גיל ההתבגרותshimshon

שלום, שמי שמשון ואני אבא לשני ילדים. הגדול בן 14 תלמיד בכיתה י' בכיתה קטנה בבית ספר רגיל, באזור המרכז.

בני אובחן בדיסלקט לפני כשנתיים.

כאשר קיבלנו את האבחנה , הלכנו לקבוצות ייעוץ וקיבלנו תמיכה וייעוץ לגביי דרכי התמודדות. ונראה כי הדבר הועיל מאוד לבני.

בשנה האחרונה, יחד עם עלייתו לכיתה י' ישנה ריגרסיה בתיפקודו היומיומי. הוא מתקשה לקום לביה"ס, מתמרד, ניתק הרבה קשרים חברתיים, מתבודד בחדרו מול המחשב, ירד במשקל , והפך מרושל בהופעתו.

לאחר שיחות איתנו , מדבריו שלו הוא טוען כי הוא מיואש וחסר מוטיבציה.

 

שאלתי היא: מה עוד ניתן לעשות?

למי עוד יש לפנות?

ממה נובעת הריגרסיה בתפקודו של בני?

 

אשתי ואני מיואשים גם כן, והתנהלות בית המשפחה מושפעת המון מתפקודו של בני.

נשמח לכל עזרה שהיא...

תודה.

 

עירוב כל הגורמים הקשורים!!!צבי-ליזציה

לדבר עם היועץ בבית הספר, עם המחנך, אפילו מורים, אם אין איבחון להקלות לימודיות חובה לעשות ולדאוג שיקבל את כל שמגיע לו. צריך להבין שללקויי למידה יש קשיים אמיתיים ובגיל ההתבגרות כמו רוב הקשיים האחרים - הם מורגשים כ"בלתי אפשריים להתמודדות".

 

דרך אגב התסמינים האלה הם תסמינים קלאסיים של גיל ההתבגרות ולכן לא בטוח שזה קשור דווקא לדיסלקציה או ללקות למידה אחרת. בקיצור, לטפל לטפל לטפל!!! לא להזניח.

אשמח ליצור עימך קשר בשיחה אישיתמתנדב

אתה יודע איך עושים את זה?

תפתח את ההודעה שלושרבוב
תלחץ על שיחה עם המחבר
אולישרבוב
הלימודים נהיו יותר קשים?
אולי הא מיואש?
ניסית לדבר עימו?

כמובן שכדאי לדבר עם צוות ביה"ס
אבל קודם כל עם הנער

ממש בהצלחה אתה נשמע אבא מצויין
איך הוא בחיים שלא קשורים ללימודים?רות014

יכול להיות שכדאי לתת לו לפתח תחומי עניין שלא קשורים ללימודים

אלא למשהו אחר שהוא טוב בו וחזק בו 

על מנת לפתח את הביטחון האישי שלו.

ואז כאשר הוא חזק במשהו לנסות בעדינות לגרום לו ללמוד.

הלוואי זה יעזור...קצת ארוך אבלמתנדב

שלום. 

אני אחות של מתנדב. ראיתי את מה שכתבת ורציתי להגיד לך מס' דברים...

אני בת 24, נשואה +ילדה ב"ה. אובחנתי בתור ילדה בת 13 כבעלת דיסלקציה קשה ביותר ובעלת קשיי קשב וריכוז והיפראטיבויות. (הכל בקיצור...)

לפי דעתי, הבעיות מתחילות להתעורר ביותר חוזק מכיוון שיש  את התופעות הרגילות של גיל ההתבגרות וזה עובר על כל הורה ובנוסף לכך, יש את התופעות הנלוות של לקויות הלמידה- יש לחץ גדול של לימודים, עומס רב של חומר ללמוד, לזכור (באמת!) ולעבד במוח כדי לכתוב תשובה, עניין ההשוואה שלי מול החברה- כמה אני קיבלתי במבחן וכמה אתה, למה כשאני לומד 5 שעות אני מקבל 70 וכשאתה לומד 5 דקות אתה מקבל 100! זה מעיק עליו! הוא לא יודע איך להתייחס לכל זה!

 כל אלה (וישנם עוד הרבה דברים שהילד עובר) גורמים למצב להיות קשה ומסובך לא רק לו אלא גם לסובבים אותו. אני זוכרת שבתור תלמידה שעוברת בגרויות לא היו לי את הכוחות להתמודד עם כל העסק הזה והייתי יושבת מיואשת מול הדפים ופשוט לא מצליחה ללמוד.

לעניות דעתי צריך ללכת למאבחן מקצועי, שיעשה איבחון דידקטי ופסיכו דידקטי. ולא להתקמצן על הכסף! לעניות דעתי זה הדבר השגוי ביותר! (אינני חותמת על הצ'ק בסופו של דבר, אבל בתור ילדה שהשקיעו בי   ה מ ו ן   ה מ ו ן   כסף- ההורים שלי שלחו אותי לאנשים הכי הכי טופ שיש, לכל הדברים שאמרו להם שזה יכול לעזור... אמא שלי אומרת שמכל הכסף שהם השקיעו בי, היו יכולים לקנות דירה במרכז ירושלים... אני אומרת שהילד זקוק לזה! יכול להיות שלא הכל יעזור אבל, מקסימום זה יצליח. הילד זקוק להרגשה הזו שאתם- ההורים שלו משקיעים בו ולא רק תשומת לב ומחשבה אלא גם כסף).

לגבי הילד השני שבבית והניהול הכללי של הבית- ברור  לי שתפקודו של הילד משפיעים ביותר על המערכת היציבה של הבית. הבית לא מתפקד כראוי וישנם מתחים סביב כל מיני דברים. כמו שהיה אצלנו... כדאי לקחת את הילד הנוסף לשיחה, להסביר לו את המצב וכך יהיה לו יותר קל לקבל את העניין שלילד הגדול אתם מתנהגים בצורה אחרת ממנו. ואם אתם לא מראים לו שאתם מתייחסים לילד בצורה שונה ממנו, אז הוא עדיין קולט גם אם אתם מנסים להסתיר זאת. האחים הקטנים שלי היו קולטים גם בפעמים שהורי ניסו להסתיר מהם כל מיני דברים שקשורים אלי, ילדים קולטים הכל! אין טעם להסתיר! לכן נראה לי שמומלץ ביותר לקחת את הילד השני לשיחה ולהסביר לו את המצב, ככה תפתרו עוד דבר שנוצר או שעלול להיווצר במשך הזמן- קנאה. טוב גם לא לחרוג ממנהגי הבית כדי לדאוג לילד הראשון- לא לתת לילד השני לחם עם שוקולד כי עכשיו אתם- ההורים יושבים עם הילד הגדול על שיעורי בית ולימודים, זה נותן הרגשה לילד הגדול שאני שונה, אני גורם לשינוי כללי הבית, אני מיוחד (במובן השלילי כמובן,) ולילד השני הרגשה שאני פחות חשוב...

זה ממש מובן שהילד לא רוצה ללכת לביה"ס, למקום שבו הוא נחשב "דפוק" גרוע, נכשל. כתוצאה מכך מתחיל לו כל היום רע, זה נמשך גם בבית, כי אתם בתור ההורים שלו גרמתם לו את הסבל הזה-ללכת לביה"ס, למקום שבו רע לי! ואז את רב תיסכוליו הוא מוציא עליכם, ואז נוצרת אווירה רעה בבית, והוא מסתגר בחדר, יורד לו התיאבון (ועוד כל מיני תופעות למיניהן) וככה זה חוזר חלילה.. המצב הזה לא טוב לאף אחד. כדאי לקחת את הילד לשיחה (לאחר שיחה עם פסיכולוג או מאבחן מרצועי) ולהסביר לו את הנתונים שעומדים על הפרק- אנחנו מבינים את הקושי שלך, זה מאד מאד מובן, נכון קשה, אבל אנחנו בתור הוריך רוצים רק בטובתך לכן דיברנו עם מאבחן שייקח אותך לאיבחון וייתן לך הקלות כדי שתוכל לעבור את הלימודים בשלום ככל שניתן. רצינו לדעת את דעתך בעניין, מתאים לך להגיד לנו? (מאד הגינוי שהוא יבכה..) תנסו להבין אותו, הוא באמת מסכן! קשה לו וזה משפיע עליו על כל התחומים!!- החברתי בעיקר הוא המשפיע וגורר אחריו השלכות לאורך כל היום- מה חושבים על הילד הדפוק (שבמקרה הוא אני...) על המסכן שמקבל 70 במבחן ועוד רגע יש בגרויות!! איך אני עובר את זה..

בנוסף מומלץ למנף אצלו את הדברים שהוא טוב בהם או שהוא מוכשר בהם, לתת לו הרגשה טובה... אני טוב בזה, אני לא כזה "אפס"...

נראה לי שזה מה שיש לי להגיד. בהצלחה רבה מאד מאד. דרך ארוכה עד לתעודת הבגרות הנכספת ורק עם ס"ד גדולה תעברו אותה...

יישר כח והרבה הרבה  כוחות!

 

איזה סיפורשרבוב
מלא כוחות ובסוף גם הצלחה!
שתצליחי תמיד!!
כאמאלב אמיץאחרונה

כאמא לחמישה בנים שהיו בעבר דיסלקטים - כן. אובחנו, קבלו שעות שילוב, קבלו הקלות בביה"ס ואח"כ (הגדולים שבהם) הקלות בבגרות - ואחד מהם היה במצב כל כך קשה עד שקיבל אישור למנוי בספריה לעוורים - עד כדי כך ! -  יש דרך לרפא\  לצאת מדסלקציה.

 

אני מדברת על שיטת נילי רביב. זו דרך יחסית קצרה ופשוטה מבחינת שיטת העבודה אבל מתוחכמת מבחינת הרעיון. ומה שיפה בה הוא שלא מדובר בהוראה מתקנת שלמעשה מבחינת התלמיד לקוי הלמידה היא מעין "לחטט בפצע" או "לשבור את הראש כנגד הקיר" שוב ושוב. המצוקה של התלמידים הללו היא כל כך גדולה בפרט משום שהם בדרך כלל כשרוניים ובעלי פוטנציאל רב אף יותר מן הרגיל.

 

אנחנו ממש נושענו. כל הילדים.  והילד הזה שהיה מנוי בספריה לעוורים נבחן בבגרות חמש יחידות בהסטוריה בכתב! כשכמובן קרא ולמד את כל החומר בעצמו ככל תלמיד רגיל.

 

אפשר בשמחה ליצור איתי קשר.

 

 

מחפשת פסיכיאטר שיתן כדור להפרעת קשב וריכוזברכה אפל

אני די בטוחה שבעלי סובל מADHD.

הוא לא מצליח להתרכז ליותר מדי זמן, המחשבה שלו לעיתים מתפזרת לכמה כיוונים, ותפוקת העבודה שלו לא הכי גבוהה

הוא גאון, וזה מחפה מאוד על הכל, כי הוא מצליח להסתיר את זה, אבל מי שמכיר מקרןב שם לב (הוא ניסה לפתוח פם את הדלת עם השלט של הרכב..)

לאחרונה נהיה לו הרבה עומס בעבודה, והוא מרגיש שהוא לא מספיק ממצה את היכולות שלו

מחפשת בשבילו פסיכיאטר, אפשר גם פרטי, שיתן לו כדור שיוכל לתת לו קצת פוקוס בחיים

אשמח ממש להמלצות!!

תודה

מקפיצה שוב, יש מישהו שיש לו מידע בעניין?ברכה אפל
אולי תכתבי איזור בארץ? שיוכלו לתת רעיונות…מרגול

דבר שני, אם יש תור קרוב לנוירולוג של הקופה אפשר לבקש ממנו. הרבה פעמים נותנים בלי בעיה.

בעיקרון מי שמורשה לרשום כדורים לקשב וריכוז זה נוירולוג או פסיכיאטר, ולאחר שיש מרשם קבוע רופא המשפחה יכול לחדש לך אותו מדי חודש בחודשו. 

קודם כל תודה שהגבתברכה אפל

אנחנו מהמרכז, ובגלל שזה נהיה לנו דחוף אנחנו מוכנים גם לנסוע רחוק

התור הקרוב בקופה הוא לעוד 3 חודשים

מה שכן, חשוב לי ללכת למישהו שיתן לי מענה תרופתי, ולא ינפנף ב"זה שום דבר"

מספיק נוירולוגadvfb

אפשר לקבוע דרך כללית/מכבי/מאוחדת איפה שאתם

אין תורים קרובים גם לנוירולוגיםברכה אפל
אני יודע שבאתר של כללית יש לפעמים אופציות יחסיתadvfbאחרונה

קרובות באיזורים יותר פריפריאליים

..ADHD

שלום,

אני רוצה לפתוח פורום סגור לאנשים שמתמודדים עם הפרעות קשב וריכוז, יש לזה ביקוש? הייתם רוצים להצטרף?
אפשר גם במסר/ש"א.

הפרעות למידה והיכולת ללמוד בכל זאתאנונימי (פותח)
אוקי אני לא בטוחה עד כמה הפורום הזה פעיל בכלל ומי עשוי לקרוא את זה. אבל יש נקודה שחשוב לי להציף דווקא כאן. יש לי הפרעות למידה ( adhd דיסלקציה וגיסגרפיה ) ואם אתם בפורום הזה אז בטח גם לכם.
בזמן האחרון אני שומעת הרבה על כך ששופטים ילדים עם הפרעות למידה לא נכון כאשר מצפים מהם להיות טובים דווקא בלימודים טיפוסים. ההנחה היא שיש לילדים או מבוגרים עם הפרעות למידה יכולות ונקודות חוזק אחרות שלא קשורות ללמידה הקלאסית ושבכלל לא כל אחד חייב ללמוד. כל זה מאוד נחמד ואני באמת מאמינה שיש דרכים רבות להצליח בלי הלימודים ה"טיפוסיים". אבל זה לא אומר שאדם עם הפרעות למידה לא יכול להצליח בלימודים כאלה. לפעמים מרגיש שלי שבגלל שמזכירים לעיתים קורובות מקרים בהם אנשים עם הפרעות למידה הצליחו ממש במסלולים שלא כללו לימודים גבוהים יוצרים תחושה שרק ככה אדם עם הפרעות למידה יכול להצליח.
כשהתחלתי תואר ראשון מתתי מפחד ורק רציתי שמישהו יגיד לי שאני יכולה לעשות את זה .אבל כל מה ששמעתי הוא שאני לא חייבת להצליח ,או בכלל ללמוד . אבל אני כן רציתי ללמוד וכל הדיבורים האלה בכך שאנשים כמוני ( מה שזה לא אמור להיות ) לא *חייבים* ללמוד ולא מצפים מהם יותר מידי להצלחה רק הורידו לי את הבטחון .
ברוך ה בסוף כן למדתי ( וברוך ה עדיין לומדת ) ואת התואר הראשון סיימתי בהצטיינות. אז פשוט חשוב לי להגיד למי שכן רוצה ללמוד: זה לא חובה אבל זה מאוד מאוד אפשרי.
נ""ב
מצטערת על שגיאות הכתיב , אני דסלקטית ובדיוק התיקון האוטומטי החליט להתקלקל .
וואו.עפהאחרונה

וואלה.. מעורר מחשבה...

והפורום הזה באמת נראלי לא פעיל וחבל....

הפרעות קשב וריכוזענבר 2
איך מטפלים בהפרעות קשב וריכוז ללא ריטלין ?
יש תוספים טבעיים. אבל לא יודעת מה ואם זה מוכחאנונימי (2)
שמעתי שריצה מאוד עוזרת..והעיקר-לשמוח:)
תסתכלי באינטרנט בטוחה שיש להם מה להציע
חברה שלי הייתהוהעיקר-לשמוח:)
כל הזמן קמה מוקדם בבוקר (כמובן שישנה מוקדם) ורצה איזה שעה, לפי מה שראיתי זה מאוד עזר לה..
היא סיפרה שיש לה קשב וריכוז והריצה ממש עוזרת לה ואפילו מחליפה לגמרי את הכדור.. כי הריצה עוזרת לאזן את האדרנלין בגוף , לאנשים שהאדרנלין שלהם גבוה זה מאוד עוזר.. וגם גורם להם להיות שמחים לעומת הכדור, שהרבה פעמים גורם הפוך..
אכילה בריאה וספורט או תחביב אהוב, זה משחרר אנדרנליןHodaya11
אפשראנונימי (3)אחרונה
לנטרל רעשים מפריעים עם אוזניות עם מנגינות ללא מילים.
אפשר ללמוד למבחנים בקול ובתנועה למשל בהליכה בחדר.
אם רוצים טיפים ספציפיים שמתאים לך אםשר לפנות לפסיכולוג התנהגותי שמכיר את התחום של adhd
אשמח לעזרתכם למילוי שאלון לעבודה סמינריוניתנדיה
שלום, אנו עושות עבודה בנושא לקות למידה. נשמח לעזרתכם על מנת שנוכל לאסוף נתונים לצורך העבודה הסמינריונית מצורף קישור:
השפעת התמיכה החברתית על הדימוי העצמי
ריכוז בלימוד גמראyyl

הרגשתי שיש לי קושי מסויים בלימוד, בעיקר בלימוד גמרא, ורציתי לברר אם זה דבר נורמטיבי או שזה נובע מקו"ר, אז אשמח לשמוע (לקרוא..) חוות דעת...

 

כשאני לומד, בעיקר גמרא אבל גם לימודים אחרים, אני צריך ממש ממש להתאמץ כדי להתרכז! אפילו אם אין רעש ושום דבר, פשוט כדי להבין מה אני קורא! זה לא משהו חריף, פשוט מקשה...

ככה"נ אין לי קו"ר, אפילו עשיתי אבחון ויצאתי עם קשב טוב, ובכל זאת אני לא לגמרי בטוח.... לפעמים אני קורא ד"ה ברש"י ארבע פעמים ומגלה שלא שמתי לב למילה ממה שקראתי, לקח לי ללמוד דף גמרא רש"י אחרי שכבר למדתי אותו כמה פעמים, שעתיים וחצי! דף פשוט יחסית, וזה היה כמעט אך ורק לקרוא ולהבין, פשוט כל משפט כמה רגעים הייתי צריך "לתפוס את עצמי" שוב ולהתרכז. ואני לא ברמה של מתחיל...לומד הרבה זמן...

וזה ככה בכל דבר שאין בו סקרנות, אם זה משהו חדש ומעניין וקל להבנה אז הסקרנות עוזרת לי להתרכז ולרוץ, אפילו שעות רבות, אבל בחזרות וכאלה... ובגמרא גם לימוד ראשוני...

אני יודע שללמוד זה קשה ויש עמל תורה אבל התלבטתי אם זה נובע ממקום אחר, ונראה לי שכן... זה לא המאמץ להבין, זה מאמץ גדול לשים לב מה אני קורא, להתרכז... זה נשמע מוכר למישהו?

חשבתי אולי יש איזו נקודה מסויימת שלא בודקים באבחון רגיל ואולי זאת הבעיה...

התיאור מתאים לקו"ר אבל זה לא המצב היחידאצאצאחרונה

יש עוד הרבה דברים שיכולים לגרום לזה, אני ממליץ לעשות אבחון פסיכודידקטי, הוא הרבה יותר מקיף ומתייחס לכל קשיי הלמידה, הריכוז והחשיבה

יש כאן עוד מישהו שמרגישיהוקפץ

שהכדור מפריע לו לכוון בתפילה?

הייתה לי תקופה של כדור שגוי,שפרינצא בוזגלו

שהייתי צריכה להחזיק את עצמי שלא להירדם, 

אבל אם זו התחושה- כנראה שצריך להחליף כדור.

כדור אמור לעזור להתרכז, לא להפריע.

עוזר בשיעור ומפריעה בתפילהיהוקפץ


אז אני עכשיו על תרופה מאזנת.שפרינצא בוזגלו

היא ממש מגניבה- כאשר יש מחסור בדופמין והורמונים נוספים, היא מאיצה את ייצורם,

וכאשר יש עודף- היא מונעת מהם להיספג במוח.

אולי נעבור לפרטייהוקפץ


איזה כדור זה?עפה


יש לי פרטי, מוזמנת.שפרינצא בוזגלואחרונה


מישהו פה?אנונימי (פותח)


זה נראה שלא פעיל כאן..אנונימי (פותח)


אפשר להפעיל חוזרתאחרונה

אולי יעניין אותך