ביסוס הלכתיכויסף ליויסף

אהלן אני מחפש ביסוס הלכתי להיתרים ואיסורים של גזל גוי (שבשעת מלחמה וגם שלא בשעת מלחמה)מי שיכול להביא לי מקורות מרבנים שהם פוסקי הלכה(לרב כהנא לצערי לא היה סמכות לפסוק הלכה לרבים אלא רק לתלמידיו)מי שיכול להביא דברים עם מקורות עיון מדויקים תבוא עליו הברכה!!לילה טוב

 

חצוף!!! לרב כהנא לא היה סמכות לפסוק הלכה???היהלום שבכתר
חצצצצוףףףף!!!!מוטיז

יאללה יאללה...

לא חושבת.פייגליניזית


גופם הותר, ממונם לא כל שכן?היהלום שבכתר

זה מה שענה פעם הרב שלמה זלמן אויירבעך למי ששאל אותו.

 

ובאופן כללי האיסור לגנוב הוא או מבן נוח או מסתם גוי כשאין יד ישראל תקיפה, אז זה תקף גם על גוי שלא צריך לחיות בארץ. אבל כשאתה במלחמה עם האומה הערבית אין שום סיבה בעולם שתשאיר לו את רכושו שיכול להשתמש בו במצב שהוא לא צריך להיות קיים כלל.

יש לך מקור לדברי הרב אוייערבאך?מטבחון

כלומר מקור שכתוב בו שכך הוא אמר.

עדות ברורה?

אני לא מקניט אני באמת רוצה למצוא מקור לזה.

כנל ‏יש ‏מקור ‏לדבריו ‏‏?‏י.ל.
לא היה בכוונתי חלילהכויסף ליויסף

לפגוע בדמותו הקדושה של הרב כהנא אבל מה לעשות

שלרב לא היה סמכות לפסוק הלכה לרבים כי הוא לא היה פוסק....

תאמין לי שאני לומד ומעריך את תורתו ואישיותו של הרב לא פחות ממך!

ביקשתי ביסוס הכוונה מקור לעיין בו ולראות בעצמי אם אתה יודע איפה

אפשר למצוא את התשובה של הרב אוירבך אשמח.....אני מחפש לא סיבות

היגיון אלא דעות

של גדולי דור שו"ע או ספר הלכה כל שהוא אחר...השולחן ארוך כותב במפורש 

שגזל גוי יותר חמור מגזל יהודי אבל זה במצב שהגוי הוא חסיד אומות העולם\בזמן

שלום בין העמים

במקום אחר הוא כותב שאם הגוי לא שם לב ולא נעשה מזה חילול ה'  מותר

מצד שני יש דין כיבוש ולא מצאתי התייחסות לדבר.....

 

אתה מתלבל בין אבדת גוי לגזל גוי,די"מ

גזל גוי אסור (כמובן שאני לא מדבר על שעת מלחמה) אבדת גוי בעיקרון מותרת.

 

 

 

אבל למה החלטת שלרב כהנא לא היה סמכות לפסוק לרבים?מי מחלק את הסמכות הזאת?למה לרב עובדיה היה?לרב קוק?לרצי"ה?

 

מי מחלק את הסמכות הזאת אולי אני ילך אליו יתן לי גם.....

אתה מבטל את ההלכה במחי ידender13

שאלה קצרה שצצה לי עכשיו.

גוי, שגר בארץ, כשיד ישראל תקיפה יכול להחזיק עבד יהודי?

יכול! ואתה מצווה לפדותו בכסף מלא!

 

הטיעון של מלחמה בעם הערבי זה כבר עניין מורכב יותר.

בוודאי שאתה לא מוסמך לפסוק בו לפי סברותיך.

שטויות במיץ.

יש בשיעורים של רב יעקב יוסף לכאורה התייחסות לזהמושיקו

אני שמעתי באחד השיעורים על התייחסות לזה שכל ערבי בארץ הוא 80% מחבל ודינו נגזר בהתאם לזה.

 

מושיקוכויסף ליויסף

אתה יודע איפה המקור???

 

לא זוכר- תקשיב לשיעורים שלומושיקו

בהקשר של הצלת חיים וצבא איפשהו

טוב אתחיל להביא מקורות שלב שלבחסדי הים
עבר עריכה על ידי חסדי הים בתאריך ז' בחשון תשע"ד 07:51
בכפות תמרים ר"ה דף כח: "דגזל בפני הגוי שרי דהוי כלוקח במלחמה".
עיין במבוא להלכות מדינה חלק ב' עמ' 23, שר' צבי פסח פראנק, מדייק מהכפות תמרים הזה שכיבוש הוא גם על היחיד. וכן הוא מדייק "גאוני בתראי", שכיבוש הוא גם על החיד.
אולי נביא עוד מקורות בהמשך.
אוסיף סברא לכפות התמרים (בכוונה כתבתי בנפרד)חסדי הים
עבר עריכה על ידי חסדי הים בתאריך ז' בחשון תשע"ד 08:20
לפענ"ד 'בפניו' שכתוב בכפות תמרים, הוא כל שהגוי יודע שישראל לקח את זה ממנו דרך כיבוש, ולאו דוקא שהוא רואה שהיהודי לוקח ממנו. וכך משמע בפשטות מהגאוני בתראי. וזה לכאורה כוונת ה'אור זרוע' (חלק ג' פסקי בב"ק סימן תמד') "שהיו נוטלים בזרוע ואפילו בידוע."

נ"מ אם היהודי השאיר סימן כל שהוא, כמו כתובת, או שהגוי יודע שדרכם של ישראל לעשות פעולות כאלו כאקט מלחמתי, זה גם נחשב 'בפניו'.
^^^חשוב מאדדי"מ

צריך לגנוב בשביל המלחמה ולא רק לשימוש אישי.

אין מנוס מלשאול רבשואף לאור

תשאל רב,גם אם יביאו לכאן מקורות הלכתיים צריך לברר מה ההלכה למעשה,ולמיטב הבנתי גם פסיקה/קביעה של האם המקור אכן מתאים למציאות כיום.

 

אין לי בעיה עם שאילת רבחסדי הים
אבל כדאי לפרוס לפניו את כל המקורות שנביא, ולהסביר לרב את המציאות המורכבת, כי לפעמים ישנם רבנים שכ"כ שקועים בספרים, שאין הם יודעים את המציאות על בוריה.
הנה צריך להדגיש שאין מקורחסדי הים
עבר עריכה על ידי חסדי הים בתאריך ז' בחשון תשע"ד 09:12
מפורש לגזל הגוי.
חז"ל (ב"ק קיג: ) למדו את זה מהפסוק בדברים "ואכלת את כל העמים אשר ה' א-להיך נתן לך"- 'בזמן שהן מסורים בידך, ולא בזמן שאינם מסורים בידך'. המהרש"ל בב"ק שם כותב, שלא כל גוי שמסור בידינו, מותר לגזול אותו, אלא 'שצוה הקב"ה להלחם בהם'.

השאילה ב'ערבים' היום, אם יש מצוה להלחם בהם או לא. בוודאי כשהם נלחמים נגדנו מלחמה יותר כוללת, יש מצוה להלחם בהם, ויהיה מותר לגזול אותם. אבל מה במציאות היום יומית? לפענ"ד פשוט, שחייבים להלחם בהם גם ביום יום. הערבים מנסים ולפעמים רח"ל מצליחים לעשות נגדנו פיגועי גורילה באופן יום יומי, אז ודאי שיש לנו מצוה להלחם נגדם ביום יום, ובמילא יהיה מותר לגזול מהם, לפי המהרש"ל.

צריך גם להדגיש, שלפי ה"אור החיים" על התורה "ואכלת את כל העמים", היא מצות עשה, והוא מוסיף ואומר "שאם תתעצלו אתם מואסים במתנת א-להים".
תודה רבה!כויסף ליויסף

אשריכם לגמרי!לגבי שאלת רב  חבר שלי שאל את אחד הרבנים

הגדולים של דורנו והרב יצא נגד זה בכל תוקף ואמר שהרב מרדכי

אליהו זצוק"ל אמר לו בעצמו שאסור מכל וכל....הרב הזה הוא באמת רב גדול

ואין מקום לחשוב שהוא משנה מן האמת... השאלה היא על איזה מצב הרב אליהו

זצוק"ל  דיבר על.....לכן אני רוצה ללמוד את הנושא על בוריו על מנת לשאול ולדון

עם הרב  בסוגיא תודה רבה!!

חזק וברוך!אלעד

לזה חיכיתי.

זה מדובר על ‏7העמים ‏ולא ‏על ‏כל ‏אומהי.ל.
לפענ"ד משמע מלשון הרש"ל כל אומה שנלחמת בנו.חסדי הים
קיצור שולחן ערוך גנצפרידאריק מהדרום
עבר עריכה על ידי אריק חרבי בתאריך י"ב בחשון תשע"ד 23:22

קפב א

 

אסור לגזול או לגנוב כל שהוא, בין מישראל בין מנכרי, איתא בתנא דבי אליהו: מעשה באחד שסיפר לי, שעשה עולה לגוי במדידת התמרים שמכר לו, ואחר כך קנה בכל המעות שמן, ונשבר הכד ונשפך השמן ואמרתי: ברוך המקום שאין לפניו משוא פנים, הכתוב אומר: "לא תעשוק את רעך ולא תגזול " וגזל הגוי גזל.

פניני הלכהאריק מהדרום
גזל וגניבה מגוי
ההלכה מפרק ד - הלכות גניבה.‏ קישור ישיר להלכה.

אסור לגנוב או לגזול מגוי אפילו דבר פעוט ערך (ב"ק קיג, ב). וכן אסור להטעות את הגוי. למשל, לבלבל אותו בחשבון כך שיחשוב שעליו לשלם ליהודי יותר ממה שצריך. וכן אם קנה היהודי מהגוי דבר מה בהקפה, והגוי שכח שהיהודי חייב לו כסף, חייב היהודי לשלם לו.

ואם הגוי טעה מעצמו, כגון שהוא חייב ליהודי סכום כסף עבור כמה דברים, וחישב הגוי את חובו וטעה וסבר שעליו לשלם יותר, אין היהודי חייב לתקנו ולומר לו שעליו לשלם פחות, אלא יכול לומר לו "על חשבונך אני סומך" וייקח את הכסף. ואם ירצה היהודי לקדש ה' ולומר לגוי שטעה ולקבל פחות כסף, הרי זה משובח. וכשיש חשש שמא יגרם חילול ה', שאולי יתברר לגוי שטעה ויתרעם על היהודי שלא תיקנו, במצב כזה חובה על היהודי להעמיד את הגוי על טעותו ולקבל התשלום המגיע לו ולא יותר (שו"ע חו"מ שמח, ב).

ומסורת בישראל, שאלו שהרוויחו כספים מטעויות של גויים, לא ראו ברכה בעמלם, ונכסיהם ירדו לטמיון ולא הניחו אחריהם ברכה. ולעומתם אלו שקידשו את ה' והחזירו כספים של גויים שהגיעו אליהם בטעות, גדלו והעשירו והצליחו, והניחו יתרם לעולליהם (ספר חסידים תרסא).
קיצור שולחן ערוך ילקוט יוסףאריק מהדרום
סימן שע - הלכות גניבה וגזילה

א אסור מן התורה לגנוב או לגזול מישראל אפילו פחות משוה פרוטה, ויש אומרים שאף איסור גניבה וגזילה מן הגוי הוא מן התורה. ויש אומרים שאיסור גניבה וגזילה מן הגוי הוא מדרבנן. וכן לענין החזרת הגניבה או הגזילה לגוי, יש אומרים שחייב להחזיר לו מן התורה, ויש אומרים שחייב להחזיר לו מדרבנן, משום קידוש ה'. [הליכות עולם חלק ב' עמוד ריב]. ואסור לגנוב או לגזול בין מגדול בין מקטן. ואפילו דרך שחוק אסור לגנוב, ואפילו על מנת להחזיר, או כדי לצערו, כדי שלא ירגיל עצמו לכך. וצריך ליזהר מאד באיסור גניבה, שלא נחתם גזר דינם של דור המבול אלא על הגזל, [אף שעשו עבירות חמורות אחרות]. וסאה עבירות, גזל מקטרג בראש, ובעון גניבה רעב בא לעולם. ולכן ילדים קטנים הרגילים לגנוב, אפילו אם גונבים מהאב או מהאם, חייב האב לייסרם שלא ירגילו עצמם בגניבה וגזילה. וירחיקם מחברים רעים שלא ילמדו ממעשיהם.
יופי של טיעונים..המצב חסה

תלמד מסכת בבא קמא דף ל"ח ע"א.

"שור של ישראל שנגח שור של כנעני פטור...

א"ר אבהו אמר קרא עמד וימודד ארץ ראה ויתר גויים ראה שבע מצוות שקיבלו עליהן בני נח

כיון שלא קיימו עמד והתיר ממונם לישראל." [ויש לזה עוד המשך...]

 

[אלא אם כן אתה לא מהאלה שפוסקים לפי הגמרא אלא לפי הפופיק.]

 

ועוד-

"..בני יעקב באו על החללים ויבזו העיר [אשר טימאו אחותם:] את צאנם ואת בקרם ואת חמוריהם ואת כל אשר בעיר ואת 

אשר בשדה לקחו" [וישלח ל"ד פס' כ"ז-כ"ח]

התורה והמצווה: אשר טימאו אחותם - בשביל הבושה בזזו את כל שכם.

 

והגויים בארץ על אחת כמה וכמה שלא רק שקראו עלינו מלחמה, ביישו, ומביישים אותנו על ימין ועל שמאל [מהלינצ'ים ברמאללה, שכם וחברון; סוגי האונס למניהם של המאורעות שמלפני קום המדינה דרך האינתיפאדה ועד ימינו. [ולא ארחיב על מה שקורה בתל אביב לפני פחות מחצי שנה, ואחרים על ימין ועל שמאל.]

ושלא נדבר על זה שדמם חשוב להם כמיים ככה שיש עוד לא מעט פוסקים שמצטרפים לטענת שדינם דין אחד לפי שהם כולם מסכימים לטענת אחיהם. [ועיין במקראות גדולות על הענין הנ"ל.]

 

אגב בפניני הלכה הוא מביא את דעתו של הרב אליעזר מלמד, זה לא נפסק להלכה לפחות לא שידוע לי.

 

 

במחילה,אלעד

המקורות שהבאת אינם הלכתיים אלא רעיוניים, לעומת המקורות שאריק הביא.

והרב אליעזר מלמד הוא פוסק לכל דבר ועניין וספרו נחשב ספר הלכתי. כמובן על כל יהודי לפסוק כרבו, ואינך חייב לקבל את דעת הרב מלמד דווקא.

לכן אמרתי תלמד, אני את הפסק יודע.המצב חסה

הרב מלמד הוא לא פוסק הוא רב שיודע הלכות.

 

 

 

בודאי שהוא פוסקאלעד

ספריו ותלמידיו פזורים בכל רחבי הארץ ונוהגים כפי מה שהוא פוסק.

 

[לי באופן אישי מספיקה הקביעה של הרב אליהו זצ"ל]

מה הופך רב לפוסק?ומההופך פוסק לפוסק לרבים?די"מ

מאיפה אנשים מקריצים את החירטוטים האלה?

אז אולי יש לנו מחלוקת בהגדרהאלעד

מבחינתי, רב-פוסק הינו יהודי ת"ח שרוב עיסוקו בתורה הוא בנושא ההוראה לרבים,

וזה ניכר בשיעוריו, ספריו, מאמריו ואפילו באופיו.

 

הרב מלמד עונה ללא ספק על הגדרה זו שלי, וודאי שאלפי שומעי לקחו וקוראי ספריו יסכימו איתי.

 

 

 

* לשם הבהרה בלבד- הוא לא הרב שלי. אני תלמיד של מו"ר הרב לבנון שליט"א.

ומה המקור לזה?די"מ


אין ל"פויסעק" מקור כי אין לו גדר.אלעד

הרי כל תלמיד יכול לפסוק ע"פ רבו האישי. בין אם הרב שלו הוא ראש כולל, ר"מ בישיבה או דמות כללית ומפורסמת יותר כמו הרב דרוקמן או הרב ליאור למשל.

 

אבל מעניין אותי לדעת, מה ההגדרה שלך לפוסק?

רב המוסמך לפסוק הלכה לרבים. כמו מר"ן השו"ע.המצב חסה
נו, אז ב"ה הוא עומד בגדראלעד

יש לו סמיכת "יורה יורה" לכך

מי אמר שיש לי הגדרה?די"מ

אני מעולם לא אמרתי שיש לי הגדרה כזאת אבל אנשים פה אתחילו להגיד "ההוא פוסק\" "ההוא לא" "ההוא פוסק לרבים" "ההוא לא"

אז מעניין אותי מההגדרה של זה ומה המקור להגדרות האלה.

אריק הביא מקורות על גוי רגיל ולא על ערביחסדי הים
שהוא אויבנו
יתכן מאוד שיש חילוק בין גוי סתם לאויבאריק מהדרום
אבל זה כבר שאלה לשאול בבית המדרש.
ממילא שאלות נלוות:
1. מיהו אויב?
2. האם מותר להזיק בלבד או גם לגזול?
3. כמה ואיך מותר?
4. מעל הכל: מיהו בעל הסמכות להתיר?

ועוד.

כל זה ועוד אני מפנה אתכם לבית המדרש הסמוך אליכם או אל הרב הקרוב ללבכם, הדיון פה בעל משקל רב ויש צורך בשאלה של תלמידי חכמים רציניים.
המהר"ל מגדיר זאת יפהיהודה סעדה

1.במלחמת שמעון ולוי בשכם הוא אומר שכשכם בא על דינה זה נחשב לאומה שבאה על אומה ולכן מותר להילחם ולהילחם(לפעמים הפגיעה בזכרים בלבד ולפעמים גם בנשים וילדים, קל וחומר כשהם מפריעים להרוג את אויבינו שמותר להורגם). ברור לפי זה שהערבים הם כולם אויבנו מאחר והם עוסקים בטרור/תומכים בו/אוהדים אותו/שונאי ישראל/ מתעללים בבנות ישראל(כפי שאמר פעם סטודנט ערבי "לדפוק נערה יהודיה זה לדפוק את המדינה היהודית" /פוגעים בנו גם שלא מרצונם.

2.מותר להרוג, קל וחומר להזיק, קל וחחומר לגזול כמו שהובא הרב אוירעבך למעלה.

3.לפי מה שראינו אין גבול לדבר.

4. כדאי להסתכל בפרשנים השונים ולראות שרובם תומכים גם במעשי יחיד.

"השרידי אש" כותב שודאי שליחיד מותר לעשות מלחמה אם הציבור מתבטל מכך, והמנחת חינוך כותב שכל מצווה המוטלת על הציבור מוטלת גם על היחיד.

מי שלא מאמין לי מוזמן להתחיל לפתוח ספרים וללמוד. איני זוכר מקורות בעל פה.

במחילהאריק מהדרום

הטיעונים שלך לא נראים לי מספיק מבוססים.

אני גם לא מבין מה לא מובן במשפט האחרון שכתבתי.

בגלל זה אמרתייהודה סעדה

תפתח מקורות ותלמד, אני הסתכלתי, מה לא מבוסס? את המהר"ל אני זוכר ב-בראשית לד:יג ב"גור אריה".

יודע מה?אריק מהדרום
תעשה מה שאתה רוצה.
אתה רוצה לגזול מערבים על סמך חירטוט של סטודנט ערבי? לא על זה מבססים הלכה, אני לא יודע כמה פעמים עוד אצטרך להסביר פה מהו מקור הלכתי.
צדיק, הבאתי כמה דברים אחרים,יהודה סעדה

מהמהר"ל והשרידי אש, אתה מעדיף להתעלם ולהתבסס על סטודנט ערבי, זכותך. הבאתי אותו בתור הוכחה לכך שהערבים הם אויב.

לי ברור, וחבל שלאחרים לא, שאסור לגזול סתם גוי! בפירוש לא! אני לא מבין למה צריך להתפתח על זה דיון, אתה שאלת על אויב ועניתי, רוצה להתעצבן, זכותך, רק ככה אי אפשר לנהל דיון.

עלית עליאריק מהדרום

כתב עוד מרן הרב (עובדיה יוסף) שליט"א, בעלי בתים שאין להם פנאי ללמוד יותר משעתיים שלוש בכל יום, לא ילמדו אלא הלכה למעשה מתוך השולחן ערוך ונושאי כליו שמפיהם אנו חיים, שזהו שורש ועיקר הלימוד בתורתינו הקדושה, לדעת מה יעשה ישראל (כלומר לדעת איך צריך יהודי לנהוג) ואינם יוצאים כלל ידי חובת מצות תלמוד תורה, בלימוד המשנה והגמרא, כי אין למדים הלכה מפני תלמוד, וכן מה שאמרו (בנדה עג.) כל השונה הלכות בכל יום מובטח לו שהוא בן העולם הבא, היינו הלכות פסוקות. אבל הלומדים "דף יומי" בלבד מהתלמוד שלנו, אינם יוצאים בזה ידי חובת מצות תלמוד תורה, שהרי כתב רבינו מהר"י בן מיגאש (רבו של הרמב"ם) שאיו בימינו מי שיוכל לפסוק הלכה מפי התלמוד, אלא רק על פי פסקי הגאונים, ואותם המדמים בנפשם להורות מפני חוזק עיונם בתלמוד (אותם הסבורים שהם יכולים להורות לגודל חכמתם ישר מן התלמוד,) ראוי למנעם מזה, שאין בזמנינו מי שהוא ראוי לכך, וכן דעת הגאון רבי יוסף שלום אלישיב שליט"א, אולם מי שיש לו ארבע שעות או יותר ללמוד בכל יום, יקבע שלוש מהן ללימוד ההלכה, והשאר ללימוד הגמרא והראשונים כאשר תשיג ידו. ויש להוסיף, שאם מחמת קושי בלימוד וכדומה, אינו מסוגל להשקיע רוב זמן לימודו בלימוד הלכה למעשה, ישאל תלמיד חכם אמיתי כיצד עליו לחלק את זמנו ובאיזה ספרים עליו ללמוד.

תשובה לאריק-המצב חסה

מה שאמרת- מה המקור מדברי הרב עובדיה?

אמר את זה החזון איש כשהיה בארץ. [כך שמעתי מפי ראש הכולל]

 

אתה רוצה לרגע להטיל דופי בשו"ע או בבא"ח?

אתה מוזמן לחלוק עליהם, אבל לא לנסות אפילו לשלול את דבריהם, שמעל לחצי

מפסיקותיהם הם על פי הגמרא.

 

[איך כתב את זה רבו של הרמב"ם אם תלמידו עשה הפוך?!]

 

מוזמן לענות אחת לאחת

סליחה, לא הבנתי את השאלהאריק מהדרום
אני לא פנוי כרגע לעיון יתכן וטעיתי בהוספות בסוגריים, אבל אראה כשיתפנה לי זמן אשמח לענות.
אם טעיתי בודאי שאחזור בי.
אנא דייק, זה לא הוא כתב אלא זה עליו.המצב חסה

"לכן כתב מרן הרב עובדיה יוסף שהנכון הוא להשקיע את רוב הזמן בספרים העוסקים בלימוד 

הלכה למעשה אמנם בתחילת דרכו של האדם נכון שיחלק את זמנו ללימוד מקרא משנה וגמרא

כדי שידע את דרך פסיקת ההלכה ללמוד דבר מתוך דבר אבל כשיגדל בתורה יפנה את כל זמנו ללמוד

תלמוד ופוסקים ולעתים מזומנות יקרא המקרא וישנה המשנה כדי שלא ישכח דבר מדיני התורה."

 

כמה דברים:

א' מי כתב את הפסק הזה? מה המקור שלו?

ב' שים לב שהוא לא שולל בשום מקום את העיון בגמרא, ואף להיפך.

ג' מה הקשר בין מה שכתבתי לנ"ל?

 

אתה מתיחס לציטוט מגמרא כמקור הלכתיאריק מהדרום
עבר עריכה על ידי אריק חרבי בתאריך י"ג בחשון תשע"ד 21:40

זה לגבי ג.

א. לא יודע, כנראה אחד מתלמידיו.
ב. גם אני לא.

 

 

אחרי גישוש קל כששאלתי את ד"ר גוגל מי כותב את ההלכות האלו היום מצאתי את התשובה הזאת:

 

שלום רב!

רבך צודק במה שאמר לך שאין להאמין לכל דבר, בפרט למה שמתפרסם באינטרנט.

הרב שכותב את ההלכות בהלכה יומית, הוא הרב יעקב ששון שליט"א, חבר בית המדרש יחוה דעת לדיינים, הוא נכדו של מרן שליט"א, ותלמידו, ומרן שליט"א יודע על פעילותו ושמח בה. כמובן שניתן לסמוך על דבריו, ואתה רשאי לנהוג כן בלי ספק כלל. 
  
בברכת התורה, 
הלכה יומית.

רמבםאריק מהדרום
הלכות גזילה ואבידה פרק א

א כל הגוזל את חברו שווה פרוטה--עובר בלא תעשה, שנאמר "לא תגזול" (ויקרא יט,יג). ואין לוקין על לאו זה, שהרי הכתוב ניתקו לעשה: שאם גזל, חייב להחזיר--שנאמר "והשיב את הגזילה אשר גזל" (ויקרא ה,כג), זו מצות עשה. ואפילו שרף הגזילה--אינו לוקה, שהרי הוא חייב לשלם דמיה, וכל לאו שניתן לתשלומין, אין לוקין עליו. [ב] ואסור לגזול כל שהוא, דין תורה. אפילו גוי עובד עבודה זרה, אסור לגוזלו או לעושקו; ואם גזלו או עשקו, יחזיר.
הרמב"ם כותב שכל ההלכות האלו שהוא כותב,schk

זה כשאין יד ישראל תקיפה.

כן? איפה הוא כותב את זה ובאיזה הקשר?אדם כל שהוא
לגנוב אולי אסור אבל להזיק נראה שמותרהיהלום שבכתר
השולחן ערוך כותב שאסור להזיק לחברו
המנחת חינוךהיהלום שבכתר
שואל המנחת חינוך, במצב שיש לישראל חמץ של גוי שהופקד על שמירתו, צריך לבער את החמץ בערב פסח. והרי מדובר בגזל הגוי?!
ועונה, מאיפה לומדים דין איסור היזק לחבירו? כתוב שאדם רואה נהר מציף את שדה חבירו אז הוא צריך להציל את השדה מדין השבת אבידה. אם להחזיר אבידה צריך, קל וחומר שלהזיק אסור!
אלא, שדין השבת אבידה אינו חל בגוי. ומכאן שדין היזק בגוי לא תקף.
ואומנם הרמב"ם והרב קוק פוסקים שדין היזק נלמד מ "ואהבת לרעך כמוך", אבל זה גם כן לא עוזר כי דין ואהבת לרעך כמוך אינו חל בגוי...
כמובן שכל הסוגיא והוויכוח זה רק במקרה של גוי רגילהיהלום שבכתר
במצב מלחמה הדיון הוא אחר לגמרי והתשובות הן שונות לגמרי..
אז ב"ה אסור לגזול מגוי! תודהאורין
למה ב"ה???דואג
היה דווקא יכול להיות נחמד...
כן, הא? לגנוב ולהשחית את המידות שלך.. מעולה לא?ender13

גם אם היה מותר, היה צריך לאסור את זה מכל וכול.

חסרה לנו השחתת המידות?

צריך הרבה תפילות להינצל מזה,די"מ

גם לנפץ תינוקות קטנים וחמודים על סלעים יכול להשחית את המידות,

 

זה קשה אבל אשרי מי שיעשה זאת.

 

"אשרי שיאחז עולליך וינפץ הסלע"

אנחנו מצוים שלא לגזול וממילא הנפש שלך צריכה להיגעלדתי לאומי

להיגעל מעצם המעשה, כי זה טבוע ומושרש אצלך כדבר שלילי, ואם אתה חושב שזה נחמד לעשות את זה, כנראה שלא הפנמת מספיק את הדבר.

יוכל כבודו להסביר לייהודה סעדה

מדוע עלי להיגעל מפגיעה באויבי והאם על פי רגשות כאלה פוסקים הלכה?

אתה מוקף בעשרות מילארדי אויבים כנראה.. ?דתי לאומי

הוא אמר גוי (על ההנחה שכל ערבי הוא אויב לא נדבר עכשיו) ..

אני אומר שהצווי לא לגזול צריך להטבע ולהיחרט עמוק בנפש, עד שתסלוד ותיגעל מכל גזילה שהיא, כי עצם המעשה כבר פסול בעיניך.

לגבי פסיקת ההלכה, לא התייחסתי בכלל לזה, ובוודאי שלא פוסקים הלכה על פי רגש. אני "זרמתי" עם נקודת ההנחה שנכתבה ש"ב"ה אסור לגזול מגוי" (אורין) ולתגובה שאחר כך שירשרתי.

אבל בכל דבר בתורהיהודה סעדה

צריך לומר שאפשר אך איני עושה זאת בגלל צו ה'-"לא יאמר אדם אי אפשי לאכול חזיר, אי אפשי לאכול דם.

אלא יגיד אדם אפשי אך מה אעשה שבוראי צווה עלי"(הציטוט אינו מדוייק לגמרי אך אלה רוח הדברים-אשמח אם מישהו יביא את הציטוט המדוייק).

אגב העולם אינו מונה יותר מ-7 מיליארד אנשים, אלא אם כן אתה מצרף לחשבון אנשים מכוכבים אחרים...צוחקצוחק

יהודה סעדהכויסף ליויסף

מנין שלא יאמר אדם,...

אי אפשי לאכול בשר חזיר,

אי אפשי ללבוש כילאיים ,

אי אפשי לבוא על הערווה,

אלא (יאמר) אפשי ... אבל מה אעשה ואבי שבשמיים גזר עלי?

תלמוד לומר "ואבדיל אתכם....להיות לי"(תורת כהנים)

אסור לגנוב מגוי,די"מ

בשעת מלחמה אם זה מועיל מותר,

 

 

(בקצרה מאד....)

קיצוש"ע עם הערות של הרב אליהוyosef13

סימן קפ"ב סע' א':

 אָסוּר לִגְזוֹל אוֹ לִגְנוֹב אֲפִלּוּ כָּל-שֶׁהוּא, בֵּין מִישְׂרָאֵל בֵּין מִגּוֹי. אִיתָא בְּתַנָּא דְבֵי אֵלִיָהוּ, מַעֲשֶׂה בְּאֶחָד שֶׁסִּפֵּר לִי, שֶׁעָשָׂה עַוְלָה לַגּוֹי בִּמְדִידַת הַתְּמָרִים שֶׁמָּכַר לוֹ, וְאַחַר כָּךְ קָנָה בְּכָל הַמָּעוֹת שֶׁמֶן, וְנִשְׁבַּר הַכַּד וְנִשְׁפַּךְ הַשֶׁמֶן. וְאָמַרְתִּי, בָּרוךְ הַמָּקוֹם שֶׁאֵין לְפָנָיו מַשּׂוֹא פָּנִים. הַכָּתוּב אוֹמֵר, לֹא תַעֲשֹׁק אֶת רֵעֲךָ וְלִא תִגְזֹל. וְגֵזֶל הַנָכְרִי, גָּזֵל.

 

הרב אליהו: גזל הגוי קשה ביותר, חדא דודאי לא ימחול לו, ועוד שגורם שהשר של עכו"ם גונב וגוזל שפע קודש הנשפע לישראל מלמעלה מדה כנגד מדה. ויש בזה עניינים עמוקים, לכך צריך להזהר מאוד. (לשון בא"ח כי תצא ז')

כל זה מדבר בחוץ לארץ! שום דבר פה לא מכוון לשעתעצור בית
עבר עריכה על ידי עצור בית בתאריך י"ט בחשון תשע"ד 09:31

מלחמה!, לא בארץ ישראל!

יפה,יהודה סעדהאחרונה

לכן השאלה דיברה בתחילה על סתם גוי וברור שאסור לגזול, אך אויב-צריך להרוג וודאי שמותר לגזול.

חל"פ הגבעות - AI. מה דעתכם על זה?נ א

אשמח שתעבירו את התמונה בקבוצות. תודה רבהנ א
מי שמעוניין/ת לקבל את התמונה במייל, נא לשלוח מיילנ אאחרונה

לכתובת: chalaphagvaot@gmail.com

אפשר עדיין להשיג קפוצונים או חולצות לזכר אהוביה?הגבעות בלב תמיד

של יהודים בואו ורשו ארץ

ואם יש צמידים וכו גם יש ביקוש..

אני בת, מעדיפה לקנות מבנות כמה אם אפשר או שישלחו בדואר 

נירו ניר, שירו שיר, כבר הנצו ניצניםימח שם עראפת








יא! איזה יופי! אני מת על לראות נבטים נובטיםקעלעברימבאר

והעשבים גדלים. זה אחד הדברים היפים בחורף.

 

אפילו הטחב הירוק שגדל בין המדרכות אחרי הגשמים יפה בחורף.  (אגב רואים שהנבטים בתמונה העליונה הם דו פסיגיים)

עשית לי חשק לצאת ולחפש נבטים שנבטו מהגשםקעלעברימבאר
🤩פתית שלגאחרונה
גבעה או חווה על שם צ'רלי קירקאדם פרו+

הוא רוצה שננציח אותו

וגם אף שמאלני לא יתחיל עכשיו להרוס

חווה על שם צרלי

קדימה. מי לוקח את הכפפה.

לטרמפ יש ישוב,

למה שלצרלי לא יהיה?

(גבעון חובט במצח)ימח שם עראפת
הגבעון הנ"ל הוא השמש של בית הכנסת?קעלעברימבאר
קפיץאחרונה
כנסו >> החברה לפיתוח גבעות ארץ ישראל (חל"פ הגבעות)נ א

בשם ה' נעשה ונצליח

מקימים גבעות חדשות בארץ ישראל ומציבים בהם דגל ישראל לגובה רם

החברה לפיתוח גבעות ארץ ישראל בקריאה לכל מי שיכול, לצאת ביוזמה להקמת גבעה חדשה באזור מגוריכם, להציב דגל ישראל לגובה רם כדי שידעו כולם למי שייכת ארץ ישראל וכן, להביא ולרתום משפחות ואנשים למשימה החשובה הזאת.

להקים גבעה חדשה בזמן זה - זאת מטרה חשובה ביותר.

שלחו תמונות מהגבעה החדשה שהקמתם למייל של חל"פ הגבעות chalaphagvaot@gmail.com

חשוב!! להעביר הודעה זאת בכל קבוצה

🏡 החברה לפיתוח גבעות ארץ ישראל

בונים. מיישבים. גואלים.

מקימים גבעות חדשות בארץ ישראל!!!נ אאחרונה
סבתא לחיילת שאמורה לשמור בהגנשMalkaa

האם המקום מגודר. יש תנאי מגורים ומזון טוב לחיילים?

פשוט. מודאגת

באיזה מקום?משהאחרונה
איך אפשר לבדוק מתי תהיה העלייה הבאה לחומש ?דור ל

אשמח לעזרה

מה זאת אומרת 'עליה'?יו0י

יש שם ישיבה 24/7..

עליות מאורגנות המוניות, זה בדר"כ רק כשיש איזו סכנה גדולה שמסתמנת... 

הגיוני שתהיה ביום השנה ליהודה דימנטמן הי"ד.אריאל יוסףאחרונה


יש קבוצה בווצאפ..החיים מאושרים


שנים שאני חולם להקים מיזם כזה..יו0י

אולי יעניין אותך