מחפשת את הצ'ופר על הזקן שלשאלת הילד האם הפרפר שבידו חי או מת ענה: "בידך הדבר.." וכו'
יש למישהו???
מחפשת את הצ'ופר על הזקן שלשאלת הילד האם הפרפר שבידו חי או מת ענה: "בידך הדבר.." וכו'
יש למישהו???
[כמה גרסאות..]שוקו =)אחרונהבסין הרחוקה ישב לו זקן מלא חוכמה
כל חידה הוא פתר וענה לכל שאלה
שמעו זאת חנניה ואלעזר
והחליטו לבדוק אם נכון הדבר
החביאו ביד קש מן הכפר
והגיעו לזקן שיגלה את הנסתר
הזקן לאחר כמה שניות
גילה מה החביאו בלי בעיות
החליטו על הזקן להערים
ושמו ביד פרפר בשלל צבעים
החליטו בנהם שאותו יישאלו
אם פרפר חי יענה, את הפרפר ימחצו
ואם פרפר מת הוא ישיב, יפתחו את היד-
והפרפר יפרוש כנפיים ויעוף לשמיים
וכך הגיעו לזקן החכם,
שמיד ענה "פרפר נהדר"
שאלוהו בחיוך: האם חי הפרפר או מת?
ענה הזקן לאחר שהתלבט:
אם תרצו מת הוא אם תרצו חי
כי בידכם תלוי הדבר!!
_______________
בכפר סיני לפני הרבה שנים היה אדם זקן חכם מאוד. אדם זה היה מסתכל לתוך ידיהם הסגורות של אנשים וידע לומר מה יש להם בתוך היד ולייעץ להם ולכוון אותם.
באותו כפר היה איש שהתנגד לדרכו רוצה להכשיל אותו.אמר האדם בליבו אני אתפוס פרפר ואחזיק אותו בידיי ואשאל את האיש החכם מה יש לי ביד?
האיש החכם ללא ספק יענה לי כי יש לי ביד פרפר ואז אקשה עליו ואשאל אותו האם הפרפר מת או חי, במידה ויענה כי הפרפר חי אמית אותו במעיכה במהירות אפתח את ידי ואמר לו ראה הפרפר מת.
במידה ויאמר כי הפרפר מת ,אפתח את ידי ואראה לו כי הפרפר חי ואפריח אותו.
הגיע האיש אל החכם ופרפר בידיו המתין בתור וכשהגיע תורו פנה אל האיש החכם ושאל אותו מה יש לי ביד .אחז האיש החכם את ידיו ואמר לו כי ביד יש לו פרפר ,צחק האדם בליבו ואז שאל האם הפרפר חי או מת.
הביט האיש החכם בעיניו של האיש ואמר לו החלטה זו האם יחיה או ימות הפרפר נתונה בידיך ואתה תחליט.
שיחרר האיש את הפרפר לחופשי והתנצל בפני האיש החכם.
_______________
באחד הכפרים בסין הרחוקה חי זקן חכם מאד.
רבים מתושבי הכפר והכפרים הסמוכים לו היו מגיעים ללמוד ממנו ולקבל את עצתו.
אמרו עליו כי מעולם לא טעה, לכל שאלה היתה לו תשובה ולכל בעיה פתרון.
יום אחד החליטו ילדי הכפר לחמוד לצון ו"לעבוד" על האיש הזקן.
"כל הזמן אומרים כי הוא אף פעם לא טועה ותמיד יודע את התשובה הנכונה, הפעם נסדר אותו, הפעם לא תהיה לו ברירה והוא יטעה."
לקחו הילדים פרפר ואמרו: "נחזיק את הפרפר בין כפות ידינו ונשאל את הזקן האם מה שיש לנו ביד חי או מת? אם יגיד חי, נמחץ את הפרפר ונראה לו כי טעה ואם יגיד מת, נפתח את הידיים ונשחרר את הפרפר ונראה לו כי גם כך טעה."
כשהם מרוצים מעצמם הלכו הילדים אל הזקן ושאלו " זקן, זקן האם מה שיש לנו ביד חי או מת?"
הסתכל עליהם הזקן בעיניו החכמות ואמר:
"הדבר תלוי בידיכם!"
בנטיעות וכזה נראה לי שכן
במחנה יש משהו נפרד
יש למישו אולי?
לאיזה גיל, איזה חלק שקשור לתפילה?
חלק ממערך בת מצוה
באמת להעביר להם את ההרגשה שתפילה זה לא עול, זה לא עוד משימה מעיקה שצריך לסמן עליה וי..
להלן מערך שיעור של חצי שעה בנושא תפילה, המיועד לנוער דתי בכיתה ו' ומחולק לשלושה חלקים של 10 דקות כל אחד. המערך מותאם לגיל ולרקע הדתי של התלמידים, תוך שימוש בשפה פשוטה ופעילויות קצרות וממוקדות:
חלק ראשון: פתיחה והיכרות עם הנושא (10 דקות)
מטרה: לעורר עניין ולחבר את התלמידים לנושא התפילה.
דקה 1-2: שאלה פותחת
שאל את התלמידים: "מה אתם מרגישים כשאתם מתפללים? משהו מיוחד או אולי משהו שקשה לכם בזה?"
תן ל-2-3 תלמידים לשתף בקצרה (30 שניות לכל אחד).
דקה 3-5: סיפור קצר
ספר סיפור קצר על חנה מהתנ"ך (שמואל א', פרק א'): "חנה התפללה בלב שלם לבקש בן, והתפילה שלה הייתה כל כך חזקה שהיא ממש דיברה עם ה' כמו עם חבר."
שאל: "מה אתם חושבים שהפך את התפילה שלה למיוחדת?"
דקה 6-10: דיון קצר
שאל: "למה לדעתכם חשוב להתפלל? מה זה נותן לנו?"
עודד תשובות כמו: קשר עם ה', שקט בלב, תחושת תמיכה.
חלק שני: הבנת התפילה דרך פעילות (10 דקות)
מטרה: להמחיש את המשמעות של התפילה בצורה חווייתית.
דקה 1-2: הסבר קצר
אמור בצורה פשוטה: "תפילה היא כמו שיחה עם ה'. לפעמים אנחנו מבקשים, לפעמים מודים, ולפעמים סתם רוצים להרגיש קרובים."
דקה 3-8: פעילות קבוצתית
חלק את הכיתה ל-3 קבוצות קטנות.
תן לכל קבוצה משימה:
קבוצה 1: כתבו 3 דברים שהייתם מבקשים בתפילה.
קבוצה 2: כתבו 3 דברים שהייתם מודים עליהם.
קבוצה 3: כתבו 3 דברים שמרגישים לכם קרובים ללב בתפילה (למשל: שיר, מילה או רגע).
כל קבוצה מקבלת דף ועט, ויש להם 5 דקות לעבוד יחד.
דקה 9-10: שיתוף מהיר
נציג מכל קבוצה משתף בקצרה (30 שניות לקבוצה).
חלק שלישי: סיכום וחיבור אישי (10 דקות)
מטרה: לעזור לתלמידים לקחת את הנושא איתם ליום-יום.
דקה 1-3: דבר תורה קצר
אמור: "בתפילה אנחנו לא רק מדברים, אלא גם מקשיבים. כמו שכתוב בתהילים 'קרבת אלוקים לי טוב' – כשאנחנו מתפללים, אנחנו מתקרבים לה'."
דקה 4-7: פעילות אישית
תן לכל תלמיד דף קטן וכתוב עליו: "כתבו משפט אחד שהייתם רוצים להגיד לה' בתפילה שלכם היום."
תן להם 2-3 דקות לכתוב בשקט.
דקה 8-10: סיום מעודד
אמור: "כל תפילה חשובה, גם אם היא קצרה או פשוטה. נסו השבוע להתפלל משהו קטן מהלב שלכם."
סיים בשאלה: "מי רוצה לשתף את המשפט שלו?" (רשות, לא חובה).
הערות למנחה:
שמור על אווירה קלילה ומכבדת.
התאם את הקצב לפי התגובות של התלמידים – אם חלק אחד מתארך, קצר את הבא.
הבא דף ועטים לפעילויות.
אם זה בשבת קודש תעביר בעל פה.
בהצלחה!
אני ממש מסכימה איתך..
אחי אהוביה
אחי אהוביהאחרונהחברה שלי מחפשת וכדאי גם סניף שהוא נורמלי ולא עכשיו ממש חילוני (סניף מעורב זה ממש אחלה)
טוב נושא קשוח אז ככה..
בתחילת ההדרכה היה לי ולמדשית שלי(נקרא לה א )בעיה עם עוד מדשית שלנו(נקרא לה ב) (אנחנו רביעיה). היה קשוח ממש. מלא אנשים התערבו בזה (הקומונרית, מהנוער ובכללי כל הצוות וכו)אומרת דוגרי הרבה מזה זה אני ומדשית א הגזמנו וחיפשנו אותה מלא ממש וכל דבר שעשתה הערנו לה ודווקא מדשית ב היתה בהקשבה וכיבדה ממש וממש השתדלה לשנות(מה שאני משה לב בדיעבד עכישו אז סתם הייתי חמה עליה ברמות לאיודעת להסביר למה).
אחרי התערבות ודיבור הבעיה נפתרה(לפחות ככה אני ראיתי אתזה.) ביקשתי סליחה ושמנו את הדברים מאחורה.
עכשיו שמתי לב שמדשית א כל הזמן מעירה/ מחפשת את מדשית ב כאילו על סתם דברים היא איחרה טיפה כי אבא שלה במילואים ועזרה קצת בבית והיא עשתה פרצוף ואמרה לי אחכ שזה לא ניראה לה ובכללי על כל דבר היא מעירה מעקמת אף וכו.
עכשיו יש לי התלבטות אם להעיר לה ולהגיד לה כאילו היה מריבה את צודקת אבל שמנו תדברים מאחורינו תני לה קצת להוכיח את עצמה לא כל הזמן להסתכל בזכוכית מגדלת על מה שהיא עושה. או להתעלם ולראות מה יקרה ואולי להגיד לקומונרית
קיצור מקווה שיצא מובן מה אומרים?
מצרף סרט קצר שעשינו, מסוקרן לשמוע תגובות ומחשבות שלכם עליו
במשפט - יוני המדריך, חותך את הקשר עם סיגל מבני עקיבא, בשם התחזקותו הרוחנית, אך מגלה שההתמודדות רק מתחילה.
מה עושים בחודש ארגון? לגבי צביעת קירות
רעיונות לקטעים/משפטים לקלסר הדרכה?
וכמובן רעיונות למה להכניס לבפנים (חוץ מהכנת פעולה, רעיונות לערבים וכו)
ואשמח גם לקטעים ולמה להכניס לקלסר של נחשון (קטעים על עשיה וכו)
תודה רבה!