פעולת פרידההחנן שלי
אהלן! אני מדריך כבר בערך שנתיים , ואני מרגיש איך הזמן עף לי כל כך מהר וזה קצת מצער אותי.. המקום שבו גדלתי , חונכתי , המקום המוכר עם כל האנשים הטובים. את המקום הזה אני צריך לעזוב!
עכשיו ,
חשוב לי שתיהיה פעולה יפה ובלי קטעים קיצ'ים כאלה.. שתוכן יהיה איכותי ולא נדוש וגם שהצ'ופר לא יהיה משהו חרוש..
אני בדרך כלל מכין פעולות בעצמי אבל לפעולת פרידה אני לא כל כך יודע מה לעשות..
אני עושה להם פונדו , ומקרין להם סרטון איכותי עם מסר מדהים! משהו באורך של 4 דקות.
ולסיום תמונה של כל השבט עם הקדשה מאחורה לכל אחד.
איך זה לטעמכם? מושקע? עלוב?
באמת שאם יש לכם מה להוסיף תגידו , אני רוצה שהפעולה האחרונה שלי תיהיה מדהימה.
תודה
אני חושבת שזה מעולה!משהו בעולם הזה
רק הערה קטנה:
זה ךט מתאים לכל המדריכים, אבל אם תכתוב להם מכתבים אישיים/מכתב שיא המושקע לכל השבט זה ממש ירגש אותם (:
הייתה לי מדריכה שכתבה לנו מכתב של איזה 6-7 עמודים (כמובן, אפשר פחות ;) ) לפני 3-4 שנים, ועד היום אנחנו שומרות אותו (:
ככה שזה דיי נחמד..
אני עשיתי כזה מעגל,אנונימי (פותח)

והכנתי לי רשימה ענקית של תכונות טובות..

המהלך:

כל החניכים עם הראש למטה\עינים עצומות..

אני בוחרת בהתחלה מישי שתתחיל את הסבב[בלי שהשאר יודעות]..

אני מקריאה תכונה[נגיד ענווה] והיא מצביעה על מי שהיא חושבת שהיא ענווה.

היא חוזרת לעצום עיניים,ואז מי שאמרו עליה שהיא ענווה ממשיכה..

וככה ממשיכים.

ואח"כ אמרתי להן,שכמו שעד שאתה עוזב את ההדרכה אתה לא תמיד רואה תוצאות,ככה זה גם איתנו,תמיד. לא תמיד אנחנו רואים את כל הטוב שבנו,שאחרים רואים! ושזה מה שהכי חשוב! שנראה כמה צמחנו כל התקופה הזאת יחד!

סליחה,טעיתי.אנונימי (פותח)
אוף,קפץ לי. מצטערת!!אנונימי (פותח)

אני אסביר שוב.

כולם עוצמים עינים.

אני בוחרת בת והיא "קמה". אני אומרת לה תכונה והיא מצביעה לי על הבת שזה הכי מתאים לה מבחינתה.

אני הולכת לבת הזאת ודופקת עליה.

אח"כ אני אומרת עוד תכונה,ובוחרת בת אחרת שתצביע על מי שהיא חושבת שזה הכי מתאים לה.

המטרה היא שלא ידעו על מי זה נאמר ומי אמרה..

לא אוהבת את המשחק הזה.שוקו =)

קרה לי ששחקנו את זה והיו כאלה שלא בחרו בילדים אחרים בעוד שיש כמה שנבחרו כמה פעמים וזה מאוד פוגע בחניכים...

 

מה שכתבת נשמע מעולה [חנן] הצעה - כדאי לך להוסיף גם עתידות 

[איפה אני אלמד עוד 3 שנים/איך אני אתלבש?/מה תהיה התספורת שלי? וכו'

או משהו שבטי...מי יפרוש מההדרכה ראשון? מי יגמור טסט ראשון? מי יילך לצנחנים? וכו' ] 

ואחרי כמה שנים פותחים ורואים..

בהצלחה

אני חושבת שבמשחק עם העצימת עיניים,בגלל שלאמחייכת =)
יודעים מי חשב על מי אז זה יותר אמיתי וזה משחק טוב . כי החניכים באמת יצביעו על מי שהם חושבים בלי לחץ חברתי..ובעתידות חשוב שלא יהיה דברים פוגעים אלא רק אם אתה יודע שזה בגבול המצחיק ולא בגבול הפוגע .
בהצלחה ! (-:
ברור, מצד שני יש כאלה שיכולים לא להיבחרשוקו =)

וחבל לקחת את הסיכון הזה

אנחנו שיחקנו את המשחק עם המעגלאנונימי (פותח)

זה היה ממש יפה  אצלנו אישית זה היה מדהים אמרו דברים אמיתיים והיה ממש יפה ומרגש...

זה צריך להתאים לגיל ולבגרות של השבט שלך...

 

רקחנן שלי
תזכרו שהם בנים אז קצת קשה לעשות להם משחקים של עצימת עיניים וכו.
תודה רבה על התגובות!
סמיילי מחייך. 
אהה נכון עם זה בנים אז לא כדאי לך תעשה אולי את זהאנונימי (פותח)

שלכל אחד יש על הגב מעטפה ומקבלים פתקים וכותבים תכונות לכל אחד ושמים לא במעעטפה..

הבנת??

אני יכולה לנסת לשכלל את הרעיוןשוקו =)

שים דפים במעגל, על כל דף יש שם של מישהו

מעבירים את הדפים מאחד לשני וכל אחד כותב תכונה טובה על אותו אדם שהעבירו לו

עד שיוצא שלכל חניך נכתב משהו טוב ע"י שאר החניכים

גם זה כמובן תלוי בבגרות שלהם

אולי אפשר משהו כדי להזכר בפעולות של השנה..אנונימי (פותח)

לי עשו פעם משהו יפהאבל אם אתה עושה פונדו אז אולי לא,כי זה עם שוקולד.

שמו כלמיני סוגים של שוקולד,כל אחד עם פתק.שקשור

למשלך:שוקולד לבן-משו שגרם לי להחוויר.

שוקולד עם סוכריות קופצות-משהו שהקפיץ אותי.

שוקולד אוורירי-משהו שגרם לי לקחת אוויר.

שוקולד עם אגוזים-משהו שהיה לי קשה. וכו' וכו'. (מקווה שהבנת את הקשר בין השוקולד לפתק)

ואז כל אחד לוקח קוביית שוקולד ואומר לפי זה..

 

זה ממש כיףוטעים..

...אנונימי (פותח)אחרונה

לנו עשו משחק הזיכרון שצריך להתאים בין תמונה לשם של הערב(נגיד תמונה שלהם בערב קרמבו והזוג זה קרמבו)זה היה ממש כיף ומצחיק ממש נהננו!ומכתבים לכל אחד תמיד כיף לקבל!

לפי דעתכם:שמיניסט באמ"ש
האם צריך להקים תנועת נוער בגרעין שנכנס לתוחמת הצפונית ב"רצועת עזה"?
הנחשון יוצא לטיולים עם כל הסניף?אנונימי (פותח)
תלוירעות שרהאחרונה

בנטיעות וכזה נראה לי שכן

במחנה יש משהו נפרד

אני צריכה פעולה פיגוזית על תפילהאחי אהוביה

יש למישו אולי?

קצת יותר פרטים, גברת תותחיתימח שם עראפת

לאיזה גיל, איזה חלק שקשור לתפילה?

אשמח גם..אנונימי (2)

כיתה ד..

על החשיבות של להתפלל מנחה בסניף..

אצלנו אחרי המפקד כל שבט מתפלל לבד והרבה חניכות לא ככ שותפות במקרה הטוב יושבות בשקט במקרה הרע גם מדברות ואז יוצא שמי שמתפללת כביכול מפסידה כי היא לא בענינים.

רוצה פעולה מפוצצת כזאתי על תפילה ולמה חשוב שיגרה אותם להתפלל..

לכיתה ואחי אהוביה

חלק ממערך בת מצוה

באמת להעביר להם את ההרגשה שתפילה זה לא עול, זה לא עוד משימה מעיקה שצריך לסמן עליה וי.. 

צ'אט ג'יפיטיזיויק

להלן מערך שיעור של חצי שעה בנושא תפילה, המיועד לנוער דתי בכיתה ו' ומחולק לשלושה חלקים של 10 דקות כל אחד. המערך מותאם לגיל ולרקע הדתי של התלמידים, תוך שימוש בשפה פשוטה ופעילויות קצרות וממוקדות:

חלק ראשון: פתיחה והיכרות עם הנושא (10 דקות)

מטרה: לעורר עניין ולחבר את התלמידים לנושא התפילה.  

דקה 1-2: שאלה פותחת  

שאל את התלמידים: "מה אתם מרגישים כשאתם מתפללים? משהו מיוחד או אולי משהו שקשה לכם בזה?"  

תן ל-2-3 תלמידים לשתף בקצרה (30 שניות לכל אחד).

דקה 3-5: סיפור קצר  

ספר סיפור קצר על חנה מהתנ"ך (שמואל א', פרק א'): "חנה התפללה בלב שלם לבקש בן, והתפילה שלה הייתה כל כך חזקה שהיא ממש דיברה עם ה' כמו עם חבר."  

שאל: "מה אתם חושבים שהפך את התפילה שלה למיוחדת?"

דקה 6-10: דיון קצר  

שאל: "למה לדעתכם חשוב להתפלל? מה זה נותן לנו?"  

עודד תשובות כמו: קשר עם ה', שקט בלב, תחושת תמיכה.

חלק שני: הבנת התפילה דרך פעילות (10 דקות)

מטרה: להמחיש את המשמעות של התפילה בצורה חווייתית.  

דקה 1-2: הסבר קצר  

אמור בצורה פשוטה: "תפילה היא כמו שיחה עם ה'. לפעמים אנחנו מבקשים, לפעמים מודים, ולפעמים סתם רוצים להרגיש קרובים."

דקה 3-8: פעילות קבוצתית  

חלק את הכיתה ל-3 קבוצות קטנות.  

תן לכל קבוצה משימה:  

קבוצה 1: כתבו 3 דברים שהייתם מבקשים בתפילה.  

קבוצה 2: כתבו 3 דברים שהייתם מודים עליהם.  

קבוצה 3: כתבו 3 דברים שמרגישים לכם קרובים ללב בתפילה (למשל: שיר, מילה או רגע).

כל קבוצה מקבלת דף ועט, ויש להם 5 דקות לעבוד יחד.

דקה 9-10: שיתוף מהיר  

נציג מכל קבוצה משתף בקצרה (30 שניות לקבוצה).

חלק שלישי: סיכום וחיבור אישי (10 דקות)

מטרה: לעזור לתלמידים לקחת את הנושא איתם ליום-יום.  

דקה 1-3: דבר תורה קצר  

אמור: "בתפילה אנחנו לא רק מדברים, אלא גם מקשיבים. כמו שכתוב בתהילים 'קרבת אלוקים לי טוב' – כשאנחנו מתפללים, אנחנו מתקרבים לה'."

דקה 4-7: פעילות אישית  

תן לכל תלמיד דף קטן וכתוב עליו: "כתבו משפט אחד שהייתם רוצים להגיד לה' בתפילה שלכם היום."  

תן להם 2-3 דקות לכתוב בשקט.

דקה 8-10: סיום מעודד  

אמור: "כל תפילה חשובה, גם אם היא קצרה או פשוטה. נסו השבוע להתפלל משהו קטן מהלב שלכם."  

סיים בשאלה: "מי רוצה לשתף את המשפט שלו?" (רשות, לא חובה).

הערות למנחה:

שמור על אווירה קלילה ומכבדת.  

התאם את הקצב לפי התגובות של התלמידים – אם חלק אחד מתארך, קצר את הבא.  

הבא דף ועטים לפעילויות.

אם זה בשבת קודש תעביר בעל פה.

בהצלחה!

חמוד אבלאנונימי (2)

מחפשת יותר פעולה עם משחקים שבסוף מתקשרים לענין התפילה פחות דיונים ושאלות

צריך משו עם נשמה 😉אחי אהוביה
כן ברור אבלאנונימי (2)

מנסיון כל הדיונים וכו לא ככ פועל הם צריכות לזוז חח

לאלא התגובה שכתבתי היתה לזו של @זיויקאחי אהוביה

אני ממש מסכימה איתך..

אה הבנתייאנונימי (2)
טוב אז אם את מוצאת משו אני אשמח שתעדכניאחי אהוביה
סגורראנונימי (2)
מה את מחפשת?אנונימי (2)

לאיזה כיתה?

 

לגמריזיויק
יש לי כמה חומריםאנוני-מי?
אז אני אשמחאחי אהוביהאחרונה
מכירים סניף בנע בירושלים שמחפש מדריכת חוץ?תורת חיים בעiז

חברה שלי מחפשת וכדאי גם סניף שהוא נורמלי ולא עכשיו ממש חילוני (סניף מעורב זה ממש אחלה)

מדשיותאנונימי (פותח)

טוב נושא קשוח אז ככה..

בתחילת ההדרכה היה לי ולמדשית שלי(נקרא לה א )בעיה עם עוד מדשית שלנו(נקרא לה ב) (אנחנו רביעיה). היה קשוח ממש. מלא אנשים התערבו בזה (הקומונרית, מהנוער ובכללי כל הצוות וכו)אומרת דוגרי הרבה מזה זה אני ומדשית א הגזמנו וחיפשנו אותה מלא ממש וכל דבר שעשתה הערנו לה ודווקא מדשית ב היתה בהקשבה וכיבדה ממש וממש השתדלה לשנות(מה שאני משה לב בדיעבד עכישו אז סתם הייתי חמה עליה ברמות לאיודעת להסביר למה). 

אחרי התערבות ודיבור הבעיה נפתרה(לפחות ככה אני ראיתי אתזה.) ביקשתי סליחה ושמנו את הדברים מאחורה.

עכשיו שמתי לב שמדשית א כל הזמן מעירה/ מחפשת את מדשית ב כאילו על סתם דברים היא איחרה טיפה כי אבא שלה במילואים ועזרה קצת בבית והיא עשתה פרצוף ואמרה לי אחכ שזה לא ניראה לה ובכללי על כל דבר היא מעירה מעקמת אף וכו.

עכשיו יש לי התלבטות אם להעיר לה ולהגיד לה כאילו היה מריבה את צודקת אבל שמנו תדברים מאחורינו תני לה קצת להוכיח את עצמה לא כל הזמן להסתכל בזכוכית מגדלת על מה שהיא עושה. או להתעלם ולראות מה יקרה ואולי להגיד לקומונרית

קיצור מקווה שיצא מובן מה אומרים?

תשחרר. לא בידיים שלךמשה
בכלל. אנרגיה של אנשים אחרים לא בשליטה שלך,סשום צורה. רק התגובות שלך.
כן אבלאנונימי (פותח)אחרונה

בסוף עכשיו לא כ"כ מרגישים את זה אבל אם זה ימשך זה יגיע למצב שהיה לפני כן שלא דיברנו המדריכות מלבד מי מכינה את הפעולה. מצב שבטוח לא רוצות להגיע אליו. אף אחת.

סיפור אהבה בסניף | עלילתי קצרElad Mukades

מצרף סרט קצר שעשינו, מסוקרן לשמוע תגובות ומחשבות שלכם עליו

 

במשפט - יוני המדריך, חותך את הקשר עם סיגל מבני עקיבא, בשם התחזקותו הרוחנית, אך מגלה שההתמודדות רק מתחילה. 

סניף בלי מבנהתורת חיים בעiז

מה עושים בחודש ארגון? לגבי צביעת קירות

צובעים על בדיםadvfb
אנחנו צבענו פעם על דיקטים, אפשר גם אולי במקלטהחנוניתאחרונה
קלסר הדרכה ונחשוןאוריהש

רעיונות לקטעים/משפטים לקלסר הדרכה?

וכמובן רעיונות למה להכניס לבפנים (חוץ מהכנת פעולה, רעיונות לערבים וכו)

 

ואשמח גם לקטעים ולמה להכניס לקלסר של נחשון (קטעים על עשיה וכו)

 

תודה רבה!

אולי יעניין אותך