|מצטט| ״דתי לאומי- חילוני עם כיפה״. האומנם???המתיקות שבשכחה

הדיון שיכול להתפתח מזה הינו דיון עמוק שיכול להבהיר לעצמינו, הציבור הדתי..הרבה דברים בנוגע לאמונה שלנו ולדרך הקיום שלה.

|מסתכל בשעון|

בינתיים רק אניח את הציטוט הזה כאן, אני מאמינה שהדברים יכולים לעלות מעצמם..אפילו בלי הסבר, אם תהיה הענות נוכל לפתח את הדיון הזה.

 

 

ובינתיים..מסכימים עם הציטוט הזה? 

זעקות של לא מיד יעלו ברקע..כמובן..

ועכשיו.

אל תחשבו על ההגדרה של דתי לאומי בעינכם..

אל תעסקו בהסתכלות על-מיהו הדתי הלאומי  ובהנגדה שלו אל מול החילוני..

קחו את זה צעד קדימה, תסתכלו על מה שקורה בפועל, על עצמכם, הסביבה שלכם..

נסו לחשוב על הכל ואז לענות שוב-דתי לאומי, הוא בעצם...בהתנהלותו היומיומית, לא יותר מאשר..חילוני עם כיפה??

 

 

|מדבר אל עצמו| הלוואי שיהיה לי זמן לפתח את זה עוד..גם אם לא, תעשו את זה בעצמכם, מקווה שהוא לא יוזנח.. אפשר ללמוד מזה המון..

תלוי איזה דתי..ארחיב בהמשך |מסתכל בשעון בעצמו|כישוף כושל
אני חושבמופים

שבתור בחורה את לא יכולה לומר שדתי לאומי ש\זה חילוני עם כיפה,

כי למיטב ידיעתי את לא שמה כיפה (ואם את כן, משהו לא בסדר כאן...)

אז לפי דברייך את חילוניה בלי כיפה...

גם לבתו של רשי ולאשתו של רבי מאיר היה תפיליןמאיר.

כך שיש לה על מי לסמוך...

 

לא הבנתי את ההקשר שואף לאור

אני לא בטוח שהבנתי את כוונתו של מופים בודאות ,אבל לגבי מה שכתבת בפנים,המשפט הזה לא ממצא את היחס ההלכתי לזה וזו לא ההנחיה הנכונה

| |מניח את הגמרא בצד| בכל זאת..זמן להניח תפילין..המתיקות שבשכחה

|משועשע|

 

הנה גם לי יש הומור רדוד!

טעות יסודית.אאלעד

לדתיים לאומיים יש יסודות חזקים. יש עקרונות וגם, ובעיקר - דרך מלאה, שכוללת את כל הפרטים בחיים. ואם חיפשתם את זה - אז הרבה יותר מהחרדים.

 

למה זה לא ברור לכולם?

פשוט, רוב הציבור הדת"ל לא חוקרים ליסוד הזה. למה זה קורה? כי היסודות שלנו מורכבים מהרבה יותר מ'הרב אמר' אלא מהמקורות היהודיים שלנו. שהיו כ"כ דתיים לאומיים. כן כן, מי שיקרא על הנהגות הגר"א יבין שהוא מאוד דתי לאומי. אא"כ אנשים חושבים שדת"ל הוא אדם שזורם עם התורה ועם ה' כשנוח לו.., ולא יותר מזה.

 

 

עד כאן, בקצרצרה. לא כתבתי כלום, אבל לא רואה טעם להאריך, כי בטח לא קוראים את זה. אם צריך - בעז"ה אוסיף. רק תגידו.

 

יום טוב.

קוראים. תוסיף. (איזה זלזול בנו )ענבל
^^^אני קראתי...אשמח לשמוע יותר!!!!תללה...
יש בזה משהו קצת נכון, תלוי מי-מתנחלת איפשהואאחרונה

בס"ד

אני ממש ממש לא אוהבת שמכלילים!! יש דתיים/ דתיות לאומיים/ לאומיות שבאמת, סורי, הם בקושי שומרים מצוות, הסרטים והשירים שהם רואים זה מת 

אבל אי אפשר לשפוט. יש להם רצון להתקרב לה' פשוט קשה להם כי תרבות המערב כ,כ כ"כ סוחפת..

אני יכולה להגיד שאני מכירהמקום בעולם

המון, לצערי, חילונים עם כיפה..

אני לא חושבת שזה האידיאל,ושלזה התכוונו להיות בעצם היותנו דתיים.. אבל רצית שנדבר על עצמינו חושף שיניים

אז לא,אני ממש לא חושבת שאני "חילונית עם כיפה "קורץ .

אני כן יכולה להעיד על עצמי שאני תורנית, ומשתדלת ללכת במסלול שבאמת אליו התכוונו לדתיים לאומיים..

את עם כיפה? די"מ


חח לא,זה בדיוק מה שאממרתי ;)מקום בעולם
מפנה אותך לפה-אריאל דל"ת

בעצם השאלה היא-

 

"מה זה הציבור הדתי לאומי?? יש דבר כזה בכלל??"

 

http://www.inn.co.il/Forum/Forum.aspx/t623925#6904014

תקראו את התגובה ותחשבו על זה..

תלוי בבן אדםמשהו בעולם הזה
לצערי כן קיימים המון אנשים שבהגדרה שלנו הם דת"לים, ושאיבדו את הרעיון המרכזי באורח החיים הזה, ולכן מתנהגים כמו 'חילונים עם כיפה'. אבל דתי לאומי אמיתי זה דבר אחר לגמרי... הלוואי שהיה לי כוח לפרט אבל דשו בנושא הנ"ל כ"כ הרבה.. (;


מן הסתם יהיו פה כאלה שיגדירו דת"ל אמיתי ויעשו את זה טוב ממני (:
כל אחד בדרגה שונהיהלומית14

בס"ד

 

יש סוגים של דתיים לאומיים, יש בדרגה רוחנית גבוהה ויש פחות, זה מאוד אובייקטיבי.

נקודה חשובה..תלוי באיך שאנו מצליחים לקרוא את הדבריאחתמתחנהמרכזית

כי ברור לכולנו שאנו חברה דתית

ברור לכולנו השאיפות הדתיות והלאומיות שלנו בתור ״דתיים לאומיים״..

אבל לפעמים..כן, רק לפעמים..אתם לא מוצאים את עצמכם מוצאים את עצמכם, או את חברים שלכם

שלא מוגדרים כדתיים לייט, דתלשי״ם או מסורתיים..אלא דתיים לאומיים,

 נתקלים בסיטואציה בה הדתי הלאומי מגדיר את עצמו כ...סבבה? 

״אני לא דוס חשוך, אני שומר על התורה..אבל יש לי חיים!״ ״אז תגיד..מה היה אתמול בפרק ההוא?״ 

לפעמים מוצאים אנשים שכביכול ״מתנצלים״ במעשיהם...כן, אני שומר תורה ומצוות, ברור שאני מאמין -אין ספק!! אבל..אל תדאג,

אני חיי..אל תפחד..אני סבבה.

 

אני יודעת, גם אני מאמינה בכך שהתורה היא המרכז שלנו, ושהיא משתלבת בכל חלק בחיים שלנו, הדברים שכולכם אמרתם יוצאים בדיוק גם מהפה שלי..אבל נראה לי,

שיש כאן סוג של אמת במשפט הזה..ובא לי שתראו חלק ממנה גם אתם ולכן אני מנסחת הכל ככה, כי ההגדרה של דתי לאומי היא כל כך רחוקה מחילוני עם כיפה..היסודות עמוקים, הכל מאוד ברור ונכון, אבל בפועל? יש במשפט הזה סוג של תוכחה כלפינו כציבור..

נסו לחשוב גם על הכיוון הזה..

 

 

~~~~~תגובה ראשונה שלי בנוג״ה..|מרוגש|~~~~

יחסית לתגובה ראשונה בנוג״ה, נגעת בעומק הדיון בחלקהמתיקות שבשכחה

מדבריך..העלת כמה מהדברים שחשבתי עליהם..

זה נכון ולא נכון!?ספר הספרים

כי אנחנו קצת רחוק החרדים  וקרוב מאוד לחילוניים.

ואם אתה בא ואומר שאנחנו מתנהגים כמו חילוניים ומתלבשים כמו דתיים אתה צודק,

כי אנחנו יותר קרובים לחילוניים!

אם הבנתי נכון...את בעצם שואלת במילים אחרות.....מאיר.

למה אנחנו קרובים יותר לחילונים או לחרדים או

במילים אחרות מה אני יותר דתי או לאומי...

אם הבנתי ככה אז אני חושב שאני המקף שבינהם 

כלומר גם וגם אבל לא דתי כחרדים ולא לאומי כביכול כמו אחינו החילונים

ולפי מה שאתם אומרים-המתיקות שבשכחה

הדתי לאומי הוא שילוב של חרדי עם חילוני??

כאשר החילוני מייצג את הלאומיות והחרדי את הדת???

לפי מה שאתם אומרים הדתי לאומי הוא בעצם מיקס של העניין?

 

וספר הספרים...לפי מה שאתה אומר..״אנחנו יותר קרובים לחילונים״, מה הכוונה? יש נכון בציטוט? הדתי הלאומי הוא באמת כחילוני..קרוב אליו ומתנהג כמוהו רק שבדרך יש לו גם כיפה על הראש והוא מקיים כמה מצוות?

יש מציאות ויש אידיאל, ואני חושבת שאני יכולה להסביררנה בנה

אני לא יודעת מה קורה במגזרים אחרים, זה מה שאני חושבת במבט מבפנים על הציבור שמכנה את עצמו "דתי לאומי":

במציאות: רוב האנשים האלו שמכנים את עצמם "דתי לאומי" אם תשאל אותם איפה הדתיים הלאומיים ביחס לחרדים ולחילונים(באידיאל), הם יגידו באמצע, לא זה ולא זה, או חלק מזה וחלק מזה. ואם תשאל אותו מה זה אומר? במקרה הטוב יגידו שאנחנו חיים חיי שילוב קודש(חרדים) וחול (חילונים), במקרה הגרוע יותר יגידו שאנחנו מאמינים בה' כמו החרדים, רק שאנחנו פתוחים יותר.

הבעיה היא שאנחנו חושבים שאנחנו 50%- 50% ואז יתחילו הבעיות כי גם כשנהיה 60%-40% לא נרגיש שזזנו- אנחנו עדין משלבים קודש וחול! וגם כשנהיה 70-30 וגם 90-10...

אז הבעיה מתחילה בתפיסה שלנו, אנחנו לא חיים חיי קודש וחול, אנחנו חיים חיי קידוש החול! אנחנו לא בין הקדוש לבין החול, יש לנו אידיאל שונה, האידיאל שלנו הוא לא פשרה!!

וזה לפעמים מטעה ואנחנו חושבים שההבדל בנינו לבין החרדים הוא שאנחנו יותר פתוחים.

אנחנו שוכחים שהמטרה שלנו היא לא פשוט להיות נחמדים יותר, אנחנו לא אמורים לוותר על עקרונות התורה כי "אנחנו פתוחים" לא! המטרה שלנו היא לקדש את החול,לא סתם להתפשר ולוותר!! 

 

באו נפסיק לקדש את חילול הקודש, ונתחיל לקדש את החול!

 

שנזכה בעז"ה להתקרב להקב"ה, להשתדל, לעשות ולהצליח! ובעז"ה נזכה באחדות ישאל וביאת הגואל!!

סליחה שאני מתערבמופים
עבר עריכה על ידי מופים בתאריך כ"ב באדר ב תשע"ד 22:55

(למען הגילוי הנאות - אני חרדי)

 

קידוש החול הוא אחד מהדברים היותר ברורים בתורה, כל המצוות שאנחנו עושים עם חפצים גשמיים הם קידוש החול

 

הבעיה היא שהגשמיות היא מפתה ומושכת, ולכן צריך להיזהר ממנה - להשתמש בה לעבודת ה', לצורך מה שצריך בשביל עבודת ה', אבל לא לשקוע בגשמיות

 

לא ברור לי איך אפשר לחיות חיי "קידוש החול" באידאל. יש שתי אפשרויות - או שאתה משתמש בחול בשביל עבודת ה', ואז החול הוא לא אידאל - הוא אמצעי, או שאתה משתמש בחול בשביל החול, ואז לא קידשת אותו - להיפך.

 

ואני לצערי רואה איך דת"לים מושפעים מהחול, נמשכים לתוכו, נכנסים לנסיונות ונופלים בהם, והכל בשם "קידוש החול", וכואב לי הלב!

 

אי אפשר להתייחס לקידוש החול כמטרה בפני עצמה. צריך לחפש את המצוה שיש כאן, את הקודש שיש כאן, ולהשתמש בחול כמכשיר, ואז מתקדש החול.

אני לא חושבת שסתרת אותי.רנה בנה
עבר עריכה על ידי רנה בנה בתאריך כ"ג באדר ב תשע"ד 18:11

נכון, המטרה בקידוש החול היא להשתמש בחול לעבודת ה', חיזוק, קידוש שם ה', כן, החול הוא לא האידיאל, זה מה שאמרתי שלפעמים זה מטעה ואנחנו חושבים שהאידיאל הוא לשלב קודש וחול, זאת אומרת גם וגם, ונכון שבמצב כזה הרבה יותר קל להתחלש ולמצוא את רובך שקוע בחול. אבל האידיאל הוא קידוש החול, להביא את החול את המצב הקיים, את הגשמיות, למקום גבוה יותר.

וכן, דתיים לאומים זה לא מקשה אחת, כמו שחרדים זה לא מקשה אחת

כפי שאמרתי יש הרבה דתיים לאומיים שנוקטים בשיטת החצי חצי וזה באמת מסוכן כי זה לא האידיאל. 

לדעתך, מה ההבדל בין דתי לאומי לחרדי ב א י ד י א ל?

קשה לדעתמופים

הנושא של קידוש החול אצל דת"לים נשמע הרבה פעמים ניסיון לתרץ השתקעות בחומר. מה האידאל באמת? אני מניח שזה מה שאמרתי, אבל אז אין ויכוח...

 

הויכוח המהותי באידאלים שאני רואה, הוא שאצל החרדים יש את ערכי התורה, ובאידאל לא מתייחסים לערכים של גויים, ולא מעניין אותנו "זכויות דמוקרטיות", זכויות האדם, הבעלי חיים והצמחים, זכויות הנשים והכושים, זכויות הסוטים למינהם וכו'

 

ואצל הדת"לים אני רואה הרבה השפעה של אידאלים מערביים, ואני רואה אותם מדברים בלהט על ערכים של חילונים.

למשל כל הגישה של "מה אתה מעיר לי על הלכה, חיה ותן לחיות" היא גישה מערבית של סובלנות וכיבוד דעת האחר

כל הגישה של "החילונים הם אחים שלנו" היא ג"כ נובעת מזה. אז נכון שיש תינוקות שנישבו, אבל עמוק בתוך הלב הם לא רק שוגגים מסכנים, הם לגיטימיים. והבדיקה די פשוטה - מה היחס למי שהיה דוס אש, והחליט לעזוב הכל מתוך תאווה, הוא לא תינוק שנשבה!

 

מצד שני שמתי לב שהחרד"לים לא יזדהו עם מה שאמרתי עכשיו, והם באמת לא טוענים טענות כאלה.

ואצלם ההבדל מסתכם בזה שהם חושבים שיש תורה מיוחדת בזמנינו שנקראת תורת א"י, והשתנו כמה דגשים ממה שהיה מקובל בעם ישראל 2000 שנה

ובאמת ההבדל לא כזה משמעותי

בואו ונראה מה זה דתי ונענה על השאלהנפתלי הדג

עולם האסוציאציות שלו הוא די דתי וזה מתבטא בכל דבר שהוא חושב.

הוא מנהל בתוכו דו שיח תמידי עם האמונה שלו

לכל פעולה רצינית שהוא עושה מתלווה השאלה הדעתית מתוך הכרה בהשגחה פרטית.

שן ה' לרוב שגור על שפתיו- הרבה פעמים מתוך מודעות לזה.

 

זו רשימה מאוד חלקית של דברים תמידיים.

אני מאמין שאם מתעמקים בדברים האלה..הם נמצאים אצל לא מעט אנשים.

מכאן התשובה לשאלה די ברורה..

 

היהדות היא דת השגרה. דת שהדבקות בה באה לידי ביטוי לא בזרות ובמוזרות במרבית המקרים אלא דווקא בלקיחה של החיים הרגילים והפשוטים וקידוש שלהם.

בסופו של דבר, דתי לאומי הוא חילוני עם כיפה, כן- כי זה בדיוק מה שמסמלת הכיפה, את השראת השכינה התמידית, את קידוש החול והעלאה של השגרה אל הקודש.

חיפוש קוראים לסיפור קצר שעומד לצאת לאוראורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הספר:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 


מעניין אתכם?
כתבו לי ואשלח לכם את המסמך:
יהודית אורנשטיין -
0553075722
yehuditorens@gmail.com


 

את יכולה להפסיק להספיםנקדימון

אף אחד לא רוצה פה לקרוא את מה שאת מציעה. אין לזה היענות.

אין כמעט אנשים חדשים שמצטרפים לפורומים אז מה שאת עושה זה פשוט לטמטם לנו את המוח.


 

אולי די כבר?!

נשמע סיפור מענייןקעלעברימבאראחרונה
חיפוש קוראים לסיפור קצר שעומד לצאת לאוראורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 


מעניין אתכם?
כתבו לי ואשלח לכם את המסמך:
יהודית אורנשטיין -
0553075722
yehuditorens@gmail.com


 

הנוער הדתי לאומי לאן הוא הולך בצבא ?אביגיל מלאך

האם אתם חושבים שכל הנערים של הציבור הדתי לאומי מכוון ליחדות עילית או גם למקומות רגילים אחרים ?

הציבור הדתי לאומי - מגיע לכל היחידות והתפקידיםזמירות

בדיוק כמו בחיים האזרחיים

הציבור הדתי לאומי לא מתרכז בגבולות גזרה צרים - אלא נמצא בכל מגוון החיילות והתפקידים, קרביים, תומכי לחימה, ג'ובניקים, אנשי מחשוב, כלכלה, הנדסה, המון עתודאים שמתפזרים בכל יחידות הצבא עם סיום התואר בכל מגוון התפקידים הפתוחים בעתודה האקדמאית.

ובהמשך בחיים האזרחיים- בכל ענפי המשק, הכלכלה, התעשייה, האקדמיה, חקלאות, מסחר 

..יהודי חסידיאחרונה

אבל בוודאי שיש הרבה הכוונה בציבור הדתי לאומי לצאת דווקא לתפקידים משמועתיים ומובילים בכל מקום ובפרט בצבא

הפצות!!יהודי חסידי

ב"ה אנחנו זוכים להקים ארגון שיעודד את כולנו ביחד לצאת להפצות, להתחבר לצמא הגדול שיש בעם ישראל להתחבר לאבינו שבשמיים.

 הארגון הוקם אחרי שבסוכות האחרון היה אירוע גדול בתל אביב - 'טולולולב - נוטלים לולב בתל אביב' שהשתתפו בו למעלה ממאתים בחורי ישיבות מישיבות שונות, ולמעלה מ-10,000!! יהודים זכו ליטול לולב.

 

בעז"ה ביום חמישי הקרוב יהיה אירוע השקה בהתוועדות 'צמאה' של הישיבות גבוהות __מגיעים ומתחברים דפוס .pdf

 

יצא עלון יפה, עלון (6).pdf מוזמנים לראות.

 

 

כמו כן יש אתר נחמד מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

 

אשמח לתגובות....

וואודומיה תהילה
מדהים!
קצת תמונות מהפעילותיהודי חסידי

וקצת תמונות מהאירוע בבניני האומהיהודי חסידי
סיפוריהודי חסידיאחרונה

אחד הפעילים זיהה אדם שהניח תפילין בשבוע שעבר והציע לו להניח שוב. להפתעתו, האיש ענה: "לא". כשנשאל מדוע, הוא הסביר בחיוך: "בפעם הקודמת שהנחתי אצלכם, הרגשתי התעוררות כל כך גדולה, שלא רק שקיבלתי על עצמי להניח בכל יום – אלא שכבר הזמנתי דוכן תפילין קבוע למספרה שלי!"

 

הופכים את העולם!
מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

מחפשים בני נוער לכתבהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

תודה  

כתבה לנוער על שמירת נגיעהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון 

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

 

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

 

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

 

תודה  

חיפוש קוראים לסיפור על נער מתבגר מאחורי מסך הברזלאורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 

אני חדשההרהמורניק

סתם אני לא אבל משעמם פה רצח!!!!!!!!

משתתף בצערךסוורוס סנייפ
תודה רבה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!ההרהמורניקאחרונה

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

אולי יעניין אותך