שאלה קטנהאנונימי (פותח)

היי,אני די חדשה כאן בפורום,ויש לי שאלה.

בחופש עשו לי אבחון ויש לי התאמות,והעניין זה שרק מורה אחת יודעת עליהן.

ויש לי פתק מבית הספר (שאני אמורה לשים על השולחן בזמן המבחנים) ואני לא יודעת אם כדאי לי לשים אותו.(המבחנים למחצית הזו כבר נגמרו)

אני מניחה שזה נשמע לכם מוזר שלא בא לי להשתמש בהתאמות-אבל אני לא מרגישה שאני צריכה אותם.

ממוצע הציונים שלי ברוב המקצועות (כשאני עוברת מקסימום 10 דקות על החומר למבחן) הוא 91-96 (חוץ מבאנגלית) ואני לא מרגישה שאני צריכה את ההתאמות בשביל עוד כמה נקודות.

אז השאלה היא פשוט אם כדאי לי לשים את הפתק על השולחן במבחנים או לא.

(יש לי "הכתבת תשובות לבוחן נייטרלי" "התעלמות משגיאות כתיב באנגלית" "תוספת זמן בכל המקצועות")

למה לא לשים? אם ישלך למה לא?שטות
מותר לך לא לרצות את ההקלות שלך.ילדה מיוחדת!!
רק למה עשית אבחון אם את לא רוצה את ההקלות?

אבל הגיוני שאת מרגישה שאת לא צריכה אותם.. גם ההקלות שלי לא עזרו לי בגרוש! עשיתי לאולפנא בלאגנים עד שהשגתי משו שיעזור לי.
גם אצלי הצינוים היו ככה אבל עדיף להשתמש בהקלותאנונימי (פותח)

בס"ד
קיבלתי יותר הקלות השתמשתי נכון זה נראה רק כמה נקודות אבל צריך שהמורים יכירו כדי שבמבחנים גדולים לא יעשו לך בעיות כמו שלא הגישו לי את הבע"פ למשרד החינוך ועוד ובבגריות מבחנים גדולים זה הזיק לי
דרך אגב הכתבת תשובות על פי מה שהבנתי היום אמרו לי שזה בוטל באנגלית היום אמרו לי את זה

למה קיבלת בוחן נטרלי? הכתב לא ברור?רות014

כי אם כן אז תזהרי.. לי פסלו בגרות אחת בגלל שהכתב שלי היה לא ברור

לא תמיד זו הסיבהטאבולה ראסה
לי יש כתב מהמם ונתנו לי הכתבה (הייתי יחידה בשכבה!)
אצלי פשוט הלכתי לעשות את האבחון והפסיכולוג ביקש ממני לסמן איזה הקלות אני רוצה ואני כנראה סימנתי מה אני לא רוצה
מי צריך הארכת זמן כשהתווכחתי עם מורות כמה זמן אחרי תחילת בגרות מותר לצאת מהכיתה (סוד- אחרי חצי שעה ולא שלושת רבעי שעה!)
או הכתבה?
התעלמות משגיאות כתיב שלא היו אף פעם...

זה יצא לטובתי בבוף כי בשביל ההכתבה קיבלתי חדר נפרד וזה כבר הרגיע אותי לשבת בחדר לבד עם בוחנת

ולא. אל תשאלו אותי איך מכתיבים בגרות בהבעה בכתב
פסיכולוגית אמרה לי-נפתלי הדג

שיש אנשים שההבדל בשבילם הוא בין 90 ל100

להם לא מגיע הקלות?

בגלל שהם חכמים לא מגיע להם למצות את היכולות שלהם?

בגלל שהם מצליחים הם צריכים להתמודד לבד?

 

הקלות הן לא בשביל מי שנכשל. הן בשביל מי שצריך את זה.

את לא צריכה להידפק בגלל מה שיש לך. גם אם זה בחצי נקודה.

זה נכון אבל..שרבוב
זה נכון, היא צודקת ובאמת מגיע להם התאמות.
בגרויות זה לא סתם מבחנים זה יכול ממש להשפיע על העתיד- יכול להשפיע על כך שלא תצטרך פסיכומטרי, או זתצטרך בציון נמוך, או שתוכל להיות במצויינות ועוד.

מצד שני אם הפותחת מרגישה שזה לא ישנה לה את הציון
או שהיא מעדיפה לא לקחת מבחינת הרגשתה האישית
אז שתעשה מה שעושה לה טוב
הו, אני לא אחד מהםנפתלי הדג

כשחבר'ה שואלים אותי למה אני עושה את זה לעצמי (אפשר לחשוב שאני כזה סובל..) ולוקח ריטלין..אני עונה להם "כמה הייתם מוכנים לתת בשביל עשרים נקודות יותר במתמטיקה?"

 

לרוב הם שותקים.

אני פתחתי את האשכולאנונימי (פותח)

ורציתי להעיר שבגרויות-ממש לא מטרידות אותי כרגע,אני מניחה שאני די קטנה יחסית אליכם (כיתה ז') אבל אני גם גומרת  את המבחנים נורא מהר. (מבחן במתמטיקה שהיה לפני שלושה שבועות,לקח לי 8 דקות עד שיצאתי מהכיתה,קיבלתי 91).

אבל אני לא מרגישה שאני צריכה את זה-ודווקא במבחנים באנגלית שבהם אני לא מרגישה שאני יכולה לעשות את זה בלי ההתאמות,אני שוכחת את הקלמר (הפתק בתוכו) בבית.

את צוחקת עלי?אנונימי (פותח)

ביסודי כולם מקבלים בין 91-96 בלי להתאמץ, מטרת ההתאמות היא תיכון ולאחריו הרבה יותר משימוש ביסודי.

אני לא רוצה להוריד לך תביטחון או משו, אבל אין ספק שאת קצת לא מודעת לעצמך ולדברייך.

את לא רוצה להשתמש- אל תשתמשי, המטרה האמיתית של פתיחת השרשור הזה הייתה להראות לכולם כמה שאת חכמה.

סו גס וואט- יש פה אנשים שלקרוא את זה בפורום של אנשים עם באמת לקויות למידה עושה להם קוואץ' בבטן.

 

 

למה את חושבת שאני מזלזלת?אנונימי (פותח)

א.זו ממש לא הייתה המטרה של השרשור הזה "להוכיח שאני חכמה"

ב.ביסודי גם כן היו איתי בכיתה בנות שקיבלו 30 ו-40 במבחנים.

ג.אם אתם רוצים לכעוס על זה שפתחתי את השרשור-תגידו! תכעסו ותתעצבנו עלי,כי אם אתם חושבים שזה לא בסדר לפתוח דברים כאלה אז תגידו לי-ואני כבר לא אכנס יותר לפורום הזה.

את בסדר גמור,שרבובאחרונה
אני נועלת את השירשור כי הוא מוצה והתחיל להתפתח לכיוונים לא טובים.
אם יש לך שאלת המשך תפתחי שרשור חדש.
מה הבעיה במה שהיא כתבה?שרבוב
אתה בעתמך כתבת דברים סותרים.
המבחנים קלים או שהיא רוצה להתגאות?
ואם העא רוצה להתגאות? מה אכפת לך?
כן, הפורום הזה נועד גם למי שרוצה להשוויץ קצת בקבוצה התמיכה שלנו.

כאן לא מדברים בצורה משתלחת ופגענית!!
במיוחד לא בדרך שימוש באנונימי!!
אם ימשיכו פגיעות בצורה כזאת אנאלץ לבטל את אופציית האנונימי בפורום.
תשאירי עותק של הפתק בכיתהשרבוב
מחפשת פסיכיאטר שיתן כדור להפרעת קשב וריכוזברכה אפל

אני די בטוחה שבעלי סובל מADHD.

הוא לא מצליח להתרכז ליותר מדי זמן, המחשבה שלו לעיתים מתפזרת לכמה כיוונים, ותפוקת העבודה שלו לא הכי גבוהה

הוא גאון, וזה מחפה מאוד על הכל, כי הוא מצליח להסתיר את זה, אבל מי שמכיר מקרןב שם לב (הוא ניסה לפתוח פם את הדלת עם השלט של הרכב..)

לאחרונה נהיה לו הרבה עומס בעבודה, והוא מרגיש שהוא לא מספיק ממצה את היכולות שלו

מחפשת בשבילו פסיכיאטר, אפשר גם פרטי, שיתן לו כדור שיוכל לתת לו קצת פוקוס בחיים

אשמח ממש להמלצות!!

תודה

מקפיצה שוב, יש מישהו שיש לו מידע בעניין?ברכה אפל
אולי תכתבי איזור בארץ? שיוכלו לתת רעיונות…מרגול

דבר שני, אם יש תור קרוב לנוירולוג של הקופה אפשר לבקש ממנו. הרבה פעמים נותנים בלי בעיה.

בעיקרון מי שמורשה לרשום כדורים לקשב וריכוז זה נוירולוג או פסיכיאטר, ולאחר שיש מרשם קבוע רופא המשפחה יכול לחדש לך אותו מדי חודש בחודשו. 

קודם כל תודה שהגבתברכה אפל

אנחנו מהמרכז, ובגלל שזה נהיה לנו דחוף אנחנו מוכנים גם לנסוע רחוק

התור הקרוב בקופה הוא לעוד 3 חודשים

מה שכן, חשוב לי ללכת למישהו שיתן לי מענה תרופתי, ולא ינפנף ב"זה שום דבר"

מספיק נוירולוגadvfb

אפשר לקבוע דרך כללית/מכבי/מאוחדת איפה שאתם

אין תורים קרובים גם לנוירולוגיםברכה אפל
אני יודע שבאתר של כללית יש לפעמים אופציות יחסיתadvfbאחרונה

קרובות באיזורים יותר פריפריאליים

..ADHD

שלום,

אני רוצה לפתוח פורום סגור לאנשים שמתמודדים עם הפרעות קשב וריכוז, יש לזה ביקוש? הייתם רוצים להצטרף?
אפשר גם במסר/ש"א.

הפרעות למידה והיכולת ללמוד בכל זאתאנונימי (פותח)
אוקי אני לא בטוחה עד כמה הפורום הזה פעיל בכלל ומי עשוי לקרוא את זה. אבל יש נקודה שחשוב לי להציף דווקא כאן. יש לי הפרעות למידה ( adhd דיסלקציה וגיסגרפיה ) ואם אתם בפורום הזה אז בטח גם לכם.
בזמן האחרון אני שומעת הרבה על כך ששופטים ילדים עם הפרעות למידה לא נכון כאשר מצפים מהם להיות טובים דווקא בלימודים טיפוסים. ההנחה היא שיש לילדים או מבוגרים עם הפרעות למידה יכולות ונקודות חוזק אחרות שלא קשורות ללמידה הקלאסית ושבכלל לא כל אחד חייב ללמוד. כל זה מאוד נחמד ואני באמת מאמינה שיש דרכים רבות להצליח בלי הלימודים ה"טיפוסיים". אבל זה לא אומר שאדם עם הפרעות למידה לא יכול להצליח בלימודים כאלה. לפעמים מרגיש שלי שבגלל שמזכירים לעיתים קורובות מקרים בהם אנשים עם הפרעות למידה הצליחו ממש במסלולים שלא כללו לימודים גבוהים יוצרים תחושה שרק ככה אדם עם הפרעות למידה יכול להצליח.
כשהתחלתי תואר ראשון מתתי מפחד ורק רציתי שמישהו יגיד לי שאני יכולה לעשות את זה .אבל כל מה ששמעתי הוא שאני לא חייבת להצליח ,או בכלל ללמוד . אבל אני כן רציתי ללמוד וכל הדיבורים האלה בכך שאנשים כמוני ( מה שזה לא אמור להיות ) לא *חייבים* ללמוד ולא מצפים מהם יותר מידי להצלחה רק הורידו לי את הבטחון .
ברוך ה בסוף כן למדתי ( וברוך ה עדיין לומדת ) ואת התואר הראשון סיימתי בהצטיינות. אז פשוט חשוב לי להגיד למי שכן רוצה ללמוד: זה לא חובה אבל זה מאוד מאוד אפשרי.
נ""ב
מצטערת על שגיאות הכתיב , אני דסלקטית ובדיוק התיקון האוטומטי החליט להתקלקל .
וואו.עפהאחרונה

וואלה.. מעורר מחשבה...

והפורום הזה באמת נראלי לא פעיל וחבל....

הפרעות קשב וריכוזענבר 2
איך מטפלים בהפרעות קשב וריכוז ללא ריטלין ?
יש תוספים טבעיים. אבל לא יודעת מה ואם זה מוכחאנונימי (2)
שמעתי שריצה מאוד עוזרת..והעיקר-לשמוח:)
תסתכלי באינטרנט בטוחה שיש להם מה להציע
חברה שלי הייתהוהעיקר-לשמוח:)
כל הזמן קמה מוקדם בבוקר (כמובן שישנה מוקדם) ורצה איזה שעה, לפי מה שראיתי זה מאוד עזר לה..
היא סיפרה שיש לה קשב וריכוז והריצה ממש עוזרת לה ואפילו מחליפה לגמרי את הכדור.. כי הריצה עוזרת לאזן את האדרנלין בגוף , לאנשים שהאדרנלין שלהם גבוה זה מאוד עוזר.. וגם גורם להם להיות שמחים לעומת הכדור, שהרבה פעמים גורם הפוך..
אכילה בריאה וספורט או תחביב אהוב, זה משחרר אנדרנליןHodaya11
אפשראנונימי (3)אחרונה
לנטרל רעשים מפריעים עם אוזניות עם מנגינות ללא מילים.
אפשר ללמוד למבחנים בקול ובתנועה למשל בהליכה בחדר.
אם רוצים טיפים ספציפיים שמתאים לך אםשר לפנות לפסיכולוג התנהגותי שמכיר את התחום של adhd
אשמח לעזרתכם למילוי שאלון לעבודה סמינריוניתנדיה
שלום, אנו עושות עבודה בנושא לקות למידה. נשמח לעזרתכם על מנת שנוכל לאסוף נתונים לצורך העבודה הסמינריונית מצורף קישור:
השפעת התמיכה החברתית על הדימוי העצמי
ריכוז בלימוד גמראyyl

הרגשתי שיש לי קושי מסויים בלימוד, בעיקר בלימוד גמרא, ורציתי לברר אם זה דבר נורמטיבי או שזה נובע מקו"ר, אז אשמח לשמוע (לקרוא..) חוות דעת...

 

כשאני לומד, בעיקר גמרא אבל גם לימודים אחרים, אני צריך ממש ממש להתאמץ כדי להתרכז! אפילו אם אין רעש ושום דבר, פשוט כדי להבין מה אני קורא! זה לא משהו חריף, פשוט מקשה...

ככה"נ אין לי קו"ר, אפילו עשיתי אבחון ויצאתי עם קשב טוב, ובכל זאת אני לא לגמרי בטוח.... לפעמים אני קורא ד"ה ברש"י ארבע פעמים ומגלה שלא שמתי לב למילה ממה שקראתי, לקח לי ללמוד דף גמרא רש"י אחרי שכבר למדתי אותו כמה פעמים, שעתיים וחצי! דף פשוט יחסית, וזה היה כמעט אך ורק לקרוא ולהבין, פשוט כל משפט כמה רגעים הייתי צריך "לתפוס את עצמי" שוב ולהתרכז. ואני לא ברמה של מתחיל...לומד הרבה זמן...

וזה ככה בכל דבר שאין בו סקרנות, אם זה משהו חדש ומעניין וקל להבנה אז הסקרנות עוזרת לי להתרכז ולרוץ, אפילו שעות רבות, אבל בחזרות וכאלה... ובגמרא גם לימוד ראשוני...

אני יודע שללמוד זה קשה ויש עמל תורה אבל התלבטתי אם זה נובע ממקום אחר, ונראה לי שכן... זה לא המאמץ להבין, זה מאמץ גדול לשים לב מה אני קורא, להתרכז... זה נשמע מוכר למישהו?

חשבתי אולי יש איזו נקודה מסויימת שלא בודקים באבחון רגיל ואולי זאת הבעיה...

התיאור מתאים לקו"ר אבל זה לא המצב היחידאצאצאחרונה

יש עוד הרבה דברים שיכולים לגרום לזה, אני ממליץ לעשות אבחון פסיכודידקטי, הוא הרבה יותר מקיף ומתייחס לכל קשיי הלמידה, הריכוז והחשיבה

יש כאן עוד מישהו שמרגישיהוקפץ

שהכדור מפריע לו לכוון בתפילה?

הייתה לי תקופה של כדור שגוי,שפרינצא בוזגלו

שהייתי צריכה להחזיק את עצמי שלא להירדם, 

אבל אם זו התחושה- כנראה שצריך להחליף כדור.

כדור אמור לעזור להתרכז, לא להפריע.

עוזר בשיעור ומפריעה בתפילהיהוקפץ


אז אני עכשיו על תרופה מאזנת.שפרינצא בוזגלו

היא ממש מגניבה- כאשר יש מחסור בדופמין והורמונים נוספים, היא מאיצה את ייצורם,

וכאשר יש עודף- היא מונעת מהם להיספג במוח.

אולי נעבור לפרטייהוקפץ


איזה כדור זה?עפה


יש לי פרטי, מוזמנת.שפרינצא בוזגלואחרונה


מישהו פה?אנונימי (פותח)


זה נראה שלא פעיל כאן..אנונימי (פותח)


אפשר להפעיל חוזרתאחרונה

אולי יעניין אותך