אני שואלת ברצינות בעקבות דיון עם קרובה...
תהיתי לעצמייטבתה
אני שואלת ברצינות בעקבות דיון עם קרובה...
יכול להיותנפשי תערוג
אם מישהו מאמין שהוא זכאי למשהו מסויים
ולא שמח בשאר הדברים שהקב"ה שלוח לו
אבל זאת בעצם ההפך מאמונה
זאת גאוה במובן מסוים
התכוונתייטבתה
יותר למה שכתבה ספירלית.
לגבי מה שכתבת- צודק, מסכימה...
אמונה אמיתית- לא נראה לינקודה
יצר הרע יכול לבוא בתחפושת של אמונה, אבל לא נראה לי שאמונה אמיתית יכולה להביא לדבר לא טוב כלשהו.
אולי רק לעיכוב נכון- למשל אדם עם ביטחון ואמונה אמיתיים פחות יתפשר, וימשיך בסבלנות עד הרגע הנכון.
אבל אמונהיטבתה
מבחינת השתדלות תכל'ס זה יכול לקלקל ואז זה כבר בעייתי...
ואני חשבתי שאת מתכוונת לאמונה גדולה שעלולה לבוא עלספירלית~
חשבון ההשתדלות למציאת בן זוג
כן לזה התכוונתייטבתה
אממ...חשבתי על זה ממש היוםספירלית~
יטבתה- אם לזה ^^^ כוונתךיעל מהדרום
לק"י
אז אני לא אומרת לך להפסיק להשתדל, לא תמיד זה כדאי.
אבל אני יודעת מעצמי, שלפעמים אני נותנת לדברים לזרום לבד והם מסתדרים (זאת כנראה איזושהי אמונה שיהיה בסדר בסוף).
אבל שוב, אני לא בטוחה שכדאי לחיות כמוני..
למרות שלתת לקב"ה חלק חשוב במה שקורה זה כדאי 
כן גם אני זורמת עם הקב"ה זה בסדר
יטבתה
אבל תהיתי לעצמי שאולי זה בעייתי..
עם עצמי אני מרגישה בסדר ב"ה 
אבל מהתגובות של הסביבה ועוד כמה זה עלה לי...
זאת לא אמונה חזקה מדי, זו טעותתמים בחוקיך
וכן, זה יכול להפריע, בהחלט...
לכן צריכים ללמוד אמונה, והרבה, ויפה שעה אחת קודם..
לכן אמרתי אמונה אמיתית
נקודה
הקב"ה שם אותנו בעולם המעשה, ואמונה אמיתית מבינה שהקב"ה רוצה את המעשים שלנו,
ואת ההשתדלות שלנו.
השתדלות זה לא סותר אמונה, אלא מבטא אמונה.
השתדלות אומרת אני לא מפחד לעשות, להעיז, להיחשף, לצפות, להרגיש וכ' וכ'...
פסיביות היא חוסר אמונה בהתגלמותה.
פסיביות זה להישאר באזור הנוחות, כמו שבלול,
ואם אתה יהודי מאמין אז היצר הרע הזה בא בתחפושת של :"אמונה".
צריך לדעת במה אנו מאמינים.
אם הקב"ה שלח אותנו לעולם המעשה, זה כדי שנפעל כאן בעולם ולא להפך.
בזאת תמה ההרצאה 
דעת הגר"א בפירושו לזוהר בענין:חסדי הים
זו לשון חריפה, ביטול תורה להתעסק בכל שהואעוגי פלצת
בענייני זיווג?
הוא לא מתכוון בכלל לביטול תורה, אלא כמו שר' חייםחסדי הים
אלא יבטח בה', שה' יסדר לו את זיווגו. אנשים ימשכו אחרי היופי הטבעי שבו, שמתעמעם ונשחק, אם האדם מנסה ליחצן את עצמו.
והרמב"ם כותב שצריך לחפש כמו מי שמחזר אחר אבדתו...נקודה
האמת שבכל דבר שקשור לאמונה וביטחון לכל אחד יש את הנפש שלו והתפקיד שלו.
יש מי שעבודתו היא ביטחון כמו חיזקיה המלך שהלך לישון בזמן המצור, ויש את דוד המלך שאמר "ארדוף עד כלותם" וכ'.
ה' בוחן כליות ולב והוא יודע מתוך איזה רגש אנו מונעים באמת.
אמונה אמיתית ונכונה לא יכולה לעולם להפריע.
שימוש באמונה כתירוץ כן.
הגמרא בקידושין כבר אומרת את זה, הגר"א מתכווןחסדי הים
ובמקום אחר שמעתייטבתה
שלא שווה לו לאדם כל לימוד תורה ומצוות ללא אישה..
ח"ו שלא שווה כל התורה והמצוות של הרווקחסדי הים
נכון, שכל התורה והמצוות של האדם אחרי החתונה, הם במדריגה הרבה יותר גבוהה. רק ע"י חתונה, האדם יכול להידבק ולאהוב את ה' תורתו ומצוותיו, בצורה מהותית, והרווק עובד את ה', רק עם ניצוצות של הדביקות והאהבה הזאת.
היפלא מה' דבר?מדברצין
יש מדרגות באמונה וביטחון בה' וכל אחד צריך לדעת את מקומו
אם כשכואב הולכים לרופא
וכשרוצים לאכול הולכים לקניות ...ולעבוד... זה מעיד על רמה מסויימת של ביטחון .
אם כשרעבים מרימים ראש לשמיים ומצפים שיבוא אוכל אז זה מעיד על רמה אחרת בביטחון.
אצל ה' הכל אפשרי
ואנחנו נדרשים גם לבטוח וגם להשתדל
רק שכל אחת ואחת ידעו את מקומם. ולא ידמיין דווקא בחיפושים שהוא מליון מדרגות מעל מה שהוא באמת כי זה כבר לא ביטחון אלא עצלות ופינוק
הגר"א כותב שמהות הזיווג זה בטחון בה'חסדי הים
יכול להרוס לבנאדם את החיים!מושה זוכמיר
לעניות דעתי הקובעת,![]()
אם אדם מתנהג כאילו שבמדרגה גבוהה בעבודת ה', למרות שלא נמצא במקום הזה,
לא רק שיפריע לו במציאת הזיווג, סתם ידפוק לו את החיים, ובסוף גם יגרום לו להתייאש מעבודת ה'.
לדעתי,אבא שמואל
אם את באמת במקום הזה של בטחון, בזה מיצית את ההשתדלות.
רק לפעמים אדם נמצא בכאילו בטחון ואז הוא לא משתדל ויוצא שאין לו לא בטחון ולא השתדלות..
ואיך שלא יהיה הזיווג (כמו כל דבר אחר) יגיע בדיוק בזמן הנכון, רק כדאי להיות בשמחה (אמונה/בטחון) עד שיגיע
.
אני לא חושבת שזה קשור ל"אמונה חזקה" מידי.פייגליניזית
אולי זו עקשנות על פרטים, או סתם עקשנות.
יש המון חזקים באמונה, אבל לא עקשנים מרובעים..
(לא מדברת ספציפית אליך אלא אל תוכן השאלה)
כמו שכבר אמרתייטבתה
מישהי פעם אמרה ליספירלית~
שאם יש עודף השתדלות זה גורם לך לחשוב שהכל בזכותך
ואם אין השתדלות בכלל אז..גם לא טוב
צריך איזון
אבל לא נראלי שחידשתי לך פה הרבה
אהה
פייגליניזית
ברור שאם אין השתדלות, אין לסמוך על הנס. מאוד סביר שזה מה מפריע לבן אדם למצוא את הזיווג שלו,
תריך להבחין בין הגישה הרווחת של הינף היד "אה, משמים. הכל משמים... כשהשם ירצה הוא יבוא", לבין באמת תפילה להשם, וכו'.
אם הכל הולך על פי הינף היד הזה, זה לא מאשר בריחה, במקום להתמודד אל מול המציאות.
עד כמה זה מפריע? אין לי מושג. מן הסתם זה מה שמפריע וחוסם, כי אין לאן להתקדם "כשהשם ירצה... משמים..."..וכו'.
חייב אבל לעשות השתדלות?!!הזיווג לא יגיע פתאום...b.n
אתה שואל או קובע?יטבתה
חושב שצריך וחובה לעשות השתדלות!b.n
יש מצב...b.n
אם הוא בטוח שמגיע לו בן/בת זוג עם תכונות מסוימות ובכלל יכול להיות שהוא לא נמצא באותה מדרגה...
עוד כמה נקודותחסדי הים
2. הגר"א כותב שיסוד המידות הטובות של האדם, זה מידת הבטחון. אדם שבוטח בה', לא יתאווה למה שלא שייך לו, ולא יכעס, ולא יהיה עצב, אלא ידע שה' שם אותו במצב הכי טוב. תיקון המדות, הוא הדבר הכי חשוב בקשר בין בני הזוג.
3. ההשתדלות צריכה להיות לעשות את רצון ה' ומצוותיו, כמו שכתוב 'בטח בה' ועשה טוב', וכמו שמפרש על זה בעל 'ספר הבטחון' שכתב אותו אחד מהראשונים. לכן כל ההשתדלות בזיווג, צריך להיות בכוונה לקיים את רצון ה', ובאופן שזה רצון ה'.
אז...יטבתה
מי שמשתדל בכל מאודו ונפשו הוא נחשב "המאמין"
מאשר מי שמתפלל ומקווה שה' יושיע אותו ומשתדל מעט בשביל המצווה?
בזיווג ההשתדלותחסדי הים
כשאדם משתדל בצורה אגואיסטית של שיווק עצמו ומעלותיו, זה פוגע בקשר שהוא הולך לבנות, ונגד רצון התורה, לפי הגר"א.
ההשתדלות הטהורה בזיווג, האדם המאמין צריך להתאמץ בו בכל נפשו ומאודו, אבל מטבעה היא מוגבלת.
לכן הגר"א כותב, שהעיקר הוא הביטחון בענין הזיווג.
תודה,נקודה מעניינתספירלית~
אני ראיתי מישהו שבגלל אמונה חזקהחליל הרועים
החליט שהוא מצא את ה'זיווג שלו' מהר,
והסוף גם הגיע מהר... ל"ע.
יש גישה מרכזית ביהדותפיבו
שלא כ"כ מוכרת כיום שלאדם יש השגחה פרטית ע"פ מעשיו
ואדם שאינו צדיק (בינוני) אין השגחה על כל מה שקורה לו
והוא תלוי במידה מסוימת בהשתדלות ובמקרה
לפי הגישה הזו ודאי שמי שבוטח יותר מכפי שמגיע לו יפסיד
כיוון שהוא סומך על מה שלא קיים
יטבתה
רמב"ם רמב"ןפיבו
גם באור החיים משמע ככה
בדיוק יצאתי ממבחן "הרמב"ם ומשנתו הפילוסופית"תילה
ואני רואה את זה..
אז כן, זו הגישה של הרמב"ם הכתובה במורה נבוכים.
ציטוט מספר "האמונה והביטחון" שכתב אחד הראשוניםחסדי הים
עצם הבטחון על ה', יש בכוחו לעורר רחמים של ה'. מה שנכון, שאדם שלא בוטח בכל לבו, יש סיכוי שה' לא ירחם עליו. אבל האדם הבוטח בה', נכנס תחת כנפיו, וה' שומר ומשגיח עליו.
תעיין בפירוש הרמב"ן לאיוב לו,זפיבו
שהרשע מושלך אל המקרים
נכון! אבל כשהוא בוטח בה'חסדי הים
מקור?פיבו
הרמב"ן מביא מקורות לדבריו ומאף אחד מהם לא משמע חילוק כזה
אמנם אפשר להבין כך בנפש החיים אבל להעמיס חילוק כזה לרמב"ן ללא שהזכירו זה מוגזם
(גם בנפש החיים נראה שמדובר על דבקות במחשבה שלא ניתן להתנהל בחיים איתה
אלא לזמן מוגבל אפשר להגיע אליה ולכן היא מוצגת לעת צרה)
כבר הבאתי מקור מספר "האמונה והבטחון"חסדי הים
אז למה סתם לעשות סתירה בין הרמב"ן לבית מדרשו, כשלא צריך.
מה שכתוב שם לא קשורפיבו
הוא מדבר על לבטוח ברחמי ה', וודאי שהכוונה לאדם שמתכוון לחזור בתשובה שהרי
כל האומר הקב"ה ותרן יוותרו מעוהי, ולא לגבי השגחה בזמן הרשע.
(הרי בפסקאות לפני הוא כותב שהמאמין לא יבטח שמא יגרום החטא או כי אין הבטחה
"אך לפי פשט הפשוט אפילו לא היה יעקב מצר שמא יגרום החטא אלא מצד נוהג שבעולם, ר"ל מצד החיל הגדול שהיה עם עשו, כמו שנאמר וארבע מאות איש עמו, לא היה בטחונו בבורא חסר כלום אם יירא שלא יזיקנו עשו, שכך אמר הקדוש ברוך הוא והנה אנכי עמך ושמרתיך, כלומר הוא ובניו, שלא יקרא נשמר מי שבניו מתים בחייו" אלא ודאי שאין לבטוח סתם וודאי וודאי שאין לרשע לצפות לחסד אלוקי אפילו אם הוא מושגח הוא מושגח לרעה)
אטו ברשיעי עסקינן???טנגענס
נו, ברור שמדובר פה באנשים שרוצים לעבוד את ה' ותמיד לחזור בתשובה.
אז כל אחד פה יכול לסמוך על ה' בכל לבב.
ומה שכתב שמושגח לרעה זה פשוט.
כי עיקר הביטחון הוא לא שה' יעשה מה שאני רוצה. אלא שכל מה שיעשה זה לטובה.
ואם אדם צריך כפרת עונות, וודאי שזה לטובה. ועל כך הוא מושגח ל'רעה'.
חוץ מזה שביטחון זה תחושה. וודאי שכל אחד צריך להתמלא בתחושה אדירה אין קץ שהוא ית' ממלא כל עלמין.
אבל מה זה משנה באיזו דרגה הוא? ביטחון זו חובה על כל יהודי.
מה שאמרתי הוא שדברי 'האמונה וביטחון'פיבו
אינם קשורים לעניננו. האמירה שאדם מושגח ע"פ דרגתו היא
של הרמב"ם והרמב"ן.
לשון הרמב"ן היא שהרשע מושלך אל המקרים
ומכאן שאדם בינוני לא עזוב אל המקרים לחלוטין אבל לא מוגן מהם לחלוטין.
אני מודע לעובדה שהחסידות חולקת על זה אבל
זה לא מוחק דעות אחרות.
"האמונה והבטחון" כן שייךחסדי הים
הוא לא כותב שביטחון מחזיר השגחהפיבו
הוא (לשיטתך) אומר שיש השגחה לרשע
הוא בשום מקום לא כותב שיש הקשר בין הביטחון להשגחה
אכתוב שוב את דבריו המפורשים:חסדי הים
אכן כתוב לבטוח בה' כי הוא ירחם עליךפיבו
לא ובזכות זה הוא ירחם עליך
הוא לא כותב בכלל שהוא חוזר בתשובהחסדי הים
בעל "האמונה ובטחון" אומר שההשגחה גם על רשעים. הוא כותב בפירוש, ש"הבוטח אינו ירא שמא יגרום החטא".
אבל הוא כותב שיבטח שה' ירחם עליופיבו
ונראה לי פשוט שרשע לא יכול לבטוח על דבר
שהתורה אומרת שלא יקרה...
נראה לי פשוט שירחם עליו לעתיד אם יחזור בו.
הוא לא כתב שה' משגיח ומגן על כל אדם אפילו רשע
אלא שמרחם עליו ועל זה אין מח'
הוא גם לא מזכיר שום תנאי שההשגחה מגיעה בעקבות הביטחון
כך שגם לשיטתך יש סתירה בין הרמב"ן לבית מדרשו
נראה לי שלא סתם ה' מרחם עליו,חסדי הים
אביא לך מעוד ראשונים שאומרים את היסוד הזה מפורש.
בעל העיקרים מאמר רביעי פרק מז': "התקווה והתוחלת הוא דבר הכרחי אל המאמין, כדי שימשך אליו החסד הנמשך אל הבטחון."
רבינו יונה משלי ג, כו: "יבטח על רחמי השם, כי ירחם עליו מפני צרותיו ומפני הכנעתו ומפני תקותו אל השם."
רואים מהם, שעצם התוחלת והתקוה והבטחון בה', מושך חסדי ה'.
אין חולק שראוי שאדם ישים מבטחו בה'פיבו
והגיוני שמי שלא בוטח ה' לא ישמרהו
אבל להניח שלאדם שלא ראויה לו השגחה יושגח כיוון שבוטח ללא סיבה ראויה
וזה לא בהכרח נשמע מרבינו יונה שהביא שירחם מפני צרותיו והכנעתו ואז בטחונו.
ואם נפרש כך את בעל העיקרים נגיע לכך שלדבריו אדם רשע שבוטח שה'
יעשה לו כל טוב מצד החסד אכן יקבל זאת וזה נוגד את ההגיון ואת כל רעיון
שכר ועונש.
דבר ראשון אתה מתווכח עם רבינו יונהחסדי הים
אין זה סותר כלל שכר ועונש, כי עיקר שכר ועונש הם בעולם הבא, ואנחנו מדברים על הצלחה בעולם הזה.
הסברתיפיבו
שאני לא מתווכח עם ר"י
אני מסכים שביטחון ממשיך השגחה אבל כשאתה ראוי לזה וזה לא נסתר מר"י
שמביא את הביטחון אחרי הכנעה
ולגבי בעל העיקרים אני לא חוזר בי שפשט דבריו אינו נראה בעליל כיוון ששכר ועונש
הם גם בעולם הזה ורשע גמור שמבקש מצד החסד ובוטח לא יתכן שיקבל את מבוקשו
לכן אני חושב שיש לדחוק ולפרש אחרת את העיקרים אבל בשביל זה צריך ללמוד את כל המאמר
ואני לא אעשה את זה עכשיו אז אני נשאר בצע"ג.
ההכנעה ברבינו יונה אינה תשובהחסדי הים
רואים מהפסוקים שהוא מביא ומפרש אותם, שלא מוזכר שם תשובה כלל, אלא הכנעה בפסוקים מלשון שפלות מחמת הצרות. הפוך בפסוקים ובדבריו הוא אומר בפירוש שהעוונות גברו למעלה ראש.
ודאי שההכנעה היא תשובהפיבו
והבטחון הוא שכשנכנע לפניו מתוך צרותינו שאין זו תשובה ראויה בכ"ז ירחם עלינו ויושיענו
כניעה לפני ה' בתנ"ך היינו תשובה "הראית כי נכנע אחאב מלפני" "או אז יכנע לבם הערל" וכד'
כניעה יכולה להיות תשובה, ויכולה להיות לשוןחסדי הים
רבינו יונה, מביא פסוקים לתאר את ההכנעה, ושם לא מוזכר תשובה, אלא השפלה.
כניעה מפני צרהפיבו
היא בדר"כ בהקשר של תשובה
ור"י כתב שירחם מפני צרותיו ומפני כניעתו ואם כניעה היינו השפלה זו די כפילות
רבינו יונה מביא פסוקים שמגדירים מהי הכניעהחסדי הים
צרה- היא הרגשת הרעה והכאב, שנתון בו האדם או הציבור, גם אם הוא לא במצב שפל, ודרך ה' לרחם על מי שבכאב.
הכנעה- הוא מצב של שפלות, גם אם אין בזה כאב, ודרך הקב"ה לרחם ולהרים אדם משפלותו.
הויכוח לא מתקדם לשום מקוםפיבו
אין טעם להמשיכו
אז מה יוצא לפי דבריך, אתה מניח את בעל העיקריםחסדי הים
לפי מה שבארתי, הכל מיושב. אז למה לא פשוט לקבל את ביאורי
איני חושב שיש סתירה בין הרמב"ן לבית מדרשופיבו
ואני חושב שלפי פירושך יש סתירה פנימית בתוך האמונה והבטחון
אין שום ניגוד ביני לר"י ואכן בעל העיקרים בצע"ג
וכיוון שלא מצינו ברמב"ן דבר מהותי כזה אני מניח שאינו
וכן הרמב"ם לא הביאו וזה לא מסתדר עם ההסבר של הרמב"ם במורה לגבי הסיבה שההשגחה היא רק בצדיקים והרמב"ן במפורש מקביל בינו לבין הרבמ"ם במורה
אין שום סתירה פנימית בדברייחסדי הים
זה לא קשור כלל למה שהרמב"ן כותב, שאין השגחה על רשעים, כי שם הוא לא דיבר כלל, מה יקרה אם הרשע יבטח בה'.
הפוך, ספר שיצא מבית מדרשו של הרמב"ן "האמונה והבטחון", כותב שגם יש השגחה לרשעים, ופשטות דבריו היא שזה בזכות הבטחון.
אתה שואל איזה צדק יש בזה? בטחון בה', הוא זכות אדיר, שעבורו כדאי הוא להמשיך חסד.
אתה שואל במה הוא יבטח? אענה בדבריו של הגר"א במשלי יד, כו: "כלומר, שמעצמו ישים וישליך יהבו על ה', אף שלא הבטיח לו ה'." עצם הרצון לחסות בצל כנפי ה', הוא מבטיח שכר אדיר.
אבל מה שהכי הכי כואב בדבריךחסדי היםאחרונה
תחשוב על ההשלכות המעשיות. רשע מגיע הביתה, הלילה מפאב, אחרי שנכשל במזיד בגילוי עריות מאכלות אסורות וכו'. הוא מרגיש בזבל. הוא חושב שיבואו עליו צרות עכשויות, בגלל מעשיו הרעים, והוא נכנס לדיכאון עמוק, כי אין לו כוח לעשות תשובה. הוא אומר, הרי לא שייך אצלי בטחון בה' עד שאחזור בתשובה. טוב, אמשיך לחיות בזבל.
אבל לפי הדרך האמתית של הראשונים כמלאכים, שיש בטחון גם לרשע גמור. הוא אומר לעצמו, אני נמצא בזבל, אבל אני בוטח בה' ובזכות זה הוא יביא לי טוב עכשוי. נכון שאם לא אשפר את מעשיי אשלם על זה בעולם הבא. אבל בינתיים, עם עצם הבטחון, אני נכנס תחת כנפי השכינה, וה' מגן עלי. לאט לאט, אחזק את הקשר עם ה', ואצא מכל המצב הזבל, שאני נמצא בו, ואהפוך לבעל תשובה!
גישה גם של הרמב"ם...הלליש
לדעתי, צריך לעשות השתדלות בעולם הזה כאילו שזה תלוי רק בך-
כי זה מה שנדרש ממנו בעולם הזה,
ולהאמין שהתוצאות- יהיו אשר יהיו-
הן אך ורק מהקב"ה...
1.אינני זוכר מקור ברמב"ם שסותר אתחסדי הים
2. מה שהבאתי פה את את דברי "האמונה והבטחון", זה להגיד שביטחון עובד גם לרשעים. בלי קשר להיכנס ליחס של ביטחון והשתדלות. וגם בזה, אינני מכיר רמב"ם שסותר, אלא אולי יש אפילו רמב"ם שמסייע לזה, מסוף הלכות "מתנה וזכייה".
מורה נבוכיםפיבו
לא זוכר בדיוק איפה אבל הרמב"ן באיוב מזכיר אותו
לא מכיר דבר כזה במורה נבוכים וכן נסיתי לחפש ולאחסדי הים
1.יש ב"שמונה פרקים", שהרמב"ם מדבר על היחס בין גזירת ה' לבחירה, שהוא אומר ככה: "כי זאת האשה אשר לקחה בכתובה וקידושין והיא כשירה לו ולקחה לו לפריה ורביה והיא מצוה, וה' יתברך לא יגזור בעשיית המצוה". משמע מלשונו, שצריך השתדלות כי זה מצוה, כמו שכתבתי בשם ספר "האמונה והבטחון".
אבל זה לא סותר, שצריך בטחון, כמו שמפרש בעל ספר "האמונה והבטחון" על הפסוק "בטח בה' ועשה טוב", שצריך לבטוח בה' שיתן לך כוח ויכולת להשלים את המעשים הטובים.
2. מה שהבאתי מסוף הלכות "זכיה ומתנה", לא זכרתי נכון, ואין ראיה שמידת ביטחון שייכת גם לרשעים. עכ"פ גם אם אין ראיה משם, ברור לי שמידת הבטחון שייכת לכולם מכמה וכמה פסוקים, "בטחו בו בכל עת, עם שפכו לפניו לבבכם", "ישראל בטח בה', עזרם ומגינם הוא", "בטח אל ה' בכל לבך ואל בינתך אל תשען", ועוד. לפענ"ד, להגיד שביטחון שייכת רק לצדיקים, הוא דעה של חיצונים, ויכולה להביא הרס רב וחולשה אדירה לכל יהודי.
לא אמרתי שהרמב"ם סותר, אלא שתומך
הלליש
והתכוונתי על עניין ההשגחה, לא הביטחון...
^^לא סותר.תילה
ועניין ההשגחה מופיע במורה נבוכים חלק ג פרק י"ז.
נכון! בדרך החמישית שם הוא מביעחסדי הים
ובסוף הפרק אח"כפיבו
הוא מביא את דעתו! הקטע שם צריך הסבר שחורג מפורום כזה
יש עוד לגבי השגחה בסוף הפרק ומפורש בתחילת פרק י"ח
מאמרים שסוקרים הרבה מקורות בעניין ההשגחה וההשתדלותמי יודע
בסוף המאמר השני יש גם קטע על עניין ההשגחה בזיווג.
http://www.otniel.org/show.asp?id=24711
http://www.otniel.org/show.asp?id=25961
תודהפיבו
צריך לעשות השתדלות. כי זו החובה.טנגענס
אבל ודאי שאדם צריך גם לתת לה' חלק בשמירה.
א"א לחשוש לכל מיני מקרים נדירים שלא קורים כל יום.
ע"פ זה למשל אין שום בעיה ליסוע בטרמפים כיון שזה דבר רחוק ביותר.
וב"ה לא שמענו המון זמן על חטיפות. כך שלחשוש לדבר כזה הוא
תחושה שאנחנו מובילים את המציאות ואחראים לכל מה שקורה לנו.
זה כואבהפי
להוציא את החנוכיה ולראות שהדברים שביקשת משנה שעברה לא התגשמו .. לחשוב שהתפילות לא נענות לך שנה ועוד שנה ו..
למרות שממש התכוונתי אז אז יותר מזה? אני לא אצליח..להתפלל יותר חזק.
ואז
לחשוב על כמה שהעם הזה עובר והכל מתחבר
ואולי זה הולך לשם ?
גאולה כללית ופרטית
חג שמח
לכל המקווים לישועה לעם למשפחה לכם..
אמן ואמןadvfb
בעז"ה ישועה קרובה ממשית!חסדי הים
מאז ששמעתי על הטבח הנורא אני בוכה. ב'מעוז צור' שרתי בבכי ובכלל פרצתי בבכי ב'נקום נקמת דם עבדיך' והוספתי לאומה הרשעה את ישמעאל.
אבל ב"בִּבְכִי יָבֹאוּ וּבְתַחֲנוּנִים אוֹבִילֵם אוֹלִיכֵם אֶל נַחֲלֵי מַיִם בְּדֶרֶךְ יָשָׁר לֹא יִכָּשְׁלוּ בָּהּ כִּי הָיִיתִי לְיִשְׂרָאֵל לְאָב וְאֶפְרַיִם בְּכֹרִי הוּא".
הבכי מטהר את ה'יסוד' להכל, ומביא מהר לידי זיווג, כדברי החתם סופר.
הבכי הוא כמו מקווה לרצון, ומעלה את הרצון למקום גבוה וטהור, וכמו שמאריך הרב קוק באורות הקודש חלק ג' על עליית הרצון כמטהרת את מידת ה'יסוד'.
כשרצון נפגש עם רצון נוצר זיווג.
כל עם ישראל קדושים וטהורים, כפך השמן הטהור של הכהן הגדול, כמו שכתוב בעין אי"ה שבת.
ה' תרחם על כולנו! אנחנו ראויים!
נכון ממשהפי
3>ברוקולי
😶זיויק
ליבי איתך, כואבארץ השוקולד
נכון , יש גם טובהפי
גם הטוב הוא פה אצלנו , אצל כל אחד
רק נותר לנו למשוך אותו
מבין?
כן. מבין..בנות מרכלות עלי
אני מגיב במקומו הוא לא נמצא פה הרבה
כן, מביןארץ השוקולד
כואב ואמן!! מחזקת ממש.פצלשי"ת
🥺❤️מבולבלת מאדדדד
חנוכה שמח🥰
אמן(:הפי
😢בחור עצובאחרונה
משפחה פחות דתייה בדייטים.יובללל
חבר'ה אני צריך ייעוץ.
אני די חדש בעולם הדייטים. לא מזמן הציעו לי מישהי שאני מכיר מלפני כמה שנים כשעבדנו ביחד לתקופה מסוימת. אני יודע שהיא בעלת אישיות מיוחדת ובעלת מידות, ולפי מה שהבנתי מחברה שלה היא גם התקדמה יותר מבחינה תורנית (צניעות כמובן וכו).
אבל בסוף, למרות שהיא כן נשמעה לי כיוון טוב, החלטתי לא ללכת על זה בגלל המשפחה שהיא באה ממנה. היא באה ממשפחה חוזרת בתשובה, אבל לא כל כך חזקים בדת, כמה אחיות חילוניות וכו. וזה דבר שהפחיד אותי להיכנס אליו. אני רוצה שאישתי תהיה אישה מאוד תורנית (ואני גם משתדל להיות כזה), וזה לא כל כך היה נראה לי הכיוון.
אני מאוד חושש שאולי איבדתי פה משהו טוב, אבל מה לעשות? הרגיש לי שזה מורכב לי מדי!!
מה דעתכם? כמה משקל לתת לדבר כזה?
יש מצב שאיבדת. אבללגיטימי?
א. מתחנתים גם עם המשפחה. בין אם אנחנו רוצים, ובין אם לא - כולנו באים ממשפחה ומרקע מסוים. ברוב המקרים, זה גם אומר שתהיה אינטראקציה בין המשפחה שתקים למשפחת המוצא, ברמה ובתדירות כזאת או אחרת.
האם זה אומר שהיא עצמה לא תורנית? איפה רבקה גדלה? רחל ולאה? וכו' וכו'
ב. מורכבות אפשר למצוא בכל מקום. אף אחד לא מבטיח לנו חיים קלים.
ג. יכול להיות שיכלת לבנות איתה בית תורני נהדר - אבל זה ממש לא אומר שלא תוכל לבנות משהו דומה עם מישהי אחרת. ב"ה יש בנות תורניות רבות, ותוכל עם לא מעט מהם לבנות משהו טוב, ואפילו יותר מזה. הכל פוטנציאלי כל עוד זה לא נעשה...
א. מאוד מסתייג מהביטוי הזהadvfb
מה זה אומר מתחתנים עם המשפחה?
בנאדם לא מנהל זוגיות עם המשפחה.
כן מנהל מערכת יחסים מסיומת שצריך לתת עליה את הדעת, אך היא בשום מקרה לא חתונה.
גם אין יותר מדי כלים להעריך את מידת המורכבות ביחס למשפחת המוצא.
לפעמים יכול להיות פערים מאוד גדולים אבל שמסתדרים מעולה, לפעמים להיפך.
תמיד כיף שדברים משותפים, זה פשוט.
לא זוגיות, אבל בהחלט שזה מרכיב חשוב בולגיטימי?אחרונה
בתור מישהו חדש בעולם הדייטים, הוא אולי מדמיין לעצמו שיפגוש בקרוב את הנסיכה שלו, והם יחיו באושר ובעושר עד עצם היום הזה.
כלומר,
אני חוששת שיש כאן דברים שהוא לא לוקח בחשבון:
לאיזה סוג של קשר אני מצפה עם חמי וחמותי? עם הגיסים והגיסות?
האם נוסעים אליהם לשבתות וחגים? איך זה נראה?
האם יהיו מפגשים משפחתיים? מה התוכן שלהם?
האם הדודים וסבא וסבתא שותפים פעילים בגידול הילדים? (בייביסיטר וכו')?
האם הנ"ל הם גם משענת כלכלית?
כמובן שאפשר להמשיך לדבר על מערכות יחסים לא בריאות - כמו התערבות בזוגיות וכו'. אנחנו לא חיים במציאות סטרילית, ואני בטוחה שאם תלך לפורומים המקבילים תמצא שרשורים על בעיות בתוך המשפחה.
בעיני יש מחירים לשני הכיוונים - בין אם נמצאים בקשר (וצריך להגדיר משהו), ובין אם נמצאים בניתוק (מה המסר שזה מעביר לילדים?)
מסכימה איתך שאין דרך להעריך את המורכבות, ובטח כשאין לנו מושג מה צופן העתיד.
אבל זה טעות בעיני לחיות בתודעה שאנחנו נחיה בבועה שזה רק שנינו והילדים שיבואו...
מה זה משנה מאיזה משפחה היא באה?תוהה לעצמי
סליחהיובללל
לא יוצר חיכוכים בכללתוהה לעצמי
את כל ההלכות שנוגעות לכולם כמו שבת כשרות וכו' נוהגים לפי בעלי, שחלק מהדברים עושה כמו המשפחה שלו בחלק מחמיר יותר. מה שנוגע רק אלי כמו צניעות זה עניין שלי.
ברור שהמקום התורני שלה משנה, אבל נשמע שהיא החזקה. המקום התורני של המשפחה לא משנה בכלל בעיני.
לגיטימי אבלזיויק
תהיה מודע לזה שמה שחשוב זה האדם העצמו, והסביבה שלו זה בנוסף. גם האבות והאמהות לא תמיד היו עם משפחה 100 אחוז...
תחשוב על ההורים והאחים של אברהם. אח של יצחק... אח של יעקב... המשפחה של רבקה... ושל רחל ולאה..
..יובללל
נכון ולכן נשאר פה עניין האופיזיויק
אני חושב שיש לתת משקל למשפחה.אדם פרו+
לאו דווקא רק בפן התורני.
לאחרונה עלו לי מחשבות, שמבחינה מסויימת
בפרט אצל אשה, יותר חשוב לי המשפחה שלה
מאשר היא.
אין לי כוחות סוס להסביר את עצמי
אבל לפי מה ששמתי לב אשה זה המון
עניין של הרגלים, והיא רוצה להמשיך את מה
שהיה בבית שממנו באה.
אולי זה רק מהניסיון מהזוית הצרה שדרכה
אני רואה את המציאות, סה"כ הייתי נשוי לאשה אחת.
אבל גם לפי המקורות,
כתוב בשולחן ערוך לישא
בת תלמיד חכם, ולא ישא בת עם הארץ.
המיקוד לא עליה, אלא על הבית ממנו הגיעה.
וגם אם החליטה לשנות כיוון
מי יודע כמה שנים, וכשהיא תתעייף
תזכר במנהגי הוריה.
אני יודע רציתם לשמוע שהכל אפשרי
וכל מה שאתם צופים בסטטוסים של מוטיבציה
אבל בתכלס האנשים לא כאלה גמישים
ולא כאלה חזקים.
מה דעתכם?
מענייןיובללל
יש כאלה שחשוב להם יותר ויש כאלה שפחות חשוב להםadvfb
תאמת אני לא יודע כל כך למה זה ככה.
תקח דף ועט ותרשום לעצמך את כל החששות שעולים ותראה אם אתה יכול להתמודד איתם.
המטרה של המשימה הזאת ליצור אצלך יותר בהירות ופחות להתבחבש ולהתבלבל בגלל חוסר הבהירות
חשוב שתקרא את זההמצפה לישועה
יכול להיות שכבר כתבו בדומה
תמיד יש שונו בין אנשים ומורכבות ויתרונות וחסרונות לכל אחד בעיניו לפי ענייניו.
החשש מאוד מובן אבל עם חששות צריך להיפגש ולא לברוח כדי לראות במה האם יש ממה לחשוש.
תפגוש את הבחורה תשמע ממנה על המשפחה שלה על היחס שלהם למקום שלה...
גם לא הייתי מעלב את זה בכלל בהתחלה.
תראה שיש ביניכם התאמה וכו'
אולי זו אשתך?
ומשם כבר תגיע לנקודב הזאת...
האם מדובר באנשים קשים שיש להם רק את הדרך שלהם זו בעיה והאמת שזה לא משנה אם הם דתיים מאוד או לא בכלל.
אנשים קשים זו התמודדות
וגם בזה כשיש זוגיות טובה ונכונה אפשר לדעת איך לנהל את הדבקים בצורה ישרה וחכמה
בהצלחה וה יתן לך עצה טובה
קשרים בעיצוב דעות וההשקפות: איך קשריםחסדי הים
השפיעו על העיצוב השקפות ודעות שלכם בכללי? למדתם פעם משהו מעצב מהמדוייט? פרידה בקשר גרמה לכם לעצב דעות הפוכות?
זה מעניין שבארה"ב יש עכשיו את כל המחלוקת בימין לגבי תמיכה בישראל או דווקא לגנות. יש משפיען אחד ימני שיחסית קיצוני נגד ישראל, והוא מספר שאחד הרגעים המכוננים היה ויכוח עם ופרידה ממישהי שהתחילה בתהליך גירות, ועכשיו היא קשורה לבית הלבן ומשפיעה שם בעד ישראל.
מעניין מה איתכם לגבי השפעה של דעות או ריחוק מהדעות של המדוייט?
המהירות של שוק השידוכיםadvfb
ברגע שהוואטסאפ נכנסל חיינו דברים עוברים מהירות האור כמעט.
לחכות כמה ימים להצעה זה נראה משהו שכמעט לא אפשרי,
מה דעתכם על זה?
למה אתה מתכוון ב"לחכות להצעה"?לגיטימי?
מישהי כתבה ליadvfb
אשלח לך הצעה ביום ראשון, ביום רביעי שלחה לי את הפרטים, וזה כבר לא היה רלוונטי..
כאילו זה נשמע לי הכי הגיוני לחכות קצת, אבל בגלל שהפלטפורמה של הוואטסאפ היא כל כך מהירה הקצב מתאים בהתאם.
קלטתי שמבחינתה זה כנראה לגיטימי לכתוב "אשלח לך הצעה" ואז לשלוח עוד 3 ימים.. ומבחינתי זה לא. לא בגלל איזו תפיסת עולם, אלא פשוט כי השוק מאוד מהיר.
אין לי שום סיבה לחכות להצעה 3 ימים ואני יודע שגם היא יכולה להגיד לי "אה היא בדיוק נתפסה" או סתם אגלה שאני לא חושב שאנחנו מתאימים.
העניין הוא שאנשים נתפסים ונפרדים בצורה מהירה מאוד ולכן גם ככה המהירות שאנשים מפגינים.
ברור לי שלפני הפלטפורמה של הוואטסאפ הדברים זזו הרבה יותר לאט ולאנשים היה גם יותר סבלנות
אני לא בטוחה שזו הפלטפורמהלגיטימי?
אולי זה יותר הצורה.
מי שהציעה לך - ידעה שהבחורה בכלל פנויה ביום ראשון? יכול להיות שמלכתחילה היא לא ביררה את זה איתה?
ממה שאני יודעת אין נוהל מסודר. נכון שמקובל יותר שקודם הוא אומר "כן" לפני שהיא מודעת לעניין בכלל, אבל זה ממש לא תמיד ככה. יש בנות שמעדיפות להישאל קודם. הרבה פעמים אם משדכים מכרים, את הצד שמכירים שואלים קודם.
באופן אישי אומר שאני לא מרגישה יותר מידי ככה. לא זכור לי שקרה לי מה שאתה מתאר.
לפעמים קורה שפתאום יש מבול של הצעות, ואז אני אומרת - שאני בדיוק מבררת, או בדיוק בתחילת קשר, ואולי בעתיד הקרוב זה יהיה רלוונטי.
ואני קצת נרתעת מה"שוק". המילה הזאת לא באה לי בטוב בהקשר הזה..
אין נוהל רישמי, יש נורמותadvfb
אני אומר שזאת הפלטפורמה, בגלל שלעשות "העבר" בוואטסאפ זה לוקח חצי שנייה ולהתקשר בטלפון זה לוקח יותר זמן, אנשים צריכים להתפנות לזה ריגשית.
ובלי קשר לאם היא ידעה או לא ידעה (במקרה הזאת אני מניח שהבחורה לא קיבלה פרטים שלי אבל נעשה בירור אם היא פנויה) - הקצב שפרטים עוברים דרך מיזמים, קבוצות וואטסאפ, שדכנים הוא קצב מסחרר. יש לי חבר שהתחתן לפי כמה שנים משידוך שנעשה ע"י 4 שדכניות וואטסאפ שונות שכל אחת שלחה לחברה שלה. וואטסאפ זאת תקשורת מאוד מהירה, תקשורת איטית כמעט ולא היתה מאפשרת לדבר כזה לקרות.
ובאמת, בדרך כלל אני מעדיף שלא יבררו אם הבחורה פנויה, כי אם היא לא פנויה יהיה לי דרך לדעת אם אני רוצה לחזור לי שהציע שינסה לאחר זמן שוב לבדוק לי אם התפנתה. וגם, זה לוקח זמן ואין לי סבלנות לזה. מעדיף לגלות שהיא תפוסה, מאשר לחכות עוד את הזמן הזה שיכול לקחת יומיים גם.
אולי את חווה את זה אחרת כי יש לך יותר סבלנות ממני, גם יכול להיות. אולי כי לפעמים מציעים לך אחרי שהבחור אישר, מה שכמעט בחיים לא קרה לי. לכן הניסיון במקרה כזה הוא לא הסבלנות, כי הבחור כבר אישר.
אסביר את ההקשר בו אני אומר את המילה "שוק".
אני לא מתייחס לשידוכי וואטסאפ בתור דבר עמוק ולכן אני מרשה לעצמי להביא ביטוי מאוד שיטחי שלדעתי די תואם את השיטה הזאת.
כן, אני חושב שזה כלי, שברגע שיודעים את היתרונות והחסרונות שלו, אין סיבה שבעולם לא להשתמש בו בעת הצורך.
לרגע לא התכוונתי חלילה לדמות את כל מחפשי הזוגיות למיניהם כמוצרים בשוק. מה לעשות שבשיטה של כרטיסים זה חלק מהעניין וכמובן, חלילה אסור להשליך את זה על האנשים עצמם.
השימוש בכלי הזה לא גורם לזלזל באנשים, הוא כן בעיני מבטא מגבלה אינטגרלית בשימוש בו.
לגבי וואצאפ וטלפון צודק.מוקי_2020
"שלעשות "העבר" בוואטסאפ זה לוקח חצי שנייה ולהתקשר בטלפון זה לוקח יותר זמן, אנשים צריכים להתפנות לזה ריגשית."
יש לי קצביה, שכל פעם שהיה צריך לעשות הזמנה, זה נעשה דרך הטלפון.
אני רק מהמחשבה שאני מפריע למישהו באמצע עבודה מסויימת או שהוא עם לקוח בחנות.
זה כבר גורם לי לחשוב 3 פעמים לפני שאני מזמין.
מרגע שאפשר להזמין דרך אפלקציה,
אני מזמין הרבה יותר, הזמנות קטנות במקום אחת מרוכזת (חנות קרובה מאוד).
אבל לא הבנתי משהו.
מה הבעיה שלך להמתין 3 ימים ?
אני מנסה להבין אם אתה מכוון למשהו כללי או שזה רק משהו נקודתי שמפריע -לך-.
יכול להסביר ?
אם יגידו לי "תקשיב, נכיר לך מישהי שאנחנו חושבים שהיא מתאימה לך, אבל תמתין שבועיים"
אז אני לא מבין באיזה מקרה אני אגיד "לא, לא, שבועיים אני לא ממתין". מה אכפת לי "להמתין" ?
יכול להסביר. לצרכי מחקר כמובן.
אין עליךadvfb
אני יכול להשיג הצעות בצורה יחסית מהירה ולכן אם אדם חושב שאחכה להצעה שלו אז כנראה שהוא טועה.
זה שה"שוק" עובד בצורה מאוד מהירה גורם לי לחוסר סבלנות, לפעמים מוצדק ולפעמים שלא, ביחס לעיכוב בהצעות.
אין בעיה שישלח לי הצעה עוד שבועיים, שלא יחשוב שאני אחכה. יום יומיים כנראה שאחכה אם זה מישהו שאני סומך עליו.
נדמה לי שהבנתי.מוקי_2020
אבל שואל כדי להיות בטוח.
כי באמת נושא השידוכים זה דבר מרתק וגם חשוב.
כרגע לא בשימוש אישי שלי, אבל זה יכול להשתנות ביום אחד.
כשאתה אומר "שלא יחשוב שאני אחכה",
זה אומר שאם אתה כן מסכים "לחכות" שבועיים,
אז אתה למעשה מתחייב לא לצאת לדייטים אחרים, להמתין להצעה ואז להחליט אם אתה נפגש או לא עם אותה הצעה ?
הבנתי נכון ?
כןadvfb
אני לא חושב שאף אחד לא יסכים סתם לעצור שבועיים אז זה זמן יחסית מוגזם אבל כן הבנת.
ישר כוח!
תודהלגיטימי?
באמת נראה שגברים ונשים חווים את זה אחרת.
אני באמת כמעט תמיד מקבלת (ומבקשת..) רק אחרי שהצד השני אישר. [בהנחה שזה פנייה דרך צד ג]
וזה בעצם אומר שהצד השני פנוי ומעוניין. אבל זה גם אומר שיש מצב שאני לא פנויה, או לא מעוניינת. וגם שמבחינתי יכולות לעבור תקופות שבהם אין לי שום הצעה, כאשר בפועל יכול להיות שהיו כאלה שביררו והחליטו שלא...
תודה על ההסבר על השוק.
נתקלתי בשדכני וואטסאפ שפשוט מעבירים כרטיסים, בלי לקרוא יותר מידי. אבל מסתבר שגם להם יש הצלחות - אבל אף אחד מאלו שאני קיבלתי בדרך הזאת לא היו רלוונטיים.
זה עדיין צורם לי המילה הזאת, וזה לא שיש לי פתרון קסם לאיך אפשר לעשות את זה יותר טוב..
מסתבר שאני מאוד רגיל לאיך זה הולךadvfb
שיש כרטיסים, שהם מנסים לשווק משהו, וברור שיש מאוחריהם אדם עם סיפור שלם, אבל הכרטיס עצמו הוא לא הבנאדם. לכן אני אולי מרגיש בנוח עם המונח שוק. למרות שגם יכול להיות שאצלי השימוש הזה יכול ליצור חוסר נוחות בהקשרים כאלה ואחרים.
נראה לי גם חשוב לומר שעצם הפלטפורמה של הכרטיסים (גם בוואטסאפ, אבל גם במיזמים שונים) היא פלטפורמה מאוד מוגבלת ולכן גם אם השדכן הוא מעולה ומקסים עדיין יהיה בזה מימד פחות "אנושי" וממילא מאוד מוגבל. ובודאי, התחושה האישית היא גם חשובה שמתעסקים עם שדכנים וחשוב מצד אחד לדעת לצאת מאיזור הנוחות או להרחיב אותו כדי שיהיה עוד אופציות להצעות, מצד שני חשוב גם להיות במודעות ריגשית ולשים גבולות גזרה ביחס ליציאה מאיזור הנוחות
אתה מתכווןהפי
שבזמן הזה קיבלת כבר הצעה אחרת? כי אם כן לגיטימי לקבל אותה .
אבל אם לא קיבלת הצעה ואתה סתם מעניש את מי שהציע כי שלח שבוע אחרי זה מיותר
האופציה הראשונה חחחadvfb
אני שואל את עצמי מה הוא התכוון שהוא שלח לי את זה תוך שלושה ימים
מן הסתם אנשים עסוקים ולא תמיד פנויים אבל בדרך כלל נראה לי הכיוון זה להציע ישר
וואו. מעניין.פצלשי"ת
אצלי אני לא מרגישה ככה
הכל איטי מאוד, ותמיד לוקח כמה ימים..
וגם אחרי קשר לוקח לי מלא זמן עד שמתחילה משהו חדש
אתה חושב שכמה ימים זה בגלל הווטסאפ?ארץ השוקולד
אני לא חושב,
אנשים לא רוצים לחכות ימים כי ההנחה שזה עוד כמה ימים עד שייפגשו, ומן הסתם יהיו הרבה נסיונות כך שזמן רב לברר יקח עוד זמן.
התכוונתי לטענה ההפוכה ממה שהבנת מדבריadvfb
בגלל שהפלטפורמה הזאת מאוד מהירה אז הציפייה שזה לא יקח כמה ימים אלא יהיה באותו יום.
כמה אתה מכיר שהלינו על תשובה אחרי יום?ארץ השוקולד
לא תשובה כפרהadvfb
על עצם ההצעה.
אני אשלח לך הצעה ואז לוקח כמה ימים עד ששולח את ההצעה.
תאמת היה ממש לאחרונה שרשור על זה.
אני גם לא מלין על כך... אני תוהה על כך.
אתה חושב שלפני הפלאפונים זה לא הפריע?ארץ השוקולד
הוואטסאפ יצר אפשרות להעברת מסרים בצורה מאוד מהירהadvfb
ולכן הכל נהיה מהר מאוד מאוד.. ולכן גם קיימת ציפייה שדברים יעברו מהר.
מאמין שלפני הוואטסאפ היתה ציפייה לזמן יותר ממושך, דהיינו היתה יותר סבלנות כי זה לקח יותר זמן.
לפני הפלאפונים בכלל מן הסתם היתה ציפייה לזמן עוד יותר ממושך.
ככה מסתבר לי
מקווה שהפעם זה מובן חח
זה מובןארץ השוקולד
בטח, זה דחף ממש חזקadvfbאחרונה
הלבד קשה ולהיות בזוג זה הרצון האולטימטיבי.
לכן בגלל שמדובר בדחף, אז יש גם סבלנות יכולה להוות טריגר.
הדברים הקטנים שהיה נחמד מאוד אם הצד השני היה מעדיףמוקי_2020
אני מדבר על דברים שאם לא קיימים אצל אצל הצד שני, זה לא מפריע,
אבל אם כן קיימים, אז זה בונוס נחמד מאוד.
אני לא מכיר בן אדם נורמלי, שלא יכול להמציא רשימה של עשרות ואולי מאות דברים כאלה.
זה יכול להיות צבע מכונית, סוג מכונית, תוספות לפיצה, סוג מוסיקה, זמר, אלבום, שיר, עיר בירה בעולם לטייל בה...וכל דבר שהוא בעיקרון לא משמעותי
להצלחה ותחזוקת קשר אבל הוא בונוס שתמיד נחמד לדעת שהוא קיים ושבני הזוג באותו ראש שלכם גם בחלק מהדברים הקטנים שבחיים.
אז לכבוד החנוכה, יש 2 דברים שהם בונוס די נחמד עבורי. זה משהו סמלי כזה.
אגב, רק השנה למדתי שאין כזה דבר "חג החנוכה" יש "ימי החנוכה". חנוכה זה לא חג ביהדות כמו ראש השנה, פסח.
אם יש תלמיד חכם בקהל, הוא מוזמן לאשר שלא חירטטו אותי.
לעניין עצמו :
א. בונוס 1 - שהיא אוכלת סופגניות רק בחנוכה, לא חודש וחצי לפני כמו שרשתות השיווק היו שמחות כי זה טוב לביזנס.
היום למעשה היא היתה אמורה לטעום את הסופגניה -הראשונה- שלה השנה ובאמת להנות ממנה בימי החנוכה ( לא לכעוס ! זה רק בונוס אם היא כן אוכלת בחנוכה בלבד ! )
ב. כאן אני מודה שזה קשוח יותר. אבל שוב, זה בעיקר בונוס. אז.. אה-אהמ ..
בונוס 2 - בחנוכה היא אוכלת סופגניות...רגילות. בצק, ריבה, אבקת סוכר.
ולא את כל ה"סופגניות" שהקשר בינהם לסופגניה זה כמו הקשר בין מכונית לרכבת.
עכשיו לפני שמישהו קופץ עם :
"מה נסגר בן אדם ? זה ..ח.. סליחה זה..ימי החנוכה, תן לאנשים להנות מ "סופגניה" עם קצפת וקרם קמבודי בטעם פיסטוק חלבי-כנאפה- מלוח- מתוק"
אני בעד לאכול קינוחים שווים ומפנקים אבל שזה הופך מסופגניה ל..אני אפילו לא יודע איך לקרוא לזה..זה מבחינתי...לא בונוס.
יש לך את כל השנה לאכול את זה. תשאירי את חנוכה, חנוכה.
הסבר על הבונוס במימד החילוני-מסורתי-רוחני.
אני רואה את זה (במיוחד בשנים האחרונות) כסוג של...אני לא רוצה להגיד סדום ועמורה כי אז לא יבינו אותי בכלל,
אבל סוג של השתוקקות שהיא שורש יצר הרע ומקור הסבל.
כלומר, זה בכלל לא משנה מה היו מוכרים ברשתות השיווק, אנשים פשוט רוצים את מה
שכולם רוצים בלי לחשוב לרגע אחד אם הם -באמת- צריכים את זה ואם זה באמת קשור לאירוע שבשבילו התכנסנו.
יש לכם דברים קטנים שחשובים לכם, לא קריטיים, אבל יהוו בונוס נחמד אם הצד השני מעדיף אותם גם ?
ספרו בכיף.
לא בא לכם לשתף ורוצים לשמור את זה רק לעצמכם ? גם בכיף. רק קחו בחשבון שבסוף הכל יתגלה אז לפחות כאן תקבלו פידבק.
נ.ב - אם במקרה התחלתם לאכול סופגניות עם קצפת וקרם קמבודי בטעם פיסטוק-חלבי-כנאפה-מלוח-מתוק, כבר לפני חודש וחצי...אז..לבריאות.
ימי חנוכה שמחים לכולם.
מה עם מי שלא אוהבת סופגניות?מבולבלת מאדדדד
זה גם בונוסShandy
כי היא לא תראה כמו אחת כזאת בסוף החג
אופס ימי החנוכה😂
לגבי ימי החנוכה זה נכון. זוכרת שלמדתי את זה לפנייעל מהדרום
חחחחח חזק. מזדהה מאוד עם הסופגניותפצלשי"תאחרונה
ותודה על התזכורת שיש לי כל מיני העדפות קטנטנות כאלו שאסור לשכוח בתוך כל ההתרכזות בערכים החושבים והגדולים,
כי הדברים המשותפים הקטנים הם הרבה פעמים הבסיס לקשר טוב
להתחיל קשר חדשראובן255
שלום לכולם לאחרונה יצאתי מקשר די ארוך שלא צלח לצערי
אני מעוניין לחזור לדייטים
מישהו מכיר שדכן או מקום שאפשר להתחיל בו את עולם הדייטים?
אני יודע שיש את הטבלה של השדכנים אבל מישהו מכיר חלק מהם שאפשר לסמוך עליו שיעזור לי?
תודה לכולם תזכו למצוות
מה הסגנון שלך?ברוקולי
דתי לאומי כיפה סרוגה בראש פתוח אבל מתייעץ רבניםראובן255
בהצלחה רבהארץ השוקולד
נראה לי כדאי למקד קצת יותר לפחות לעצמך.
מה זה אומר ראש פתוח?
האם זה אומר שאתה מוכן לשמוע גם רבנים מהר המור וגם ממרכז?
האם זה אומר שאתה מוכן לשמוע רבנים חרדים ו/או דמויות מהשמאל?
האם זה אומר שאתה לומד ספרים של הרב בני לאו?
האם זה אומר שאתה רואה סרטים? איזה סגנון?
מה זה אומר מתייעץ עם רבנים?
האם ההתייעצות אומרת שאתה מחפש הסכמה שלהם לאופי הכלה שתבחר או שתצטרך אישור שלהם בטרם תצא?
או שזה רק בשאלות ערכיות כגון ענייני פוליטיקה/השקעות? או שאולי גם ביחס לעבודה וחיי חברה?
כל תשובה פה לגיטימית, אבל לפחות לעצמך ורצוי גם לטובת מי שתחפש שתצא איתך כדאי לדעת מה הכותרות שאמרת אומרות
המון בהצלחה
תשובה לארץ השוקולדראובן255
זה אומר שאני דתי בראש פתוח לעולם תרבות מערב מתערבב בין אנשים\קהילות אם זה חילוניים אז לוקח מהם את הדברים הטובים (למשל תרבות) אם זה דתיים לוקח מהם את הדברים הטובים (למשל אהבת חינם וחיבור בין אנשים) ומהחרדים לקחתי את ללכת לפי הלכה לא דתי לפי דעתי ולעשות מה שבראש שלי בלי להייעץ אם אני נמצא בבעיה או שיש לי בעיה אני פונה לרב שייעץ לי ויעזור לי אני לא ישר הולך לבעל מקצוע רק כי יש לו תואר בדבר הזה למשל פסיכולוג
מקווה שדי הגדרתי את עצמי טוב
ולכן חשוב לי משהי מאמינה בדרך הזאת בחיבור בין העולמות
לא בטוחה שהכוונה הייתה שתענה כאןלגיטימי?
אבל לפחות לי עדיין לא ברור איפה אתה נמצא.
התרבות החילונית טובה לדעתך? רק לדתיים יש אהבת חינם וחיבור בין אנשים? רק חרדים הולכים לפי ההלכה?
בדברים שאינם הלכתיים, למשל מצב נפשי, תפנה לרב לפני שתפנה לפסיכולוג?
אולי יהיה יותר נח להגדיר לאיזה רבנים אתה הולך? איזה ישיבות מתאימות לתפסית עולמך? עם מי אתה מתייעץ? לפי איזו השקפת עולם הלכתית אתה הולך?
איך אתה מחליט מה מהתרבות החילונית אתה לוקח ומה לא?
במה מתבטאת הפתיחות שלך?
בעיני לא צריך לענות על זה כאן, רק שמדברך אין לי מושג איפה אתה נמצא על הציר הדתי.
מסכים לגמרי עם דברי לגיטימיארץ השוקולדאחרונה
לא.לגיטימי?
יש כאלו שיותר מכוונים לסגנון מסוים.
אבל מעבר לזה,
הייתי ממליצה לפנות לכמה שדכנים,
אבל לא רק.
להירשם לכמה מיזמים\אתרים\אפליקציות\קבוצות וואטסאפ,
ככל שיש לך כח להתמודד..
אתה צריך לדעתי להודיע לעולם (כולל חברים ומשפחה), שאתה פנוי ומחפש - ומה אתה מחפש.
מצאתי בכתב ישן נושן את השיר הזה לחיזוק בחנוכה:חסדי הים
"הוי בחורים גיבורים וחזקים כארזים, הוי בנות בנויות חטובות כמגדלים.
חשבתם מחשבת חוץ לזמנו, כאילו ה' איננו משגיח בעתו.
האם ה' עזב אתכם גלמוד וערירי? האם הוא לא מכריז עלכים 'שלי'?
הקורא מראש דורות לא ראה? האם השגחתו הפרטית נסתרה?
יש לכם עוד תקווה ואחרית, בסוף הקשיים תגיעו לתכלית.
אהבתי אתכם אומר ה' אל נורא וחומל, מעיניי לא חבוי הקושי והסבל.
הנני בא לגואלכם כאם על בנים, בנפלאות אדירות ורחמים עצומים.
בית ה' נחנך בימי החנוכה, את הבית שלכם אבנה מהרה.
יצאתי לישע חשמונאים צדיקים, אצא כיום לישע הבדידות והמכאובים.
הכנתי לך גבר בחורה כלילת המעלות, ולך יפהפיה הכנתי איש חמודות.
נס פך השמן יאיר ויצהיר לעולם, ללבבות הנשברים לחזקם בריא אולם.
לרוממם לחשבם ממש כבני עליון, להסיר מהם כל פחד וחדלון.
לנטוע בהם כוחות וצפיות חדשים, להצמיח בהם חלומות כיוסף נרהבים.
עוד יהיה לכם ממלכת משפחה חמה, שבו מאיר באור יקרות השכינה הקדושה.
השכינה שורה על הנרות הקטנים היפים, זה ישרה על ביתכם באהבת עולמים."
התבוננתי על המראה וזה פלא עצום שגיליתי מסר כזה חזק לרווקים לפני חנוכה.
😂😂😂
מדהים!חרמון
מחזק מאוד! במיוחד המשפט "בית ה' נחנך בימי החנוכה, את הבית שלכם אבנה מהרה" נגע בי.
תודה!
תודה! חג שמח לך ולכולם!חסדי היםאחרונה
מה בעצם נשאר מהאמירה "העיקר זה לב טוב/מידות"?צע
מניח שיצא לכם להתקל ולשמוע את המשפט הזה לא פעם..
והרהרתי בשאלה האם נכון שרוב העולם , כולל אני, לא חי ככה?!
כאילו, מניח של90 אחוז מהרווקים יש לב טוב, ואיזה קטע הם עדיין רווקים, וכנראה למרות טוב ליבם נפרדו מהם.
לכל תגובה בנושא אשמח, חנוכה שמח חברים!!!
שזה הבסיס.מוקי_2020
-דעתי-.
המילה "עיקר" מבלבלת כאן..
אבל הכוונה הבסיס. קודם שיהיה את זה. בלי זה, אין על מה לדבר. אין בכלל מה לנסות.
ניקח את שוק הרכב.
אם אין בלמים שעובדים חלק,
ואין מנוע שפועל חלק,
אין בכלל מה להסתכל על הצבע והצורה וכמה אנשים הוא מסוגל להכיל בתוכו.
עכשיו נניח שיש בסיס.
זה אומר שכל רכב מתאים לך ? לא.
יש כאלה מעדיפים רכב קטן, גדול, בטוח, מהיר, נמוך, גבוה. טוב לשטח, טוב לעיר.
אבל קודם הבסיס.
ככה אני מבין את זה.
כלומר, זה שיש למישהו "לב טוב, והוא מקסים" זה רק -תחילת- הסיפור. לא סוף הסיפור.
במה הוא עובד ?
מה הוא למד ?
איך הוא מתנהג כשדברים לא מסתדרים כמו שהוא רוצה ? איך הוא עומד בלחץ ?
האם הוא דברן ? שקט ?
כל אחד והפרמטרים שחשובים לו, ממש כמו בבחירת רכב. כמובן, כל אחד והתקציב שלו (מה שיש לו להציע)
בהצלחה.
..שפלות רוח
אני לא מסתכל מהצד של האדם שיש לו מידות טובות או לב טוב..המשפט הזה בדרך כלל נאמר לאנשים כאיזה משהו להתמקד בו ופחות בחיצוניות(אגב הוא נאמר בעיקר לגברים ממה שאני מכיר) אף פעם לר באמת האמנתי בו כל כך, נכון, יש בו מן האמת אבל בדור הזה להגיד לבחור "העיקר לב טוב ומידות טובות" אם הוא לא צדיק נסתר בנם של קדושים בעיניי זה פחות רלוונטי לנסות למכור לו את זה, והאמת עכשיו כשאני חושב על זה, אני חושב שהרבה שדכנים נופלים שם(גילוי נאות אף פעם לא הלכתי לשדכן/ית) ומרגיש לי שהם לא באמת מתעניינים במה אתה מחפש/ת אלא פשוט לחתן בלי הרבה מאמץ ואז מגיע המשפט " העיקר לב טוב"
חנוכה מלבלב מלא בלבלובי שמחה וכו🦝🔥
