ילדה שמרביצה לאבאאנונימי (פותח)

שלום לכולם,

 

ילדתנו הבכורה בת שנה ו8 חו'

בזמן האחרון מתחילה קצת להרביץ.

היום במהלך הבקר, היא התעצבנה ונתנה לאביה מעין סטירה בפנים.

 

מובן שאנו מבהירים לה שהדבר לא מקובל אצלנו.

לא מזמן היינו בסדנא ורכשנו כלים, שאני מתאמנים על השימוש בזה,

על מנת לחנך. אמרנו לה: "רות, אנחנו מבינים שאת מעוצבנת, גם כשכועסים לא מרביצים לאבא אף פעם".

היא הבינה שאנו נוזפים בה, והיתה נבוכה במשך כמה דקות.

אחר כך אני- אמא שלה, בקשתי ממנה שתחזור בתשובה ותתן לאבא חיבוק או נשיקה.

והיא לא הסכימה, באה אלי לחיבוק או שהלכה לחדר אחר.

 

בסופו של דבר לקחתי אותה כבר אל המשפחתון כי היה מאוחר,

ואני קצת מתלבטת לגבי כמה שהיינו אמורים להגיב-

ברור לי שהיא מבינה, וצריכה לדעת שאסור להרביץ (אגב, בשבת היא גם הרביצה לאבא, ואמרנו לה שהיא לא יכולה להיות

עם אבא ואמא כשהיא מרביצה, ושמנו אותה במיטתה לחזור בתשובה, כשהיא יצאה היא נתנה לאבא נשיקה והשתדלה מאד לרצות אותנו).

אך אני מתלבטת עד כמה נכון להתייחס בחומרה לעניין:

-האם רק לנזוף ולהבהיר שזה לא מקובל?

_האם גם לדאוג תיקון המעשה כמו שעשיתי?

במידה והיא לא בוחרת לתקן אותו- כמו שהיה- איך אמורים להמשיך??

לותר? לשכוח? להעביר?

 

כשהיא תחזור מהמשפחתון אבא יהיה בעבודה, ואני חושבת שזה לא יהיה נבון לחזור לעניין.

 

אציין פה שהקשר שלה עם אביה מצויין ב"ה, הוא אוהב אותה, והיא אותו.

הוא משקיע בה מאד, והיא משיבה לו אהבה רבה.

 

בנוסף- בלילה היא הצמיחה שיניים ובכתה קצת, ולאחר שנסתה להרדם הרבה זמן כנראה היא שמעה את צעדיו ואולי כעסה שהוא לא בא אליה?? (כמובן לאחר שבמשך שעות טיפל/נו בה, מרחנו משהו על השיניים, הבאנו קרח, בייגלה, בקבוק וכו' וכו',

עד שמה שנשאר זה לתת לה לנסות להרדם לבד..)

(השערה בלבד).

 

 

מה דעתכם??

 

היא תינוקת!!ד.

את מצפה ש"תחזור בתשובה" בגיל שנה ושמונה חודשים?...

 

לענ"ד, כשהיא נתנה את המכה - לחייך בהפתעה (כמו שמן הסתם הייתם עושים באופן טבעי בלי "סדנא"..): ולהגיד לה, בקול נעים וברור, ללא שמץ טינה: מתוקה לא מרביצים לאבא, אנחנו אוהבים את אבא. בואי תעשי "טובה"..

 

ואפשר להשאיר לאבא בעצמו לעשות את זה. הוא לא נזקק ל"הגנה" של אמא.. מן הסתם היה עושה את זה באופן טבעי הכי טוב.

 

ו..תסמכו גם על עצמכם ויכולותיכם הטבעיות. "סדנא" - זה רק לרעיונות.. לא כדי "לאלף" את ההורים..

לא מסכימה כ"כפאז

מכירה תינוקות שהפכו לילדים אלימים ביותר בגלל גישה כזו,

וזה רק מחמיר ומחמיר.

 

אני לא אומרת שהיא לא תנוקת, אבל ילד, גם בגיל כזה, וגם לפני צריך גבולות במקומות מסויימים.

 

ראיתי נזקים רבים מהורים שחינכו לפי יכולתם הטבעית.

סליחה, אבל אני חושבת שכלים זה דבר נכון.

 

אני אמנם מאד לא מתחברת לשיטה האדלריאנית, אבל זה עדיין לא אומר שזה זה או כלום.

יש גישות נוספות היום.

 

 

ואני מכירה כמה ילדים שהיו נחסכים להם המון המון טיפולים פסיכולוגיים ועוגמת נפש בחיים אם ההורים שלהם (שהם דווקא אנשים טובים ונורמטיביים למדי)

היו חוסכים מהם את האינסטינקטים ההוריים שלהם.

וד"ל.

לא צריך להקצין..ד.

הרי אני גם לא אמרתי להשאיר ללא תגובה - אבל להגיב בצורה מעודנת יותר, שהיא גם ברורה. כשחוזרים על כך כמה פעמים, ילד מבין את זה.

 

ומה שכתבת, ש"מכירים" ילדים; גם מכירים לצערנו מופרעים בגלל "משטר יתר".

 

ואכן, "כלים" זה דבר נכון, כשמשתמשים בהם בשכל ובהרגשה ולא "במקום" החושים הבריאים והשכל הישר.

 

אך מהכתיבה שלה, היתה נשמעת הקצנה בהליכה אחרי ה"סדנה"; וכשמקצינים בדבר כזה, עד כדי ע"ח יכולת שילוב התחושה הטבעית, זו בעיה.

 

 

וכתבתי (מעתיק: ) "ו..תסמכו גם על עצמכם ויכולותיכם הטבעיות. "סדנא" - זה רק לרעיונות.. לא כדי "לאלף" את ההורים.."

 

"גם" על עצמכם.  ולא ביטול של הסדנא, אלא מקור ללקיחת רעיונות. בלי לאבד את יכולת החשיבה, התחושה והשיפוט. לא לתת ל"סדנא" לדבר במקום ההורים, מפיהם.

[ואם מישהי תלך באדיקות כזאת לפי סדנא של השיטה שאינך מחזיקה ממנה - מה יהיה?..

אגב, את ה"וד"ל" בסוף לא הבנתי... אני מכיר גם להיפך]

מסכימה לחלוטין עם דן!מקרוני בשמנת

היא ממש קטנה! עוד לא בת שנתיים!!!!!

לענ"ד מה שלמדתם בסדנא מתאים לילדים גדולים יותר.

ילדה בגיל כזה לא עושה את זה כדי להכאיב.

יש המון סיבות לאלימות שכזאת. מה שבטוח שלא ייתכן שאבא מקבל מכה וואמא באה לגונן עליו- זה מחליש את הסמכות של האבא ועלול אפילו לגרום לילד להרגיש שאבא חלש, מה שרק יוצר (ע"פ מחקרים) נטיה לאלימות, כדי לפצות על "החולשה".

אבא יכול להתגונן לבד, לתפוס את היד, ולהגיד לה" תעשי טוב" ולהדגים עם היד שלה, ושל אבא, איך שעושים טובה. ההתערבות של אמא יכולה להיות"את עושה טובה לאבא? כל הכבוד! ילדה גדולה שלנו" מלווה בחיוך ענק.

מינימום יחס לאלימות בגיל הזה. מפסיקים אותה, מתקנים אותה, אבל את כל תשומת הלב מעניקים לרעים של שלווה וחיוכים. זה ייצור אצלה חשק להרבות אותם.

 

בנוסף את הגישה של "את כועסת"- הייתי משתמשת בה לילדים בני שלוש ומעלה, אולי שנתיים וחצי. לא שנה וחצי!

מי אמר שהיא כועסת? ילדה בגיל הזה מרביצה לצומי. כל רגש כמעט מתבטא בבכי מתוסכל. המכה על הלחי פשוט מצחיקה אותה.

אולי התגובה הדרמטית, ואולי פשוט התחושה של הלחי _(המחוספסת) של אבא נעימה ליד שלה, ללא כל כוונת זדון.

לעודד שימוש בידיים עם חומרים שונים. אולי היא נהנית מתחושות כאלה- תנו לה מענה אחר.

 

כל הנאמר הוא לענ"ד דעתי. אבל מתוך הרבה מאוד נסיון.

מבלי התייחסות לכל הנקודות~א.ל

- אמירה של אמא לא מחלישה את אבא. הם פועלים יחד במסגרת הפרויקט הזה שנקרא חינוך. והילד מבין זאת,

אא"כ ההורים משדרים אחרת.

- ילדה בת שנה ו8 חודשים בהחלט כבר מפתחת הבנה. היא אולי לא מבינה מה המשמעות של הדברים שלה, אבל אפשר לגרום לה להבין שזה כואב ולהגיד שלא כך עושים..

כמובן שאח"כ אפשר לעודד שימוש נוסף בידיים, וגם להסביר מה כן עושים.

אבל תחילה: סור מרע.

 

אני לא הייתי עושה מזה סיפוראמא!!

ולא נכנסת לסרטים בעצמי.

היא עוד ילדה ממש קטנה וצריכה לדעת שלא מרביצים לאף אחד!

אני הייתי אומרת משפט כמו: "בבית שלנו לא מרביצים" או משהו כזה

ואחר כך נותנת אפשרות מה כן. היא מדברת?

אולי מנסה להביע אהבה או משהו שמציק לה ולא יודעת איך להגיד?

אפשר להזכיר לה "אם את רוצה לבקש מאבא משהו- תבואי ותגידי" וכו'- תלמדו מה כן לעשות.

לפעמים הקטנים לא יודעים כללי תקשורת וההרבצה היא פשוט כלי התקשורת שהם יודעים. תתרגלו איתה דרכי תקשורת אחרים.

שובבות...היפלא מה' דבר?

בדיוק השבוע היה לנו מקרה של סטירה ישר לתוך העין- שזה מקפיץ ומבהיל לפני שהשכל פועל...

אז התגובה היתה זעקת כאב וגערה של: לא מרביצים ל... ולאף אחד! זה כואב! לא עושים את זה. - משהו כזה. והדבר נקלט!

איך נקלט?

נקלט שיש פה עניין ואז זה הוביל לנסיונות חוזרים. אז אמרנו בנועם- לא. וגם הסטנו את היד שלא תרביץ. הכל מרופד באהבה ובנשיקות. של תהיה בהלה מהתקיפות.והתעלמות וכל ה"שיטות".

למחרת, הילד בקש בפנים תמימות לשבת על... ואז - החיוך  הכי שובב בתבל ו---הופ! - נסיון לתת סטירה בכיף.

אז גם לא מעצימים ונותנים עודף תשומת לב לעניין.

חותכים עניין ועוברים למשהו שלוקח את תשומת הלב למקום חיובי. להתעסק ברע נותן מקום לרע. סה"כ באמת לא התכוונו לרע, אלא קרה משהו ואח"כ יש בדיקת גבולות וצורת התייחסות. אז או משתפים פעולה עם זה - או לא.

לענ"ד.

דן - בעיני יש דווקא ערך לגיבוי הוריאפצ'י

אם יש אפשרות, ודווקא האמא אומרת לילדה שזה לא מתאים, 

מנסיוני האישי (הפרטי והמוגבל למדי) זה דווקא נותן לילד תחושה שההורים שמולו עובדים בשיתוף פעולה,

וכאשר הוא נזקק להבנה, הגנה וביטחון- הוא מקבל כפליים, 

בבחינת "השלם גדול מסך חלקיו".

 

ברור שזה לא בגלל שהאבא זקוק להגנת אשתו, אם זה המצב אז יש הרבה לתקן. 

 

רווח נוסף מכך זה שהילדה תבין שזה לא אישי, שאבא "נעלב" או "כואב" לו, אלא שזה פשוט לא שייך.

 

לגופה של שאלה, בגיל כל כך קטן הייתי מגיבה מייד או לא מגיבה כלל, כי הזיכרון פועל בעיקר לטווח המיידי. 

 

בהצלחה!

 

נכון,ד.

שאם לפעמים באופן טבעי, אמא אומרת "אינסטינקטיבית", "לא מרביצים לאבא", וכן להיפך, זה נחמד, וגם לילדה זה טוב (כמובן, לא קיצוני, שלא יצטייר שניים "נגדה"..).

 

אבל היה נשמע כאילו שם זה היה "במקומו". האמא עוסקת ביישום ה"סדנא"..

 

הנה, ראי מה שכתבה (מעתיק: ) 

"אחר כך אני- אמא שלה, בקשתי ממנה שתחזור בתשובה ותתן לאבא חיבוק או נשיקה.

והיא לא הסכימה, באה אלי לחיבוק או שהלכה לחדר אחר"

 

לי זה נשמע מוגזם..  איפה אבא בינתיים?...  אני חושב שאם היה מגיב מיידית, כשהיא קרובה אליו, באופן טבעי - זה היה עוזר יותר. ופעמים רבות, בלי להכליל, אבות רגועים באמת פחות "מבינים" כביכול (ולעיתים גם פחות נצרכים..) את ההרצאה של הסדנא, ופועלים מוצלח לפי הבנתם.

 

 

 

 

מפותח’ השירשוראנונימי (פותח)

 

אני אנסה לענות בצוה מרוכזת יחסית.

 

א. לא מדובר במכה של ילדים בני כמה חודשים.

מדובר בילדה שמבינה ומפותחת- אינני יודעת למה מסוגלים בני גילה אחררים,

אך היא בהחלט משתמשת בכח כדי להביע את מורת רוחה. והיא היתה עצבנית בבקר.

 

אחרת לא היינו עושים מזה עניין-

 

היא פשוט כעסה ונתנה פליק לאביה.

 

בעלי רצה שאני זאת שאגבה אותו, כמו שאמרו פה באחת התגובות-

יש פה שיתוף הורי חינוכי, ואנחנו מערכת אחת.

אני לא חושבת שהיא תחשוב שאבא חלש.

 

אז במקרה של מכה סתמית ולא מכוונת- אנחנו אומרים- אנחנו לא מרביצים רק עושים דברים נעימים- ליטוף, חיבוק.

 

אבל זה היה מקרה אחר.

היא ממש התנהגה כלפיו בכעס והרביצה.

 

והיא בהחלט הבינה מה שאמרנו לה (לפי תגובותיה..).

 

אני לא חושבת שהיא מנסה למשוך תשומת לב בצורה שלילית- היא  ב"ה אף פעם לא עושה את זה,

ומקבלת בלי סווף תשומת לב חיובית.

 

ברור לי שהיא הייתה עצבנית והוציאה את זה עליו...

 

כל זה:

 

 

 

בנוסף את הגישה של "את כועסת"- הייתי משתמשת בה לילדים בני שלוש ומעלה, אולי שנתיים וחצי. לא שנה וחצי!

מי אמר שהיא כועסת? ילדה בגיל הזה מרביצה לצומי. כל רגש כמעט מתבטא בבכי מתוסכל. המכה על הלחי פשוט מצחיקה אותה.

אולי התגובה הדרמטית, ואולי פשוט התחושה של הלחי _(המחוספסת) של אבא נעימה ליד שלה, ללא כל כוונת זדון.

לעודד שימוש בידיים עם חומרים שונים. אולי היא נהנית מתחושות כאלה- תנו לה מענה אחר.

 

 

במחילה, ממש לא נכון.

אולי היא מפותחת יותר רגשית, אבל בהחלט אפשר לראות מתי היא שמחה/נבוכה/עצבנית/שמחה וכן הלאה.

היום ילד נגע לה במשהו היא הרביצה לו ומשכה לו בשיער. כן. לפני זה היא שחקה לידו המון זמן ולא עשתה לו כלום.

 

היא ממש לא ילדה אלימה מטבעה ב"ה.

היא ממעטת לבכות בכי מתוסכל, והמכה לא הצחיקה אף אחד...

היא יודעת ליגוע באבא בעדינות כשהיא רוצה..

 

בקיצור אני מבינה שיש לך נסיון חיים גדול אבל התיאורים האלה מתאימים לילדים קטנים יותר לענ"ד (או שהיא מפותחת מגילה- אינני יודעת...)

 

לגביד.

מה שאני הגבתי,

 

אכן הנחתי שהיא נתנה את המכה מתוך ש"כעסה" על משהו.

 

וזה לא סותר מה שכתבתי שהיא "תינוקת" ואכן אני חושב שצריך להגיב למכה-שמתוך-שהתרגזה, כמו שכתבתי. ומה שאת חושבת שהיא "בהחלט הבינה", זה לפי דמיונך. היא הבינה בכלליות שלא מרוצים ממה שהיא עשתה.

 

[מה שציטטת בהמשך, הוא לא מתגובתי - אז אינני חושב שאני צריך להשיב גם לכך] 

כתבתי תגובה והופתעתי לגלות שהיא נעלמה..אהבה של אימא

מנסה שוב -

 

באופן אישי, לא הייתי עושה מזה סיפור גדול.. כן הייתי מעירה, אבל לא לוקחת לחדר וכו'... כי נראה לי שבגיל הזה זה כביכול "משעשע" אותם שהם גורמים לאבא ואמא כל כך לכעוס.. (אבל אולי אני טועה, באמת סתם תחושה שלי..)

 

מה שכן, במקרה כזה אני קודם כל עוצרת אותם - מחזיקה למשל את הרגליים כדי להפסיק את הבעיטות (אני מדברת כמובן על תינוק בגיל כזה ששוכב למשל על משטח החתלה או משהו - ככה אני מדמיינת את הסיטואציה..), ואז אומרת בקול "כועס" (אבל רק טיפה כועס, כי הם כל כך רכים ועדינים) - "אוי ואבוי, לא מרביצים!! אסור, אבא ואמא לא מרשים!" או משהו כזה..

בד"כ זה מספיק ואפשר לראות על הפנים שלהם שהם הבינו שנזפת בהם הרגע.. הם מרצינים לרגע ומתבוננים בך.. מבחינתי זה בהחלט מספיק בגיל הזה... אח"כ אם אני מרגישה שצריך - אני אפילו נותנת נשיקה וליטוף.. יש כאלה שיגידו שזה מסר מבלבל, אבל בעיני לא.. אני פועלת בקטע הזה לפי תחושה, ואני מרגישה שהם מבינים אותי.. כי אם הרגע הילדה ננזפה, היא הכי רוצה שתראי לה שלמרות הנזיפה את אוהבת אותה מאוד... (הבן שלי הגדול יותר, בן שנתיים וחצי, אם אני כועסת עליו הוא בהתחלה מופתע, ואז הוא ממש עצוב (לפעמים בוכה) ובא מיד לחבק אותי.. ואני ממש מבינה את זה, כי נראה לי אחרי שכועסים עליך אתה הכי זקוק לחיבוק...).

 

ועוד משהו, כשנגיד אני ממהרת וחייבת להלביש את הילדה או משהו, והיא למשל לא בקטע ולא בא לה והיא כועסת ובועטת, אז לפעמים תוך כדי שאני מלבישה אותה ומחזיקה אותה שלא תבעט, אני גם מסבירה לה "מתוקה של אמא, אני ממש ממש מבינה אותך, לא בא לך בכלל עכשיו להתלבש ולהחליף טיטול, אבל אין ברירה, אנחנו מאוד ממהרים..." אמנם היא לא מבינה (10חודשים), אבל אני מאוד מאמינה שהם כן יודעים לקבל את התחושות של הדברים שאנחנו אומרים להם.. ובעיני זה חשוב...

 

ב"הצלחה... מקווה שעזרתי, זה נראה כאילו בכלל לא דיברתי על מה שכתבת, אבל דווקא כן!!! אם לא הבנת, אני אשמח לנסות שוב להסביר..

איזה יופי כתבת (:אור היום

אני מאוד מתחברת למה שכתבת, מאוד מאוד, ורוצה להוסיף שגם אם נראה שהילדה מבינה מאוד ובעלת רפרטואר רגשי עשיר לגילה- וזה יכול להיות נכון לחלוטין- אני חושבת שהיא עוד לא בשלה כדי להבין את ההשלכות של המעשים שלה.

כן, היא יודעת לבטא את הכעס שלה, ובצורה שבה גם אנשים מבוגרים מבטאים כעס (מילולית או פיזית).

האם היא ידעה שהיא הכאיבה? האם היא הבינה שזה מעשה שהוא "לא בסדר", ומה המשמעות של "לא בסדר"?

 

לעניות דעתי, עניין ה"חזרה בתשובה" הוא מוקדם מדי לגילה. היא עוד לא בשלה לו, לדעתי.

הבת שלי גדולה מהבת שלך בשנה שלמה (בדיוק, אם שתינו חישבנו נכון את החודשים ). היא חכמה ומבינה את מה שאומרים לה, ואני כן מבקשת ממנה לבקש סליחה אחרי שהיא עושה משהו לא בסדר. האם היא תמיד מבקשת סליחה? לא, בהחלט לא.

ואני לא לוחצת- הסליחה היא בשבילה (ובשביל חינוכה), לא בשבילי.

יכול להיות שהיא עוד לא הגיעה למקום של ההכרה במעשה, קיטלוגו כ"לא בסדר", וההבנה שיש לבקש סליחה על עשית מעשה כזה. אז אני מרפה (וכאן מדובר בילדה שגדולה מביתך בשנה. זה הפרש גדול).

 

כמובן, את האמא שלה ומכירה אותה יותר טוב ממני, אז אני רק מאירה כמה נקודות למחשבה.

מצטרפת לשאלה ומחריפה אותהאנונימי (פותח)

אנונימית יקרה...

כשקראתי את מה שכתבת ממש הרגשתי שאת מתארת את המציאות אצלנו בבית,

גם לנו ב"ה יש לילדה בת שנה ו9 מתוקה, חכמה מאוד, מאוד חברותית, מבינה הכל ומדברת מצויין 

וגם היא מגיבה עם הידיים (שריטות, מכות, צביטות) שמשהוא לא לרוחה, (התחיל לפני כ4 חודשים עם הולדת אחיה)

אנחנו כבר עברנו את השלב שהיא מרגישה נזופה (זה עבר לך תוך יום וחצי) וכרגע היא ממש צוחקת כל פעם שאנחנו אומרים לה שאסור להרביץ, זה ממש משעשע מבחינה והיא מנסה שוב ושוב.

כאשר היא עוברת את הגבול וממשיכה להרביץ בכוונה (אחרי שדיברנו,  הרחקנו את מושא המכה, הזהרנו) אנחנו שמים אותה בעונש בחדר אחר, בהתחלה שמנו אותה בלול שלה אבל אז גילינו שכל פעם שהיא עייפה היא מרביצה כדיי להיכנס לעונש , וכיום אנחנו שמים אותה בחדר משחקים שלה .

ביומים האחרונים הסטרטגיית התגובה היא שכאשר היא עושה משהוא לא נעים אני אומרת לה שאסור לעשות.../אנחנו לא... ואז אני שרה לה שיר עם מקצב שהיא מאוד אוהבת ושאני שרה לה אותו בכל הזדמנות "נועם ילדה טובה...נועם המתוקה...נועם לא מרביצה/...אז תנו לה נשיקה..." וב"ה זה בנתיים עובד מתפללת שימשיך ככה...

 

אותי המצב ממש מטריד אך שאני מדברת עם אמהות מנוסות (שני הגננות שלה, שכנות, חמה ועוד) הן אומרות לי להגיב בענייניות ובקצרה ולא לעשות מזה יותר מדיי כי זה שלב שעובר.

אבל לי מאוד קשה עם זה לא רק מבחינה חינוכית אלא גם כואב לי לראות שילדות לא רוצות לשחק איתה כי היא מרביצה להם, ואת הסימנים שיש לה כאשר מחזירים לה (היום היא חזרה עם שעון על היד ).

 

אז אשמח גם אני לשמוע לעצתכם...

 

 

אגב,ד.

כדאי להקדיש לה זמן לבדה, סיפור וכד', אם זה התחיל אחרי הולדת האח. הרבה חום ואהבה. שתרגיש בטוח ונוח.

שימי לב,שכתגובה למעשה שלילי היא מקבלת פרסגםזולטובה

 שיר שהיא מאוד אוהבת?

אני מצטטת :"שכאשר היא עושה משהוא לא נעים אני אומרת לה שאסור לעשות.../אנחנו לא... ואז אני שרה לה שיר עם מקצב שהיא מאוד אוהבת "

 

ניראה ששווה לה להמשיך בהתנהגות שלילית בדרך הזאת^^"^ עדיף כמה שפחות תשומת לב על התנהגות שלילית. להבהיר שלא מקובל עלייך התנהגות כזאתלהרחיק את הנפגע (אם יש) ולהמשיך בשגרה

לא צריך להחמיר מיגיל כזה קטן!!אנונימי (פותח)אחרונה

רק להגיד לה שלא עושים ככה לאבא אבל בצורה עדינה ובחיוך..

היא בכל זאת קטנה!!

יוגה עם פרשת שבוע לילדי מילואיםאיתי פ

אהלן, הכנתי סרטון של יוגה להורים וילדים לפרשת השבוע.

הוא מעולה לילדי מילואים/קבע כי יש בו המון מגע, עיטוף, הענקת ביטחון. ומתאים כמובן לכל משפחה, לא רק מילואים.

תהנו

יצירתי!תהילה 3>אחרונה
בהצלחה
אולפנה או תיכון בירושליםאילת אלישיב

מחפשת בירושלים אולפנה או תיכון דתי לבת שלי, מקום טוב וחם עם רמה לימודית טובה וחינוך טוב.

כן שמאפשר טלפון חכם ולק ג'ל. 

מציעה לך לשאול גם בפורום אמהות. בהצלחה בחיפוש!יעל מהדרום
אולי אולפנת חורב?הרמוניהאחרונה
אירועי תרבות בקהילה- מה הכי אהבתם?טליולה

קיבלתי תפקיד חדש יו"ר ועדת תרבות בקהילה שלנו

התקציב דיי דל 🤧

אשמח להמלצות למפעילים באירועי קהילה שהייתם בהם!


תודה!

מקסיםזיויק
באיזו קהילה?
אני אוהבת ערבי נשים שיש זמן לפטפט ולהכיריעל מהדרום
לק"י


יכול להיות יצירה קלילה, סתם ערב שכל אחת מביאה משהו טעים, אוכלים ומדברים.

ומציעה לך לשאול בפורומים פעילים יותריעל מהדרום
סיורים בגינות וחורשות קטנות מקומיות עם מדריכים,ירושלמית טרייהאחרונה

זה נקרא סיורי טבע עירוני. מגלים צמחים ובעלי חיים.

פיתות על הטאבון ביער..

זה עולה מעט כי זה רק תשלום למדריך.

סעודות שבת - קטסטרופה אבא פגום
עבר עריכה על ידי אבא פגום בתאריך י"ח בחשוון תשפ"ו 16:30

אני סובל בשבתות, פשוט סובל, כל סעודה היא סיוט. יש לנו ב"ה 6 ילדים מגיל 3 עד 17 וכל סעודה היא בעיקר הקנטות בין הגדול לכולם. אני מכין דברי תורה, חידונים, סיפורים (כן, ניסיתי גם את "עושים עניין" של הרב יוני לביא) ופשוט לא מצליח להחזיק יותר מ 20 שניות. אני רק פותח את הפה הגדולים על הספה במקרה הטוב קוראים עלונים, או בחדר, נחים מחוסר עזרה בשישי.. אני מרגיש מועקה גדולה, תחושת כישלון, אפילו הקטנים לא מקשיבים לסיפורים.

יש למישהו עצה מלבד תפילה?

אני עובד עצות..

לצערי מוכר גם ליליפא העגלון

החלטתי בשלב מסויים להגיע לסעודה מתוך גישה פנימית: אין לי ציפיות מאף אחד. אני לא אחראי על אף אחד. אני מתחיל שלום עליכם אחרי הודעה מספקת, מי שלא רוצה שלא יהיה. אני מקדש - מי שלא נמצא שיקדש לעצמו או שלא יקדש בכלל. אחרי כל כך הרבה סעודות שבהן ניסיתי להחזיק בכוח, לשלוט בסיטואציה, להשליט ''צורה של שולחן שבת'' - חלאס, זה לא שווה את הכעס.

אלה ילדים גם של הקב''ה ומנקודה מסויימת שייקח אחריות... או כמו שרבי נחמן אומר: ''וכן כשמגיע שבת או יום טוב, אזי אני מוסר כל ההתנהגות וכל הענינים והתנועות של אותו השבת או היום טוב להשם יתברך, שיהיה הכל כרצונו יתברך. ואזי איך שמתנהג באותו השבת ויום טוב שוב אינו חושב וחושש כלל שמא לא יצא ידי חובה בהנהגת קדושת אותו היום, מאחר שכבר מסר הכל להשם יתברך וסמך עליו יתברך לבד''


בקיצור, לשחרר וזהו. לאורך זמן השחרור הזה מביא לשיפור במצב. 

תתרכז אולי בשירים וחוויה.זיויק

שיחות משפחתיות, צחוקים ודאחקות.

אולי התוכן מועבר בצורה מעיקה?

שיטה טובה, עובדת אצלנו:חירטטתי
להתחיל לשיר שירי עונג שבת, מניסיון זה מושך את אלה שעוד נשאר בהם קצת ניחוח של שבת ואלה שלא, כבר בעיה אחרת
מטורףזיויק
שחרר אותם…רינת 24

זה נשמע מאד מעיק.


למה לא פשוט לאכול ביחד, לפטפט ולספר חוויות מהשבוע שחלף?

אני מבינה את האידיאל שאתה רואה לנגד עיניך אבל נשמע שזה עושה יותר נזק מתועלת

מאוד מבינה אותךשם פשוט

מאוד מאוד מבינה אותך💔

מאוד כבר אמרתי?

אבל הכי חשוב שתהיה להם חוויה טובה משולחן שבת.

אל תכביד עליהם

תקליל

שישמחו בשולחן שבת, שיהיה כיף, קולות של צחוק, טעם מתוק וזכרונות טובים

א כלהעני ממעש

צריך שילד יזכור חוויה חיובית משבת , שולחנו, וכלליותו .

תשחרר

שיעור כללי תעביר במקום אחר

בנוסף שים לב יש לך טווח גדול של גילאים

אולי לא צריך ארוחה כל כך ארוכה?משה
יש דרך!!!אוצרי

יש דרך!! בגישת "שפר" להורות תוכל למצוא דרך לשפר את סעודת השבת, לשפר את מערכת היחסים בתוך הבית, להבין את הדינמיקה שבין הורים וילדים ומכאן, השמים הם הגבול. חבל לסבול כשאפשר ליהנות מגידול הילדים. גישת שפר, המפתח להורות אחרת. 

פרסומת?זיויק
לא מתאים לכל הורה, לא מתאים לכל ילד.טויוטה
מגפה כלל יהודיתטויוטה

אם כי ידיעה זאת, לא עוזרת במיוחד...

קח ממנו כמה טיפים. מנסיון.

 

1) תעלה נושא עם אמוציות לדיון, והם המדברים. ולא הקהל. אתה מנהל הדיון. 

 

2) תציב דרישה וציפייה, שאין שלילי בסעודה. רק חיובי !

 

3) תגרום לחוויה בשולחן, שירה חידונים וכו'

 

4) תעשה קואליציה עם שניים מהילדים בשירה או בדיון, השאר יצטרפו בהמשך.

 

5) תעשה קידוש מיד, אנשים רעבים הם אנשים עצבנים.... גם אתה.

 

6) תהיה אתה רק בחיובי ולא בשלילי.

 

8) תנמיך ציפייה, ותוציא מראש את כל התמונות והסירטונים והתיאורים מהידברות וכו' ששולחן שבת יש אוירה מדהימה ומשפחתית... לרוב זה לא כך, כל מה שבא ברוך הבא.

 

9) מסתבר שרוב הריבים הם על אותם דברים פחות או יותר כל שבוע, אוכל, מקום, וכו', תשב עם עצמך או אשתך ותפתור את הבעיות לפני שבת. [כגון חלוקת מקומות שונה]

 

10) בד"כ יש ילד אחד או שניים שהם עושים את הבלגן - תבודד אותם... בעדינות כמובן. ובלי לפגוע.

 

11) אם יש לך ילד עם הפרעת קשב ריכוז שייקח ריטלין גם בשבת.

 

12) אם יש לך הפרעה קח ריטלין לפני הסעודה ..... זה עובד. [וגם אם אין לך הפרעה.... זה עושה את העבודה...]

 

אם תרצה עוד, פנה אלי באישי.

 

כמה מוכר...arlan

לגבי ההקנטות- האם הן ממש מעליבות? האם ילדים יוצאים פגועים? אם כן זה (ורק זה) מצריך ומצדיק מלחמת חורמה. אם כולם בסבבה, תזרום.

לגבי זה שהילדים קמים- אנחנו מאוד קיצרנו את הסעודה תמורת זה שהם לא קמים.

 

משהאחרונה
לא מבין..יהולב

יש לך אחריות על דברים מסויימים, ולילדים יש אחריות על דברים מסויימים (כמו כל דבר בחיים).

נראה שאתה עושה את מה שלדעתך מוטל עליך.

אתה לא יכול לשלוט על אחרים (קדרא דבי שותפי..)

תזרום עם הדברים הטובים שאתה עושה ואל תפנה למקומות שבהם אין לך ממילא שליטה

כמה דברים:תהילה 3>

1. תדאג שלך ולאשתך יהיה כיף וטוב בשולחן. תיהנו, תאכלו טוב, תפטפטו בכיף, תספרו דברי תורה.

אנשים רוצים לבוא למקום שטוב בו, ושולחן שבת צריך להיות עונג, לא מטלה.

תנסי לשכול מכל שאר ההגדרות ופשוט לדאוג שיהיה לכם כיף, וכל השאר מפסידים...

2. אפשר להוסיף דברים שכיפיים לבני הבית, ואפילי לשאול מה אוהבים..

סבב של מה היה טוב השבוע, שירה ב2 קולות/סולו של שירים כיפיים והווי משפחתי.

3. לגבי הגדול שמקניט, זה בדרך כלל ככה או רק בסעודה? התנהגויות של הצקות או מריבות על מקום בשולחן זה מגיע מחיפוש מקום במשפחה, מתחושת מצוקה מול המקום שלי וכו.

כן כדאי לנתב אותו למקום שירגיש משמעותי, ושיש לו מקום ומשמעות במשפחה. אפשר לבקש ממנו להכין דבר תורה, לשיר איתך איזה שיר, לעזור בהגשה, או סתם לפרגן לו על משהו.

בכללי לשים לב שהוא בטוב, ומה קורה לו.

ילד שמציק זה ילד שמשהו מציק לו.

4. כמובן תפילות!!

מחפשת מטפל רגשי מומלץ מנסיוןבננה צהובה

הבן שלי בן 16. מתוק, אבל  עם חרדה חברתית ודימוי עצמי נמוך.
מחפשת מטפל רגשי ממש טוב באיזור פתח תקווה והסביבה.
אשמח להמלצות!
תודה רבה!!

מציעה לך לשאול גם בפורומים נוספים ופעילים יותריעל מהדרום

לק"י


אמהות

הריון ולידה

ועוד

אפשר דרך השרות הפסיכולוגי של פתח תקווהמתיכון ועד מעון

יש שם פסיכולוגים גברים מצוינים, אבל לא דתיים אם זה חשוב

עניתי לך בפרטי, אם עדיין רלוונטיחירטטתי
מה טעות?חירטטתיאחרונה
כמה עובדותאריק מהדרום

1. כלכלת ארהב היא כרבע מכלכלת העולם כולו.

2. כלכלת סין היא הבאה בתור עם כ-17% מכלכלת העולם כולו.

3. אחריה כלכלת גרמניה בפער משמעותי של כ4.3% מכלכלת העולם כולו

4. שלוש הכלכלות האלה יחד לבדן מהוות כמחצית מכלכלת העולם כולו

5. כשמונים אחוז מכלכלת העולם מתבצעת במדינות G8 שהן היום G7 בתוספת רוסיה שממודרת כרגע מהמועדון.

6. 86 אחוז מכלכלת העולם מתבצעת במועדון G20 שהם 19 המדינות החזקות כלכלית בעולם והאיחוד האירופי שנחשב לחברה בפני עצמה (כלומר יש נציגות גם למדינות אירופאיות נחשלות באיחוד)

7. כל שאר העולם מתחלק ב14 אחוז הנותרים

8. ישראל איננה חברה בG20.

9 סדר גודל של התלג לנפש בישראל הוא סדר גודל של תלג לנפש של גרמניה

10. אנחנו לא כמו גרמניה כי אין מספיק נפש, לא כי אנחנו לא מוכשרים או חכמים מהם אלא כי אין מספיק נפשות.


מסקנה שלי, הביאו ילדים זה טוב לכלכלה, שאו ברכה.


(זה איננו פוסט כלכלי ולכן לא נכתב בפורום חיסכון השקעה וצריכה, אני יודע שאני משקר ביודעין שקרים לבנים למשל לגבי התלג לנפש של סין ולא אכפת לי ואני לא נכנס לדיון על כח קניה כי זה לא פוסט כלכלי, רק שורת המסקנה חשובה לי פה וכל השאר לא מעניין אותי)

תמיד נהיה עם קטן יחסית לאומות העולם, "כי אתם המעטקעלעברימבאר
מכל העמים". אף פעם לא נהיה 70 מיליון כמו גרמניה, ולא בטוח שיש מספיק מקום בארץ ישראל המורחבת להיות כמו הסינים.


אף פעם לא נהיה המעצמה הכלכלית של העולם כי אנחנו עם קטן.


לכן הנביאים אומרים שבעתיד הגויים יסייעו לנו כלכלית כמו שהאומן והמניקה עוזרים לתינוק קטן "והיו מלכים אמנייך ושרותיהם מניקותייך"

ישראלאריק מהדרום

היא המדינה המערבית היחידה שהאוכלוסיה שלה מתרבה בעוד שאוכלוסיית המדינות המערביות האחרות צונחת.

ישראל היא מדינה שיש סיכוי לדור שלנו להזדקן בה בכבוד כי יש לה צעירים שישלמו מיסים למחלקת הרווחה.

כבר היום ישראל יכולה לקיים את התעשייה שלה ללא מהגרים (ברוב ענפי התעשיה, יש עבודות בבניין ובמוסכים ובסיעוד שזה יותר קשוח).

ישראל צפויה להגיע ל24 מליון נפש עד שנת 2100 ויש הערכות שזה יקרה עוד לפני כן.


בקיצור הבאת ילדים לעולם זה ברכה לישראל.

מסכים איתך שזה ברכה, פשוטקעלעברימבאראחרונה

לא נראה לי שיום אחד נהיה מליארד כמו הסינים.

 

ואם מתישהוא נמנה מליארד, אז הסינים ימנו 500 מליארד (ויגורו בכוכבים אחרים או לא יודע מה יהיה. ובכלל השאלה אם ארץ ישראל יכולה הלכתית להתפשט על כל העולם, או שהטבעים ישתנו בעתיד או הטכנולוגיה בעתיד הרחוק תאפשר לנפח את כדור הארץ או לא יודע מה יהיה). בכל מקרה תמיד נהיה עם שמהווה אחוז קטן כמותית מהאנושות, ואף פעם לא נהיה המעצמה הכלכלית של העולם

קראווניםיוני21

עד כמה ילדים זה מתאים


עם 2 ילדים איך זה?



כמה המחירים היום לקראוון בברוכין?


מערב השומרון



תודה רבה

תלוי בגודל של הקראווןעזריאל ברגראחרונה

אנחנו נכנסנו לגור בקראוון כשהיו לנו שני ילדים, ועברנו ממנו עם שלשה ילדים, והיה סביר.

לא זוכר כמה מ"ר הוא היה, אבל היו בו שני חדרי שינה - אחד לנו ואחד לילדים, שהיה בו מקום להשכיב את שלשת הילדים במרווח.

והיתה חצר גדולה שהילדים שוטטו בה בכל זמן שמזג האוויר איפשר את זה....

הבת שלי שאלה אותי. אבא למה יש לך קוויםאדם פרו+

היא מתכוונת קווים בעור.

אני חושב שאלו קמטים.


מה עונים לה?

אולי יעניין אותך