סקר אישה שניה (זה לא מא שאתם חושבים )קשלש
ברח התוכןקשלש
אומנם אני תימני ויכול לשאת שתיים
אז זהו שלא (לפחות כרגע
)
בעקבות דיון קטן עם אישתי בנושא - שאלות לנשים
1. האם היית מוכנה להיות אישה שניה ?
2. האם היית מוכנה להיות אישה ראשונה שאח"כ תהיה אישה שניה ?
לצורך הסקר חשוב לציין :
גיל (לפחות טווח), מוצא עדתי (ספרדי, אשכנזי, מעורב) וכמובן מצב משפחתי
וכדי שהגברים לא ירגישו מקופחים
1. האם הייתם רוצים לשאת אישה שניה ?
2. למה לדכתם זה טוב יותר \ פחות ?
לצורך הסקר חשוב לציין :
גיל (לפחות טווח), מוצא עדתי (ספרדי, אשכנזי, מעורב) וכמובן מצב משפחתי
בסוף אומר לכם את הדיון שהיה לי עם אישתי בנושא
עונהחיהלב
ברמת התאבדות
צעירה. ספרדיה. גרושה.
רק לתימנים יש עצבים לאשה שניהמושיקו
הם גם מתחילים להשתכנז בזה לאט לאט..
...ריבוזום
לא, 24, אשכנזיה, רווקה
למה הפרטים משנים, לא ברור לי...
התוצאות נראות לי צפויות לגמרי.
עונה.עטרה12
לא.
חצי ספרדיה חצי אשכנזיה
נשואה ++
תשובות:real story
1. כן.
2. רק בתנאי שהיא שוטפת כלים.
3. נו באמת, אני רווקה זקנה ונואשת (ממוצא פולני) זה לא ברור מהתשובות?
כן ולאבלדרית
אם הייתי מסכימה לזה מראש זה היה בסדר.
אני לא חושבת שזה נורא כשיש שתי נשים, אלו בטח לא יחסים כמו של כלה וחמותה,
מה שכן יהיה קשה להתנהל ככה בחברה המערבית המודרנית.
רווקה, אשכנזיה.
לא חשובה לך בלעדיות?ריבוזום
לא היית מקנאת באשה השניה?
זה מפתיע.
הייתי מקנאת..בלדרית
בעיקר בנושאים שקשורים לילדים.
אבל הייתי יכולה להתמודד ובטוח היו לזה גם יתרונות, שותפות בעבודות הבית ואחות בזמנים קשים ועוד.
אבל שוב, לתרבות כיום זה לא מתאים בשום אופן.
ביחס לא היית מקנאת?!שביב
אבל זו כבר לא תהיה זוגיות
בלדרית
אם הפער ביחס היה קיצוני זה אולי היה מפריע.
אבל כמו שיש הרבה ילדים ועדיין אוהבים את כולם...אותו דבר נראה לי.
שימי לב לסטטוס- רווקה אשכנזיה. כנראה כאן טמון ההבדל 
תשובותיוסלה קמצן (קדוש?)
1.לא
2. גם אחת זה יותר מדאי
סתם, כי זה לא בריא לדעתי (במיוחד במנטליות של הדורות האחרונים)
גיל: 22
ספרדי - פרסי/מרוקאי
רווק
אותי מעניין מה האישה אמרה....ליצנית לרגע
זרקה אותו מהבית, בגלל זה הוא כאן
נפשי תערוג
וואי לא..מרב.
רוצה להיות האחת והיחידה בשבילו.
בת 19 תכף
, רווקה ואשכנזיה..בדיוק מה שאנחנו חושבים.עין הקורא
תבדוק את עצמך טוב טובמודדת כובעים
למה אתה חושב בכיוון. ותטפל במניעים הנפשיים בדחיפות.
האישים בתנ"ך שנשאו יותר מאישה אחת כיוונו לרצון האלוקי, לדוגמה ללדת 12 השבטים.
במקום אשתך, מבחינתי פה זה היה נגמר.
לגבי התנךאינסוף
זה לא נכון
תראי בדברי הימים (פרק ח כמדומני. כתוב "נשיו" כמה פעמים) שזה היה נפוץ
וסתם ככה, כשמדברים על עוד אשה - זה עוד אשה לבית, לא עוד אשה לבעל. זה דיוק משמעותי
זה לא אני זה הוא (הרב רצאבי)קשלש
שוב ברח התוכן (מה נסגר איתי..)קשלש
[ד] כפי דין תורתינו הקדושה שבכתב ושבעל־פה, וכן מוסכם מכל הפוסקים, מותר לשאת אשה נוספת על אשתו, בכתובה וקידושין כדת וכדין, כמו שנאמר{יב} אם אחרת יקח לו, שארה כסותה ועונתה לא יגרע. ונאמר{יג} כי תהיין לאיש שתי נשים וגו' וילדו לו בנים וגו'. וכך נהגו בכל הדורות, כגון שמצינו באלקנה אביו של־שמואל הנביא{יד}, ולו שתי נשים, שם אחת חנה ושם השנית פנִנּה. ואשתו הראשונה אינה יכולה למנעו מזה, גם אם ילדה לו ילדים רבים. ואפילו מאה נשים בבת־אחת, יכול לשאת. אך כל זה דוקא בתנאי שהוא יכול לתת שאר כסות ועונה כראוי לכל אחת ואחת, או שהן מוחלות ומסכימות להסתפק במועט{טו}. ונתנו חז"ל עצה טובה שלא לשאת יותר מארבע נשים, אף־על־פי שיש לו ממון רב, כדי שתגיע לכל אחת מהן עונה בכל חודש, פעם אחת בכל שבוע. אלא שלפני קרוב לאלף שנה, התקין רבינו גרשום בחרם שלא ישא אדם אשה על אשתו. וכתבו הפוסקים שלא פשטה תקנתו כי אם בפרט אצל האשכנזים{טז} אבל לא אצל הספרדים. ואפילו תלמידי־חכמים צדיקים וחסידים ואנשי מעשה נהגו לשאת אשה שנייה, זולתי אותם שהתנו בכתובה על כך שלא ישא אחרת עליה אלא ברשות בית־דין{יז}. גם אצלינו בכל קהילות קודש תימן כן היה המנהג פשוט{יח}, ולא עוד אלא שאין בקהילותינו מי שהתנה על זאת כלל ועיקר. ונותן הבעל לכל אחת מהן מדור לעצמה{יט}. וכעת זה מקרוב שכמעט ונתבטל הדבר, צריך ליטול עצה ותושיה מגדולי הדור{כ}:
שולחן ערוך המקוצר, סימן קצ"ח - הִלכּוֹת פריה ורביה
זה מה שהביא אותנו לדיון הנ"ל..
מהצד הנשויאלעד
1. לא, אבל לא משטעם עקרוני כלשהו. לטעמי לו הבעיה היתה עקרונית, ה' לא היה מאפשר זאת
2. למה לא- כי אחת מספיקה לי די והותר, ב"ה 
פרטים:
גיל- 29
מוצא- אשכנז
מצב משפחתי- נשוי+3
אין מצבסתם פה
שאני נושא 2 נשים בקושי עם אחת מסתדרים ועכשיו ברצינות לקח לי/לנו 9 שנים להכיר אחד את השני יחסית טוב שזה אומר שרמת וכמות הוויכוחים הצטמצמה מאוד ולא הייתי מנסה זאת שוב עם עוד אחת, מה שכן אם הייתי נולד לפני 70 שנה בערך כשהכל היה שונה והגיוני אז אולי הייתי מוסיף אחת
ספרדי נשוי
ממש ממש לא!!לבב
בס"ד
מזה השאלה המחרידה הזו??![]()
בחיים לא הבנתי אתזה!! איך אישה יכולה להיות נשואה למישו שיש לו עוד אישה?!
גם בתקופות שזה היה מקובל זה עדיין הזוי!!!!
אין אין.. מברכת על כך שנולדתי במאה העשרים..![]()
עונה-שואפת למעלה..!
1. בפירוש לא!
2. בפירוש לא!
טווח גילאים- סביב ה20
מוצא עדתי- אשכנזיה (נשואה לתימני)
מצב משפחתי- נשואה

כמוני וכמו אישתי שתחי'קשלש
אשריכם!שואפת למעלה..!
לפעמים אני רוצה לצטט פה את אהרון הכהן...משה
וַיִּקְרָא אַהֲרֹן וַיֹּאמַר, חַג לַיהוָה מָחָר.קשלש
![]()
לא!משה
רשי שמות י"ח
ויצא אהרן לקראתו ויפגשהו בהר האלהים אמר לו מי הם הללו אמר לו זו היא אשתי שנשאתי במדין ואלו בני אמר לו להיכן אתה מוליכן?
אמר לו למצרים
אמר לו "על הראשונים אנו מצטערים ואתה בא להוסיף עליהם??" אמר לה לכי לבית אביך נטלה שני בניה והלכה לה
זה כי היא היתה גויהאלעד
אתה מעוות את המקראות!

לא בהכרח.LightStar
בס"ד
לך תדע, אולי כוונה נסתרת של המקרא 
אחר בקשת המחילה, ממש לא הבנתם את רש"ימי יודע
הכוונה היא שעל הראשונים, דהיינו בני ישראל שכבר נמצאים במצרים, אנו מצטערים שהם שם, ואתה בא להוסיף עוד יהודים למצרים?
כך פשוט וברור לענ"ד במדרשים וברש"י. חיפשתי קצת במפרשים ומצאתי שכך הבינו, כגון:
דעת זקנים מבעלי התוספות שמות ד'
לאחר שפגע בו אהרן ואמר לו על הראשונים אנו מצטערים ואתה בא להוסיף עליהם אף על פי ששבט לוי לא היו משועבדים מ"מ לא היה רוצה שיבואו במקום שיראו ישראל בצרה
בוודאי, אני סתם הוצאתי את זה מהקשרו...משה
לפעמים אני רוצה לצטט את Johann Wolfgang von Goetheender13
אבל אז אני תופס את עצמי...
עונה:תולתול
1. מה שיחליטו בשבילי, אני אציית.
2. בטח, הרי אין לי מה לומר בנושא, מה שבעלי יחליט 
בת 15, מוצא מסופוטמי, פורייה, מצב משפחתי- תחת חסות בית האב.
(כלומר, אם הייתי חיה לפני 3000-4000 שנה בקירוב, הייתי זורמת בקטע הזה. תקופות שונות, נוהגים חברתיים שונים,תרבות שונה וכו')
אנשים פה יותר מידי מקובעים. שוטו לכם במרחב ובזמן! ווהו!
לא. 22. אשכנזיה. נשואה+2שביב
אם היא תישן בחדר בצד ורק תעזור עם הילדים ולנקות או לחלופין תצא לעבוד.
כנראה שהייתי מסכימה לעוזרת בית. זה הכל
בטח!הקולה טובה
שלא!
1. הייתי מעדיפה להיות רוקה ולא אשה שניה.
2. אין מצב שהייתי מכניסה אשה אחרת הביתה. גם לא בתור אופר או עוזרת בית..
3. אני בת 25, אשכניזה, נשואה לאשכנזי.
ותגובת בעל הדעה בעניין- "נראה לכם? אני משתדל לא לחזור על טעויות פעמיים.. "
וסתם מוזר לי- כל פעם כשמדברים על צניעות- חופרים על החשיבות שאיש ואשה יהיו רק אחד של השני ולא יסתכלו על אחרים, אז מה עניין אשה שניה? זה הכי חוסר צניעות שיש! לא רק שהוא מתסכל על אשה אחרת- הוא מתחתן איתה!
זה סותר את כל הספרי זוגיות וכל מאמרי הצניעות וכל ההגיון השכלי..
אם כ"כ חופרים שמבט או מגע קטן עם אחר/ת פוגם בזוגיות, ואנחנו מסובבים את כל החיים שלנו סביב זה מגיל צעיר- כדי שבסופו של דבר נהיה רק אחד לשני- אז איך פתאום זה מותר? למה זה לא פוגע??
לא ולא.ענבל
בס"ד
17, אשכנזיה, רווקה 
||LightStar
בס"ד
ממש ממש לא... רק להסתכל על כל הקרובי משפחה מסביב אני אומר לא.
2. רק הכסף שמבוזבז גם ככה על נשים... שתיים כבר יחסל פי 2 מכל מה שארוויח אי פעם!
(רמז: אחת מבזבז גם ככה משכורת שלמה
אמא שלי גרמה לאבא שלי לקנות לה דירה!!!
)
15 וחצי, אשכנזי, רווק צעיר 
לפני שאני עונה - חבר'ה, תרגיעו...יהודיזההכי אחי
אני רואה כאן הרבה לחץ וגועל בדיון הזה, וזה לא נראה לי תקין. אם אבותינו ואמותינו לא סלדו כלכך מאשה שניה, ולא ראו בזה משהו כלכך נורא ואיום, והדבר מותר לכתחילה על-פי התורה שבכתב ושבעל-פה, לא נראה לי שיש מקום לכזה לחץ.
אני חושב שהלחץ הזה הוא סמפטום לתרבות המערבית ששטפה את מוחותינו, ולא איזו קנאות לחרם דרבנו גרשום מאור הגולה...
תבדקו את עצמכם - האם הייתם מזדעזעים מדיון דומה על קטניות בפסח או גירושי אשה בעל-כרחה? (גם האחרון הוא חרם של רבנו גרשום, כידוע) לא נראה לי, כי זה לא נוגד את ערכי התרבות המערבית.
אני לא רואה שום צורך להתנצל על זה שדתנו לא תואמת את התרבות של הגויים האלה.
לגופו של עניין, אני אישית לא הייתי רץ לחפש אשה שנייה, אבל בנסיבות מסוימות אני חושב שאשה שניה היא מציאות הרבה יותר טובה מהאלטרנטיבה.
לדוגמא, כשהאשה הראשונה עקרה - עדיף על גירושין, ושהיא תישאר בודדה לשארית חייה
גם כשהאשה חולה במחלה קשה וסופנית או נמצאת במצב צמח - הילדים זקוקים לאמא מתפקדת והבעל זקוק לאשה. מצב כזה יכול להימשך שנים רבות, אפילו עשרות שנים, והסבל של המשפחה גדול. גם עם האשה הראשונה זה חסד, כי איזו אמא לא רוצה בטובת ילדיה? ואיזו אשה לא רוצה בטובת בעלה?
מקרה נוסף שאני חושב שאשה שניה תהיה רק לטובה היא קיום מצוות יבום (כששני הצדדים מעוניינים, כמובן, ולשיטת הפוסקים הסוברים שכוונת היבם אינה מעכבת),
בקיצור - אני מאמין שאשה שניה צריך להיות מוסד נורמטיבי, חלק מהחברה שלנו, כמו שהדבר קיים בקהילות בני תימן. נכון שהיום יש חרם דרבנו גרשום (שגם בתוקפו לימינו, אגב, יש לפקפק, כיון שהוא הוגבל לאלף שנים, ונראה שתוקף האיסור בימינו הוא רק מצד המנהג), אבל היות והשאלה היתה תיאורטית, אני כותב מה שנראה לי. ובעזרת ה' כשתקום כאן בארץ ישראל סנהדרין, אולי עוד יחזור דין התורה המקורי לקדמותו.
קצת עלי: נשוי++, אשכנזי, בן 30.
התורה איפשרה אבל הצהירה שזו לא מציאות אידיאליתender13
נכון, במציאות בעייתית זה יכול להיות פתרון, אבל אנשים לא רוצים להיות במציאות כזו.
הם מעדיפים מציאות שלמה יותר, אתה מאשים אותם.
דוקא כאן, זה לא רק השפעה תרבותית.
איפה התורה הצהירה שזו לא מציאות אידאלית?יהודיזההכי אחי
לגבי אשת יפת תואר יש מדרש (וזה לא המקרא - רק המדרש) שדיברה תורה כנגד יצר הרע, אבל זה לא בגלל שהיא אשה שניה, אלא בגלל שהיא גוירה בעל כורחה, ושישראל בא עליה פעם אחת עוד בגויותה. על זה המדרש אומר שדיברה תורה כנגד יצר הרע, כלומר נתנה פיתרון בדיעבדי, אבל לא על עצם היותה אשה שניה.
הגועל שאנחנו רואים כאן לא נובע, לדעתי, מאיזו אידאה דתית גבוהה או רומנטית, שהרי הם מן הסתם יגעלו מפוליגמיה גם במצבי הדחק שתיארתי.
מציאותיתקשלש
לא מוזכר שלאמוראים היו 2 נשים
ההפך "כתובתה מרובה ואני יכול לפורעה" מצוי יותר
אני לא יודע אם אתה צודק או לא, אבל מה תאמר כל דודיהודיזההכי אחי
מלך ישראל, שכולנו מעריכים את עבודת ה' שלו וקוראים את מזמורי התהלים שחיבר... "בחנני ה' ונסני, צרפה כליותיי ולבי. כי חסדך לנגד עיני, והתהלכתי באמיתך. שנאתי קהל מרעים, ועם רשעים לא אשב. ארחץ בנקיון כפי ואסובבה את מזבחך ה'..." וכו'. כזה צדיק שאומר לה': נסה אותי! תבדוק את כליותי ולבי! ארחץ בניקיון כפיי! אני נקי כפיים!. ברור לי שאין לו שום סיבה להתנצל על 17 הנשים הנוספות שהוא נשא.
אכן, הוא מלך, אני ואתה (עדיין) לאender13
עיין בעין אי"ה לגבי נשיו של שלמה..
שלמה עבר על ציווי מפורש בתורה. אם לא היה מלך,יהודיזההכי אחי
לא היה בידו עוון.
לא זכור לי בשום מקום שמוזכר שדוד נשא נשים רבות בגלל שהיה מלך. אדרבא - מלך מוגבל משאר העם מהבחינה הזו. לא זכור לי אפילו מקור אחד בתורה שם מוזכר שיש פגם מוסרי בלשאת אשה שניה.
בקישור שהבאת, הרב יוני לא הביא אף מקור, אלא רק דרש דרשות מדעתו, והניח הנחות בלתי מבוססות.
עין אי"ה אין לי כאן בהישג יד. אם תוכל לצטט, אודה לך.
אתה מזכיר לי קרוב משפחה שליender13
כשניסיתי לשכנע אותו לעלות לארץ הוא שאל איפה זה מופיע בשולחן ערוך...
התורה מלאה בזה.
ולא, אני לא הולך לעבור איתך על כולה עכשיו.
לצערי אני לא תלמיד חכם, אבל רבנים גדולים ותלמידי חכמים ששמעתי את שיעוריהם אמרו דברים דומים.
הרב קוק מסביר שם למה המלך זקוק להרבה נשיםender13
זו היתה כוונתי כשהעלתי את שלמה.
בסדר, למלך יש עוד כמה סיבות טובות לשאת יותר מאישהיהודיזההכי אחי
הייתי מוסיף ואומר, שגם בנסיבות לא כלכך טרגיות, אפשר לחשוב על מצבים אשה שנייה תועיל. (מבלי להיכנס לדוגמאות פרי דמיוני העשיר...)
העיקרון שאני מנסה לומר הוא שיש כאן נטו עניין של בין אדם לחברו. אם לשתי הנשים ולבעל זה מתאים - אהלן וסהלן. למה להיגעל?
כי זה הטבע הבריא במצב תקין ושלם.ender13
חזרתי לטיעון הקודם.
עמדותינו ברורות, כיוון שאני לא יכול כרגע להכנס לדיון במקורות ואין לאן להתקדם נעמוד כאן(?)
לא. אני זה שיגיד את המילה האחרונה!יהודיזההכי אחי
![]()
לא ברצינות, כן? הומור שכזה...
עכשיו ברצינות - אתה אומר שיש לך אקסיומה, הנחת מוצא דוגמטית שכזו, ש"הטבע הבריא" ו"המצב התקין והשלם" הוא כזה ולא אחר. אז אתה מרגיש כך, אבל בלי מקורות מהיהדות אין שום סיבה שזה יחייב אותי, כיהודי. (מקורות או נימוקים מוסריים המבוססים על המכנה המשותף המוסרי שלנו כיהודים)
אין בעיה, המילה האחרונה תהיה שלך - רק הבהרהender13
הבאתי מקור שלקח לי 30 שניות למצוא (כי אין לי יותר זמן כרגע בשביל זה) ורמזתי שיש הרבה יותר.
זו לא דוגמה.
אני פשוט אומר שאין לי את הממשאבים להכנס לזה כרגע, ושדברים אלו גם שמעתי מרבנים חשובים.
לא דוגמה, חיסרון בזמן.
יש עוד אלמנטים כאן של הכרה פנימית שלי עם עצמי, אבל זה לדיון אחר.
זהו עכשיו תן את המילה האחרונה 
שטויות!אבא שמואל
הטבע הבריא שלאישה יהיה רק גבר אחד!
אין לטבע בעיה עם אישה נוספת לאיש. רק שיש לזה תנאים נוספים. (יכולת לספק שאר כסות ועונה כראוי לכל אחת ואחת)
כל השאר זה חינוך ותרבות.
והיות שגם הרבה מאיתנו לא מושלמים, ואין ביכולתינו לספק צרכיה של אישה אחת כראוי. הדיון הוא תאורטי. והיות ונשים נפגעות??? מעצם העלאת הנושא, אולי כדאי לדלג עליו.
ב"ה כתבו על זה הרבהender13
חיפוש קצרצר בגוגל:
http://www.makshivim.org.il/ask_show.asp?id=58239
בנוסף אתה מבדיל בין הדרכות התורה לבין הרגשה טבעית של אנשים.
לפעמים משתנה ההרגשה בגלל השפעה תרבותית חיצונית אבל זה לא המצב כאן.
הרגשות המתוארים כאן מתאימים לחלוטין(ברובם) לגישה של התורה.
הזעזוע אכן לא בגלל קנאות דתיתמקל סבא
נשים ( והמזועזעות ביותר הן הנשים ) כשמתחתנות או כשרוצות להתחתן , הן רוצות את היחס האישי והמלא מהבעל ..
זה בטבע שלהם . ומי שקורא ספרים אפילו אצל הערבים שמאוד נהוג לקחת אישה שניה האישה הראשונה מאוד מאוד נעלבת וכואבת את זה . ובגלל זה אנחנו מתפעלים מאוד משרה ומרחל שהכניסו צרתן לביתן אבל דווקא זה מראה לנו כמה זה נורא וקשה.
על ערבים אני לא אתפלא שיתאכזרו גם לנשותיהם היחידותיהודיזההכי אחי
הם לא רחמנים, לא ביישנים ולא גומלי חסדים. הם לא יהודים.
אני מאמין שכמו שיש לא מעט נשים שמסתדרות עם חמותיהן, כך יכולות להיות גם צרות בשלום ובאחווה זו עם זו. גם אם קנאה מסוימת תהיה, כמו שתמיד יש יצר הרע לכל אחד (שאינו מל"ו צדיקים...), אבל אפשר להתגבר על זה ולחיות בשלום. זה שהמציאות הזו זרה לנו זה לא אומר שזה לא יכול להיות. לך וראה אצל אחינו התימנים.
אישה לעולם תקנא (וכנראה גם תשנא בלבה)מקל סבא
גם אם כלפי חוץ לא תראה זאת . אישה לעולם לא תהיה רגועה כשהיא יודעת שעכשיו בעלה עם אישה אחרת.. יתכן שהבית יתפקד והבעל יהיה מרוצה אבל לא תהיה שם זוגיות אמיתית (זוג=2) ושים לב שהקשר בין הקבה לעם ישראל מומשל הרבה לבעל ואישה ואז זה ברור שאין עוד אישה
כמו שאשה שונאת את חמותה. לא יודע מה המצב אצלכם,יהודיזההכי אחי
אבל בין אשתי לאמי אין שם מתחים, ולולא דמסתפינא הייתי אומר שהן אפילו מחבבות זו את זו. מסתבר שהמציאות עולה על כל דמיון... או שמא הן עשו מה שכל יהודי ויהודיה צריך לעשות: עבדו על המידות שלהן.
אני לא אומר שיש ענין להיכנס לנסיונות בכוונה, אבל לדעתי, לפעמים אשה שניה זה טוב. גם לכתחילה.
אני בקשר טוב עם חמותימקל סבא
אבל אם בעלי היה לוקח אישה שניה באותו יום הייתי עוזבת אותו
אני מבין את זה. כי זאת התרבות שאת רגילה אליהיהודיזההכי אחי
בתרבות שהתרגלת אליה, המשמעות של לקיחת אשה שניה היא חמורה מאוד. זה לא חייב להיות ככה, אבל זה המצב.
אני מאמין שכמו שאפשר לאהוב שני ילדים ושני הורים, והאהבה לאחד לא באה על חשבון השני, כך גבר יכול לאהוב שתי נשים במידה שווה.
כך היה במשך רוב שנות קיומו של עם ישראל, וכך היה עד ממש לא מזמן אצל רוב עדות הספרדים ואצל כל התימנים.
נראה לי שאם אפשר היה לשאול אישהמקל סבא
מהעבר מהספרדים או מהתימנים . אף אישה לא שמיחה כשבעלה מודיע לה שהוא לוקח אישה שניה. הקשר האידיאלי בין בני זוג הוא אחד לאחד . הקשר הזוגי הוא משל לקשר העליון בין עם ישראל לקב"ה וזה קשר של זוג אחד לאחד. ורק זה קשר אידיאלי . כשיש עוד אישה אולי יהיה שלום ואחוה ביניהם כלפי חוץ אבל לא תהיה שום זוגיות מושלמת
והבן הבכור שלי היה שמח כשהשני נולד?יהודיזההכי אחי
בוודאי שהיתה קינאה. ניסינו לרכך את זה בדרכים שונות, והצלחנו במידה רבה, אבל זה לא ביטל את הקינאה לגמרי. מה לעשות - זו דרכו של עולם.
כשמנסים להשוות לילדים, נראה דווקא שלנשים יש ייתרון גדול, משום שהן כבר נשים בוגרות, עם הרבה נסיון חיים, ולפחות בפוטנציאל, בעלות מידות מתוקנות יותר מאשר ילדים קטנים.
כשהמטרה חשובה (והנחנו שיש כזו), יודעים להתמודד עם קשיים.
לא דומה אהבת הילדים לאהבת ההורים לאהבת אישתךender13
האם גם אשתך חושבת שזה רעיון טוב ??מקל סבא
"גם"?! כנראה שלא הבנת אותי...יהודיזההכי אחי
אני ממש לא מתכנן לשאת אשה שנייה. גם אם כל הרבנים היו מתירים וגם אם אשתי היתה מסכימה (והיא לא).
הדיון פה הוא עקרוני.
ועדין אמרת שזה טוב לכתחילה.דינה ל.
ואיך זה טוב- אם כולם נגד?!
זה טוב לכתחילה למי שרוצה בזה, או למי שיש צורך בזה.יהודיזההכי אחי
אני לא נגד, אני פשוט לא רוצה. לא מתאים לי, ולא מתאים לאשתי.
לא תארתי לעצי שאתה הולך לשאת אישה שניהמקל סבא
רק מעניין אותי ההבדלים הגדולים בין נשים לגברים בנושא הזה . נשים בלי קשר לענין הדתי הם ממש מזועזעות מהרעיון . חוץ מאולי רווקות מבוגרות שביאושן הן מוכנות לזה .
אם זה היה מצב קצת יותר מקובל ונפוץ-גפן36
אני לא רואה למה לא.
בתנאי כמובן ששתי הנשים לא שונאות אחת לשניה, ושהמצב מקובל ורצוי לשתיהן.
2 נשים זה לגברים שלא יודעים לעצור את היצר שלהםנרקיס*
ורוצים עוד ועוד נשים.
בעעעעעעעעעעעעעעעע
ממש לא. אשה היא אישה לא משנה אם היא שניה או ראשונהיהודיזההכי אחי
כאן הוא צודק, התפיסה שלך לא נכונה..ender13
לנרקיס* כל מילה!!!ונסי
ממש לאונסי
ב"ה
1, לא. מזעזע שהשאלה עוד קיימת (?).
2,לא. מזעזע שהשאלה עוד קיימת (?).
20-25, מעורבת (ב"ה) רווקה (ב"ה).
ובכןפייגליניזית
1. לא
2. לא
גיל 20+
מוצא אשכנזי
משפחתי רווקה
לא ולא!יעל מהדרום
לק"י
בת 24.5, ספרדיה, רווקה.
בחיים לא!אילנית123
בת 27, ספרדייה, נשואה 8 שנים, +4
ממש לא...אביה*
לא ראשונה כשיש שניה על הכוונת (או שניה בתכנון..
) ולא שניה.. נו וואי..
(23, עדה- מוצא ספרדי, רווקה)
..דוסית גאה!
1. ממש לא!! אם הוא יאהב את השניה יותר ממני??
![]()
2. ממש לא.
19, ספרדיה, רווקה.
לא ולא.פעימה
בס"ד
20, חצי תמניה, רווקה
ממש ממש לא, על כל האופציות.הלליש
![]()
![]()
![]()
גיל- 20+, עדה- 'שכנזיה, מצב משפחתי- רווקה.
איזה אנשים סבלניים יש כאן...ד.
שעונים לשאלה כזו בנחת, עם הנתונים כפי ש"התבקשו"....
[אולי זה מה שהם רצו לבדוק: כמה החבר'ה פה סבלניים. זה יכול לעזור להציע להם שידוכים טובים...]
או שאולי זה שרשור הכרות מחדש.....בלי לשים לב ....b.n
תשובותמרדכי
בס"ד
1. לא!
2. אני חושב שזה פחות טוב כי זה יפגע בכל הנוגעים בדבר החל מהבעל ונשותיו וכלה בילדים.
19, אשכנזי, רווק.
שרשור הכרות במסווה של סקר...
נפשי תערוג
^^^ לייק!
שואפת למעלה..!
אין שום בעיה.. אבל רק אםנקדש את שמך..
..הראשונה היא התורה ![]()
(הנתונים לא רלוונטים בעליל)
""תורה ציווה לנו משה מורשה קהילת יעקב" אל תקרישאלה בעלמא
מורשה אלא מאורסה" 
בחיים לא, גם לא בצחוק..
דווקא קלעת למה שחשבתי
דינה ל.
״צרתה״- אומר הכל.
מענין אותי אם קדמונינו נהנו מהפוליגמיה,
מעבר להנאה הפיזית...
אישה שניה זה לא אידיאלי אלא בדיעבדender13
מי שאומר/אומרת כן זה מכיוון שהם נמצאים במצב של בדיעבד.
אשכנזי.. נשוי 30+
קודם כל מוחה על עצם הדיון תבדוק עם עצמך מה נסגר..מה אני ומה חיי
דבר שני תמיד אני אומרת לבעלי היקר שמצד אחד לא היו מזיקות עוד זוג ידיים בבית הזה, הכל יתוקתק נותר מהר, בישולים,טיטולים,כביסות וכו' ומצד שני- זה יעלה לו ביוקר, כי כמה שאני יקרה (מתנות, בגדים...) עוד אחת זה פי שתיים הוצאות...![]()
בעיקרון יש זוג ידיים נוסף...תולתול
של בעלך... 
דיון מוזר!! ברוור שלא...אבויע!
אין שאלה...
גיל -20 עדה - מרוקאית . רווקה
למה רשמת שזה לא מה שאנחנו חושבים?! זה בדיוק זה...אדם נוף מורשתו
אני יודעת שהגמרא אומרת שאישה מעדיפה להיות אישה שניה מאשר להיות לבד...
ב"ה לא עמדתי בניסיון של רווקות מאוחרת כך שאינני יודעת מה תהיה דעתן של רווקות מבוגרות
אני בשום פנים ואופן לא הייתי מסכימה. נראה לי משהו שאי אפשר לנהל כמערכת יחסים נורמאלית.
אשכנזיה, נשואה +
זה לא מה שאתם חושבים=קשלש
בואו נפתח גם סקר בעל שני
בלדרית
מי הייתה לוקחת?
וואו. רעיון.דינה ל.
מענין איך ירגישו כמה בעלים מול אשה אחת.
צריך לערוך ניסוי פסיכולוגי בענין.
כן כן, לא ידעו של מי הילד. שמענו על זה. אבל היום יש לזה פתרון בקלות. אז למה לא בעצם?!
<צ> ונוטפת תיעוב לעצם הדיון
ולהיתר הקדמוני
גם לי יש רעיונות:אולי נאכל חזיר ונבטל את יום-כיפוריהודיזההכי אחי
המשותף לרעיונות שלי ושלכן הוא שהן אסורים באיסור חמור על-פי התורה, גם אם כל הצדדים יתרצו.
מגעיל אותך אישה שניה? זכותך. יש אנשים צמחונים שמגעיל אותם אנשים שאוכלים בשר. אין לזה שום קשר לשאלה אם זה מותר\לגיטימי\ראוי.
סיכמו של עניין, הנושא הנדון נחלק לשתי שאלות:
א. מהי עמדת היהדות? אסור? מותר? ראוי שלא? לפעמים כן לפעמים לא? וכן הלאה... (אני לא מתייחס לזה כשאלה מוסרית, כי אני מניח שמבחינת רובנו היהדות והמוסר זה היינו-הך).
ב. מהי דעתך האישית? - זו שאלה אינדיבידואלית, ואין לה קשר לשאלה המוסרית.
אוף, כולה צחקו... למה לקחת כל כך קשה?!אדם נוף מורשתו
אוי, באמת הייתי כבד מדיי. צריך לעשות דיאטה...יהודיזההכי אחי
לא נורא - עד החתונה זה יעבור |שורק|קשלש
מאחל לך שיעבור מהרה
ומכלל לאו אתה למד הן 
אחל'ה רעיון!!!אדם נוף מורשתו
שמחה לשמוע! ומחכה כבר לשמוע על הדיון ביניכם...אדם נוף מורשתו
לא. בת כמעט 30 נשואה ++++. דוקא בעלי לא היהמירימירי
מתנגד אבל זה אומר לגביו עוד חמות אחת, לא? זה כבר יותר מדי!

וברצינות: יכול להיות שברמה האידאלית היו יכולים להסתדר אבל בפועל זו קנאות מטורפת והרבה רעל בבית כמו שאמרו כאן 'צרה' זה שם הולם..
טוב.. בגללכם הפסדתי כרטיס לסרט.. אני צריך לקנות
קשלש
מעשה שהיה כך היה:
ויאמר הקשלש אל הקשלשית בואי נלמד משהו למען השם:
ותאמר הקשלשלית הכי מצאתי חן בעיניך ותאמר כן:
ויאמר לה: ברור אישתי היקרה:
ויפתח הספר בשולחן ערוך המקוצר הלכות נשיאת שים:
ויהי היום ויתגלע ויכוח:
זו אומרת: אישה לעולם לא תסכים להכניס צרתה לתוך ביתה
שנאמר אין אישה מתקנאה אלא בירך חברתה:
וזה אומר: אלו דברי המערביות (=אשכנזיות) כמוך:
אבל אנו הספרדים ויוצאי מערב ומזרח תימן נהגו כך משכבר הימים:
היא עומדת על דעתה:
והוא יושב בעמדתו:
להצהרה משותפת הגיעו שדור דור ודרשיו:
בימינו אלו שהמערביות פשתה בכל אין אישה בעולם שתסכים להכניס צרתה לתוך ביתה:
אולם הגברים יאמרו שמבחינתם אין בעיה בכך כידוע ליודעי חן:
ובשפת עברית מדוברת:
קשלש :
טוען שגברים תמיד יסכימו
נשים זה תלוי כמובן בתקופה ובדור
ספרדיות יהיו יותר פתוחות לנושא ככל שהגיל עולה כך הפתיחות לנושא עולה
קשלשית:
אין סיכוי שבעולם
בסופו של דבר בגלכם הפסדתי סרט
תודה רבה !

נ.ב. סתם ולסיום סיומת
קראתי פעם איזה מחקר מעניין שטוען שרווקות מאוחרת נובעת מזה שאין פוליגמיה היום
אם פעם גבר יכל לשאת אישה אחת יפה ואחת חכמה ואחת בשלנית והכל (כמה עדה וצילה בפרשת בראשית)
היום בגלל שצריך רק אישה אחת מחפשים שיהיה בה כמה שיותר תכונות
מעניין לחשוב על זה.. אולי בדיון הבא 
שהשניה תקנה את הכרטיס!אלעד
אם היא תימניה אז אין סיכויקשלש
![]()
גם לי יש גבולותקשלש
ואני חושבת..ענת=)
שכדאי לקשלש וקשלשית לשבת לחברותא לעיתים קרובות.
זה עושה טוב לפורום ![]()
לעניות דעתי כל אישה מכל מגזר/גיל/מוצא/מצב משפחתי שרק יצעו לה את הרעיון הזה..
ולא משנה איזה מספר היא.
לא תקבל אותו בזרועות...
(אני אישית דברים כאלה גורמים לי בחילה ומזכירים לי את הסיפורים כמו גואל רצון..)
יפה שהיתה לך תקווה. מעניין מה הייתה אומר אם הייתה בצד השני??
2 גברים לאשה 1. אולי בדיון חדש ![]()
מצטרפת לשורותיים הראשונות בלב עולץ
ט'
נראה שהקשלש מיגנט לפה את כל הענתיקות בוגרי לנ"ו בימים האחרונים 
מוזמנת לעיין בשרשור בנושא
בלדרית
יש להם מזל שאני לא האקר...דינה ל.
כי דינה שלנו צודקת יותר מכל הרבנים המוזכרים שםאלעד
כי דינה שלנו נחרדת לראות שגם בימינו יש רבנים שבעדדינה ל.
(ועוד "מלכתחילה מהתורה")
ולא משנה שיש כאלו ש"מתירים"
היא חושבת שזה "סדום ועמורה", כמו שמישהי אמרה כאן.
מותר לי להגעל ולהתקומם ולפעול נגד פוליגמיה?!
תודה.
פיכסה |מצטרפת לדינה- רק ש*חבל* שאני לא האקר|הלליש
פשוט סדום ועמורה משעמם לכם גועל נפש!!!! אין כבר עלנוות בית
בס"ד
לדבר, אין דין ואין דיין בושה וחרפה.
???קשלש
יש הסבר פשוט לזעזוע נשים מעצם הדיוןender13
עוד משהושביב
גם אם מבטלים את חדרג מי שחותם על זה לא יכול לשאת אשה שניה..
רואים שאת ספרדיה או בעלך בעצםקשלש
לא ישא אחרת עליה אלא בהסכמת בית דין צדק.. או נוסח מעין זה.
דווקא לא (הולכת לבדוק מה בדיוק כתוב)שביב
אם זה הנוסח-דינה ל.
לא ברור לי כיצד ״הותרה״ נשיאת שתי נשים, כמו שטוענים שם....
נוסח הכתובה יכול להיות די דינמיקשלש
נו בסדר.. מצויין חדר"גקשלש
אז לשים לב להתחתן עם אשכנזי אתה אומר
הלליש
כן בתנאי ש..קשלש
לא לאכול מצה רכה בפסח
לא לאכול מצה עשירה בפסח
לא להתקלח בתשעת הימים
לא להתקלח בשבת
בעלך יגדל זקן בשלושת השבועות
לא לאכול בשר בתשעת הימים
להמשיך?
אה
הלליש
בקטנה, אני כבר רגילה לזה 
עדיף מאשרמשרת אם
מישהו שיגיד לה שהוא חושב אפילו בתאוריה על אישה שניה......
נו באמתקשלשאחרונה
באמת לא מה שאנחנו חושבים...חיהלב
ומצא איך לעשות אתזה בצורה מעניינת.
היה שיתוף פעולה מלא!
מכיוון שאינני ראוי להיות הגאון של הדור,חסדי הים
אני חייב להתחתן עם אשה שתהיה מוכנה לגדל את גאון הדור הבא.
"יִבְחַר לָנוּ אֶת נַחֲלָתֵנוּ אֶת גְּאוֹן יַעֲקֹב אֲשֶׁר אָהֵב סֶלָה".
כי חזקיהו חשב שהמטרה של ילדים זה רקארץ השוקולד
אם לא יהיו רשעים,
על כך אומר לו ישעיהו:
"בהדי דכבשי רחמנא למה לך - מאי דמפקדת עליך למיעבד"
חזקיהו מבין שהוא טעה ומנסה להוריד את הסיכוי לכך שיהיו לו בנים רשעים ובכך הוא כנראה לא טועה בנסיון להוריד סיכוי.
יש לי בכלל סיכוי?מה כבר ביקשתי
אני יודע שהשאלה בכותרת קצת חריפה מדי אז אסביר...
לא יודע אם זה שייך לפה או לאר"מ אז כותב בשניהם.
עברו כמעט חודשיים מאז שהיא חתכה אותי. (לא יצאתי מאז מסיבה טכנית שקצת מנעה ממני להיפגש, ואני מרגיש שאולי זה קצת הזיק לי שאותה גברת ישבה לי במוח כל הזמן הזה ומצד שני גם עלו לי הרבה תובנות לגביה שלא חשבתי עליהם קודם אז אולי כן היתה מזה גם תועלת...לא משנה, זה לא העיקר. וגם סרו המניעות אז בעז"ה ממשיך.).
הנקודה היא שאני מרגיש שאני אולי קצת רגיש מדי. בכללי בחיים. ובדייטים זה מתפרץ במאתיים אחוז. כבר כתבתי על זה פה פעם אבל אז זה היה בהקשר של פרידות. עכשיו אני מתכוון בהקשר של אישיות.
זה היה הקשר הארוך יחסית הראשון שלי. יצאתי עם כמה בחורות לפניה ועם אף אחת לא התקדמתי באמת וגם תכלס לא היה כל כך שייך. כבר שראיתי את הפרטים שלה בהצעה הרגשתי שזה משהו אחר. וזה באמת היה. הבעיה הגדולה היא שלא הצלחתי באמת לקדם את הקשר. בכל רעיון שעלה לי חששתי שזה ילחיץ אותה, שהיא לא תגיב לזה טוב וכאלה. מפה לשם היא הרגישה שאני לא מוביל מספיק ועל זה (לפחות ככה אמרה) חתכה. היתה לנו שיחה ארוכה מאוד לפני שהיא קיבלה את ההחלטה, והמסר העיקרי שקיבלתי שם הוא "אתה באמת אדם טוב. באמת. לא פגשתי הרבה בחורים כאלה וגם אומרים שזה די נדיר אצל גברים. באמת התנהלת מדהים במהלך כל הקשר. הרגשתי שיש מי שרואה אותי ואכפת לו ממני. גם עוד לא פגשתי מישהו שמבין אותי ככה. יש לך לב כל כך טוב, וזאת אחת ה-תכונות החשובות לי. לכן ממש קשה לי לוותר על זה. באמת רציתי שזה יצליח. אתה מה שאני מחפשת. אבל אני מרגישה שזה לא מה שאני צריכה בחיים. אני צריכה מישהו חזק, יציב, שאני אוכל לסמוך עליו. ומבחינת הרגישות אני מרגישה שאנחנו קצת דומים מדי. וזה לא מה שאני צריכה לפחות בשלב הזה של החיים...".
מה שאני שמעתי זה "היית יכול ממש להצליח בתור בחורה. אתה לא גברי, אתה לא מסוגל לספק לאישה את מה שהיא צריכה בחיים, אתה רגיש מדי, מי שאמור לבכות בבית זה לא אתה זו אני, אין לך ביטחון עצמי, אתה לא החלטי, ובקיצור- בתור חברות היינו יכולות להסתדר יופי, אבל בתור בעל? תשכח מזה."
וכאן אני שואל כבר חודשיים ולא מצליח לקבל תשובה- למה אני אמור לצפות? מאז שאני זוכר את עצמי זה מי שאני. רגיש, מתחשב, אכפתי, דואג, שמח בלשמח מישהו אחר, מתכלב בשביל שמי שאני אוהב יהיה בנוח, וכו. אני לא מחפש מישהי גברית ושנחליף תפקידים. יש בי את הרצון הגברי הבסיסי הזה של לספק משענת, להוביל, להיות הקול השפוי. אבל בפועל זה לא מתבטא. בפועל היא נפגשת מיד עם הלב הטוב שלי, זה משמח אותה שיש גברים כאלה בעולם, ובזה מסתכמת התועלת שלה מהקשר. ואני? אני רק מאבד עוד את מעט הביטחון העצמי שנשאר לי. מי תוכל לראות אותי מעבר? ומי תוכל לאהוב את התכונות האלה באמת? יש מישהי שתשמח בזה שאני לפעמים לוקח דברים ללב והם משפיעים עלי? שאני חווה את העולם בצורה יותר עמוקה? שהלב שלי לא מסוגל לשמוע מישהו ובמיוחד מישהי שמחמיא לי בלי שיעלו לי דמעות?
זה קצת מייאש כל העסק הזה ובמיוחד הכנות שבה היא אמרה שאני אשכרה מה שהיא מחפשת ולמרות זאת החליטה לסיים את זה...
חושבת שהדברים מצריכים שיח מעמיק הרבה יותרנגמרו לי השמות
כדי להבין עד הסוף מה כל אחד רוצה בעצם להגיד
כלומר לפותח עצמו או לכל אחד אחר - ממש ללכת עם הסיפור כולו והתמונה השלמה והרחבה ולהעמיק בה כמה שצריך בעולם האמיתי מול האדם איתו מדברים (שיכול להיות מהמשפחה / חברים / איש מקצוע) העיקר שהדברים יהיו מבוררים.
כל אדם הוא עולם ומלואו ובפני עצמו
וכל סיטואציה היא בפני עצמה ורחבה ושלמה
וגם הצד השני בקשר שלא מובא כאן באריכות מטבע הדברים
וגם כל מה שעולה מתוך דיאלוג ישיר
מה אתה / אני / כל אדם אומר עד הסוף
מה השני שמע, מה השני הבין,
וכן הלאה דיאלוג רגיל שיכול להיעשות בזמן אמת ובצורה עמוקה שלו רק פנים מול פנים או בשיח ישיר ואמיתי.
כי כך בכתיבה בשרשור זה ממש מרגישה שלא ניתן להעביר עד הסוף את הדברים / או שאי אפשר להבין עד הסוף למה השני מתכוון / או שאי אפשר להעמיק כמו שצריך בכל הנקודות בצורה רחבה ושלמה באמת.
ראיתי עכשיו זוג בדייטהפי
הבחורה כמעט מתעלפת מקור
והבחור מדבר על מטבע ביטקון או משו כזה..
הבנת מה אני אומר?
אחי , היא בעולמות עליונים
ביטקוייןמשה
זה באמת מקום לרחף בו.
כמה קשה לומר קר לי?בחור עצוב
בנות תמיד צודקות ובנים תמיד טיפשים וחסרי תשומת לבצדיק יסוד עלום
יותר קשה מלאכול סרטים אחר כך שהוא לא שם לב אלייךיוני.ו.
מה שבטוח.
ושאף אחד לא שם לב אלייך, ולכן את חותכת מעוד אחד ועוד אחד למרות שהייתם יכולים להיות מאוד מתאימים.
תאמיני לי תלמדי הרבה יותר על הבחור אם תחליטי להגיד שקר לך ולבחון את התגובה שלו, מאשר להחליט לבחון אם הוא שם לב שקר לך בכלל מלחתכילה.
בכלל הגישה הזאת היא פוטינציאל להיות כדור שלג מתגלגל לחיי זוגיות מתסכלים.
הוא נדרש לעבוד על עצמו לשים לב יותר לדברים שמפריעים לה בדיוק באותה מידה שהיא נדרשת לעבוד על עצמה להרחיב את תחומי הביטוי וההבעה שלה מולו.
ברור שהיא צריכה להגידהפי
הצעתי לכמה בחורות את המעיל שליבחור עצוב
נראה לי שזה בסיסי להיות רגיש למזג האווירadvfb
כדאי שיהיה תשומת לב מצידוארץ השוקולד
אבל אם היא לא יודעת לומר שקר לה זה גם בעיה.
ולגבי עצם המקרה, אולי גם לה היה מעניין ממש שהיא לא שמה לב לקור.
חחחח לא נראליהפי
אני צוחקת כי עכשיו שעה אני אומרת לחברה די קר לי בואי לאוטוו כבר
פתאום דוכן של תכשיטים סייל כל הדוכן
מה לא ניקח????
והיא כולה עלק קר לך
הורידה לי את החשק לא לקחתי .
סתם פשוט היה יש ים אנשים
קיצר יש משהו שמעניין לך פחות קר
אבל בדייטים לי ספציפית קפוא
ואני חופרת לבחור שקר לי!
הוא לא יכול לפספס את זה
אז תקבעו מראש במקום סגורבחור עצוב
ואי אני חושבתהפי
שהתסכול הכי גדול שלי בדייט היה שנכנסו למסעדה ואז גילנו שאנחנו בטעות בחלק החיצוני שלה אומנם מקורה אבל חיצוני היה שם קור בלתי נסבל.
שזה קטע זה יחסי כי עם גברים קפוא לי רצח
ועם חברות שלי חם לי כל הזמן המזגן על חום דולק
אז אפשר לעבורבחור עצוב
זו לא בושה לומר לבחור שקר לך ותשמחי לעבור.
בסוף המטרה שלו שיהיה לך הכי נוח בעולם כדי שתוכלי להביא את כל כולך לפגישה( וגם להיפך כמובן).
אני אישית הייתי שמח אם מישהו תאמר לי מה יגרום לה להרגיש טוב יותר.
ברור שאמרתיהפי
סוף טוב הכל טוב?בחור עצוב
יש כאלו שמתפדחות לומר וסתם סובלות.
אפשר להגיד בטל ומבוטלהפי
לא הבנתיבחור עצוב
מסכיםארץ השוקולד
אולי זה דייט בין הראשוניםמישהי נשואה
והיא עדיין התפדחה להגיד
אני מקווה שבהמשך היא תגיד שקר לה
מזכיר לך משהו?אריק מהדרום
את ההרצאות בנושא כלכלה שהיית נושא בפני😂יעל מהדרום
אשה היא לא יועץ השקעותבחור עצוב
אשה היא אכן לא יועץ השקעותאריק מהדרום
זה נושא מספיק חשוב כדי שלפחות תהיה לכם ראיה משותפת לגבי איך נכון להשקיע.
המצב שבו צד אחד משקיע כראות עיניו בכל מיני השקעות וצד שני כלל לא מעורב זה המצב הנפוץ אבל הוא מאוד לא בריא בעיקר בעיתות משבר שבו צד אחד יקבל תרעומת על ההשקעות הגרועות שלו.
וגם איך בן אדם משקיע אומר הרבה מאוד על הנפש של בן האדם ועל איך הוא רואה את העתיד שלו ושל משפחתו.
זה לא אומר שצריך לאכול לה את הראש על זה בפגישותבחור עצוב
אכן לא כל אחד חייב לדעת לעשות הכלאריק מהדרום
אם מישהו אחד אחראי על שטיפת כלים, זריקת זבל או ספונג'ה זה לא נורא כל כך אם הפרטנר לא יהיה לו מושג בנושא.
אבל בנושאים כמו ניהול ההון המשפחתי וחינוך הילדים זה מאוד קריטי ששני ההורים יהיו אחראים ביחד.
וזאת כי שני בני הזוג מוציאים ומכניסים (בדרך כלל) ואם לשניהם יש מטרה לחסוך להון עצמי לבית או לחתונות ובר מצוות לצורך העניין לא הגיוני שאחד מבני הזוג על דעת עצמו יחליט להוציא יום אחד הכל על ביטקוין כי הוא ראה טיקטוק ששכנע אותו זה הדבר הנכון.
אתה יודע שזה בערך מה שקרה בקיבוציםמשהאחרונה
השקיעו שם בכל מיני שטויות כל מיני אנשים שעבדו בגזברות. חלק קטן הצליח והתעשר (ואז הקיבוץ לא התלונן...) וחלק גדול פשטו את הרגל.
חחח גדולהפי
אוחזיויק
שדכנים לחוצניקים ודומיהםTachyon
האם מישהו מכיר שדכנים לחוצניקים או בכללי אנשים שיכולים מצד אחד להיות מאוד דוסים ומצד שני מאוד פתוחים לעולם?
אתה יכול לפנות אלי במסר (לא בשיחה אישית) ואתן לךחסדי הים
אשמח גם
ראומה1
התחתנתי לתוך קהילה של חוצניקים רווקיםתמיד בבטחה
אז מוזמנים לפנות ואני אנסה לעזור 
פניתי
ראומה1
יש קהילה של חוצניקים רווקים כאן? סקרנת...מתוך סקרנותאחרונה
תודה רבה! אם יש עוד איזה שדכנים מאזור בית שמש?Tachyon
הרהורים בעקבות שירשורים: למי לדעתכם יש יותר סיכוי?יוני.ו.
ולמה
1. "לא הולך לי בדייטים/מערכות יחסים, לא מתקדם לשום מקום, למרות שאני משקיע/ה ומנסה זמן רב." >> "זאת הסיבה שהפכתי להיות פריק/ית ומוזר/ה" >> "אני מיואש/ת וכבר בקושי מנסה"
2. "אני פריק/ית ומוזר/ה" >> "זאת הסיבה שלא הולך לי בדייטים/מערכות יחסים, לא מתקדם לשום מקום, למרות שאני משקיע/ה ומנסה זמן רב." >> "אני מיואש/ת וכבר בקושי מנסה"
נגיד שאלו שני סוגי האנשים. שניהם לא אידיאלים, אבל כנראה יותר נפוצים מהסוג האידיאלי, אז תנסו להתייחס אליהם, ולא לשבור לסוג שלישי. אם תקלטו את הלך הדברים תגלו שיש הרבה פחות מקום לקטנוניות.
(חסכתי את הניסיון לעדן/ פוליטיקלי קורקט למינהם)
מסכים ומחזקאביעד מילוא
אבל זו התבוננות חיצונית צריך לשבור את הסטיגמות
אתה מה זה צודקadvfb
גם בהתחלה זה עלה לי, אבל אולי זה רק עניין של ניסוח.
אם מדברים על שורש העניין אפשר למצוא בדילמה הזו עקרון שהוא אמיתי ולא חיצוני.
לא הבנתיהרמוניה
למה שיהיה הבדל אם לשניהם המסקנה השווה היא- "אני מיואש/ת וכבר בקושי מנסה" ?
לראשון יש יותר סיכויadvfb
הוא מגדיר את עצמו כנורמלי חוץ מהעובדה שהוא לא מצליח במערכות יחסים, לכן הוא יכול לבודד את חוסר ההצלחה בתחום הזוגי ולהבין שזה לא צובע את כל האישיות שלו. ככה הבטחון העצמי עולה וכך גם המסוגלות שלו לפתור את הבעיה עולה.
בסוג השני יש בעיה בהגדרת הזהות האישית והערך העצמי. הטיפול הוא בהכרח שורשי.
תלוי ביחס בין כמה שהוא חושב שהוא פריק ומוזרנוגע, לא נוגעאחרונה
לבין כמה שהוא באמת
שוב נר בלי ביתאנונימיכלשהו
כל משב רוח מכבה אותו. נשארה רק פיסת שעווה חסרת צורה.
בעז"ה שנה הבאה 'נר לבי בית'חסדי הים
לפעמים רק צריך להחליף כמה אותיות בראש, כמו הדוגמה המפורסמת 'מחשבה-בשמחה'.
בעז"ה בקרוב ממש!
היום זה עדיין "זאת חנוכה" וההשפעה עדיין קיימתנפש חיה.
אפשר עדיין להתפלל ולבקש ליד החנוכיה אפילו שהיא כבויה
בע"ה
לשנה הבאה נר איש וביתו
מתוך בריאות ושמחה#
רק לומרנגמרו לי השמותאחרונה
שהתפללתי עליך לישועה שלמה ב"ה.
ניכר שאתה עובר קושי מאוד גדול, תקופה ממושכת
מקווה שאתה מוצא גם בחיים האמיתיים כתובת מיטיבה שתעזור לך ותלווה אותך דרך קושי זה
חזק ואמץ
ב"ה שתראה אור גדול במהרה ממש
"קווה אל ה'
חזק ויאמץ ליבך
וקווה אל ה'"
איך עוברים את הפגישה השנייה?אביעד מילוא
יצאתי עם בחורות מקסימות אבל אף פעם לא עברנו את הפגישה השנייה (נחתך תמיד על רקע שהן לא היו בשלות לשידוכים ונכנסו לזה מתוך לחץ חברתי)
💁🏻♂️אבטיח ברזילאי
ענית תשובה מאוד מרגיעה בסיפא, פשוט תצא עם בנות שלא נדחקו לפני בשלות לדייטים.
אם זה גורף אז או שמאגר ההצעות שלך מזעזע או שיש סיבה אחקת וזה היה רק התירוץ. זה לא נורמטיבי סטטיסטית שעם כל הבנות לא עוברים מאותה הסיבה את הדייט השני.
נוטה לחשוב שזו לא רק "חוסר בשלות" מצידן, ושאם תהיה איתך אווירה נעימה וכיפית הן ימשיכו
זה לא שאין איתי אווירה נעימהאביעד מילוא
אני לומד מטעויות ומשתפר ומבין איך לעשות דברים פעם אחת התעלמנו מהטריגרים ובפעם אחרת זה צץ משום מקום
מחזק אותךאבטיח ברזילאי
קשה הזיווג כקריעת ים סוף
ההשתדלות היא לא רק לוגיסטית אלא גם להשתפר בתדר, ללמוד מטעויות וצעירויות, לקרוא את הבחורה, לרצות להיות נעים...
בהצלחה 
יוצאים עם בחורות בשלות יותר…מבולבלת מאדדדד
^^^ארץ השוקולד
ואם ההצעות ברובם הגיעו מאותו מקום/שדכן/שדכנית כדאי לשתף אותם ולהבין מהם איך להתמודד עם זה.
בהצלחה
כפי שכבר אמרובחור עצוב
לצאת עם בשלות יותר.
כדאי רק לוודא עם עצמך \שיחה עם חבר שבאמת זו הסיבה וזו לא גרסה מנומסת שלהן ל"זה לא אתה, זו אני".
משקיעים יותרהפי
אולי לבדוק בעדינות את הנקודה הזאת בבירוריםadvfb
אתה מדבר עם החברה שלה ושואל אם יוצא לה לדבר על הרצון לבנות בית וזה משהו שמעסיק אותה.. תוהה לעצמי איך לשאול את זה בדיוק. נשמע לי לגיטימי לשאול.
אם יצאת עם כמה בנות, ואף פעם לא הגעת לפגישה שנייה-לגיטימי?אחרונה
אולי לא נכון להפנות את האצבע כלפי חוסר הבשלות שלהן, אלא כלפי הגורם האחר בעסק?
אולי כדאי לברר עם מי ששידך, שינסה לברר אם יש משהו ספציפי וקיצוני בהתנהגות שלך שמרתיע.
לבנותמישהי 1
את מתעלמת מהשאלות שלי. ולא בפעם הראשונהלאצעיר
כמה מתוך הזוכות האלו התחתנו בשנות ה30 לחייהם? ובאיזה הפרש?
פי כמה וכמה כמות יש הפוך?
לגבי בעיות - יש ב2 הצדדים. לא על זה מדובר. בגילאי 30+ לא מדובר על בעיות, מדובר על *טבע*. זו עובדת חיים שהפוריות של האישה נחלשת מוקדם יותר. זה מה יש.
אני כבר באמת לא רואה טעם בהמשך הדיון הזה. אני מביא עובדות ומציאות ואת חולמת לשנות את כל העולם לחלומות שלך.
מאחל לך שתמצאי את הנכון לך ובעיקר שלא תתני לשטויות כמו פער גילאים מוגזם *בעיניך* לתקוע אותך.