סקר -פתיל תכלת-לבניםgust me

סתם רציתי לשמוע מה דעתכם-כן לשים לא לשים

ומי שהולך עם תכלת..מוזמן להגיד באיזה שיטה

ערב מעולה

הרב דב ליאור שליט"אאנונימי (פותח)
הרב דב ליאור שליט"א הולך עם פתיל תכלת נראה לי של רמב"ם
אני אמנם טרם שמתיהכהניסט הנודד
אך אני מתכוון לשים כשיטת הרב ליאור
ליניבאיילgust me
הרב ליאור מוכיח מאחד הפרשנים על הרמב"ם שבגלל שלאשכנזים אין מסורת אז צריך לשים רמב"ם....
בגדול-בכל שיטה אתה יוצא ידי חובה גם אם עשית חוליה ראשונה זה כשר

אגב אני לא יודע למה כולם אומרים שרק הרב ליאור הוא הפוסק לשים תכלת-יש את הרב צפניה דרורי את הרב טל את הרב טבגר ועוד.....
כמובן שפתחתי תנושא לא התכוונתי לתכלת של האדמו"ר זצ"ל-זה פשוט לא רלוונטי
ל gust meאנונימי (פותח)
לא אמרתי רק הרב ליאור אמרתי שהרב ליאור.. ואני מכיר אותו יותר טוב מהרב צפניה דרורי או הרב טל.. חוצמזה שהרב ליאור מוכר מאוד!!

ובעניין השיטות ברור שכל שיטה כשרה אבל כל אחד יעשה כמו שנראה לו..

(דוגמא:מכרתי עם גיסי ציציות וכיפות בימחת בית השואבה ב"מרכז" בא אלינו אחד שרצה תכלת אז הוא שאל את גיסי מה ההבדל בין השיטות והוא אמר לו ת'הבדל וגם מה שהרב ליאור לובש אז הוא אמר לו תקשור לי כמו הרב ליאור..)
אה אוקייgust me
מחילה מכבודו... פשוט רציתי להבהיר שהרב ליאור הוא לא הרב היחיד שהולך עם תכלת.. יש עוד המון רבנים....

לגבי הקשירות בתכלת מי שהולך עם תכלת עדיף לעשות או רב עמרם גאון{מה שאני עושה} או שיטת הרמב"ם-שניהם בחוט אחד

אגב מי שרוצה תכלת ממש ממש בזול-במסר"ש
{לפי כל השיטות}
למה בדיוק עדיף?סבא גפטו
אני כשאני הולך עם ציצית אני הולך עם תכלת. (בלי קשר למה שכתבתי לך בה"פ) והקשירה שאני נוהג בה היא לפי הגאון. (-הגאון מוילנא. ולא ר' סעדיה גאון).

מעבר לכך ש"לפי שיטת הרמב"ם" זה לא חד משמעי. ראיתי את הקשירה של הרב (ישראל) אריאל ומספר מהתלמידים שלו יש לו קשירה ייחודית לו. הקשירה נקראת בפי התלמידים "קשירה לפי הרמב"ם בשיטת הרב אריאל")
לסבא ג'פטוgust me
יש ענין גדול מאד לנהוג לשיטת הגאונים שמהם יצא המסורת{כפי שמעידים יותר מ30 ראשונים שדברי הגאונים מסורת וקבלה הם מהנביאים}

שוב-זה לא שולל שאדם שרוצה לעשות הגר"א או החינוך לא יכול לעשות.... אבל כאופציה עדיף לנהוג כשיטת רב עמרם או רמב"ם

לגבי הרב אריאל-חס וחלילה אני לא בא לזלזל ממש לא....
אבל אני מכיר שיטות בתכלת ואני בעצמי קושר לכל הסוגים.... יש כל מיני המצאות שאתה לא מאמין מאיפה הם נחתו
{סתם דוגמא:רמב"ם בחמישה קשרים-המצאה יש מאין שבחיים זה לא כתוב בהלכות ציצית לרמב"ם-וזה דוגמא אחת רק}

אגב לתכלת יש 30 שיטות קשירה לפחות
בלי קשר..דבורל'ה
אני בעד רק כי זה הרבה יותר יפה חח
בודאי לשים!neriag
השיטות לא שלים מתבססות על כמה טענות, ואתייחס לעיקריות שבהן:

א. כתבי האר"י שאומר שהתכלת מקושרת לבניין המקדש וקיימת רק כשהוא קיים:
המדרש מציין מצב ולא הלכה, והסומכים עליו רק טוענים שזה לא התכלת האמיתי כי האמיתית תתגלה רק עם בניין המקדש, הבעייה היא שבימי האמוראים עוד הייתה תכלת למרות שלא היה בית מקדש, משמע שהעובדה הזאת לא מדוייקת.

ב. כל גדולי הדור נגד:
והרבנים דב ליאור, שלמה דיכובסקי, צפניה דרורי והגרז"ן הם עז?

ג. הזוהר כותב שלא (טענת הרב זעפרני, שלא מציתי אצל אף רב אחר):
מקורות בבקשה.

עוד פירוט בנושא -
http://www.tekhelet.org/pdfs/hatchelet_vechidusha.pdf

וחלופת מכתבים בין הרב שלמה אבינר לרב שמואל אריאל בנושא:
http://upload.kipa.co.il/media-upload/otniel/1463780.DOC

אני קושר רמב"ם, כמו פסיקת הרב דב ליאור.
תשובות:קשקשן
א- בזמן האמוראים היתה תכלת כי נשאר התכלת מזמן בית המקדש, אבל עובדה שאחרי זה היא נעלמה! ולא היתה עוד תכלת, עד שביינמו טוענים שמצאו אותה.
ב- אין קשר לעז, יש מחלוקת בנושא וצריך לברר אותו, אף אחד לא עז!
ג- אם אתה באמת רוצה לדעת תשאל את הרב זעפרני! [או שאתה לא רוצה לדעת.]
ובנוסף:קשקשן
קיימים כמה דעות מהו התכלת [ארגמון, רזין, ועוד אחת לא זוכר] דבר המעלה סימני שאלה רבים??????
לגבי הזיהוי של האדמור מרוז'ין אין שום שאלה.סבא גפטו
תכלת זה לא.
יותר דומה לתכלת של צבעי טמבור.
תשובהneriag
א. כן, אבל התשובה שלך לא מתאימה לנוסח המדויק של כתבי האר"י, ראה ר' פרי חיים שער הציצית פרקים ד-ה.

ב. בסדר, אבל אל תטענו (הרב שלמה אבינר) שאין אף גדול דור ששם תכלת.

ג. ניסיתי, שאלתי אותו בKIPA, לא קיבלתי תשובה. 
לרב דיכובסקי יש תכלת?! הוכחות בבקשה.AEB
אני יודע שלרב שמחה קוק ולגרז"ן יש, אבל לרב דיכובסקי?

זה בערך חצי בית דין הגדול עם תכלת...

ונא להבחין בין רוז'ין- שהיא חסידות מפורסמת וחשובה- שלה לא מצאו תכלת- לבין חסידות ראדזין- שהאדמו"ר שלה מצא את הדיונון.

כן, אם אתה דורש הוכחות אז לצערי אין לי בשבילך...neriag
אתה מוזמן לשאול אותו בפרטיות והוא יגיד לך שהוא שם בצינעה כי הוא לא רוצה להגיד באופן פומבי פסק נגד הרב אלישיב (אגב, זה לא הפסק הראשון שלו שהוא לא מוכן לפרסם אלא אם כן שואלים אותו, גם את העלייה להר הבית שמעתי מאבא שלי שהוא מתיר רק באופן אישי ולא בפומבי, [כך גם היה כתוב במעריב של לפני חצי שנה בלי הזכרת שמו {"בין העולים גם רב גדול ומוערך בציבור החרדי שביקש ששמו לא יוזכר"}, אבל אין מביאים ראיה מן השוטה])
אגב, הרב דיכובסקי או-טו-טו כבר לא דיין בב"ד הגדול.neriag
הרב אבינר אמר בעצמואנונימי (פותח)
שאין שום ענין לשים פתיל תכלת כי זה לא תכלת שהיה בימי המקדש
כי הוא לא יודע להבחין בין צבע מסויים לצבע נוסף?סבא גפטו
הרב אבינר בעצמו אמר שההוכחות שזו התכלת הן חזקותneriag
אבל הוא טוען ש"אולי הזיהוי הוא לא נכון למרות ההוכחות", במחילה מכבודו, אולי גם לא נניח תפילין כי אולי התפילין הן כמו רש"י ואולי כמו ר"ת (יותר מזה! מי שמניח תפילין של רש"י, מברך לבטלה לפי ר"ת, וכן להפך, אבל מי ששם תכלת אין שום אישסור חוץ מתקנת הרמ"א, שאפילו הוא מודה שאינה עיקר הדין והספק הדחוק שמא זה לעז לראשונים)
מסופר על החזון אי"שאלעד
שפעם פנה אליו אדם ושאלו אם צריך לשים תכלת בימינו, מהסיבה ש"אם לא יועיל לא יזיק"
ענה לו החזון אי"ש שבאותה מידה נכון להרכיב משקפים בלי זכוכית, כי "אם לא יועיל לא יזיק". וד"ל
זה לא על החזון אי"ש\ ובכל מקרה ההוכחה מהר אבינרAEB
במאמר שלו (עיטורי כהנים לא זוכר איזה מספר) דחוקה שם מאד, מה גם שהמשל עם המשקפיים לא קשטר, כי זה לא אותו העניין.

וגם הרבה רבנים לפני ואחרי השואה הלכו עם תכלת 'ראדזין' כי הם אמרו שאם לא יועילו לא יזיק, וביהנים רק איצילה מפונוביז' וכן אאל"ט מרן הרב הנזיר זצ"ל.
אני מאוד רוצה לשיםאליסף ט
אבל הרב מלמד אומר בנתיים לחכות.
מובא ביכיתבי האריז"ל שהמשכת התכלת אך ורק בזמן הביתבלפן
הרב יצחק גינזבורג שליט"א אומר לא לשים(רב יציק שפירא הוריד את התכלת)
להרחבת הנושא עיינו בכיתבי קודשו

אבל לרב יהושע שפירא ולרב דודי עדיין יש!AEB
אני הולך עם..האדמו"ר מסאטמר
פתיל תכלת של אגודת פתיל תכלת שאומרים שזה המקורי היחיד שקיים בשוק.
חובה לשיםהאדמו"ר מסאטמר
היום ברור מעל לכל ספק שהתכלת הקימת בשוק היא אמיתית.(כמובן,רק של אגודת פתיל תכלת)ולכן מי שלא הולך עם תכלת מבטל מצות עשה מהתורה.
אני קושר בקשר של ראב"דהאדמו"ר מסאטמר
זהו ויכוח מיותר וחסר משמעות, בדיוק כמו על אומןיהודי שמח
מי שרוצה לשים תכלת/לנסוע לאומן - יש לו את הרבנים שלו להסתמך עליהם, ולהם יש שיטה מסודרת בנושא, ומי שלא נוסע לאומן/לא שם תכלת וכו' - גם לו יש את הרבנים שלו.
כל אחד ילך ע"פ שיטתו, ושלום על ישראל.
ממש לא נכון!!!האדמו"ר מסאטמר
יש תורה בישראל ושם כתוב שצריך ללבוש פתיל תכלת.כיום הוכח מעל לכל ספק באופן מדעי מוסמך,שהתכלת של פתיל תכלת הי היא התכלת האמיתית.ולכן זה לא קשור לרבנים.זה הלכה שחובה לקיים.בקשר לאומן,זה סיפור שונה לגמרי ואל נא תערב נושא בנושא.
אם האדמו"ר מסאטמר אומר... אז חייבים תכלת...ימין אמיתי
צודק.נא לכבד...האדמו"ר מסאטמר
חחחחחחחחחח חחחחחחחחחחחחחח............
אם כל אחד ילך ע"פ הרב שלו (בתיקווה שהוא רב)בלפן
לא יהיה שלום על ישראל
אוקיgust me
אני רואה שיש הרבה תגובות-ב"ה שאנשים ערים לענין התכלת{שכידוע בלי התכלת אין בגדים לבית המקדש ולא זוכים לקיים מצוות ציצית בשלימותה}

לרשימת הרבנים התומכים בתכלת של הארגמון:
הרב צפניה דרורי הרב ראם הכהן הרב שמואל טל הרב זילברמן הרב דב ליאור הרב רפפורט הרב אליהו טבגר ד"ר זיידרמן שהוא עצמו יצא לחפש את הארגמון

ועוד מגדולי רבותינו בדורות האחרונים שנוטים להגיד{אני מדגיש נוטים} שהתכלת מהארגמון היא באמת האמיתית
הרב עובדיה{אני בעצמי שמעתי ממישו ששאל את הרב עובדיה} הרב הרצוג זצ"ל הרב אויירבעך שגם נטה להגיד שזה התכלת האמיתית הרב קאפח זצ"ל
ולא הזכרנו עוד את הרבנים שהולכים עם תכלת בצנעה בדיוק כמו בדורו של האדמו"ר....{כמו הרב הנזיר ועוד}
ואלו הרבנים שנוטים לרוז'יןקשקשן
הרב אליעזר ברלנד, הרב שלום ארוש, האדמו"ר מרוז'ין, הרב עופר ארז ועוד הרבה, נמצא שהדבר במחלוקת.
לפני שנה הפסקתי ללכת אם הרוזי'ן-עכשיו אני אולך-מתנחל גאה.
בע"ה ית'

אם הרמב"ם.. יש מלא מחלוקות בעניין אני מעדיף להוציא תראש מזה!..
לקשקשןgust me
אני בטוח ב100 אחוז שאם האדמו"ר היה חי היום הוא בודאי היה פוסל את התכלת שלו
סיבה ראושנה שוהא הסתכל לשמים ואמר שהתכלת מהדיונון היא האמיתית-הוא יסתכל על השמים של איטליה
והגמרא אומרת שהתכלת דומה לרקיע-בא"י! לא באיטליה...
חוץ מזה שהתכלת של ראדזין יורדת בכביסה

ושוב-אם כל כך כואב לך לשים תכלת ואתה מפחד מ"עליהם תקשורתי"-שים בציצית ולא בטלית....{כמו שעשה הרב הנזיר זצ"ל בתכלת של האדמו"ר}
וסתם לידיעה-האדמו"ר החזיק גם במורעקס{הארגמון} וגם בצפיא{דיונון} .....
למה בצינעה?מי מה הם מתבישים?האדמו"ר מסאטמר
אגב, שאלתי בנושא את הרב מאיר מאזוז...neriag
לפני פסח של שנה שעברה היה יום עיון של מכון המקדש בנושא קרבן פסח בישיבת הכותל, ובסוף יום העיון הרב מזוז העביר שיעור (מאוד מעניין, אגב, הוא אמר כמה דברים מרתקים לגבי היתר מכירה ומי שמזלזל בו)

בסוף השיעור אף אחד לא ליווה את הרב מזוז, אז הרגשתי שזה לא מכובד שרב בשיעור קומה של גדול דור ילך בלי שאף אחד טורח ללוות אותו ולכן ליוויתי אותו חזרה, בדרך שאלתי אותו כמה שאלות שאחת מהן היא מה דעתו בקשר לתכלת והוא אמר לי שהוא קיבל חוברת בנושא והוא עדיין מעיין בזה ועוד לא הגיע לידי החלטה בנושא, מעניין אם הוא כבר קיבל החלטה, היה מעניין לשמוע מה היא ומה נימוקיו...
יש פסקאנונימי (פותח)

הוא פסק כן לשים....

מצטער שזה ישן פשוט הייתי חייב לעדכן

שיטת מו"ר רב טל שלט"אאדם טוב
תכלת כפולה (שתים מתוך שמונה) קשר כפול בהתחלה רמב"ם באמצע (שבע עד שלוש עשרה) וקשר משולש בסוף
לאדמו"ר-gust me
ככה מספור על הרבה אנשים בתקפות האדמו"ר מראדזין{ר' גרשון חנוך ליינער}
וככה מספור על הרב הנזיר שהוא לרב קוק ושאל אותו האם לשים....
{תקרא את שלושת ספרי האדמו"ר ואז תבין טוב מאד למה אנשים הלכו בצנעה}
עד כדי כך-שאם אני לא טועה החפץ חיים ציוה שאדם אדם שנפטר והיתה בטליתו תכלת- צריך לשרוף אותה.

לאדם טוב-אני ראיתי את שיטת הרב טל-דבר ראשון הרב טל הוא תלמיד חכם גדול.... ומי שאני אגיד מולו משו הלואי שאני אדע רבע ממנו... אבל קצת קשה לי{ומאד}
הרמב"ם כותב במפורש במשנה תורה ספר אהבה הלכות ציצית-שלוקחים חצי חוט תכלת-משמע שאחרי שאתה מקפל יש תכלת אחד{כשיטת האר"י ורב עמרם גאון }... אז מניין הדבר הזה של חוט תכלת שלם{שבסוף יוצא 2 חוטי תכלת}??
אני בחיים שלי לא ראיתי את זה-ושוב זה לא איזה כתב יד עתיק של וילנא או כתבי הגניזה שמצאו או שמא תגיד רמב"ם מצונזר-כי לא....... חוץ מזה .. הרמב"ם בהלכות ציצית לא מזכיר ולא בשום פנים ואופן את ה5 קשרים-הרמב"ם הוא הפרשן היחיד שלא עושה 5 קשרים{כל שיטות התכלת בין ב4 חוטים בין ב2 חוטים ובין בחוט אחד עושים חמישה קשרים} אלא רק קשר עליון{שזה כמובן מדאורייתא}
אין שום קשר בין שיטת החוטים לשיטת הקשירהואלאד
שיטת החוטים רלוונטית להלכה - מכיון שמי שקושר 1-7 לא יוצא ידי חובת תכלת לפי הראב"ד והתוספות. מי שקושר תכלת יותר מהחיוב - לא עובר בבל תוסיף מכיון שעושה זאת מספק, ואף לא ספק מבטל הלבן אם עושה תנאי כראוי. גילוי נאות: אני קושר 1-7 בעצמי בגלל שזו שיטת האריז"ל והגר"א בספרא דצניעותא.

שיטת הקשרים אינה רלוונטית להלכה - מכיון שמי שעושה קשר אחד וחוליה אֶחַת כבר יצא ידי חובת ציצית. קשרים, אם כן, הם עניין של מנהג. מי שרוצה לנהוג לפי המדרש ולפי מסורת ישראל לקשור חמישה קשרים וט"ל חוליות לא מעלה ולא מוריד מחיובו גם לפי שיטת הרמב"ם.
לכל מי שרוצה לדעת:HD
יש אתר על התכלת: שיטות קשירה, מאמרים, שאלות וכו' .http://www.tekhelet.co.il
לואלאד-gust me
זה נכון שאדם שעשה חוליה ראשונה יצא יד חובה לכל השיטות.... אבל יש ענין לא להפוך מנהגים ולא לבלבל{אני אישית ביקרתי במפעל ואני אישית פתחתי ספרים ומצאתי 4 טעויות במפעל בכפר אדומים-וזה אחרי שבררתי ושאלתי וחקרתי}
אגב-ענין ה5 קשרים לא מובא החל מתקפות הגאונים-זה לא הוזכר בתלמוד..... ולכן 5 קשרים זה מנהג שכותבים אותו:המנהיג רב נטרונאי גאון הראב"ד בעל העיטור{אם אני לא טועה} קיצר כל גדולי הגאונים וגם הראושנים מזכירים אותו-וגם האחרונים{כדעת החינוך הגר"א האר"י ועוד}

השישית-אם אתה רוצה אתר שקושר כנס לגוגל ותלחץ "פרידמן ספרי קודש"
כנס לקישור ושם הוא מסביר לך איך לקשור{ההוראות באנגלית}
אתה מתבלבל מאודואלאד
א. חמישה קשרים מוזכרים בהדיא במדרש תנחומא.
לכן, עניין חמשת הקשרים יש לו סמך הן בחז"ל, הן בקבלה והן במסורת ובמנהג כל עדות ישראל לבד מהתימנים.

ב. "עניין" אינו הלכה. אם אני חושש לשיטת החזו"א ובונה מעמיד למעמיד, זה לא אומר שאני צריך לקשט את הסוכה כמנהג החזו"א. פשוט אין קשר בין הדברים.

לכן, מי שרוצה לנהוג לפי הרמב"ם בהלכה הפסוקה ולפי שיטה שיסודה בהררי קדש בקשירה - אין שום סיבה הגיונית למחות בו. מי שמכל העוולות שעושים כיום אלה שלקחו את החירות לפסוק הלכה לעצמם, מוחה דווקא על זה - הוא בור ועם הארץ מדאורייתא, וראוי להוציאו לכיכר העיר ולהכותו מכה הגונה לעיני קהל ה'.
אתה צודקgust me
אני שכחתי.. זה מדרש מאד מפורסם.....
אבל מה שהתכוונתי להגיד זה שחוץ מהרמב"ם{תימנים} כל השיטות עושות 5 קשרים{בין אם זה 2 למטה 3 למטה כשיטת הגאונים או שהקשרים הם באמצע}

לגבי הדבר שאדם פוסק הלכה לעצמו-מסכים מאד אדם כזה צריך להכותו בכיכר ולנדותו...
ואלאד{מה שמך?}-אני פשוט אומר שמתעסקים בענין עדין{ולאו דוקא ציצית-יש עוד עשרות דברים} צריך לחקור ולבדוק -בציצית אי אפשר לעשות עבודת"חאפר" זה לא עובד ככה...
בכל מקרה ישר כח לכל העוסקים במלאכה לחידוש התכלת
תמוה!אנונימי (פותח)

קשירת רמב"ם וחוטי ראב"ד? כלאיים בשיטות!!! ומזה "קשר משולש בסוף?

רשום בתורה פתיל תכלת.רינת!!!
השאלה היא לגבי הזיהוי של החילזוןאריאל יוסף

ממנו מפיקים את צבע התכלת.
לא ברור מאיזה חילזון בדיוק הכינו את הצבע.
במשך הזמן, הולך וגדל מפסר תלמידי החכמים המצביעים על החיזלון 'ארגמון קהה קוצים' כחילזון התכלת המקורי.

שם תכלת כמו הרב ליאור שליט"א-7 חוליותארץ הקודש

יש בהבנת הרמב"ם שני שיטות:ר' אברהם בן הרמב"ם-7  חוליות, הגר"א-13 חוליות

אני כנ"ל.אנונימי (פותח)

לכאורה זה מצווה לשים שהרי זה ספק דאורייתא וזה הרבה יותר חמור מ"קלא אילן"

ובוודאי שיש לשים תכלת רגילה (ארגמון קהה קוצים) ולא התכלת של רוז'ין (הארגמון הוכח כהתכלת האמיתי מכל המקורות ומהארכאולוגיה)

 

יש את הרבנים שפוסקים את ההלכה לפי האמת והמציאות (הרב ליאור, הרב טל) ויש את הרבנים שנרתעים לעשות תיקונים ושינויים בהלכה שכיום רואים שיתאמו יותר להלכה. [כגון: כזית זה גודל של זית, לא גודל של פלפולים הלכתיים...]

בזמן האחרון חצי שנה האחרונה..התכלת צברה תאוצהאנונימי (פותח)אחרונה

תכלת ארגמון כהה קוצים

 

מישהו יודע מה המחלוקת בין החינוך והגר"א בג ה

רצף של הרס בגבעות - חייבים לעצור את זה!!נ א

בס"ד

 

שלום לכולם!

כולנו רואים שבחודשים האחרונים מתרחש הרס רחב בגבעות ביהודה ושומרון.

תנו עצות מה כדאי לעשות כדי למנוע את ההרס הזה?

 

עם ישראל!! תקימו גבעות בכל אזור בארץ!! תצטרפו לגבעות קיימות!! חייבים להפוך את הגבעות ליישובים!!

תנו עצות מה כדאי לעשות כדי למנוע את ההרס הזה?נ א
להצביע למי שבאמת מייצג אותך...הסטוריאחרונה
כזכור במו"מ הקואליציוני, סמוטריץ' רצה ביטחון, בליכוד התעקשו. בסוף סוכם שהוא יקבל שר במשרד הביטחון עם אחריות על החלקים האזרחיים.


אחרי החתימה - גלנט בשיא החוצפה סירב לבצע את מה שנחתם, בטענות שאי אפשר לפגוע בשיקול הדעת של המפקד והושגה פשרה שאם הפינוי משיקולים בטחוניים - זה נשאר בסמכות אלוף הפיקוד. לכן בצו ההרס של בית ענות, הוא כתב את הטענה האבסורדית ש: "המקום פוגע בשלום תושבי האזור".


אם כל הטפשים בהתיישבות האידיאולוגית שמצביעים ליכוד, היו מצביעים לצה"ד, היתה ממשלת ימין בראשות נתניהו אותו דבר- אבל ההתישבות היתה באמת בידי סמוטריץ'.

חל"פ הגבעות - AI. מה דעתכם על זה?נ א

אשמח שתעבירו את התמונה בקבוצות. תודה רבהנ א
מי שמעוניין/ת לקבל את התמונה במייל, נא לשלוח מיילנ אאחרונה

לכתובת: chalaphagvaot@gmail.com

אפשר עדיין להשיג קפוצונים או חולצות לזכר אהוביה?הגבעות בלב תמיד

של יהודים בואו ורשו ארץ

ואם יש צמידים וכו גם יש ביקוש..

אני בת, מעדיפה לקנות מבנות כמה אם אפשר או שישלחו בדואר 

נירו ניר, שירו שיר, כבר הנצו ניצניםימח שם עראפת








יא! איזה יופי! אני מת על לראות נבטים נובטיםקעלעברימבאר

והעשבים גדלים. זה אחד הדברים היפים בחורף.

 

אפילו הטחב הירוק שגדל בין המדרכות אחרי הגשמים יפה בחורף.  (אגב רואים שהנבטים בתמונה העליונה הם דו פסיגיים)

עשית לי חשק לצאת ולחפש נבטים שנבטו מהגשםקעלעברימבאר
🤩פתית שלגאחרונה
גבעה או חווה על שם צ'רלי קירקאדם פרו+

הוא רוצה שננציח אותו

וגם אף שמאלני לא יתחיל עכשיו להרוס

חווה על שם צרלי

קדימה. מי לוקח את הכפפה.

לטרמפ יש ישוב,

למה שלצרלי לא יהיה?

(גבעון חובט במצח)ימח שם עראפת
הגבעון הנ"ל הוא השמש של בית הכנסת?קעלעברימבאר
קפיץאחרונה
כנסו >> החברה לפיתוח גבעות ארץ ישראל (חל"פ הגבעות)נ א

בשם ה' נעשה ונצליח

מקימים גבעות חדשות בארץ ישראל ומציבים בהם דגל ישראל לגובה רם

החברה לפיתוח גבעות ארץ ישראל בקריאה לכל מי שיכול, לצאת ביוזמה להקמת גבעה חדשה באזור מגוריכם, להציב דגל ישראל לגובה רם כדי שידעו כולם למי שייכת ארץ ישראל וכן, להביא ולרתום משפחות ואנשים למשימה החשובה הזאת.

להקים גבעה חדשה בזמן זה - זאת מטרה חשובה ביותר.

שלחו תמונות מהגבעה החדשה שהקמתם למייל של חל"פ הגבעות chalaphagvaot@gmail.com

חשוב!! להעביר הודעה זאת בכל קבוצה

🏡 החברה לפיתוח גבעות ארץ ישראל

בונים. מיישבים. גואלים.

מקימים גבעות חדשות בארץ ישראל!!!נ אאחרונה
סבתא לחיילת שאמורה לשמור בהגנשMalkaa

האם המקום מגודר. יש תנאי מגורים ומזון טוב לחיילים?

פשוט. מודאגת

באיזה מקום?משהאחרונה
איך אפשר לבדוק מתי תהיה העלייה הבאה לחומש ?דור ל

אשמח לעזרה

מה זאת אומרת 'עליה'?יו0י

יש שם ישיבה 24/7..

עליות מאורגנות המוניות, זה בדר"כ רק כשיש איזו סכנה גדולה שמסתמנת... 

הגיוני שתהיה ביום השנה ליהודה דימנטמן הי"ד.אריאל יוסףאחרונה


יש קבוצה בווצאפ..החיים מאושרים


אולי יעניין אותך