הנושא שלא דובר פה, הוא איך מעמד האדם הזה לפני ה'.
כל אחד יודע שמי שחזר בתשובה באמת - התחרט עזב וקיבל לעתיד - הרי הוא בע"ת, כמובן יש מדרגות גם בתשובה.
"ראשוניות" אינה "תאוה גופנית". היא בריאות בסיסית נפשית. לפעמים מרוב שמדברים על "רוחניות", מאבדים מושגים נורמליים פשוטים.
לא הבנת כנראה מה שהבאתי לגבי "באותו פרק ואותה אשה". דווקא בגלל שהרמבם פסק זאת, זה אומר שאדם כזה הוא אכן בעל תשובה גמור. אבל ברור שאשה שתאמר: אינני רוצה להתחתן איתו, שהרי הוא מעונין במישהי אחרת כעת - זו בריאות נפשית פשוטה לגמרי, ששייכת גם לתפיסה יהודית נכונה של נישואין. וזה לא סותר שהאיש הזה הוא לגמרי בע"ת, ומבחינה רוחנית רצוי ואהוב לפני ה', וכך גם יש להתייחס אליו.
אז הנה אנחנו רואים - שיכול להיות מצב שמישהו אכן נקי לגמרי כלפי שמיא, ועדיין דברים שעבר מפריעים לנישואיו, ולא בגלל "תאוות גשמיות" אלא בגלל עדינות נפשית. אלו דבריפ פשוטים לחלוטין.
והרצון ל"ראשוניות" אינו "תאוה גופנית" חלילה. דומני שלחשוב כך זה "גשמי". מי שמתכווין לזה - הרי ברור שהוא מתכוין מצד היחס הראשוני עם מישהו. נישואין זה דבר אישי לגמרי, לא "סידרה" (אע"פ שיש מצב לעיתים של "התחדשות" בגלל אילוצים). ולכן, יכול להיות שאדם מבחינה רוחנית, מעלתו לפני ה', הוא אכן מצוין, אבל מבחינת בנין הנישואין - הנושא הזה מפריע, ומסיבות יפות מאד. למשל, למי שגדל בתרבות של הרחוב ("גשמית") זה לא כ"כ יפריע אולי. למה? לא כי הוא יותר "רוחני" והולך לפי הרמבם.. ההיפך - כי הוא גדל אולי בתרבות שבה כל מושג הנישואין התעוות.
אדם שמושגיו נורמליים וטהורים - יוכל להעריך מאד מעלה רוחנית, אולי אפילו יותר משל עצמו - ועם זה גם לראות הפרעה קריטית בנושא של אי הראשוניות, ודווקא בגלל המושגים היהדותיים הנורמליים שלו על נישואין ועל איש ואשה. זה מה שהסברתי.
ואכן, זה מעבר לכל הבעיות שעלולות להיות ב"סחיבה" של דברים, וכן ביכולת לבנות קשר מחודש לגמרי. קשר מחודש לגמרי זו שאיפה טהורה - לא "תאוה גשמית". והתורה לא הבטיחה שמי שה' לגמרי מחל לו - הוא יוכל לבנות את זה. אפשר שכן ואפשר שתהיה בעיה.
רק כדוגמה: גם אדם שעשה חלילה את השני נכה - יכול לחזור בתשובה. ואם גם השני ימחל לו, הוא יהיה בע"ת גמור. את האיבר שכרת ח"ו, זה לא יחזיר. וזה היה הנושא כאן. הצד הקדושתי-הנפשי. הערך של הראשוניות מבחינה נפשית. ולא מצד אחד ה"גשמיות", או מצד שני, ערך התשובה כלפי שמיא.