דינא דמלכותא מבטל דין תורה (או מדרבנן לכמה פוסקים) של גזל הגוי? אתה יודע בכלל מה זה דינא דמלכותא?
אם יש גזל הגוי, גם למלכות אסור לגזול וגם ליחידים. אם מותר, מותר גם למלכות וגם ליחידים.
השתא, האם אני יכול לצור על עיר? האם יהודי שושן יכלו לצור על צריהם על אף שלא היתה להם מדינה? ומה עם מרד התפוצות באלכסנדריה? מה עם מרד בר כוכבא? במקרים דנן כשמדובר במלחמת מצווה, לא היה שום צורך ביישות מדינית. לשם מלחמת מצווה, ובמיוחד כ"מ בהצלת ישראל מיד צר הבא עליהם, מספיקה התארגנות של יהודים ואפילו בודדים (כהחשמונאים) ואפילו של יחידי (כשמשון).
ההלכה לא מכירה ביישות מדינית מלבד מלכות בית דוד, וגם אם תרהיב עוז כאחרון בעלי הדמיונות ותאמר שלמדינה יש סמכויות של ריש גלותא וסנהדרין, הרי שהן מוגבלות. גם להם אין סמכות לבטל מצווה מן המצוות ולהתיר גזל הגוי. ומה שפוסקים כהציץ אליעזר התירו למדינה לגזול את הגוי, זה כי סברו שאין כל עברה במעשה דרך מלחמה, וכן ששלל האויב מותר, וכ"ז מותר גם לאנשי ספר שמתארגנים ויוצאים לפעולות מלחמתיות או סמי-מלחמתיות הכוללות גזל גוי והשחתת עצי פרי. וצודקים המה. וטועה אתה.