זה נוגד את דעת הרבנות הראשית..
זה נוגד את דעת הרבנות הראשית..
אצלנו במחוז בערך כולם עושים בראשון, בדיוק בשביל שלא יגידו שבני עקיבא הולכים נגד הרבנות הראשית..
כמות הסניפים שאת מכירה זה אפילו לא אחוז מהסניפים שיש, למה להכליל תנועה שלימה?
ותאמיני לי שלכל סניף יש את הסיבות שלו.
זה לא קשור להנהלה הארצית.
יש בר מצווה לחניך ביום ראשון.
ואני יודעת שיש הרבה מקומות כאלה שקבעו אירוע ביום ראשון.. התקנה של הרבנות הראשית נתקנה לא מזמן, לאחר שכבר קבעו אירועים וכו..
אני בטוחה שלא נחלל שבת. ל"ג בעומר במוצ"ש זה לא דבר נדיר..
ורק לידע כללי, וכדי שדבר כמו זה ימנע בעתיד- ברוב המקרים הרבנות הראשית דוחה או מקדימה מועדי חול שהערב שלהם נופל על מוצש"ק...
אבל שיכנעתי את הקומונרית לעשות את זה ביום ראשון כדי שנספיק להתארגן..(יש! ניצחתי את הקומונרית פעם ראשונה
)
בתנועה קיימו לפני כשלושה חודשים דיון שעסק בנושא, בו נבחנה האפשרות לדחות את החגיגות ליום ראשון, היות ומשרד החינוך החליט השנה על שני ימי חופשה - בראשון ובשני. ”לאחר בדיקה מקיפה התברר כי בסניפים רבים יש משפחות המקיימות שמחות ואירועים (בר מצוה, בת מצוה חתונות ועוד) ביום ראשון בערב ולכן החלטנו להשאיר את המדורות כבכל שנה בליל ל“ג בעומר“, נמסר היום מהתנועה, ”עם קבלת ההחלטה סוכם כי על אף שאין חשש לחילול שבת בקרבנו ויחד עם זאת יש להגביר את המודעות לשמירת השבת במוצ"ש זה“.
בתנועה הסבירו כי החליטו שלא לדחות את החגיגות לאור העובדה כי הרבנות הראשית הוציאה את קריאתה העדכנית רק לפני מספר ימים. עם זאת, בתנועה ציינו כי לאור קריאת הרבנות ”ביקשנו מכל סניף שיכול להזיז את המדורות ליום ראשון לעשות כך ומאותם סניפים שהדבר בלתי אפשרי לעשות את כל שנדרש כדי לשמור על קדושת השבת“.
ב“בני עקיבא“ ציינו כי ”מכאן ולהבא, בכל עת של“ג בעומר יחול במוצ"ש, ייקבע מראש שההדלקה עוברת ליום ראשון (כפי שנעשה בעניין יום השואה ויום הזיכרון לחללי צה"ל) ובכך ייעשה סדר בעניין“.
משרד החינוך לא קובע לנו מה לעשות ואיך לעשות.
זה מפצל את העם. מדורות לנו ומדורות להם.
זה בלי לשים לב בכלל....סתם מדברים על זה חושבים איפה לעשות וכו'.... ואם הרבנו ת קבעה ככה כנראה שהיא ידעה מה היא עושה...
אין שום דמיון בין לדבר איפה כדאי שהמדורה תהיה וכמה להזמין לבין הדלקת אש בשבת.
-ונית להתפצל משאר העם ולומר "הרבנות הראשית זה רק לחילונים, כיוון שאנחנו לא נחלל שבת אנחנו לא צריכים להקשיב לה"-
זאת התנשאות נטו.
ויש עוד עניין חוץ מלא ליצור התפצלות בעם ולא להתנשא על אחים שלנו- יש את העניין שלא"י יש רבנות ראשית, שכשמה כן היא- היא המכוונת את החיים הדתיים-הציבוריים-הכלליים בארץ, ובתור יהודים עלינו להישמע להוראותיה, ולהבין שהרבנים גדולי התורה שיושבים בה מבינים מה הם עושים, ובכל מקרה- הם אלו שמוסמכים להחליט, ועלינו להישמע להוראותיה, כיהודים וקל וחומר, כיהודים-דתיים.
ולגבי האימרה "משרד החינוך לא קובע לנו מה לעשות ואיך לעשות", הם באמת לא קובעים לך-
על כן הם נתנו לך 2 ימי חופש:
אם תרצה, עשה מדורה במוצ"ש ונוח ביום א' וב',
ואם תרצה, נוח ביום א', עשה מדורה בערב יום ב', ונוח ביום ב'.
הרי הסיבה היא שלא יחללו שבת, ואנחנו לא מחללים
...
בנטיעות וכזה נראה לי שכן
במחנה יש משהו נפרד
יש למישו אולי?
לאיזה גיל, איזה חלק שקשור לתפילה?
חלק ממערך בת מצוה
באמת להעביר להם את ההרגשה שתפילה זה לא עול, זה לא עוד משימה מעיקה שצריך לסמן עליה וי..
להלן מערך שיעור של חצי שעה בנושא תפילה, המיועד לנוער דתי בכיתה ו' ומחולק לשלושה חלקים של 10 דקות כל אחד. המערך מותאם לגיל ולרקע הדתי של התלמידים, תוך שימוש בשפה פשוטה ופעילויות קצרות וממוקדות:
חלק ראשון: פתיחה והיכרות עם הנושא (10 דקות)
מטרה: לעורר עניין ולחבר את התלמידים לנושא התפילה.
דקה 1-2: שאלה פותחת
שאל את התלמידים: "מה אתם מרגישים כשאתם מתפללים? משהו מיוחד או אולי משהו שקשה לכם בזה?"
תן ל-2-3 תלמידים לשתף בקצרה (30 שניות לכל אחד).
דקה 3-5: סיפור קצר
ספר סיפור קצר על חנה מהתנ"ך (שמואל א', פרק א'): "חנה התפללה בלב שלם לבקש בן, והתפילה שלה הייתה כל כך חזקה שהיא ממש דיברה עם ה' כמו עם חבר."
שאל: "מה אתם חושבים שהפך את התפילה שלה למיוחדת?"
דקה 6-10: דיון קצר
שאל: "למה לדעתכם חשוב להתפלל? מה זה נותן לנו?"
עודד תשובות כמו: קשר עם ה', שקט בלב, תחושת תמיכה.
חלק שני: הבנת התפילה דרך פעילות (10 דקות)
מטרה: להמחיש את המשמעות של התפילה בצורה חווייתית.
דקה 1-2: הסבר קצר
אמור בצורה פשוטה: "תפילה היא כמו שיחה עם ה'. לפעמים אנחנו מבקשים, לפעמים מודים, ולפעמים סתם רוצים להרגיש קרובים."
דקה 3-8: פעילות קבוצתית
חלק את הכיתה ל-3 קבוצות קטנות.
תן לכל קבוצה משימה:
קבוצה 1: כתבו 3 דברים שהייתם מבקשים בתפילה.
קבוצה 2: כתבו 3 דברים שהייתם מודים עליהם.
קבוצה 3: כתבו 3 דברים שמרגישים לכם קרובים ללב בתפילה (למשל: שיר, מילה או רגע).
כל קבוצה מקבלת דף ועט, ויש להם 5 דקות לעבוד יחד.
דקה 9-10: שיתוף מהיר
נציג מכל קבוצה משתף בקצרה (30 שניות לקבוצה).
חלק שלישי: סיכום וחיבור אישי (10 דקות)
מטרה: לעזור לתלמידים לקחת את הנושא איתם ליום-יום.
דקה 1-3: דבר תורה קצר
אמור: "בתפילה אנחנו לא רק מדברים, אלא גם מקשיבים. כמו שכתוב בתהילים 'קרבת אלוקים לי טוב' – כשאנחנו מתפללים, אנחנו מתקרבים לה'."
דקה 4-7: פעילות אישית
תן לכל תלמיד דף קטן וכתוב עליו: "כתבו משפט אחד שהייתם רוצים להגיד לה' בתפילה שלכם היום."
תן להם 2-3 דקות לכתוב בשקט.
דקה 8-10: סיום מעודד
אמור: "כל תפילה חשובה, גם אם היא קצרה או פשוטה. נסו השבוע להתפלל משהו קטן מהלב שלכם."
סיים בשאלה: "מי רוצה לשתף את המשפט שלו?" (רשות, לא חובה).
הערות למנחה:
שמור על אווירה קלילה ומכבדת.
התאם את הקצב לפי התגובות של התלמידים – אם חלק אחד מתארך, קצר את הבא.
הבא דף ועטים לפעילויות.
אם זה בשבת קודש תעביר בעל פה.
בהצלחה!
אני ממש מסכימה איתך..
אחי אהוביה
אחי אהוביהאחרונהחברה שלי מחפשת וכדאי גם סניף שהוא נורמלי ולא עכשיו ממש חילוני (סניף מעורב זה ממש אחלה)
טוב נושא קשוח אז ככה..
בתחילת ההדרכה היה לי ולמדשית שלי(נקרא לה א )בעיה עם עוד מדשית שלנו(נקרא לה ב) (אנחנו רביעיה). היה קשוח ממש. מלא אנשים התערבו בזה (הקומונרית, מהנוער ובכללי כל הצוות וכו)אומרת דוגרי הרבה מזה זה אני ומדשית א הגזמנו וחיפשנו אותה מלא ממש וכל דבר שעשתה הערנו לה ודווקא מדשית ב היתה בהקשבה וכיבדה ממש וממש השתדלה לשנות(מה שאני משה לב בדיעבד עכישו אז סתם הייתי חמה עליה ברמות לאיודעת להסביר למה).
אחרי התערבות ודיבור הבעיה נפתרה(לפחות ככה אני ראיתי אתזה.) ביקשתי סליחה ושמנו את הדברים מאחורה.
עכשיו שמתי לב שמדשית א כל הזמן מעירה/ מחפשת את מדשית ב כאילו על סתם דברים היא איחרה טיפה כי אבא שלה במילואים ועזרה קצת בבית והיא עשתה פרצוף ואמרה לי אחכ שזה לא ניראה לה ובכללי על כל דבר היא מעירה מעקמת אף וכו.
עכשיו יש לי התלבטות אם להעיר לה ולהגיד לה כאילו היה מריבה את צודקת אבל שמנו תדברים מאחורינו תני לה קצת להוכיח את עצמה לא כל הזמן להסתכל בזכוכית מגדלת על מה שהיא עושה. או להתעלם ולראות מה יקרה ואולי להגיד לקומונרית
קיצור מקווה שיצא מובן מה אומרים?
מצרף סרט קצר שעשינו, מסוקרן לשמוע תגובות ומחשבות שלכם עליו
במשפט - יוני המדריך, חותך את הקשר עם סיגל מבני עקיבא, בשם התחזקותו הרוחנית, אך מגלה שההתמודדות רק מתחילה.
מה עושים בחודש ארגון? לגבי צביעת קירות
רעיונות לקטעים/משפטים לקלסר הדרכה?
וכמובן רעיונות למה להכניס לבפנים (חוץ מהכנת פעולה, רעיונות לערבים וכו)
ואשמח גם לקטעים ולמה להכניס לקלסר של נחשון (קטעים על עשיה וכו)
תודה רבה!