שכחתי לציין שאני בשבט אביחי ושנה הבאה מכניסים אותנו להדרכה בבני עקיבא, אני מפחדת שאם אני יפרוש מההדרכה בעוז זה יפגע באפשרות שלי להכנס להדרכה בבני עקיבא. מה הייתם עושים?
סליחה שזה מאנונימי אני לא רוצה שיזהו אותי.
את חייבת לזכור שיש גם צד שני ואפילו שלישי.
שאר המדריכות והחניכות.
אם אתן 4 בצוות מן הסתם גם להן קשה, גם הן לא ממש מסתדרות.
את צריכה להדריך כי את רוצה להדריך בעוז! ולתרום לחניכות בעוז!! את לא מדריכה בעוז כדי להדריך בבני עקיבא!!!
זה קצת אגואיסטי לא לפרוש כי את רוצה להדריך בבני עקיבא, תחשבי על המד"שיות שלך, על החניכות שלך...
מתחברת=)לראות- אולי גם להן קשה. אולי אפשר לפתור את זה ביחד..
ולדעתי,אם לא טוב לך ברמה שממש ממש לא טוב לך אז תצאי. גם למדשיות שלך בטח לא יהיה נעים עם מדשית שמראה שאין לה רצון להמשיך להדריך.. באמת מניסיון..
נסי לדבר עם הקומונרית, להסביר לה שקשה לך עם הצוות. אולי לה יהיה פתרון?
אם לא- צריך לנסות ללמוד להסתדר במצב הזה- לחלק ביניכן את העבודה (מישהי מכינה פעולה, מישהי מכינה צ'ופרים, מישהי מעבירה..) או שכל שבוע מישהי/שתיים מכינות פעולה.
אבל הכי חשוב- לדבר על זה! לא להשאיר את הבעיות לא פתורות, כי אז הן רק יתעצמו.
---
בקשר להדרכה- בסופו של דבר יש הרבה שיקולים להכנסה להדרכה. לא כדאי לעשות משהו "רק כדי להתקבל", אלא כדאי לעשות את זה אם את באמת מאמינה ורוצה את ההדרכה בעוז.
בהצלחה!
שוקו =)אני מדריכה של אביחי,
יש לי גם 3 חניכות שהדריכו בעוז, כולן הדריכו שנתיים והשנה הזו [שנה שלישית] רק אחת נשארה
בתור מדריכה אני אומרת לך שזה שהן פרשו זה לא סיבה בכלל לשלול מהן כניסה להדרכה
אני מבינה שבין עוז לבנ"ע צריך איזשהו זמן של מרחב לנשימה
ברור לי שכשהן ייכנסו להדרכה בסניף הן ייצטרכו לתת לי מילה שהן לא יפרשו באמצע על סמך קשיים לא מוצדקים והן יצטרכו לשתף את הקומונרית בדברים כאלה, אבל אני סומכת עליהן
וגם ההדרכה שם צריכה לעבור קצת לדור הבא...
בקשר לקשיים ביניכן...אני זוכרת ריבים שהיו להן, תדברו ביחד על זה אבל תיפתחו ותנסו להקשיב אחת לשניה
אם לא תצליחו לבד תערבו קומונרית/מדריכה
זהו בהצלחה, שבת שלום 
קשיים שלהן מוצדקים או לא? ![]()
![]()
לפי המשפט שלך אי אפשר בכלל לשפוט אנשים, בבתי דין וכו'.
מדריך/ה לדוגמא שבא/ה ואומר/ת מראש אני אשקיע פחות בסניף כי אני רוצה להשקיע רק בלימודים השנה כי אני מתקשה בזה
זה לא סיבה בשבילי להשאיר אותם בהדרכה [אם בכלל הם ייכנסו]
שלא יהיו מדריכים, יש סטנדרטים להדרכה ואם מישהו לא עומד בהם באופן קבוע - שלום.
ואני התכוונתי שאי אפשר למדוד קשיים של אנשים אחרים. לך קשה משו מסויים, ולי הוא יראה הכי פשוט שבעולם..
אני עזבתי את ההדרכה, ויהיו כאלה שיגידו שויתרתי, אבל אני יודעת שלא-לא ויתרתי! לי זה היה קשה מעל קצה היכולת שלי. כל אחד והקושי שלו. ברור לי שמישי שתגיד שהיא עוזבת כי בא לה לישון צהריים בשבת זה לא יקרה. אבל יש קשיים שלא תמיד נראים מבחוץ קשים כמו שהם בפנים..
כמו שאמרתי יש סטנדרטים להדרכה
הקושי שלך הכי גדול בעולם אבל הוא מתנגש בהדרכה וזה בא על חשבון החניכים? אז לא תהיי בהדרכה זה הכל
בנטיעות וכזה נראה לי שכן
במחנה יש משהו נפרד
יש למישו אולי?
לאיזה גיל, איזה חלק שקשור לתפילה?
חלק ממערך בת מצוה
באמת להעביר להם את ההרגשה שתפילה זה לא עול, זה לא עוד משימה מעיקה שצריך לסמן עליה וי..
להלן מערך שיעור של חצי שעה בנושא תפילה, המיועד לנוער דתי בכיתה ו' ומחולק לשלושה חלקים של 10 דקות כל אחד. המערך מותאם לגיל ולרקע הדתי של התלמידים, תוך שימוש בשפה פשוטה ופעילויות קצרות וממוקדות:
חלק ראשון: פתיחה והיכרות עם הנושא (10 דקות)
מטרה: לעורר עניין ולחבר את התלמידים לנושא התפילה.
דקה 1-2: שאלה פותחת
שאל את התלמידים: "מה אתם מרגישים כשאתם מתפללים? משהו מיוחד או אולי משהו שקשה לכם בזה?"
תן ל-2-3 תלמידים לשתף בקצרה (30 שניות לכל אחד).
דקה 3-5: סיפור קצר
ספר סיפור קצר על חנה מהתנ"ך (שמואל א', פרק א'): "חנה התפללה בלב שלם לבקש בן, והתפילה שלה הייתה כל כך חזקה שהיא ממש דיברה עם ה' כמו עם חבר."
שאל: "מה אתם חושבים שהפך את התפילה שלה למיוחדת?"
דקה 6-10: דיון קצר
שאל: "למה לדעתכם חשוב להתפלל? מה זה נותן לנו?"
עודד תשובות כמו: קשר עם ה', שקט בלב, תחושת תמיכה.
חלק שני: הבנת התפילה דרך פעילות (10 דקות)
מטרה: להמחיש את המשמעות של התפילה בצורה חווייתית.
דקה 1-2: הסבר קצר
אמור בצורה פשוטה: "תפילה היא כמו שיחה עם ה'. לפעמים אנחנו מבקשים, לפעמים מודים, ולפעמים סתם רוצים להרגיש קרובים."
דקה 3-8: פעילות קבוצתית
חלק את הכיתה ל-3 קבוצות קטנות.
תן לכל קבוצה משימה:
קבוצה 1: כתבו 3 דברים שהייתם מבקשים בתפילה.
קבוצה 2: כתבו 3 דברים שהייתם מודים עליהם.
קבוצה 3: כתבו 3 דברים שמרגישים לכם קרובים ללב בתפילה (למשל: שיר, מילה או רגע).
כל קבוצה מקבלת דף ועט, ויש להם 5 דקות לעבוד יחד.
דקה 9-10: שיתוף מהיר
נציג מכל קבוצה משתף בקצרה (30 שניות לקבוצה).
חלק שלישי: סיכום וחיבור אישי (10 דקות)
מטרה: לעזור לתלמידים לקחת את הנושא איתם ליום-יום.
דקה 1-3: דבר תורה קצר
אמור: "בתפילה אנחנו לא רק מדברים, אלא גם מקשיבים. כמו שכתוב בתהילים 'קרבת אלוקים לי טוב' – כשאנחנו מתפללים, אנחנו מתקרבים לה'."
דקה 4-7: פעילות אישית
תן לכל תלמיד דף קטן וכתוב עליו: "כתבו משפט אחד שהייתם רוצים להגיד לה' בתפילה שלכם היום."
תן להם 2-3 דקות לכתוב בשקט.
דקה 8-10: סיום מעודד
אמור: "כל תפילה חשובה, גם אם היא קצרה או פשוטה. נסו השבוע להתפלל משהו קטן מהלב שלכם."
סיים בשאלה: "מי רוצה לשתף את המשפט שלו?" (רשות, לא חובה).
הערות למנחה:
שמור על אווירה קלילה ומכבדת.
התאם את הקצב לפי התגובות של התלמידים – אם חלק אחד מתארך, קצר את הבא.
הבא דף ועטים לפעילויות.
אם זה בשבת קודש תעביר בעל פה.
בהצלחה!
אני ממש מסכימה איתך..
אחי אהוביה
אחי אהוביהאחרונהחברה שלי מחפשת וכדאי גם סניף שהוא נורמלי ולא עכשיו ממש חילוני (סניף מעורב זה ממש אחלה)
טוב נושא קשוח אז ככה..
בתחילת ההדרכה היה לי ולמדשית שלי(נקרא לה א )בעיה עם עוד מדשית שלנו(נקרא לה ב) (אנחנו רביעיה). היה קשוח ממש. מלא אנשים התערבו בזה (הקומונרית, מהנוער ובכללי כל הצוות וכו)אומרת דוגרי הרבה מזה זה אני ומדשית א הגזמנו וחיפשנו אותה מלא ממש וכל דבר שעשתה הערנו לה ודווקא מדשית ב היתה בהקשבה וכיבדה ממש וממש השתדלה לשנות(מה שאני משה לב בדיעבד עכישו אז סתם הייתי חמה עליה ברמות לאיודעת להסביר למה).
אחרי התערבות ודיבור הבעיה נפתרה(לפחות ככה אני ראיתי אתזה.) ביקשתי סליחה ושמנו את הדברים מאחורה.
עכשיו שמתי לב שמדשית א כל הזמן מעירה/ מחפשת את מדשית ב כאילו על סתם דברים היא איחרה טיפה כי אבא שלה במילואים ועזרה קצת בבית והיא עשתה פרצוף ואמרה לי אחכ שזה לא ניראה לה ובכללי על כל דבר היא מעירה מעקמת אף וכו.
עכשיו יש לי התלבטות אם להעיר לה ולהגיד לה כאילו היה מריבה את צודקת אבל שמנו תדברים מאחורינו תני לה קצת להוכיח את עצמה לא כל הזמן להסתכל בזכוכית מגדלת על מה שהיא עושה. או להתעלם ולראות מה יקרה ואולי להגיד לקומונרית
קיצור מקווה שיצא מובן מה אומרים?
מצרף סרט קצר שעשינו, מסוקרן לשמוע תגובות ומחשבות שלכם עליו
במשפט - יוני המדריך, חותך את הקשר עם סיגל מבני עקיבא, בשם התחזקותו הרוחנית, אך מגלה שההתמודדות רק מתחילה.
מה עושים בחודש ארגון? לגבי צביעת קירות
רעיונות לקטעים/משפטים לקלסר הדרכה?
וכמובן רעיונות למה להכניס לבפנים (חוץ מהכנת פעולה, רעיונות לערבים וכו)
ואשמח גם לקטעים ולמה להכניס לקלסר של נחשון (קטעים על עשיה וכו)
תודה רבה!