אווווווף..שיבת ציון

נגמר חודש ארגון ואני מרגישה כזאתי ריקנות...

אין לי ראש ללימודים, ואין לי כח לקום בבוקר.

ועוד המדריכות שלי בפנימייה מלאה ום חוזרות רק בחמישי...

 

לחכות שבוע לפעולה ???????

 

בחיי שאין לי כח.

 באלי כבר על הסניף.. המקום שמוציא אותך קצת מהעצבים של כל היום..

שלא משאיטר לך דקה , לרגע, להשתעמם........

 

ופתאום כל מה שעשיתי כל הזמן לפני חודש ארגון נראה כבר ממש חסר טעם...תפל..

 

ואין לי כח לחכות כברררר !

מה עושים.???

איזה שבט את? למה את מחכה למדריכות בשביל לעשות משהונחשון מהרחברון

לא דיברנו חודש שלם על חיים ציונות ועל עשיה ויוזמה? תפסי את השבט שלך ותתחילי להרים משהו. הכי קטן שיש זה כבר נותן הרגשה הרבה יותר טובה כי את! עשית. ואת! יזמת

אני עם נחשון!בדמייך חיי

בס"ד

 אחד הדברים החזקים ביותר בבני עקיבא זה היוזמה לקום ולעשות שצריך-יאללה,תקחי על הכתפיים שלך ותתחילי לעשות !!תמיד יש מה =השאלה אם אני מספיק רוצה!!

למה שלא תהיי עם נחשון? הוא החתן שלךטוקבק

ככה נראה אם החתימה שלך זה נחשון....

 

סתאאם בצחוק חומד.

צוחק

אבל זה אותו דבר נחשון בחתימה שלך הוא עשה ולא חיכה להנהגה...

"קפץ נחשון בן עמינדב וירד תחילה"-בעוד שרצו שמישהו ייכנס מים לבדוק,כל אחד חס  על נפשו-"אני??ישלי משפחה מאחורי,וילדים!לאלא!" ורק נחשון-לא אמר דבר,תפס את הרגליים ונכנס למים,וגם אז-המים לא נבקעו בשנייה,צעד,ועוד אחד,ועוד חאחד..עד ש.. מה שנקרא "הגיעו מים עד נפש" רק אז נבקע הים!פה יש ללמוד מסר חשוב,שצריכים אותך ב-א-מ-ת אל תפחד על עצמך ותחכה שמישהו אחר יעשה את זה,צריך עשייה?אני פה!!

 
ככה זה בני עקיבא!
אוהב אתכם!
^^נכון מאוד! [לגבי ההחתימה,כע?=,=] בדמייך חיי

בס"ד

 שתדע שזה אחד האידיאלים המאוד חזקים ששמים עליהם דגש בגרעיני נחשון!!

ואם אנו כבר עוסקים בנחשוןבניעקיבא

אתם ודאי מכירים את הקטע:

נחשון ראה רק ים.הוא לא ראה את המצרים שמאחוריו.הוא שמע את קול שעטת הסוסים ואת שאגות הלוחמים, והוא ידע בדיוק מה הם רוצים לעשות, אבל כרגע, הוא לא הסתכל עליהם.הוא גם לא ראה את עם ישראל.הוא שמע את זעקות הבהלה, וגם קריאות "נתנה ראש ונשובה מצרימה", והוא ידע שזה העם שלו, אבל כרגע, הוא לא הסתכל עליהם.נחשון ראה רק ים.הוא לא ראה את הארץ המובטחת שמעבר לים הזה.הוא ידע שבסופו של דבר הם צריכים להגיע לשם, ולבנות ממלכת כהנים וגוי קדוש.אבל כרגע, הוא ראה רק ים.הוא לא ראה גם את הגמרא, ואת המדרשים, ואת כל המאמרים והפעולות שיאמרו ויכתבו בעתיד, ובהם שמו יהפוך לסמל של הקרבה, מנהיגות ומסירות נפש.לא היה לו שמץ של מושג על כל זה, הוא ראה רק ים, גדול ואינסופי.ואז, הוא הכניס את הרגליים.זה היה קר, כמו שרק ארטיק בתוך פריזר בקוטב הצפוני יכול להרגיש.הוא המשיך ונכנס עד המתניים.זה היה רטוב, כמו שרק עבדים שפנים מלאות זיעה מרוב עבודת פרך, יכולים להרגיש.הוא המשיך, והתקדם, והמים הגיעו כבר עד הצוואר.זה היה מחניק, כמו שרק בני נוער שמתעקשים להשקיע את כל המאמצים בעשייה ובפעילות כשכל העולם שמסביב חונק אותם, יכולים להרגיש.ואז הים נבקע.וירא ישראל את מצרים מת על שפת הים, ואת היד הגדולה אשר עשה ה´, ואת משה עבדו, אבל אף אחד לא ראה את נחשון.הוא לא זכה למחמאות, וגם לא לפסוק שיזכיר את מעשהו.כעבור שנה, הוא כבר היה נשיא דגל מחנה יהודה.אבל שם, על שפת ים סוף, נחשון לא חשב על זה.הוא ידע על כל מה שמסביב, אבל הסתכל רק על הים, הבין שצריך להיכנס פנימה, ופשוט נכנס. 
בשבילינו.

תודה על הפירגוןנחשון מהרחברון
קטע-קיבלנו את זה בישבגנו הראשון כגרעין צעיר וקטון!בדמייך חיי
אהבתי...נענע בחסהאחרונה
דברי עם המדריכות!! תעשו משו!!פ1234

וכן..עם כל כמה שצריך ורוצים בנ"ע..אל תשכחי גם את הדברים של השגרה!
אל תשכחי לימודים...כי אני כבר שכחתי =/..P=..

תצאו לגלידה, לסרט, לא חסר לאן לצאת...אנונימי (פותח)
טווב תודה לכל מי שהתייחס !! ביינתים אני מתאוששת..שיבת ציון


לפי דעתכם:שמיניסט באמ"ש
האם צריך להקים תנועת נוער בגרעין שנכנס לתוחמת הצפונית ב"רצועת עזה"?
הנחשון יוצא לטיולים עם כל הסניף?אנונימי (פותח)
תלוירעות שרהאחרונה

בנטיעות וכזה נראה לי שכן

במחנה יש משהו נפרד

אני צריכה פעולה פיגוזית על תפילהאחי אהוביה

יש למישו אולי?

קצת יותר פרטים, גברת תותחיתימח שם עראפת

לאיזה גיל, איזה חלק שקשור לתפילה?

אשמח גם..אנונימי (2)

כיתה ד..

על החשיבות של להתפלל מנחה בסניף..

אצלנו אחרי המפקד כל שבט מתפלל לבד והרבה חניכות לא ככ שותפות במקרה הטוב יושבות בשקט במקרה הרע גם מדברות ואז יוצא שמי שמתפללת כביכול מפסידה כי היא לא בענינים.

רוצה פעולה מפוצצת כזאתי על תפילה ולמה חשוב שיגרה אותם להתפלל..

לכיתה ואחי אהוביה

חלק ממערך בת מצוה

באמת להעביר להם את ההרגשה שתפילה זה לא עול, זה לא עוד משימה מעיקה שצריך לסמן עליה וי.. 

צ'אט ג'יפיטיזיויק

להלן מערך שיעור של חצי שעה בנושא תפילה, המיועד לנוער דתי בכיתה ו' ומחולק לשלושה חלקים של 10 דקות כל אחד. המערך מותאם לגיל ולרקע הדתי של התלמידים, תוך שימוש בשפה פשוטה ופעילויות קצרות וממוקדות:

חלק ראשון: פתיחה והיכרות עם הנושא (10 דקות)

מטרה: לעורר עניין ולחבר את התלמידים לנושא התפילה.  

דקה 1-2: שאלה פותחת  

שאל את התלמידים: "מה אתם מרגישים כשאתם מתפללים? משהו מיוחד או אולי משהו שקשה לכם בזה?"  

תן ל-2-3 תלמידים לשתף בקצרה (30 שניות לכל אחד).

דקה 3-5: סיפור קצר  

ספר סיפור קצר על חנה מהתנ"ך (שמואל א', פרק א'): "חנה התפללה בלב שלם לבקש בן, והתפילה שלה הייתה כל כך חזקה שהיא ממש דיברה עם ה' כמו עם חבר."  

שאל: "מה אתם חושבים שהפך את התפילה שלה למיוחדת?"

דקה 6-10: דיון קצר  

שאל: "למה לדעתכם חשוב להתפלל? מה זה נותן לנו?"  

עודד תשובות כמו: קשר עם ה', שקט בלב, תחושת תמיכה.

חלק שני: הבנת התפילה דרך פעילות (10 דקות)

מטרה: להמחיש את המשמעות של התפילה בצורה חווייתית.  

דקה 1-2: הסבר קצר  

אמור בצורה פשוטה: "תפילה היא כמו שיחה עם ה'. לפעמים אנחנו מבקשים, לפעמים מודים, ולפעמים סתם רוצים להרגיש קרובים."

דקה 3-8: פעילות קבוצתית  

חלק את הכיתה ל-3 קבוצות קטנות.  

תן לכל קבוצה משימה:  

קבוצה 1: כתבו 3 דברים שהייתם מבקשים בתפילה.  

קבוצה 2: כתבו 3 דברים שהייתם מודים עליהם.  

קבוצה 3: כתבו 3 דברים שמרגישים לכם קרובים ללב בתפילה (למשל: שיר, מילה או רגע).

כל קבוצה מקבלת דף ועט, ויש להם 5 דקות לעבוד יחד.

דקה 9-10: שיתוף מהיר  

נציג מכל קבוצה משתף בקצרה (30 שניות לקבוצה).

חלק שלישי: סיכום וחיבור אישי (10 דקות)

מטרה: לעזור לתלמידים לקחת את הנושא איתם ליום-יום.  

דקה 1-3: דבר תורה קצר  

אמור: "בתפילה אנחנו לא רק מדברים, אלא גם מקשיבים. כמו שכתוב בתהילים 'קרבת אלוקים לי טוב' – כשאנחנו מתפללים, אנחנו מתקרבים לה'."

דקה 4-7: פעילות אישית  

תן לכל תלמיד דף קטן וכתוב עליו: "כתבו משפט אחד שהייתם רוצים להגיד לה' בתפילה שלכם היום."  

תן להם 2-3 דקות לכתוב בשקט.

דקה 8-10: סיום מעודד  

אמור: "כל תפילה חשובה, גם אם היא קצרה או פשוטה. נסו השבוע להתפלל משהו קטן מהלב שלכם."  

סיים בשאלה: "מי רוצה לשתף את המשפט שלו?" (רשות, לא חובה).

הערות למנחה:

שמור על אווירה קלילה ומכבדת.  

התאם את הקצב לפי התגובות של התלמידים – אם חלק אחד מתארך, קצר את הבא.  

הבא דף ועטים לפעילויות.

אם זה בשבת קודש תעביר בעל פה.

בהצלחה!

חמוד אבלאנונימי (2)

מחפשת יותר פעולה עם משחקים שבסוף מתקשרים לענין התפילה פחות דיונים ושאלות

צריך משו עם נשמה 😉אחי אהוביה
כן ברור אבלאנונימי (2)

מנסיון כל הדיונים וכו לא ככ פועל הם צריכות לזוז חח

לאלא התגובה שכתבתי היתה לזו של @זיויקאחי אהוביה

אני ממש מסכימה איתך..

אה הבנתייאנונימי (2)
טוב אז אם את מוצאת משו אני אשמח שתעדכניאחי אהוביה
סגורראנונימי (2)
מה את מחפשת?אנונימי (2)

לאיזה כיתה?

 

לגמריזיויק
יש לי כמה חומריםאנוני-מי?
אז אני אשמחאחי אהוביהאחרונה
מכירים סניף בנע בירושלים שמחפש מדריכת חוץ?תורת חיים בעiז

חברה שלי מחפשת וכדאי גם סניף שהוא נורמלי ולא עכשיו ממש חילוני (סניף מעורב זה ממש אחלה)

מדשיותאנונימי (פותח)

טוב נושא קשוח אז ככה..

בתחילת ההדרכה היה לי ולמדשית שלי(נקרא לה א )בעיה עם עוד מדשית שלנו(נקרא לה ב) (אנחנו רביעיה). היה קשוח ממש. מלא אנשים התערבו בזה (הקומונרית, מהנוער ובכללי כל הצוות וכו)אומרת דוגרי הרבה מזה זה אני ומדשית א הגזמנו וחיפשנו אותה מלא ממש וכל דבר שעשתה הערנו לה ודווקא מדשית ב היתה בהקשבה וכיבדה ממש וממש השתדלה לשנות(מה שאני משה לב בדיעבד עכישו אז סתם הייתי חמה עליה ברמות לאיודעת להסביר למה). 

אחרי התערבות ודיבור הבעיה נפתרה(לפחות ככה אני ראיתי אתזה.) ביקשתי סליחה ושמנו את הדברים מאחורה.

עכשיו שמתי לב שמדשית א כל הזמן מעירה/ מחפשת את מדשית ב כאילו על סתם דברים היא איחרה טיפה כי אבא שלה במילואים ועזרה קצת בבית והיא עשתה פרצוף ואמרה לי אחכ שזה לא ניראה לה ובכללי על כל דבר היא מעירה מעקמת אף וכו.

עכשיו יש לי התלבטות אם להעיר לה ולהגיד לה כאילו היה מריבה את צודקת אבל שמנו תדברים מאחורינו תני לה קצת להוכיח את עצמה לא כל הזמן להסתכל בזכוכית מגדלת על מה שהיא עושה. או להתעלם ולראות מה יקרה ואולי להגיד לקומונרית

קיצור מקווה שיצא מובן מה אומרים?

תשחרר. לא בידיים שלךמשה
בכלל. אנרגיה של אנשים אחרים לא בשליטה שלך,סשום צורה. רק התגובות שלך.
כן אבלאנונימי (פותח)אחרונה

בסוף עכשיו לא כ"כ מרגישים את זה אבל אם זה ימשך זה יגיע למצב שהיה לפני כן שלא דיברנו המדריכות מלבד מי מכינה את הפעולה. מצב שבטוח לא רוצות להגיע אליו. אף אחת.

סיפור אהבה בסניף | עלילתי קצרElad Mukades

מצרף סרט קצר שעשינו, מסוקרן לשמוע תגובות ומחשבות שלכם עליו

 

במשפט - יוני המדריך, חותך את הקשר עם סיגל מבני עקיבא, בשם התחזקותו הרוחנית, אך מגלה שההתמודדות רק מתחילה. 

סניף בלי מבנהתורת חיים בעiז

מה עושים בחודש ארגון? לגבי צביעת קירות

צובעים על בדיםadvfb
אנחנו צבענו פעם על דיקטים, אפשר גם אולי במקלטהחנוניתאחרונה
קלסר הדרכה ונחשוןאוריהש

רעיונות לקטעים/משפטים לקלסר הדרכה?

וכמובן רעיונות למה להכניס לבפנים (חוץ מהכנת פעולה, רעיונות לערבים וכו)

 

ואשמח גם לקטעים ולמה להכניס לקלסר של נחשון (קטעים על עשיה וכו)

 

תודה רבה!

אולי יעניין אותך