אני לומד עכשיו דיני בית המרחץ
והגעתי לסוגיה של ברכה בתוך מקווה.
בראשונים מתירים לברך במקוה קר, ומשמע שמקוה חם אסור לגמרי
וכך פוסקים החת"ס והמו"ק בפשיטות
הפמ"ג והמ"ב מסתפקים להתיר גם במקוה חם כי אין הבל כיון שלא רוחצים במקוה
התשורת שי מביא שהמנהג להקל, וכתב שאולי סמכו על ספיקו של הפמ"ג, והביא שכן מדויק בדברי חיים (וגם במחזיק ברכה יש רמז להקל)
בשערי צדק הביא שהמנהג להקל ונדחק מאד ליישב את המנהג ולא עלתה בידו, ובסוף הוא אומר שיש להתיר במעין שהמים של המעין מתגברים על המים החמים
בשיעורי שבט הלוי הביא שהמנהג להקל וכתב שאולי בימינו המקוואות לא מזוהמים
והטהרת הבית מביא את כל זה ואוסר בתוקף
יש איזה שהיא הרגשה בציבור שיש הבדל בין האשכנזים לספרדים בנושא, אבל בעצם האוסרים הם אשכנזים (אדרבה יש משמעות במחב"ר להתיר)
לא כל מה שהרב עובדיה כותב קשור דוקא לספרדים
אני אישית די השתכנעתי שההיתר חלש מאד, ונדחקו ליישב את המנהג ככל יכולתם, אבל ברור שעדיף לברך בחוץ

) בפורום ומדי יום נפתח כאן שרשוריפלצת של חפירות ביינישיות ואם כל בייניש היה מוסיף את בראש יהודי למועדפים שלו הפורום הזה היה בהרבה יותר חי. 


