לאוהבי החפירות- "זה לא הגיל, זה התרגיל"בלדרית

אני ומאמא צדיקה התדיינו בנושא נישואים בגיל צעיר,

זה היה גם בהקשר של מחסור בכסף לדייטים.

והנושא הכנראה מתבקש ממנו, מחסור בכסף לחתונה ומגורים עצמאיים.

 

בקיצור, לדעתי המשפט גיל 18 לחופה כבר לא מתאים לדור.

גם אם הילד בעל יכולת רגשית מפותחת לגילו.

יש בזה יותר מדי הסתמכות על המזל וההורים.

 

הסתמכות על ההורים- לא רק בענייני ממון.

ולמה זה חשוב להתדיין על זה? הרי כל אחד בסופו של דבר עושה מה שמתאים לו.

אז זהו שלא.

לא תמיד הזוגות הצעירים האלה פועלים מתוך הבנה שלמה של המצב,

בדומה לחברת החרדים והערבים. יש עידוד מהסביבה שגורם להם לבחור בזה.

 

ולדעתי הורה צריך לחנך את ילדיו לשאוף למימוש עצמי, לא רק על ידי הקמת משפחה-

אלא גם על ידי פיתוח היכולות האישיות. לא יותר מדי שנים, אבל עד גיל 20-21 לפחות.

ככה יהיה בסיס אישיותי חזק לגידול ילדים וחינוכם. ואולי זה ישפר את הדור הבא.

 

מה אתה אומרים?

יש בזה המון מן האמתפריסבי
אבל תחשבי שפעם ילדים בני 13 הלכו לעבוד ופרנסו את עצמם. היום אדם מתחיל לפרנס את עצמו אולי בגיל 25 (בתוך התואר של הבנאדם בערך). אז מה הוא יעשה? לא יתחתן? ים אנשים מתחתנים כשהם סטודנטים ואיכשהו מסתדרים (אין לי מושג איך). זה מהצד הכלכלי.

בצד האישיותי האדם יוצא לעולם הגדול כשהוא בישיבה/צבא ועד אז הוא עדיין נמצא עם הוריו.

הפרמטרים האלה משתנים מאדם לאדם. יש אדם בלי בגרות שרכש מקצוע מוקדם וכבר אחרי הצבא מפרנס את עצמו. יש אדם שהתחנך בצורה מעולה והוא אדם בוגר מאוד. אז למה שלא יתחתן?
ממש לא נכון לענ"ד..המצב חסה
עבר עריכה על ידי המצב חסה בתאריך י"ד באלול תשע"ג 13:25

אפרט כשיהיה לי כח...

 

מימוש עצמי אמיתי נעשה ע"י הנישואין.~א.ל

ולעיתים, כל פעולות המימוש העצמי הללו, כשהן נעשות בזמן שהאדם שלם בגופו ובנפשו לחתונה,

גורמות לתחושת ריק, או- מרחיקות אותו מנישואים דווקא. ואזי שוב: תחושת ריק.

 

מחקרים מראים שהורים שנישאו בגילאים מבוגרים יותר לא בהכרח מוצלחים יותר מהורים שנישאו בגיל צעיר יותר

כנראה שהמימוש העצמי, אחריו כולם רצים- אינו עומד במבחן המציאות ומקורותיו אחרים..

 

 

 

 

 

לדעתי בלבד.נשואים פלוס

אני חושבת שמה שהשתנה בדור שלנו זה ההסתכלות "החילונית" על החיים.

משפחה, ילדים, תורה וכו

הפכו להיות סוג של סחיטה.

ומתחילים לתת כבוד למי שלומד הרבה, לכסף, לתואר נחשק או עבודה מכובדת

ואני לא נגד זה בכלל! כל אחד צריך לעשות כלי כדי להתפרנס

אבל שכחנו שיש אלוקים שברא ומחיה בכל יום את העולם.

ושיש מצוות ו"כללים" שהוא נתן ומי שיקפיד על זה יגיע למימוש עצמי מושלם.

 

דברי לא מכוונים ספציפית אליך לגיל החתונה. כי אם למשפט מימוש עצמי.

לדעתי, מימוש עצמי הוא רק על ידי קיום מצוותיו של הקב"ה שהוא שלח את שליחיו לכתוב:"בן 18 לחופה"

^^^ חושב כמו נשואים פלוס..המצב חסה

ההלכה אומרת במפורש שיש חובה להתחתן לפני גיל 20, ובזה דעתי עם ההלכה..

 

[ שו"ע: "תיכיף ומיד לאחר שנה בר מצוה יזדרז לישא אישה.. ומכל מקום לא יעבור את גיל 20 בלא אישה..

  ואם עבר הרי זה מבטל מצות עשה, וכופין אותו שישא אישה. הגה: אין כופין. ומיד כשעבר 20 בלא אישה אומר הקב"ה תיפחנה עצמותיו"

רמב"ם: "וזמן חיוב מגיל 16 .. ועד 20 שנה.." ]

הרמב"ם גם אמרפריסבי
לא להתחתן, אלא אחרי שיש לך כרם ובית (לא זוכר מה המקור).
הכוונה היא עבודה ומקום מגורים.המצב חסה

המקור הוא משנה תורה, ספר ההלכות של הרמב"ם.

אז לפני זה אין טעם לחפש..פריסבי
והיום כדי למצוא עבודה סדירה ולקנות בית זה אתגר
אם כל ההבדל בינך לבין צדיקהאלעד

הוא מחלוקת אם ראוי להתחתן בגיל 18 או שמא בגיל 21,

החרשתי. הפער באמת לא גדול, אצל הגברים לפחות.

 

הבעיה מתחילה משורש הטיעונים והלך המחשבה של אותם חבר'ה שמעדיפים לעכב את הנישואים,

ואני רואה מעשים שבכל יום שאנשים מנסים להיות עצמאיים ובעלי השכלה, ואפילו להתחיל לעבוד- הכל כדי להיות מוכנים לחתונה,

והם עוברים בשופי את גיל 25 ו26 ואז כבר באמת מתחילים להילחץ.

זה לא-בלדרית

רווקות מאוחרת או חתונה מוקדמת.

צריך למצוא את המקום הנכון על הטווח הזה. מקום שמתאים לפרט ולא מוכתב על ידי הסביבה.

ואני כן נגד אנשים שהופכים לנטל על הציבור ולא מצליחים לגדל את ילדיהם בכבוד.

 

ולמה אצל נשים הפער בין 18 ל21 גדול לדעתך? ואם הוא לא גדול, למה לא לסגור אותו.

אלו 3 שנים שאפשר במהלכן ללמוד ולהתקדם. אפילו אם זה בתוך הצבא.

מה שקשה לעשות כשיש משק בית לנהל וילדים שצריכים שיטפלו בהם.

מדוע אצל נשים הוא פחות משמעותי?אלעד

אני רושם בהכללה, כי ברור שאצל כל בחור ובחורה פרטיים המצב יכול להיות שונה-

בציבור שלנו גם כך בנות רבות עושות לפחות שנת שירות אחת, וחלקן ממשיכות משם למדרשה.

בחור, לעומת זאת, יכול לסיים צבא וגם להתחיל ללמוד מקצוע. שני תחומים שמשפיעים על הפרנסה בהמשך

הכל עניין של נורמות חברתיות מלכתחילהארווןאחרונה

כלומר אם נרגיל את הציבור שאין עניין להתחיל לחפש בגיל 18 וגם לא 21 ניצור מציאות שבה בני 25 ו26 גם יהיו מסודרים בחיים וגם לא יכנסו ללחצים מטורפים.

אם החיפוש יתחיל בגיל 24 שבו רוב האנשים עם תואר, לפחות הבנות הרוב המוחלט יהיו נשואים עד גיל 30.

 

היום חיים משותפים אומר לדאוג לאוכל, שכ"ד, חוגים לילדים, מטפלת, בי"ס[והדתיים עולים לא מעט], וכן כדאי שזה יהיה איכותי ויש עוד המון הוצאות.

וההורים שלכם לא יהיו צעירים- רמז עבה גם אם הם דאגו לעצמם לביטוח חיים- סיעוד- מושלם וואטאבר עוד צפוי לכם הרבה הוצאות גם עליהם בעתיד[כי הרי אם התחתנתם מוקדם תנחש על חשבון מי זה בא, וגם מה לעשות שהיום הפנסיה מוקדמת והחיים ארוכים].

 

לא פותרים בעיה בעידוד בעיה, הבעיה שיש גיל מוקדם לנישואים בציבור הדתי- אל תעודד אותו.

ההרגשה שהאידיאולוגיה הזו נובעת מכך שהאישה נהייתה מכונת ילודה[מישהו זוכר את המאמר של הרב מלמד והטבלה שלו, לעודד חתונה מוקדמת בשביל ילודה], וילודה מוגברת גם מעודדת עוני, בקיצור- לא טוב.

 

זה אולי היה נכון בימים שהיו מתים מוקדם והמנפאוזה הייתה מוקדמת, ואז אפילו בגיל 28 ללדת היה חלום רחוק, אבל היום?

 

מה שכן באמת אין הבדל גדול בין 18 ל21, ולכן קצת מצחיק אותי שכותבת הודעה כזו נמצאת בפורום כזה בגיל כזה...

 

ולה- התפתחות אישית כוללת קצת יותר מרק תואר[מה עם שנתיים ש"ל??? מה עם עוד דברים???]

 

 

ערבבת בין 2 נושאיםזהר הרקיע
בהתחלה דיברת על בעיה כלכלית. ואחר כך עברת לדבר על התפתחות אישיותית.
זה לא אותו הדבר.

סיבה כלכלית- זה לא סיבה.
זה רק מראה שאדם שקוע מדי בעולם הזה ובתכתיבים שלו.
זו לא הסתמכות על מזל. זו אמונה שמזונותיו של אדם קצובים לו..
ושאפשר ללמוד ולעבוד גם אחרי החתונה. והצורך להבטיח לעצמי מראש חיים נוחים ומסודרים נובע מחוסר אמונה.

איני אומרת שזה לא חשוב. רק שלא צריך לעצור את החיים כדי לאגור כסף.
אפשר להסתדר.

אני התחתנתי בגיל 27 וכל השנה הראשונה לא עבדתי כי לא מצאתי עבודה.
מי ערב לנו מה בדיוק יהיה איתנו?

אם משהי מרגישה מוכנה ורוצה כסף זה לא סיבה.
מנסיוני כמה שיותר רודפים אחריו יותר חשים בחסרונו.
ודוקא כשיחד עם ההשתדלות עבורו בונים אמונה שה' יהיה איתנו ויעזור לנו ומנסים לשמוח בחלקנו- אז חיים באושר גם במצבים שקצת דחוק..

והתפתחות אישיותית זה חשוב. אבל הביטוי שלה הוא באישיות ובמידות.לא במקצוע..
מסכימה למדייריבוזום

שכדאי להשלים שלב משמעותי בלימודים לפני הנישואין.

אח"כ זה הרבה יותר קשה, וגורר קושי כלכלי, ועלול להיות גם מאוד מתסכל. כדוגמא עולות לי כמה חברות שהתחילו ללמוד לתואר מעניין, אבל גם מאתגר ועמוס - ולא עמדו בזה כנשואות. מי שזה לא חשוב לה, ועושה חשבון שיש באפשרותה לכלכל את עצמה לרמת החיים שהיא תוכל להסתדר ולהיות שמחה איתה (ולדאוג לילדים שיהיו תלויים בה בעתיד וכו') - זה כמובן בסדר גמור. אבל זה דבר שצריך לחשוב עליו.

על סיום התואר או על הנישואין?~א.ל
על הנושא שבדיון. על מה שחשוב ומתאים לכל אחדריבוזום

על האם אני רוצה או לא ללמוד משהו תובעני, והאם (ועד כמה) יהיה לי קשה לעשות זאת כנשואה או לא, האם אתחרט על ההחלטה שלי, האם אוכל לפרנס וכו'... והגיוני שהרבה יענו לעצמם שהם רוצים ללמוד, ולחכות - הן מצד הרצון ללימוד והן מצד השתדלות לפרנסה, ויהיו כאלה שיענו לעצמם - שכעת חשוב להם להתחתן, ויעשו חשבון מדוקדק כיצד הם יסתדרו (הורים \ עבודה קשה \ לא ללמוד \ אחר).

כמו רוב התשובות לשאלות האלו:thinker

תלוי, אינדיוידואלי.

 

צורות התפתחות של אנשים שונות,

יש אנשים שמכניסים עצמם תחת סגנון ברור ומוצק מגיל צעיר, ויש כאלו שמפתחים אישיות לאט לאט.

יש כאלו שבשבילם המשפחה היא המימוש העצמי הראשון והבלעדי, ויש כאלו שמצרפים עניינים נוספים. לא כולם חולמים אותם חלומות...

 

הטעות קיימת כאשר אדם מנהל עצמו לפי עקרונות מסוימים ללא התחשבות בצורת ההתפתחות שלו עצמו.

נישואים לפי עשרים יכולים להיות הדבר הטוב ביותר ויכולים להיות גם נישואי בוסר, ולהיפך, המתנה לגילאים מתקדמים יותר, יכולה להיות חשובה להתפתחות האישית, ויכולה להיות בזבוז זמן.

 

תשובה "אבסולוטית" אפשר אולי לתת לשאלה "לאיזה סגנון אישיות יש לחנך" וגם זה לגמרי בערבון מוגבל...

 

בעניינים הטכניים, המציאות מראה שאם רוצים, בסוף מסתדרים..

מכיוון שאינני ראוי להיות הגאון של הדור,חסדי הים

אני חייב להתחתן עם אשה שתהיה מוכנה לגדל את גאון הדור הבא.

"יִבְחַר לָנוּ אֶת נַחֲלָתֵנוּ אֶת גְּאוֹן יַעֲקֹב אֲשֶׁר אָהֵב סֶלָה".

מה הקשר?!הסטורי
חחחחחחח הסטורי אני מדמיין אותך על פי הודעותיךצדיק יסוד עלום

עם וריד נפוח במצח אדום מזעם 💢

פותח האשכול הוא משהו בין טרול לרחפן (ואני נשמר במילותיי)

לא אדום מזעםהסטורי
יותר סקרן, חוויה אנתרופולוגית לנסות להבין את הראש של חסדי.


(לגופם של דברים, הוא לא טרול, גם לא 'רחפן' במובן הפשוט של המושג. אולי כן 'רחפן', במובן שהוא עוסק בדברים מאוד גדולים ורעיונות נשגבים, בלי מספיק 'בסיס ארצי לנאצלות'. מה שיוצר אצלו פער עצום בין האידאות ליכולת לממש אותן בעולם).

אני הייתי מדבר אפילו יותר בחריפות ממךצדיק יסוד עלום
אבל צריך לכבד ומי אנו בלא נימוסינו?
נכון. אבל האם מפני כך נעזוב את האמתחסדי הים

והאידיאות.

"כָּל זֹאת בָּאַתְנוּ וְלֹא שְׁכַחֲנוּךָ וְלֹא שִׁקַּרְנוּ בִּבְרִיתֶךָ. לֹא נָסוֹג אָחוֹר לִבֵּנוּ וַתֵּט אֲשֻׁרֵינוּ מִנִּי אָרְחֶךָ".

האם עם ישראל בגלות שהיה גוף מת עם תורת אמת הנטועה בתוכו, עזב את האידיאות?

לא. עסקנו באמת והרחבנו אותה בציצים ופרחים עד ש-ה' ברחמיו ריחם עלינו . "יְחַיֵּנוּ מִיֹּמָיִם בַּיּוֹם הַשְּׁלִישִׁי יְקִמֵנוּ וְנִחְיֶה לְפָנָיו".

אולי אני בינתיים סריס עץ יבש אבל אני לא יעזוב לעולם את ה' ולימוד תורתו, עד שה' ירחם עלי.

ממש לא לעזובהסטורי
עבר עריכה על ידי הסטורי בתאריך ב' בטבת תשפ"ו 20:22

עבר עריכה על ידי הסטורי בתאריך ב' בטבת תשפ"ו 20:22

אבל להתאמץ למצוא איך מקיימים אותם בפועל בארץ, בלי דמיונות שווא. איך מקיימים בארץ הזאת, לא באיזה עולם של ענני כבוד דמיוניים.

 

המצווה שלך היא לשאת אשה ולפרות ולרבות. כשיוולדו לך בעז"ה בנים המצווה עליך ללמד אותם תורה ולחנך אותם לקיום מצוות. האם הם יצאו גדולי הדור או קטני הדור - לא צריך לעכב אותך או לבלבל אותך כשאתה מחפש אשה מציאותית, 

"בהדי כבשי דרחמנא למה לך - מאי דמפקדת עלייך למעבד!!!"

"כַּלָּה קִשֻּׁרֶיהָ"חסדי הים
עד כמה שאני יודע, תקופת הגאונים הסתיימה ממזמן…נייקיי

איפה שהוא לפני כ 1000 שנים…

הסתיימה עם ירידת קרנה של יהדות בבל והעברת מרכז הכובד למערב

כדאי לפתוח שותי"ם של המאות השניםחסדי הים

האחרונות ולראות מה הם מכנים את חכמי דורם.

על כל פנים, בפסוק בפתיחת השרשור, כמובן רמזתי להחיית ישיבת הגאונים בארץ ישראל.

ישאלו אותך בשמים למה לא הייתקעלעברימבאר
חסדי הים, לא למה לא היית גאון או אבא של גאון (כמו הסיפור על רבי זושא).


כל אדם והתפקיד שלו בעולם. אחד המרבה ואחד הממעיט ובלבד שיכוון לבו לשמים. אני בריה וחברי בריה

אנא לא ר' זושא ידענא אלא מתניתא ידענא:חסדי הים
"לפיכך יהיו אומרים כל אחד ואחד, מתי יגיעו מעשיי למעשה אברהם יצחק ויעקב" (תנא דבי אליהו פרשה כג)
זה שכל אחד צריך לשאול, זה אומר שבהכרחadvfb

כולם צריכים להגיע למעשי האבות?

 

ואם נדייק הכתוב מתקמד במעשים, זה לא בכדי.

הכתוב לא מדבר על המדרגה הרוחנית של האדם.

 

 

אני לא מבין בדרגות רוחניות. אני רקחסדי הים

יודע ש'הברית מנוחה' כותב שאפשר להגיע למדרגות רוחניות יותר גדולים מהדורות הקודמים.

במיוחד בזמן הגאולה, כמו שהרב קוק מאריך בכמה מקומות.

ומי אמר,שאתה לא יכול וראויקעלעברימבאר
להיות בעל דרגה רוחנית גבוהה?
מסכים עם הרישאadvfb
מעשיך כמו אברהם זה לא חייב להיותקעלעברימבאר
כמו גדול הדור. כתוב כמו האבות, לא כמו משה
הכח הזה נטוע בנו מכח האבות להגיעחסדי הים

לדרגתם.

הם הורישו לנו את כח המידות והמעשים שלהם.

(כמעט כולנו לא צאצאים של משה, וגם יש להאריך ברוחב ובעומק שמשה לא הוריש את כוחותיו לדורות הבאים.)

..שפלות רוח

רק תיזהר לא להפיל את הילד בדרך עם הלחץ של התפקיד.

וגם עד כמה שזכור לי "נחית דרגא ונסיב איתתא" וגם שאישה עולה(או נשארת ברמתה) ואינה יורדת, בעוד הגבר יורד. ולכן ידידי וכו

לא ?

"בְּחַבְלֵי אָדָם אֶמְשְׁכֵם בַּעֲבֹתוֹת אַהֲבָהחסדי הים
וָאֶהְיֶה לָהֶם כִּמְרִימֵי עֹל עַל לְחֵיהֶם וְאַט אֵלָיו אוֹכִיל".
אם אתה אדם שמקשיב לאנשיםadvfb

כדאי לך להקשיב לכל האנשים שאומרים לך לרדת מהעץ.

אולי הם טועים, אבל כדאי להקשיב לקול הזה ולקחת אותו ברצינות. אולי הוא אומר משהו, אולי לא.

..צדיק יסוד עלום
עבר עריכה על ידי צדיק יסוד עלום בתאריך ב' בטבת תשפ"ו 13:48

לא חשוב

לרדת מעץ החיים?חסדי הים
"וְעֵץ הַחַיִּים בְּתוֹךְ הַגָּן". "עֵץ חַיִּים הִיא לַמַּחֲזִיקִים בָּהּ וְתֹמְכֶיהָ מְאֻשָּׁר". "פְּרִי צַדִּיק עֵץ חַיִּים. "וְעֵץ חַיִּים תַּאֲוָה בָאָה". "מַרְפֵּא לָשׁוֹן עֵץ חַיִּים".
לא, מעץ הדעת טוב ורעadvfb
"מסטרא דעץ הדעת טוב ורע דקשיר לון ביצר הטוב למהויחסדי הים
עזר בהדייהו".
..advfbאחרונה
מסכים עם הכותרתפשוט אני..
עם ההמשך פחות
הוריו של מר שושני דחפו אותו להיות גדול הדוראריק מהדרום
זה לא הפך את שושני להיות מאושר יותר, בספק אם הפך את הוריו.
לא דברתי על לדחוף. התכוונתי שאני ואשתי לעתידחסדי הים

נבנה בית מלא תורה וקדושה וניתן לו את מרב הכלים להיות גאון הדור, ואם הוא ירצה ויזכה הוא יהיה.

זה לא שנגיד לו תהיה גאון הדור.

"בַּיּוֹם הַהוּא יִהְיֶה צֶמַח ה' לִצְבִי וּלְכָבוֹד וּפְרִי הָאָרֶץ לְגָאוֹן וּלְתִפְאֶרֶת לִפְלֵיטַת יִשְׂרָאֵל".

רב' חסדי, אתה איש חמוד.די שרוט
יש לי בכלל סיכוי?מה כבר ביקשתי

אני יודע שהשאלה בכותרת קצת חריפה מדי אז אסביר...

לא יודע אם זה שייך לפה או לאר"מ אז כותב בשניהם.

עברו כמעט חודשיים מאז שהיא חתכה אותי. (לא יצאתי מאז מסיבה טכנית שקצת מנעה ממני להיפגש, ואני מרגיש שאולי זה קצת הזיק לי שאותה גברת ישבה לי במוח כל הזמן הזה ומצד שני גם עלו לי הרבה תובנות לגביה שלא חשבתי עליהם קודם אז אולי כן היתה מזה גם תועלת...לא משנה, זה לא העיקר. וגם סרו המניעות אז בעז"ה ממשיך.).

הנקודה היא שאני מרגיש שאני אולי קצת רגיש מדי. בכללי בחיים. ובדייטים זה מתפרץ במאתיים אחוז. כבר כתבתי על זה פה פעם אבל אז זה היה בהקשר של פרידות. עכשיו אני מתכוון בהקשר של אישיות.

זה היה הקשר הארוך יחסית הראשון שלי. יצאתי עם כמה בחורות לפניה ועם אף אחת לא התקדמתי באמת וגם תכלס לא היה כל כך שייך. כבר שראיתי את הפרטים שלה בהצעה הרגשתי שזה משהו אחר. וזה באמת היה. הבעיה הגדולה היא שלא הצלחתי באמת לקדם את הקשר. בכל רעיון שעלה לי חששתי שזה ילחיץ אותה, שהיא לא תגיב לזה טוב וכאלה. מפה לשם היא הרגישה שאני לא מוביל מספיק ועל זה (לפחות ככה אמרה) חתכה. היתה לנו שיחה ארוכה מאוד לפני שהיא קיבלה את ההחלטה, והמסר העיקרי שקיבלתי שם הוא "אתה באמת אדם טוב. באמת. לא פגשתי הרבה בחורים כאלה וגם אומרים שזה די נדיר אצל גברים. באמת התנהלת מדהים במהלך כל הקשר. הרגשתי שיש מי שרואה אותי ואכפת לו ממני. גם עוד לא פגשתי מישהו שמבין אותי ככה. יש לך לב כל כך טוב, וזאת אחת ה-תכונות החשובות לי. לכן ממש קשה לי לוותר על זה. באמת רציתי שזה יצליח. אתה מה שאני מחפשת. אבל אני מרגישה שזה לא מה שאני צריכה בחיים. אני צריכה מישהו חזק, יציב, שאני אוכל לסמוך עליו. ומבחינת הרגישות אני מרגישה שאנחנו קצת דומים מדי. וזה לא מה שאני צריכה לפחות בשלב הזה של החיים...".

מה שאני שמעתי זה "היית יכול ממש להצליח בתור בחורה. אתה לא גברי, אתה לא מסוגל לספק לאישה את מה שהיא צריכה בחיים, אתה רגיש מדי, מי שאמור לבכות בבית זה לא אתה זו אני, אין לך ביטחון עצמי, אתה לא החלטי, ובקיצור- בתור חברות היינו יכולות להסתדר יופי, אבל בתור בעל? תשכח מזה."

וכאן אני שואל כבר חודשיים ולא מצליח לקבל תשובה- למה אני אמור לצפות? מאז שאני זוכר את עצמי זה מי שאני. רגיש, מתחשב, אכפתי, דואג, שמח בלשמח מישהו אחר, מתכלב בשביל שמי שאני אוהב יהיה בנוח, וכו. אני לא מחפש מישהי גברית ושנחליף תפקידים. יש בי את הרצון הגברי הבסיסי הזה של לספק משענת, להוביל, להיות הקול השפוי. אבל בפועל זה לא מתבטא. בפועל היא נפגשת מיד עם הלב הטוב שלי, זה משמח אותה שיש גברים כאלה בעולם, ובזה מסתכמת התועלת שלה מהקשר. ואני? אני רק מאבד עוד את מעט הביטחון העצמי שנשאר לי. מי תוכל לראות אותי מעבר? ומי תוכל לאהוב את התכונות האלה באמת? יש מישהי שתשמח בזה שאני לפעמים לוקח דברים ללב והם משפיעים עלי? שאני חווה את העולם בצורה יותר עמוקה? שהלב שלי לא מסוגל לשמוע מישהו ובמיוחד מישהי שמחמיא לי בלי שיעלו לי דמעות?

זה קצת מייאש כל העסק הזה ובמיוחד הכנות שבה היא אמרה שאני אשכרה מה שהיא מחפשת ולמרות זאת החליטה לסיים את זה...

יפה טוב לדעתהפי
ראיתי עכשיו זוג בדייטהפי

הבחורה כמעט מתעלפת מקור

והבחור מדבר על מטבע ביטקון או משו כזה..

הבנת מה אני אומר?

אחי , היא בעולמות עליונים

ביטקוייןמשה

זה באמת מקום לרחף בו.

כמה קשה לומר קר לי?בחור עצוב
בנות תמיד צודקות ובנים תמיד טיפשים וחסרי תשומת לבצדיק יסוד עלום
יותר קשה מלאכול סרטים אחר כך שהוא לא שם לב אלייךיוני.ו.

מה שבטוח.

ושאף אחד לא שם לב אלייך, ולכן את חותכת מעוד אחד ועוד אחד למרות שהייתם יכולים להיות מאוד מתאימים.

תאמיני לי תלמדי הרבה יותר על הבחור אם תחליטי להגיד שקר לך ולבחון את התגובה שלו, מאשר להחליט לבחון אם הוא שם לב שקר לך בכלל מלחתכילה.

בכלל הגישה הזאת היא פוטינציאל להיות כדור שלג מתגלגל לחיי זוגיות מתסכלים.

הוא נדרש לעבוד על עצמו לשים לב יותר לדברים שמפריעים לה בדיוק באותה מידה שהיא נדרשת לעבוד על עצמה להרחיב את תחומי הביטוי וההבעה שלה מולו.

ברור שהיא צריכה להגידהפי
לא ציפיתי שידע לבד
הצעתי לכמה בחורות את המעיל שליבחור עצוב
כולן סירבו. אולי הגיע הזמן לכבס אותו. 
נראה לי שזה בסיסי להיות רגיש למזג האווירadvfb
כדאי שיהיה תשומת לב מצידוארץ השוקולד

אבל אם היא לא יודעת לומר שקר לה זה גם בעיה.

 

ולגבי עצם המקרה, אולי גם לה היה מעניין ממש שהיא לא שמה לב לקור.

חחחח לא נראליהפי

אני צוחקת כי עכשיו שעה אני אומרת לחברה די קר לי בואי לאוטוו כבר

פתאום דוכן של תכשיטים סייל כל הדוכן

מה לא ניקח????


והיא כולה עלק קר לך

הורידה לי את החשק לא לקחתי .

סתם פשוט היה יש ים אנשים


קיצר יש משהו שמעניין לך פחות קר

אבל בדייטים לי ספציפית קפוא

ואני חופרת לבחור שקר לי!

הוא לא יכול לפספס את זה

אז תקבעו מראש במקום סגורבחור עצוב
ואי אני חושבתהפי

שהתסכול הכי גדול שלי בדייט היה שנכנסו למסעדה ואז גילנו שאנחנו בטעות בחלק החיצוני שלה אומנם מקורה אבל חיצוני היה שם קור בלתי נסבל.


שזה קטע זה יחסי  כי עם גברים קפוא לי רצח

ועם חברות שלי חם לי כל הזמן המזגן על חום דולק 

אז אפשר לעבורבחור עצוב

זו לא בושה לומר לבחור שקר לך ותשמחי לעבור.

בסוף המטרה שלו שיהיה לך הכי נוח בעולם כדי שתוכלי להביא את כל כולך לפגישה( וגם להיפך כמובן).


אני אישית הייתי שמח אם מישהו תאמר לי מה יגרום לה להרגיש טוב יותר. 

ברור שאמרתיהפי
סוף טוב הכל טוב?בחור עצוב

יש כאלו שמתפדחות לומר וסתם סובלות. 

אפשר להגיד בטל ומבוטלהפי
לא הבנתיבחור עצוב
קורה לי הרבה בשרשור הזה
אולי זה דייט בין הראשוניםמישהי נשואה

והיא עדיין התפדחה להגיד

אני מקווה שבהמשך היא תגיד שקר לה

את ההרצאות בנושא כלכלה שהיית נושא בפני😂יעל מהדרום
אשה היא לא יועץ השקעותבחור עצוב
אשה היא אכן לא יועץ השקעותאריק מהדרום
אבל אתה הולך לאחד את ההון שלך וההון שלה להון אחד.


זה נושא מספיק חשוב כדי שלפחות תהיה לכם ראיה משותפת לגבי איך נכון להשקיע.


המצב שבו צד אחד משקיע כראות עיניו בכל מיני השקעות וצד שני כלל לא מעורב זה המצב הנפוץ אבל הוא מאוד לא בריא בעיקר בעיתות משבר שבו צד אחד יקבל תרעומת על ההשקעות הגרועות שלו.


וגם איך בן אדם משקיע אומר הרבה מאוד על הנפש של בן האדם ועל איך הוא רואה את העתיד שלו ושל משפחתו.

זה לא אומר שצריך לאכול לה את הראש על זה בפגישותבחור עצוב
ולגמרי אין לי בעיה לקחת אחריות על הצד הכספי בקשר. לא כל אחד חייב לדעת לעשות הכל. 
אכן לא כל אחד חייב לדעת לעשות הכלאריק מהדרום
אבל בנושא הספציפי הזה זה מאוד חשוב לעבוד יחד כי ישנן החלטות מאוד גורליות.


אם מישהו אחד אחראי על שטיפת כלים, זריקת זבל או ספונג'ה זה לא נורא כל כך אם הפרטנר לא יהיה לו מושג בנושא.


אבל בנושאים כמו ניהול ההון המשפחתי וחינוך הילדים זה מאוד קריטי ששני ההורים יהיו אחראים ביחד.


וזאת כי שני בני הזוג מוציאים ומכניסים (בדרך כלל) ואם לשניהם יש מטרה לחסוך להון עצמי לבית או לחתונות ובר מצוות לצורך העניין לא הגיוני שאחד מבני הזוג על דעת עצמו יחליט להוציא יום אחד הכל על ביטקוין כי הוא ראה טיקטוק ששכנע אותו זה הדבר הנכון.

חחח גדולהפיאחרונה
שוב נר בלי ביתאנונימיכלשהו

כל משב רוח מכבה אותו. נשארה רק פיסת שעווה חסרת צורה.

בעז"ה שנה הבאה 'נר לבי בית'חסדי הים

לפעמים רק צריך להחליף כמה אותיות בראש, כמו הדוגמה המפורסמת 'מחשבה-בשמחה'.

בעז"ה בקרוב ממש!

היום זה עדיין "זאת חנוכה" וההשפעה עדיין קיימתנפש חיה.אחרונה

אפשר עדיין להתפלל ולבקש ליד החנוכיה אפילו שהיא כבויה

 

 

בע"ה

לשנה הבאה נר איש וביתו

מתוך בריאות ושמחה#

איך עוברים את הפגישה השנייה?אביעד מילוא

יצאתי עם בחורות מקסימות אבל אף פעם לא עברנו את הפגישה השנייה (נחתך תמיד על רקע שהן לא היו בשלות לשידוכים ונכנסו לזה מתוך לחץ חברתי)

💁🏻‍♂️אבטיח ברזילאי

ענית תשובה מאוד מרגיעה בסיפא, פשוט תצא עם בנות שלא נדחקו לפני בשלות לדייטים.


אם זה גורף אז או שמאגר ההצעות שלך מזעזע או שיש סיבה אחקת וזה היה רק התירוץ. זה לא נורמטיבי סטטיסטית שעם כל הבנות לא עוברים מאותה הסיבה את הדייט השני.

נוטה לחשוב שזו לא רק "חוסר בשלות" מצידן, ושאם תהיה איתך אווירה נעימה וכיפית הן ימשיכו

זה לא שאין איתי אווירה נעימהאביעד מילוא

אני לומד מטעויות ומשתפר ומבין איך לעשות דברים פעם אחת התעלמנו מהטריגרים ובפעם אחרת זה צץ משום מקום

מחזק אותךאבטיח ברזילאי

קשה הזיווג כקריעת ים סוף

ההשתדלות היא לא רק לוגיסטית אלא גם להשתפר בתדר, ללמוד מטעויות וצעירויות, לקרוא את הבחורה, לרצות להיות נעים...

בהצלחה

יוצאים עם בחורות בשלות יותר…מבולבלת מאדדדד
אולי כדאי גם לחפש בחורות גדולות יותר
^^^ארץ השוקולד

ואם ההצעות ברובם הגיעו מאותו מקום/שדכן/שדכנית כדאי לשתף אותם ולהבין מהם איך להתמודד עם זה.

בהצלחה

כפי שכבר אמרובחור עצוב

לצאת עם בשלות יותר.

כדאי רק לוודא עם עצמך \שיחה עם חבר שבאמת זו הסיבה וזו לא גרסה מנומסת שלהן ל"זה לא אתה, זו אני". 

משקיעים יותרהפי
ומנגד משדרים נחת נעימות
אולי לבדוק בעדינות את הנקודה הזאת בבירוריםadvfb

אתה מדבר עם החברה שלה ושואל אם יוצא לה לדבר על הרצון לבנות בית וזה משהו שמעסיק אותה.. תוהה לעצמי איך לשאול את זה בדיוק. נשמע לי לגיטימי לשאול.

אם יצאת עם כמה בנות, ואף פעם לא הגעת לפגישה שנייה-לגיטימי?אחרונה

אולי לא נכון להפנות את האצבע כלפי חוסר הבשלות שלהן, אלא כלפי הגורם האחר בעסק?

אולי כדאי לברר עם מי ששידך, שינסה לברר אם יש משהו ספציפי וקיצוני בהתנהגות שלך שמרתיע.

שדכנים לחוצניקים ודומיהםTachyon

האם מישהו מכיר שדכנים לחוצניקים או בכללי אנשים שיכולים מצד אחד להיות מאוד דוסים ומצד שני מאוד פתוחים לעולם? 

אתה יכול לפנות אלי במסר (לא בשיחה אישית) ואתן לךחסדי היםאחרונה
מספר של שדכנית שעוסקת בזה.
לבנותמישהי 1
אני מנסה לשדך כמה שרק אני יכולה ואם יש לי עצה בשבילכן היא שהתמונה שאתן מעבירות תהיה הכי וואו שיש
לא פחות פוסלות אבל להן חופרים כל הזמן ששעון מתקתקתל אורות
שמראהלא עיקר ויתפשרו. אבל לבנים " מוותרים" ואומרים שלהם מראה חשוב, ואין מה לעשות, ויש מבחן 5 שניות ראשונות, וצריך לקבל את זה.. ( ויש מקומות שממש אומרים לבנים ש"מגיע להם" בחורה מהממת ויפה כשהם.. בלשון סבתא מרוקאית "בסדר בסדר" וזהו). אז לא, גם לבנות יש מה לומר, וגם בנים צריכים להקפיד על מראה, ללכת לאימון זוגיות כשצריך.. גם הם צריכים ללמוד להסתכל מעבר לחיצוניות.
הרהורים בעקבות שירשורים: למי לדעתכם יש יותר סיכוי?יוני.ו.

ולמה

 

1. "לא הולך לי בדייטים/מערכות יחסים, לא מתקדם לשום מקום, למרות שאני משקיע/ה ומנסה זמן רב." >> "זאת הסיבה שהפכתי להיות פריק/ית ומוזר/ה" >> "אני מיואש/ת וכבר בקושי מנסה"

 

2. "אני פריק/ית ומוזר/ה" >> "זאת הסיבה שלא הולך לי בדייטים/מערכות יחסים, לא מתקדם לשום מקום, למרות שאני משקיע/ה ומנסה זמן רב." >> "אני מיואש/ת וכבר בקושי מנסה"
 

נגיד שאלו שני סוגי האנשים. שניהם לא אידיאלים, אבל כנראה יותר נפוצים מהסוג האידיאלי, אז תנסו להתייחס אליהם, ולא לשבור לסוג שלישי. אם תקלטו את הלך הדברים תגלו שיש הרבה פחות מקום לקטנוניות.

 

(חסכתי את הניסיון לעדן/ פוליטיקלי קורקט למינהם)

אולי יעניין אותך