יש למישהו פעולות לחודש אללול?בתיוס

תודה רבה

לאיזה גיל?מקום בעולם
לגיל צעירבתיוס
הנהמקום בעולםאחרונה

אני עשיתי את פעולה מספר 1 לשבט הרא"ה והיה מעולה ממש!!

 

 

 

 

פעולה מס' 1.

 

פעולה לחבריא א' בנושא שייכותה של התשובה לכולנו,

ועל חובת כל אחד מאיתנו למצוא להתקדם תמיד.

 

תוכן הפעולה מתאים לגילאים שונים, מצא/י מה רלוונטי לשבט שלך.

 

מבוא:

אנו עומדים בפתחו של חודש אלול ומושג התשובה עולה שוב לאוויר, אנו נתקלים בהבנות שונות לגביו וכן ברלוונטיות של שייכותו אלינו – אנשים שבסה"כ  שומרים תורה ומצוות.

ושעלינו לא לחזור בתשובה כעת אלא תמיד.

מטרות הפעולה:

  1. החניך יבין וילמד כי החוזר בתשובה האידאלי הינו כל אחד אשר מתקרב לטוב ולבורא עולם.
  2. החניך ילמד שעל כל אחד מאיתנו מוטלת החובה להתקדם תמיד ובמיוחד בימי אלול אלו.
  3. החניך ייחשף לחשיבות של להימצא בתשובה מתמדת כל הזמן.

 

מהלך הפעולה:

שלב א': כולנו חוזרים בתשובה..

  1. המדריך יפזר ברחת החדש כרטיסיות של דמיות החוזרות בתשובה, וכן מקרים שונים של מעשים והתנהגויות (נספח מס' 1) וישאל אותם מי מבין הדמויות הללו הוא החוזר בתשובה ומדוע. (אם יש מס' דמויות החוזרות בתשובה לדעת החניכים, בקשו מהם לציין  את הדרגות השונות בחזרה בתשובה.
  2. המדריך ישאל את החניכים:

·         מדוע בחרתם באדם הזה?

·         האם יצא לכם פעם לחזור בשובה ממשהו? – אפשר לשתף.

·         כשאומרים לכם ש -  מישהו חזר בתשובה אתם חושבים ש...?

·         מה זה בכלל חוזרים בתשובה?

 

  1. המדריך יקרא לחניכים את הקטע: " אף אני... בעל תשובה" (נספח מס' 2)
  2. המדריך ישאל את החניכים:

·         מה אתם חושבים על הקטע הנ"ל?

·         האם גם אתם מרגישים חוזרים בתשובה?

·         אחרי הקט, האם אתם יכולים להגדיר – מהו "חוזר בתשובה" ? (אדם שמצא בתשובה בתנועת תשובה מתמדת ובשאיפה לטוב..)

 

סיכום ביניים:

ראינו כל מיני אנשים אשר יכולים להכנס תחת ההגדרת "החוזרת בתשובה". "חוזר בתשובה"  מצטייר לנו כמעט תמיד אותו אדם שהיה ללא כיפה ועכשיו הוא עם, אך זוהי טעות! חוזר בתשובה הוא כל אדם אשר משנה מהליכותיו הפסולות ועושה טוב. מתקדם למעשים טובים לשיפור אישיותו ותכנותיו.

גם אם אדם צדיק שיעשה מעשה טוב יותר משעשה בער הינו חוזר מתשובה. אע"פ שהוא צדיק! התשובה שייכת לכולנו.

 

שלב ב': תשובה מתמדת.

המדריך ישאל את החניכים:

·         מתי לדעתכם צריך לחזור בתשובה?

·         האם יש זמן לתשובה?

 

  1. המדריך יחלק לחניכיו כרטיסים (נספח מס' 3).

המדריך יבקש מהחניכים לסדר את הכרטיסים בסדר קיומי. ז"א מהדבר הכי פחות קריטי לקיומנו אל הדבר הכי קריטי ובסיסי לקיומנו, שבלעדיו לא נוכל לחיות. (מן הסתם יתקלו החניכים בקושי רב, אך אתם תתעקשו איתם – זה הרעיון)

המדריך ידבר עם החניכים מדוע הם סידרו את הכרטיסים בסדר שסודר על ידם.

  1. המדריך יבקש מהחניכים לשבת במעגל ולשחק "אקווקאה דלאומה".

לפני הפעולה בקש מאחד החניכים שבאמצע המשחק יפסיק לתת כף ליושב לצידו. ולאחר מספר פעמים שיעשה זאת, וודאי יגרור הדבר תגובות נרגזות של חברי השבט. ("אתה הורס את המשחק" וכד'..) – בשלב זה הפסיקו את המשחק.

 

דבר ראשון – ספרו לחניכים שאתם אמרתם לאותו חניך להפריע.. כדי שלא יתעצבנו יותר מידי

עכשיו שאלו את החניכים:

·         מה הפריע לכם כאשר אותו החניך לא נתן את "הכפה" שלו בזמן? ("זה קיומי למשחק" "א"א להפסיק"  וכד' – חיתרו לתשובות אלו)

·         נחזור לכרטיסים הקיומיים:

מה היה קשה?

למה? ("הכל קריטי" – בלעדי אלו אין חיים, אין עולם..)

 

סיכום:
ראינו בתחילת הפעולה כי ההגדרה לבעל תשובה היא אדם שמתקדם, עושה טוב, משפר את מעשין ועולה מעלה, ולאו דווקא "חילוני שהופך לדתי"

הבנו שזה יכול להיות בעז" כל אחד מאיתנו ממש. זה מתחיל מתיקון המעשיפ וממשיך בשיפוצים.

נוכחנו לדעת – דרך הסיפור – "אף אני בעל תשובה", שאף הטובים ביותר מתקדמים, כי אין סוף למה שאדם יכול להתקדם ולשפר בצמו ובעולם.

בשלב השני של הפעולה – למדנו משהו חדש ומעניין-

התשובה תמיד מתקשרת לנו עם חודש אלול. מגיע יום כיפורים מגיע ראש השנה-  אנחנו עומדים למשפט, מה לעשות? צריך לעשות חשבון נפש פעם בשנה ולנקות את הלוח שלנו.

זה נכון אמנם, אבל מסתבר שלא מספיק. נבין מדוע-

ניסינו לסדר כל מיני דבים  קיומיים והכרחיים לעולם. ראינו שהדבר בלתי אפשרי. הרצון לוות על משהו בסיסי – ייתן תוצה של פגיעה בשלם. אם השמש תפסיק לתת אור – העולם לא יכול לתפקד  ואם לא יהיו לנו חיים מאת ה' – אז כלל אין טעם בכל.

אנו רואים בירור – כי יש דברם השם קריטיים לעולם.

התשובה היא אחד מהם.

בלעדי התשובה לעולם לא יתקדם. בלעדי התשובה אין טעם ותכלית לעולם.

נראה כביכול כאילו הדבר לא הכרחי לקיומנו – לא כך היא!

כמו שבמשחק ה"כפות" כאשר אותו מושתל הפסיק ואי אפשר היה להמשיך, כך גם אצלנו, אם לא נתקדם, ואם לא נשפר מעשינו – לא נוכל להמשיך בעולם הזה. העולם שלנו תפקידו להתקדם תמיד, ללא הפסקה, אל עבר הטוב.

אנחנו צריכים תמיד להיות "בתשובה מתמדת". במשחק פירושו של דבר – תנועה כל הזמן, ההפסקה וגרמה לעצירה, ולאי משחק וחלב.

 

המדריך יספר לחניכים את סיפור החצוצרה (נספח מס' 4). המדריך ישאל את החניכים:

  • מדוע השריפה לא כובתה כאשר תקע בחצוצרה?

הם יענו מיד כי לא כיבו את השריפה. רק השתמשו בכלי האזעקה לכבאים, אך הם לא באו לכבות את השריפה כי לא הכינו אותם מראש לכך. לא הכשירו את הקרקע לפעולה.

 

נחדד:

אנו רוצים לתקן את עצמנו ומעשינו -  ובכך בעז"ה לתקן את כל העולם. (כי אם כל אחד יתקן את עצמו... אפשר לתת דוגמא – כמו בשבט, אם כל אחד יתנהג יפה, אז יהיה טוב לכולם, כך גם בעולם).

אך אי אפשר רק לתקוע בחצוצרה, רק להתריע. צריך לעשות מעשים של כיבוי. התקיעה בחצוצרה הייתה השלב הראשון, אך שלב הכיבוי לא בוצע וחבל.

כך גם אנחנו -  חודש אלול הוא הסיפתח. אנו עוצרים את הכל, תוקעים בשופר, מקבלים החלטות. אך המחויבות לתשובה היא לכל השנה, לא רק לתקוע בחודש אלול בלבד, אלא לעשות מעשים כל הזמן. אם אנחנו באמת רוצים לתקן – אי אפשר רק באלול. צריך  "אפקט" לטווח ארוך.

 

אלול – הוא הזמן המרכז אותנו, הזמן שמעמיד אותנו במשפט על כל השנה ולפני כל השנה. אולם כמו שבמשחק כדי שהו יימשך צריך כל הזמן לנוע ולא להפסיק כי אם אחד מספיק את התקדמותו הוא פוגע באחרים, כך גם בחיים צריך לעשות ולהתקדם כל השנה ולא להפסיק.

נסכם בנקודות:

  • כל אחד מאיתנו חייב לחזור בתשובה ותקן מעשיו לשפצם.
  • עלינו לזכור כי התשובה היא קריטית בעולמנו, בלעדיה העולם לא מתקדם.
  • כל אחד ואחד מאיתנו צריך לזכור כי אלול הוא התקיעה בחצוצרה – התחל הדרך – לעבודה ולשיפור כל השנה!

 

נספחים:

 

נספח מס' 1

  1. על מדברת בטלפון המון עם חברות, תמיד איכשהו נכנס גם קצת לשון הרע, היום היא החליטה לדבר רק עם חברה אחת בטלפון, גם כדי לחסוך וגם כדי להמנע כמה שיותר מלשון הרע.
  2. כולם בכתה צוחקים על נטשה, הילדה החדשה, עומר החליט לשים לזה היום סוף.
  3. אדם דתי ששומר מצוות שלקח על עצמו לשים כל יום שקל לצדקה.
  4. רב הישוב החליט לפתוח שיעור קבוע בימי רביעי לילדי כיתות ד-ו.
  5. נטלי לא אוהבת לברך עם ברכון, היום היא החליטה לברך עם ברכון.
  6. ירדנה בת ה-5 הפסיקה לצעוק על אמא שהיא "לא רוצה ללכת לישון"
  7. בכל הפסקה בנ"ע ועזרא הולכים מכות, היום אבי החליט שחלאס והוא יותר לא משתתף במריבות האלו.
  8. נתן משחק כל החופש במחשב עד אמצע הלילה ובבוקר אין לו כח לקום לתפילה, היום נתן הלך לישון מוקדם במיוחד כדי להצליח לקום לתפילה בזמן.
  9. ירון שלא הכיר שעורי בית, מקפיד להצביע כאשר המורה שאל מי הכין את שעורי בית, אתמול לא להצביע.
  10. אדם שלא שומר תורה ומצוות שהתחיל לשמור ומקיים אורח חיים דתי.

 

 

ולצייר את הדמויות הבאות ולפזר גם אותם בחדר.

עופר: לפני-ילד דתי כפה סרוגה אחרי-נשאר אותו הדבר

שמואל: לפני- אדם כפה סרוגה אחרי- חרדי

חגי: לני:חרדי אחרי- כפה סרוגה

יוני: לפני: קיבוצניק חילוני אחרי : כפה סרוגה

רן: לפני: חילוני עם פירסינגים וכו' אחרי:כפה סרוגה

אפשר להוסיף כיד הדמין הטובה...

 

נספח מס' 2 .

בוקר אחד קמתי לידידי: על כל צעד ושעל פוגשים היום בעלי תשובה. עד מתי נפגוש? גם אני רוצה להיות  בעל תשובה!

ויען ידידי ויאמר בחכמה:

מה עושה בעל תשובה? מתפלל?! – הן אף אתה מתפלל בוקר צהרים וערב.

מה עושה בעל תשובה? אוכל כשר? – הן אתה אוכל כשר 'למהדרין'.

מה עוד עושה? שומר שבת – הן אף אתה שומר שבת.

וכל הלך ומנה תרי"ג מצוות והוכיח לי שכל מה שעושה בעל תשובה – אני עושה זאת מכבר. נסתתמו טענותיי, אבל לא נרגעתי, בלבי נשמרה כמיהה גדולה להיות גם אני בעל תשובה. החילותי לבדוק את עצמי נכון אני מתפלל, אבל האם תפילתי אמיתית ובכוונה?

אכן אני שומר שבת, אך האם באמת אני חש בהבדל שבין השבת ליום חול?

אכן יש הצדקה להיות בעל תשובה. אך – כאן מתחילים הקשיים.

מי שבא מחוץ לתחום, יש לו מסלול זינוק, לעיתים בקפיצה אחת הוא מגיעה לפסגה, ואילו אני מטפס שני על גב ההר. אפשר לזינוק אין, וכמה קשה היא כל עליה. ולא זאת בלבד אלא שאותו כלום מקרבים, כולם מעודדים, כולם מסבירים פנים. ואילו אני – אם אכריז מחר שהחלטתי להיות בעל תשובה ימשכו שכני בכתפיהם או יחשבו שבינתי נסתתרה...

 

נספח מס' 3.

1.לא יצאו לאור ספרים

2.לא יוולדו ילדים

3.אנשים יפסיקו לאכול

4.אנשים פסיקו לעבוד

5.כל החוקים יבוטלו

6.השמש תפסיק להאיר

7.כל המם בעולם יתיבשו

8.חיות פרא יורשו להסתובב חופשי

 

נספח מס' 4.

סיפור החצוצרה:

בהגיע אורח לכפר שמע פתאום קול חצוצרה, כאשר התענין המקור הקול נאמר לו שכאשר פורצת שריפה תוקעים בחצוצרה והשריפה נכבית, האורח התמים לא הבין שקולות החצוצרה מזעיקים את מכבי האש, והם אלו שמכבים אותה, לכן כשחזר לכפרו הסביר לכל חבריו את השיטה החדשה שכיבוי שריפות שלמד. קנה האיש חצוצרה וכאשר באחד הימים פרצה שריפה התחיל תוקע בה, כמובן ששום דבר לא קרה. האיש חשב שאינו תוקע מספיק חזק, תקע בכל כוחו-ועדיין לא קרה כלום! בינתיים התפשטה השריפה עוד ועוד... ואנשי הכפר גערו בטיפש על תמימותו...

והנמשל: כמו שא"א לכבות דליקה רק עם חצוצרה, וצריך גם מכבי אש, כך א"א לחזור בתשובה בתשובה אם רק תוקעים בשופר ולא עושים מעשים.. (משלי המגיד מדובנה)



 

 

 

 

פעולה מס' 2

 

חודש אלול- מה אני עושה עם זה?!

פעולה לשבטים צעירים..

 

מהלך 1:

לוקחים פלקט כל חניך רושם את כל האסוציאציות שיש לו מסביב למלה רה"ש..

 

מהלך 2.

נותנים לחניכים מס' סיטואציות- והם עונים כל פעם מתי לדעתם צריך לעשות את הםעולה הנ"ל (חמש דקות לפני, שבועיים לפני וכו')

1.לסבא שלי יש יום הולדת 80 בחודש הבא, דודה רינה ביקשה ממני לכתוב ברכה ארוכה שאותה אני אקריא בפני האורחים, מתי כדי לי להתחיל לשבת לכתוב?

2.אמא ביקשה ממני להכין ספגטי לצהריים לארוחה ב 2 מתי להתחיל לחמם את המים?

3.אחותי ביקשה שאני אקליט לה את התוכנית שיש ב 7 אני לא בטוח שיש לנו קלטת, אם אין אני צריך לבקש מהשכנים, מתי לבדוק אם יש לנו קלטת?

4.אני אמור לארגן ליל התעוררות לקראת ר"ח חודש אלול, צריך לדאוג לכיבוד, מלווה נשק, אנשים שידברו, דברים שיגידו.. מתי להתחיל?

5.אמא ביקשה ממני לזרוק את הזבל לפני שאבא חוזר מהעבודה (ב 5) מתי לנעול נעליים?

 

ועוד.. כיד הדמיון הטובה...

 

אנחנו רואים פה, שלכל דבר צריך זמן מסויים שצריך להתכונן אליו מראש.. עפ"י החשיבות שלו כמובן, מסבירים לחניכים שרה"ש הוא הזמן של ההתחלה של השנה החדשה, ברה"ש אנו אמורים לבוא מוכנים ו'נקיים' לקראת השנה, ל10 ימי תשובה אנחנו אמורים להתיחס כהזדמנות ראשונה...

חודש אלול הוא חודש שלם של הכנה שניתן לנו כדי לחזור בתשובה, בחודש הזה, הקב"ה קרוב אלינו מתמיד,הוא הזמן להתכונן לרה"ש, הרבה פעמים אנחנו מתיחסים לרה"ש כאל יום של חשבון נפש, בו אנו אמורים לחזור בתשובה וכו', אבל לא! זהו יום חג שאנו חוגגים בו את השנה החדשה לאחר שאנחנו נקיים וטהורים כדי לקבל אותה לאחר שהתכוננו אליה בחודש אלול..

 

מהלך 3.

מבקשים 4 מתנדבים, מעמדים אותם עם הגב לשאר השבט, על הגב תולים להם דפים עם האותיות א' ל' ו' ל' (על כל גב של ילד אות אחת- לפי הסדר) בינתיים על הבטן מדביקים לכל ילד דף שכתוב עליו (בהתאמה) א'- אני, ל'- לדודי, ו'-ודודי, ל'-לי,

שואלים את החניכים שיושבים, מה הענין המיוחד בחודש אלול? אחרי ששומעים כמה תשובות, מסובבים את הילדים שעומדים, שה "אני לדודי ודודי לי" יהיה מול מי שיושב, לפתח דיון קצר על מה המשמעות של זה? צריך להדגיש שהכוונה היא בעקר שאנחנו צריכים לפתוח פתח קטנטן כדי שהקב"ה יפתח לנו שער עצום, להדגיש מאוד את הענין שדווקא באלול, המאמץ שלנו לחזור בתשובה קטן יותר כי המלך פה לידינו ממש.. "המלך בשדה.."

 

מהלך 4.

מכינים מראש בקבוק דגול מלא בכרטיסים, על כל פתק כתוב משהו קטן וספציפי בו צריך להשתפר,

לדוג' : לדבר להורים יותר בכיבוד, לוותר יותר לאחים הקטנים,

כל חניך בתורו מוציא 2-3 פתקים ובוחר לעצמו במה הוא החודש הזה ינסה להשתפר (באמת!), כדי לעודד את החניכים רצוי בכל פעולה במהלך החודש להזכיר בתחילת כל פעולה את הענין לשאול את החניכים איך הולך להם עם ההחלטה שלהם ולתת להם לספר חוויות...

 

מהלך 5.

מביאים מראש (או שאומרים לחניכים להביא) הרבה כלי נגינה (גיטרות-אפילו שהם לא יודעים לנגן, דרבוקות, תופי מרים, וכו') מלמדים אותם את המנגינה של "המלך בשדה", ו'מנגנים' את השיר ביחד..

 

 

פעולה מס' 3

 

אם זה בשבטים קטנים יחסית מחלקים להם דפים, חוצים אותם לשניים וכל אחד צריך לכתוב על החצי הימני משהו שהיה לו השנה, ובחצי השני משהו שהוא רוצה שיהיה לו..
מפזרים על הריצפה קטעי עיתונים מכל השנה(חדשות, כלכלה וכו') וכל אחד צריך לבחור את הקטע שהשפיע עליו הכי, כל אחד מקריא את הגזיר עיתון שלו ומפתחים על זה דיון
משמיעים ברקע שיר כמו "אלה הם חיינו בזמן האחרון"
ולסיכום או שמקריאים את הקטע של הרב נבנצאל שמסביר בעצם שכל מה שקורה במשך השנה הוא תוצאה של ההחלטות בר"ה, ושלדוגמא כשקוראים עיתון צריך לקרוא "היום יצאה לפועל ההחלטה שהוחלטה בר"ה לגבי גזר דינם של שלושת האנשים שנרצחו בפיגוע"
"
בר"ה התשס"ד נקבע הצלחתנו במפקד המפקדים שיצאה היום לפועל"
וכו'..
בעצם הנק' היא שאלה הימים שבהם אנחנו קובעים את כל מהלך השנה שתבוא, צריך לזכור שבימים האלה כוח ההשפעה שלנו על המציאות הוא הכי גדול, ואסור לנו לבזבז אותם לריק..
בעצם במעשים שלנו ובכוח החזרה בתשובה שלנו אנחנו קובעים את קטעי העיתונים של השנה הבאה..

 

פעולה מס' 4

פעולת קירוב הגאולה

אחת המדריכות מתחפשת לאישה 'רוחנית' כזאת (או מדריך לאיש צדיק כזה...) ומספר/ת שהוא שמע שהגאולה ממש קרובה (וגם שהשעון משיח שהבבא סאלי הביא לרב אליהו הוא על דקה ל - 12:00, לפי השעון הזה אומרים שבשעה 12:00 תבוא הגאולה ואנחנו ממש קרובים ל 12:00...) בקיצור כדי לקרב את הגאולה אנחנו צריכים לעשות כל מיני מצוות... והם למשל-

*להפריח את השממה בארץ (נגיד להתיישב במקומות לא מיושבים)- וכדי להמחיש את זה לוקחים בלונים וכותבים עליהם 'שממה' ואז כולם מנפחים ועומדים במקום גבוה ומשחררים את האויר...

*עבודה על המידות-מה שעושים זה תרגילי כושר וספורט כדי לעבוד על המידות (כמובן שהכוונה לעבוד על המידות בנפש ולא בגוף אבל ההמחשה חמודה!)

*קיבוץ גלויות- בשביל זה עושים משחק המטמון בחיפוש אחרי גלויות... (שנינות)

*קירוב לבבות - לוקחים צמר גפן ומנסים לשוות לו מראה של לב (אפשר לצבוע באדום) ואז עושים תחרות בין שני חניכים שעומדים בשתי קצוות החדר ועושים פו פו עד שהצמר גפן מתקרב אחד לשני...

*אהבת ישראל - נותנים לכל זוג חניכים בלון והם מקשטים אותו בצרת איש בשם ישראל, ואז מפוצצים אותו בחיבוק

*דבקות בה' -נותנים לכל חניך מדבקה ואותה מדביקים על בריסטול קטן בשבילו ועליה הוא כותב מה הדבר שהכי מקרב אותו וגורם לו לדבוק בה'.

זהו, אני רוצה להגיד שזו פעולה ממש חמודה! אני כבר עשיתי אותה והיא די מוצלחת -דרך אגב שימו ברקע שירים כמו ' הגיע זמן הגאולה' וכו'...

 

 

לפי דעתכם:שמיניסט באמ"ש
האם צריך להקים תנועת נוער בגרעין שנכנס לתוחמת הצפונית ב"רצועת עזה"?
הנחשון יוצא לטיולים עם כל הסניף?אנונימי (פותח)
תלוירעות שרהאחרונה

בנטיעות וכזה נראה לי שכן

במחנה יש משהו נפרד

אני צריכה פעולה פיגוזית על תפילהאחי אהוביה

יש למישו אולי?

קצת יותר פרטים, גברת תותחיתימח שם עראפת

לאיזה גיל, איזה חלק שקשור לתפילה?

אשמח גם..אנונימי (2)

כיתה ד..

על החשיבות של להתפלל מנחה בסניף..

אצלנו אחרי המפקד כל שבט מתפלל לבד והרבה חניכות לא ככ שותפות במקרה הטוב יושבות בשקט במקרה הרע גם מדברות ואז יוצא שמי שמתפללת כביכול מפסידה כי היא לא בענינים.

רוצה פעולה מפוצצת כזאתי על תפילה ולמה חשוב שיגרה אותם להתפלל..

לכיתה ואחי אהוביה

חלק ממערך בת מצוה

באמת להעביר להם את ההרגשה שתפילה זה לא עול, זה לא עוד משימה מעיקה שצריך לסמן עליה וי.. 

צ'אט ג'יפיטיזיויק

להלן מערך שיעור של חצי שעה בנושא תפילה, המיועד לנוער דתי בכיתה ו' ומחולק לשלושה חלקים של 10 דקות כל אחד. המערך מותאם לגיל ולרקע הדתי של התלמידים, תוך שימוש בשפה פשוטה ופעילויות קצרות וממוקדות:

חלק ראשון: פתיחה והיכרות עם הנושא (10 דקות)

מטרה: לעורר עניין ולחבר את התלמידים לנושא התפילה.  

דקה 1-2: שאלה פותחת  

שאל את התלמידים: "מה אתם מרגישים כשאתם מתפללים? משהו מיוחד או אולי משהו שקשה לכם בזה?"  

תן ל-2-3 תלמידים לשתף בקצרה (30 שניות לכל אחד).

דקה 3-5: סיפור קצר  

ספר סיפור קצר על חנה מהתנ"ך (שמואל א', פרק א'): "חנה התפללה בלב שלם לבקש בן, והתפילה שלה הייתה כל כך חזקה שהיא ממש דיברה עם ה' כמו עם חבר."  

שאל: "מה אתם חושבים שהפך את התפילה שלה למיוחדת?"

דקה 6-10: דיון קצר  

שאל: "למה לדעתכם חשוב להתפלל? מה זה נותן לנו?"  

עודד תשובות כמו: קשר עם ה', שקט בלב, תחושת תמיכה.

חלק שני: הבנת התפילה דרך פעילות (10 דקות)

מטרה: להמחיש את המשמעות של התפילה בצורה חווייתית.  

דקה 1-2: הסבר קצר  

אמור בצורה פשוטה: "תפילה היא כמו שיחה עם ה'. לפעמים אנחנו מבקשים, לפעמים מודים, ולפעמים סתם רוצים להרגיש קרובים."

דקה 3-8: פעילות קבוצתית  

חלק את הכיתה ל-3 קבוצות קטנות.  

תן לכל קבוצה משימה:  

קבוצה 1: כתבו 3 דברים שהייתם מבקשים בתפילה.  

קבוצה 2: כתבו 3 דברים שהייתם מודים עליהם.  

קבוצה 3: כתבו 3 דברים שמרגישים לכם קרובים ללב בתפילה (למשל: שיר, מילה או רגע).

כל קבוצה מקבלת דף ועט, ויש להם 5 דקות לעבוד יחד.

דקה 9-10: שיתוף מהיר  

נציג מכל קבוצה משתף בקצרה (30 שניות לקבוצה).

חלק שלישי: סיכום וחיבור אישי (10 דקות)

מטרה: לעזור לתלמידים לקחת את הנושא איתם ליום-יום.  

דקה 1-3: דבר תורה קצר  

אמור: "בתפילה אנחנו לא רק מדברים, אלא גם מקשיבים. כמו שכתוב בתהילים 'קרבת אלוקים לי טוב' – כשאנחנו מתפללים, אנחנו מתקרבים לה'."

דקה 4-7: פעילות אישית  

תן לכל תלמיד דף קטן וכתוב עליו: "כתבו משפט אחד שהייתם רוצים להגיד לה' בתפילה שלכם היום."  

תן להם 2-3 דקות לכתוב בשקט.

דקה 8-10: סיום מעודד  

אמור: "כל תפילה חשובה, גם אם היא קצרה או פשוטה. נסו השבוע להתפלל משהו קטן מהלב שלכם."  

סיים בשאלה: "מי רוצה לשתף את המשפט שלו?" (רשות, לא חובה).

הערות למנחה:

שמור על אווירה קלילה ומכבדת.  

התאם את הקצב לפי התגובות של התלמידים – אם חלק אחד מתארך, קצר את הבא.  

הבא דף ועטים לפעילויות.

אם זה בשבת קודש תעביר בעל פה.

בהצלחה!

חמוד אבלאנונימי (2)

מחפשת יותר פעולה עם משחקים שבסוף מתקשרים לענין התפילה פחות דיונים ושאלות

צריך משו עם נשמה 😉אחי אהוביה
כן ברור אבלאנונימי (2)

מנסיון כל הדיונים וכו לא ככ פועל הם צריכות לזוז חח

לאלא התגובה שכתבתי היתה לזו של @זיויקאחי אהוביה

אני ממש מסכימה איתך..

אה הבנתייאנונימי (2)
טוב אז אם את מוצאת משו אני אשמח שתעדכניאחי אהוביה
סגורראנונימי (2)
מה את מחפשת?אנונימי (2)

לאיזה כיתה?

 

לגמריזיויק
יש לי כמה חומריםאנוני-מי?
אז אני אשמחאחי אהוביהאחרונה
מכירים סניף בנע בירושלים שמחפש מדריכת חוץ?תורת חיים בעiז

חברה שלי מחפשת וכדאי גם סניף שהוא נורמלי ולא עכשיו ממש חילוני (סניף מעורב זה ממש אחלה)

מדשיותאנונימי (פותח)

טוב נושא קשוח אז ככה..

בתחילת ההדרכה היה לי ולמדשית שלי(נקרא לה א )בעיה עם עוד מדשית שלנו(נקרא לה ב) (אנחנו רביעיה). היה קשוח ממש. מלא אנשים התערבו בזה (הקומונרית, מהנוער ובכללי כל הצוות וכו)אומרת דוגרי הרבה מזה זה אני ומדשית א הגזמנו וחיפשנו אותה מלא ממש וכל דבר שעשתה הערנו לה ודווקא מדשית ב היתה בהקשבה וכיבדה ממש וממש השתדלה לשנות(מה שאני משה לב בדיעבד עכישו אז סתם הייתי חמה עליה ברמות לאיודעת להסביר למה). 

אחרי התערבות ודיבור הבעיה נפתרה(לפחות ככה אני ראיתי אתזה.) ביקשתי סליחה ושמנו את הדברים מאחורה.

עכשיו שמתי לב שמדשית א כל הזמן מעירה/ מחפשת את מדשית ב כאילו על סתם דברים היא איחרה טיפה כי אבא שלה במילואים ועזרה קצת בבית והיא עשתה פרצוף ואמרה לי אחכ שזה לא ניראה לה ובכללי על כל דבר היא מעירה מעקמת אף וכו.

עכשיו יש לי התלבטות אם להעיר לה ולהגיד לה כאילו היה מריבה את צודקת אבל שמנו תדברים מאחורינו תני לה קצת להוכיח את עצמה לא כל הזמן להסתכל בזכוכית מגדלת על מה שהיא עושה. או להתעלם ולראות מה יקרה ואולי להגיד לקומונרית

קיצור מקווה שיצא מובן מה אומרים?

תשחרר. לא בידיים שלךמשה
בכלל. אנרגיה של אנשים אחרים לא בשליטה שלך,סשום צורה. רק התגובות שלך.
כן אבלאנונימי (פותח)אחרונה

בסוף עכשיו לא כ"כ מרגישים את זה אבל אם זה ימשך זה יגיע למצב שהיה לפני כן שלא דיברנו המדריכות מלבד מי מכינה את הפעולה. מצב שבטוח לא רוצות להגיע אליו. אף אחת.

סיפור אהבה בסניף | עלילתי קצרElad Mukades

מצרף סרט קצר שעשינו, מסוקרן לשמוע תגובות ומחשבות שלכם עליו

 

במשפט - יוני המדריך, חותך את הקשר עם סיגל מבני עקיבא, בשם התחזקותו הרוחנית, אך מגלה שההתמודדות רק מתחילה. 

סניף בלי מבנהתורת חיים בעiז

מה עושים בחודש ארגון? לגבי צביעת קירות

צובעים על בדיםadvfb
אנחנו צבענו פעם על דיקטים, אפשר גם אולי במקלטהחנוניתאחרונה
קלסר הדרכה ונחשוןאוריהש

רעיונות לקטעים/משפטים לקלסר הדרכה?

וכמובן רעיונות למה להכניס לבפנים (חוץ מהכנת פעולה, רעיונות לערבים וכו)

 

ואשמח גם לקטעים ולמה להכניס לקלסר של נחשון (קטעים על עשיה וכו)

 

תודה רבה!

אולי יעניין אותך