רוב הספרים של הרב קוק שבידינו נערכו ע"י הרצי"ה, ואורות הקודש ע"י הרב הנזיר, זצ"ל -
אבל זה לא "ליקוטים" - זוהי תפיסה מאד שטחית (מלבד מה שג' הפרקים הראשונים התחילו "ספר" ועפי"ז נערך גם ההמשך. והרב עצמו היה לומד מספרו זה, כמו שהוא אחרי ה"עריכה" - ואמר שצריך ללומדו "ללא גבול", כפי שמעיד הרב נריה זצ"ל).
זה בוודאי פרקים שיש להם מהלך שלם. לרב קוק היתה משנה פנימית עמוקה וסדורה מאד, וגם כתיבה זורמת וחופשית. והעורכים ערכו עפ"י עומק הבנת המהלך הפנימי שלו.
וכך מעיד הרב הנזיר זצ"ל בהקדמת אוה"ק, ששאל את הרב אם יש "שיטה" שלו. והר אמר לו, בוודאי. והוא עמל - עם גאונותו וידיעותיו הרחבות 12 שנים על מציאת השיטה והעריכה.
נו,.. אז זה לא איזה "ליקוט בעלמא" ובוודאי שלא ניתן ללמוד ב"רפרוף" חצי ספר..
מה שעשית לא מספיק כלל לקבל רושם על נושא הספר. זו הטעות ב"קריאה" כזו ובכלל בתפיסה הזו של הספרים הללו. זה לא "ספר מוסר" לעיין בין מנחה למעריב. זה מדע עמוק, מדע האמונה, וצריך ממש ללמוד בשביל זה.
ה"משל, שהבאת לא שייך.. מה שאמרתי היה כדי להמחיש איך לא קולטים ספר עמוק ברפרוף מהיר. אז נכון שאם היית רואה ספר שכולו נוסחאות - היית מבין די מהר שהוא כנראה לא ספר בישול.. אבל לא היית מבין מה יש בו..
אבל אם היית רואה שני ספרים בפיזיקה בלי להבין מה כתוב בהם, יש להניח שהיה לך קשה להחליט אם יש להם ענין יסודי משותף או לא...
פשוט - אלו עניינים עמוקים. ממש שווה עיון..