פריקה? תסכול? לא ברור..חפרנית גאה=)

החולצתנועה מתנוססת בארון,

מחכה לרגע שבו אצטרך ללבוש אותה.

מדמיינת את עצמי פוסעת חנוטה בה לעבר הסניף

עומדת, מצפה, נרגשת

ואל השבט שלי נכנסת.

אח שלי יוצא ואני רוצה להיכנס.

רוצה את החולצות שלו לרשת.

ואז השיחה עם המדריכה....

והאכזבה...

לא. לא נכנסתי להדרכה.

היי אל תתיאשי!!~טלוש~

העולם כולו עדיין לפנייך.. הדרכת חוץ, גרעינים, עוז ודברים כאלה, מד"א, קו לחיים ועוד מלא עמותות בסיגנון.. אפשרות אחת נסגרה בפנייך אבל עכשיו נפתחות עוד מיליון..

כ"כ נכון!! ^^אחת מהשומרון

וחולצתנועה??

יקרה, החולצה הכי אהוב עליי בארון זאת הזאת עם השרוך, והסמל על הכיס..

מבחינתי היא החולצה שלי עד הקבר.

 

בנ"ע זו לא תנועה של ילדים בכיתה ו' או ח', זה תנועה של נוער. ונוער לענ"ד זה כל מי שעדיין יש לו אש בלב.

תמצאי תחומים לפעול דרך התנועה עכשיו. יש כ"כ הרבה!!

הקיץ נפתחה מחלקת חב"ב בתנועה. פני אליהם.

תקימי גרעין נחשון בסניף שלך, תתנדבי במחנות הקיץ, תתרימי לסבסוד מפעלים לחניכים,

תעזרי בחודש ארגון לקומונרית, ולחברות שמדריכות (הם צריכות מלא עזרה, ואם תעשי את זה בשמחה ובעין טובה - מבטיחה לך שכולכן תצאו נשכרות..), תמצאי סניף חוץ (זה רק שבת ושלישי.. אמא תסתדר), תערכי את העלון הסניפי, תעבירי פעולות חב"ב..

אבל העיקר - אל תרגישי מנותקת מהתנועה.

את חברת בני עקיבא בכל כולך! את לא חייבת להיות מדריכה בשביל זה!!

ותגדלי, ויש של"פ, וגרעיני ש"ל, ובכלל בשרות.. וגרעיני סטודנטים, ותנועת הבוגרים ועוד ועוד..

עכשיו הרומן שלך עם התנועה רק מתחיל.. ממליצה לך לא לתת לו לעבור לידך. אין על התנועה המדהימה והמיוחדת הזאת בכל העולם!!

 

חברת בני עקיבא בת 19..

הדרכת חוץ! יש מלא סניפים שמשוועים למדריכים..נענע בחסה
ויש אמא בבית שמשוועת לעזרה ואני חוזרתחפרנית גאה=)

רק בשלישי וחמישי הביתה...

אני מדריך חוץ שלומד בפנימיה מלאה!סרוג על הכיפה

אם את מרגישה שבאמת יש לך מה לתת לחניכים תיכנסי להדרכה!

הדרכת חוץ זה דבר ענק!

בהצלחה!

חפרנית גאה-מזדהה לגמרי..אני בדיוק כמוןך.. סאלח שבתי
אי נואוו..חפרנית גאה=)
דּוֹר הֹלֵךְ וְדוֹר בָּא וְהָאָרֶץ לְעוֹלָם עֹמָדֶתבניעקיבא

וְאֵין כָּל-חָדָשׁ תַּחַת הַשָּׁמֶשׁ.

לצערי, אתם לא הראשונים במצב כזה, וכנראה גם לא האחרונים.

חפשו מישהו מסביבכם, מהשבטים הגדולים יותר שגם היה במצב כזה. דברו איתו. זה עוזר.

הבעיה-זיפזיפ

השבטים הגדולים יותר הם קטנים יותר... אז לא היה שם אפחד במצב כזה..

לא אני לא חושבת שצריך להדריך חוץ בכל מחירלויה
אם זה אומר בקושי להיות בבית כשכ"כ צריכים אותך, לדעתי צריך לחשוב על זה שוב... בכל זאת, עניי עירך קודמים.. צריך לחשוב גם על המשפחה ולא רק על עצמי ועל הרצונות שלי..
היי,מדריכה =]אחרונה

ב"ה זכיתי באח מדהים שפתח לי את האופקים עוד לפני כל הסיפור של הכניסה להדרכה, ואני הלכתי להדרכת חוץ מבחירה. ולכן נק' המבט שלי על כל סיפור הכניסה להדרכה אולי קצת שונה. אבל גם מאיך שאני רואה את זה, וגם משיחות שהיו לי עם כל מיני אנשים מכל מיני סניפים ובכל מיני נקודות בחיים, בסופו של דבר המסקנה היא אותה מסקנה-

הכל מלמעלה!!! באמת! ברור שקשה לראות לך עכשיו לטווח הרחוק, אבל ה' מכוון הכל וכל מה שקורה הוא טוב בשבילך. אני מרגישה שאני ממש מדברת בסיסמאות, אבל כל מה שנראה לך בתור קושי הוא ההזדמנות הכי טובה בשבילך לצמוח ולהתקדם.

 יש לי חברה שמאד רצתה להיכנס להדרכה ביישוב ולא נכנסה, וזה היה לה מאד קשה. היא חיפשה סניף חוץ ולא מצאה, היא התחילה להתנדב בעמותה כלשהי, והיא לא הרגישה שהיא פועלת שם מספיק ועזבה. היום (בדיוק שנה אחרי כל הכניסה להדרכה וזה) היא לא פועלת בשום מסגרת קבועה שמוגדרת כאיזשהי עשייה התנדבותית. ובכל זאת, ברור לי שהיא צמחה ונבנתה מזה. שהיא למדה עוד על עצמה ועל דברים אחרים. אני חושבת שצריך להתייחס לזה, ולכל דבר בחיים, כהזדמנות להתקדם ולהיבנות טוב יותר, והכי חשוב- לזכור שהכל מה' והכל לטובה.

 

 

בהצלחה!!

 

 

לפי דעתכם:שמיניסט באמ"ש
האם צריך להקים תנועת נוער בגרעין שנכנס לתוחמת הצפונית ב"רצועת עזה"?
הנחשון יוצא לטיולים עם כל הסניף?אנונימי (פותח)
תלוירעות שרהאחרונה

בנטיעות וכזה נראה לי שכן

במחנה יש משהו נפרד

אני צריכה פעולה פיגוזית על תפילהאחי אהוביה

יש למישו אולי?

קצת יותר פרטים, גברת תותחיתימח שם עראפת

לאיזה גיל, איזה חלק שקשור לתפילה?

אשמח גם..אנונימי (2)

כיתה ד..

על החשיבות של להתפלל מנחה בסניף..

אצלנו אחרי המפקד כל שבט מתפלל לבד והרבה חניכות לא ככ שותפות במקרה הטוב יושבות בשקט במקרה הרע גם מדברות ואז יוצא שמי שמתפללת כביכול מפסידה כי היא לא בענינים.

רוצה פעולה מפוצצת כזאתי על תפילה ולמה חשוב שיגרה אותם להתפלל..

לכיתה ואחי אהוביה

חלק ממערך בת מצוה

באמת להעביר להם את ההרגשה שתפילה זה לא עול, זה לא עוד משימה מעיקה שצריך לסמן עליה וי.. 

צ'אט ג'יפיטיזיויק

להלן מערך שיעור של חצי שעה בנושא תפילה, המיועד לנוער דתי בכיתה ו' ומחולק לשלושה חלקים של 10 דקות כל אחד. המערך מותאם לגיל ולרקע הדתי של התלמידים, תוך שימוש בשפה פשוטה ופעילויות קצרות וממוקדות:

חלק ראשון: פתיחה והיכרות עם הנושא (10 דקות)

מטרה: לעורר עניין ולחבר את התלמידים לנושא התפילה.  

דקה 1-2: שאלה פותחת  

שאל את התלמידים: "מה אתם מרגישים כשאתם מתפללים? משהו מיוחד או אולי משהו שקשה לכם בזה?"  

תן ל-2-3 תלמידים לשתף בקצרה (30 שניות לכל אחד).

דקה 3-5: סיפור קצר  

ספר סיפור קצר על חנה מהתנ"ך (שמואל א', פרק א'): "חנה התפללה בלב שלם לבקש בן, והתפילה שלה הייתה כל כך חזקה שהיא ממש דיברה עם ה' כמו עם חבר."  

שאל: "מה אתם חושבים שהפך את התפילה שלה למיוחדת?"

דקה 6-10: דיון קצר  

שאל: "למה לדעתכם חשוב להתפלל? מה זה נותן לנו?"  

עודד תשובות כמו: קשר עם ה', שקט בלב, תחושת תמיכה.

חלק שני: הבנת התפילה דרך פעילות (10 דקות)

מטרה: להמחיש את המשמעות של התפילה בצורה חווייתית.  

דקה 1-2: הסבר קצר  

אמור בצורה פשוטה: "תפילה היא כמו שיחה עם ה'. לפעמים אנחנו מבקשים, לפעמים מודים, ולפעמים סתם רוצים להרגיש קרובים."

דקה 3-8: פעילות קבוצתית  

חלק את הכיתה ל-3 קבוצות קטנות.  

תן לכל קבוצה משימה:  

קבוצה 1: כתבו 3 דברים שהייתם מבקשים בתפילה.  

קבוצה 2: כתבו 3 דברים שהייתם מודים עליהם.  

קבוצה 3: כתבו 3 דברים שמרגישים לכם קרובים ללב בתפילה (למשל: שיר, מילה או רגע).

כל קבוצה מקבלת דף ועט, ויש להם 5 דקות לעבוד יחד.

דקה 9-10: שיתוף מהיר  

נציג מכל קבוצה משתף בקצרה (30 שניות לקבוצה).

חלק שלישי: סיכום וחיבור אישי (10 דקות)

מטרה: לעזור לתלמידים לקחת את הנושא איתם ליום-יום.  

דקה 1-3: דבר תורה קצר  

אמור: "בתפילה אנחנו לא רק מדברים, אלא גם מקשיבים. כמו שכתוב בתהילים 'קרבת אלוקים לי טוב' – כשאנחנו מתפללים, אנחנו מתקרבים לה'."

דקה 4-7: פעילות אישית  

תן לכל תלמיד דף קטן וכתוב עליו: "כתבו משפט אחד שהייתם רוצים להגיד לה' בתפילה שלכם היום."  

תן להם 2-3 דקות לכתוב בשקט.

דקה 8-10: סיום מעודד  

אמור: "כל תפילה חשובה, גם אם היא קצרה או פשוטה. נסו השבוע להתפלל משהו קטן מהלב שלכם."  

סיים בשאלה: "מי רוצה לשתף את המשפט שלו?" (רשות, לא חובה).

הערות למנחה:

שמור על אווירה קלילה ומכבדת.  

התאם את הקצב לפי התגובות של התלמידים – אם חלק אחד מתארך, קצר את הבא.  

הבא דף ועטים לפעילויות.

אם זה בשבת קודש תעביר בעל פה.

בהצלחה!

חמוד אבלאנונימי (2)

מחפשת יותר פעולה עם משחקים שבסוף מתקשרים לענין התפילה פחות דיונים ושאלות

צריך משו עם נשמה 😉אחי אהוביה
כן ברור אבלאנונימי (2)

מנסיון כל הדיונים וכו לא ככ פועל הם צריכות לזוז חח

לאלא התגובה שכתבתי היתה לזו של @זיויקאחי אהוביה

אני ממש מסכימה איתך..

אה הבנתייאנונימי (2)
טוב אז אם את מוצאת משו אני אשמח שתעדכניאחי אהוביה
סגורראנונימי (2)
מה את מחפשת?אנונימי (2)

לאיזה כיתה?

 

לגמריזיויק
יש לי כמה חומריםאנוני-מי?
אז אני אשמחאחי אהוביהאחרונה
מכירים סניף בנע בירושלים שמחפש מדריכת חוץ?תורת חיים בעiז

חברה שלי מחפשת וכדאי גם סניף שהוא נורמלי ולא עכשיו ממש חילוני (סניף מעורב זה ממש אחלה)

מדשיותאנונימי (פותח)

טוב נושא קשוח אז ככה..

בתחילת ההדרכה היה לי ולמדשית שלי(נקרא לה א )בעיה עם עוד מדשית שלנו(נקרא לה ב) (אנחנו רביעיה). היה קשוח ממש. מלא אנשים התערבו בזה (הקומונרית, מהנוער ובכללי כל הצוות וכו)אומרת דוגרי הרבה מזה זה אני ומדשית א הגזמנו וחיפשנו אותה מלא ממש וכל דבר שעשתה הערנו לה ודווקא מדשית ב היתה בהקשבה וכיבדה ממש וממש השתדלה לשנות(מה שאני משה לב בדיעבד עכישו אז סתם הייתי חמה עליה ברמות לאיודעת להסביר למה). 

אחרי התערבות ודיבור הבעיה נפתרה(לפחות ככה אני ראיתי אתזה.) ביקשתי סליחה ושמנו את הדברים מאחורה.

עכשיו שמתי לב שמדשית א כל הזמן מעירה/ מחפשת את מדשית ב כאילו על סתם דברים היא איחרה טיפה כי אבא שלה במילואים ועזרה קצת בבית והיא עשתה פרצוף ואמרה לי אחכ שזה לא ניראה לה ובכללי על כל דבר היא מעירה מעקמת אף וכו.

עכשיו יש לי התלבטות אם להעיר לה ולהגיד לה כאילו היה מריבה את צודקת אבל שמנו תדברים מאחורינו תני לה קצת להוכיח את עצמה לא כל הזמן להסתכל בזכוכית מגדלת על מה שהיא עושה. או להתעלם ולראות מה יקרה ואולי להגיד לקומונרית

קיצור מקווה שיצא מובן מה אומרים?

תשחרר. לא בידיים שלךמשה
בכלל. אנרגיה של אנשים אחרים לא בשליטה שלך,סשום צורה. רק התגובות שלך.
כן אבלאנונימי (פותח)אחרונה

בסוף עכשיו לא כ"כ מרגישים את זה אבל אם זה ימשך זה יגיע למצב שהיה לפני כן שלא דיברנו המדריכות מלבד מי מכינה את הפעולה. מצב שבטוח לא רוצות להגיע אליו. אף אחת.

סיפור אהבה בסניף | עלילתי קצרElad Mukades

מצרף סרט קצר שעשינו, מסוקרן לשמוע תגובות ומחשבות שלכם עליו

 

במשפט - יוני המדריך, חותך את הקשר עם סיגל מבני עקיבא, בשם התחזקותו הרוחנית, אך מגלה שההתמודדות רק מתחילה. 

סניף בלי מבנהתורת חיים בעiז

מה עושים בחודש ארגון? לגבי צביעת קירות

צובעים על בדיםadvfb
אנחנו צבענו פעם על דיקטים, אפשר גם אולי במקלטהחנוניתאחרונה
קלסר הדרכה ונחשוןאוריהש

רעיונות לקטעים/משפטים לקלסר הדרכה?

וכמובן רעיונות למה להכניס לבפנים (חוץ מהכנת פעולה, רעיונות לערבים וכו)

 

ואשמח גם לקטעים ולמה להכניס לקלסר של נחשון (קטעים על עשיה וכו)

 

תודה רבה!

אולי יעניין אותך