הלחץ שלפני שמודיעים מי נכנסת להדרכה ביישוב..אנונימי (פותח)

אצלינו הרוב רוצות להדריך ביישוב, גם אני.. ועוד פחות מחודש כבר מודיעים מי נכנסת..אני מרגישה מטומטמת- אבל נכנסתי למין דיכאון כזה..כי אני מדמיינת כבר את שנה הבאה..אני יודעת שיש לי סיכווי גדול לא להיכנס-אני מרגישה מאויימת ליד בנות שבטוח ייכנסו..

קשה לי לחשוב על שנה הבאה- שהחברות שלי הקרובות ייכנסו ואני לא..והם כל הזמן ידברו על הישבצי"ם, על הפעולות,הצוות ,החניכות.. קשה לי לחשוב שהשבט יתפרק..

אני מקווה גם להיות מאושרת ומסופקת במה שאני יעשה ..אבל יהיה לי קשה כל יום להגיע ליישוב ולשמוע שמדברים רק על זה..

נכון שזה חלק מהחיים שלהם וזה קבוצה של 6 בנות  מהשבט..ןונכון שאני חברה,ואני צריכה לפרגן..ואני יפרגן בע"ה..אבל יהיה לי קשה..

לאיודעת להסביר..חייבת עזרה!!
מישהו מזדהה? גם לכם זה קרה או שאני היחידה שמוזרה?!

בתור אחת שהייתה כברמקום בעולם

ב"סרט" הזה כביכול,אבל במפנים-אנחנו מדברים על זה שבועיים,חודש,חודשיים בגג וזהו,זה עובר..
 

לי זה לא קרה כיעורי עורי
יש אצלנו חוסר במדריכים.. אבל אני ממש מבינה את ההרגשה כי גם לכמה חברות שלי זה קרה ולא קיבלו אותן..
אמא שלי תמיד אומרת שמה ששלך שלך-אם זה עבודה או אם זה הדרכה (וזה מה שהיא גם אומרת לאחותי שגם מתחילה להילחץ מהכניסה להדרכה למרות שיש אצלנו חוסר במדריכים והיא הכי מתאימה להדריך.. ) תחשבי שהכל לטובה אם ה' חושב שאת צריכה להיכנס להדרכה וזה יעשה רק טוב את תיכנסי ואם לא, אל ייאוש! יש כאלה שההדרכה ממש נהרסה להם ואני חושבת לפעמים אם בכלל היה שווה להן להיכנס מהתחלה(אמי לא אומרת שאם לא תיכנסי זאת כנראה הסיבה אבל הכל לטובה) ובסופו של דבר גם אם לא תיכנסי ח"ו עדיף לך לגייס את כל הכוחות ולפרגן לחברות שלך כי יהיה לך לדעתי יותר מבאס אם לא תעשי את זה ןלא תיקחי חלק (אפילו שלע מבפנים) בסיפורים שלהן.
אז בהצלחה ומאחלת לך שתיכנסי להדרכה ומוזמנת באישי
אה, וסליחה על החפירהעורי עורי
מקווה שעזרתי קצת
וואי..אתם מדהימים!!אנונימי (פותח)

תודה!! באמת שעזרתם.. אפילו שרק אמרתם שאתם מבינים.. 

בע"ה יהיה טוב.. ו-עורי עורי.. ישמצב שאני יצטרך אותך לשיתוף,עצה וכאלה..כי עם החברות שלי אני לא מסוגלת לדבר על זה.. זה בסדר?!

הי..כנסי אהובה!אנונימי (פותח)

בתור אחת שהייתה באותו לחץ כמוך בדיוק לפני שנה..אני יספר לך מה היה לי.

לא נכנסתי .ואני ההייתי היחידה מהשבט שלא נכנסה\והיחידה מהחברות שלי שלא נכנסו.

לקחתי את זה מאוד קשה..מאוד.

למרות שהרבה אנשים אמרו לי הכל לטובה והכל..עדיין זה לא קל.

בסופו של דבר החלטתי שאני נכנסת לסניף אחר,ועכשיו טוב לי ב"ה

 

בקיצור,זה באמת תקופה לא קלה,ומאוד מותחת.אבל תזכרי בתור מדריכה , שאולי אם לא תכנסי החברות שלך ידברו על זה חודש,חודשיים..ואז הם יפסיקו את כל הדיבורים..ואל תשכחי שיש תמיד סניפי חוץ מדהימים!ויש גם המון המון עמותות שמחפשים מתנדבות!

 

זה לא רק הדיבורים..כל האווירה..אנונימי (פותח)

אווירה כזאת שהבנות שנכנסות הם מעל כולם,והם יותר טובות מכולם..זה נשמע כיתה א', אבל ככה זה ניהיה לצעריינו!
עוד שבוע מודיעים לנו..

נקווה שיהיה טוב.. בסופו של דבר..באמת הכל לטובה.. 

תודה לכולם!! נשיקה

אנונימי גם שנה שעברה גם אצלנו היה בדיוק ככה..תהילול

אני לא רציתי להכנס להדרכה אז זה לא אותו מצב..

אבל גם אצלנו היה את אותה אוירה והשבט התפרק וכו..

וזה לא דבר שממש עובר כי אחכ יש פעולות חניכות ישבצים מסעות וכו..

אבל הכל לטובה ! ואם לא נכנסת זה סימן שכנראה את צריכה לתת במקום אחר..

בהצלחה!

ברור!! מוזמנת תמידעורי עורי
ו..כמו שחשבתי..לא קיבלו אותי להדרכה ביישוב.. אנונימי (פותח)

אבל תודה לכולם...בזכותכם באתי יותר מוכנה ויותר חזקה..

בע"ה יהיה טובב!!

תנסי לחפש סניף באיזור שלך! ממש מומלץ!יוני123456

חבל שמישהי מוכשרת לא תלך להדריך ולתרום.

 

אבל אז מיתנתקים מהייושב..ואני לא רוצה!!אנונימי (פותח)
לא בהכרח בכלל.מקום בעולם

וכשלא תהיי מדריכה,לא תתנתקי מהיישוב?

אצלנו - ואנחנו גם יישובשוקו =)

גם מי שבהדרכה וגם מי שלא ממש מחובר ליישוב

זה ממש לא קשור

אם תלכי לכל הדברים של היישוב, תצאי עם כולם וכו' 

תאמיני לי שלא תשימי לב לעניין של ההדרכה או לא ועדיין תהיי מחוברת

 

ולצורך העניין יש אצלנו מדריכים יותר מנותקים מהיישוב מאשר חבר'ה שלא מדריכים

הכל תלוי בבנאדם ובמעורבות שלו בחברה  

רעיונות, השתתפות, איך שתרצו...אנונימי (פותח)

גם אני לא נכנסתי להדרכה ופחדתי שאחרי הכניסה להדרכה המדריכות יהוי בינם לבין עצמם עם כל הבדיחות הפנימיות של צוות ההדרכה. כדי למנוע את המצב הזה עשינו סיכום שבטי שבו הובהר שאין מצב שזה הולך לקרות. אבל אין מה לעשות הן חברות שלך וצריכות אותך גם אם הן נכנסו להדרכה. אני לא אומרת שאפשר להימנע לחלוטין מהתחושה הזאת של בחוץ ורגשי נחיתות אבל אפשר להשתדל לא להיות במקום הזה בהמון דרכים:

הדרכת חוץ

אפשר להשתלב כמלווה אישית של חניכה שצריכה את זה (סוג של חונכת)

אפשר לפעול בחב"ב

אפשר לבדוק מה אפשר לעשות בסניף גם לא כחלק מהצוות הרשמי.

ואם לא מתאים ונראה לך שככה זה נספחות תקועה אז את יכולה להשתלב בעמותות שונות- יש מלא, רק תבררי מה רלוונטי.

זמזם, קו לחיים, עלה, תפתחי את האוזניים.

 

ותזכרי שאת לא פחות טובה או איכותית או וואט אבר רק בגלל שלא נכנסת להדרכה, את מעולה ויש בך המון כוחות ואת רק צריכה למצוא את המקום הנכון בשבילך לממש אותם.

 

מלא בהצלחה!

וואי השרשור הזה באלי בדיוק במקום...חפרנית גאה=)אחרונה

לא נכנסתי להדרכה...

אמא שלי לא רוצה שאני אכנס חוץ כי אז אני לא אהיה בבית.

תכלס גמני לא ממש רוצה אבל אני רוצה לתרום!!! ואני לא ממש בקטע של עמותות וכאלה...

ה' תעזור לי!!!!!

לפי דעתכם:שמיניסט באמ"ש
האם צריך להקים תנועת נוער בגרעין שנכנס לתוחמת הצפונית ב"רצועת עזה"?
הנחשון יוצא לטיולים עם כל הסניף?אנונימי (פותח)
תלוירעות שרהאחרונה

בנטיעות וכזה נראה לי שכן

במחנה יש משהו נפרד

אני צריכה פעולה פיגוזית על תפילהאחי אהוביה

יש למישו אולי?

קצת יותר פרטים, גברת תותחיתימח שם עראפת

לאיזה גיל, איזה חלק שקשור לתפילה?

אשמח גם..אנונימי (2)

כיתה ד..

על החשיבות של להתפלל מנחה בסניף..

אצלנו אחרי המפקד כל שבט מתפלל לבד והרבה חניכות לא ככ שותפות במקרה הטוב יושבות בשקט במקרה הרע גם מדברות ואז יוצא שמי שמתפללת כביכול מפסידה כי היא לא בענינים.

רוצה פעולה מפוצצת כזאתי על תפילה ולמה חשוב שיגרה אותם להתפלל..

לכיתה ואחי אהוביה

חלק ממערך בת מצוה

באמת להעביר להם את ההרגשה שתפילה זה לא עול, זה לא עוד משימה מעיקה שצריך לסמן עליה וי.. 

צ'אט ג'יפיטיזיויק

להלן מערך שיעור של חצי שעה בנושא תפילה, המיועד לנוער דתי בכיתה ו' ומחולק לשלושה חלקים של 10 דקות כל אחד. המערך מותאם לגיל ולרקע הדתי של התלמידים, תוך שימוש בשפה פשוטה ופעילויות קצרות וממוקדות:

חלק ראשון: פתיחה והיכרות עם הנושא (10 דקות)

מטרה: לעורר עניין ולחבר את התלמידים לנושא התפילה.  

דקה 1-2: שאלה פותחת  

שאל את התלמידים: "מה אתם מרגישים כשאתם מתפללים? משהו מיוחד או אולי משהו שקשה לכם בזה?"  

תן ל-2-3 תלמידים לשתף בקצרה (30 שניות לכל אחד).

דקה 3-5: סיפור קצר  

ספר סיפור קצר על חנה מהתנ"ך (שמואל א', פרק א'): "חנה התפללה בלב שלם לבקש בן, והתפילה שלה הייתה כל כך חזקה שהיא ממש דיברה עם ה' כמו עם חבר."  

שאל: "מה אתם חושבים שהפך את התפילה שלה למיוחדת?"

דקה 6-10: דיון קצר  

שאל: "למה לדעתכם חשוב להתפלל? מה זה נותן לנו?"  

עודד תשובות כמו: קשר עם ה', שקט בלב, תחושת תמיכה.

חלק שני: הבנת התפילה דרך פעילות (10 דקות)

מטרה: להמחיש את המשמעות של התפילה בצורה חווייתית.  

דקה 1-2: הסבר קצר  

אמור בצורה פשוטה: "תפילה היא כמו שיחה עם ה'. לפעמים אנחנו מבקשים, לפעמים מודים, ולפעמים סתם רוצים להרגיש קרובים."

דקה 3-8: פעילות קבוצתית  

חלק את הכיתה ל-3 קבוצות קטנות.  

תן לכל קבוצה משימה:  

קבוצה 1: כתבו 3 דברים שהייתם מבקשים בתפילה.  

קבוצה 2: כתבו 3 דברים שהייתם מודים עליהם.  

קבוצה 3: כתבו 3 דברים שמרגישים לכם קרובים ללב בתפילה (למשל: שיר, מילה או רגע).

כל קבוצה מקבלת דף ועט, ויש להם 5 דקות לעבוד יחד.

דקה 9-10: שיתוף מהיר  

נציג מכל קבוצה משתף בקצרה (30 שניות לקבוצה).

חלק שלישי: סיכום וחיבור אישי (10 דקות)

מטרה: לעזור לתלמידים לקחת את הנושא איתם ליום-יום.  

דקה 1-3: דבר תורה קצר  

אמור: "בתפילה אנחנו לא רק מדברים, אלא גם מקשיבים. כמו שכתוב בתהילים 'קרבת אלוקים לי טוב' – כשאנחנו מתפללים, אנחנו מתקרבים לה'."

דקה 4-7: פעילות אישית  

תן לכל תלמיד דף קטן וכתוב עליו: "כתבו משפט אחד שהייתם רוצים להגיד לה' בתפילה שלכם היום."  

תן להם 2-3 דקות לכתוב בשקט.

דקה 8-10: סיום מעודד  

אמור: "כל תפילה חשובה, גם אם היא קצרה או פשוטה. נסו השבוע להתפלל משהו קטן מהלב שלכם."  

סיים בשאלה: "מי רוצה לשתף את המשפט שלו?" (רשות, לא חובה).

הערות למנחה:

שמור על אווירה קלילה ומכבדת.  

התאם את הקצב לפי התגובות של התלמידים – אם חלק אחד מתארך, קצר את הבא.  

הבא דף ועטים לפעילויות.

אם זה בשבת קודש תעביר בעל פה.

בהצלחה!

חמוד אבלאנונימי (2)

מחפשת יותר פעולה עם משחקים שבסוף מתקשרים לענין התפילה פחות דיונים ושאלות

צריך משו עם נשמה 😉אחי אהוביה
כן ברור אבלאנונימי (2)

מנסיון כל הדיונים וכו לא ככ פועל הם צריכות לזוז חח

לאלא התגובה שכתבתי היתה לזו של @זיויקאחי אהוביה

אני ממש מסכימה איתך..

אה הבנתייאנונימי (2)
טוב אז אם את מוצאת משו אני אשמח שתעדכניאחי אהוביה
סגורראנונימי (2)
מה את מחפשת?אנונימי (2)

לאיזה כיתה?

 

לגמריזיויק
יש לי כמה חומריםאנוני-מי?
אז אני אשמחאחי אהוביהאחרונה
מכירים סניף בנע בירושלים שמחפש מדריכת חוץ?תורת חיים בעiז

חברה שלי מחפשת וכדאי גם סניף שהוא נורמלי ולא עכשיו ממש חילוני (סניף מעורב זה ממש אחלה)

מדשיותאנונימי (פותח)

טוב נושא קשוח אז ככה..

בתחילת ההדרכה היה לי ולמדשית שלי(נקרא לה א )בעיה עם עוד מדשית שלנו(נקרא לה ב) (אנחנו רביעיה). היה קשוח ממש. מלא אנשים התערבו בזה (הקומונרית, מהנוער ובכללי כל הצוות וכו)אומרת דוגרי הרבה מזה זה אני ומדשית א הגזמנו וחיפשנו אותה מלא ממש וכל דבר שעשתה הערנו לה ודווקא מדשית ב היתה בהקשבה וכיבדה ממש וממש השתדלה לשנות(מה שאני משה לב בדיעבד עכישו אז סתם הייתי חמה עליה ברמות לאיודעת להסביר למה). 

אחרי התערבות ודיבור הבעיה נפתרה(לפחות ככה אני ראיתי אתזה.) ביקשתי סליחה ושמנו את הדברים מאחורה.

עכשיו שמתי לב שמדשית א כל הזמן מעירה/ מחפשת את מדשית ב כאילו על סתם דברים היא איחרה טיפה כי אבא שלה במילואים ועזרה קצת בבית והיא עשתה פרצוף ואמרה לי אחכ שזה לא ניראה לה ובכללי על כל דבר היא מעירה מעקמת אף וכו.

עכשיו יש לי התלבטות אם להעיר לה ולהגיד לה כאילו היה מריבה את צודקת אבל שמנו תדברים מאחורינו תני לה קצת להוכיח את עצמה לא כל הזמן להסתכל בזכוכית מגדלת על מה שהיא עושה. או להתעלם ולראות מה יקרה ואולי להגיד לקומונרית

קיצור מקווה שיצא מובן מה אומרים?

תשחרר. לא בידיים שלךמשה
בכלל. אנרגיה של אנשים אחרים לא בשליטה שלך,סשום צורה. רק התגובות שלך.
כן אבלאנונימי (פותח)אחרונה

בסוף עכשיו לא כ"כ מרגישים את זה אבל אם זה ימשך זה יגיע למצב שהיה לפני כן שלא דיברנו המדריכות מלבד מי מכינה את הפעולה. מצב שבטוח לא רוצות להגיע אליו. אף אחת.

סיפור אהבה בסניף | עלילתי קצרElad Mukades

מצרף סרט קצר שעשינו, מסוקרן לשמוע תגובות ומחשבות שלכם עליו

 

במשפט - יוני המדריך, חותך את הקשר עם סיגל מבני עקיבא, בשם התחזקותו הרוחנית, אך מגלה שההתמודדות רק מתחילה. 

סניף בלי מבנהתורת חיים בעiז

מה עושים בחודש ארגון? לגבי צביעת קירות

צובעים על בדיםadvfb
אנחנו צבענו פעם על דיקטים, אפשר גם אולי במקלטהחנוניתאחרונה
קלסר הדרכה ונחשוןאוריהש

רעיונות לקטעים/משפטים לקלסר הדרכה?

וכמובן רעיונות למה להכניס לבפנים (חוץ מהכנת פעולה, רעיונות לערבים וכו)

 

ואשמח גם לקטעים ולמה להכניס לקלסר של נחשון (קטעים על עשיה וכו)

 

תודה רבה!

אולי יעניין אותך