השאלה: עד כמה המדריך צריך לקחת אחריות על החניכים שלו על בעיות שהם עשו?
יש לי שאלה קשה שאולי אתם תצליחו לעזור לי!יוני123456
לקפוץ מגג לגג נחשב בעיה?יוני123456
זה ממש תלוי.יושב תהילות
אם הם עושים את זה בתוך הפעולה - מתחילים לעשות בעיות כאלה, זה לא קשור לאחריות, זה קשור למשמעת..
חניכים שלי התחילו פעם אחת לזרוק אבנים אחד על השני - ברור שזה בעיה שלי. שהם עולים על הגג של הבי"כ\סניף, זה גם בעיה שלי.
אבל שוב - זה לא קשור לאחריות.. זה יותר משמעת.
חניך שלי יודע שכשאני אומרת לו להפסיק לזרוק אבנים, אז הוא מפסיק! שאני אומרת לו לרדת מהגג, אז הוא יורד!
ופעם אחת, הלכתי להביא משהו מהסניף השני, ובנתיים חניכים שלי, ועוד ערסים שבאו לסניף, שיחקו בכדור בתוך הסניף - ושברו חלון.
אז לא, זה לא אחריות שלי, וזה גם לא קשור למשמעת..
הבנת?..
בטח שזה קשור לאחריות!בת-ישראל-וציון
כשחניך עולה על גג- יש לך אחריות להודיר אותו משם. כדי שלא יקרה לו משהו. נקודה.
הדבר תקף בכל אירוע במסגרת התנועה שבו נשקפת סכנה לשלומו. וממש לא איכפת לי אם הוא מקשיב לך או לא. מצידי תזרוק לו חבל לגגג ותוריד אותו בסנפלינג. (או שפשוט תוודא שאין בדל חניך ברדיוס של חצי ק"מ מזירת האירוע, ותעלה לגג ותוריד אותו בעצמך... <חצי צינית חצי רצינית>)
אם חניך שובר חלון- לא בדיוק משנה אם אתה נוכח באירוע או לא, זאת לא אחריות שלך.
זאת אחריות של החניך ושל ההורים שלו, שלא לימדו אותו שלא שוברים חלונות. (לכן הם ישלמו על זה, ואם הם הורים נורמטיביים וטובים, גם יענישו את הבן שלהם).
בנ"ע היא לא תנועה לחינוך ילדים מוזנחים או מוגבלים שלא מבינים את דרך העולם (נגיד את הדרך המקובלת בעולם- שלא שוברים חלונות).
היא תנועת נוער שאמורה לחנך ילדים בוגרים ומבינים עניין לאידיאלים של אורח חיים יהודי וציונות, ולאידיאליים של תורה ועבודה.
לכן זאת לא אחריות של המדריך, או של הקומונר, או של המזכ"ל, או של קופת התנועה-אם אחד מהחניכים שובר חלון, פשוט כי זאת לא העבודה שלהם לחנך אותם שלא עושים דבר כזה.*
יש שאלות?
![]()
*
- אמרתי שזאת לאחריות של קופת התנועה, דהינו, התנועה גם לא צריכה לשלם על זה.
- האמור לעיל אינו מתכוון כלפי סניפים באזורי מצוקה, שם כמובן התנאים שונים. אבל זה עדיין לא אומר שהמדריך או כל אדם אחר מלבד מי שעשה את הפעולה אחראי לשבירת החלון. לגבי הקטע של החינוך והתשלום- יש הבדל, מן הסתם, בהתחשב בקביעה הרווחת שאנשים שגרים בשכונות כאלה לא תמיד משקיעים בחינוך ילדיהם וכן גם אינם יכולים תמיד לממן את החלון שהילד שלהם שבר....
נוסיף עוד כמה פרטים למה שקרה.יוני123456אחרונה
- זה קורה בשבת.
- המדריך ישן רק 5 שעות לילה קודם לכן והלך לישון איתם ב1 וחצי בלילה.
- אחרי שהמדריך ראה שיש שקט רק אז הוא הולך לישון.
- באיזור 4 המדריך מרגיש מישהו דורך עליו ומגלה שחניכים שלו נכנסים דרך החלון בקומה שלישית.
- (בהיזדמנות אני גם יעלה תמונה של הבית כדי להבהיר.)
אבל חוץ מהדברים האלה עד איזה מצב מדריך צריך להשגיח על החניכים שלו? (איפה הגבול?)
אשמח לתשובות.
לפי דעתכם:שמיניסט באמ"ש
תלוירעות שרהאחרונה
בנטיעות וכזה נראה לי שכן
במחנה יש משהו נפרד
אני צריכה פעולה פיגוזית על תפילהאחי אהוביה
יש למישו אולי?
קצת יותר פרטים, גברת תותחיתימח שם עראפת
לאיזה גיל, איזה חלק שקשור לתפילה?
לכיתה ואחי אהוביה
חלק ממערך בת מצוה
באמת להעביר להם את ההרגשה שתפילה זה לא עול, זה לא עוד משימה מעיקה שצריך לסמן עליה וי..
צ'אט ג'יפיטיזיויק
להלן מערך שיעור של חצי שעה בנושא תפילה, המיועד לנוער דתי בכיתה ו' ומחולק לשלושה חלקים של 10 דקות כל אחד. המערך מותאם לגיל ולרקע הדתי של התלמידים, תוך שימוש בשפה פשוטה ופעילויות קצרות וממוקדות:
חלק ראשון: פתיחה והיכרות עם הנושא (10 דקות)
מטרה: לעורר עניין ולחבר את התלמידים לנושא התפילה.
דקה 1-2: שאלה פותחת
שאל את התלמידים: "מה אתם מרגישים כשאתם מתפללים? משהו מיוחד או אולי משהו שקשה לכם בזה?"
תן ל-2-3 תלמידים לשתף בקצרה (30 שניות לכל אחד).
דקה 3-5: סיפור קצר
ספר סיפור קצר על חנה מהתנ"ך (שמואל א', פרק א'): "חנה התפללה בלב שלם לבקש בן, והתפילה שלה הייתה כל כך חזקה שהיא ממש דיברה עם ה' כמו עם חבר."
שאל: "מה אתם חושבים שהפך את התפילה שלה למיוחדת?"
דקה 6-10: דיון קצר
שאל: "למה לדעתכם חשוב להתפלל? מה זה נותן לנו?"
עודד תשובות כמו: קשר עם ה', שקט בלב, תחושת תמיכה.
חלק שני: הבנת התפילה דרך פעילות (10 דקות)
מטרה: להמחיש את המשמעות של התפילה בצורה חווייתית.
דקה 1-2: הסבר קצר
אמור בצורה פשוטה: "תפילה היא כמו שיחה עם ה'. לפעמים אנחנו מבקשים, לפעמים מודים, ולפעמים סתם רוצים להרגיש קרובים."
דקה 3-8: פעילות קבוצתית
חלק את הכיתה ל-3 קבוצות קטנות.
תן לכל קבוצה משימה:
קבוצה 1: כתבו 3 דברים שהייתם מבקשים בתפילה.
קבוצה 2: כתבו 3 דברים שהייתם מודים עליהם.
קבוצה 3: כתבו 3 דברים שמרגישים לכם קרובים ללב בתפילה (למשל: שיר, מילה או רגע).
כל קבוצה מקבלת דף ועט, ויש להם 5 דקות לעבוד יחד.
דקה 9-10: שיתוף מהיר
נציג מכל קבוצה משתף בקצרה (30 שניות לקבוצה).
חלק שלישי: סיכום וחיבור אישי (10 דקות)
מטרה: לעזור לתלמידים לקחת את הנושא איתם ליום-יום.
דקה 1-3: דבר תורה קצר
אמור: "בתפילה אנחנו לא רק מדברים, אלא גם מקשיבים. כמו שכתוב בתהילים 'קרבת אלוקים לי טוב' – כשאנחנו מתפללים, אנחנו מתקרבים לה'."
דקה 4-7: פעילות אישית
תן לכל תלמיד דף קטן וכתוב עליו: "כתבו משפט אחד שהייתם רוצים להגיד לה' בתפילה שלכם היום."
תן להם 2-3 דקות לכתוב בשקט.
דקה 8-10: סיום מעודד
אמור: "כל תפילה חשובה, גם אם היא קצרה או פשוטה. נסו השבוע להתפלל משהו קטן מהלב שלכם."
סיים בשאלה: "מי רוצה לשתף את המשפט שלו?" (רשות, לא חובה).
הערות למנחה:
שמור על אווירה קלילה ומכבדת.
התאם את הקצב לפי התגובות של התלמידים – אם חלק אחד מתארך, קצר את הבא.
הבא דף ועטים לפעילויות.
אם זה בשבת קודש תעביר בעל פה.
בהצלחה!
צריך משו עם נשמה 😉אחי אהוביה
לאלא התגובה שכתבתי היתה לזו של @זיויקאחי אהוביה
אני ממש מסכימה איתך..
טוב אז אם את מוצאת משו אני אשמח שתעדכני
אחי אהוביה
לגמריזיויק
יש לי כמה חומריםאנוני-מי?
אז אני אשמח
אחי אהוביהאחרונה
מכירים סניף בנע בירושלים שמחפש מדריכת חוץ?תורת חיים בעiז
חברה שלי מחפשת וכדאי גם סניף שהוא נורמלי ולא עכשיו ממש חילוני (סניף מעורב זה ממש אחלה)
מדשיותאנונימי (פותח)
טוב נושא קשוח אז ככה..
בתחילת ההדרכה היה לי ולמדשית שלי(נקרא לה א )בעיה עם עוד מדשית שלנו(נקרא לה ב) (אנחנו רביעיה). היה קשוח ממש. מלא אנשים התערבו בזה (הקומונרית, מהנוער ובכללי כל הצוות וכו)אומרת דוגרי הרבה מזה זה אני ומדשית א הגזמנו וחיפשנו אותה מלא ממש וכל דבר שעשתה הערנו לה ודווקא מדשית ב היתה בהקשבה וכיבדה ממש וממש השתדלה לשנות(מה שאני משה לב בדיעבד עכישו אז סתם הייתי חמה עליה ברמות לאיודעת להסביר למה).
אחרי התערבות ודיבור הבעיה נפתרה(לפחות ככה אני ראיתי אתזה.) ביקשתי סליחה ושמנו את הדברים מאחורה.
עכשיו שמתי לב שמדשית א כל הזמן מעירה/ מחפשת את מדשית ב כאילו על סתם דברים היא איחרה טיפה כי אבא שלה במילואים ועזרה קצת בבית והיא עשתה פרצוף ואמרה לי אחכ שזה לא ניראה לה ובכללי על כל דבר היא מעירה מעקמת אף וכו.
עכשיו יש לי התלבטות אם להעיר לה ולהגיד לה כאילו היה מריבה את צודקת אבל שמנו תדברים מאחורינו תני לה קצת להוכיח את עצמה לא כל הזמן להסתכל בזכוכית מגדלת על מה שהיא עושה. או להתעלם ולראות מה יקרה ואולי להגיד לקומונרית
קיצור מקווה שיצא מובן מה אומרים?
תשחרר. לא בידיים שלךמשה
סיפור אהבה בסניף | עלילתי קצרElad Mukades
מצרף סרט קצר שעשינו, מסוקרן לשמוע תגובות ומחשבות שלכם עליו
במשפט - יוני המדריך, חותך את הקשר עם סיגל מבני עקיבא, בשם התחזקותו הרוחנית, אך מגלה שההתמודדות רק מתחילה.
סניף בלי מבנהתורת חיים בעiז
מה עושים בחודש ארגון? לגבי צביעת קירות
צובעים על בדיםadvfb
אנחנו צבענו פעם על דיקטים, אפשר גם אולי במקלטהחנוניתאחרונה
קלסר הדרכה ונחשוןאוריהש
רעיונות לקטעים/משפטים לקלסר הדרכה?
וכמובן רעיונות למה להכניס לבפנים (חוץ מהכנת פעולה, רעיונות לערבים וכו)
ואשמח גם לקטעים ולמה להכניס לקלסר של נחשון (קטעים על עשיה וכו)
תודה רבה!