לכל מי ש*לא* נכנס להדרכה: (וגם למי שכן)נפתלי הדג
עבר עריכה על ידי mistborn2 בתאריך כ"ה בתשרי תשע"ד 21:23

(יש חלקים בלשון זכר- אבל הם נכונים לשני המינים לדעתי)

אז הסיפור שלי מתחיל בצורה ממש קלאסית- מאוד מאוד (מאוד) רציתי להיכנס להדרכה- ולא נכנסתי, אני יכול לפרט למה ואיך אבל זה לא באמת ישנה (אני מכון אם תבקשו).

הנקודה היא מה שקרה אחרי.

אחרי שלא נכנסתי כאב לי מאוד, הרגשתי שלא מערכים אותי- הרגשתי שאני הרבה יותר טוב מכל אלו שכן נכנסו ושהמדריכים שלי הכניסו את מי שהתחנף אליהם. התחלתי להערים תירוצים וסיבות למה כל העולם טיפשים ואני הייתי צריך להיכנס.

התחלתי לחלום, לשבת ולדמיין מה יקרה אם פתאום...

 

זאת לא הייתה תקופה טובה, בלשון המעטה. והיא הייתה ארוכה יותר ממה שהגיוני לדעתי עכשיו.

זה פגע לי בחברויות (למרות שלא ביטאתי הכל החוצה אלא בעיקר התבשלתי עם עצמי), זה פגע בקשר עם המדריכים, זה פגע בהערכה העצמית שלי.

 

ואז, לאט לאט דברים החלו להשתנות. התחלתי להתנדב באחת העמותות באופן קבוע ופגשתי שם אנשים מדהימים ששינו לי את החיים (וזו לא קלישאה) ראיתי איך אני נפתח לאפיקים חדשים, איך צורת המחשבה המקובעת שלי משתנה (הייתי יכול להבהיר הכל במילה אחת, אבל אני מעדיף להישאר חסוי..) ואיך אני חוזר לעצמי- טוב יותר וחזק יותר.

 

יצא לי להגיד לכמה אנשים שאני מודה לה' שלא הכניסו אותי להדרכה בסניף- הם כמובן לא האמינו לי, כי זה קשה להאמין- כי המקום שאתם נמצאים בו הוא מקום בו איבדתם דבר שמאוד מאוד (מאוד) רציתם.

 

אז עצרו שנייה ותחשבו לעצמכם. לא נכנסתי. נקודה. אל תחשבו מעבר לזה. אל תחשבו אם זה נכון או לא נכון. אם אתם טובים יותר או פחות- זה רק יפגע בכם בכל המישורים.

אל תאשימו אף אחד- לא את החברים, לא את המדריכים- ובמיוחד במיוחד לא את עצמכם.

 

תגידו תודה לקב"ה על שנתן לכם הזדמנות אחרת- מיוחדת לעשות דברים אחרים וחדשים וללכת למקומות אחרים. תפרגנו לחברים שלכם ותבינו- להישאר בעבר לא יעזור- זה הזמן להמשיך הלאה- אל מה שהקב"ה תיכנן לכם (ואני לא מדבר ככה בד"כ).

 

ולמדריכים החדשים:

קודם כל, בהצלחה בהכל, שתצליחו לחנך ולהתחנך בשנתיים המאתגרות שעומדות לפניכם.

בתור אחד שהחברים שלו שנכנסו להדרכה די זנחו לתקופה ממושכת אני נותן לכם עצה- אל תעזבו את החברים שלכם. הגיבוש עם הצוות הוא חשוב ולפעמים הרכילות הקטנה עם הצוות יותר כיפית מהפעילות של השבט- אבל החברים שלכם במצב רגיש וריך להתחשב בו חוץ מזה שזה יחזור אליכם אחר כך- שוב, מנסיון.

 

בהצלחה לכולם בדרך החדשה!

תגובה- גם לא בקלישאה... בת-ישראל-וציון

תודה רבה על ששיתפת אותנו בסיפור האישי שלך.

הוא מאוד מעורר השראה ומעודד (האמת, לא מצאתי את המילה הנכונה בעברית, רציתי להגיד שהוא מאוד inspiring, ואלו המילים הכי קרובות שמצאתי...), גם למי שלא נכנס להדרכה.

הוא גם מדבר על שיעורים ודברים טובים שיכולים לקרות גם שלא מקבלים את מה שמאוד רצינו. וזה שהסיפור מוכר לכולנו, וחלקנו אף חוו אותו בעצמם עוזר לסיפור להיות עוד יותר מעורר השראה.

אז- תודה רבה! בב"ח לתו"ע...(קורץ )

מצטרפת בתור אחת שגם חוותה את זה ומוסיפה-אורושקוש

אין ספק שאני מודה, היום במבט לאחור על זה שלא נכנסתי. זה עשה לי רק טוב.

בסופו של דבר הכניסה להדרכה היא פשוט הגשמה שמוגשת לך על מגש כסף. אבל כשאתה נלחם על הדרך להגשים את עצמך אתה מקבל המון ומגלה בעצמך אלפי דברים חדשים.

 

היום אני מדריכה של שבט הרא"ה ואם זה היה אפשרי הייתי מעבירה כל אחת ואחת מהחניכות שלי את החוויה הזאת.

 

אז אני יודעת כמה קשה להסתכל על זה ככה ברגע שזה קורה אבל שווה להאמין שהכל לטובה.. זה תמיד עוזר!

 

ערב טוב ובהצלחה לכולם!

אבל יש כאלו שאין להם מספיק כוחות להלחםסאלח שבתי

וכל מה שהם חלמו כל החיים שלהם הולך לפח.. 

נכון, זה באמת קשהנפתלי הדג

מאוד. כולנו אוהבים לטפח חלומות- בטח על דברים כאלו. לא תמיד יש הזדמנות להידמות למישהו שאנחנו מעריכים, כמו מדריך וכשחלומות כאלו מתנפצים לפעמים יש תחושה שזה הסוף. של ייאוש.

וזה קשה לקום אחרי דבר כזה. מרגישים כאילו זרקו אותך לפח, כאילו לא מעריכים אותך.

זה בדיוק המקום לנשום עמוק ולחכות קצת. להמשיך ללכת, להמשיך לחפש- למרות שקשה או כואב ולחפש את המקום הטוב יותר בשבילי- והוא יכול להיות מפתיע או ממש מתחת לאף (חונכות, עיתון סניפי, או מקום אחר לגמרי). מקום שבו אני אממש את עצמי בצורה האמיתית- ולא מתוך תחושה של דיעבד או של 'אני פחות טוב'. ואז יום אחד תפקחי את העיינים ותראי שטוב לך- למרות הכל ושאת בן אדם יותר חזק מזה ויותר טוב ממה שהיית קודם. אז תוכלי ללכת אל המקום הקשה הזה ולהביט לו בעיניים- ולהבין שבסוף הכל היה טוב.

אם תישארי במקום הזה של הקושי והמרירות אז זה יישאר ככה- וזה רק יגדל.

תני לחיים צ'אנס, תני לעצמך צ'אנס- ותראי שבסוף הכל יהיה על הצד הטוב. בעז"ה ובהשתדלותנו.

 

(ואשמח לדבר על זה כאן או באישי אם תרצי)

גישה מדהימה- מקנא בחניכים שלך. באמת.נפתלי הדג
מצטרף!!!אנונימי (פותח)

אני מעדיף להישאר אנונימי מסיבות אישיות.

המדריך שלי ניסה לתפוס אותי לשיחה הרבה זמן. כשסופסוף נפגשנו הוא הודיע לי שלא נכנסתי להדרכה. כלפי חוץ התנהגתי כרגיל אבל מבפנים הרבצתי לעצמי, בכיתי והשתוללתי.

ואז תפסתי את עצמי ואמרתי: רגע, אם אני מרגיש שאני כל כך רוצה ומתאים להיות מדריך למה שאני לא אהיה אחד כזה?

התחלתי לברר על סניפים באזור שמחפשים מדריכי חוץ. פנו אלי מכמה סניפים ואחרי כמה בדיקות החלטתי על סניף מסוים, אני עוד מעט מתחיל שנה שניה בסניף ואומר תודה למדריך שלי שלא הכניס אותי להדרכה בסניף שלי אלא גרם לי למצוא את המקום המדהים שאני מדריך בו עכשיו.

 

זה שלא נכנסתם להדרכה לא אומר שאתם לא צריכים להיות מדריכים! הדרכת חוץ זה דבר מדהים למי שמזה מתאים לו! אם יש לכם מה לתת- כנסו להדרכה! חיוך

וכשאני רוצה להיכנס להדרכה..חפרנית גאה=)

ולא מכניסים אותי למרות שאמרתי למדריכה שאני לא אכנס חוץ כי אני רוצה להיות גם בבית(אני בחצי פנימיה) והיא מכניסה בת שבפנימיה מלאה והיה סניף חוץ שחיכה לתשובה שלה...זה עדיין מדהים?! 

זה לא אמור לשנות לך את מי הכניסונפתלי הדג

לא זו הנקודה. ההחלטה על ההכנסה היא לא החלטה טכנית בלבד.

להמשיך בקו הזה יוביל אותך רק לעוד כעס ועוד עצב וחוזר חלילה.

יכול להיות ועדיין...חפרנית גאה=)

אני מודעת לעובדות אז שום דבר לא ימנע ממני להתעצבן\ להיפגע.

חוצמיזה חשבתם פעם על זה שאשכרה נותנים לילד\ה בן\ת 17 להחליט על דבר כזה?? זה כן דבר משמעותי אז איך נותנים לזה לקרות? תראו כמה נערים ונערות נפגעים מזה(רגשית...אני ממש פגועה מהמדריכה שלי...)

פה את כבר נכנסת לחשבונות קטנונייםכי לא הכניסו אותךשוקו =)

אחותי, מי את רוצה שיכניס אותכם אדם בן 30?

ההכרות שלו/ה איתך לא תגיע למצב שיש למדריך/ה או לקומונרית 

זה שמי שמכניס וזה מה יש

מעבר תחשבי למה לא הכניסו, יכול להיות שבאמת לא התאמת יכול להיות שזו טעות שנעשתה בלי כוונה וטעויות קורות עם כל אחד ובטח עם אדם יותר מבוגר שיש לו איתך הכרות שטחית 

יש הרבה שיקולים תאמיני לי - כמו חצי פנימייה למשל, האם את מתאימה בכלל לשבט מסויים וכו'

זה לא אמור דווקא להעיד עלייך משהו ספציפית

והדרכה זה משהו שממש חרוש ונחשב ונגיש אבל יש הרבה הרבה הרבה דברים אחרים שאת יכולה לתרום בהם

סתם חבל לך עכשיו להתבכיין ולהיכנס לדיכאון בגלל זה - זה מה יש ומפה מתקדמים.

 

ועקרונית במקום שאת לומדת יש המון סניפים קרובים מסביב שצריכים מדריכים תשקלי שוב הדרכת חוץ - אם את צריכה אני אברר לך ואפנה אותך לקומונריות..

בהצלחה

כן.. כי תראי,אף אחד לא חייב לקבל את כל הבקשות..מקום בעולם

[ממש לא בטון תוקפני ח"ו]

 

שוקו אני אשמח לדבר איתך....חפרנית גאה=)

אני לא מצפה שבנאדם שלא מכיר אותי יתערב אבל אפשר לעשות צוות שמחליט על זה..

חוצמיזה אם חצי פנימיה זה שיקול אז למה הכניסו בת בפנימיה מלאה???? לשבט מופרע?! זה לא שיקול?

אז סורי אולי השיקולים של המדריכה שלי קצת מעוותים...ואני הבהרתי לה שאני לא רוצה חוץ כי אז אני לא אהיה בבית.

ונכון אפחד לא חייב לקבל את כל הבקשות אבל זה קצת פוגע שאת היחידה שלא מכניסים...

כאילו אם זה בת אחת אז אי אפשר קצת להתגמש? המדריכה אמרה לי שזה לא שאני לא מתאימה להדרכה פשוט זה היתה ברירה ביני לבין בנות אחרות אז הבנות האחרות היו בעדיפות על פני...זה עוד יותר מעליב...

אנשים מבוגרים מעבר להנהגת התנועהשוקו =)

לא צריכים להתערב בתנועת נוער נקודה.

אולי היא התאימה לאותו שבט, לא מכירה את הסניף שלך 

 

אין לך מה להיעלב את לוקחת אישי וללב סתם...

צריך להביןבניעקיבא

העניין הזה של ההדרכה מאוד מורכב.

קודם כל, בדרך כלל [בסניף פנים] יש הרבה יותר דורשים לתפקיד מאשר תקנים.

אין לי מושג מה קרה במקרה הספיצפי אצלך, אבל צריך לשים לב לעוד שיקולים. לדוגמה, ההדרכה נעשית בזוגות- וייתכן שמבין הבנות הראויות להיכנס המדריכות שלך לא חשבו שתהיו ביחד צוות טוב.

אבל כמובן, זו נקודה שולית; הבעייה כאן בעיניי היא הרבה יותר שורשית.

הרבה חניכים נמצאים במצב שפותח השרשור כתב. הרוב הדומם. דומם וכואב לעצמו.

והתנועה, בעיניי, ברוב הסניפים אין לה מספיק אלטרנטיבות, איזה מקום יש לחב"ב בתנועה?

 

אצטט כאן החלטת ועידה מהוועידה הכ"ג: 

 הגשמה בחב"ב:

א. הוועידה רואה בברכה את התארגנות חבריא ב' במסגרת גרעיני פעילות משימתיים ושל"פ הכוללים מדריכים ושאינם מדריכים, ומטילה על המחוזות לטפח ולהרחיב תכניות אלה בכל סניפי התנועה.

הוועידה קוראת להנהלה הארצית, למחוזות ולסניפים לשדרג את תכנית דרור המהווה בסיס להקמת הגרעינים וליישמה בכל סניפי התנועה.

מתוך הערכה למתכונת הפעילות החדשה של חבריא ב' שהופעלה בכמה סניפים בהצלחה, מאמצת הוועידה את הרעיון לפיו:

חברי חבריא ב' יתארגנו בסניף במסגרת גרעין, שיקים פעילות תנועתית, חינוכית וחברתית משותפת.

הגרעין יפעל ברציפות בין-דורית, באופן שחברי השבט החדש יצטרפו כל שנה לגרעין והבוגרים ייצאו להגשים את דרך התנועה.

המדריכים ייצאו מתוך הגרעין, לאחר תקופת פעילות בגרעין, וימשיכו בפעילות בגרעין בצד פעילותם בגרעין.

חברי הגרעין יכשירו עצמם, בהדרכה ובהכוונה תנועתית, לקראת יציאתם להגשמה במסגרות ההגשמה התנועתיות.

הדרכת הגרעין תבוצע על ידי בוגרי התנועה, חברי חבריא ג' שימשיכו בדרך זו בפעולתם התנועתית, ייתרמו לתנועה. ההנהלה הארצית תשקוד על הכשרת מדריכים אלו למשימות ההדרכה.

 

מה זה בעצם אומר?

לא נכנסים להדרכה. אין מצב שחלק מהשבט נכנס למשהו וחלק נותרים מאחור. אלא כולם יחד פועלים להגשמה, מתוך מטרה משותפת, לימוד משותף- ורק אפיק העשייה הוא אחר.

 

כן, גם אני מודה על כל רגע ורגע שלא יצאתי להדרכה. אבל זה תהליך. זה לא משהו שבא ביום אחד. כן, בהתחלה זה מעצבן- איך זה שלא ראו בי את מה שאני רואה בעצמי?

במבט לאחור, זו הייתה החלטה נכונה לי, לשבט, לסניף.

 

אני רק מקווה שכל אלו שלא מדריכים, ימשיכו למצוא מקום לתרום, ולשמור פינה חמה בלב לתנועה...

המלצה שלי- אל תתחילי להיכנס לשיקולים של המדריכה.נפתלי הדגאחרונה

זה רק יגרום לך עוד עוגמת נפש.

לפי דעתכם:שמיניסט באמ"ש
האם צריך להקים תנועת נוער בגרעין שנכנס לתוחמת הצפונית ב"רצועת עזה"?
הנחשון יוצא לטיולים עם כל הסניף?אנונימי (פותח)
תלוירעות שרהאחרונה

בנטיעות וכזה נראה לי שכן

במחנה יש משהו נפרד

אני צריכה פעולה פיגוזית על תפילהאחי אהוביה

יש למישו אולי?

קצת יותר פרטים, גברת תותחיתימח שם עראפת

לאיזה גיל, איזה חלק שקשור לתפילה?

אשמח גם..אנונימי (2)

כיתה ד..

על החשיבות של להתפלל מנחה בסניף..

אצלנו אחרי המפקד כל שבט מתפלל לבד והרבה חניכות לא ככ שותפות במקרה הטוב יושבות בשקט במקרה הרע גם מדברות ואז יוצא שמי שמתפללת כביכול מפסידה כי היא לא בענינים.

רוצה פעולה מפוצצת כזאתי על תפילה ולמה חשוב שיגרה אותם להתפלל..

לכיתה ואחי אהוביה

חלק ממערך בת מצוה

באמת להעביר להם את ההרגשה שתפילה זה לא עול, זה לא עוד משימה מעיקה שצריך לסמן עליה וי.. 

צ'אט ג'יפיטיזיויק

להלן מערך שיעור של חצי שעה בנושא תפילה, המיועד לנוער דתי בכיתה ו' ומחולק לשלושה חלקים של 10 דקות כל אחד. המערך מותאם לגיל ולרקע הדתי של התלמידים, תוך שימוש בשפה פשוטה ופעילויות קצרות וממוקדות:

חלק ראשון: פתיחה והיכרות עם הנושא (10 דקות)

מטרה: לעורר עניין ולחבר את התלמידים לנושא התפילה.  

דקה 1-2: שאלה פותחת  

שאל את התלמידים: "מה אתם מרגישים כשאתם מתפללים? משהו מיוחד או אולי משהו שקשה לכם בזה?"  

תן ל-2-3 תלמידים לשתף בקצרה (30 שניות לכל אחד).

דקה 3-5: סיפור קצר  

ספר סיפור קצר על חנה מהתנ"ך (שמואל א', פרק א'): "חנה התפללה בלב שלם לבקש בן, והתפילה שלה הייתה כל כך חזקה שהיא ממש דיברה עם ה' כמו עם חבר."  

שאל: "מה אתם חושבים שהפך את התפילה שלה למיוחדת?"

דקה 6-10: דיון קצר  

שאל: "למה לדעתכם חשוב להתפלל? מה זה נותן לנו?"  

עודד תשובות כמו: קשר עם ה', שקט בלב, תחושת תמיכה.

חלק שני: הבנת התפילה דרך פעילות (10 דקות)

מטרה: להמחיש את המשמעות של התפילה בצורה חווייתית.  

דקה 1-2: הסבר קצר  

אמור בצורה פשוטה: "תפילה היא כמו שיחה עם ה'. לפעמים אנחנו מבקשים, לפעמים מודים, ולפעמים סתם רוצים להרגיש קרובים."

דקה 3-8: פעילות קבוצתית  

חלק את הכיתה ל-3 קבוצות קטנות.  

תן לכל קבוצה משימה:  

קבוצה 1: כתבו 3 דברים שהייתם מבקשים בתפילה.  

קבוצה 2: כתבו 3 דברים שהייתם מודים עליהם.  

קבוצה 3: כתבו 3 דברים שמרגישים לכם קרובים ללב בתפילה (למשל: שיר, מילה או רגע).

כל קבוצה מקבלת דף ועט, ויש להם 5 דקות לעבוד יחד.

דקה 9-10: שיתוף מהיר  

נציג מכל קבוצה משתף בקצרה (30 שניות לקבוצה).

חלק שלישי: סיכום וחיבור אישי (10 דקות)

מטרה: לעזור לתלמידים לקחת את הנושא איתם ליום-יום.  

דקה 1-3: דבר תורה קצר  

אמור: "בתפילה אנחנו לא רק מדברים, אלא גם מקשיבים. כמו שכתוב בתהילים 'קרבת אלוקים לי טוב' – כשאנחנו מתפללים, אנחנו מתקרבים לה'."

דקה 4-7: פעילות אישית  

תן לכל תלמיד דף קטן וכתוב עליו: "כתבו משפט אחד שהייתם רוצים להגיד לה' בתפילה שלכם היום."  

תן להם 2-3 דקות לכתוב בשקט.

דקה 8-10: סיום מעודד  

אמור: "כל תפילה חשובה, גם אם היא קצרה או פשוטה. נסו השבוע להתפלל משהו קטן מהלב שלכם."  

סיים בשאלה: "מי רוצה לשתף את המשפט שלו?" (רשות, לא חובה).

הערות למנחה:

שמור על אווירה קלילה ומכבדת.  

התאם את הקצב לפי התגובות של התלמידים – אם חלק אחד מתארך, קצר את הבא.  

הבא דף ועטים לפעילויות.

אם זה בשבת קודש תעביר בעל פה.

בהצלחה!

חמוד אבלאנונימי (2)

מחפשת יותר פעולה עם משחקים שבסוף מתקשרים לענין התפילה פחות דיונים ושאלות

צריך משו עם נשמה 😉אחי אהוביה
כן ברור אבלאנונימי (2)

מנסיון כל הדיונים וכו לא ככ פועל הם צריכות לזוז חח

לאלא התגובה שכתבתי היתה לזו של @זיויקאחי אהוביה

אני ממש מסכימה איתך..

אה הבנתייאנונימי (2)
טוב אז אם את מוצאת משו אני אשמח שתעדכניאחי אהוביה
סגורראנונימי (2)
מה את מחפשת?אנונימי (2)

לאיזה כיתה?

 

לגמריזיויק
יש לי כמה חומריםאנוני-מי?
אז אני אשמחאחי אהוביהאחרונה
מכירים סניף בנע בירושלים שמחפש מדריכת חוץ?תורת חיים בעiז

חברה שלי מחפשת וכדאי גם סניף שהוא נורמלי ולא עכשיו ממש חילוני (סניף מעורב זה ממש אחלה)

מדשיותאנונימי (פותח)

טוב נושא קשוח אז ככה..

בתחילת ההדרכה היה לי ולמדשית שלי(נקרא לה א )בעיה עם עוד מדשית שלנו(נקרא לה ב) (אנחנו רביעיה). היה קשוח ממש. מלא אנשים התערבו בזה (הקומונרית, מהנוער ובכללי כל הצוות וכו)אומרת דוגרי הרבה מזה זה אני ומדשית א הגזמנו וחיפשנו אותה מלא ממש וכל דבר שעשתה הערנו לה ודווקא מדשית ב היתה בהקשבה וכיבדה ממש וממש השתדלה לשנות(מה שאני משה לב בדיעבד עכישו אז סתם הייתי חמה עליה ברמות לאיודעת להסביר למה). 

אחרי התערבות ודיבור הבעיה נפתרה(לפחות ככה אני ראיתי אתזה.) ביקשתי סליחה ושמנו את הדברים מאחורה.

עכשיו שמתי לב שמדשית א כל הזמן מעירה/ מחפשת את מדשית ב כאילו על סתם דברים היא איחרה טיפה כי אבא שלה במילואים ועזרה קצת בבית והיא עשתה פרצוף ואמרה לי אחכ שזה לא ניראה לה ובכללי על כל דבר היא מעירה מעקמת אף וכו.

עכשיו יש לי התלבטות אם להעיר לה ולהגיד לה כאילו היה מריבה את צודקת אבל שמנו תדברים מאחורינו תני לה קצת להוכיח את עצמה לא כל הזמן להסתכל בזכוכית מגדלת על מה שהיא עושה. או להתעלם ולראות מה יקרה ואולי להגיד לקומונרית

קיצור מקווה שיצא מובן מה אומרים?

תשחרר. לא בידיים שלךמשה
בכלל. אנרגיה של אנשים אחרים לא בשליטה שלך,סשום צורה. רק התגובות שלך.
כן אבלאנונימי (פותח)אחרונה

בסוף עכשיו לא כ"כ מרגישים את זה אבל אם זה ימשך זה יגיע למצב שהיה לפני כן שלא דיברנו המדריכות מלבד מי מכינה את הפעולה. מצב שבטוח לא רוצות להגיע אליו. אף אחת.

סיפור אהבה בסניף | עלילתי קצרElad Mukades

מצרף סרט קצר שעשינו, מסוקרן לשמוע תגובות ומחשבות שלכם עליו

 

במשפט - יוני המדריך, חותך את הקשר עם סיגל מבני עקיבא, בשם התחזקותו הרוחנית, אך מגלה שההתמודדות רק מתחילה. 

סניף בלי מבנהתורת חיים בעiז

מה עושים בחודש ארגון? לגבי צביעת קירות

צובעים על בדיםadvfb
אנחנו צבענו פעם על דיקטים, אפשר גם אולי במקלטהחנוניתאחרונה
קלסר הדרכה ונחשוןאוריהש

רעיונות לקטעים/משפטים לקלסר הדרכה?

וכמובן רעיונות למה להכניס לבפנים (חוץ מהכנת פעולה, רעיונות לערבים וכו)

 

ואשמח גם לקטעים ולמה להכניס לקלסר של נחשון (קטעים על עשיה וכו)

 

תודה רבה!

אולי יעניין אותך