החלוקה לפי הניקוד ולפי הטעמים :
אשר קרך בדרך ויזנב בך כל הנחשלים אחריך ואתה עיף ויגע. ולא יָרֵא אלקים .
שימו לב היוד של "ירא" בקמץ כלומר עמלק זינב בנו את כל הנחשלים כשהיינו עייפים ויגעים , והוא עמלק לא פחד מה' .
דרשנים אוהבים לשחק במלים ונותנים לפסוק "פרוש" בלתי אפשרי כאילו כתוב :
אשר קרך בדרך ויזנב בך כל הנחשלים אחריך . ואתה : עיף ויגע ולא יָרֵא אלקים .
כלומר זה הגיע ליהודים , כי לא היהודים לא היו יראים מה' !
זה ממש נגד הניקוד , כי אם "לא ירא אלוקים " זה תאור של בני ישראל. היוד של 'ירא' היתה מצריכה להיות בשוא כמו שנאמר לאברהם "עתה ידעתי כי ירא אלוקים אתה ". בראשית כב יב. אבן עזרא מסביר זאת שלא נטעה ונחשוב כי "לא ירא אלוקים מכוון לבני יחשראל. גם ר"י מדגיש ש ולא ירא אלוקים מכוון למצרים. שניהם הרגישו צורך להדגיש זאת כי אולי כבר בזמנם היו דרשנים שהשתעשעו והצמידו רעיונות לפסוקים כשהפסוק ממש לא אומר את זה.
גם משונה שמוטלת מצוה על בני ישראל למחות את זכר עמלק כשבני ישראל עצמם בכלל לא יראו את ה'.
בגלל ששומעים כל כך הרבה פעמים את ה"פרוש" שהכוונה שזה הגיע לבני ישראל שלא יראו את ה' - נדמה לנו כאילו זה פרוש אפשרי , ואפילו כאילו זה הנכון.
דבר דומה קרה למדרש חז"ל "מעשה ידי טובעים בים" נדמה לאנשים כאילו מעשה ידי הם המצרים וכאילו ה' מצטער שהם טבעו. האמת היא שהכל מדובר על בני ישראל שהיו בסכנה . כתבתי על זה כאן : http://tinyurl.com/dlpl9c
זהירות בתגובות 

