מה הייתם מעדיפים במצב ההיפותטי הזה:יער"ב שיחי

שתי מדינות לשני עמים [אני גם חושב שהעם הפלסטיני הוא פיקציה אבל כדי שהמושג יהיה מובן]

 

 

או

 

סיפוח יהודה ושומרון ונתינת אזרחות לכל הערבים [הידועה בכינוייה מדינה דו לאומית]

 

 

 

אין תשובות ביניים ואם אתה לא מוכנים לענות/מתקשים/לא רוצים לענות על שאלות היפותטיות כי ברור ששנה הבאה כל הערבים עושים טרנספר לעצמם והולכים לערב הסעודית וכו' אז או שלא תענו או שתגידו מה פחות גרוע..

מסתמא עדיף את האופציה של שתי מדינותמוטיז

לא השקעתי הרבה מחשבה, אבל אזרחות לכולם מהר מאד תיתן להם שלטון, ואז לא יהיה כלום. כשיש חלק אבל שכולו שלך - אתה יכול להתייצב ולהמשיך הלאה.

 

אבל זה מצחיק כי השאלה היא אם אתה מתכוון שכך זה יישאר עד סוף כל הדורות..

אם זה משהו לנצח - נראה לי שעדיף ציפור אחת ביד משתיים ביד של מישהו אחר, לא?

 

אופציה ב'אלעד

עם הסתייגות, שאותם ערבים יקבלו אזרחות מוגבלת

ולא יזכו או יחוייבו כמו אזרחי מדינת ישראל המוכנים להצהיר על נאמנות.

אין תשובות ביניים, הוא לא התכוון לזה.מוטיז


אין תשובות ביניים! וברוריער"ב שיחי

שאני לא חושב שזה מצב תמידי לסוף הדורות אלא המצב כיום.

בתור שאלה היפותטית הייתי מעדיפה את אפשרות ב'שיר ידידת

של סיפוח יו"ש ואזרחות לערבים.

לפי  דעתי זו האפשרות הפחות גרועה כי יותר  חשוב לדעתי להכיל את הריבונות על ארץ ישראל   מאשר  האפשרות שיש  איום שנהפוך באמת ל- "מדינה דו לאומית"- הסיכוי  שנתמזג עם הערבים  ונהפוך לעם אחד הוא אפסי. (ולצערי זה בגלל השנאה של הערבים ולא בגלל הזהות היהודית החזקה שיש לנו בתור עם)

 

אתה שואל על זה מבחינה פרקטית?

כי  יש מושג בעולם (הדמוקרטי- כן כן!) של תושבים שהם לא אזרחים- לא בעלי זכות בחירה אבל חוץ מזה הם מקבלים זכויות אדם. (ולא זכויות אזרח - כי אזרח זה הזכות לבחור ולהיבחר)

 

 

 

אין קשר בין "מדינה דו לאומית" ובין "נתמזג עםמוטיז

הערבים ונהפוך לעם אחד".

אם תהיה להם זכות בחירה הם יכולים לגרש את כל היהודים. ולכן השאלה של פותח השרשור לא רצינית.

(אלא אם כן הוא שואל על מצב של לדורי דורות. לנצח.)

למה שהם יצליחו לעשות את זה?שיר ידידת

אנחנו עדיין רוב במדינה גם עם כל ערביי יו"ש.

וחוץ מזה אתה באמת מעלה על דעתך מצב שבבחירות תעלה מפלגה ערבית שתצליח לגרש את כולנו?

לדעתי זה מופרך.

הסכנה האמיתית במדינה דו לאומית היא התערבבות בערבים וכבר כתבתי לדעתי למה הסכנה שבזה היא פחותה מהסכנה שבויתור  על שטחים מא"י. (ראה ערך מאז אוסלו אנחנו משלמים בדם יהודי על כל ויתור על חלק מארץ ישראל)

הוא לא דיבר על ויתור.מוטיז

אלא על שתי אופציות יחידות, לא ויתור, עושים את הטוב מבין השניים.

 

מדינה דו לאומית זה גם ויתור על הארץ. הם יכולים להפוך לרוב..

הם יכולים להפוך לרוב אבל זה לא סבירשיר ידידת

כי כבר כמה עשרות שנים שיש עליה כל הזמן בילודה היהודית וירידה בילודה הערבית.

אם תיקח את הערכות האופטימיות ביותר של הילודה היהודית והערכות הפסימיות של הילודה הערבית תהיה קרוב לאמת  (לפי ניסיון העבר)

 

ומה זה 2 מדינות לשני עמים אם לא ויתור על חלקים מא"י?

זו נבלה וזו טריפהסתם אחת
נגיד שאת בזמן רעב ויש לך לאכול נבלה או טריפה...שיר ידידת

כדי להישאר בחיים. מה תעדיפי? הוא שאל מבחינה היפותטית ולא על מצב אידיאלי אלא שלב ביניים ואמר שמי שלא רוצה לענות על זה שלא יענה.

ברור שטרפהגבעוני מצוי

כי שניהם אסורים אבל נבלה מלבד האיסור, היא גם מסריחה...

גם אני חשבתי על זה..סתם אחת
אתה יודע מה ההבדל בין נבלה לטריפה?אריאל דל"ת

כי שניהם יכולות להיות טריות באותה מידה, נשחטו לפני 5 דק'- פשוט אם הסכין נפסל אז היא נבלה, אם יש לה חור בלב אז היא טריפה..

 

נבלה זה לא אומר שהיא הייתה בשמש עכשיו שעתיים...

 

סיפוח מלא כולל מיסיםמושיקו

והם כבר יברחו לבד רק מהמיסים

פחח.. הם לא ישלמו.. תנסה לעשות משהו..מוטיז

אבל יערב שיחי, אם זה לא מדבר על סידור שיהיה לנצח - אין שום שאלה, כי כמו שאתה רואה, לכל אחד יש רעיון מגניב אחר על איך חמש דקות אחרי שנבחר באחד הפתרונות - תהיה התפתחות שתשנה את הכל.

 

כדאי שתבהיר טוב יותר את השאלה.

ערבים זה עם טיפשמושיקו

אתה יכול להנהיג אותם כרצונך אם אתה מכיר מספיק את חולשתיהם

 

שתי מדינות לשתי עמים..אריאל דל"ת

צריך להבין- ה' ציווה אותנו לרשת את הארץ בשביל שלא נתערבב עם שאר האומות, בשביל שנישאר עם סגולה, בלי להתבולל..

 

 

בארץ ישראל מדינה אחת יהודית.בחורצ'יק

וערבים ? ב"ה יש מקום גם ללא-יהודים בארץ.אבל הם חייבים לקבל שלטון מדינת ישראל עליהם.כמו כל אזרח.

ב"ה?אריאל דל"ת

ויש עוד כמה דברים שהם צריכים לקבל עליהם חוץ משלטון ישראל..

 

אתה מוזמן לפתוח הלכות גר תושב ברמב"ם ולראות, זה יורת מורכב ממה שאתה חושב.

לא הכל מושלם עכשיובחורצ'יק

אבל הא'-קודם כל-עליהם להיות אזרחים נאמנים למדינת ישראל ולא לעסוק בטרור.

ובוודאי שב"ה.

למה החלטת את זה?אריאל דל"ת

לא ראיתי שום התייחסות לזה בהלכה.

[אולי הרה"ג מעוז ומגדול אבינר שליט"א הי"ו כותב את זה, אבל לא ראיתי את זה במקום אחר..]

 

כתוב שהם צריכים להכיר בשלטון יהודי, כמובן שלא להתקומם נגדו.. כמו"כ כתוב שהם צריכים להיות נשפלים, אסור ליהודי לעבוד אצל גוי וכו'..

אתה החלטת שהשלטון היהודי שהם צריכים להכיר בו זה המדינה, ניחא.

 

חוץ מזה אסור להם להתרבות בצורה שמאיימת על קיומנו, אסור יותר משתי משפחות של גרי תושב בעיר, הם חייבים לשמור 7 מצוות בני נוח וכו' וכו'..

 

 

ולא, זה לא ב"ה, אחרי הכל- אנחנו מצווים להוריש מפה את כל הגויים, זה שיפי הנפש המעודנים מנפנפים בזה ש- "היהדות לא גזענית!! אפשר להשאיר פה את כל הערבים בתור גרי תושב!!!" אז לא.

גם אם נניח שכולם יקבלו עליהם את מלכות ישראל הראויה- [מלך, סנהדרין, בית מקדש וכו'.. לא שלטון דמוקרטי..] עדיין- כמה ערים יש בארץ? 300? 400? אז כמה משפחות יכולות להיות פה? 800 משפחות של ערבים?

 

 

צאו מהסרט, מה גם שככה"נ לפי הרמב"ם והרמב"ן אסור להשאיר אותם פה, מכיוון שהם פתחו עלינו במלחמה...

 

 

אולי הרב הנזכר לעיל גורס אחרת- אני עוד לא מצאתי מישהו בדורנו שחולק על הרמב"ם, גם אם הוא נשמע מאוד לא הומאני ומוסרי...

האם בית המקדש בנוי?בחורצ'יק

והאם יש סנהדרין? והאם המציאות מושלמת? לא! לכן תבין,הא' זה לא לעסוק בטרור ולפעול ע"פ חוקי המדינה בדיוק כמו כל יהודי אחר. והאם אתה חולק על הגמרא שאומרת:חייב לברך על הרעה כשם שמברך על הטובה"

למקרה שלא שמעת על זה\שכחת (מלמד זכות שלא נובע מכפירה בדברי הגמרא)

http://www.meirtv.co.il/site/content_idx.asp?idx=25695

[והנוסח ששמעתי מהרב מרדכי אליהו זצ''ל על הרב אבינר שליט''א הוא:"הרב הגדול מעוז ומגדול הכהן הגדול מאחיו הגאון הרב רבי שלמה אבינר הכהן שהקדוש ברוך הוא יאריך ימיו בטוב ושנותיו בנעימים וירחיב גבולו גם במקום וגם בתלמידים יהי רצון.."]

 

מה הקשר חייב אדם לברך על הרעה??אריאל דל"ת

אגב, באמירתך אתה מודה שהמדינה היא דבר רע?

 

 

 

ועצם זה שלפי דעתך הם צריכים להכיר במדינת ישראל ולא לעסוק בטרור לא מתיר לך לבטל שום מצווה.

 

כמו שאני אגיד שבגלל שיש לנו פה מדינה ההלכה משתנה וכבר לא צריך לשמור שבת, כי רוב הח"כים הם חילונים.

 

 

זה שהמציאות לא מושלמת לא משנה את ההכלה- ההלכה לגר תושב היא קבועה, זה שאין פה סנהדרין לא משנה את ההלכה- זה יכול רק לשנות את היכולת שלנו לבצע אותה.

[ופה נכנסת השאילה, כמה אתה באמת רוצה סנהדרין? זה כאב ראש לא קטן..]

אמרתי שגם אם אתה חושב שהמדינה היא דבר רעבחורצ'יק

אסור לך לומר את מה שאמרת "לא,זה לא ברוך השם".

וכמו שאמרת אין לך יכולת לגרש כל גוי שאינו שומר מצוות.אך כן בוודאי כל גוי שעוסק בטרור נגד ישראלים.

ובוודאי שרוצים סנהדרין.מה השאלה בכלל?

ממאי נפשך? אז גם השואה היא "ב"ה"..אריאל דל"ת

המצב שאנחנו נמצאים בו הוא לא אידיאלי לפי כל קנה מידה, אם נכוון רק לחצי מטרה- במקרה הטוב באמת נשיג חצי, במקרה הפחות טוב נשיג רבע.

אם נכוון [באמת!] לשלמות, אז בעז"ה נשיג אותה בסוף, וגם אם לא- נתקדם הרבה יותר מאשר שנשאף רק לחצי..

 

איך אומרים?- "תכוון לירח, מקסימום תפגע בכוכבים..."

זה שעוד לא מצאת פוסקים בדורנו - זה רק בגלל שלא לימדובל'ה

זה רק בגלל שלא לימדו אותך.

תתחיל לגרש מי שלא שומר 7 מצוות - רק שיהיו רוב יושביה עליה (עמוד הימיני לגר"ש ישראלי, עמ' קכח).

את הרב קוק במשפט כהן נ"ח וס"א למדת? (מכריע הלכה למעשה כהראב"ד ולא כהרמב"ם. וראה בהערות שם - שאותן הרב צבי יהודה כתב).

זה שתי גישות שונות וחלוקות, אבל על שתיהן לא שמעת. למה?

ויש בכלל גישה שלישית, של הציץ אליעזר (הלכות מדינה ח"ב עמ' קסה, ח"ג עמ' רנז - זה השורה תחתונה. לפני זה יש כמה וכמה עמודים) [אגב, אחרי ה"עוד לא מצאתי מישהו בדורנו שחולק על הרמב"ם" שלך: פתחת פעם את הספר 'הלכות מדינה'? ואת 'עמוד הימיני'?] .

ועוד נשאר לנו הרב גורן במשיב מלחמה...

מחקתי פה שורה על עוד פוסק עצום שדן בשאלה הזו, כי כל התשובה שלו בטח מחוקה אצלך, אז העדפתי לא לכתוב.

לגבי האסור לעבוד אצל גוי - זה כבר ממש שטויות. מותר לעבוד אצל גוי (ולעסות עסקים וכו') כנהוג הלכה למעשה בכל הדורות. מה שאסור זה למנות אותם לשררה. וגם על זה כתבו כל מי שעסק בנושא, נתחיל מהרב הרצוג והרב ישראלי. אז אולי יש גם כאלה שחלקו עליהם, אולי,  אבל אתה לא יכול להתעלם מהם לגמרי. [כמובן שכל זה לגבי גוי שומר 7. מי שמעסיק ערבים יש לו דם על הידיים].

 

שלא תבין לא נכון, אני בעד להילחם, בעד תג מחיר (רק התג מחיר החוקי כמובן), להעיף את כל הערבים מפה, כולל נקמה ושאר ירקות. 

אבל:

- זה בגלל שאנחנו במלחמה איתם. בגלל שצריך להציל יהודים מפיקוח נפש. שו"ע או"ח שכט,ו.

- לא אכתוב ש'לא שמעתי על מישהו בדורנו שחולק על הרמב"ם....', אחרי שכל מי שעסק בנושא התייחס לרמב"ם הזה. והפוסק מתוך משנתו וכו'

 

 

 

 

 

 

אשתדל לענות לפי הסדר-אריאל דל"ת

דבר ראשון- לא דיברתי על המצב העכשוי, אלא על העתיד, הגאולה, איך שתרצה לכנות את זה..

 

הרמב"ם כותב במפורש שגר תושב נוהג רק בזמן היובל, ככה שזה לא נפ"מ לעכשיו גם בגלל הסיבה שאמרת וגם בגלל שלא נוהג היובל.

 

לגבי שאר המקורות שהבאת, אני אשמח ללמוד אותם ולדעת עוד- שוב, אתה צודק שלא למדתי את כל הסוגיא על בוריה, זה לא סותר שיכול לבוא מישהו ולבטל את הלכות "גר תושב" כהרף עין, רק בגלל שהקימו פה מדינה. [שאגב, לא שמה לעצמה מעולם את המטרה להיות מדינת הלכה.]

לגבי לעבוד אצל גוי- אתה צודק, לא דייקתי בדברי, הרב הרצוג והר ישראלי לא חולקים, טעות שלי.

האיסור הוא שהם יהיו לשררה.

 

השו"ע כמעט תמיד הביא את הרמב"ם בתור יש אומרים, גם אם לא פסק לפי דעתו.

 

אבל אשתדל ללמוד את המקורות שלך.

 

יום טוב.

אשריך על התגובה, כמה דיוקיםדובל'ה

1. חלק מהם דברו גם על מציאות אידאלית. 

2. המקורות המדוברים הם של אלו שכן רצו שזו תהיה מדינת הלכה, ולכן כתבו בנושא. אגב, בלי קשר לדיון הזה אלא בדיון על הציונות, זה מדהים לגלות איך רבים מגדולי ישראל בזמן קום המדינה האמינו שהנה-הנה הגאולה כי היה ברור להם שעם טיפ-טיפה מאמץ היא תהיה מדינת הלכה. כמובן שעכשיו אני אטען לשיטתי, שבימינו -כשברור שהמדינה אינה מדינת הלכה בשו"א - היו יורדים מכל השמץ-ציונות שדבקה בהם לרגע. ואכמ"ל.

3. לגבי לעבוד אצל גוי - זה לא שהם חולקים, אלא שאף אחד לא אוסר. המחלוקת היא על מינוי לתפקיד ציבורי - שלשיטתם מינוי במדינה דמוקרטית לא נחשב שררה.

 

כפי שאמרתי - לדעתי, אסור להעסיק ערבים ואסור לבוא איתם במגע, יש להילחם נגדם, "הגוים שיש בינינו ובינם מלחמה - טוב שבגויים הרוג" (תוס' ע"ז כו:, נפסק להלכה למעשה בנו"כ של השו"ע, דומני בהלכות ע"ז ביו"ד. (כמובן שמדובר רק בגויים הקדמונים ולא בגויים שבימינו שהכול ע"פ חוק).

וכפי שרמזתי, זה מאוד שונה מרמב"ם שניתן לומר שהמצווה לא מוטלת על היחיד (ולכמה אחרונים לפי זה גם לא על צה"ל, דאין רוב יושביה עליה), כי בעזרת ישראל מיד צר פשיטא שכל אחד פועל ולא צריך ציבור.

תודה, הוספת לי הרבה..אריאל דל"תאחרונה

לגבי 2.- זאת סברה נכונה, ולענ"ד יכול להיות שהיא גם האמת, אבל אין לנו דרך להוכיח כי גדולי הדור דאז לא חיים בזמננו, ורוב ממשיכי דרכם ממשיכים ומחזיקים בדעותיהם למרות החסרונות שהבאת, אז זה קצת דחוק, לא?

 

ולגבי העבודה אצל ערבי- פשיטא שאין להם מקום לחיות פה, מאחר והם פתחו עלינו במלחמה ולא הסכימו לקבל את מלכות ישראל עליהם, השאלה לגבי שאר הגויים, שם באמת אסור שיהיו לשררה, צ"ע מה נחשב שררה בימנו...[מפקד בצבא? פקיד בבנק? ראש עיר? וכו'..]

2 מדינות ל-2 עמים!!! מה השאלה בכלל?מרדכי

בס"ד

 

מדינה אחת לעם היהודי על כל גבולות ארץ ישראל המובטחת.

ומדינה אחת לערבים בשאר גבולות ערב.

אין דבר כזה!די"מ

זה וזה רע,זה וזה זה נוגד את התורה אני לא יבחר בשום אפשרות.

יש משהו מאוד בעייתי בשאלה הזאתיהודה סעדה

כי בגלל שאנחנו חלשים תמיד יתנו לנו את שתי האפשרויות: הגרועה והפחות גרועה. כך ההתקדמות היחידה היא לאחור, אולי הגיע הזמן שאנו נציע אולטימטום נחמד יותר: להרוג את כל הערבים או רק לגרש אותם החוצה? קדימה חברים, שתי אפשרויות תגידו מה אתם מעדיפים, אני מעדיף את אופציה ב', אממש את אופציה א' כאשר רוב הערבים יעזבו והשאר יסרבו לעזוב מרצונם.

מדינה אחת!בכיחבה

כי במצב שמקימים להם מדינה, הם יכולים להביא את כל המחבלים לתוך המדינה שלהם.

והם יכניסו ליהודה ושומרון מליון מחבלים, ומרכז הארץ יהפוך לעזה 2.לעומת זאת  במצב של סיפוח יהודה ושומרון: אין להם את זכות השיבה, ועדיין יהיה רוב יהודי!!!

שתי מדינות לשני עמיםלשם שבו ואחלמה
עבר עריכה על ידי יהונתן בר בתאריך ו' בכסלו תשע"ד 23:02


אפילו אעיז ואומריהודה סעדה

שאעדיף את אופציה ב', כי אז אולי מנהיגנו, שהסכנה תהיה קרובה אליהם יותר, יתעוררו ויגרשו מפה את הערבים.

אוי התמימות. יכולה להיות מסוכנת לפעמים.לשם שבו ואחלמה

אתה באמת מאמין שהם רוצים רוצים בטובתינו. 

שתי מדינותפייגליניזית

ומן הסתם הן לא יסתדרו, תהא מלחמה ויבוא המשיח, ותצא בת קול משמים, ושופר גדול יתקע, ובית המקדש ירד כמו בסיפורים של הגננת (ו.. אופס, גם של הרב..:-/)

 

ו... וזהו! נשמע אחלה, לא?

לא בוחרים ולא עושיםalezish

מה אתה מעדיף כדי להיכנס לחדר? לחטוף כאפה או בעיטה?

אני מעדיף לחכות בחוץ כרגע אין לי אפשרות להיכנס אחרי זה ניכנס

 

כיום אין אפשרות לפתור את המריבה ביננו לבין הערבים, לכן אנחנו מחכים ושומרים על הסטטוס קוו(לא הזה הקיים עם הרש"פ אלא מה שהיה לפני אוסלו, אבל אם א"א לחזור למצב קודם גם להישאר במצב הזה)

מנסים מה שאפשר לקחת אלינו כמו סיפוח שטחי C

ולחכות להזדמנות שבה נוכל להשתלט על הכל

(ככה הבנתי מהרב ליאור)

בוא נשאל את השאלה בצורה טיפה שונהמשהו בעולם הזה
(בלי מונחים פוליטיים כמו שתי מדינות וכו')
לתת לפלסטינאים שטחים מא"י, אוטונומיה, זכות להקים צבא חוקי, וחיזוק של ההכרה בעולם של הלאום הפלסטיני,

או


לספח אתיהודה ושומרון אלינו, לתת אזרחות לפלסטינאים, להשתחרר מהכינוי "עם כובש" ולעבור לכינוי "ממשלה/כיו"ב"...


נכון, האופציה השניה לא מושלמת, אבל כשכל הפלסטינאים יהיו אזרחי ישראל יהיה אפשר לפעול מולם לא רק דרך הצבא, אלה דרך המשטרה... בקשר לזכות ההצבעה בבחירות-
זו אכן בעיה, שאפשר לפתור בעונשים כבדים לח"כים שפוגעים באינטרסים של המדינה/שלום אזרחיה (ראה ערך- טיבי, זועבי...)
חל"פ הגבעות - AI. מה דעתכם על זה?נ א

אשמח שתעבירו את התמונה בקבוצות. תודה רבהנ א
מי שמעוניין/ת לקבל את התמונה במייל, נא לשלוח מיילנ אאחרונה

לכתובת: chalaphagvaot@gmail.com

אפשר עדיין להשיג קפוצונים או חולצות לזכר אהוביה?הגבעות בלב תמיד

של יהודים בואו ורשו ארץ

ואם יש צמידים וכו גם יש ביקוש..

אני בת, מעדיפה לקנות מבנות כמה אם אפשר או שישלחו בדואר 

נירו ניר, שירו שיר, כבר הנצו ניצניםימח שם עראפת








יא! איזה יופי! אני מת על לראות נבטים נובטיםקעלעברימבאר

והעשבים גדלים. זה אחד הדברים היפים בחורף.

 

אפילו הטחב הירוק שגדל בין המדרכות אחרי הגשמים יפה בחורף.  (אגב רואים שהנבטים בתמונה העליונה הם דו פסיגיים)

עשית לי חשק לצאת ולחפש נבטים שנבטו מהגשםקעלעברימבאר
🤩פתית שלגאחרונה
גבעה או חווה על שם צ'רלי קירקאדם פרו+

הוא רוצה שננציח אותו

וגם אף שמאלני לא יתחיל עכשיו להרוס

חווה על שם צרלי

קדימה. מי לוקח את הכפפה.

לטרמפ יש ישוב,

למה שלצרלי לא יהיה?

(גבעון חובט במצח)ימח שם עראפת
הגבעון הנ"ל הוא השמש של בית הכנסת?קעלעברימבאר
קפיץאחרונה
כנסו >> החברה לפיתוח גבעות ארץ ישראל (חל"פ הגבעות)נ א

בשם ה' נעשה ונצליח

מקימים גבעות חדשות בארץ ישראל ומציבים בהם דגל ישראל לגובה רם

החברה לפיתוח גבעות ארץ ישראל בקריאה לכל מי שיכול, לצאת ביוזמה להקמת גבעה חדשה באזור מגוריכם, להציב דגל ישראל לגובה רם כדי שידעו כולם למי שייכת ארץ ישראל וכן, להביא ולרתום משפחות ואנשים למשימה החשובה הזאת.

להקים גבעה חדשה בזמן זה - זאת מטרה חשובה ביותר.

שלחו תמונות מהגבעה החדשה שהקמתם למייל של חל"פ הגבעות chalaphagvaot@gmail.com

חשוב!! להעביר הודעה זאת בכל קבוצה

🏡 החברה לפיתוח גבעות ארץ ישראל

בונים. מיישבים. גואלים.

מקימים גבעות חדשות בארץ ישראל!!!נ אאחרונה
סבתא לחיילת שאמורה לשמור בהגנשMalkaa

האם המקום מגודר. יש תנאי מגורים ומזון טוב לחיילים?

פשוט. מודאגת

באיזה מקום?משהאחרונה
איך אפשר לבדוק מתי תהיה העלייה הבאה לחומש ?דור ל

אשמח לעזרה

מה זאת אומרת 'עליה'?יו0י

יש שם ישיבה 24/7..

עליות מאורגנות המוניות, זה בדר"כ רק כשיש איזו סכנה גדולה שמסתמנת... 

הגיוני שתהיה ביום השנה ליהודה דימנטמן הי"ד.אריאל יוסףאחרונה


יש קבוצה בווצאפ..החיים מאושרים


שנים שאני חולם להקים מיזם כזה..יו0י

אולי יעניין אותך