נושא זה לא מפותח מספיק ולא שמים לב אליו. אבל הוא שריר לאורך כל התנ"ך. דוגמאות:
הושע פרק ז'
פסוק ד-כֻּלָּם, מְנָאֲפִים--כְּמוֹ תַנּוּר, בֹּעֵרָה מֵאֹפֶה; יִשְׁבּוֹת מֵעִיר, מִלּוּשׁ בָּצֵק עַד-חֻמְצָתוֹ.
האופה מכין את התנור, לש את הבצק ו"ישבות מעיר- עוזב את העיר לסידורים עד שהבצק יפתח.
מצד שני, זה יכול להיות שהוא פשוט מפסיק לערבב את הבצק ומניח אותו בצד עד שיתפח, מפסיק לעוררו= ישבות מעיר. מכאן שיש משמעות כפולה בפסוק.
סוף פסוק ו-כָּל-הַלַּיְלָה, יָשֵׁן אֹפֵהֶם--בֹּקֶר, הוּא בֹעֵר כְּאֵשׁ לֶהָבָה.
האופה הלך לישון והשאיר את התנור בוער כל הלילה עד שיתחמם די הצורך לאפות את הלחם. והקשר לפסוק ד' שהוא מחכה שהבצק יתפח עוד, כפליים, כך שהלחם יהיה טעים רך וגדול יותר. אבל, אופהם= חרון אפם (אף, חרון אף), מכאן שיש משמעות כפולה בחלק הפסוק, האנשים שמרדו בפקח בן רמליהו התאפקו כל הלילה שלא להרוג אותו עד שיישן משיכרותו. בבוקר בשיא החימה רצחו אותו ואת הנאמנים לו.
צפניה א:12
"והיה בעת ההיא, אחפש את-ירושלים בנרות"
המון משמעויות לתחילת הפסוק הזו!
- ירושלים כל כך תיהרס בגלל משפט ה' שיהיה צריך בין האבנים לחפש את השרידים לקיומה. ומכיוון שאין הרבה אור בין הצורים מחפשים אותה בנרות.
- ירושלים שעל פני האדמה תיהרס לגמרי יישארו רק המעברים התת-קרקעיים המרתפים והיסודות. ויורדים מתחת לפני הקרקע ומוצאים שרידים לירושלים בחושך, בנרות במנהרה.
- כל האליטה, שיושבת בירושלים, תמות ויהיה צריך לחפש ממש חזק למצוא פליטים ממנה. "את-ירושלים" יכול להיות המנהיגים של ירושלים.

