מתקשים בחינוך הפרש של 9 חודשיםimoh30

שלום, יש לי 2 ילדים הבן בן שנתיים והבת בת שנה ו3 חודשים-פגית

יש לו מין הנאה בלהרביץ לה לדחוף אותה כשהיא "עומדת לו בדרך" למשוך לה בשיער עד שתולש ואז מביא לי ואומר לי אמא לכלוך

ואם היא תשחק במשחק מסוים ייקח לה אותו. גם הגננת טוענת שנהיה שובב גם בגן. והכל מלווה בחיוך שלו של מודע למעשה אך נהנה ממנו. הוא גם לא משקר אם היא תבכה ואשאל למה הוא יגיד שקיבלה מכה, אני שואלת מי הרביץ לה הוא אומר אני, אני שואלת למה ואז הוא שותק.

יש לציין שהוא מראה לה אהבה רבה הוא חולץ לעצמו נעליים והיא לא יודעת הוא מוריד לה. 

אם יקבל ממישהו משהו בתמימותו ועקשנותו יבקש גם לאחותו הם עושים כמו תאומים {בכל זאת רק 9 חודשים הבדל} הכל יחד לאכול להתקלח לישון לשחק לטייל חולקים חדר ועגלת תאומים

אם היא תנסה לעשות משהו לבד או כביכול "תפריע" לו הוא יצעק עליה די אסור ירים יד ינסה לנשוך וזו תגובה שמביע גם כלפינו ההורים

מובן לי שחווה המון משברים יכול להיות שזה השלכות שכל ההריון שלה הייתי בשמירת הריון בהתחלה בבית אח"כ אושפזתי ועוד התקופה שהיא הייתה בפגיה וכו'

איך להגיב?מבולבל

קודם כל אל תשאלי אותו למה.הוא לא יודע מה לענותאישה קטנה

אין לו הסברים בגיל בו הוא נמצא.יש לי חברה שלא אומרת לבן שלה אל תרביץ אלא פשוט באותו רגע מרחיקה אותו ונותנת לו תעסוקה. אולי זה טוב,ככה הוא לא ננזף כל הזמן,ומקבל תשומת לב חיובית ע״י דאגה שיהיה לו מעניין...

גם בהרצאות על חינוך אומרים להרחיק ומה לגבי האלימותimoh30

להתעלם ?

מנסה לעזורבת 30

א. גיל שנתיים הוא לא פשוט. הילד רוצה להרגיש את העצמאות שלו, ולכן חוצה גבולות רבים. מבחינתך- אם תדעי שזה חלק מההתפתחות שלו, אז גם תהיי פחות לחוצה וגם תגיבי בצורה נכונה יותר.

יכול להיות ששמירת ההריון וכו' היא חלק ממה שגורם לו להתנהג ככה, אבל את לא יכולה להאשים את עצמך, כי לא היתה אפשרות אחרת במציאות שהייתה.

ב. מבחינה מעשית- באמת אין טעם לשאול למה, כי יתכן שהוא בעצמו לא יודע, וגם זה נותן פתח ללגיטימציה. כביכול אם יש סיבה אז זה בסדר. התגובה שלך צריכה להיות רגועה וברורה, וגם עקבית. אם את מרחיקה אותו, אז על כל מעשה של םגיעה באחותו תרחיקי תוך כדי אמירת "לא מרביצים", למשל.

בנוסף, הייתי ממליצה לך לייחד זמן שבו רק את והוא ביחד. אולי כשהקטנה ישנה, אולי כשבעלך עם הקטנה ואת יוצאת איתו. לא משהו גדול, רק זמן מסוים וקבוע שהוא יודע שאת רק שלו. אפילו לצאת להסתכל על הכוכבים, לצאת ביחד לרוקן את הפח, וכד'.

בהצלחה

קודם כל תודה וננסה את הזמן איכותimosh30


אני מסכים איתך, אבל חשוב לי להוסיף דבר חשוב:יהודיזההכי אחי

חשוב-חשוב להעניק תשומת לב לילדים באופן ספונטני ויום-יומי, גם בלי קשר לנדון, ובמיוחד כשעושים מה שהצעת. אם תתני לילד יחס רק כשהוא מרביץ, זה יצור אצלו התניה חיובית שתעודד אותו לתת מכות כדי לקבל עוד יחס.

 

אני מניח שאת מסכימה איתי, ואולי הדברים ברורים ופשוטים לך, אבל בכל זאת חשבתי שכדאי להזכיר למי ששכח...

 

(גילוי נאות: גם אני אבא לשני ילדים מקסימים בערך בגיל הזה)

ללמוד חינוך ילדיםמאמן אישי

ממליץ על גישת "שפר".

נוגע בדיוק בנושאים אלו.

שם זה נקרא "ילד כוח".

שמחפשים את מטרת הילד - למשוך תשומת לב שלילית.

הדרך - למנוע מהילד להשיג את המטרה. (במקביל - תשומת לב חיובית, כמובן. חובה!)

העקרון: הילד מטבעו הוא טוב והוא מתנהג בצורה כזו כדי להשיג תשומת לב.

יש שיעורים של הרב לבנון על חינוך ילדים באתר של ישיבת אלון מורה.

מומלץ מאוד http://www.yelm.co.il/all.asp?cat=2954

בהצלחה.

תודה לכם אבדוק את הקישורים שצורפוimosh30

ולך לבבה תודה על העצה המקסימה

איך אתה מאבחן ילד ומכניס אותו להגדרה בלי להכירבת 30

אותו בכלל???

בלי קשר לשיטת שפר או לא,ולמחלוקת סביבה, נראה לי משונה שמתיאור לא מפורט ובלי הכרות עם הילד אתה מחליט שהוא משהו מסוים וגם יודע מה המניעים שלו!!!

ממש רוח הקודש...

זו לאד.

"רוח הקודש"..

 

אלא זו בדיוק הבעיה/הסיכון כשהולכים "לפי שיטה אחת" כאילו בה כל הפתרונות.

 

ואז, גם מתוך רצון טוב - אפשר להסתכן באיבחון לא נכון וגם בפיתרונות לא מדוייקים.

כמובן. כתבתי "רוח הקודש" בציניות.בת 30
את מוזמנת ללמוד על השיטהמאמן אישי

אין הכוונה להכניס את הילד לתבנית

אלא להבין את מטרתו ומה הוא מעורר בנו,

זה לא אומר עליו כלום, באמת שלא

מלבד מה שזה מעורר בנו

הדברים ארוכים ולכן קיצרתי,

אני שומע את ההתנגדויות

ואפילו מבין מאוד,

 

צריך להבין שהילדים שלנו מאוד חכמים!

ואגב, גם כשהם הרבה פעמים בוכים - הם לא תמיד מסכנים

הם יודעים לקרוא אותנו היטב

ולקבל את מה שהם רוצים

והם רוצים (ובצדק) המון תשומת לב

אבל לא תמיד הדרך היא נכונה,

ניתן להם המון יחס חום ואהבה

בצורה חיובית ולא בדרך השלילית

לא ראויה,ד.
עבר עריכה על ידי ד. בתאריך כ' בתמוז תשע"ג 01:40

ה"התנשאות" הזאת, במחילה, גם אם אינה במכוון: "אני שומע את ההתנגדויות ואפילו מבין מאד...". יש פה כמה הורים שכנראה לא פחות ותיקים וגם לא פחות מנוסים.

 

ואין מקום ל"ידיעה", כאילו כך "מבינים את הילד ומטרתו"..

 

אף אחד כאן לא אמר שהכוונה שלך היא דווקא לומר במודע שזה "אומר משהו רע על הילד".. הבינו את כוונת הדברים - ופשוט לא מסכימים עם זה. זו לא איזו "שיטה סודית" שאם לא מאריכים בה כאן, אז לא יודעים על מה מדובר..

 

כשרואים את הדוגמטיות שבצורת הכתיבה הזו; את הכתיבה - בלי משים מן הסתם - כאילו יש פה מישהו ש"יודע" יותר מאחרים מה "צריך להבין", ומתי כשהם בוכים "הם לא תמיד מסכנים" וכו' - אפשר לראות כמה מזיקה ה"שיטה" הזו למי שאוחז בה, כמה היא יכולה גם להזיק לתחושות טבעיות וישרות.

 

"יחס חום ואהבה" לא נותנים באופן "ממוחשב". מי שיגש כך - כמעט מובטחני שזה יקלקל בו משהו.

 

אם היה לי ספק מקודם - אני מציע לאור הדברים בדיוק ההיפך: לא ללמוד על "השיטה". להערכתי, זה עצמו כבר יכול להזיק..

לא הבנתמאמן אישי
התנשאות זו פרשנות שלך.
מבחינתי הכוונה הייתה לומר שאני באמת מבין שמי שלא מכיר את הגישה מקרוב, זה קשה.
ואגב טבעי ואגב אהבה- אנחנו לפעמים עושים הרבה טעויות מאהבה, וגם כי אנחנו מרחמים. זה גבול דק. הורה יכול לפנק יותר מידי את הילד מאהבה. זה מה שהוא מרגיש שטבעי. שהילד לא יבכה. שלא יהיה לו קשה.
(זה קשה לנו לשמוע את הבכי)...
גם אם הילד שלנו שמתחיל לעמוד נופל, האינסטינקט הוא לא לתת לו ליפול.. אבל ככה הוא בחיים לא יתקדם..

אני מבין שקשה לך עם דוגמטיות שהגישה שלך היא ללכת לפי ההרגשה שטבעית... יש גישות נוספות, שאגב לא שוללות את הלב אבל טוענות שלפעמים צריך לכוון את הלב.. לתת כללים, עקרונות, לא נוסחאות. ממש לא.
מדהים הסקת מסקנות שלך על שיטה לאור כמה משפטים.
ועדיף יותר לא לחטואמאמן אישי
לא לפה ולא לפה..
(כתבת על השרשור הקודם, לא משנה).
אינני סבור שאת חושבת שלא נילמד רפואה כי יש טעויות, ה" ישמור.
שלא ניסע ברכב כי מסוכן בכביש..
לכן הטיעון שלך לחטוא מראש לכיוון אחד אינו מובן. לפחות גישה זו טוענת שיש לה כיוון שאינו חוטא לפה או לפה. לטענתה. את לא חייבת להסכים, כמובן.

ושוב- הילד מסכן, מצב מביך.. זה הההבנה שלך את המציאות.
אני הבאתי אופציה סבירה, שמציעה לבחון את המציאות אחרת.
כן, ראיתי שהגבתי לשרשור הלאנכוןאהבה של אימא

לכן מחקתי את ההודעה, אבל אני רואה שכבר קראת  בכל אופן, אשמח להגיב לך אבל כרגע אין לי זמן. אשתדל בע"ה שבוע הבא..

 

שבת שלום..

לא אמרתי רק "טבעי"..ד.

זו בדיוק תוצאה של דוגמטיות, לדעתי; שמפרשים גם גישות אחרות כדוגמטיות ("הגישה שלך היא ללכת לפי ההרגשה שטבעית".. לא נכון. היכן ראית את זה.. אלא לא לאבד אותה ואת השכל הישר בגלל "שיטות" כאלה ודומיהן).

 

ה"מדהים" ביותר, לדעתי, הוא דווקא משפטך: "מדהים הסקת מסקנות שלך על שיטה לאור כמה משפטים"..

האם אתה באמת סבור שהפעם הראשונה שאנשים כאן, כולל אני, שומעים על השיטה הזו, זה מהמס' שורות שאתה כתבת כאן?!...

 

מה גם שזה אחד הדברים שציינתי מפורש כחלק מהבעיה. שלא מבינים שכבר שמעו על כך לפני כן, ופשוט חולקים על הקיצוניות שבכך בתכלית.

וזה "קשה" לא כי לא מכירים אלא כי חושבים שזה חמור ועלול גם לעקר רגשות טבעיים, בדיוק כמו שכתבתי. לא שלעיתים אין צורך "להתגבר" על רגש כלשהו, אבל האופן הזה, סיסטמטי, יכול להזיק לתחושות הטבעיות, חלילה.

 

מה שאכן גם אני מסכים, שזה באמת לפעמים "גבול דק" היכן ליישם את האהבה והרחמים באופן "טבעי", והיכן ליישם אותם ע"י איפוק כלשהו.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

מדהים כמה אנשים מנסים לנסח מחדש את מה שכבר למדוender13

מעולם לא מצאתי דבר בחינוך ילדים שאין ב"בין אדם לחברו" סטנדרטי.

"כל מי שאפשר למחות לאנשי ביתו ולא מיחה - נתפס על אנשי ביתו; באנשי עירו - נתפס על אנשי עירו"

ז"א האחריות על הערה והארה היא כפי הקרבה, מכאן ההשלכה לילדים.

הוכח תוכיח את עמיתך

אין טריקים, כשחבר טוב שלך עושה מעשה פסול ואתה חושב איך לעזור לו אתה מנסה להזדהות, להבין אותו ואז לומר את מה שצריך.

אין שום הבדל לגבי ילדים.

כאן נכנס הכלל: ואהבת לרעך כמוך.

ילדים "עולים על העצבים"?

לא תשנא את אחיך בלבבך

כל הבסיס.

 

ההבדלים היחידים הם בישום.

אוי ואבוי לנו אם נכנס לדוגמות ונתנתק מההרגשה הטבעית.

ללכת עם הטבע זה הכי טובמאמן אישי
עד שמשהו נתקע, לא עובד..
והטבע מביא אותנו לכעוס.
ובכלל מי קובע מה זה טבעי? לפי מה שבא לי כרגע?
ואם באופן טבעי האמא לא אוהבת את הבן שלה.. וזה קורה.. בעיקר בגיל ההתבגרות..גם לפני..ויש מעשים שהילד עושה שממש בא לך לכעוס..
בקיצור, כל עוד הכל עובד - סבבה. כשלא, זו לא בושה להתתייעץ, ללמוד ממישהו שמכיר את נפש האדם, הגיל, וסתם מישהו חיצוני גם יכול לעזור... ואם זה התמחות בנושא ספציפי, נניח, בהבנת נפש הילדים, מה טוב.
ואם משהו נתקע עם זוגתך? עם חברים?ender13

אדם הוא אדם, לפעמים כועס ולפעמים לא, מי שחי לידו מכיר את זה, כולל הילדים.

באופן טבעי האמא לא אוהבת את הילד שלה?! אתה רציני?!

כועסת עליו כן, לא אוהבת אותו?!

בשני דברים יש אמת:

1. עצה מעשית למשהו חיצוני.

2. הבנת נפש האדם (בילד ובהורה).

אלא ששני דברים אלו גם הם חלק סטנדרטי מהבין אדם לחברו.

להבין את השני זה הבסיס של "ואהבת".

אם אתה עוזר להורים להגיע להבנה אמיתית של "איך הילד מרגיש" אז אתה עושה חסד גדול.

אם אתה אומר להם איך "לפקד" על הרגש שלהם אחרי שהם מבינים, זהו (לרוב) נזק בל יתואר.

צריך ללמוד איך לאהובמאמן אישי
האם זה כ"כ קל לאהוב? כ"כ פשוט?
צריך ללמוד את זה!
זה שאתה אומר שזה הבסיס זה לא מספיק.
וגם אם יש לך את זה, וזה בטבע שלנו, צריך לעשות עבודה בשביל להוציא את זה לפועל.
לא בכדי אמר רבי עקיבא: זה כלל גדול! בתורה.
אז נכון, מה שמתחדד הוא שהלימוד הוא לא יהיה לימוד חיצוני אלא ללמוד איך להקשיב לעצמנו, לרגשות שלנו, איך לנהל אותם. אבל לא להגיד להורים- אתם כבר יודעים, תעשו מה שאתם מרגישים, מה שהלב שלכם אומר.!

צריך להשקיע בשביל לאהוב, צריך ללמוד זאת (גם בזוגיות כמובן)

ו כן. להרבה אמהות וגם אבות, לא קל לאהוב את ילדיהם. נכון שבגיל הרך זה קצת יותר טבעי וקל.. וגם- זה לא רק: או שאתה אוהב או שלא, יש הרבה מדרגות.


כללו של דבר: צריך ללמוד.
דרךד.

מוזרה...

 

לשכנע בני אדם שהם נכים, כדי שאח"כ אפשר יהיה לייצר מהשברים תחליף מלאכותי וגרוע בהרבה (וכמובן - יהיו "יועצים" שגם ירוויחו מזה).

 

שיחזור של חטא עץ הדעת: במקום שהשכל יבוא מתוך החיים, הוא בא "במקומם", ואח"כ מנסה "לייצר" אותם.

 

רבי עקיבא אמר "ואהבת לרעך כמוך" זה כלל גדול בתורה. כלומר: דבר עיקרי שהכל תלוי בו. הוא לא עשה מזה משהו כזה שמתואר פה.

 

הצגת-הדברים כאילו או רק "אתם כבר יודעים. תעשו מה שאתם מרגישים" או מה שכאן, היא שקר, דמגוגיה בעלמא. כל מי שמעיין פה בהצעות של אנשים שמדגישים את חשיבות ההקשבה לשכל ולרגש הישר, רואה שהן מלאות ברעיונות.. אז מה יש להם לכתוב אם הכל נגמר ב"אתם יודעים הכל"....

 

זה גבול דק מאד, בין להיעזר בהבנות ובלימוד, לבין לעשות את הכל ל"שיטה" דוגמטית והרסנית, שהופכת את האדם לנכה.

 

והסיגנון המדובר פה, הוא חוששני לצערי, אכן סגולה להשפיע בכיוון השני. הייתי מציע לאנשים מאד להיזהר מזה. קוראים את זה, "נדבקים" מזה, מעקרים את הכחות הבריאים. לא כדאי.

 

היא הנותנתמאמן אישי
מאי חזית דשכל ישר שלך יותר משל אחרים..
אז אם אתה רוצה אמור את דעתך ואל תשלול אחרים.
אלא אם אתה מתייחס לטענה קונקרטית ונקודתי כזו או אחרת. לא אמירות כלליות על שכל ישר ורגש. שלך יש ולאחרים אין...
בלי קשר...ד.

הרי לא כתבתי על "שכל ישר" אישי שלי, כמובן לכל מי שקורא...

 

כתבתי על שכל/רגש ישר של אנשים, שניגשים לילדיהם ולטיפול בהם,

 

 

כנגד ה"הפחדות" שמרומזות בהודעותיך ממה שיקרה אם יסתמכו על זה...

 

וברגע שיש "שיטה" דוגמטית כזו, שיש לה כביכול "מענה" במתכונת קבועה בערך לכל מצב - היא כבר מעקרת את את יכולת התחושה הנורמלית של הבריות ומכניסה אותם מראש ל"סד" מסוים.  אפילו אני, שיש לי גישה כללית שלי גם בלי להגדירה ב"נוסחאות", מרגיש איך הודעות כאלו מצריכות אותי אח"כ להשתחרר מה"אוירה" שלהן, כדי לא להיות מושפע בלי משים מ"שטאנץ" שלהן.

 

ואני בהחלט רואה אחריות לשלול - לא אנשים אחרים - אלא "הידבקות" מהלך רוח כזה שבעיני הוא מסוכן ומזיק.

 

 

 

 

 

בדיוק, אתה רק מחזק את הנקודה שליender13אחרונה
עבר עריכה על ידי ender13 בתאריך כ"ה בתמוז תשע"ג 10:58

בוודאי שצריך ללמד את עצמך (איך לאהוב, בין השאר)

אבל אין שום חידוש כאן הכל נמצא באותן הדרכות של "בין אדם לחברו".

אני חוזר לשני משפטי הסיכום שלי:

אם אתה עוזר להורים להגיע להבנה אמיתית של "איך הילד מרגיש" אז אתה עושה חסד גדול.

אם אתה אומר להם איך "לפקד" על הרגש שלהם אחרי שהם מבינים, זהו (לרוב) נזק בל יתואר.

השיטה הזו עוזרת להורים להיותנפשי ישובב

רגועים שהם עשו את המקסימום לילדים,עוזרת לשמור על השקט הנפשי שלהם, וזה לא מעט.

ספק רב מאד אם היא מועילה לילדים. וזו בעיה גדולה מאד, לענד"י.

 

וטיפ קטן של חכמנו ז"ל: "אין לך מידה שאין הקיצוניות מזיקתה" - כלומר, בהקשר לנושא, כל שיטה שמיושמת לבד, בלעדית בלי קשר לשיטות אחרות ובייחוד דרכי חינוך נוספות- היא מסוכנת, והקיצוניות מזיקתה. לכל ילד, אבל ממש לכל אחד, ויותר מזה, כל מקרה, ההתייחסות שונה, וגם דרך החינוך שונה. ומעטים הם אלו שזקוקים לתגובות קיצוניות בנוסח מה שכתבת על הילד בן ה-6 שמפספס.

 

מקווה שהחכמתי, ועכשו אפשר לבקש סליחה על הפלישה לפורום (עדיין לא הורה, אבל מורה)

ספק רבמאמן אישי
א. "ספק רב אם היא מועילה". ילמדנו רבנו מנלן?
המציאןת מוכיחה כמעט 100% הצלחה.
ב. "מעטים הם אלו שזקוקים לתגובות קיצוניות" אכן. מעטים הם הילדים בגיל זה שמתנהגים כך. לא כן?
ג. הכוונה בלהשאיר ילד כך הייתה שהוא יטפל בעצמו, יחליף. גיל 6 לא. האחריות למעשיו היא עליו. וודאי שכל ילד עם יכולת האחריות שלו. ושוב, כל זאת אחרי שלילת בעיה רפואית.
מה זו הצלחה? שכרך יוצא בהפסדךיוקטנה

לפעמים נראה כאילו "הצלחתי", ובעצם הבעיה תצוץ במקום אחר, ולפעמים גרוע יותר.

לפעמים אתה חושב שאתה מטפל בבעיה עצמה, כאשר למעשה אתה מטפל רק בסמפטום ("לוקח אקמול נגד כאב ראש שנגרם למעשה ע"י סרטן במח").

לפעמים תוך כדי "טיפול בבעיה", אתה יוצר במו ידיך בעיה חמורה יותר.

 

אשר למקרה הספציפי הזה - הייתי מהמרת שכל השלושה גם יחד...

 

א.ד.

זמן בפני עצמו, בנחת, באהבה - לספר סיפור/משחק וכד'.

 

ב. להסביר בהזמנות בנחת, בלשון פשוטה ובהירה: אם רוצים משהו ממנה או מאבא ואמא, לא נושכים, לא מרביצים ולא דוחפים, אלא מבקשים בפה. ולהדגים: רוצה משחק? מבקש. אם נותנים, בסדר. גם אם לא - לא מרביצים; זה כואב, לא נעים.

 

ג. כשקורה - להעיר בקול נעים וברור: אנחנו לא מרביצים. ולעשות "תיקון" - בוא תעשה לה "טובה". לא נושכים את אבא/אמא, בוא, תבקש יפה.. ו"לתרגל", לתת פידבק על הצורה הנכונה.

 

והרבה אהבה ושמחה (וגם "סדרים" מסויימים" של התנהגות, סידור משחקים וכד'; בלי להעמיס) ללא קשר לאירועים הללו.

 

ענ"ד.

להרחיק ת הילדה מאחיה כאשר מציק מאודלבבה

לי עזר שכל פעם שהבכור ( בן 3) הציק לאחותו ( חצי שנה) הייתי אומרת רק "הכאבת לה" ולוקחת אותה ממנו. 

 

ולפי תיאורך הוא כן אוהב אותה וכך הוא ילמד שאם הוא מציק אז לוקחים אותה וזה לא משתלם לו

 

 

כניראה הוא מקנא בה!!אנונימי (פותח)

צריך לשים לב שאת נותנת גם לו צומת לב ואת לא שוכחת אותו!!

להיפך הוא מקבל את מירב התשומת לבimosh30
חשבת על זה שהוא בעצם לא הספיק להיות התינוק שלכםנגיעות

יש פה מצב נתון וזוהי המציאות הוא ילד קטן במעמד של הבכור של הגדול במשפחה . מצד אחד  לא לשכוח שמדובר פה רק בילד בן שנתיים ולפי דעתי את צריכה להתחיל להפריד את מחשבותייך ממנו כאילו הוא גדול ובוגר ולהתייחס אליו כבן שנתיים (לא לשלילה אלא לחיוב ) ולמה כוונתי - המון המון  חיבוקים ונשיקות וכמה את אוהבת אותו לדבר עליו ומה הוא אוהב ובמה הוא טוב ומה הוא עשה היום בגן - המון תשומת לב חיובית מסביבו , לשחק איתו ולנסות שיהיה לך זמן איכות אפילו קצרצר רק איתו בלי הפרעות של אחותו . ציינו בפניו המון פעמים כמה שהוא בוגר וגדול , חזקי את הביטחון העצמי שלו - בלי שום קשר לאחותו - רק הוא בהקשר למעשיו ולדברים שהוא אומר !!!

כמובן המשיכי לשבח ולעודד עזרה שלו לאחותו אבל שזה לא יהיה האישיו המרכזי אלא הוא יהיה האישיו -

ותיראי כמו קסם שהרצון שלו בתשומת לב שלילית ( נשיכות , מכות וכד' ) יפסקו .  חיוך גדול

                   בהצלחה - משימה לא פשוטה ... גם לי יש שלושה ילדים צפופים ( מתוך חמישה )

                                       וזה האתגר המהנה ביותר של חיי

                                                    יום קסום - אורלי " נגיעות "

יוגה עם פרשת שבוע לילדי מילואיםאיתי פ

אהלן, הכנתי סרטון של יוגה להורים וילדים לפרשת השבוע.

הוא מעולה לילדי מילואים/קבע כי יש בו המון מגע, עיטוף, הענקת ביטחון. ומתאים כמובן לכל משפחה, לא רק מילואים.

תהנו

יצירתי!תהילה 3>אחרונה
בהצלחה
אולפנה או תיכון בירושליםאילת אלישיב

מחפשת בירושלים אולפנה או תיכון דתי לבת שלי, מקום טוב וחם עם רמה לימודית טובה וחינוך טוב.

כן שמאפשר טלפון חכם ולק ג'ל. 

מציעה לך לשאול גם בפורום אמהות. בהצלחה בחיפוש!יעל מהדרום
אולי אולפנת חורב?הרמוניהאחרונה
אירועי תרבות בקהילה- מה הכי אהבתם?טליולה

קיבלתי תפקיד חדש יו"ר ועדת תרבות בקהילה שלנו

התקציב דיי דל 🤧

אשמח להמלצות למפעילים באירועי קהילה שהייתם בהם!


תודה!

מקסיםזיויק
באיזו קהילה?
אני אוהבת ערבי נשים שיש זמן לפטפט ולהכיריעל מהדרום
לק"י


יכול להיות יצירה קלילה, סתם ערב שכל אחת מביאה משהו טעים, אוכלים ומדברים.

ומציעה לך לשאול בפורומים פעילים יותריעל מהדרום
סיורים בגינות וחורשות קטנות מקומיות עם מדריכים,ירושלמית טרייהאחרונה

זה נקרא סיורי טבע עירוני. מגלים צמחים ובעלי חיים.

פיתות על הטאבון ביער..

זה עולה מעט כי זה רק תשלום למדריך.

סעודות שבת - קטסטרופה אבא פגום
עבר עריכה על ידי אבא פגום בתאריך י"ח בחשוון תשפ"ו 16:30

אני סובל בשבתות, פשוט סובל, כל סעודה היא סיוט. יש לנו ב"ה 6 ילדים מגיל 3 עד 17 וכל סעודה היא בעיקר הקנטות בין הגדול לכולם. אני מכין דברי תורה, חידונים, סיפורים (כן, ניסיתי גם את "עושים עניין" של הרב יוני לביא) ופשוט לא מצליח להחזיק יותר מ 20 שניות. אני רק פותח את הפה הגדולים על הספה במקרה הטוב קוראים עלונים, או בחדר, נחים מחוסר עזרה בשישי.. אני מרגיש מועקה גדולה, תחושת כישלון, אפילו הקטנים לא מקשיבים לסיפורים.

יש למישהו עצה מלבד תפילה?

אני עובד עצות..

לצערי מוכר גם ליליפא העגלון

החלטתי בשלב מסויים להגיע לסעודה מתוך גישה פנימית: אין לי ציפיות מאף אחד. אני לא אחראי על אף אחד. אני מתחיל שלום עליכם אחרי הודעה מספקת, מי שלא רוצה שלא יהיה. אני מקדש - מי שלא נמצא שיקדש לעצמו או שלא יקדש בכלל. אחרי כל כך הרבה סעודות שבהן ניסיתי להחזיק בכוח, לשלוט בסיטואציה, להשליט ''צורה של שולחן שבת'' - חלאס, זה לא שווה את הכעס.

אלה ילדים גם של הקב''ה ומנקודה מסויימת שייקח אחריות... או כמו שרבי נחמן אומר: ''וכן כשמגיע שבת או יום טוב, אזי אני מוסר כל ההתנהגות וכל הענינים והתנועות של אותו השבת או היום טוב להשם יתברך, שיהיה הכל כרצונו יתברך. ואזי איך שמתנהג באותו השבת ויום טוב שוב אינו חושב וחושש כלל שמא לא יצא ידי חובה בהנהגת קדושת אותו היום, מאחר שכבר מסר הכל להשם יתברך וסמך עליו יתברך לבד''


בקיצור, לשחרר וזהו. לאורך זמן השחרור הזה מביא לשיפור במצב. 

תתרכז אולי בשירים וחוויה.זיויק

שיחות משפחתיות, צחוקים ודאחקות.

אולי התוכן מועבר בצורה מעיקה?

שיטה טובה, עובדת אצלנו:חירטטתי
להתחיל לשיר שירי עונג שבת, מניסיון זה מושך את אלה שעוד נשאר בהם קצת ניחוח של שבת ואלה שלא, כבר בעיה אחרת
מטורףזיויק
שחרר אותם…רינת 24

זה נשמע מאד מעיק.


למה לא פשוט לאכול ביחד, לפטפט ולספר חוויות מהשבוע שחלף?

אני מבינה את האידיאל שאתה רואה לנגד עיניך אבל נשמע שזה עושה יותר נזק מתועלת

מאוד מבינה אותךשם פשוט

מאוד מאוד מבינה אותך💔

מאוד כבר אמרתי?

אבל הכי חשוב שתהיה להם חוויה טובה משולחן שבת.

אל תכביד עליהם

תקליל

שישמחו בשולחן שבת, שיהיה כיף, קולות של צחוק, טעם מתוק וזכרונות טובים

א כלהעני ממעש

צריך שילד יזכור חוויה חיובית משבת , שולחנו, וכלליותו .

תשחרר

שיעור כללי תעביר במקום אחר

בנוסף שים לב יש לך טווח גדול של גילאים

אולי לא צריך ארוחה כל כך ארוכה?משה
יש דרך!!!אוצרי

יש דרך!! בגישת "שפר" להורות תוכל למצוא דרך לשפר את סעודת השבת, לשפר את מערכת היחסים בתוך הבית, להבין את הדינמיקה שבין הורים וילדים ומכאן, השמים הם הגבול. חבל לסבול כשאפשר ליהנות מגידול הילדים. גישת שפר, המפתח להורות אחרת. 

פרסומת?זיויק
לא מתאים לכל הורה, לא מתאים לכל ילד.טויוטה
מגפה כלל יהודיתטויוטה

אם כי ידיעה זאת, לא עוזרת במיוחד...

קח ממנו כמה טיפים. מנסיון.

 

1) תעלה נושא עם אמוציות לדיון, והם המדברים. ולא הקהל. אתה מנהל הדיון. 

 

2) תציב דרישה וציפייה, שאין שלילי בסעודה. רק חיובי !

 

3) תגרום לחוויה בשולחן, שירה חידונים וכו'

 

4) תעשה קואליציה עם שניים מהילדים בשירה או בדיון, השאר יצטרפו בהמשך.

 

5) תעשה קידוש מיד, אנשים רעבים הם אנשים עצבנים.... גם אתה.

 

6) תהיה אתה רק בחיובי ולא בשלילי.

 

8) תנמיך ציפייה, ותוציא מראש את כל התמונות והסירטונים והתיאורים מהידברות וכו' ששולחן שבת יש אוירה מדהימה ומשפחתית... לרוב זה לא כך, כל מה שבא ברוך הבא.

 

9) מסתבר שרוב הריבים הם על אותם דברים פחות או יותר כל שבוע, אוכל, מקום, וכו', תשב עם עצמך או אשתך ותפתור את הבעיות לפני שבת. [כגון חלוקת מקומות שונה]

 

10) בד"כ יש ילד אחד או שניים שהם עושים את הבלגן - תבודד אותם... בעדינות כמובן. ובלי לפגוע.

 

11) אם יש לך ילד עם הפרעת קשב ריכוז שייקח ריטלין גם בשבת.

 

12) אם יש לך הפרעה קח ריטלין לפני הסעודה ..... זה עובד. [וגם אם אין לך הפרעה.... זה עושה את העבודה...]

 

אם תרצה עוד, פנה אלי באישי.

 

כמה מוכר...arlan

לגבי ההקנטות- האם הן ממש מעליבות? האם ילדים יוצאים פגועים? אם כן זה (ורק זה) מצריך ומצדיק מלחמת חורמה. אם כולם בסבבה, תזרום.

לגבי זה שהילדים קמים- אנחנו מאוד קיצרנו את הסעודה תמורת זה שהם לא קמים.

 

משהאחרונה
לא מבין..יהולב

יש לך אחריות על דברים מסויימים, ולילדים יש אחריות על דברים מסויימים (כמו כל דבר בחיים).

נראה שאתה עושה את מה שלדעתך מוטל עליך.

אתה לא יכול לשלוט על אחרים (קדרא דבי שותפי..)

תזרום עם הדברים הטובים שאתה עושה ואל תפנה למקומות שבהם אין לך ממילא שליטה

כמה דברים:תהילה 3>

1. תדאג שלך ולאשתך יהיה כיף וטוב בשולחן. תיהנו, תאכלו טוב, תפטפטו בכיף, תספרו דברי תורה.

אנשים רוצים לבוא למקום שטוב בו, ושולחן שבת צריך להיות עונג, לא מטלה.

תנסי לשכול מכל שאר ההגדרות ופשוט לדאוג שיהיה לכם כיף, וכל השאר מפסידים...

2. אפשר להוסיף דברים שכיפיים לבני הבית, ואפילי לשאול מה אוהבים..

סבב של מה היה טוב השבוע, שירה ב2 קולות/סולו של שירים כיפיים והווי משפחתי.

3. לגבי הגדול שמקניט, זה בדרך כלל ככה או רק בסעודה? התנהגויות של הצקות או מריבות על מקום בשולחן זה מגיע מחיפוש מקום במשפחה, מתחושת מצוקה מול המקום שלי וכו.

כן כדאי לנתב אותו למקום שירגיש משמעותי, ושיש לו מקום ומשמעות במשפחה. אפשר לבקש ממנו להכין דבר תורה, לשיר איתך איזה שיר, לעזור בהגשה, או סתם לפרגן לו על משהו.

בכללי לשים לב שהוא בטוב, ומה קורה לו.

ילד שמציק זה ילד שמשהו מציק לו.

4. כמובן תפילות!!

מחפשת מטפל רגשי מומלץ מנסיוןבננה צהובה

הבן שלי בן 16. מתוק, אבל  עם חרדה חברתית ודימוי עצמי נמוך.
מחפשת מטפל רגשי ממש טוב באיזור פתח תקווה והסביבה.
אשמח להמלצות!
תודה רבה!!

מציעה לך לשאול גם בפורומים נוספים ופעילים יותריעל מהדרום

לק"י


אמהות

הריון ולידה

ועוד

אפשר דרך השרות הפסיכולוגי של פתח תקווהמתיכון ועד מעון

יש שם פסיכולוגים גברים מצוינים, אבל לא דתיים אם זה חשוב

עניתי לך בפרטי, אם עדיין רלוונטיחירטטתי
מה טעות?חירטטתיאחרונה
כמה עובדותאריק מהדרום

1. כלכלת ארהב היא כרבע מכלכלת העולם כולו.

2. כלכלת סין היא הבאה בתור עם כ-17% מכלכלת העולם כולו.

3. אחריה כלכלת גרמניה בפער משמעותי של כ4.3% מכלכלת העולם כולו

4. שלוש הכלכלות האלה יחד לבדן מהוות כמחצית מכלכלת העולם כולו

5. כשמונים אחוז מכלכלת העולם מתבצעת במדינות G8 שהן היום G7 בתוספת רוסיה שממודרת כרגע מהמועדון.

6. 86 אחוז מכלכלת העולם מתבצעת במועדון G20 שהם 19 המדינות החזקות כלכלית בעולם והאיחוד האירופי שנחשב לחברה בפני עצמה (כלומר יש נציגות גם למדינות אירופאיות נחשלות באיחוד)

7. כל שאר העולם מתחלק ב14 אחוז הנותרים

8. ישראל איננה חברה בG20.

9 סדר גודל של התלג לנפש בישראל הוא סדר גודל של תלג לנפש של גרמניה

10. אנחנו לא כמו גרמניה כי אין מספיק נפש, לא כי אנחנו לא מוכשרים או חכמים מהם אלא כי אין מספיק נפשות.


מסקנה שלי, הביאו ילדים זה טוב לכלכלה, שאו ברכה.


(זה איננו פוסט כלכלי ולכן לא נכתב בפורום חיסכון השקעה וצריכה, אני יודע שאני משקר ביודעין שקרים לבנים למשל לגבי התלג לנפש של סין ולא אכפת לי ואני לא נכנס לדיון על כח קניה כי זה לא פוסט כלכלי, רק שורת המסקנה חשובה לי פה וכל השאר לא מעניין אותי)

תמיד נהיה עם קטן יחסית לאומות העולם, "כי אתם המעטקעלעברימבאר
מכל העמים". אף פעם לא נהיה 70 מיליון כמו גרמניה, ולא בטוח שיש מספיק מקום בארץ ישראל המורחבת להיות כמו הסינים.


אף פעם לא נהיה המעצמה הכלכלית של העולם כי אנחנו עם קטן.


לכן הנביאים אומרים שבעתיד הגויים יסייעו לנו כלכלית כמו שהאומן והמניקה עוזרים לתינוק קטן "והיו מלכים אמנייך ושרותיהם מניקותייך"

ישראלאריק מהדרום

היא המדינה המערבית היחידה שהאוכלוסיה שלה מתרבה בעוד שאוכלוסיית המדינות המערביות האחרות צונחת.

ישראל היא מדינה שיש סיכוי לדור שלנו להזדקן בה בכבוד כי יש לה צעירים שישלמו מיסים למחלקת הרווחה.

כבר היום ישראל יכולה לקיים את התעשייה שלה ללא מהגרים (ברוב ענפי התעשיה, יש עבודות בבניין ובמוסכים ובסיעוד שזה יותר קשוח).

ישראל צפויה להגיע ל24 מליון נפש עד שנת 2100 ויש הערכות שזה יקרה עוד לפני כן.


בקיצור הבאת ילדים לעולם זה ברכה לישראל.

מסכים איתך שזה ברכה, פשוטקעלעברימבאראחרונה

לא נראה לי שיום אחד נהיה מליארד כמו הסינים.

 

ואם מתישהוא נמנה מליארד, אז הסינים ימנו 500 מליארד (ויגורו בכוכבים אחרים או לא יודע מה יהיה. ובכלל השאלה אם ארץ ישראל יכולה הלכתית להתפשט על כל העולם, או שהטבעים ישתנו בעתיד או הטכנולוגיה בעתיד הרחוק תאפשר לנפח את כדור הארץ או לא יודע מה יהיה). בכל מקרה תמיד נהיה עם שמהווה אחוז קטן כמותית מהאנושות, ואף פעם לא נהיה המעצמה הכלכלית של העולם

קראווניםיוני21

עד כמה ילדים זה מתאים


עם 2 ילדים איך זה?



כמה המחירים היום לקראוון בברוכין?


מערב השומרון



תודה רבה

תלוי בגודל של הקראווןעזריאל ברגראחרונה

אנחנו נכנסנו לגור בקראוון כשהיו לנו שני ילדים, ועברנו ממנו עם שלשה ילדים, והיה סביר.

לא זוכר כמה מ"ר הוא היה, אבל היו בו שני חדרי שינה - אחד לנו ואחד לילדים, שהיה בו מקום להשכיב את שלשת הילדים במרווח.

והיתה חצר גדולה שהילדים שוטטו בה בכל זמן שמזג האוויר איפשר את זה....

הבת שלי שאלה אותי. אבא למה יש לך קוויםאדם פרו+

היא מתכוונת קווים בעור.

אני חושב שאלו קמטים.


מה עונים לה?

אולי יעניין אותך