדיה D:תנ"ך ב-3>
אבל כפי שכתבתי זה לא רלוונטי~מישי~

א. כי מאיפה לנו לדעת שזה הרותם שבתנ"ך?

ב.גם אם אכן מזהים את הרותם המוכר לנו כרותם שעליו מדובר בתנ"ך אין שום דרך לדעת את זה מקריאת פשט התנ"ך לכן לא צריך להתייחס לרותם כך אלא פי שאפשר להניח שהוא מקריאת התנ"ך.

חייבים לפנותה' מצליח

לשלמה ונטורה או לכל הצמרת שדל החידון שיטפלו בנושא הזה של מחברי השאלות.... בסדר רוח צעירה ורעננה וכל זה אבל צריך שזה יישאר חידון התנ"ך ולא חידון פרשני התנ"ך ועוד פעם אני  אזכיר בפעם העשרת אלפים את השדאלה עם ראובן בשירת דבורה.... אהע, ועוד משהו: החידון חייב להתבסס על החומר שלו. כן, יש כזה דבר.

מסכימה עם כל מילה!תנ"ך ב-3>
אל תבנו בכלל על שלמה וונטורה...חנהודיה

מנסיון...

וחוץ מזה שעכשיו עומדים בראש מעייניהם בעיקר הממלכתי והמחוזות החלשים אז אל תצפו בכלל...

בהצלחה

צריך להעביר את כל זה הלאהתנ"ך ב-3>
גם לפי דעת מקרא רותם זה שיחאנונימי (פותח)אחרונה

בס"ד

וזה די מבלבל לזכור במבחן שרותם יכול להתפרש כעץ אחרי שרואים את התמונה שלו בדעת מקרא  ומדמיינים על פי זאת את האירוע שקרה.

וזה לא בסדר שלא נתנו הסבר או משהו כי המבחן הוא על ידיעת התנ"ך וכאן ילדים טעו למרות שידעו מה קרה בכל אירוע

חידוניסט לשעבראני חי בשביל 42

לא העפלתי לשלב פומבי, כמו רוב המתמודדים. כמעט כולכם לא תהיו חתני תנ"ך עולמיים. וגם מי שכן יצטרך לקרוע את עצמו בשביל זה. בכל זאת, לא מתחרט על הדרך שלי בחידון. למה? לפני כשלוש שנים התחילה מהפכה בקרב מתמודדי החידון, ו... הם התחילו להכיר אחד את השני! ומה יש לומר, מתמודדי חידון התנ"ך הם נוער איכותי ביותר שאני גאה להיות חלק ממנו. אני ממליץ להשתתף בחידון ולו בשביל להתחבר לאנשים המדהימים האלה.


בקבוצה הזאת רוב האקשן קורה. כאן תוכלו להתעדכן לגבי החומר לחידון, תוכלו להכיר חידוניסטים אחרים, ואפילו להגיע לאירועים פיזיים עם חברים מהחידון!

אני ממליץ במיוחד (מי שמזהה מי אני, תתעלמו משם המשתמש. הוא מלפני כמעט עשור)

לימוד לחידון תנך📜📖

פעיל?כלתתנ''ךבעתיד

למישהו יש טבלה של ביטויים תנכיים דומים ושיטות לזכור אותם?

תודה נהרה(שם בדוי)

שאלה בקשר לחידון - מי שמגיע לשלבים הגבוהיםתְכלת

 האם השתתפות במחנה לפני החידון העולמי היא חובה?

הבן שלי מתלבט אם להתחיל ללמוד בגלל שלא מתאים לנו מחנה מעורב...
יש תקדים למישהו שלא השתתף במחנה?

בעיקרון חובהבוקר אור

בפועל יש תקדים שנתנו לצאת באמצע המחנה אחרי הפעלת לחצים כבדים של ההורים

אבל לא הייתי בונה על זה

תודה רבה!תְכלתאחרונה
שרשור שאלותקווהניק

מי אמר למי:תנו לה את הילוד החי והמת אל תמיתהו 

האמא האמיתית של התינוק ממשפט שלמה, מלכים.ה' אור לי.

מי אמרה: "אל תראי כי גם זה לך בן?"

המילדת (של רחל)בת סוד
מה היה התנאי בשביל להיות "לראש לכל ישבי גלעד"?
נדמה לימאריץאחרונה

לעבור ולהכות את בני עמון, אבל אני לא בטוח...


מי מצטט בדבריו נבואת נביא לכם ישראל עם שמו, "...היה ניבא בימי... לכן..." ?

(נדמה לי שזו אחת הפעמים הבודדות בתנ"ך, אם לא היחידה, שיש ציטוט ישיר עם שם הנביא...)

טוב, שרשור שאלות שבעז"ה יצליחחובה?

למי שלא מכיר את הפורמט:

אחד שואל שאלה, ואז הבא בתור עונה את התשובה (לא בכותרת! למניעת ספויילרים) וכותב שאלה משלו, הבא אחריו גם עונה, ושולח שאלה חדשה.

וכן הלאה וכן הלאה.


אתחיל:

מי כונה "לוטש כל חורש נחושת וברזל"?

נוסטלגיהאחו

תובלקין

 

מי ביקש סליחה על חטא עתידי?

(שאלה ששאלו אותי בזמנו)

אאלטחובה?
נעמן ביקש מאלישע? "אך בדבר הזה יסלח (נא)".


מי כונה איש האדמה?

....תות"ח!

נוח

 

מי מצא את היֵמים במדבר והיכן מצאם?

תשובהיהושפט13
ענה מצא את הימים במדבר ברעותו את חמורים לצבעון אביו.


ומי הזכיר בדבריו "זרע חומר"?

ישעיהותתן אחרית לעמך!

באיזה ספר לא נזכרת המילה ׳אמונה׳: ישעיהו, יחזקאל, דברים, שמות?

כולל הטיות?מאריץאחרונה
זהה הקשר של חגיקווהניק
לא בהקשר של חגי הנביא
#חזרנו - שרשור שאלות שנת התשפ"דיהושפט13
כל שאלה מתקבלת, אפילו החרושות ביותר!


בבחינת: "אפתח בכינור חידתי"


מי היה "אבי כל תופש כינור ועוגב"?

למה לפתוח אחד? יש אחד שפתחו לפני כמה ימיםחובה?
אין לי מושג, שיהיה מסודר...יהושפט13אחרונה
תענה על השאלה...
שרשור שאלותבת סוד

מי שעונה על השאלה שואל שאלה חדשה ~

מתחילה במשהו יחסית קל

מי היכה בבזק עשרת אלפים איש?

אולי יעניין אותך