סיפור עצוב.... אשמח לקבל הצעות ועידודיםיוני123456

אני מדריך כבר חצי שנה וחניכים שלי הגיעו לפעולה אחת בתוך כל החצי שנה הזאת.בוכה

אני לא יודע מה לעשותמבולבל 

אני פוחד שבגלל שמדריכים שלהם בעבר עזבו אותם תוך חודש אז הם חושבים שגם אני אנטוש אותם.

יש לכם רעיון איך אני אגרום להם לבוא לסניף?

 

 

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

בעתיד כל הממלכה הזאת תהיה שלך (מלך האריות.שם,שם)

לעשות להם דברים כיפיםעורי עורי

שיאהבו את הסניף ואותך.

דברים בסגנון של ערב פיצה וכאלה...

בהצלחה

אני מדבר יותר על שבתות...יוני123456

חוץ מזה זה סניף עולים ככה שזה יותר מסובך משאר הסניפים...

מכירה את הרגשה הזו..אני גם מדריכה חצי שנה בסניף עואנונימית![=

לים.וחניכות שלי לא באו יותר מחודשיים לסניף..ולא משנה מה עשיתי להן הן לא באו..

הרגשה מבאסת שאתה ומשקיעה ומנסה באמת לתת את כל-כולך בשבילן והן לא שמות עליי..לא באות לפעולות באמצע שבוע ובכלל שלא נדבר על פעולות בשבת..

אשמח לעדכן אותך אם יהיה לי רעיון שיצליח.יוני123456
תאמת..דואגת!

תרים אליהם טלפון ותתעניין בשלומם,  תזרוק איזה הערה על נושא שמעניין אותם- כמו.. המשחק שהיה אתמול ותשאל לדעתם, תראה להם שאתה רוצה להכיר אותם ולא רק מעוניין לסמן וי על זה שהגיעו לך חניכים (כמובן שאני לא אומרת את זה מהיכרות איתך..)

 
 
בסניף עולים העבודה אחרת לגמריפעימה

בס"ד

 

סביר להניח שאת סוג של חג'דומט, שיצא מהסניף החביב שלו להדריך בסניף עדה. אשריך!

 

ובפועל-סניף כזה פועל אחרת לגמרי. המטרה היא אחרת.
פחות להחדיר את הערכים אלא יותר לייצג אותם.

פחות פעולות, יותר שיחות אישיות.
פחות סניף, יותר ביקורי בית.
פחות פעולת חב"ב, יותר תפילת ערב שבת.

פחות 'המדריך המושלם', יותר 'היהודי הטוב'.

 

הם באים מבתים אחרים, רקע אחר ולכן מטבע הדברים הפעילות היא גם שונה.
זה לא פשוט, לא מה שאנחנו רגילים-אבל זה מה שיעשה להם הכי טוב.

 

חניכות שלי היו עושות פוזות מטורפות, לא מגיעות בכלל, מקללת אותי וכו', אבל בפעולת פרידה הן הגיעו כולן[הפעולה היחידה נראה לי שכולן היו], כשאני מבקרת אותן הן קופצות עליי וכו'-פשוט כי מה ששידרתי להן עבר ב"ה. גם אם תוך כדי ההדרכה זה היה נראה כל כך אחרת.

 

 

יש בעיה.יוני123456

הם מתים על כדורגל ואי אפשר להוציא אותם באמצע משחק לדבר לרגע.

 

אז תצטרף לכדורגל שלהם!נדנדה כתומה.
כדורגל זה *ה*דבר.פעימה

בס"ד

 

אל תראה את זה בתור בעיה אלא כהזדמנות.

זה מה שהם אוהבים, וככה יהיה לך כ"כ קל להתחבר אליהם. הם יראו שאתה לא מנסה לשנות אותם, אלא אתה חלק מהם.

 

 

[כדורגל זה עוד מילא. תאר לעצמך שיחה של חניכות על 'חתיכים', איך אני אמורה להצטרף לזה?! ]

סנפלינג, טיולי אופניים.. בטח יש להם בבית,מישהי=)

טיולים סתם, מעיינות, על האש.. מה עוד בנים אוהבים? בני כמה הם??

כל דבר של יציאה מהשגרה כנראה ילהיב אותם:בת-ישראל-וציון

טיול, קומזיץ, וכל הדברים שמישהי מנתה.

שנה שעברה היה לי תק' שהחניכים "ייבשו" אותי ולא הגיעו לפעולות, אז התחלנו לעשות דברים שמחוץ לשגרה:

  •  
  • * פעם אמרנו להם שנפגשים כדי לעשות את הפעולה במקום אחר מהרגיל, ולהביא נעלים סגורות, כובע, ומים.

עשינו להם טיול קטן מחוץ לישוב (הם קטנים, אז לא רצינו לקחת את האחריות לעשות להם טיול רציני, וגם יכול להיות שהם היו מתעייפים מהר מידי). זה היה מסלול די מטומטם- מסלול מעגלי שבסופו שינו להם פעולה על א"י במצפה יפה [גם הטיול התקשר לנושא הפעולה...]. הבאנו להם לטיול חטיפים ואוכל טעים, והיה ממש סבב של זמן איכות איתם- וגם בגלל שהחניכים לא יכלו להביא כדורגל לפעולה ולא היו באמצע הישוב- לא היה שום דבר שהשיח את דעתם מהפעולה.

 

אם בא לך והחניכים שלך מתאימים לזה (תחשוב שגם אם הם כבר ילדים גדולים- מבחינת האחריות, יכול להיות שזה שבט היפר אקטיבי שלא כדאי לקחת אחריות עליו להחזיר אותו בריא ושלם) תוכל אפילו לעשות להם טיול של יום שלם, שבמהלכו תרוויח זמן איכות עם החניכים, וגם תוכל לעשות פה ושם איזו יחידה קטנה וכיפית בעצירות.

 

* פעם עשינו בבית של המד"שית שלי ארוחת צהריים לבנות של השבט: אספנו אותם מהתחנה אחרי בי"ס והלכנו יחד לבית שלה, הכנו את הארוחה, אכלנו אותה, וכשסיימנו הגיע כבר הזמן ללכת לפעולה.

הרעיון היה גם לעשות מתישהוא אחר פעילות כפית כזאת לבנים: איזה יום ספורט או משהו כזה.

 

* לעשות פעילויות מיוחדות, מושקעות, וכיפיות לקראת החגים- אם אתה צריך רעיונות תוכל להתייעץ בפורום פה, וגם איתי באישי

 

אני לא מדריך ממש בישוב...יוני123456

אני מדריך בלוד הדרכת חוץ אז זה יותר מסובך...

נ"ב הם אתיופים ככה שאין להם הרבה דברים לעשות חוץ ממחשב וכדורגל...

 

מחילה, לא הבנתי מה אתה מנסה לומר בתגובה שלך...בת-ישראל-וציון


זה שהם אתיופים, זה סותר??מישהי=)

ממש לא הבנתי... כולם אוהבים לצאת לטיולים ולעשות חיים משוגעים, ולא כל פעולה צריכה להיות עם מסר!!!!

 

אני בתור חניכה, אם היו עושים פעולה עם מסר כל פעם, הייתי משתגעת...

 

תעשה להם חיים משוגעים בהתחלה, תמריץ אותם עם הודעות ששווה לבוא, ובאמת!! תעשה משו שווה... ואח"כ, תגיד להם שלא כל פעם תוכל לעשות משו שווה, אבל אם הם יקפידו לבוא גם לדברים שלא כזה שווים זה ייתן לך רצון לעשות להם הרבה דברים שווים...

לנו עשו את זה בנוער, ואחרי הפעילות אמרו לנו שלא יהיה ככה כל פעם אבל זה נתן חשק לבוא!!

את לא הבנת..יוני123456

הם גרים בעיר.

אני לא יכול פשוט להוציא אותם סתם החוצה...

וברור שלא בתקופת לימודים!

מה זה חגדומט?אורין


מישהו ששרוף על התנועה...בת-ישראל-וציון


אחרי צהריים, ואם תחפש תמצא מלא מקומות בעירמישהי=)אחרונה

שאפשר לצאת... תחפש קצת...

מקסימום ביום שהם גומרים הכי מוקדם תיקח אותם..

ולא חייבים דווקא לצאת, מנגל יעשה את זה..

אפשר לשמור דברים לחופש... נגיד עכשיו.. 

אפשר לראות סרטים בבית, עם מסרים, נקיים ופופקורן.. 

 

לפי דעתכם:שמיניסט באמ"ש
האם צריך להקים תנועת נוער בגרעין שנכנס לתוחמת הצפונית ב"רצועת עזה"?
הנחשון יוצא לטיולים עם כל הסניף?אנונימי (פותח)
תלוירעות שרהאחרונה

בנטיעות וכזה נראה לי שכן

במחנה יש משהו נפרד

אני צריכה פעולה פיגוזית על תפילהאחי אהוביה

יש למישו אולי?

קצת יותר פרטים, גברת תותחיתימח שם עראפת

לאיזה גיל, איזה חלק שקשור לתפילה?

אשמח גם..אנונימי (2)

כיתה ד..

על החשיבות של להתפלל מנחה בסניף..

אצלנו אחרי המפקד כל שבט מתפלל לבד והרבה חניכות לא ככ שותפות במקרה הטוב יושבות בשקט במקרה הרע גם מדברות ואז יוצא שמי שמתפללת כביכול מפסידה כי היא לא בענינים.

רוצה פעולה מפוצצת כזאתי על תפילה ולמה חשוב שיגרה אותם להתפלל..

לכיתה ואחי אהוביה

חלק ממערך בת מצוה

באמת להעביר להם את ההרגשה שתפילה זה לא עול, זה לא עוד משימה מעיקה שצריך לסמן עליה וי.. 

צ'אט ג'יפיטיזיויק

להלן מערך שיעור של חצי שעה בנושא תפילה, המיועד לנוער דתי בכיתה ו' ומחולק לשלושה חלקים של 10 דקות כל אחד. המערך מותאם לגיל ולרקע הדתי של התלמידים, תוך שימוש בשפה פשוטה ופעילויות קצרות וממוקדות:

חלק ראשון: פתיחה והיכרות עם הנושא (10 דקות)

מטרה: לעורר עניין ולחבר את התלמידים לנושא התפילה.  

דקה 1-2: שאלה פותחת  

שאל את התלמידים: "מה אתם מרגישים כשאתם מתפללים? משהו מיוחד או אולי משהו שקשה לכם בזה?"  

תן ל-2-3 תלמידים לשתף בקצרה (30 שניות לכל אחד).

דקה 3-5: סיפור קצר  

ספר סיפור קצר על חנה מהתנ"ך (שמואל א', פרק א'): "חנה התפללה בלב שלם לבקש בן, והתפילה שלה הייתה כל כך חזקה שהיא ממש דיברה עם ה' כמו עם חבר."  

שאל: "מה אתם חושבים שהפך את התפילה שלה למיוחדת?"

דקה 6-10: דיון קצר  

שאל: "למה לדעתכם חשוב להתפלל? מה זה נותן לנו?"  

עודד תשובות כמו: קשר עם ה', שקט בלב, תחושת תמיכה.

חלק שני: הבנת התפילה דרך פעילות (10 דקות)

מטרה: להמחיש את המשמעות של התפילה בצורה חווייתית.  

דקה 1-2: הסבר קצר  

אמור בצורה פשוטה: "תפילה היא כמו שיחה עם ה'. לפעמים אנחנו מבקשים, לפעמים מודים, ולפעמים סתם רוצים להרגיש קרובים."

דקה 3-8: פעילות קבוצתית  

חלק את הכיתה ל-3 קבוצות קטנות.  

תן לכל קבוצה משימה:  

קבוצה 1: כתבו 3 דברים שהייתם מבקשים בתפילה.  

קבוצה 2: כתבו 3 דברים שהייתם מודים עליהם.  

קבוצה 3: כתבו 3 דברים שמרגישים לכם קרובים ללב בתפילה (למשל: שיר, מילה או רגע).

כל קבוצה מקבלת דף ועט, ויש להם 5 דקות לעבוד יחד.

דקה 9-10: שיתוף מהיר  

נציג מכל קבוצה משתף בקצרה (30 שניות לקבוצה).

חלק שלישי: סיכום וחיבור אישי (10 דקות)

מטרה: לעזור לתלמידים לקחת את הנושא איתם ליום-יום.  

דקה 1-3: דבר תורה קצר  

אמור: "בתפילה אנחנו לא רק מדברים, אלא גם מקשיבים. כמו שכתוב בתהילים 'קרבת אלוקים לי טוב' – כשאנחנו מתפללים, אנחנו מתקרבים לה'."

דקה 4-7: פעילות אישית  

תן לכל תלמיד דף קטן וכתוב עליו: "כתבו משפט אחד שהייתם רוצים להגיד לה' בתפילה שלכם היום."  

תן להם 2-3 דקות לכתוב בשקט.

דקה 8-10: סיום מעודד  

אמור: "כל תפילה חשובה, גם אם היא קצרה או פשוטה. נסו השבוע להתפלל משהו קטן מהלב שלכם."  

סיים בשאלה: "מי רוצה לשתף את המשפט שלו?" (רשות, לא חובה).

הערות למנחה:

שמור על אווירה קלילה ומכבדת.  

התאם את הקצב לפי התגובות של התלמידים – אם חלק אחד מתארך, קצר את הבא.  

הבא דף ועטים לפעילויות.

אם זה בשבת קודש תעביר בעל פה.

בהצלחה!

חמוד אבלאנונימי (2)

מחפשת יותר פעולה עם משחקים שבסוף מתקשרים לענין התפילה פחות דיונים ושאלות

צריך משו עם נשמה 😉אחי אהוביה
כן ברור אבלאנונימי (2)

מנסיון כל הדיונים וכו לא ככ פועל הם צריכות לזוז חח

לאלא התגובה שכתבתי היתה לזו של @זיויקאחי אהוביה

אני ממש מסכימה איתך..

אה הבנתייאנונימי (2)
טוב אז אם את מוצאת משו אני אשמח שתעדכניאחי אהוביה
סגורראנונימי (2)
מה את מחפשת?אנונימי (2)

לאיזה כיתה?

 

לגמריזיויק
יש לי כמה חומריםאנוני-מי?
אז אני אשמחאחי אהוביהאחרונה
מכירים סניף בנע בירושלים שמחפש מדריכת חוץ?תורת חיים בעiז

חברה שלי מחפשת וכדאי גם סניף שהוא נורמלי ולא עכשיו ממש חילוני (סניף מעורב זה ממש אחלה)

מדשיותאנונימי (פותח)

טוב נושא קשוח אז ככה..

בתחילת ההדרכה היה לי ולמדשית שלי(נקרא לה א )בעיה עם עוד מדשית שלנו(נקרא לה ב) (אנחנו רביעיה). היה קשוח ממש. מלא אנשים התערבו בזה (הקומונרית, מהנוער ובכללי כל הצוות וכו)אומרת דוגרי הרבה מזה זה אני ומדשית א הגזמנו וחיפשנו אותה מלא ממש וכל דבר שעשתה הערנו לה ודווקא מדשית ב היתה בהקשבה וכיבדה ממש וממש השתדלה לשנות(מה שאני משה לב בדיעבד עכישו אז סתם הייתי חמה עליה ברמות לאיודעת להסביר למה). 

אחרי התערבות ודיבור הבעיה נפתרה(לפחות ככה אני ראיתי אתזה.) ביקשתי סליחה ושמנו את הדברים מאחורה.

עכשיו שמתי לב שמדשית א כל הזמן מעירה/ מחפשת את מדשית ב כאילו על סתם דברים היא איחרה טיפה כי אבא שלה במילואים ועזרה קצת בבית והיא עשתה פרצוף ואמרה לי אחכ שזה לא ניראה לה ובכללי על כל דבר היא מעירה מעקמת אף וכו.

עכשיו יש לי התלבטות אם להעיר לה ולהגיד לה כאילו היה מריבה את צודקת אבל שמנו תדברים מאחורינו תני לה קצת להוכיח את עצמה לא כל הזמן להסתכל בזכוכית מגדלת על מה שהיא עושה. או להתעלם ולראות מה יקרה ואולי להגיד לקומונרית

קיצור מקווה שיצא מובן מה אומרים?

תשחרר. לא בידיים שלךמשה
בכלל. אנרגיה של אנשים אחרים לא בשליטה שלך,סשום צורה. רק התגובות שלך.
כן אבלאנונימי (פותח)אחרונה

בסוף עכשיו לא כ"כ מרגישים את זה אבל אם זה ימשך זה יגיע למצב שהיה לפני כן שלא דיברנו המדריכות מלבד מי מכינה את הפעולה. מצב שבטוח לא רוצות להגיע אליו. אף אחת.

סיפור אהבה בסניף | עלילתי קצרElad Mukades

מצרף סרט קצר שעשינו, מסוקרן לשמוע תגובות ומחשבות שלכם עליו

 

במשפט - יוני המדריך, חותך את הקשר עם סיגל מבני עקיבא, בשם התחזקותו הרוחנית, אך מגלה שההתמודדות רק מתחילה. 

סניף בלי מבנהתורת חיים בעiז

מה עושים בחודש ארגון? לגבי צביעת קירות

צובעים על בדיםadvfb
אנחנו צבענו פעם על דיקטים, אפשר גם אולי במקלטהחנוניתאחרונה
קלסר הדרכה ונחשוןאוריהש

רעיונות לקטעים/משפטים לקלסר הדרכה?

וכמובן רעיונות למה להכניס לבפנים (חוץ מהכנת פעולה, רעיונות לערבים וכו)

 

ואשמח גם לקטעים ולמה להכניס לקלסר של נחשון (קטעים על עשיה וכו)

 

תודה רבה!

אולי יעניין אותך