תנועת בני עקיבא - תנועת ילדים!נחשון מהרחברון
עבר עריכה על ידי בת-ישראל-וציון בתאריך ג' בכסלו תשע"ד 13:39
 
עבר עריכה על ידי נחשון עמית בתאריך ל' בחשון תשע"ד 16:08

בס"ד

בני עקיבא – תנועת ילדים

מחשבות והירהורים על אודות הכיוון שאליו הולכת בני עקיבא,

על מנת לשמור על הרצף הנכון אני מציג את זה כאילו אני מעביר פעולה עכשיו.

אני רוצה לפתוח באמירה מקוממת, "בני עקיבא הינה תנועת ילדים ולא תנועת נוער!!!! הנוער שנמצא אינו נוער כי אם ילדים שלא התבגרו עדיין!!!!" ואני אסביר... תנועת נוער כשמה כן היא תנועת נוער ונוער זה גילאי 15-19 +- אבל המצב היום בתנועה הינו אבסורדי לכל הדעות! כל שכבת גיל בשבטים הצעירים מונה כ20-60 חניכים (כמובן שהכל משתנה מסניף לסניף, תמירו את היחסים לסניף שלכם לבד) אבל בפעולות חב"ב שבם נמצאות שלוש או ארבע שכבות גיל (ט,י,יא,יב ולפעמים גם בוגרים) יש מלבד צוות הדרכה כ10-15 מדריכים/ות עוד כעשרה חניכים.

למה????????????????????????????????????????????

 מכיוון שהחניכים האלה לא התבגרו! למה חניך שבט מעלות בא לסניף ? כי: כיף לו שם, החברים שלו שם, אין לו משהו אחר לעשות וזהו!!! הוא לא בא לספוג ערכים או כל מיני דברים אחרים העומדים ברומו של עולם. וזה נורמלי ולגיטימי לגמרי! אבל למה באים החב"ב לבני עקיבא?  כי שם החבר'ה שלהם, שם כיף להם וגם כי אין אופציה טובה יותר. ובינינו, גם אם נסגור את הסניף הם ימשיכו לבוא להיפגש ולדבר וזה כל מה שהם עושים גם בסניף. אז למה הסניף קיים????? בשביל הרוטציה המטופשת של חניך, מדריך שמדריך עוד דור של חניכים שיגדלו להיות מדריכים שידריכו חניכים... וכל מי שלא נכנס להדרכה יוצא לאט לאט המסניף למה??????????? אמנם ההבדל היחיד בינו לבין המדריכים זה ההדרכה אבל מה המשותף לחב"ב ולמדריכים? לא הרבה. פעולת ערב שבת מידי פעם איזה משהו קטן... הוא לא מרגיש פועל בסניף! הוא לא מרגיש חשוב בסניף! הוא לא מרגיש שהוא משפיע!!! הוא רואה את המדריכים עושים ופועלים והוא לא אז אין לו מה לחפש בסניף אז הוא פורש. או, שהוא לא התבגר עדיין ובא כמו חניך משבט מעלות הוא בא כי כיף לו שם, החברים שלו שם, אין לו משהו אחר לעשות וזהו!!! אז כן! החב"ב שלנו לא התבגר עדיין וזה בעיה גדולה מאד! תנועת הנוער בני עקיבא הוקמה על מנת "להקים חברה של נוער דתית ציונית ערכי ואיכותי שפועל שינוי" ואיפה השינוי?? איפה הפעולה? למה לפני עשרות שנים בני עקיבא הקימו גרעינים, הקימו יישובים, מינפו המון דברים ותרמו תרומה משמעותית ביותר כנוער שפועל בארץ שלנו ומרים אותה והיום אין כלום?? מה קרה? הנוער השתנה? התשובה היא שלא!!! ישנם שתי סיבות לכך

 

 

1) המטרות הרבה פחות ברורות לנו היום, פעם כולם ידעו שצריך להקים יישובים, שצריך לפעול פוליטית, שצריך להיאבק בדברים שהתנגדו לתפיסה שלנו. היום האתגר הוא למצוא מה לעשות, למצוא איפה צריכים אותנו באמת ולא רק מה כיף לעשות. זה קשה אבל מוכרחים לעשות את זה כי אם לא התנועה תישאר תנועת ילדים שלא משפיעה על צביון המדינה כהוא זה

2) המיסוד של העשיה -  ישנם כל כך הרבה עמותות, אולפנות וישיבות, שירות לאומי ומכינות שהשתלטו אט אט על כל תחומי ההתנדבות כמעט כך שנוער שרוצה לפעול מרגיש מיותר, מרגיש שיסתדרו גם בלעדיו, מרגיש שהוא לא עושה משהו מיוחד שמרים את הכל ובלעדיו לא היה קיים. אנחנו צריכים להבין שבתור נוער אנחנו צריכים לקחת את המושכות מהידיים של המבוגרים ולהתחיל לעשות בעצמנו. ואם יש איזה משהו שכבר כולם עושים אז פשוט לעשות את זה הרבה יותר טוב כדי שיבינו שזה התפקיד שלנו ולא של המבוגרים. אדם שמרגיש שהיו מסתדרים גם בלעדיו עושה את הכל בהרבה פחות חשק ותחושת שליחות ועשיה. – הוא עושה כי זה מה שכולם עושים לא כי הוא יזם ופעל ועשה.

אז על מנת להפוך את בני עקיבא חזרה לתנועת נוער שפועלת ועושה צריך להתחיל לפעול ובגדול! צוות חב"ב לא אמור ללהיות היוזם של כל הפעילויות כי אם המארגן הלוגיסטי של הביצוע. אם את,אתה , כל אחד מוצא/ת תחום  שצריך טיפול מקום שאפשר לפעול בו אז קדימה! תתחיל להריץ את זה לך לקומונרית, לצוות חב"ב ויאללה תתחילו לעשות!!! חב"ב, תבינו הסניף הוא שלכם ולא של חב"א!!! לא של המדריכים!!!! הוא המקום שלכם לבוא לפעול ולעשות ולשנות את העיר!!!! לאן נעלמו הוויכוחים האידיאולוגים שפעם היו כל כך הרבה בסניפים? נעלמו כי מישהו כל פעם זרק "תפסיקו לחפור, באנו להנות לא ללמוד" – הוא לא התבגר והרס את הסניף!!! כי בסניף צריך לפעול! צריך לשנות! על הדרך גם נהנים ועושים כיף אבל זאת לא המטרה! נכון עכשיו כשהמטרה היא לבוא להינות אז כשעושים משהו חבר'ה מבריזים כי הם מרגישים שזה לא מה שהם צריכים לעשות. צריך לשנות את הנקודה הזאת, את התפיסה שהסניף הוא מקום בילוי ומפגש חברתי גרידא כי אם לא – אז בואו נקפל ת'בסאטות נסגור את החב"ב (את צוות הדרכה נשאיר כי תכל'ס הוא עושה אחלה בייבי סיטר לחניכים אבל לא מעבר אז בואו נעזור להורים) ונהפוך רשמית את בני עקיבא לתנועת ילדים.

הדברים אינם כלכך קשים לשינוי צריך רק קצת אומץ. אתן מספר דוגמאות לפעילויות שנעשו בעבר ולדברים שאפשר לפעול גם כיום.

בקרית אתא כשאמא שלי היתה חניכה כמעט כל הפיצות, פלאפל, גלידות וכו היו לא כשרים. מה עושה נוער? התחלקו כל מוצאי שבת לזוגות ונכנסו זוג זוג לכל חנות ושאלו "כמה עולה מנה פלאפאל?" קיבלו מחיר ואמרו "אפשר שתי מנות, בעצם רגע, יש לך כשרות?, לא?, טוב תודה אל תכין" וככה זוג זוג הם נכנסו ובעלי החנויות רואים שהם כל שבת מפסידים עשרות לקוחות לאט לאט התחילו להכניס כשרות לחנויות ככה כל מוצ"ש הם נכנסו למספר חנויות ובאמת כעבור שנה-שנתיים כל החנויות האלה עברו לכשר...

דוגמא נוספת למשהו שאפשר לפעול. אין כמעט חניך בחב"ב שלא יודע מתמטיקה בסיסית של כיתה ו' או אנגלית של יסודי או עברית או תנ"ך ובעצם, מי לא יכול להיות מורה פרטי שעוזר בשיעורי בית? הרי זה  מטלות שנתנו לילדים בכיתות א-ו אנחנו מספיק אינטילגנטים כדי לעמוד בזה. אנחנו יודעים שבעיר שלנו יש הרבה משפחות ברוכות ילדים בלי עיין הרע וקשה להורים להקדיש לכולם זמן לשיעורי בית/לשכור מישהו שיעשה את זה עם הילד.למה של נפתח בסניף מרכז עזרה לילדים בשיעורי בית. פעמים שלוש בשבוע כל אחד מהחב"ב תופס שכבת גיל/מקצוע מסויים מכניס אותם לחדר בסניף ועוזר למי שצריך עזרה? זה תועלת עצומה בהשקעה של פעמיים שלוש בשבוע למשך שעה-שעה וחצי כל פעם.

ואם כבר אנחנו בלימודים אפשר לעשות בכל סניף גמ"ח שעות – עושים טבלה וכל אחד כותב משהו שהוא יכול ללמד- משהו שהוא טוב ב ומצד שני כותב משהו שהוא רוצה ללמוד. וככה מתאמים בין אנשים לדוג' אני רוצה ללמוד לנגן על גיטרה ויכול ללמד לסרוג ומישהו אחר כותב שבוא יכול ללמד מתמטיקה ורוצה ללמוד לסרוג וכו.... (בדוק שזה עובד והולך טוב עשינו את זה פעם בישיבה.)

יש לנו בעיר משפחות שכולות \ בוגרי הסניף שנפלו במלחמות או פיגועים – ללכת לכל משפחה לראיין אותם לעשות עבודת חקר על כל אחד ולכתוב חוברת מקיפה ויפה על בוגרי העיר/הסניף שנפלו. אפשר לקבל תקציב לזה מהעיריה, ממשרד הביטחון ומאירגון אלמות צה"ל.

למה עדיין אין עיתון לבניף? ואם יש למה הוא לא בתפוצה רצינית בעיר? יש תקציב מהמועצה והמתנ"ס לכמה צילומים שאנחנו רוצים! בואו ניקח את זה על עצמנו על החב"ב לא על הצוות הדרכה! הם כבר עושים אנחנו מחפשים הרי מה לעשות... נוציא עיתון  מושקע שבמקום בולט אפשר גם להכניס מודעה שכל מי שיש לו רעיונות לפעילויות רציניות של נוער בעיר מוזמן לפנות לצוות חב"ב 050-1234-567 ולהתחיל לעוף על העיר ולהזיז דברים. בעיתון מכניסים דברים שעשינו בסניף כחב"ב, דברים שאנחנו רוצים לעשות, פינת בעד-נגד אידיאולוגית שיכתבו אנשים מהחב"ב על מנת לפתח באמת את הוויכוח האידיאולוגי כי נמאס לנו כבר שאומרים לנו "זה האמת תקבלו אותה איך שהיא" אנחנו רוצים לברר מה דעתינו בעניין.

וכן עכשיו תורכם להציע  דברים לעשות על מנת שהתנועה תחזור להיות תנועת נוער ולא תנועת ילדים. על מנת שהחב"ב יהיה כוח מרכזי בעיר הן מבחינת הכמות והן מבחינת מה שהם עושים ופועלים בעיר.

רק על מנת להוכיח את דברי הנה תעודת הזהות של בני עקיבא כפי שמופיעה באתר התנועה:

 

 

 

תעודת זהות

 


השם: 
תנועת בני עקיבא בישראל.

 

הסיסמא: 
"קדש חייך בתורה, וטהרם בעבודה"

 

המהות: 
תנועת בני עקיבא היא תנועת-נוער דתית-חלוצית, והינה חלק בלתי נפרד מתנועת "תורה ועבודה" (הסתדרות הפועל-המזרחי).

 

המטרה:
1.
חינוך דור נאמן ומסור לתורתו, לעמו ולארצו, החי על עבודתו ברוח התורה.
2. חינוך להגשמה אישית של רעיון "תורה ועבודה" וחתירה להקמת חברה של "תורה ועבודה"- בארץ.


תנועת בני עקיבא מחנכת את חבריה לחיי תורה שלמים, לאהבת העם כולו, לאהבת ארץ ישראל ומדינת ישראל ולמילוי תפקידים חלוציים בבניינה ובהתפתחותה החומרית והרוחנית, לקראת הגשמת החזון של מדינה יהודית הבנויה על אשיות התורה והמסורה.
לאור עקרונות יסוד אלה, תחנך התנועה את חבריה:
  • ללימוד תורה;
  • לעבודה עצמית;
  • להתיישבות קיבוצית ומושבית ברחבי הארץ כולה;
  • לקליטת העלייה ולמיזוג הגלויות;
  • לקירוב לבבות בין כל חלקי העם ולהיות חיל חלוץ של היהדות הדתית הלאומית, על כל משימותיה.


בני עקיבא רואים בחיים בהתיישבות הדתית, הקיבוצית והמושבית, את הדרך העיקרית להגשמת רעיון תורה ועבודה.

 

הברכה:
 • בעל פה: המברך אומר – ה' עמך; המשיב עונה – יברכך ה'.
 • בכתב: הכותב פותח – ה' עמך, ומסיים - בברכת חברים לתורה ועבודה.

 

סמל התנועה: 
שני לוחות הברית עליהם בולטות האותיות ת-ע, עטורים עלי זית, חרמש וקלשון מימין ושיבולת משמאל, ומוקפים סרט שרשום עליו "בני עקיבא", המאחדם לחטיבה אחת. רקע הסמל בצבע כחול.

 

התלבושת:
חברי בני עקיבא מקפידים על תלבושת צנועה והופעה פשוטה, ההולמת חברי תנועה וציבור דתי. מוסדות התנועה, הסניף והקומונרים מקפידים על ביצוע החלטה זו.
חול:חולצת תנועה תכלת עם שרוך כחול כהה ועליה סמל התנועה, מכנסיים\חצאית כחול כהה.
שבת, מועד, ר"ח ואירועים חגיגיים:חולצת תנועה לבנה ומכנסיים\חצאית כחול כהה.

 

מבנה חינוכי
המבנה החינוכי של התנועה: חלוקה לחבריות, ושבטים, בהתאם לתנאים המקומיים.
החבריא היא יחידה חינוכית המורכבת מגיל ודרגות התפתחות שווים. היא פועלת בעיקר בפעולות כלליות (טיולים, שיחות, פעולות ארגוניות וכד'). השבט הוא יחידה חינוכית של בני אותו גיל.
קיימות 3 חבריות כדלהלן:
חבריא א':מגיל 10 – 15 שנה.
שבטים: (הכנה), נבטים, ניצנים, מעלות, מעפילים, הרא"ה.

חבריא ב':מגיל 15 – 18 שנה. שם השבט ייקבע ע"י מליאת ההנהלה הארצית של תנועת בני עקיבא בישראל לקראת שבת ארגון בכל שנה.
חבריא ג':חברים מעל גיל 18, הנמצאים בהכשרות, בגרעיני עלייה, או שהם מדריכים ופעילים בתנועה.


המנון התנועה:
את המנון התנועה חיבר הרב נריה ה זצ"ל בחול המועד סוכות תרצ"ב (1932).
הלחן הראשוני של ההמנון היה של שיר לכת רוסי. מאוחר יותר, לאחר הפצרות חניכים ופעילים, הוחלט לחבר לחן "מתאים יותר". ההמנון כפי שמושר כיום, הוא על פי ולחן של מיכאל פרלמן.


יד אחים

מילים: הרב משה צבי נריה זצ"ל
לחן: מיכאל פרלמן

יד אחים לכם שלוחה, הנוער החביב,
על דגלנו כולכם חנו מסביב.
יזהיר לכם כוכב תורה,
דרככם סוגה בעבודה.
בלב אמיץ, בעזרת ה', עלה נעלה!
קדימה, בני עקיבא, הידד במעלה!

מולדת זו ארץ אבות, ארצנו הקדושה,
מידי אביר יעקב לנו מורשה.
ראשינו בעמקי תורתה,
כפינו ברגבי אדמתה.
בלב אמיץ, בעזרת ה', עלה נעלה!
קדימה, בני עקיבא, הידד במעלה!

 

אם הגעת לכאן בבקשה תדפיס את זה או תעביר את זה כפעולת חב"ב אצלך בסניף! לדעתי הבירור הזה חשוב כמעט לכל סניף היום כי המציאות היא שחב"ב = צוות הדרכה+נספחים 

בברכת חברים לתורה ועבודה

לא מסכים. חלקית.nermer
עבר עריכה על ידי בת-ישראל-וציון בתאריך ג' בכסלו תשע"ד 13:38

אתה יודע, כשדיברנו על זה זה הלך קצת אחרת. לא דיברנו על "לקיחת המושכות לידיים של הנוער" וכאלה... דיברנו על פעילות ערכית באיזור המגורים, תרומה לקהילה, וגם - דחיפת דברים במישור הארצי קדימה. את הדברים האלה מדריך נורמלי לא יכול לעשות. הוא עסוק יותר מדי ב"לחנך" את החניכים שלו. לְמה? להיות יהודים טובים כשהם יהיו גדולים. (י'עני, אחרי שיהפכו להיות בוגרים)

זה לא התפקיד שלנו לנהל את המדינה, וגם לא להיות אחראיים על האידיאלים שבה, אבל אני מודה שתנועת נוער, שכל תפקידה אינו לפעול, אלא רק "לחנך" לכשיהיו מבוגרים, כמו שהבאת בת"ז של התנועה, אינה תנועת נוער - אלא "תנועת הילדים האהובה", רק בפורמט לחניכים מבוגרים יותר.

 

התפקיד של חב"ב הוא להיות פעיל. כמו שכתבתי כבר בעלון מסוים (לפני שבוע וקצת). המצב בו להיות מדריך זו השאיפה העמוקה ביותר של כל חניך (במקרה הטוב, בסניפים מסוימים היום גם זה כבר לא), ולהיות בגרעין זה "קאדר" (ובגלל זה אין גרעין בכלל בדר"כ...), הוא מצב גרוע. קחו לדוגמה את סניף בנ"ע רעננה. עם כל כמה שאני לא לגמרי אוהב אותם בגלל שהם לוקחים לנו חניכים, הם דוגמה לסניף לתפארת. לוקחים את החבר'ה הטובים, ומחלקים אותם לשניים. אלה שייכנסו להדרכה, ואלה שיובילו את הגרעין. שומרים חלק מהטובים בכוונה(!) כדי לשדרג את הגרעין (אני יודע את זה מקומונרית של הסניף. אחות שלי.).

 

דבר אחרון - צריך לשבת, ולהפוך את זה לפעולה. זה הרהורים גרידא. נחשון אומר כאן לידי שכדאי שמישהו יקח את זה על עצמו... אני מוכן לעזור. או לעשות את זה אם אני אהיה משועמם מדי... ("יאללה, תעשה את זה, במקום לדבר..." נאום נחשון.)

 

גילוי נאות - אני בוגר תנועת הנוער עזרא ברעננה. ונחשון בוגר תנועת אריאל, ופעיל בבנ"ע. הוא חושב שזה נקרא "לערוק".

וואו.אש"ה

מצורת הכתיבה שלך רואים שזה בא מהלב. גם אם אני לא מסכימה עם כל הדברים, עדיין אני מרגישה שזה כואב לך. שכתבת את זה לא ממקום של לזלזל ב"בני עקיבא תנועת הילדים" אלא מתוך רצון אמיתי וכנה לשנות ולהזיז דברים. 

שתדע, שדברים שיוצאים מהלב נכנסים אל הלב.

לענייננו, אני מסכימה איתך שהמצב הזה דרוש לשינוי. אני יכולה להעיד שבמחוז שלי בוועידה לקחו על עצמם לשנות את המצב ובאמת כבר היו 2 פרוייקטים והשלישי בדרך. 

הבעיה מתחילה כשאנחנו (ואני מכלילה את עצמי, כן) רואים את הסניף כמקום שבו אני חניך, אח"כ אם אני מדריך-יופי. אם לא-ביי. אח"כ בוגר של הסניף וזהו, קומונרית אולי.. . ופה זה נגמר. זה באמת באמת דרוש שינוי.

אתה בטח יודע שהדבר הזה מפריע לא רק לך. בסניף של בת דודה שלי, הן החליטו כמה בנות שפיציות אחת אחת שהן נכנסות לגרעין ולא להדרכה (אם אתן קוראות את זה, אז..) ובאמת הקפיצו שם את הגרעין. אני לא כל כך הסכמתי איתן, אבל אני מעריכה את זה. זה לא פשוט. כשכולן חושבים שהאידיאל הוא הדרכה, זה קשה ללכת לגרעין.

לאחרונה בנ"ע מחזקת מאוד את הגרעינים. זה כולל סמינריון, מסע, רכזת והמון תמיכה. 

הבאת רעיונות נפלאים. אני אישית חושבת כשאגמור את ההדרכה להיות רכזת גרעין אצלנו, ואקח את הדברים לתשומת ליבי.

 

אבל לא עם הכל אני מסכימה. כתבת: "למה חניך שבט מעלות בא לסניף? כי כיף לו שם, החברים שלו שם, אין לו משהו אחר לעשות וזהו!!!". ואני שואלת, זהו??? אם כן, מצבינו באמת עגום. מסכימה איתך שיש חניכים כאלו. לא מעט. אבל בתור מדריכה, אשמח קצת להוסיף. יש לי חניכות שבני עקיבא זה המקום היחיד שבו מעריכים אותם על מי שהן באמת. שבו אוהבים אותם בלי סיבה. רוצים אותם. בבני עקיבא הן מרגישות חלק. כן, גם כאלו יש.

בני עקיבא זו תנועה של עם. לכן, יש לה כמה מטרות. לפי מה שאמרת, תקן אותי אם אני טועה, לדעתך מטרתה של בני עקיבא "להקים חברה של נוער דתית ציונית ערכי ואיכותי שפועל לשינוי". הוספת גם את את תעוזת הזהות של התנועה ושם, תשים לב, יש שתי מטרות. הראשונה שבהן היא חינוך. השניה היא הגשמה. שתיהן חשובות כל כך!!! לכן כאב לראות אותך כועס כל כך על המדריכים, שעבודתם חשובה מאוד. המטרה השניה זקוקה לאנשים כמוך.

 

אני רוצה להעביר את זה הלאה, אני מאוד מסכימה עם הדעה הכללית, אבל לא אוכל להפיץ את זה כמו שזה כתוב כאן. אם תסכים לי לנסות לשנות קצת לפי דעתי (ולהראות לך כמובן לפני שאני מפיצה), אשמח לעזור לך ולכולנו לשנות את המצב. 

 

אני מסכיםnermer

לא נחשון. אני. (נריה, לצורך העניין.)

הפעולה צריכה להיות במידה רבה פתוחה לשינויים. ע"פ ההתפתחויות בשטח. יותר כמו סדנא...

אבל אני לא מסכים בזה שזה בא מהלב. זה שעות של חשיבה, ודיבור עם אנשים שונים, עם ניסיון בהדרכה וקומונה. הדבר הזה בא מהשכל. אני גם לא מסכים שהמטרה השניה היא הגשמה. זה "חינוך" להגשמה...

הגריעינים צריכים יותר מסתם פעולות טכניות של ההנהלה, אלא שינוי גישה כללי בכלל הסניפים.

 

ויש עוד נקודת מחלוקת בינינו. אולי זה בגלל שאני בא מעזרא... העניין הוא לא לגרום למישהו להרגיש שייך לסניף. זה אחד הכלים. העניין הוא שברגע שמגיעים לחב"ב, פתאום כל מי שלא מדריך נעלם. כי הוא לא מרגיש שייך. כמו אותו חניך משבט איתן שהגבתי לו. הוא שבור מזה שהחברים שלו כבר לא איתו בעניינים. מה הפלא? הוא כבר לא "בסניף". הוא לא מדריך.

 

ושוב - אני עובד על הכנת פעולה על בסיס זה לחב"ב. מי שרוצה לעזור, מוזמן בשמחה!

....אש"ה

יכול להיות שזה בא מהשכל, אבל בהכרח הוא זעק את מה שהיה לו להגיד. מהדברים שלך נשמע שאתה מכיר אותו אישית, לכן כנראה אתה יודע שהוא דיבר עם אנשים וכו'. אני מבינה שהדבר הזה חשוב לו מאוד אם זה אחרי שעות של חשיבה ודיבור. זה לא סותר את זה שרואים שזה מפריע לו מאוד, בתוכו.. (אגב, סורי על התקיפות, אבל אתה הדובר שלו? מאיפה אתה יודע למה הוא באמת כתב את הדברים?)

 

כן, המטרה שלי עם החניכות ועם עצמי היא ללמוד ולהתחנך בערכי התנועה, ולאחר מכן לחיות חיים של שליחות ואידיאל ברוח התנועה. לקחת את העקרונות איתי לכל מקום- בחירת מקצוע, בעל, מקום מגורים. אני בבני עקיבא כחניכה, כמדריכה ופעילה בחב"ב, ולאחר מכן אני לא עוזבת את בני עקיבא, ההגשמה שלי היא לחיות את בנ"ע, פשוטו כמשמעו. זה כולל התנדבות, כולל עיסוקים, וגם בין השאר זה כולל פרוייקטים חד פעמיים כמו לדאוג שחנויות יהיו עם תעודת כשרות ודברים כאלה. 

 

אני לא יודעת מי זה אותו חניך משבט איתן. אני מסכימה איתך לגמרי שהעניין הוא לגרום למישהו להרגיש שייך, אבל אני חושבת שזה עוד נקודה שהיא טובה בסניף. שהסניף, חוץ מהאידיאלים והכל הוא גם עוזר לחניכים כאלו. זה בהחלט אחד הכלים..

 

הבעיה העקרית שלנו כנראה היא- מה עם מי שלא חניך, ולא מדריך???

לא דובר שלוnermer

הוא ישב לידי כשכתבתי את התגובה עליו. דיברתי איתו על זה. הכנו קווים כלליים לפעולה על הנושא (כי חשבנו שנהיה שליחים באיזה סניף בנ"ע). הוא המשיך ופיתח את זה לדעתו.

אגב, את רוצה להשאר בבסיס. אני חושב שצריך להמשיך ולפתח את זה. אני חושב שלהיות מדריך זה בסיסי, וחשוב, אבל זו לא המטרה.

כנראה לא הובנתי נכוןנחשון מהרחברון

כתבת " לכן כאב לראות אותך כועס כל כך על המדריכים, שעבודתם חשובה מאוד" אבל ממש לא כעסתי עליהם! אני לא כועס בכלל על אף אחד! אני בעצמי הדרכתי שלוש וחצי שנים וחושב שזה חשוב מאד ואי אפשר בלעדיהם!

באתי בביקורת על הגישה שהפכה לכזאת לאט לאט.

 

דבר נוסף כתבת  

אבל לא עם הכל אני מסכימה. כתבת: "למה חניך שבט מעלות בא לסניף? כי כיף לו שם, החברים שלו שם, אין לו משהו אחר לעשות וזהו!!!". ואני שואלת, זהו??? אם כן, מצבינו באמת עגום. מסכימה איתך שיש חניכים כאלו. לא מעט. אבל בתור מדריכה, אשמח קצת להוסיף. יש לי חניכות שבני עקיבא זה המקום היחיד שבו מעריכים אותם על מי שהן באמת. שבו אוהבים אותם בלי סיבה. רוצים אותם. בבני עקיבא הן מרגישות חלק. כן, גם כאלו יש. 

אז נו... למה הם באות? כי זה המקום שכיף להם ! שבו הם מרגישות חלק שבו אוהבים אותם בלי סיבה. זה מאשר את מה שאמרתי.

 

אל תביני לא נכון, זה לא רע! ככה זה צריך להיות בגילאים האלו וזאת מטרתה של התנועה. א-ב-ל וזה האבל הגדול כשמישהו גדל ועבר את נבטים, ניצנים, מעלות, מעפילים, הרא"ה ומגיע לחב"ב לאחר הכנה מתאימה הוא צריך לעבור כבר לרובד הבא, לחלק היותר ערכי. וכן אמירות כמו "אני מגיע לסניף לפעול"  "אני מגיע לסניף על מנת להגשים אידיאלים: כבר נשמעות במקום בשלב הזה.

את מסכימה איתי שחניך בשבט מעלות שיאמר את זה או שהוא משהו מיוחד או שהוא מצטט ססמאות ולא מאמין בזה. דבר אחד בטוח, זה לא טבעי לו.

מילד בוגר יותר אני מצפה שיגיע לסניף לפעול ולתרום ולא רק לקחת ולקבל. זאת האמירה שניסיתי להעביר.

 

עכשיו, בקשר לגרעין זה אחלה שיש גרעין ומצויין ונשאר רק להפעיל אותו. אני מדבר על סניפים שאין בהם גרעין (כמו הסניף שלי) גרעין זה כבר התקדמות עצומה וגם אותו כדאי להניע ולקדם.

 

הקמת חברה דתית ציונית שפועלת שינוי  מוכרחת לבוא על בסיס חבריא א אכותיים שהודרכו וספגו ערכים ומסירות מהמדריכים שלה. וודאי לי שחינוך זה חלק חשוב ביותר אבל אסור בשום אופן לעצור שם!! חייבים להמשיך!!!

 

להעביר ולהפיץ ולשנות - באמת בכיף את לא צריכה רשות ממני. אני כתבתי את מה שאני חושב אבל למרות זאת אשמח לראות את השינויים כי כרגיל - האמת לא נמצאת כולה אצל בן אדם אחד ואני רוצה לראות ולקבל ממנה עוד נקודת הסתכלות

 

לחיות את בנ"ע זה גם בדברים הקטנים ביותר אבל אסור לשכוח את הדברים הגדולים.

יש מסר שרוב המדריכים אוהבים מאד להעביר.

קידוש ה'- זה לא רק להקים אירגון חסד ענק או לעזור לזקנה עם הסלים הכבדים. זה גם להתנהג יפה ולומר שלום לנהג אוטובוס זה גם קידוש ה'.

למה כזה כיף להעביר את זה? כי זה לא מחייב, אני לא צריך להתאמץ רק חייכתי ואמרתי שלום ועשיתי קידוש ה' ואז הדברים הגדולים עוברים לצל... אסור לשכוח אותם!!!!

 

כתבת "ולאחר מכן לחיות חיים של שליחות ואידיאל ברוח התנועה. לקחת את העקרונות איתי לכל מקום- בחירת מקצוע, בעל, מקום מגורים. אני בבני עקיבא כחניכה, כמדריכה ופעילה בחב"ב, ולאחר מכן אני לא עוזבת את בני עקיבא, ההגשמה שלי היא לחיות את בנ"ע, פשוטו כמשמעו. זה כולל התנדבות, כולל עיסוקים, וגם בין השאר זה כולל פרוייקטים חד פעמיים כמו לדאוג שחנויות יהיו עם תעודת כשרות ודברים כאלה. " מזה לאחר מכן? אני לא דיברתי על השלב הזה, אני מתכוון למישהו בכיתה י או יא או יב שנמצא בסניף ותכל'ס, לא עושה שם כלום. עליו נזרוק את הפרוייקטים ה"חד פעמיים" האלו. את ההתנדבויות. שתגיעי לחיים את תראי שבאמת איןלזה זמן. אז תנו לחב"ב לעשות את זה 

נריה לא דובר שלי זה בסדר. ישבנו ביחד על זה ודיברנו כמה פעמים הוא מתכנן לשבת גם על כתיבת פעולה בנושא. תחברו שניכם במקביל ונראה מה כל אחד יוכל לקחת מהשניה 

 

 

אויויוי...nermer

כבר אמרתי לך שהמשפט האחרון לא יקרה... לפעמים מותר לך להקשיב לי. רק לפעמים.

 

אני כבר עובד על זה, ואני לא הולך לכתוב משהו שגורם לאנשים להסיק מסקנה מסוימת...

מסכימה לגמרי.אש"ה
תעשו מה שאתם רוציםנחשון מהרחברון

אני רק הצעתי...

בני עקיבא- תנוער נוער!גילת1234

בס"ד

 

בני עקביא היא תנועת נוער ולא תנועת ילדים כפי שאמרת! אני מדריכת השבט החדש חינכתי וגידלתי את החניכים שלי לא להדרכה, אני חינכתי דור נאמן ומסור לתורתו! אני חינכתי אותם שיהיו חב"ב טובים יותר ולא מדריכים טובים יותר!  נכון שיש הרבה סניפים בארץ  שקצת "שכחו" את מטרת בנ"ע, ובאמת צריך לפעול על מנת לשנות את זה. אני אישית בנוסף להדרכה גם בצוות חב"ב ובמשך השנתיים וחצי שפעלתי בצוות הזה פעלתי למען השינוי הזה. ואני בהחלט ראיתי תוצאות. ההדרכה חשובה ואפילו מאוד! אבל היא ממש לא העיקר. ומי שחושב שרק השפיצים מתקבלים להדרכה וכל השאר נשארים חב"ב טועה! הדרכה היא שליחות אבל להיות בחב"ב זאת שליחות גדולה הרבה יותר!! חב"ב הוא זה שבאמת בתכלס מקיים את מהותה של בני עקיבא.

כמה דברים..מקום בעולם

במובן אחד אתה מאוד צודק..

אני יצאתי באמצע ההדרכה,ולגמרי יכולה להרגיש שאני כבר לא חלק מהסניף. למרות שניסיתי. תאמין לי.

 

מצד שני,הרבה מאוד מהדברים שנאמרו פה קורים אצלינו.

יש לנו עיתון מטורף,ויש לנו בפעולת חב"ב המון חברה!

יש גם המון חניכים בחב"א ב"ה..

יש לנו גם גמ"ח אוכל ,שחניכי ובוגרי הסניף מאוד פעילים בו. ושבט יובל!

אז כן,יש תרומה ענקית. אצלינו התנועה היא לא תנועה של ילדים. מצטערת.

אז כן,אולי לא חב"ב עושה את רובם,אבל התנועה היא לא של ילדים. שמבחינתי זה פי 4 גדלות לראות את חב"א עושים את כל מה שמניתי פה. ולא באים רק כדי להנות.

מסכים לגמרינחשון מהרחברון

לא נתתי ביקורת, ולא אמרתי שהתנועה דפוקה חס ושלום. ברור לי שיש סניפים שבקשר אליהם מה שאמרי רובו ככולו לא רלוונטי לגביהם.

אל תביני לא נכון העיקר הוא הרעיון. ואם אצלך בסניף זה מיושם אז זה לא טוב, זה מצויין אבל למה לשמור את ההצלחה אצלם בלבד? תפיצו את זה הלאה איך עשיתם את זה

(אתם סניף בעיר או יישוב? יש הרבה דברים שמשתנים בינהם...)

 

דיברתי אל החלק של התנועה שאני רואה ואין לי נתונים ממשיים על מנת לומר לך כמה אחוזים זה מתוך...

 

זה גדולה לחבריא א אבל שגם חבריא ב יעשו מששהו

גם בבנ"ע רעננה אותו דבר...nermer

כמו שכבר אמרתי. אבל מדובר פה על המישור הרחב יותר. מה קורה ברמה הארצית... (וזה נוגע לכלל התנועות, לפי דעתי.)

אז יופי,מקום בעולם

תוציאו את כל מי שלא מתאים לכם לנתונים ותסתכלו ברמה הארצית.

זאת לא חוכמה להסתכל רק על מי שנח לנו. אלא על כולם.

באמת יופי...nermer

לא הוצאנו את מי שלא מתאים לנתונים. זה הנתונים בכללותם. חננאל תורג'מן אפילו פרסם קריקטורה ממש נחמדה על זה.

http://hananelt.blogspot.co.il/2013/09/blog-post_27.html?spref=fb

 

זה לא סתם. יש מאחורי זה עובדות שגרמו לזה...

 

אבל באמת תודה על החידוד.

רק הבהרה. אני לא מסתכל על מה שנוח לינחשון מהרחברון

אני מדבר על מה שאני מכיר ושמעתי מחברים וממדריכים במספר גבוהה של סניפים. זה שאני לא יכול לומר אחוז מדוייק לא אומר שזה לא בפריסה  ארצית...

 

אני מסתכל על כוווולם נכון יש כמה שעליהם לא דיברתי. ואני מבטיח לך שכל סניף שאני מגלה שמה שכתבתי לא רלוונטי לגביו-אני שמח כי זה מראה שהתנועה לא מת! אני בעד שכוללם יהיו ככה.

 

אבל יאלה אצלכם זה עובד? מצויין תפיצו את זה הלאה זה לא ביקורת אליכם זה אמירה שמתאימה לרוב הסניפים הקיימים.

הפעולה שעבדתי עליה יומיים...nermer

20131105000221.docx

בבקשה להעביר את זה במקומותיכם. להעלאת המודעות לעניין...

נחשון שיחקת אותהטוקבק

ארוך, כתוב בטוב טעם, רק דבר אחד חסר כאן...

איפה הקומונרית בכל זה? ממה התפקיד שלה? אמרת שצריך שזה יבוא מתוך החב"ב אבל אם זה לא בא, לדחוף אותם? להציע להם?

ואם הם לא ירצו?

לדחוף אותם הקומונרית צריכה לגרום להם לרצות ליזום..נחשון מהרחברון

הם ירצו... ואם לא, אז צריך לעבוד עוד קצת

אפשר לסכם? אין לי כוח לקרוא את הכל.שוקו =)
סיכום קטן -nermer

ישנה בעיה רצינית בסניפים בכל התנועות, בכל הארץ. חניכים שלא נכנסים להדרכה - הולכים לאיבוד. מתנתקים מהסניף. הדבר הזה בא להעלות מודעות. ומבחינתנו גם הפעולה היא העיקר. היא תעלה את המודעות באמת. המכתב? זה כיף להתווכח...

יכול להיות,שוקו =)

אני מתייחסת רק להודעה שלך כי לא קראתי את ההודעה הראשונה כולה,

אני לא חושבת שמי שלא נכנס להדרכה הולך לאיבוד

הרבה הרבה חבר'ה בזכות התנועה גם אם לא נכנסים להדרכה מחפשים את עצמם במקומות אחרים - 

קו לחיים, מד"א, או כל ארגון אחר.

 

אצלנו גם מי שלא נכנס להדרכה עדיין חלק מהסניף, פעולות חב"ב, דברים של כל הסניף וכו' 

אבל אם שואלים אותי זו אווירה שיש יותר ביישובים מאשר בערים וגם יישובים זה חלק ניכר מתנועה

אז אני לא אגיד שהתופעה הזו לא קיימת אבל היא לא בהכרח גורפת

איך אפשר לפתור את זה? 

 

קיימים הרבה גרעינים שלרוב הסניפים יכולים להתאים והחבר'ה יכולים למצוא את עצמם שם 

וגם אם לא - אפשר להקים משהו שיתאים לסניף/לסביבה

אצלנו למשל אין גרעין שיתאים ואנחנו בכיוון של הקמת גרעין לפי אופי הסביבה והחברה אצלנו ומה שהיא צריכה - בשביל חב"ב או סתם חבר'ה שכבר הדריכו, יצאו ואין להם מה לעשות ואוהבים את בנ"ע 

העניין הוא אחרnermer

יש הרבה חבר'ה שלא הולכים לקו לחיים, מדא, וכו'. הם בוחרים להשאר בבית, והדרך היחידה שהיית יכולה להוציא אותם, זה הגרעין. זה רוב החניכים. רוב אלה שמתנדבים גם בקו לחיים וכו', הם גם אלה שמדריכים/הדריכו.

שוב, אלה דברים מהיכרות אישית, ולא מסטטיסטיקה ארצית מוכחת. אני מדבר על סביבות 40 סניפים שונים בתנועות שונות שאני מכיר, ונחשון... אני לא יודע כמה סניפים הוא מכיר. בסופו של דבר זה לא בא לכעוס על אנשים, לקבוע שגם אצלכם זה ככה וכו'.

כל העניין הזה התעורר בגלל איזה דיון במאחורה של עולם קטן, שבדר"כ אני לא קורא. אחרי שפרסמו את התגובה שלי בביזיון כזה אני לא בטוח שאקרא גם אי פעם, אבל זה לא העניין. העניין הוא ש-כן. קיימת בעיה, גם אם לא בסניף המושלם שלך, וצריך לטפל בה. (אגב, אני די בטוח שאת מדברת מנקודת מבט של מדריכה, אז את קצת משוחדת. אולי. ואולי לא. אולי באמת הסניף שלך טוב בקטע הזה, וזה משמח מאוד אם כן. מתי בפעם האחרונה דיברת עם אחת שרצתה מאוד להכנס להדרכה ולא יצא בסוף?)

השאלה היא אם חבר'ה כאלהשוקו =)

צריך שיהיו בצוותי הדרכה, 

זה מתחלק לשניים, כאלה שפשוט אין להם אפשרות 

וכאלה שאין להם כוח - אלה שאין להם כוח עדיף שלא יהיו בהדרכה אם זה לא קריטי כי צריך מדריכים משקיעים ולא חפיפניקים במיוחד היום. 

הסניף שלי ממש לא מושלם בכל מקום יש בעיות ואתה לא צריך לדבר ככה

 

דברתי כמה פעמים עם חבר'ה כאלה בחיים בסופו של דבר אני שוב חוזרת לחלק הראשון של ההודעה

אם היא רק רצתה ביישוב וכל השאר עצלנות אין קטע 

ואם זה באמת מתוך הכרח אז כדאי לחפש משהו 

ושוב פה אני מכניסה את נושא הגרעינים שכדאי לפתח 

לא צריך שהם יהיו בהדרכהnermer

אני מסכים שהם לא צריכים להיות בהדרכה, אבל צריך למצוא מסגרת בה הם יפעלו, ומסגרת שלדעתי יכולה להיות גם מדרגה מעל הדרכה. כמובן שכל "מדרגה" צריכה גם א ה"מדרגה" שלפניה, וגם שהיא תהיה "רחבה" יותר ואיכותית יותר.

אבל שוב - קחי כדוגמה את סניף בנ"ע רעננה. הם לוקחחים את החבר'ה האיכותיים, ומחלקים אותם לשניים. חצי הם מכניסים להדרכה, וחצי הם שומרים לגרעין, כדי שיובילו יחד עם החבר'ה הפחות איכותיים, אולי...

חבלשוקו =)

זה משהו שצריך לשנות בתודעה של התנועה, 

להכניס את זה לסמינריונים לדבר עם הרכזים והמזכ"ל 

הרי בסופו של דבר אני מניחה שכולם מסכימים שאי אפשר לקחת רק את הטובים ואת השאר פשוט 'לזרוק' החוצה

גרעינים זה משהו שצריך להיות לחב"ב - לא לחבר'ה הטובים של חב"ב אלא לכולם

סניפים שיש בהם את הבעיה הזו - גם שם צריך לפתוח את הנושא הזה

סניפים שאין מה לעשות בהם עם חב"ב קדימה שייקחו את זה לידיים שלהם אף אחד לא יעשה בשבילם את העבודה

שיבדקו גרעינים, יבדקו אם זה מתאים להם ואם הם רוצים לפתוח גרעין כלשהו בסניף ואם לא שיתחילו ליזום דברים שמתאימים לסניף.

 

בסופו של דבר בואו לא נשכח ואם מישהו כן שכח - שיזכיר את זה לעצמו ולסניף שלו 

שמטרת התנועה היא לא רק לעשות סבב של חניך-מדריך-מחנך-חניך-מדריך-מחנך 

אלא להשפיע במעגלים הרחבים יותר, 

גרעינים והתנדבויות מטעם בנ"ע חשובים לא פחות ולפעמים אפילו יותר מהדרכה וזה משהו שכדאי להכניס

אני בהחלט מסכימה שיש צורך לעשות מסגרת יותר ממוקדת ודברים יותר משמעותיים לחב"ב+ 

אבל צריך לקחת את זה גם על עצמנו ולא לחכות שאחרים יעשו את העבודה

 

 

ועל כן, יצרנו את הפעולה הנ"ל...nermer

אולי כדאי שנחשון יערוך את ההודעה שלו וככה זה יהיה בהודעה הראשית...

הפעולה מאוד מפורטת, ומאוד לא כובלת.

וואי -היה על זה דיון בוועידה השנה..בדמייך חיי

בס"ד

נראלי כבר מיותר  לי להגיב כי כולם כבר אמרו הכל בערך אבל בכל זאת.. 

לדעתי-זה ממש לא כך,וזה מה שמאפיין את התנועה הזו דווקא מכל התנועות

שאם ברצון הנוער לקום ולעשות הוא יעשה ולכן אנחנו תנועת נועערר ולא ילדים,הילדים גלים לערכים שכשיגדלו ויהיו לנוער יישמו אותם במפעלים והגשמות כמו כל כך הרבה דברים שקיימים והיד עוד נטויה!!

עוד דבר-

למה חניך מעלות בא לסניף?נכון..כדי לכייף,אבל תשאל את אותו חניך מעלות בשבט חדש ? מה הוא יענה לך?בשביל הכיף?? אולי 10% יענו כך וזה גם כי לא יישמו את ערכי התנועה.!

בני עקיבא ממש משתדלת לא להיות תנועת ילדים.לפחות לדעתי...

ממש לא קראתי עד הסוף, זה ארווך.. אבל ממה שכן..מישהי=)

אני חושבת שבנ"ע הוא לא מקום רק לחניכים קטנטנים..

מה גם, שאם אדם יוצא מההדרכה- הוא יוצא מסניף, כי מה יש לו לעשות שמה?

כלום, למען האמת.

וזאת הבעיה...nermerאחרונה

שאין לו מה לעשות שם...

לפי דעתכם:שמיניסט באמ"ש
האם צריך להקים תנועת נוער בגרעין שנכנס לתוחמת הצפונית ב"רצועת עזה"?
הנחשון יוצא לטיולים עם כל הסניף?אנונימי (פותח)
תלוירעות שרהאחרונה

בנטיעות וכזה נראה לי שכן

במחנה יש משהו נפרד

אני צריכה פעולה פיגוזית על תפילהאחי אהוביה

יש למישו אולי?

קצת יותר פרטים, גברת תותחיתימח שם עראפת

לאיזה גיל, איזה חלק שקשור לתפילה?

אשמח גם..אנונימי (2)

כיתה ד..

על החשיבות של להתפלל מנחה בסניף..

אצלנו אחרי המפקד כל שבט מתפלל לבד והרבה חניכות לא ככ שותפות במקרה הטוב יושבות בשקט במקרה הרע גם מדברות ואז יוצא שמי שמתפללת כביכול מפסידה כי היא לא בענינים.

רוצה פעולה מפוצצת כזאתי על תפילה ולמה חשוב שיגרה אותם להתפלל..

לכיתה ואחי אהוביה

חלק ממערך בת מצוה

באמת להעביר להם את ההרגשה שתפילה זה לא עול, זה לא עוד משימה מעיקה שצריך לסמן עליה וי.. 

צ'אט ג'יפיטיזיויק

להלן מערך שיעור של חצי שעה בנושא תפילה, המיועד לנוער דתי בכיתה ו' ומחולק לשלושה חלקים של 10 דקות כל אחד. המערך מותאם לגיל ולרקע הדתי של התלמידים, תוך שימוש בשפה פשוטה ופעילויות קצרות וממוקדות:

חלק ראשון: פתיחה והיכרות עם הנושא (10 דקות)

מטרה: לעורר עניין ולחבר את התלמידים לנושא התפילה.  

דקה 1-2: שאלה פותחת  

שאל את התלמידים: "מה אתם מרגישים כשאתם מתפללים? משהו מיוחד או אולי משהו שקשה לכם בזה?"  

תן ל-2-3 תלמידים לשתף בקצרה (30 שניות לכל אחד).

דקה 3-5: סיפור קצר  

ספר סיפור קצר על חנה מהתנ"ך (שמואל א', פרק א'): "חנה התפללה בלב שלם לבקש בן, והתפילה שלה הייתה כל כך חזקה שהיא ממש דיברה עם ה' כמו עם חבר."  

שאל: "מה אתם חושבים שהפך את התפילה שלה למיוחדת?"

דקה 6-10: דיון קצר  

שאל: "למה לדעתכם חשוב להתפלל? מה זה נותן לנו?"  

עודד תשובות כמו: קשר עם ה', שקט בלב, תחושת תמיכה.

חלק שני: הבנת התפילה דרך פעילות (10 דקות)

מטרה: להמחיש את המשמעות של התפילה בצורה חווייתית.  

דקה 1-2: הסבר קצר  

אמור בצורה פשוטה: "תפילה היא כמו שיחה עם ה'. לפעמים אנחנו מבקשים, לפעמים מודים, ולפעמים סתם רוצים להרגיש קרובים."

דקה 3-8: פעילות קבוצתית  

חלק את הכיתה ל-3 קבוצות קטנות.  

תן לכל קבוצה משימה:  

קבוצה 1: כתבו 3 דברים שהייתם מבקשים בתפילה.  

קבוצה 2: כתבו 3 דברים שהייתם מודים עליהם.  

קבוצה 3: כתבו 3 דברים שמרגישים לכם קרובים ללב בתפילה (למשל: שיר, מילה או רגע).

כל קבוצה מקבלת דף ועט, ויש להם 5 דקות לעבוד יחד.

דקה 9-10: שיתוף מהיר  

נציג מכל קבוצה משתף בקצרה (30 שניות לקבוצה).

חלק שלישי: סיכום וחיבור אישי (10 דקות)

מטרה: לעזור לתלמידים לקחת את הנושא איתם ליום-יום.  

דקה 1-3: דבר תורה קצר  

אמור: "בתפילה אנחנו לא רק מדברים, אלא גם מקשיבים. כמו שכתוב בתהילים 'קרבת אלוקים לי טוב' – כשאנחנו מתפללים, אנחנו מתקרבים לה'."

דקה 4-7: פעילות אישית  

תן לכל תלמיד דף קטן וכתוב עליו: "כתבו משפט אחד שהייתם רוצים להגיד לה' בתפילה שלכם היום."  

תן להם 2-3 דקות לכתוב בשקט.

דקה 8-10: סיום מעודד  

אמור: "כל תפילה חשובה, גם אם היא קצרה או פשוטה. נסו השבוע להתפלל משהו קטן מהלב שלכם."  

סיים בשאלה: "מי רוצה לשתף את המשפט שלו?" (רשות, לא חובה).

הערות למנחה:

שמור על אווירה קלילה ומכבדת.  

התאם את הקצב לפי התגובות של התלמידים – אם חלק אחד מתארך, קצר את הבא.  

הבא דף ועטים לפעילויות.

אם זה בשבת קודש תעביר בעל פה.

בהצלחה!

חמוד אבלאנונימי (2)

מחפשת יותר פעולה עם משחקים שבסוף מתקשרים לענין התפילה פחות דיונים ושאלות

צריך משו עם נשמה 😉אחי אהוביה
כן ברור אבלאנונימי (2)

מנסיון כל הדיונים וכו לא ככ פועל הם צריכות לזוז חח

לאלא התגובה שכתבתי היתה לזו של @זיויקאחי אהוביה

אני ממש מסכימה איתך..

אה הבנתייאנונימי (2)
טוב אז אם את מוצאת משו אני אשמח שתעדכניאחי אהוביה
סגורראנונימי (2)
מה את מחפשת?אנונימי (2)

לאיזה כיתה?

 

לגמריזיויק
יש לי כמה חומריםאנוני-מי?
אז אני אשמחאחי אהוביהאחרונה
מכירים סניף בנע בירושלים שמחפש מדריכת חוץ?תורת חיים בעiז

חברה שלי מחפשת וכדאי גם סניף שהוא נורמלי ולא עכשיו ממש חילוני (סניף מעורב זה ממש אחלה)

מדשיותאנונימי (פותח)

טוב נושא קשוח אז ככה..

בתחילת ההדרכה היה לי ולמדשית שלי(נקרא לה א )בעיה עם עוד מדשית שלנו(נקרא לה ב) (אנחנו רביעיה). היה קשוח ממש. מלא אנשים התערבו בזה (הקומונרית, מהנוער ובכללי כל הצוות וכו)אומרת דוגרי הרבה מזה זה אני ומדשית א הגזמנו וחיפשנו אותה מלא ממש וכל דבר שעשתה הערנו לה ודווקא מדשית ב היתה בהקשבה וכיבדה ממש וממש השתדלה לשנות(מה שאני משה לב בדיעבד עכישו אז סתם הייתי חמה עליה ברמות לאיודעת להסביר למה). 

אחרי התערבות ודיבור הבעיה נפתרה(לפחות ככה אני ראיתי אתזה.) ביקשתי סליחה ושמנו את הדברים מאחורה.

עכשיו שמתי לב שמדשית א כל הזמן מעירה/ מחפשת את מדשית ב כאילו על סתם דברים היא איחרה טיפה כי אבא שלה במילואים ועזרה קצת בבית והיא עשתה פרצוף ואמרה לי אחכ שזה לא ניראה לה ובכללי על כל דבר היא מעירה מעקמת אף וכו.

עכשיו יש לי התלבטות אם להעיר לה ולהגיד לה כאילו היה מריבה את צודקת אבל שמנו תדברים מאחורינו תני לה קצת להוכיח את עצמה לא כל הזמן להסתכל בזכוכית מגדלת על מה שהיא עושה. או להתעלם ולראות מה יקרה ואולי להגיד לקומונרית

קיצור מקווה שיצא מובן מה אומרים?

תשחרר. לא בידיים שלךמשה
בכלל. אנרגיה של אנשים אחרים לא בשליטה שלך,סשום צורה. רק התגובות שלך.
כן אבלאנונימי (פותח)אחרונה

בסוף עכשיו לא כ"כ מרגישים את זה אבל אם זה ימשך זה יגיע למצב שהיה לפני כן שלא דיברנו המדריכות מלבד מי מכינה את הפעולה. מצב שבטוח לא רוצות להגיע אליו. אף אחת.

סיפור אהבה בסניף | עלילתי קצרElad Mukades

מצרף סרט קצר שעשינו, מסוקרן לשמוע תגובות ומחשבות שלכם עליו

 

במשפט - יוני המדריך, חותך את הקשר עם סיגל מבני עקיבא, בשם התחזקותו הרוחנית, אך מגלה שההתמודדות רק מתחילה. 

סניף בלי מבנהתורת חיים בעiז

מה עושים בחודש ארגון? לגבי צביעת קירות

צובעים על בדיםadvfb
אנחנו צבענו פעם על דיקטים, אפשר גם אולי במקלטהחנוניתאחרונה
קלסר הדרכה ונחשוןאוריהש

רעיונות לקטעים/משפטים לקלסר הדרכה?

וכמובן רעיונות למה להכניס לבפנים (חוץ מהכנת פעולה, רעיונות לערבים וכו)

 

ואשמח גם לקטעים ולמה להכניס לקלסר של נחשון (קטעים על עשיה וכו)

 

תודה רבה!

אולי יעניין אותך