אשמח מאוד שמי מתלמידיו יסביר לי, הדברים לא מסודרים לפי סדר חשיבות)א. ישנה יוזמה ברוכה (לענ"ד) שמתרחשת כבר כמה שנים של כנס לזכרו של הרצי"ה זצ"ל, לכנס מגיעים גדולי תלמידיו והתלמידים הוותיקים ביותר(אזכיר מעט שמות הרב יהושע רוזן,הרב דב ליאור, הרב יעקב אריאל הרב דרוקמן ועוד רבים)אני יודע ממקור ראשון שנעשתה פנייה מכובדת כבר כמה פעמים לרבני הר המור שיגיעו וידרשו ויספרו על הרצי"ה וכל פעם יש סירוב, למה ??
ב.מאוד קשור לנושא הראשון לפני שנתיים אם אינני טועה נעשה כנס גדול מאוד של רבני הציבור מהקצוות הכי קיצוניים שלו( ואזכיר שמות להבהרה בלבד מהרב זלמן מלמד והרב ליאור ועד הרב ליכטנשטיין ) החוויות מהכנס היו מרוממות ומחזקות עד מאוד והבנתי שהיתה תחושה חזקה מאוד של איזה שהוא איחוד מסוים בהנהגת הציבור(כמובן שקיימים הבדלי גישות) וכמובן שגם רבני הר המור הוזמנו, אך אף אחד מהבאים לא זכה לראות פניהם..ולמה?? מה יותר מבורך מאיחוד כל כך נפלא(לפי דברי רבותי..) איזה קידוש ה´ זה עושה לציבור ולתלמידים!! איזו ברכה אדירה!!(במאמר מוסגר אוסיף ששמעתי ממקובל גדול שהסיטרא אחרא לא יכול לעמוד כנגד אחדות כזו ובתקופתינו אנו הוא מקטרג על נושא הפירוד בעמ"י ואילו יווצר איחוד הוא ישבר! זה היה אחד הטעמים שדחפו לביצוע הכנס) אז למה?
ג. שנעשה חילול שם שמים נוראי בעצירתם המבזה והמשפילה של תלמידי חכמים הגדולים שמפיהם אנו חיים הרב דב ליאור והרב יעקב יוסף, הוציאו כרזות המגנות בחומרה את המעשה הנפשע ובתחתית הדף הוצגו שמות הרבנים החתומים, הסתכלתי היטב ולא ראיתי את שמות רבני הר המור(בכרזות אחרות בנושאים שונים ואכמ"ל ראיתי את שמותיהם מתנוססים בגאון..) ולא זכיתי לשמוע\לראות הסתייגות כלשהי של הרבנים הנ"ל מהמעשה.
ד.כל הסוגיא סביב הנשיא לשעבר תמוהה לי מאוד מאוד, (ברוך ה´ אני מודה לא נכנסתי לבירור העובדות במקרה הזה) ולא זכיתי כלל להבין כיצד מצאו בוודאות את חפותו לחלוטין מכל אשמה (אני לא רוצה להעלות סתם סברות שעולות לי לראש..)
ה.שאלה מהותית ועקרונית יותר.. מדוע ישיבת הר המור לא ירדה לגוש קטיף להמשיך שם את לימוד התורה וכן לנסות להיאחז במקום ואולי ה´ יעזור והיה נמנע הגירוש.. (אני לא רוצה לדוש סתם בנושאים שדשו בהם אני מכיר את הטענה שצריך לחזק את העם וכו´ אבל ת´כלס בהגיעה כמות עצומה של ציבור היה באמת סיכוי סביר למנוע את הפשע למה לא להתגייס למקרה הנקודתי ולמנוע? וודאי שהשאיפה הכללית היא לחזק את עמ"י) שמעתי בשם רבנים מסויימים מהישיבות הנ"ל שברגע ששוטר\חייל מודיע על איזור מסויים כשטח צבאי סגור ובפועל נמצאים שם אנשים ומפירים את הצו, נעשה חילול ה´ גדול ואסור להיות חלק מזה. האם נכון???!!
ו.התחושה שלי ושל רבים אחרים היא שהגישה של הישיבה הנ"ל שוללת את כל הגוונים והזרמים בתורה ואוחזת שכל האמת נמצאת אך ורק אצלה, היא ואין בלתה, אני נתקל בכך הרבה שאני מדבר עם אנשים מהכיוון הנ"ל שמופתעים איך בכלל אני יכול להעלות על הדעת דברים שסותרים במשהו את משנתם, לא נסחפנו קצת..?
ז. אני לא מכיר את הרב טאו (כמו שמובן מהדברים) אני רק רוצה להבין את צורת ההנהגה, אם הוא המנהיג והמוביל אז למה בהחבא? למה לשמוע את דעתו צריך לעשות שמיניות? (אני מכיר את הדיעה שזה מפאת ענוותנותו שאינו ראש הישיבה, אבל וודאי שזה לא שייך כאן)
ח. קשור לשאלות הקודמות, למה הרב טאו לא הביע את תמיכתו בצורה ברורה באחת המפלגות?? הרי יש בידיו כח גדול למה לא לייעל את הכח הזה לטובת עמ"י?! הרי ברור לכולנו שאם כל ההסתייגות שלנו מהפוליטיקה והממשלה ההכרעות הקריטיות לעמנו נקבעות שם.
ממש ממש אשמח לבירור אמיתי מתוך יראת שמים ושמירה על כבוד התורה. ישר כח!










החברה לפיתוח גבעות ארץ ישראל