קשה לי עם חניכים שליאנונימי (פותח)

אני מדריך את הרא"ה בנים, באמת אחלה חבר'ה 

אני אוהב אותם אני יודע שהם אותי, 

אבל אני בנאדם שקט לא עושה רעש ולא בלאגן, 

זה יוצר לי בעיה עם החניכים - קשה לנו להתחבר, הם מעריכים אני יודע, הורים אמרו לי, הקומו' אמרה לי וחלק גם אמרו לי בעצמם, 

אבל אני רואה אותם משתלבים יותר עם מדריכים של שבטים אחרים, כי זה יותר פתוח להם

גם הרבה רוצים להיכנס אליהם שנה הבאה ואני ממש מתלבט 

-איך אני יכול להתחבר איתם? פעולות שוות ומושקעות זה דברים שאנחנו מיילא עושים, ככה שזה לא יעזור
במידה ולא:

-יש לי התלבטות אם להישאר שנה הבאה בהדרכה ולתת למישהו אחר? כי יש כאלה שממש ממש רוצים, אבל מצד שני גם לי חשוב להדריך מהרבה סיבות ואני רוצה להישאר בזה 

-או להישאר שנה הבאה אבל להיכנס עם מד"ש וזה יהיה בעיה כי איך שאני מכיר את החבר'ה פה לא לוקחים רציני את ההדרכה אלא יותר זורם כזה, ככה שיהיה קשה גם לארגן פעולות וגם שוב - לתקשר עם בנאדם שהפוך ממני - עושה רעש ורואים אותו הרבה 

 

נשמע קצת מהדברים שלי שאני מהביישנים שמתחבאים מאחורי הקיר, אוקיי אני לא  

אין לי בעיה כזאת, רק אני לא מהאלה שחייבים להראות "הנה אני כאן!!" 

 

אז מי שיכול לעזור תודה  

..יוני123456

אז מול חניכים תראה "הנה אני כאן!!!" תמיד כדאי לנסות.

האמת שגם אני יש לי פחדים, גם זה היה אחד מהם. תמיד חשבתי איך אחרים יגיבו ולא נתתי לעצמי לראות את התוצאות העתידיות.

לא שעכשיו אני הכי טוב בזה אבל תמיד כדאי לנסות. גם אם זה לא מצלים מנסים שוב ושוב ושוב עד שמצליחים.

 

מקווה שזה חיזק אותך.קורץ

תפנים את הפעולה, תעביר פעולה שאתה מתחבר אליה.לך דומיה תהילה

אם אתה מחובר ומתלהב מהערכים שאתה מעביר, זה

משהו שאי-אפשר לזייף. החניכים מזהים אתה אמיתי.

ואמת זה דבר מושך.

 

כן, גם על המתודה צריך לעבוד, אבל לחיבור שלך לנושא

יש ערך להצלחת הפעולה ולהשפעתה.

לדעתיעוד חוזר הניגון

בס"'ד

 

קודם כל, לעניות דעתי תישאר בהדרכה גם שנה הבאה. נשמע שאתה מדריך שמשקיע, ושהחניכים שלו חשובים לו, וגם מוערך- ממש שפיץ!  חבל שתוותר על כל זה בשביל מישהו שאולי יהיה יותר "טוב" ממך בדברים מסויימים, אבל אולי גם יהיה "פחות טוב" ממך בדברים אחרים. 

נכנסת להדרכה לשנתיים. אתה מבחינתך רוצה להמשיך. אז אין סיבה שלא תמשיך.

 

ולעניין השני, נשמע שאתה רוצה שיהיה לך יותר קשר אישי עם החניכים. קשר אישי אפשר לבנות בכל מיני צורות. תנסה להתעניין בהם, לשאול על החיים שלהם, לתפוס מדי פעם חניך לשחנ"ש, להתקשר לחניכים מדי פעם, סתם כדי לשאול מה נשמע, או לשאול למה הוא לא הגיע לפעולה האחרונה או להגיד שממש תשמח לראותו השבת וכו', תפתיע אותם פעם בביקור בבית הספר, ותתלה להם שם שלט או שתחלק צ'ופרים- כל אלה רעיונות שממש יוצרים קשר חזק בין מדריך לחניך וגם הופכים את המדריך למשמעותי יותר בחיים של החניך.

 

וחוץ מזה, אל תרתע מזה אם חניכים שלך צוחקים ומתחברים למדריכים של שבטים אחרים. בסופו של דבר אתה המדריך שלהם ולמדריכים האחרים יש חניכים אחרים, משלהם. וכולם יודעים את זה: אתה, החניכים שלך ושאר המדריכים. אז במצב הזה אני לא חושבת שזה מהווה איזושהי בעיה. להיפך, זה יכול לתרום.

 

מקווה שקלעתי ולא קשקשתי שטויות בהצלחה רבה בע"ה!!!!!!

תודה ובאה מאהבה -אנונימי (פותח)

קשר אישי, אני כן מדבר איתם מחוץ לסניף, אבל לא משהו רציני, ודי יקשה לי לראות אותם יושבים ומשחנ"שים  

אבל ננסה תודה  

 

ואין לי בעיה עם זה שהם איתם, ממש לא, אני רק תוהה לעצמי אם הם יותר נהנים איתם ומתאימים יותר, אולי באמת כדאי להכניס מישהו כזה.

 

ושוב תודה רבה לכולם

*די קשהאנונימי (פותח)


יכול להיות שייש לך פשוט תקופת שפל בביטחון העצמי-בת-ישראל-וציוןאחרונה

אל תיתן לזה להשתלט עליך- זה קורה.

אבל עובדה שקיבלת מחמאות מכולם- אפילו מההורים של החניכים שלך- שזה ממש לא דבר שקורה לכל מדריך (מקסימום הורה אחד יאמר למדריך רגיל שהוא מדריך טוב, אבל לא כל מדריך)- זה באמור להראות משהו על זה שאתה מדריך מעולה ושהחניכים שלך מתחברים אליך- גם אם אתה לא בדיוק הטיפוס שלהם.

הגיוני שדווקא בגלל זה החניכים שלך מתחברים אליך. הסבר:

ממה שאתה מתאר, נשמע שהחניכים שלך הם בני אדם מאוד חברותיים, קופצניים, מלאי שמחת חיים וכו'.

נשמע שאתה בן אדם חברותי, שקט, חושב לעומק, חדור ערכים, ושאוהב לגמור ולבצע בצורה הטובה ביותר כל דבר שהוא לוקח על עצמו לעשות.

החניכים שלך הם בסה"כ בני אדם מקסימים ומאוד נחמדים, ואתה בסה"כ בן אדם מעולה ונחמד-

הם מתחברים אליך אפילו יותר לעומק כי אתה טיפה שונה מהם,שתיכם נחמדים,אבל בצורות שונות, זה מושך אותם, והם אוהבים את זה.

 

ואני לא יודעת אם זאת נחמה- אבל אני מניחה שהם מתחברים למדריכים אחרים שקצת פחות שקטים ממך, בגלל מה שאמרתי מקודם- הם חברותיים ואנרגטיים, ולכן קל להם למצוא דרך להתחבר לכל אחד- אפילו לאנשים שגדולים מהם בשנתיים-שלוש.

 

-מקווה שעזרתי ולא סתם חפרתי, אני אנסה אולי לחשוב על עוד דרכים לחזק את הקשר שלך עם חניכים שלך אם תרצה...

-בב"ח לתו"ע... -

לפי דעתכם:שמיניסט באמ"ש
האם צריך להקים תנועת נוער בגרעין שנכנס לתוחמת הצפונית ב"רצועת עזה"?
הנחשון יוצא לטיולים עם כל הסניף?אנונימי (פותח)
תלוירעות שרהאחרונה

בנטיעות וכזה נראה לי שכן

במחנה יש משהו נפרד

אני צריכה פעולה פיגוזית על תפילהאחי אהוביה

יש למישו אולי?

קצת יותר פרטים, גברת תותחיתימח שם עראפת

לאיזה גיל, איזה חלק שקשור לתפילה?

אשמח גם..אנונימי (2)

כיתה ד..

על החשיבות של להתפלל מנחה בסניף..

אצלנו אחרי המפקד כל שבט מתפלל לבד והרבה חניכות לא ככ שותפות במקרה הטוב יושבות בשקט במקרה הרע גם מדברות ואז יוצא שמי שמתפללת כביכול מפסידה כי היא לא בענינים.

רוצה פעולה מפוצצת כזאתי על תפילה ולמה חשוב שיגרה אותם להתפלל..

לכיתה ואחי אהוביה

חלק ממערך בת מצוה

באמת להעביר להם את ההרגשה שתפילה זה לא עול, זה לא עוד משימה מעיקה שצריך לסמן עליה וי.. 

צ'אט ג'יפיטיזיויק

להלן מערך שיעור של חצי שעה בנושא תפילה, המיועד לנוער דתי בכיתה ו' ומחולק לשלושה חלקים של 10 דקות כל אחד. המערך מותאם לגיל ולרקע הדתי של התלמידים, תוך שימוש בשפה פשוטה ופעילויות קצרות וממוקדות:

חלק ראשון: פתיחה והיכרות עם הנושא (10 דקות)

מטרה: לעורר עניין ולחבר את התלמידים לנושא התפילה.  

דקה 1-2: שאלה פותחת  

שאל את התלמידים: "מה אתם מרגישים כשאתם מתפללים? משהו מיוחד או אולי משהו שקשה לכם בזה?"  

תן ל-2-3 תלמידים לשתף בקצרה (30 שניות לכל אחד).

דקה 3-5: סיפור קצר  

ספר סיפור קצר על חנה מהתנ"ך (שמואל א', פרק א'): "חנה התפללה בלב שלם לבקש בן, והתפילה שלה הייתה כל כך חזקה שהיא ממש דיברה עם ה' כמו עם חבר."  

שאל: "מה אתם חושבים שהפך את התפילה שלה למיוחדת?"

דקה 6-10: דיון קצר  

שאל: "למה לדעתכם חשוב להתפלל? מה זה נותן לנו?"  

עודד תשובות כמו: קשר עם ה', שקט בלב, תחושת תמיכה.

חלק שני: הבנת התפילה דרך פעילות (10 דקות)

מטרה: להמחיש את המשמעות של התפילה בצורה חווייתית.  

דקה 1-2: הסבר קצר  

אמור בצורה פשוטה: "תפילה היא כמו שיחה עם ה'. לפעמים אנחנו מבקשים, לפעמים מודים, ולפעמים סתם רוצים להרגיש קרובים."

דקה 3-8: פעילות קבוצתית  

חלק את הכיתה ל-3 קבוצות קטנות.  

תן לכל קבוצה משימה:  

קבוצה 1: כתבו 3 דברים שהייתם מבקשים בתפילה.  

קבוצה 2: כתבו 3 דברים שהייתם מודים עליהם.  

קבוצה 3: כתבו 3 דברים שמרגישים לכם קרובים ללב בתפילה (למשל: שיר, מילה או רגע).

כל קבוצה מקבלת דף ועט, ויש להם 5 דקות לעבוד יחד.

דקה 9-10: שיתוף מהיר  

נציג מכל קבוצה משתף בקצרה (30 שניות לקבוצה).

חלק שלישי: סיכום וחיבור אישי (10 דקות)

מטרה: לעזור לתלמידים לקחת את הנושא איתם ליום-יום.  

דקה 1-3: דבר תורה קצר  

אמור: "בתפילה אנחנו לא רק מדברים, אלא גם מקשיבים. כמו שכתוב בתהילים 'קרבת אלוקים לי טוב' – כשאנחנו מתפללים, אנחנו מתקרבים לה'."

דקה 4-7: פעילות אישית  

תן לכל תלמיד דף קטן וכתוב עליו: "כתבו משפט אחד שהייתם רוצים להגיד לה' בתפילה שלכם היום."  

תן להם 2-3 דקות לכתוב בשקט.

דקה 8-10: סיום מעודד  

אמור: "כל תפילה חשובה, גם אם היא קצרה או פשוטה. נסו השבוע להתפלל משהו קטן מהלב שלכם."  

סיים בשאלה: "מי רוצה לשתף את המשפט שלו?" (רשות, לא חובה).

הערות למנחה:

שמור על אווירה קלילה ומכבדת.  

התאם את הקצב לפי התגובות של התלמידים – אם חלק אחד מתארך, קצר את הבא.  

הבא דף ועטים לפעילויות.

אם זה בשבת קודש תעביר בעל פה.

בהצלחה!

חמוד אבלאנונימי (2)

מחפשת יותר פעולה עם משחקים שבסוף מתקשרים לענין התפילה פחות דיונים ושאלות

צריך משו עם נשמה 😉אחי אהוביה
כן ברור אבלאנונימי (2)

מנסיון כל הדיונים וכו לא ככ פועל הם צריכות לזוז חח

לאלא התגובה שכתבתי היתה לזו של @זיויקאחי אהוביה

אני ממש מסכימה איתך..

אה הבנתייאנונימי (2)
טוב אז אם את מוצאת משו אני אשמח שתעדכניאחי אהוביה
סגורראנונימי (2)
מה את מחפשת?אנונימי (2)

לאיזה כיתה?

 

לגמריזיויק
יש לי כמה חומריםאנוני-מי?
אז אני אשמחאחי אהוביהאחרונה
מכירים סניף בנע בירושלים שמחפש מדריכת חוץ?תורת חיים בעiז

חברה שלי מחפשת וכדאי גם סניף שהוא נורמלי ולא עכשיו ממש חילוני (סניף מעורב זה ממש אחלה)

מדשיותאנונימי (פותח)

טוב נושא קשוח אז ככה..

בתחילת ההדרכה היה לי ולמדשית שלי(נקרא לה א )בעיה עם עוד מדשית שלנו(נקרא לה ב) (אנחנו רביעיה). היה קשוח ממש. מלא אנשים התערבו בזה (הקומונרית, מהנוער ובכללי כל הצוות וכו)אומרת דוגרי הרבה מזה זה אני ומדשית א הגזמנו וחיפשנו אותה מלא ממש וכל דבר שעשתה הערנו לה ודווקא מדשית ב היתה בהקשבה וכיבדה ממש וממש השתדלה לשנות(מה שאני משה לב בדיעבד עכישו אז סתם הייתי חמה עליה ברמות לאיודעת להסביר למה). 

אחרי התערבות ודיבור הבעיה נפתרה(לפחות ככה אני ראיתי אתזה.) ביקשתי סליחה ושמנו את הדברים מאחורה.

עכשיו שמתי לב שמדשית א כל הזמן מעירה/ מחפשת את מדשית ב כאילו על סתם דברים היא איחרה טיפה כי אבא שלה במילואים ועזרה קצת בבית והיא עשתה פרצוף ואמרה לי אחכ שזה לא ניראה לה ובכללי על כל דבר היא מעירה מעקמת אף וכו.

עכשיו יש לי התלבטות אם להעיר לה ולהגיד לה כאילו היה מריבה את צודקת אבל שמנו תדברים מאחורינו תני לה קצת להוכיח את עצמה לא כל הזמן להסתכל בזכוכית מגדלת על מה שהיא עושה. או להתעלם ולראות מה יקרה ואולי להגיד לקומונרית

קיצור מקווה שיצא מובן מה אומרים?

תשחרר. לא בידיים שלךמשה
בכלל. אנרגיה של אנשים אחרים לא בשליטה שלך,סשום צורה. רק התגובות שלך.
כן אבלאנונימי (פותח)אחרונה

בסוף עכשיו לא כ"כ מרגישים את זה אבל אם זה ימשך זה יגיע למצב שהיה לפני כן שלא דיברנו המדריכות מלבד מי מכינה את הפעולה. מצב שבטוח לא רוצות להגיע אליו. אף אחת.

סיפור אהבה בסניף | עלילתי קצרElad Mukades

מצרף סרט קצר שעשינו, מסוקרן לשמוע תגובות ומחשבות שלכם עליו

 

במשפט - יוני המדריך, חותך את הקשר עם סיגל מבני עקיבא, בשם התחזקותו הרוחנית, אך מגלה שההתמודדות רק מתחילה. 

סניף בלי מבנהתורת חיים בעiז

מה עושים בחודש ארגון? לגבי צביעת קירות

צובעים על בדיםadvfb
אנחנו צבענו פעם על דיקטים, אפשר גם אולי במקלטהחנוניתאחרונה
קלסר הדרכה ונחשוןאוריהש

רעיונות לקטעים/משפטים לקלסר הדרכה?

וכמובן רעיונות למה להכניס לבפנים (חוץ מהכנת פעולה, רעיונות לערבים וכו)

 

ואשמח גם לקטעים ולמה להכניס לקלסר של נחשון (קטעים על עשיה וכו)

 

תודה רבה!

אולי יעניין אותך