הבת שלי בכיתה ב' והיא לומדת יפה וממה שאני בודקת הידע שלה הוא בסדר גמור יחסית, יש לה קצת קושי חברתי שנובע משוני מנטלי משאר הילדות( שבגללו שקלתי להעביר בית ספר לבי"ס שיש בו ילדות יותר כמוה מבחינה מנטלית, בסוף לא העברתי כי הצוות בביה"ס הבטיח לי להשקיע בהתקדמות הילדה מבחינה חברתית ולימודית), עכשיו המורה שלה מציעה לשלוח אותה לוועדת שילוב כדי שהיא תקבל עזרה פרטנית שנה הבאה, למי יש ניסיון עם דברים כאלה?מה זה אומר? סה"כ הילדה ממש בסדר, האם שייך לשלוח לוועדת שילוב או שלשקול להעביר בית-ספר? היה לי בעיה דומה עם אחד הילדים בגן- רצו לשלוח אותו לוועדה כי היה סגור מאוד והתקשה חברתית והכל ואז העברתי אותו גן למקום שיש בו ילדים יותר כמוהו וגם ממשפחות יותר איכותיות מבחינת חינוך וערכים והבעיה נפתרה כלא היתה, השאלה אם גם כאן זה יכול להיות הפתרון?
זה יכול לתת לה מקפצה להלאה.פרפר לבן
להעביר אותה יכול לעזור לטווח הקרוב אבל אולי בטווח הרחוק לא.
שילוב יכול לתת לה כלים להלאה. ויכול להיות שבעוד שנתיים היא לא תעלה ךוועדה כי יראו שהיא התקדמה וכבר לא צריכה.
אם עזר לילד שהעברת אותו אז תעבירי גם אותהמתעלה אליו
היום על כל שטות ישר רוצים ועדה אל תתרגשי
השאלה שלי היאאנונימי (פותח)
האם לוועדות האלה האלה יש השפעה על ההתרשמות הכללית על הילדה בכל מסגרת שהיא תכנס וכו'? היא לומדת טוב, ממה שקראתי ברשת שולחים ילדים על חריגות וקשיים לוועדות ואין לה שום חריגות, אין לה קושי לימודי, יש לה קושי חברתי קצת כי היא ילדה עדינה ביחס לבנות שתלטניות בכיתה שלה וגם שונה מהן מבחינת "חוג חברתי" (חיפשתי מונח להגדיר את זה..), אני לא רוצה שיגדירו אותה בגלל זה תחת כל מיני הגדרות של חריגות וכו'.
עוד משהו ששמתי לב: בכמה פעמים שהעברתי לטיפול הצקות לילדה וכו' המורה היתה מתקשרת אלי ואומרת שיש לילדה בעיות בתחומים מסויימים, כשאני לא "מתלוננת" על כלום לא מעלים בפני שום קשיים שלה ואומרים לי שהכל מצויין, וכשאני מעלה בעיה בעניין הצקות של ילדות בעיתיות לילדה וכדומה נזכרים "להדביק" לה בעיות, זה התחושה שאני מקבלת בכל אופן. הצוות עושה הרבה מאמץ אבל יש את התחושה ש:הצוות חסר ניסיון (השנה אכן כל הצוות הוא חסר ניסיון), וכן שהחברה שם לא מתאימה לה. מצד שני יש לי גם חששות להעביר אותה כי אני לא יודעת אם יש מקום הרבה יותר טוב ואיפה שהיא נמצאת בכל זאת יש לה חברות והיחס של המורות כלפיה טוב. מקווה שהובנתי עם ההתלבטויות שלי ואשמח לעצות ויותר מידע בעניינים האלה.
להעביר אותה בית ספר.הלוי
מחזקת את דיברי הלוימתעלה אליו
נשמע בית ספר חרטא
ואולי דווקא צוות חסר ניסיון זה יתרון?חלושי
לפעמים צוות חסר ניסיון רואה דברים שבעלי ניסיון מתעלמים מהם.
ועדת שילוב לא הופך את הילדה לבעלת ליקוי שלא נעים לדבר עליו. ייתכן שבזכות הוועדה היא תקבל שעה שבועית של עבודה בקבוצה קטנה על התחום החברתי והיא תקבל כלים להתמודדות.
הסיפור הזה מזכיר לי את ביתי הגדולה שגם סבלה מהצקות וכו', אצלה דווקא המורה (עם הרבה שונות וותק בהוראה) לא ראתה בעיה ולא נתנו לה מענה. השנה העברנו אותה לבית ספר אחר מסיבות שונות וההצקות בהחלט נעלמו בגלל סוג האוכלוסייה, אבל הקושי של ביתי לא נעלם ואני עדיין מבחינה בקושי שלה עם התמודדויות שונות.
כמובן שתעשו את השיקולים שלכם, אבל תחשבו גם מנק' מבט אחרות
לדעתי כדאי ללכת לוועדה אחרי שיעבירו אותה ביה"ס ככה44444אחרונה
לוועדה יהיו יותר נתונים ומבט רחב יותר.
נשמע מתיאורך שהצוות לא ביצע את עבודתומתעלה אליו
התעלם מכם ההורים ולא נתן לילדה את העזרה הדרושה אלא תייג אותה מלכתחילה כבעייתית
^^^^^^44444
אני לא נשואה אבל עבדתי כמורה ביסודיאנונימי (פותח)
אני לא יודעת לומר לך אם זה "נרשם" כמשהו כלפי הילדה אבל אני יכולה לומר לך ששילוב יכול להיות דבר ממש יעיל!
יש סיכוי טוב שהבת שלך תקבל מורת שילוב שעובדת עם תלמידים בעלי בעיות שונות (לא רק לימודיות) ויהיה לה יחס אישי וקבוצה קטנה - דבר שטוב גם לתלמידים חזקים, יותר תשומת לב ויחס וגם אפשרות להתמקד בה גם מבחינה חברתית אם זו הבעיה. בבי"ס בו עבדתי היתה מורת שילוב מ-ק-ס-י-מ-ה ומקווה שזה מה שיהיה גם עם הבת שלך בע"ה.
ואם את חושבת על סטיגמה ביחס לכיתה - בבי"ס שלי בד"כ אהבו מאוד לצאת לשעה פרטנית של תשומת לב אישי, במיוחד אם אוהבים את המקצוע \ המורה.
אני רק יודעת לומר לך שכל שנה בד"כ יש בדיקה מחדש ויתכן שיש תלמידה שתקבל שילוב בשנה אחת ובשנה אחריה לא יהיה צורך (או שלא יהיו מספיק תקציבים..
)
ממליצה לך גם לשאול בפורום "מורים לחיים"
ומאחלת לך שתצליחי לקבל את ההחלטה הטובה ביותר בנוגע לבת שלך!
אני בעד שילובאנונימי (פותח)
ועדת שילוב, לרוב מתקיימת בבי"ס או במחלקת חינוך אליה אתם משוייכים ותפקידה לבדוק האם היא זכאית לשעות שילוב לפי הבעיות/ קשיים שעלו בבי"ס.
שילוב= מורה שמוציאה אותה לשיעור פרטני, מקסימום עד 5 תלמידים, ולורב מקבלים שעה שבועית כזאת, במקרים מיוחדים נותנים גם שעתיים.
היא נשארת בכיתתה, בכל השעות מלבד אותה שעה, כשנעשה תיאום בין מורת השילוב למחנכת באיזו שעה הכי מתאים שהיא תלך לשיעור הפרטני וגם באילו תחומים לקדם אותה.
אם החליטו לעלות אותה לשילוב, אז מן הסתם יש לה קשיים נוספים מלבד הקושי החברתי שציינת.
באופן כללי זכאי לשעת שילוב תלמיד שיש לו לקות מאובחנת, לקות למידה- שיש פער בינה לבין שאר חברותיה בתחום הלימודי לרוב הוועדה תדרוש אבחון בשביל זה, אם הוועדה היא בית ספרית, אז יש בתי ספר שמסתפקים במה שהמחנכת והמורים המקצועיים מדווחים ולא יבקשו לעשות לה אבחון או לקיות קשות יותר כמו- ראיה שמיעה וכו'.
בד"כ השעה הזאת מקפיצה את הילד ולרוב הפער נסגר.
הבן שלי קיבל שנתיים בגן שעת שילוב (גננת שבאה פעם בשבוע לעבוד איתו) וזה כ"כ קידם אותו עד שכשהוא הגיע לבי"ס, בסוף החודש הראשון בבי"ס אמרו לי שהוא לא זכאי לשילוב כי הוא באותו קצב ורמת למידה של שאר התלמידים בכיתה.
הקשיים הנוספים שיש לו, שמתבטאים בעיקר בקשיים חברתיים, הוא לא זכאי בגללם לשעת שילוב.
תבררי מה הסיבה שבגללה החליטו לשלוח אותה לוועדת שילוב, כי כמו שכתבתי, אם יש רק קושי חברתי אין זכאות לפי חוק השילוב לשעות שילוב.
לא הייתי ממהרת להעביר בי"ס, בכלל לא בטוח שהקשיים יפתרו או יעלמו.
אם יש לכם שיקולים נוספים כמו- סגנון החינוך בבי"ס השני, המשפחות שמגיעות לשם תורניות יותר/ מתאימות לאופי הביתי שלכם, זה עניין אחר ואם אתם חושבים שמכל הבחינות בי"ס השני מתאים אז תעבירו, אבל אם הסיבה העיקרית היא שרוצים לשלוח אותה לוועדת שילוב, בי"ס לא יפתור את הבעיה. הבעיה תצוף גם שם.
ואין להשוות ילד אחד לשני, גם אם הסיבה נראית אותה סיבה.
וגם יש הבדל בין גיל הגן לגיל בי"ס, היא בגיל שכבר התקבעו אצלה כמה דפוסים ואולי צברה קצת תסכולים בעניין החברתי ולהעביר אותה לבי"ס אחר זה עלול להקשות עליה יותר חברתית.
יש סיבה שמלכתחילה שלחתם אותה לבי"ס הנוכחי ולא השני שנראה שמתאים לכם יותר?
נכון, כל מילה.הורות משמעותית
שילוב בעיני הוא צ'ופר+mp8
וצריכים לקבל אותו כמתנה.
הוא לא אומר שום דבר בעייתי על הילד, לא מצביע על שום לקות-
הוא בא לעזור במצבי קושי:
לפעמים רגשי, לפעמים לימודי.
גם אצלנו בביה"ס השילוב מצטייר כמושא חלומות, שעה אישית של תשומת לב עם מורה קשובה ופרטית,
לא כמשהו מרתיע ומאיים.
אני לא הייתי נרתעת, להפך.
הרבה נחת!
אני הייתי נפגשת בנחת אם יועצת בי"הסאנונימי (פותח)
ליועצת יש גם ניסיון עם ועדות שילוב ותלמידים שמקבלים שעת שילוב, ובנוסף יש לה את כל הנתונים על ביתך ואת כל השיקולים המקצועיים להפניה לוועדה.
בשיחה כזאת את יכולה לקבל את כל המידע הרלוונטי שקשור לביתך ואת כל ההשלכות של הפניה לוועדה.
בנוסף הייתי נפגשת עם מורת השילוב שעובדת בבית הספר ומקבלת ממנה מידע על שעות השילוב, על הכלים שלה ועל תרומתה לתלימידים.
ברגע שיהיה לך את כל הידע הזה יהיה לך יותר קל להחליט בנוגע לביתך.
אני באופן אישי בעד מתן שעות שילוב וקבלת שעות פרטניות אבל כל מקרה לגופו..
שילוביהושבעט5
לדעתי יש כאן טעות חינוכית של הצוות.
ילדה ללא קשיים לימודיים או התנהגותיים,לנציע לה שילוב ,רק בגלל שרוב הבנות בכיתה באות מבתים עם מנטליות שונה מזו המוכרת לה בבית.
נשמה לי קצת לא רציני להציע שעות שילוב לילדה ,אם הקושי הוא להכיר ולתפקד בכית השבה המנטליות שונה מאוד מהבית שלכם.
חבר שהבת שלכם תתויג כשונה בגלל זה.
אם יש לה קושי חברתי ללא קשר למנטליות שלצ מי שאיתה,אז צריך לתת לה כלים לשיפור מיומנויות חברתיות.
אם הבעיה של הילדה היא שרוב הכיתה באות מבתים בעלי מנטליות מסוימת,האם לא יותר פשוט להעביר את הילדה לבית ספר
שבו יש יותר בנות בכיתה עם מנטליות דומה יותר לבית שלכם.
נראה לי מוגזם שבגלל בעיה של מנטליות ,יתחילו להגדיר את הבת שלכם בכל מיני הגדרות.
גם לאנשים מבוגרים מאוד קשה לשנות מנטליות ,אני מדברת על זוגות שבם אחד אשכנזי ואחד ספרדי.
נראה שהילדה שלכם עדינה ופשוט הבנות בכיתה בולעות אותה ,כי הן מאוד דומיננטיות.
זה יכול להעשות במשגרת שעות פרטניות של יועצת בית הספר.
צודקתתתתתתתמתעלה אליו
אני לא נגד שילוב אבל....
שילוב לא קיים כדי לחפות על התיפקוד הרשלני של צוות בית הספר שהתעלם מקשייה של הילדה וזילזל בפניות ההורים
אני הייתי מנסה להעביר ביה"ס. אם לא הולך מנסה וועדת44444
שילוב.
בעיקר אם יש לך עבר דומה אצל האח.
אולפנה או תיכון בירושליםאילת אלישיב
מחפשת בירושלים אולפנה או תיכון דתי לבת שלי, מקום טוב וחם עם רמה לימודית טובה וחינוך טוב.
כן שמאפשר טלפון חכם ולק ג'ל.
מציעה לך לשאול גם בפורום אמהות. בהצלחה בחיפוש!יעל מהדרום
אולי אולפנת חורב?הרמוניהאחרונה
אירועי תרבות בקהילה- מה הכי אהבתם?טליולה
קיבלתי תפקיד חדש יו"ר ועדת תרבות בקהילה שלנו
התקציב דיי דל 🤧
אשמח להמלצות למפעילים באירועי קהילה שהייתם בהם!
תודה!
מקסיםזיויק
אני אוהבת ערבי נשים שיש זמן לפטפט ולהכיריעל מהדרום
יכול להיות יצירה קלילה, סתם ערב שכל אחת מביאה משהו טעים, אוכלים ומדברים.
ומציעה לך לשאול בפורומים פעילים יותריעל מהדרום
סיורים בגינות וחורשות קטנות מקומיות עם מדריכים,ירושלמית טרייהאחרונה
זה נקרא סיורי טבע עירוני. מגלים צמחים ובעלי חיים.
פיתות על הטאבון ביער..
זה עולה מעט כי זה רק תשלום למדריך.
סעודות שבת - קטסטרופה
אבא פגום
אני סובל בשבתות, פשוט סובל, כל סעודה היא סיוט. יש לנו ב"ה 6 ילדים מגיל 3 עד 17 וכל סעודה היא בעיקר הקנטות בין הגדול לכולם. אני מכין דברי תורה, חידונים, סיפורים (כן, ניסיתי גם את "עושים עניין" של הרב יוני לביא) ופשוט לא מצליח להחזיק יותר מ 20 שניות. אני רק פותח את הפה הגדולים על הספה במקרה הטוב קוראים עלונים, או בחדר, נחים מחוסר עזרה בשישי.. אני מרגיש מועקה גדולה, תחושת כישלון, אפילו הקטנים לא מקשיבים לסיפורים.
יש למישהו עצה מלבד תפילה?
אני עובד עצות..
לצערי מוכר גם ליליפא העגלון
החלטתי בשלב מסויים להגיע לסעודה מתוך גישה פנימית: אין לי ציפיות מאף אחד. אני לא אחראי על אף אחד. אני מתחיל שלום עליכם אחרי הודעה מספקת, מי שלא רוצה שלא יהיה. אני מקדש - מי שלא נמצא שיקדש לעצמו או שלא יקדש בכלל. אחרי כל כך הרבה סעודות שבהן ניסיתי להחזיק בכוח, לשלוט בסיטואציה, להשליט ''צורה של שולחן שבת'' - חלאס, זה לא שווה את הכעס.
אלה ילדים גם של הקב''ה ומנקודה מסויימת שייקח אחריות... או כמו שרבי נחמן אומר: ''וכן כשמגיע שבת או יום טוב, אזי אני מוסר כל ההתנהגות וכל הענינים והתנועות של אותו השבת או היום טוב להשם יתברך, שיהיה הכל כרצונו יתברך. ואזי איך שמתנהג באותו השבת ויום טוב שוב אינו חושב וחושש כלל שמא לא יצא ידי חובה בהנהגת קדושת אותו היום, מאחר שכבר מסר הכל להשם יתברך וסמך עליו יתברך לבד''
בקיצור, לשחרר וזהו. לאורך זמן השחרור הזה מביא לשיפור במצב.
תתרכז אולי בשירים וחוויה.זיויק
שיחות משפחתיות, צחוקים ודאחקות.
אולי התוכן מועבר בצורה מעיקה?
שיטה טובה, עובדת אצלנו:חירטטתי
מטורףזיויק
שחרר אותם…רינת 24
זה נשמע מאד מעיק.
למה לא פשוט לאכול ביחד, לפטפט ולספר חוויות מהשבוע שחלף?
אני מבינה את האידיאל שאתה רואה לנגד עיניך אבל נשמע שזה עושה יותר נזק מתועלת
מאוד מבינה אותךשם פשוט
מאוד מאוד מבינה אותך💔
מאוד כבר אמרתי?
אבל הכי חשוב שתהיה להם חוויה טובה משולחן שבת.
אל תכביד עליהם
תקליל
שישמחו בשולחן שבת, שיהיה כיף, קולות של צחוק, טעם מתוק וזכרונות טובים
א כלהעני ממעש
צריך שילד יזכור חוויה חיובית משבת , שולחנו, וכלליותו .
תשחרר
שיעור כללי תעביר במקום אחר
בנוסף שים לב יש לך טווח גדול של גילאים
אולי לא צריך ארוחה כל כך ארוכה?משה
יש דרך!!!אוצרי
יש דרך!! בגישת "שפר" להורות תוכל למצוא דרך לשפר את סעודת השבת, לשפר את מערכת היחסים בתוך הבית, להבין את הדינמיקה שבין הורים וילדים ומכאן, השמים הם הגבול. חבל לסבול כשאפשר ליהנות מגידול הילדים. גישת שפר, המפתח להורות אחרת.
פרסומת?זיויק
לא מתאים לכל הורה, לא מתאים לכל ילד.טויוטה
מגפה כלל יהודיתטויוטה
אם כי ידיעה זאת, לא עוזרת במיוחד...
קח ממנו כמה טיפים. מנסיון.
1) תעלה נושא עם אמוציות לדיון, והם המדברים. ולא הקהל. אתה מנהל הדיון.
2) תציב דרישה וציפייה, שאין שלילי בסעודה. רק חיובי !
3) תגרום לחוויה בשולחן, שירה חידונים וכו'
4) תעשה קואליציה עם שניים מהילדים בשירה או בדיון, השאר יצטרפו בהמשך.
5) תעשה קידוש מיד, אנשים רעבים הם אנשים עצבנים.... גם אתה.
6) תהיה אתה רק בחיובי ולא בשלילי.
8) תנמיך ציפייה, ותוציא מראש את כל התמונות והסירטונים והתיאורים מהידברות וכו' ששולחן שבת יש אוירה מדהימה ומשפחתית... לרוב זה לא כך, כל מה שבא ברוך הבא.
9) מסתבר שרוב הריבים הם על אותם דברים פחות או יותר כל שבוע, אוכל, מקום, וכו', תשב עם עצמך או אשתך ותפתור את הבעיות לפני שבת. [כגון חלוקת מקומות שונה]
10) בד"כ יש ילד אחד או שניים שהם עושים את הבלגן - תבודד אותם... בעדינות כמובן. ובלי לפגוע.
11) אם יש לך ילד עם הפרעת קשב ריכוז שייקח ריטלין גם בשבת.
12) אם יש לך הפרעה קח ריטלין לפני הסעודה ..... זה עובד. [וגם אם אין לך הפרעה.... זה עושה את העבודה...]
אם תרצה עוד, פנה אלי באישי.
כמה מוכר...arlan
לגבי ההקנטות- האם הן ממש מעליבות? האם ילדים יוצאים פגועים? אם כן זה (ורק זה) מצריך ומצדיק מלחמת חורמה. אם כולם בסבבה, תזרום.
לגבי זה שהילדים קמים- אנחנו מאוד קיצרנו את הסעודה תמורת זה שהם לא קמים.
משהאחרונה
לא מבין..יהולב
יש לך אחריות על דברים מסויימים, ולילדים יש אחריות על דברים מסויימים (כמו כל דבר בחיים).
נראה שאתה עושה את מה שלדעתך מוטל עליך.
אתה לא יכול לשלוט על אחרים (קדרא דבי שותפי..)
תזרום עם הדברים הטובים שאתה עושה ואל תפנה למקומות שבהם אין לך ממילא שליטה
כמה דברים:תהילה 3>
1. תדאג שלך ולאשתך יהיה כיף וטוב בשולחן. תיהנו, תאכלו טוב, תפטפטו בכיף, תספרו דברי תורה.
אנשים רוצים לבוא למקום שטוב בו, ושולחן שבת צריך להיות עונג, לא מטלה.
תנסי לשכול מכל שאר ההגדרות ופשוט לדאוג שיהיה לכם כיף, וכל השאר מפסידים...
2. אפשר להוסיף דברים שכיפיים לבני הבית, ואפילי לשאול מה אוהבים..
סבב של מה היה טוב השבוע, שירה ב2 קולות/סולו של שירים כיפיים והווי משפחתי.
3. לגבי הגדול שמקניט, זה בדרך כלל ככה או רק בסעודה? התנהגויות של הצקות או מריבות על מקום בשולחן זה מגיע מחיפוש מקום במשפחה, מתחושת מצוקה מול המקום שלי וכו.
כן כדאי לנתב אותו למקום שירגיש משמעותי, ושיש לו מקום ומשמעות במשפחה. אפשר לבקש ממנו להכין דבר תורה, לשיר איתך איזה שיר, לעזור בהגשה, או סתם לפרגן לו על משהו.
בכללי לשים לב שהוא בטוב, ומה קורה לו.
ילד שמציק זה ילד שמשהו מציק לו.
4. כמובן תפילות!!
מחפשת מטפל רגשי מומלץ מנסיוןבננה צהובה
הבן שלי בן 16. מתוק, אבל עם חרדה חברתית ודימוי עצמי נמוך.
מחפשת מטפל רגשי ממש טוב באיזור פתח תקווה והסביבה.
אשמח להמלצות!
תודה רבה!!
מציעה לך לשאול גם בפורומים נוספים ופעילים יותריעל מהדרום
לק"י
אמהות
הריון ולידה
ועוד
אפשר דרך השרות הפסיכולוגי של פתח תקווהמתיכון ועד מעון
יש שם פסיכולוגים גברים מצוינים, אבל לא דתיים אם זה חשוב
עניתי לך בפרטי, אם עדיין רלוונטיחירטטתי
טעותמתיכון ועד מעון
מה טעות?חירטטתיאחרונה
כמה עובדותאריק מהדרום
1. כלכלת ארהב היא כרבע מכלכלת העולם כולו.
2. כלכלת סין היא הבאה בתור עם כ-17% מכלכלת העולם כולו.
3. אחריה כלכלת גרמניה בפער משמעותי של כ4.3% מכלכלת העולם כולו
4. שלוש הכלכלות האלה יחד לבדן מהוות כמחצית מכלכלת העולם כולו
5. כשמונים אחוז מכלכלת העולם מתבצעת במדינות G8 שהן היום G7 בתוספת רוסיה שממודרת כרגע מהמועדון.
6. 86 אחוז מכלכלת העולם מתבצעת במועדון G20 שהם 19 המדינות החזקות כלכלית בעולם והאיחוד האירופי שנחשב לחברה בפני עצמה (כלומר יש נציגות גם למדינות אירופאיות נחשלות באיחוד)
7. כל שאר העולם מתחלק ב14 אחוז הנותרים
8. ישראל איננה חברה בG20.
9 סדר גודל של התלג לנפש בישראל הוא סדר גודל של תלג לנפש של גרמניה
10. אנחנו לא כמו גרמניה כי אין מספיק נפש, לא כי אנחנו לא מוכשרים או חכמים מהם אלא כי אין מספיק נפשות.
מסקנה שלי, הביאו ילדים זה טוב לכלכלה, שאו ברכה.
(זה איננו פוסט כלכלי ולכן לא נכתב בפורום חיסכון השקעה וצריכה, אני יודע שאני משקר ביודעין שקרים לבנים למשל לגבי התלג לנפש של סין ולא אכפת לי ואני לא נכנס לדיון על כח קניה כי זה לא פוסט כלכלי, רק שורת המסקנה חשובה לי פה וכל השאר לא מעניין אותי)
תמיד נהיה עם קטן יחסית לאומות העולם, "כי אתם המעטקעלעברימבאר
אף פעם לא נהיה המעצמה הכלכלית של העולם כי אנחנו עם קטן.
לכן הנביאים אומרים שבעתיד הגויים יסייעו לנו כלכלית כמו שהאומן והמניקה עוזרים לתינוק קטן "והיו מלכים אמנייך ושרותיהם מניקותייך"
ישראלאריק מהדרום
היא המדינה המערבית היחידה שהאוכלוסיה שלה מתרבה בעוד שאוכלוסיית המדינות המערביות האחרות צונחת.
ישראל היא מדינה שיש סיכוי לדור שלנו להזדקן בה בכבוד כי יש לה צעירים שישלמו מיסים למחלקת הרווחה.
כבר היום ישראל יכולה לקיים את התעשייה שלה ללא מהגרים (ברוב ענפי התעשיה, יש עבודות בבניין ובמוסכים ובסיעוד שזה יותר קשוח).
ישראל צפויה להגיע ל24 מליון נפש עד שנת 2100 ויש הערכות שזה יקרה עוד לפני כן.
בקיצור הבאת ילדים לעולם זה ברכה לישראל.
מסכים איתך שזה ברכה, פשוטקעלעברימבאראחרונה
לא נראה לי שיום אחד נהיה מליארד כמו הסינים.
ואם מתישהוא נמנה מליארד, אז הסינים ימנו 500 מליארד (ויגורו בכוכבים אחרים או לא יודע מה יהיה. ובכלל השאלה אם ארץ ישראל יכולה הלכתית להתפשט על כל העולם, או שהטבעים ישתנו בעתיד או הטכנולוגיה בעתיד הרחוק תאפשר לנפח את כדור הארץ או לא יודע מה יהיה). בכל מקרה תמיד נהיה עם שמהווה אחוז קטן כמותית מהאנושות, ואף פעם לא נהיה המעצמה הכלכלית של העולם
קראווניםיוני21
עד כמה ילדים זה מתאים
עם 2 ילדים איך זה?
כמה המחירים היום לקראוון בברוכין?
מערב השומרון
תודה רבה
תלוי בגודל של הקראווןעזריאל ברגראחרונה
אנחנו נכנסנו לגור בקראוון כשהיו לנו שני ילדים, ועברנו ממנו עם שלשה ילדים, והיה סביר.
לא זוכר כמה מ"ר הוא היה, אבל היו בו שני חדרי שינה - אחד לנו ואחד לילדים, שהיה בו מקום להשכיב את שלשת הילדים במרווח.
והיתה חצר גדולה שהילדים שוטטו בה בכל זמן שמזג האוויר איפשר את זה....
הבת שלי שאלה אותי. אבא למה יש לך קוויםאדם פרו+
היא מתכוונת קווים בעור.
אני חושב שאלו קמטים.
מה עונים לה?