זה ארוך מאוד, אבל בבקשה תקראו!אנונימי (פותח)

בס"ד

 

אני לא יודעת אם זה יעזור לפרסם את זה פה אבל אני אנסה....

 

אחשלי הקטן מאז ומעולם חלם ללכת בדרך אחיו הגדולים(אנחנו) וללכת לתנועת הנוער אריאל  למרות שהוא ידע שאני ואחי סבלנו מאוד מחברינו כי כולם הלכו לבנ"ע אח שלי פחות כי היו לו 2-3 חברים שהיו איתו אני הייתי לבד... בכיתה ד' בעיקר סבלתי. כל הפסקה הייתה סיבה לריב.(תנסו לדמיין: בת אחת ש20 בנות עליה צועקות מתווכחות וכו'. כל פעם שתלו שלט של אריאל אצלנו בכיתה הוא זכה להתעללות בזכותן, והיו בנות שאפילו ניסו חרם,) אבל אני לא התיאשתי והמשכתי ללכת לאריאל כי זה מה שהאמנתי שנכון לעשות. אחי הקטן כל הזמן קינא לי ולאחי, הוא רצה גם ללכת אבל הוא היה קטן...

 

והנה השנה סוף סוף הוא בכיתה ד' הזמינו אותם לבוא לפעולת פתיחה ועשו להם היכרות ע''י המשחק עם הקרח שעובר מאחד לאחד וצריך לומר משהו על עצמך. הילדים המופרעים בחבורה לא יכלו להתאפק וכשהקרח הגיע לידיהם הם ליקקו נגסו השתוללו.....

אחי חזר הביתה עם טראומה ומאז הוא לא הלך יותר. (את אחותי הם לא ישלחו לפעולה הראשונה כשיגיע הזמן הם יגידו לה שתבוא לפעולה השניה או השלישית שאליה באות הרציניות יותר.)

כמובן שאחרי שבוע כשהיה פעולה ראשונה בבנ''ע כולם הלכו לשם ולאריאל באו רק הנורמליים יותר(עד כמה שבנים יכולים להיות נורמליים)

אח שלי מאוד רצה אבל ההורים לא הרשו. בני עקיבא אצלנו זה פשוט איום ונורא(!), במיוחד בשבילו כי הוא מושפע מאוד מדברים וההורים שלי פחדו עליו.

 

הוא ילד חברותי אבל בשבת ואחרי הלימודים הוא כל הזמן מסתובב עם ילדים מהרחוב ואני כבר לא יודעת אם ההשפעה שלהם עליו (לרעה..) היא כמו בבני עקיבא או אולי אפילו יותר. אני דואגת לו, הוא האח הקטן שלי ואני לא רוצה שהוא יתקלקל אבל אני גם לא רוצה ללכת נגד ההורים שלא רוצים שהוא ילך....

 

מקווה שהמגילה הזאת תעזור איכשהו.....

 

בבקשה תגיבו!!!!!!!אנונימי (פותח)


שלום,בניעקיבא

הבעייה שאת מתארת כאן היא לא בעייה של תנועות נוער כזו או אחרת. הבעייה היא החברה. אין אדם לומד אלא במקום שליבו חפץ. ברור שהחברה היא חלק חשוב מאוד מהחיים. סביר להניח שאותם ילדים שמתפרעים בבית הספר, משתוללים גם בסניף. ותסלחי לי, לא נראה לי שמדריך שישיסט טרי יודע איך להתמודד עם העניין.

בתור אמא, או אחות גדולה, הייתי פונה אל הקומונרית. בכוחה לנהל את הסניף למנוע ממי שאינו מתאים למסגרת להגיע. זוהי אחריותה.

היי!!!!!! כנסי!!מישהי=)

אולי אצלכם זה שונה, אבל לא לעשות הכללות אני חושבת... זה לא יפה... אצלנו מי שבבנ"ע הם אחלה אחד אחד אולי חוץ מכמה שיש את זה בכל מקום. אריאל דווקא אצלנו זה בשכונות מרוחקות וסניפים חדשים שזה עתה קמו וע"י צעירים כך שזה לא כל כך... אצלנו זה ככה, אצלכם זה אחרת, ואני לא חושבת שדווקא קורה דברים כאלו בבנ"ע. אולי בגלל שזה מעורב? לא יודעת... אצלנו זה לא מעורב.. אם יש לו בעיה תפני להורים שלך, שיעזרו לו... איך זה שרק את יודעת על המצב של אחיך?

 

אני קצת מבינה אותך...נגמרו הכינוייםאחרונה
יש לי התמודדות דומה.
אחים קטנים והתנגדות של הורים כי החברה שם קצת לא נראית.
אני חושבת שכל סניפי בנ"ע טובים. השאלה היא למי. יש סניפים שילד "חסר עמוד שדרה" לא יחזיק בהם ויהיה לו רע שם. זה קשור גם לחברה ולמדריכים. מה לעשות, אני גדלתי בחברה שבנ"ע היו ה'מקולקלים' ,ה'דתי כי ככה אומרים בבית ספר', כל מניי כאלה. כל הדוסים הלכנו לעזרא. גם אני ניסיתי, אבל הרגשתי צביעות. הרגשתי שאם אני רוצה לעשות משהו...אז אני צריכה דווקא ללכת לסביבה שפחות נוח לי.
אחותי הקטנה, אותה דילמה. הורים שלי לא אהבו את זה שהלכתי לבנ"ע. אבל, האופי שלי איפשר לי בסופו של דבר להשיג את האמון שלהם. אחותי הקטנה, קשה הרבה יותר לסמוך עליה. כואב לי להגיד את זה, אבל כמה אפשר לתת לילד להרגיש שאתה סומך עליו? זה בכלל לא בטוח שזה מתאים. היא פשוט עושה מה שבא לה ואין שבא לה ומשקרת בלי סוף.
אני חושבת שהרבה מההשפעה כן הגיעה מבנ"ע. כי היא חסרת עמוד שדרה. כי היא נגררת.
בואי לא נחיה בסרטים. זה יכול לקלקל אותו. מאוד. לא חייב ללכת לבנ"ע. בנ"ע זה מקום טוב וחשוב והכל-לא כל מקום מתאים לכל אחד. לא צריך ללחוץ. לא כולם יכולים לעמוד בלחץ חברתי. לא כולם צריכים לעבור כוויות בחיים שאולי יכבו את כל מה שהיה להם לחלוטין. מדובר פה בילדים. משהו עדין. צריך להיות מאוד זהירים. וגם, אני חושבת שחלק גדול מההחלטה שלך זה המדריך. גם השבט, אבל לא פחות המדריך. הוא מוביל את השבט...זה חשוב מאוד. אם המדריך אחראי ובוגר ומציב גבולות...יכול להיות שכדאי לסמוך עליו.
זה תלוי... בסופו של דבר אני הייתי סומכת על האינטואיציה שלי.
לפי דעתכם:שמיניסט באמ"ש
האם צריך להקים תנועת נוער בגרעין שנכנס לתוחמת הצפונית ב"רצועת עזה"?
הנחשון יוצא לטיולים עם כל הסניף?אנונימי (פותח)
תלוירעות שרהאחרונה

בנטיעות וכזה נראה לי שכן

במחנה יש משהו נפרד

אני צריכה פעולה פיגוזית על תפילהאחי אהוביה

יש למישו אולי?

קצת יותר פרטים, גברת תותחיתימח שם עראפת

לאיזה גיל, איזה חלק שקשור לתפילה?

אשמח גם..אנונימי (2)

כיתה ד..

על החשיבות של להתפלל מנחה בסניף..

אצלנו אחרי המפקד כל שבט מתפלל לבד והרבה חניכות לא ככ שותפות במקרה הטוב יושבות בשקט במקרה הרע גם מדברות ואז יוצא שמי שמתפללת כביכול מפסידה כי היא לא בענינים.

רוצה פעולה מפוצצת כזאתי על תפילה ולמה חשוב שיגרה אותם להתפלל..

לכיתה ואחי אהוביה

חלק ממערך בת מצוה

באמת להעביר להם את ההרגשה שתפילה זה לא עול, זה לא עוד משימה מעיקה שצריך לסמן עליה וי.. 

צ'אט ג'יפיטיזיויק

להלן מערך שיעור של חצי שעה בנושא תפילה, המיועד לנוער דתי בכיתה ו' ומחולק לשלושה חלקים של 10 דקות כל אחד. המערך מותאם לגיל ולרקע הדתי של התלמידים, תוך שימוש בשפה פשוטה ופעילויות קצרות וממוקדות:

חלק ראשון: פתיחה והיכרות עם הנושא (10 דקות)

מטרה: לעורר עניין ולחבר את התלמידים לנושא התפילה.  

דקה 1-2: שאלה פותחת  

שאל את התלמידים: "מה אתם מרגישים כשאתם מתפללים? משהו מיוחד או אולי משהו שקשה לכם בזה?"  

תן ל-2-3 תלמידים לשתף בקצרה (30 שניות לכל אחד).

דקה 3-5: סיפור קצר  

ספר סיפור קצר על חנה מהתנ"ך (שמואל א', פרק א'): "חנה התפללה בלב שלם לבקש בן, והתפילה שלה הייתה כל כך חזקה שהיא ממש דיברה עם ה' כמו עם חבר."  

שאל: "מה אתם חושבים שהפך את התפילה שלה למיוחדת?"

דקה 6-10: דיון קצר  

שאל: "למה לדעתכם חשוב להתפלל? מה זה נותן לנו?"  

עודד תשובות כמו: קשר עם ה', שקט בלב, תחושת תמיכה.

חלק שני: הבנת התפילה דרך פעילות (10 דקות)

מטרה: להמחיש את המשמעות של התפילה בצורה חווייתית.  

דקה 1-2: הסבר קצר  

אמור בצורה פשוטה: "תפילה היא כמו שיחה עם ה'. לפעמים אנחנו מבקשים, לפעמים מודים, ולפעמים סתם רוצים להרגיש קרובים."

דקה 3-8: פעילות קבוצתית  

חלק את הכיתה ל-3 קבוצות קטנות.  

תן לכל קבוצה משימה:  

קבוצה 1: כתבו 3 דברים שהייתם מבקשים בתפילה.  

קבוצה 2: כתבו 3 דברים שהייתם מודים עליהם.  

קבוצה 3: כתבו 3 דברים שמרגישים לכם קרובים ללב בתפילה (למשל: שיר, מילה או רגע).

כל קבוצה מקבלת דף ועט, ויש להם 5 דקות לעבוד יחד.

דקה 9-10: שיתוף מהיר  

נציג מכל קבוצה משתף בקצרה (30 שניות לקבוצה).

חלק שלישי: סיכום וחיבור אישי (10 דקות)

מטרה: לעזור לתלמידים לקחת את הנושא איתם ליום-יום.  

דקה 1-3: דבר תורה קצר  

אמור: "בתפילה אנחנו לא רק מדברים, אלא גם מקשיבים. כמו שכתוב בתהילים 'קרבת אלוקים לי טוב' – כשאנחנו מתפללים, אנחנו מתקרבים לה'."

דקה 4-7: פעילות אישית  

תן לכל תלמיד דף קטן וכתוב עליו: "כתבו משפט אחד שהייתם רוצים להגיד לה' בתפילה שלכם היום."  

תן להם 2-3 דקות לכתוב בשקט.

דקה 8-10: סיום מעודד  

אמור: "כל תפילה חשובה, גם אם היא קצרה או פשוטה. נסו השבוע להתפלל משהו קטן מהלב שלכם."  

סיים בשאלה: "מי רוצה לשתף את המשפט שלו?" (רשות, לא חובה).

הערות למנחה:

שמור על אווירה קלילה ומכבדת.  

התאם את הקצב לפי התגובות של התלמידים – אם חלק אחד מתארך, קצר את הבא.  

הבא דף ועטים לפעילויות.

אם זה בשבת קודש תעביר בעל פה.

בהצלחה!

חמוד אבלאנונימי (2)

מחפשת יותר פעולה עם משחקים שבסוף מתקשרים לענין התפילה פחות דיונים ושאלות

צריך משו עם נשמה 😉אחי אהוביה
כן ברור אבלאנונימי (2)

מנסיון כל הדיונים וכו לא ככ פועל הם צריכות לזוז חח

לאלא התגובה שכתבתי היתה לזו של @זיויקאחי אהוביה

אני ממש מסכימה איתך..

אה הבנתייאנונימי (2)
טוב אז אם את מוצאת משו אני אשמח שתעדכניאחי אהוביה
סגורראנונימי (2)
מה את מחפשת?אנונימי (2)

לאיזה כיתה?

 

לגמריזיויק
יש לי כמה חומריםאנוני-מי?
אז אני אשמחאחי אהוביהאחרונה
מכירים סניף בנע בירושלים שמחפש מדריכת חוץ?תורת חיים בעiז

חברה שלי מחפשת וכדאי גם סניף שהוא נורמלי ולא עכשיו ממש חילוני (סניף מעורב זה ממש אחלה)

מדשיותאנונימי (פותח)

טוב נושא קשוח אז ככה..

בתחילת ההדרכה היה לי ולמדשית שלי(נקרא לה א )בעיה עם עוד מדשית שלנו(נקרא לה ב) (אנחנו רביעיה). היה קשוח ממש. מלא אנשים התערבו בזה (הקומונרית, מהנוער ובכללי כל הצוות וכו)אומרת דוגרי הרבה מזה זה אני ומדשית א הגזמנו וחיפשנו אותה מלא ממש וכל דבר שעשתה הערנו לה ודווקא מדשית ב היתה בהקשבה וכיבדה ממש וממש השתדלה לשנות(מה שאני משה לב בדיעבד עכישו אז סתם הייתי חמה עליה ברמות לאיודעת להסביר למה). 

אחרי התערבות ודיבור הבעיה נפתרה(לפחות ככה אני ראיתי אתזה.) ביקשתי סליחה ושמנו את הדברים מאחורה.

עכשיו שמתי לב שמדשית א כל הזמן מעירה/ מחפשת את מדשית ב כאילו על סתם דברים היא איחרה טיפה כי אבא שלה במילואים ועזרה קצת בבית והיא עשתה פרצוף ואמרה לי אחכ שזה לא ניראה לה ובכללי על כל דבר היא מעירה מעקמת אף וכו.

עכשיו יש לי התלבטות אם להעיר לה ולהגיד לה כאילו היה מריבה את צודקת אבל שמנו תדברים מאחורינו תני לה קצת להוכיח את עצמה לא כל הזמן להסתכל בזכוכית מגדלת על מה שהיא עושה. או להתעלם ולראות מה יקרה ואולי להגיד לקומונרית

קיצור מקווה שיצא מובן מה אומרים?

תשחרר. לא בידיים שלךמשה
בכלל. אנרגיה של אנשים אחרים לא בשליטה שלך,סשום צורה. רק התגובות שלך.
כן אבלאנונימי (פותח)אחרונה

בסוף עכשיו לא כ"כ מרגישים את זה אבל אם זה ימשך זה יגיע למצב שהיה לפני כן שלא דיברנו המדריכות מלבד מי מכינה את הפעולה. מצב שבטוח לא רוצות להגיע אליו. אף אחת.

סיפור אהבה בסניף | עלילתי קצרElad Mukades

מצרף סרט קצר שעשינו, מסוקרן לשמוע תגובות ומחשבות שלכם עליו

 

במשפט - יוני המדריך, חותך את הקשר עם סיגל מבני עקיבא, בשם התחזקותו הרוחנית, אך מגלה שההתמודדות רק מתחילה. 

סניף בלי מבנהתורת חיים בעiז

מה עושים בחודש ארגון? לגבי צביעת קירות

צובעים על בדיםadvfb
אנחנו צבענו פעם על דיקטים, אפשר גם אולי במקלטהחנוניתאחרונה
קלסר הדרכה ונחשוןאוריהש

רעיונות לקטעים/משפטים לקלסר הדרכה?

וכמובן רעיונות למה להכניס לבפנים (חוץ מהכנת פעולה, רעיונות לערבים וכו)

 

ואשמח גם לקטעים ולמה להכניס לקלסר של נחשון (קטעים על עשיה וכו)

 

תודה רבה!

אולי יעניין אותך