יאיר לפיד:אנחנו נייצר מערכת חינוך עבור החרדיםמושיקו

"אחד השינויים של השיוויון בנטל זה שהמדינה באה ואמרה 'החלטתי וכולם מחויבים לערכיי'"

"הדבר הדרמטי שקרה מול המגזר החרדי זה שהריבון חזר להתנהג מול ריבון"


http://www.inn.co.il/News/News.aspx/276998

 

 

וכמה משפטים של סטאלין:
חינוך הוא נשק שהשפעתו תלויה במי שמחזיק אותו בידיו ובמי שהוא מכוון עליו.
אינך יכול לעשות מהפכה עם כפפות של משי.

 

אולי שיפסיק "לעזור" לחרדים ויתחיל לעזור לציבורחיה וקיימת
עבר עריכה על ידי חיה וקיימת בתאריך כ"ז באייר תשע"ד 15:16

שבחר בו?

שיעזור לכולנו ולעצמויזהר

וימות בתאונת דרכים או משהו.

נשמע לי מוגזם. שיחזור בתשובה - לא יותר טוב?לב אמיץ
הוא התכון על הצד שלא יחזור בתשובה אלעד
אחחח - יהודים.לב אמיץ
אין סומכים על הנס.יזהר
אכן. תתפלל עליו.לב אמיץ
גם זה לא נכון.יזהר

מתפללים על דברים קרובים והגיוניים, ולא על החומץ שיבער.

כבר כתבתי למעלה - יהודיםלב אמיץ

מארגנים לקב"ה סידור עבודה.

 

לא ירדתי לסוף דעתךיזהר

יהודים מנסים לקיים את רצון ה' כפי שהוא משתקף בתורה, בחז"ל וברבותינו לאורך הדורות. היחס הנכון לרשעים הוא חלק חשוב מתוך זה.

סף דעתי:לב אמיץ

צריך להיות בעל שיעור קומה  כדי להחליט שיאיר לפיד רשע שאין לו תקנה.

כמו דוד המלך אולי כפי העיר כאן הלשם שבו ואחלמה, 

 

כפי שאני רואה את הדברים - יאיר לפיד גם לו יש תפקיד שהטיל עליו הקב"ה : אמנם שליח להרע כרגע, גורם נזק רב, טועה ומטעה וכו'. אבל הוא ו 19 המנדטים שלו לא באו משום מקום. לא צמחו בחלל הריק. 

 

יש לנו בעיה קשה איתו אבל אם כל מה שנעשה הוא לאחל לו כל רע, לא עשינו דבר. נפשפש אנחנו במעשינו, נתקן אותם, ולא נצפה באופן ילדותי ולא מציאותי שהאיום שהוא מהווה יעלם כלא היה. הקב"ה לא עובד אצלנו. 

זו היתה כוונתי. 

 

ו - כן - גם נתפלל עליו שיזכה לחזור בתשובה ויתהפך הכל לטובה - עוד לא אבדה תקוותנו.

כמה תשובותיזהר

א. לא צריך שיעור קומה. יש גדרים הלכתיים. במקרים גבוליים צריך שיעור קומה. במקרים מובהקים לא צריך שיעור קומה, אלא פשוט לראות את הגדרים הברורים. על תקנה בעולם הבא - לא דיברתי כלל.

ב. ברור שיש לו תפקיד. לא רק לו. גם לאבו מאזן וגם לאובמה. אפילו לאחמדיניג'אד ולרוחאני יש תפקיד מאת הקב"ה. כל זה לא אמור לשנות כהוא זה את היחס שלנו אליהם. במילים אחרות: גם לנו יש תפקיד, וחלק מהתפקיד שלנו הוא לכונן מלכותא דארעא, בה מתייחסים לאנשים בדיני הארץ, לפי מעשיהם ומחשבותיהם.

ג. ברור שאין זה עיקר עיסוקנו, וברור שצריך לראות מה ה' רוצה מאיתנו. אבל זה לא גורע מכל הנ"ל.

ד. אני לא זכיתי להיות מלומד בניסים, ולכן אני לא רואה טעם להתפלל על דברים נמנעי המציאות, במיוחד כשיש אופציה מציאותית לפתירת הבעיה. זו ההדרכה של חז"ל. לגופו של ענין, העיקר הוא אובדן הרשעים. חזרתם בתשובה עדיפה על אובדן פיזי, אבל זה רק בונוס ולא עיקר. אין הכי נמי שעל רוב רובו של עם ישראל, תינוקות שנשבו, יש להתפלל וגם לפעול להחזרתם בתשובה. לא על זה מדובר כאן.

וככה מדבר יהודי. נפלא. <צ>ותן טל
ככה מדבר יהודי, בלי להתיפייף ובלי לנסות-משה ר-

מצוא חן, אדם רשע שמזיק לעם ישראל ולתורת ישראל, שיכולו עליו כל הקללות שכתובות בתורה!

אתה לא יותר מוסרי מ-ה' ואתה לא יותר מוסרי ויותר טוב מנביאי ה' ומחכמי ישראל!

 

אני פשוט זוכר את הסיפור של רבי מאיר וברוריה אשתו.ותן טל

ובכך שרבי מאיר הודה בסוף לאשתו שהיא צדקה, שצריך להתפלל עליהם שיחזרו בתשובה, ולא "שימותו באיזו תאונת דרכים".

 

 

ואני זוכר את קללותיו של דוד המלךלשם שבו ואחלמה
שקילל את הרב אחיטופל ועוד כמה יהודים
יכולו?שלום ש
התכוונת שכל הקללות בעולם יכלו ממנו? איזה יופי של אהבת ישראל!
(אה, התכונת יחולו. סליחה..)
הדרת נשים בשעות ערב ברחבי ערים חילוניותhamedinai


אני מעתיק כמה כתבות בנושא הזה:
http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3814188,00.html
"יציאה בשעות הערב במעונות הר הצופים ובגבעה הצרפתית היא החלטה קשה מאוד עבור כל אשה", כך לדברי חמוטל כהן מארגון אל"ה (אקדמיה ללא הטרדות). "ההליכה ברגל מהאוניברסיטה חזרה אל המעונות מלווה לרוב בכוננות ספיגה מפני קריאות מבזות ומשפילות וסטודנטיות רבות מעדיפות לנסוע באוטובוס כדי להימנע מהמפגש הצפוי עם גברים מטרידים שפוקדים מדי ערב את האזור".

http://www.nrg.co.il/online/54/ART2/047/563.html
רחובות חולון ובת-ים הפכו בתקופה האחרונה למקום מאוד לא נעים לבנות האיזור. נערות רבות מספרות על הטרדות מיניות חוזרות ונשנות בגינות הציבוריות ובשכונות העיר, ושואלות איפה המשטרה. היא מצידה טוענת כי לא מדובר בתופעה. מי שומר על הבנות שלכם?


לפני כשבועיים, בשעת ערב מאוחרת, חזרו שלוש צעירות בנות 16 מחולון מבילוי לילי של ערב שישי. בדרכן הביתה נתקלו השלוש בקבוצת נערים בני גילן, אשר החליטו לעצור את הבנות באמצע הרחוב, סמוך מאוד לגינה הציבורית, ולא לאפשר להן לעבור. הנערים, קטנים אפילו מחלק מהבנות, היו תחת השפעת האלכוהול.

אחד מהנערים אחז בידיה של אחת הנערות, והשכיב אותה על מכונית שחנתה בסמוך. לאחר מאבק של שלוש הבנות הן הצליחו להשתחרר, ונסו לעבר ביתה של המותקפת. לאחר שליוו אותה, חזרו שתי הבנות והותקפו בשנית על ידי הנערים.

אך מסתבר כי המקרה המדובר אינו אירוע נקודתי. תופעת האלימות המינית בקרב בני נוער באיזור צוברת תאוצה בחודשים האחרונים. חלק מהמקרים אף לא מדווחים למשטרה, והנערות? הן פשוט מעדיפות שלא לצאת לבדן לגינות הציבוריות, או אפילו לרחוב.

טיפשותהרועה
אם כי מערכת החינוך החרדית באמת מעפנה.. אבל היחידים שיכולים לשנות את זה הם חרדים.
אם הליצנים לא היו בונים מערכת היררכית במקורמשה

כל התופעה הזו של אנשים שלא לומדים מקצוע לא הייתה באה לעולם בכלל.

 

הם בנו "מערכת חינוך" גדולה וכושלת, והחרדים בנו "מערכת חינוך"  כושלת משלהם כשהכללים שחלים בה לא שונים בהרבה.

במערכת הזו במקום שהאב יחנך את בנו, המערכת מחנכת אותו למה שהמערכת מעוניינת בו, יהיה זה ללמוד תורה כל היום או ללמוד מדעי המגדר.

 

 

אף אב חרדי נורמלי לפני 40 שנה לא היה שולח את הבן שלו למקום שלא מלמד מקצוע (או שמעודד לא ללמוד מקצוע), אלא מה - שזה מה שהיה, לא היה משהו אחר.

גם אף אב מסורתי לא היה שולח את הבן שלו למקום שמחנך לכפירה (תיכון חילוני), אבל כשאין בחירה זה מה יש.

לפחות מהמערכת חינוך התדתית והחרדית לא מחנכים לפשעמושיקו

זה כבר שווה את זה.

 

 

ואני חשבתי לתומי ש"תלמודי תורה" היו קיימיםאם היית

כבר דורות על גבי דורות. ולימדו בהם דרך אגב - פחות "לימודי חול" ממה שמלמדים בתלמודי התורה החרדים היום.

 

עכשיו אני שומעת ש"מערכת החינוך" ה"כושלת" הלזו - היא המצאה חדשה של החרדים בארץ... ופעם היהודים בכלל לא למדו בתלמודי תורה <צ>...

 

"מערכת" החינוך היתה קיימת תמיד ההבדל שהחל עוד באירופה ולא בארץ היא שליחה גורפת לישיבות...

והיא תמיד היתה מערכת שיכלה לחנך למה שהיא מעוניינת בו... ותמיד גם אז וגם היום יש זכות לאבא לבחור "מערכת" אחרת.

חייב אדם ללמד את בנו אומנות.ותן טל

כל אבא בעבר, דבר ראשון היה מלמד את בנו אומנות שיוכל להתפרנס. בעבר, לפני החלוקה ל"משכילים" ול"חרדים" - לא היה דבר כזה אדם שלומד כל היום והולך ללמוד בצעירותו רק תורה - ילדים למדו עד גיל צעיר מאוד, אם בכלל היה כסף להורים שלהם לשלוח אותם למלמד תינוקות, ואחרי זה היו הולכים ללמוד מקצוע ולעבוד כדי לפרנס את משפחתם.

 

הפריווילגיה של ללכת ללמוד רק תורה מעבר לגיל 14 - זה אכן סוג של "המצאה" של מאות השנים האחרונות בלבד - לפני זה היו רק יחידי סגולה שהרשו לעצמם את זה...

זה בדיוק מה שהיא אמרהחרדי מקורי
החיידרים זה דבר קדום, והמושג של לשלוח רק לישיבה הוא חדש יחסית
אתה בטוח שזה תקף גם בימינו?יוני

יש לך איזה מחקר שאומר שאותם אנשים שלא לומדים אומנות נהפכים לשודדים ופושעים? 

פעם אולי זה היה ככה אבל היום אנשים מקדישים לתורה את כל זמנם  ובקרב הציבור שמלמד את בניו רק תורה ולא אומנות אחוז הפשיעה הוא קטן. 

 

 

לא שמעת שהייתה מהפכה מדעית? צריך לקחת בערבון מוגבל את הדברים של חזל בנושאים כאלה.. 

 

 

 

 

????נראה לך שזה רק בשביל זה???ותן טל

 

חייב אדם ללמד את בנו אומנות - בפשטות, כדי שיחיה ולא ימות. לא ברור לך? זה גם הסיבה לדבר הנוסף שנאמר - חייב אדם ללמד את בנו לשחות... אני מקווה שאתה לא חושב שצריך אדם ללמד את בנו לשחות כדי שלא יהיה שודד ופושע

 

ותגיד - מי שלומד תורה לא ימות כי תומכים בו - ובכן, זה לא מדויק - כי לא סומכים על דברים כאלו לכתחילה, ואם יקרה מצב שלא יתמכו, ואם יקרה מצב שלא יהיה ניתן ללמוד תורה - אדם חייב שיהיה לו משהו כידע שיוכל לפרנס את משפחתו בכבוד ממנו.

 

כיום אנחנו רואים חרדים שגומרים ללמוד וחסרי כל הכשרה בסיסית לעבודה מכובדת שמפרנסת את בעליה בכבוד - וזה חבל. אם היה להם מקצוע ביד - גם אם היו ממשיכים ללמוד תורה, לפחות היו יודעים שתמיד יש להם אופציה לעבוד במשהו שהם מכירים עקרונית...

 

אז - כן, ברור לי שהאימרה הזאת תקפה גם היום. (ולשחות - אפילו יותר מבעבר, כי היום כל אחד יכול להגיע לחוף, ולא חסרים מקרים של אנשים ששמענו שטבעו...)

גם מנהלי רשת אושר עדמושיקו

הם חרדים שלא לימדו אותם לעבוד.

 

כמו אלפי החרדים שעובדים עם או בלי לימוד עבודה..

אתה רציני? על זה אתה בונה? אתה מכיר את מערכתותן טל

העבודה בארץ?

 

ישנם המוני המוני חרדים שרוצים לעבוד אבל לא יודעים, צריכים ללמוד. וכן, בעולם של היום, כדי לעבוד כשכיר בהרבה מאוד מקומות צריך, ובהגיון, הכשרה של כמה שנים, שבהיא עצמה דורשת ידע בסיסי של בגרות/פסיכומטרי, וידע ליבה. 

 

נכון, ישנם כמה אלפים וכו' שעובדים בעבודות פרטיות/עבודות שלא מצריכות למידה לפני - אבל תחשוב על עשרות ומאות אלפי החרדים שבשבילם, כדי לעבוד, הם צריכים ללמוד אומנות. 

 

אתה לוקח את הקומץ הקטנטן, את האחוז המאוד קטן בשוק, וטוען שכולם יכולים להיות כמוהו. מצטער,זה לא עובד בעולם המודרני של היום. לא כל אחד מנהל של רשת אושר עד...

אז תלך למכון לב/לומדה/המכללה החרדיתמושיקו

ותראה כמה חרדים לומדים עבודה.

 

למרות שאחרי כל הפסיכומטרי וכו' וכו' לא מוצאים ישר עבודה..

 

זה לא אחוז קטנטן, זה אחוז גדול שמסתירים אותו..

דווקא לשחות לדעתי לא בטוח שתקף בימינו.די"מ

כיוון שהסיבה שצריך ללמוד לשחות זה שמא יהיה ספינה והיא תתבע,כיום אולי צריך ללמד להשתמש בחליפת הצלה במטוס....

 

אם בן אדם לוקח את הבן שלו לחוף או לברכה אז הוא אכן צריך ללמד אותו לשחות,אבל הוא יכול פשוט לא לקחת אותו.

 

 

בקשר לשאר התגובה אני בהחלט מסכים.

לא, אבל לשחות זה לא רק ספינה, כידוע...ותן טל

בעיקר היום שתרבות השחייה היא דבר שלא פוסח כמעט על אף מגזר כולל החרדים, וכל אחד יכול להגיע בכל זמן לכל מקום...

 

אני די חושב שכן אדם צריך ללמד את בנו לשחות היום...

שוב.די"מ

אם לוקח אותו למקומות עם מים אתה צודק.

 

אבל כיום אפשר להסתדר מצויין בלי לעבור במים.

אסור שלימוד המקצוע ינתק את רצף החדרת התורהארטיסט
העובדה היא שהחרדים מצליחים בגדול במככלות השונות ולומדים אחרי נישואיהם בזמן קצר את מה שאחרים משקיעים שנים תוך הרס הרצף הקריטי של החדרת התורה לנפשו הצעירה של הנער.
כמות הדתלשים - בהתאם...
זה לא המצאה! זה הוראת שעה של אחרי השואהנחש משקפיים

של גדולי הרבנים שבקשו להתמיד בתורה עקב האובדן העצום שהיה בשואה

 

"עת לעשות להשם הפרו תורתך"

 

מי שלא יודע את הפרטים המדויקים, שלא יכתוב סתם

אז מה?די"מ

מה הקשר להיום?

לא צריך להיות קשר מיוחד, כל עוד שגדולי התורהנחש משקפיים

לא שינוו את ההוראה, הוראת השעה נשארת בתוקפה

 

כל מי שיכול ללמוד שילמד

נשים שיכולות לפרנס שיפרנסו

 

אני מכירה הרבה ששאלו שאלות אישיות מה לעשות עבודה/תורה או שילוב ויקיבלו תשובות פרטניות

לא זכור לי שהם הודיעו אי פעם רשמיתיהושפט

"על הוראת השעה הזו".

 

לגופו של עניין, אין מה לדבר על זה כ"כ,

המציאות תכריח את החרדים להשתנות.

 

מה שעצוב, זה שציבור אידאליסטי מאד ישנה את דרכו מחוסר ברירה.

במקום שיבין שזו הדרך הנכונה.

אתה בטוח שהמציאות תכריח אותם להשתנות??אם היית

בינתיים המציאות גורמת להם להסתגר עוד יותר פנימה. ולהחריף עמדות.

פחות חרדים פונים להכשרה או לימודי מקצוע בשנה האחרונה ובאופן דרסטי.

לפי הנתונים העדכניים שפורסמו בשבוע האחרון...

 

דת אי אפשר לנצח בכוח... אידיאולוגיות אנשים כנראה לא משנים מחוסר ברירה. זה פשוט לא קורה.

נכוןיהושפט

התכוונתי למציאות הרחבה יותר,

לא לפעולות הממשלה בשנה האחרונה,

זה באמת רק ימנע \ יעכב שינוי.

אני לא חושבת שאם אחוזים גבוהים של חרדים יתחילו לעבנחש משקפיים

לעבוד הם ישנו את האידיאלים שלהם אתה טועה

האידיאל ישאר תמיד וינחה בכל שביל ונתיב ובכל שאלה שמתעוררת

 

חסר אנשים שעובדים , יראי שמיים, שהתורה היא בראש מעיניהם?

 

התורה היא חיינו ולאורה אנו פועלים, זה ההאידיאל והוא לא ישתנה

 

 

יש אנשיםיהושפט

שהיום מאמינים שתכלית האדם היא ללמוד תורה.

והמציאות תכריח אותם לעסוק ביישובו של עולם.

בלי שיבינו שזה חלק מהתכלית.

זה עצוב.

אני לא חושבת שזה מדויקנחש משקפיים

תכלית האדם היא לעשות את רצונו של אלוקים ולעבוד אותו

 

כל אחד עושה זאת בדרך אחרת

 

אחד לומד כל היום ועוסק בישוב העולם על ידי הקמת משפחה (מאיפה הבאת את זה שהחרדים לא עוסקים בישובו של עולם?)

 

אחד הוא עורך דין שלומד בערב גם שנעצמות לו העניים

 

ואחד הוא מורה שמחנך את הילדים לתורה עם ד"א

 

כל אחד עובד את בוראו ודואג למלא את תכליתו

לדעתייהושפט

הצורה לעשות רצון הקב"ה (לפחות לרוב מוחלט של העם), היא בתורה עם דרך ארץ.

 

אבל יש חלקים גדולים בצבור החרדי שחושבים שהצורה הנכונה לכל אדם, (אא"כ אין ברירה.)

היא ללמוד כל היום.

 

המציאות כפיה"נ תכריח את הצבור החרדי להיכנס יותר לשוק העבודה.

 

ועצוב שרבים שמאמינים בהנ"ל, יאלצו לשנות את אורחותיהם, ולא בגלל שיבינו שתועד"א זו הצורה הנכונה,

אלא מחוסר ברירה.

ועצם העבודה לא יכולה להיות חלק מהעבודת ה'?די"מ

לימוד צריך להוא לידי מעשה,\כל חלק וחלק מהיום שלנו צריך להיות למען ה' יתברך.

 

כידוע שבשמיים שאולים חוץ מ"קבעת עיתים לתורה" גם "נשאת ונתת באמונה".

ברור שזה יכול להיות וזה גם מה שכתבתינחש משקפיים

להיות יהודי טוב שממצא את יעודו בעולם הוא לאו דווקא אברך שלומד 3 סדרים ביום  (כ-11 שעות ביום בממוצע)

אבל אדרבה ואדרבה, מי שיכול להיות ולחיות כמו שבט לוי באוהל התורה וללמוד אותה , למה לא?

וזה בדיוק הלימוד שאתה מדבר שמביא לידי מעשה

זה מביא לידי מעשה בזוגיות, בחי המשפחה, בחינוך הילדים, בחסד, בקיום ההלכות ובדילמות נוספות של החיים

 

יש הרבה אנשים שחיים כך, ויש הרבה שחיים אחרת,

 

פשוט חרא לי מאוד שנכתב פה שאנששים הללו חיים באידיאולגייה "מוטעית" ושהם יום אחד יתעוררו ויתפכחו

וזה כ"כ לא נכון....

 

כל הצעדים של הרשע הזה וחבר מרעיו לא ימוטטו את עולם התורה בא"י (לא משנה איזה ישיבות ולאיזה זרם.. כל עולם התורה)

 

אכן, תכלית האדם היא ללמוד תורה!ארטיסט
הפרנסה מותרת רק כשהיא נדרשת ובמידתיות הראויה. לא שהקריירה ואגירת כסף תהיה עיקר החיים!!!
שטויות.די"מ

אנשים לא אוהבים לחיות בדיעבד.

 

ובהתחשב בזה שזה באמת נכון האדילוגיה תשתנה.

החזון איש הנהיג את הוראת השעה הזו.יזהר

ובזכותו עולם התורה שנחרב בשואה, השתקם והגיע למימדים שלו כיום.

 

צריך גם לדעת שממש לא כל החרדים המצב הוא כזה. אצל החסידים הרבה יותר נפוץ ומצוי שעובדים. יש חסידויות שזו ממש אידאולוגיה נחרצת, ומתי מעט יושבים בכולל.

נכון שזה לא כל החרדיםיהושפט
למה שזה לא ישתנה?די"מ

תן לי סיבה אחת הגיונית.

אנחנו לא מחליטים מי ישנה ומתי ישנהנחש משקפיים

אנחנו מקבלים הוראות מגדולי הדור

כל עוד שלא נאמר משהו אחר ההוראה של החזון איש לדור הזה נשארת בעינה

אבל החזון איש נפטר ממזמןדי"מ
נו. גם רבינו גרשום נפטר מזמןחרדי מקורי
אז החרמות שלו התבטלו?

או במילים אחרות: אז מה אם הוא נפטר?
יש מספיק גדולי עולם בימינו שאם היה צריך לבטל את ההנהגה של החז"א הם היו מבטלים, ואם הם לא הורו לנו לשנות את ההוראת שעה, אז היא נשארת.
שקר. קודם תורה נטו. אומנות רק כשיצא להתפרנסארטיסט
הוא התכוון ליחס של לימוד עבודה למי שלא מוכשרמושיקו

ולא לתת להרקב בכולל לשוא.

 

קרא שוב את דברי...אם היית

ציינתי שקיומה של "מערכת" הוא עתיק יומין. ואין קשר למדינה ומוסדותיה או לליצנים - לעובדת קיומה של מערכת ששולטת על תכני הלימוד והחינוך.

 

לא באתי לדון האם שינוי המגמה שהחל עוד באירופה של שליחה לישיבות הוא חיובי או לא. זה לא הדיון פה.

ציינתי עובדה - תלמודי התורה בתור "מערכת" קיימים מאות בשנים.

אלפי שניםמופים

זה תקנה כבר מבית שני

חובת לימוד תורה אינה תלויה בכשרון או תוצאה!!ארטיסט
יהודי חייב לעמול בתורה גם אם זו אינה חודרת לראשו וגם אם אינו מוכשר לקלוט אותה
הרבה מעבר לכך: אין ספור גדולי ישראל נוצרו דווקא מאלו שהתעקשו לדעת את התורה עוד ועוד ועוד למרות שזו לא חדרה למוחם בהתחלה!
לימוד תורה הוא חובה ללא תלות בכשרון או בתוצאה!
חובת לימוד תורה היא קריאת שמע בלבדשפיפול

ואכן אינה תלויה בתוצאה או בכישרון.

מעבר לקריאת שמע, רק אותם מעטים מוכשרים צריכים ללמוד.

טעות גדולה.יזהר

מי שלא יכול יותר - יכול לצאת ידי חובת מצוות "והגית" בק"ש שחרית וערבית. מי שיכול יותר - חייב, ואם מתבטל מבטל את המצווה.

מעבר לכל זה, יש גם מצוות ידיעת התורה.

סילוף חרדי טיפוסישפיפול

ההלכה היא שיוצא בק"ש.

 

החפץ חיים בהקדמה (בסוף העשין)מופים

פוסק כדברי הגר"א שכל רגע שאינו לומד הוא עובר על מצות עשה

ולכן בזמן שמדבר לשון הרע הוא עובר על מצות עשה של ביטול תורה

 

אפשר לפרט לך אם תרצה. מקור הדברים של יזהר הם בר"ן בנדרים ח.

 

מה לעשות, בד"כ ה"סילופים" של החרדים הם דברים שיש להם מקורות רציניים...

זה שהחפץ חיים כותבשפיפול
עבר עריכה על ידי שפיפול בתאריך י"ד בסיון תשע"ד 16:32
לא הופך את זה להלכה.
 
הפך, מ"ב בד"כ חולק על השולחן ערוך.
חוץ מזה, הוא כותב את זה ב"הקדמה" , איך זה יכול להפריך הלכה?
 
כל הפוסקים מציינים חובת תורה כל היוםארטיסט
אם הדבר אפשרי לו מבחינת פרנסה.
וזה לא תלוי ברמת ידיעת התורה או בכשרון הלמידה.
עצם היגיעה בתורה הוא המטרה.
אין שום חיוב כזהשפיפול

ישנן דעות כאלו וזו לא הלכה.

אולי תביא מקורות לקביעתך המנותקת?יזהראחרונה
מופים

אם קרית לא שנית...

"בד"כ" המ"ב חולק על שו"ע?! ממש לא נכון. זה קורה שיש מחלוקת והוא יפסוק דלא כשו"ע, אבל זה ממש לא בדרך כלל

מלבד זה לאשכנזים כשהמשנה ברורה חולק על השולחן ערוך - הלכה כמותו.

 

איפה ההפרכה של הלכה כאן? כתוב בגמ' שיוצאים ידי חובה בק"ש, הר"ן מסביר שזה מועיל רק למי שלא יכול ללמוד יותר מזה, וכך פוסק הח"ח. איפה הפרכנו כאן משהו?

 

וזה שזה בהקדמה לא משנה כלום, זה לא הקדמה של סופר שמספר למה הוא החליט לכתוב את הספר, אלא פתיחה תורנית להלכות לשון הרע, שהוא דן שם להלכה בפרטי העשה ול"ת שיש באיסור לשון הרע.

זה חיבור תורני לכל דבר לענין עם הערות של באר מים חיים.

גם אם הוא רק קורא תהילים הוא טוב מכל דברארטיסט
בתנאי שיש לו מהיכן להתפרנס
המושג "להירקב בכולל" הוא מושג שנאתי בזוי.
אם יש לו מהיכן לחיות ואין לו ראש להצליח התורה עדיין חובתו ללמוד כפי רמתו בכל רגע פנוי.
זה רק בגלל צה"ל.די"מ

בחו"ל אין דבר כזה (למרות שעכשיו זה מתחיל לחלחל גם לשם)

 

 

אם היה להם שכל ובאמת היה אכפת להם מהמדינה היו עוזרים להם לצאת לעבודה במקום לריב מריבות סרק על ה"שוויון בנטל" כמו שאיילת שקד אמרה פעה בעלי עושה 60 ימי מילואים בשנה,אין לו שום עניין שגם החרדים יעשו את זה.מה שכן חשוב שהם יעבדו.

זה דיעבד שבדיעבד שבדיעבדותן טל

כי זה די אבסורד שהציבור שכן עושה צבא, יראה מול עיניו ציבור ענק ושלם שרק הולך לעבודה בלי לעשות צבא, כשהוא עצמו צריך 3 שנים לתת למדינה ואף אחד לא שואל אותו.

 

אם כבר, אז אולי היה צריך לעשות צבא מקצועי שלא מחויבים אליו אף אחד.

אבל במצב של עכשיו,  אתה לא יכול לדרוש מהציבור הרחב שהוא יהיה חייב "לוותר" לחרדים על לעשות צבא, וכו'...זה פשוט לא הולך...הציבור הוא המדינה, והמדינה היא הציבור - אם הציבור היה רוצה שכל החרדים יהיו פטורים לגמרי מצבא, זה כבר היה קורה.

 

 

תשמע אפשר להתנהג כמו ילדים.די"מ

אבל מי שבאמת אכפת לו מטובת המדינה היה מעודד יצאית חרדים לעבודה ומיילא לאט לאט בם גם יתגייסו.

אתה מדבר על 6 מליון יהודים, זה לא כזה פשוט כמוותן טל

שאתה אומר. במדינה יש 6 מליון יהודים שהם אלו שמייצרים את המדינה, ובסופו של דבר, אם חלק משמעותי ביותר מהם לא מוכן למציאות כזאת - זה לא אמור לקרות... 

 

לגבי הניתוח שלך, אני ממש לא בטוח שזה נכון, אבל הלוואי...

ברור שכל הסאגה סביב "השוויון בנטל"די"מ

הורידה את כמות החרדים המתגייסים לצבא (לא שאני נגד אבל מסיבות אחרות לגמרי)

החרדים היו יוצאים לעבודה כי הם צריכים כסף.

בשוק העבודה בעייתי ביותר להסתדר בלי צבא (בשביל ללמוד צריך פטור,ואפילו אם יש לך לא מעט לא מוכנים לקבל אנשים שלא עשו צבא)

וחוץ מזה ברגע שהם יכנסו לעבודה עם יבאו לידי חיכוך עם "החברה הישראלית" שזה עוד גורם שיגרום להם להתגייס.

השאלה מה המטרה?מושיקו

להתעקש על פרנציפ של שירות בצהל עם נשים (ברוב מסלולי שח"ר יש מפגש עם נשים משלב הטירונות) או לדאוג שהחרדים ישתלבו בשוק העבודה בדרכם שלהם?

 

הרי החרדים יצאו לעבודה בכל מקרה, מקסימום בשחור.

 

 

אתה טועה ומטעה! אין ויכוח אם נדרש מקצועארטיסט
גם החרדים מסכימים כי כדי להתפרנס יש ללמוד מקצוע
השאלה היא רק באלו שנים יילמד חומר זה
הנסיון הוכיח כי כדי שתורת ישראל תהפוך להיות עיקר חייו של היהודי ולא משהו משני שיש להסתדר עמו איכשהו - יש להקדיש את שנות הבחרות ללימוד תורה נטו והחדרת ערכי החיים שלה אל ורידיו הצעירים של הבחור
כל ניתוק וכל תערובת של משהו אחר במקביל מפסיק את התהליך הקריטי כל כך!
את המקצוע הם לומדים בהצלחה מרובה כאשר מגיע הזמן לצאת לעבודה
כי הויכוח אינו על הצורך בלימוד מקצוע אלא על מתי יש ללמוד זאת ועל כך שבשום אופן אסור שזה יהיה תוך ניתוק הרצף הקריטי של החדרת צורת חיי התורה לנשמתו הצעירה של הנער.
כי תורה לפני הכל ולכל החיים
כל דבר אחר יכול להיעשות אחר כך!!!
מי יודע?? אולי נצא מחונכים בסוף...+mp8
בהחלט הגיע הזמן להחליף מערכת חינוךשורש וגרביים
שמחנכת לבורות ולשנאת האחר
ולפעמים גם להתנהגות עבריינית
אתה מתכוון למערכת החינוך הערבית או לזו החילונית?יזהר
ביבי הרס את המדינהרועישםטוב

 

 

פשוט לא נתפס שאחרי עוד מעט 3 שנות מלחמה, עם כל האשראי שניתן לביבי במלחמה הזאת, הכל חזר בדיוק

לנקודת ההתחלה, והרבה יותר גרוע, הרבה מאד מאד מאד מאד מאד מאד.

 

 

 

 

 

 

 

בכנות אפשר לסגור את המדינה.חתול זמני
התאזר בסבלנותאיתן גיל

אלה הן הכנות מתבקשות לפני טרנספר

שמענו נפתלי, יש לך משהו חדש להגיד?הסטורי
אנחנו ברוב הרצועה, מחסלים מחבלים כל הזמן - והם לא מעיזים להגיב.

צבא סוריה ששנים איימו עלינו עם הטילים שלו - הושמד וצה"ל חוצץ ברצועה עבה בין ישובינו לבין שלטון הטרור של בוגרי אלקיידאה.


בלבנון צה"ל פועל כל הזמן, מחסל מחבלים ומשמיד תשתיות שהם בנו שנים.


עדיין לא סיימנו? נכון. באף מלחמה לא באמת סיימנו. אבל כמה עיוור צריך להיות בשביל לטעון שהמצב יותר גרוע?!

אל יתהלל חוגר כמפתחאיתן גיל

כחלק ממדינות הכניעה האמריקאית המוחלטת לאירן בולטת ההתרחקות האמריקאית מישראל.

האירנים מתערבים בריש גלי בתפיסת הבטחון של ישראל, וטראמפ החדש נלחץ לקיר ועונה להם נעשה ונשמע- בסדר הפוך.

קודם בלבנון, ואחר כך במקומות אחרים. הילת.

בקפלן מתמוגגים, ובימין חסרי אונים.

וזה המבחן של ממשלת ישראלהסטורי
רק ממשלת ישראל אחראית ועליה לעמוד בלחץ. אחריותה של ממשלת ישראל לעמוד בהצהרותיה ולתת לחיילינו יד חופשית. כמו שזה היה נכון, עם או בלי ביידן זה גם נכון עם או בלי טראמפ.

ביידן היה שונא ישראל אבל שפוי.איתן גיל

מחליפו הג'ינג'י, במובן מסויים אוהב ישראל, אבל לא שפוי, ולכן הפליק פלאק שלו מסוכן הרבה יותר.

נראה שהוא כבר השלים עם הפסדו הצפוי בשני בתי הקונגרס האמריקאים, ועל כן הוא משתולל.

ביידן לא היה שפוינקדימון
אבל הוא היה צפוי.

לכל צד יתרונות וחסרונות.

ביידן בקדנציה הזאת היה דמנטיהסטורי
ובכלל לא ברור כמה הוא זה שקיבל את ההחלטות. רבים טוענים שהקלינטונים, אובמה וכנופייתם, בכוונה שלחו אותו לתפקיד כדי שיהיה 'קוף' שלהם.
אני חושב ככה, וחושב שהמצב נפלאמשה

ואנחנו עסוקים בלראות שחור. כלומר, יש שחור. הוא קיים שם. אבל הוא כלום ושום דבר לעומת ההישגים.

הגבת לי? זה מה שטענתיהסטורי
כן. הגבתי אליךמשהאחרונה

אני מתעצבן כל פעם מחדש. ישבתי ביום שישי לקרוא את מקור ראשון ונהיה לי ממש כיווץ בלב מכמה שחור הם כותבים על המציאות. ואז עצרתי רגע. עצמתי עיניים. והבנתי שזה פשוט ראיה שחורה בטרוף שלא מחוברת לכל המציאות כולה.

ההבלים של בנט ושלךנקדימון

הם הראיה למעשים דה-פקטו של הממשלה המבורכת הזו. חוות, עשרות יישובים, ביטול חוק הגירוש בצפון יו"ש, תקצובים למפרע על כל מה שצףבנט חסם בתקופתו, וכן הלאה.


תמיד שמח לעזור למבולבלים והזויים.

אין צורך להודות.

זה הבעיה שבמקום...סיעתא דשמייא1אחרונה

... לעשות בגלוי ולבטל את הסכמי אוסלו , ויש לנו בסיס מוצק ממזמן לבטלם, ממשלות הליכוד יוזמות צעדים במחתרת כאילו אנחנו בתקופת חומה ומגדל.

וגם חושבים שאף אחד לא רואה.

"את הערבים צה"ל עצמו לא רוצה לגייס מסיבות מובנות".hamedinai

בוויכוח על גיוס בני מיעוטים, השמאל ומערכת הביטחון נוהגים להסביר: "את הערבים צה"ל עצמו לא רוצה לגייס מסיבות מובנות".

הטיעון הזה, שמגיע מהשמאל עצמו, הוא ההוכחה המדויקת ביותר לסכנה המונחת לפתחנו.


​כשמערכת הביטחון ובג"ץ מסכימים שאין לגייס את האוכלוסייה הזו מכיוון שבזמן מלחמה קיים חשש ממשי לגבי נאמנותם – ואף סיכון מוחשי של היפוך קנים – זוהי הודאה רשמית במורכבות ביטחונית עמוקה. חוסר הוודאות לגבי השאלה "האם הם בעדנו או נגדנו" ברגע האמת, הוא הסיבה שצה"ל מראש מוותר על שירותם, בניגוד מוחלט לציבור החרדי שאותו הצבא דורש ומעוניין לשלב.


​כאן נחשף האיום המרכזי:


​מפלגות השמאל והמרכז שואפות במודע להקים קואליציה ולהישען על אותן מפלגות שמייצגות את הציבור הזה, ובכך להפוך אותן ללשון המאזניים של מדינת ישראל.


​בשורה התחתונה:

להצביע למפלגות שמתכננות להפקיד את גורל המדינה, החלטות המלחמה ותקציבי הביטחון בידי גורמים שצה"ל עצמו חושש לתת להם נשק מ"סיבות מובנות" – זו אינה שאלה של ימין ושמאל, אלא סכנה קיומית ברורה לביטחון המדינה.

לצה"ל אין זכות לרצות או לא לרצותהסטוריאחרונה
זה נכון, שכמדינה את האויב הערבי צריך לגרש ולא להעלות על הדעת לתת להם נשק (מעבר למה שהם מבריחים...) והכשרה צבאית.
על זה יש לנו שליטהסביר11

🚩אין לך שליטה על מקבלי החלטות ( אא"כ תצטרף לזהות של פייגלין)

📢📢🛑אבל יש ל אנשי המילואים שליטה על ההחלטות של עצמם 🎯 שצריכות להיות:

לא להסכים להיכנס🐕 לרצועה או ללבנון ,

ולבצע רק ירי מרחוק ומצור של שנתיים ,

🤛עד שכל העכברים יצאו מהמנהרות

מי שיצטרף לזהות, לא ישיג שליטה על 'מקבלי ההחלטות'הסטורי
אלא על אלו ששלושים שנה פועלים בפול גז, על ניוטרל. הרבה רוח ופובלציסטיקה - 0 עגול של עשיה.
ל"זהות" אין שום שליטה על מקבלי ההחלטותshaulreznik

כי פייגלין לעולם לא יעבור את אחוז החסימה. ואם יקרה נס, והאיש ייכנס לכנסת, הוא:

 

1. לא יקדם שום דבר משמעותי, כפי שזה היה בתקופת היותו ח"כ מהליכוד.

2. חיש מהר יבין שאין לו שליטה על חברי מפלגתו, כי מנהל הוא לא, אלא הוגה דעות בלבד.

 

שאר ההמלצות שכתבת, נשמעות נאיביות להחריד. רוב החיילים (ובני אדם בכלל) הם קונפורמיים ועושים את מה שהמפקדים אומרים להם לעשות.

שאול,חסר לך הרבה מידעסביר11

א. הוא עובר את אחוז החסימה בסקר של מנו גבע הסוקר של ערוץ 12-13

ב. שווה לך להשקיע חצי שעה באתר זהות ותראה את ההישגים שהוא השיג.

ג. שטייניץ הוא פילוסוף ובכל זאת השיג הישגים משמעותיים כגון הגז ו/או הפצצת הכור בסוריה ב-2007 .

ד. יש עוד הרבה לפרט אבל אין לי זמן

תשובותshaulreznik

א. טעות סטטיסטית


ב. כל המיזמים של פייגלין נחלו כישלון. 'זו ארצנו' לא בלמו את הסכמי אוסלו, 'מנהיגות יהודית' לא הצמיחה מנהיגות, 'מפקד לאומי' לא המריא.


ג. לשטיניץ יש אופי אחר.

מנו גבע הוא לא סוקר של חדשות 13מרדכי

בס"ד


וגם בסקר הזה בוא היה כפסע ולא עבר ממש.

אפשר לשאול ישירות - חוץ מלארגן חסימות כבישים לפניהסטורי
שלושים שנה, מה הוא הצליח בחיים הפוליטיים ציבוריים שלו?!

טרחתי לחפש באתר, לא מוצגים שם שום הישגים ממשייםהסטורי
שלו בעשיה הפוליטית.

מוצג שהוא התריע - זה נכון. זה נכון באותה מידה על בצלאל סמוטריץ' ואורית סטרוק. רק שהם, בניגוד אליו יכולים לספר גם מה הם עשו ולא רק מה הם נאמו.

הישגים שלו לא היו.משה

הישגים של אנשים אחרים (אגב, בעיקר הממשלה הקודמת) שעברו בעקבות דור שלם שהוא חינך והשפעת הספרים שלו - היו גם היו.

לא רק הוא. אבל הוא היה חד מאלו שהביאו לפה לתודעה הציבורית את השוק החופשי.

הבהרתי חזור והבהר, ההתנגדות שלי היא למשה פייגליןהסטוריאחרונה

הפוליטיקאי.


אני בהחלט חושב שכפובלציסט, יש לו חשיבות רבה וטוב שמשמיע קולו בבמות הרעיוניות.

לא שהוא צודק בכל דבר, (לדוגמא: תפיסת יחסי דת-מדינה-חברה שלו, היא תפיסה נוצרית-פרוטסטנטית, גם אם הוא מדביק לדברים ציטוט וחצי מהרמב"ם), אבל בהחלט חשוב שקולו ישמע.

חוק הגיוס, דתי לאומי ומה שביניהםש.א.צ

כתב: הרב של ברוכין

 

יד' סיון התשפ"ו ערש"ק פרשת בהעלותך.

*"והרשיעו הצדיק"*

*"הנני כותב את הדברים הבאים לא משום שיש לי את הכח לכתוב, אלא משום שאין לי את הכח לידום!"*

אינני יכול שלא לזעוק מכאב דם לבבי איך אפשרנו למערכת מושחתת ורקובה לקחת *ציבור שלם, קדוש וטהור, ולהפוך אותו באופן רשמי לציבור של עבריינים, עריקים, שצריכים להמלט מכל שוטר כאילו היו אחרוני העבריינים והמקולקלים בחברתינו?!*

נכון, 

יש לי מחלוקת גדולה עם אחי המכונים חרדים בהבנת תהליכי הגאולה שהננו נתונים בהם,

חלוקים אנחנו ביחסינו לתחיה , למדינה ולמוסדותיה , ובכלל מחלוקת זו גם נמצאת המחלוקת על דבר החובה והזכות לשרת בצבאינו הקדוש,

ההימנעות של רוב אחי החרדים משירות צבאי יסודה בהשקפת עולם שלטעמי שגויה ביסודה,

לא רק מחלוקת יש לי עמהם, גם בקורת קשה, 

תפיסת עולמם גורמת לדעתי לעיוותים במושגי יסוד בסיסיים של עריבות ונשיאה בעול עם חבירו , ואף גורמת לסיבוכים במהלך התפתחות הנפשות שאינם מתאימים לחבוש את ספסלי ביהמ"ד וצרכים "לעבוד בשחור" ולפעמים גם "לחיות בשחור" .....

*אמנם מחלוקת זו הולכת ומתבררת קמעא קמעא , כחלק מכלל מהלך גאולתינו כולה,*

*מהלך ההתקרבות של הציבור החרדי והמדינה הינו מהלך אלוקי, פלאי , איטי, עמוק ויסודי , אבל הוא מהלך איתן ומעורר השראה ושמחה לכל רואה,

*באמת רק עיוור, או מי שמסיר עיניו במכוון אינו רואה אותו .*

*לולי ה"עליהום" שמתרחש כנגדו מטעמים פוליטיים בזויים כבר היינו נמצאים במקום מתקדם בהרבה , אבל לכל עת....*

צריך לידע כי ה"חרדים" הינם אחד הכוחות החשובים "המתאבקים במחנינו" ( ראו בדברי מרן הרב זצ"ל באורות התחיה סעיף יח') *ותפקיד גדול מוטל על "כח ציבורי " זה במהלך מסע הגאולה הגדול האלוקי והפלאי הזה שהחילונו בו בע"ה.*

אמנם עיקר מכאובי הוא על כך שאפשרנו שיהפכו "כח ציבורי", טהור וקדוש כזה, 

המחנך את בניו על אדני התורה ויראת ה' הטהורה,

המתהלך ע"פ מסילת ישרים (כפי שמבינה)

*וסובב כולו סביב שולחנינו הערוך, הקדוש והטהור,*

*איך אפשרנו*  

*שברגל גסה , מתוחכמת , מרושעת וגיבורה להרע עד אימה,*

*יהפכו את בני הציבור הזה לחבורת עריקים עבריינים משוללי זכויות יסוד במדינה ה"דמוקראטית" שלנו בה מערכת המשפט מתיימרת להגן על המיעוט הנדרס,*

*וכי יש לנו מיעוט בחברה הישראלית שזכויותיו נרמסות יותר ממיעוט זה?!*

כעת אינו ראוי הוא לסייוע במעונות, לדירה בהנחה,

 לסעיף 46 ,

וכבר היה מי שהציע שתשלל ממנו זכות הבחירה ...

וכעת הגדילו לעשות צבועים מערכת המשפט הללו והביאו את בני הציבור הזה למצב נורא בו צריכים הם להסתובב ברחוב בפחד ולהסתתר מכל שוטר כאילו היו עבריינים נמלטים?!

אפילו את זכות ההגנה החברתית הזו שאמורה המשטרה לספק לאזרחיה שללו מהם.

ראשי ישיבות צרכים להזהיר את תלמידיהם לבל יחשפו בדרכם הביתה לכוחות הבטחון ולבל ימשכו תשומת לב.

היתכן הדבר?!

יש בי את אותה התחושה מהימים של קודם ההתנתקות בהם הבטיחו לנו , בני הציונות הדתית, שירדפו אותנו עד חורמה,

ולשאלתינו - האם חושבים אתם שהחברה בישראל תאפשר לכם לעשות לנו עוול כזה ולגרש ציבור שלם קדוש טהור וערכי מביתו על לא עוול בכפו?

ענו לנו אדריכלי הגירוש את התשובה הזו הנוראה-

"יש לנו שנתיים ימים להפוך אתכם לחלאת החברה הישראלית ולגרועים שבאזרחיה".

"נהפוך אתכם לחברה שראויה לכל אסון שיושת עליה",

חוינו על בשרינו שנתיים של הכפשה גנאי עלבון ורדיפה.

ואז באה מכת הגירוש הנוראה.

והנה כעת שוב מערכת משומנת, מרושעת , מלאת כח שררה , ושלטון על דעת הקהל לוקחת בימים אלו ציבור שלם ומשחירה את פניו,

אבל הפעם הכל גם מעוגן בחוקים אנטישמיים שאין כדוגמתה בשום חברה אנושית מתוקנת!

באמת גם אנו כציבור רדופים גם בימים אלו בעיקר במערכה הציבורית ע"י אותם גורמים, ובאותם דרכים נילוזות,

*וממילא בני גורל אחד כולנו, מעבר לעריבות ולאהבת האחים שבינינו.*

*אולי גם טועים אלו מקפלן נמנים על כח אחר מ"הכוחות המתאבקים במחנינו" יחשבו, והרבה יש לעניין בזה,*

*אבל התנהלותם הדורסנית של נציגיהם במערכת המשפט שברה את כללי המשחק!*

ברדיפתם העיוורת והמרושעת את אחינו החרדים מוכיחים הם ששוב אין הם חלק בבניין שיעור הקומה השלם והרבגוני שלנו!

אין לרודפים אלו חלק במסע המחנות ההטרוגני שלנו!

גם אם נלמד עליהם זכות שנלחמים הם כחיה פצועה שאינה יודעת רחם בהרגישם ששלטונם הטוטלוטארי נלקח מהם , ומאבדים הן את המדינה הציונית החילונית בעלת האופי הכפרני שהקימו , 

גם אם לא יכולים הם לשאת את גלי התשובה הפרטיים והציבוריים שסוערים בים חיי התחיה שלנו,

אבל גם אחרי לימוד הזכות הזה עדיין יש להוקיע את הרודפים הללו ולהציל את העשוקים מידיהם,

אנו בני הציונות הדתית סבלנו אז, ערב ההתנתקות מרדיפה תקשורתית, וסובלין גם היום ,

 אבל הרדיפה שנרדפים אחינו החרדים הינה תהומית פוגעת כואבת ומאיימת בהרבה,

על הרדיפה הזו צריך לצאת להפגנות, לזעוק ולהתריע!

את המערכת המפלצתית האימתנית המרושעת הזו צריך להוקיע, לשנות עד היסוד ולשרש אחריה!

*הנני קורא לכם , אחי בני הציונות הדתית,*

*אל נא נלך שולל, אל נא ניפול למלכודת הזו,*

*לרדיפה הפוליטית הזו,*

*לשנאה התהומית הזו,*

גם אם אחינו החרדים עצמם נופלים לבור שכרו להם שונאים אלו, ומפיהם נשמעים דברים שאינם יכולים להעלות על לב ולהזכר במכתב, 

סוף סוף חובה עלינו שלא להיגרר לרדיפה משולחת הרסן הזו כלפי אחינו החרדים .

 צריך לזכור ולהזכיר - אין לרדיפה זו שום קשר למחלוקתינו האידיאולוגית והערכית תורנית עמהם.

*נשוב אל ברית הקודש של אוהבי התורה והאמונה כולנו,*

 *אל אחוות הנשיאה בעול תקוות הגאולה השלימה, גם אם חלוקים אנחנו בדרך הופעתה,*

נשוב אל מחלוקת הדיעות הטהורה כפי דרכה של תורה,

אבל הגיע הזמן לאמר די למשטמה ולרדיפה הזו הנוראה.

הנני תפילה שרועה ישראל ישוב יקבצינו

באהבה נאמנה,

וישלים את מהלכי גאולתינו מהירה,

ומחבלי משיח אלו הנוראים ננצל לרווחה,

ושוב ינוסו יגון ואנחה

מ. י. הילביץ

 

נראה לי מאמר חשוב וקריטי להבנת המצבש.א.צאחרונה
יש למישהו מהפורום מילה טובה על גדי אינקוט או….סיעתא דשמייא1
…שגם הוא שמאלן, בוגד, קפלניסט, לא ראוי.
שונא העם והארץ, אני רואה שביקרת בפורם, אז אוליהסטורי
סוף סוף נשמע ממך, מה עמדתך לגבי העדפת חיי הסביבה התומכת של נסראלה על חיי עם ישראל?

@סיעתא דשמייא1

הכל ברור ,רק לא קולטים שזה צריך להתבטא בקלפיסביר11
יש כאן מדינה בתוך מדינה ששום פוליטיקאי לא יעקורshaulreznikאחרונה

מדינת השמאל והפקידים שכפופים לו. כפי שראינו במקרה של "ממשלת ימין על מלא", לא מספיק להיות פוליטיקאי נבחר. את ההחלטות שלו השמאל מסנדל בקלות, וזה יקרה אפילו אם פייגלין או מישהו אחר יקבל 120 מקומות בכנסת. ישראל צריכה דיקטטור אמיתי שלא מפחד מאף אחד, אלא כולם מפחדים ממנו, בין פינושה ללי קואן יו. זה לא מצע, זה אופי מולד. פחות מזה לא יעזור. 

אם ה' לא יבנה בית... אם ה' לא ישמר עיר...hamedinai
"אִם ה' לֹא יִבְנֶה בַיִת שָׁוְא עָמְלוּ בוֹנָיו בּוֹ, אִם ה' לֹא יִשְׁמׇר עִיר שָׁוְא שָׁקַד שׁוֹמֵר." (תהילים קכז, א)

​אי אפשר להתעלם מהקשר הישיר שבין פגיעה בעולם התורה והרוח לבין המשברים הביטחוניים והמדיניים שפוקדים אותנו. המציאות מוכיחה שוב ושוב שכאשר ישנה פגיעה בלומדי התורה או בקודשי ישראל, ההגנה עלינו מתערערת:


​* התפנית בעמדת ארה"ב: השינוי המפתיע והמדאיג במדיניותו של נשיא ארצות הברית כלפינו, החל בדיוק בנקודת הזמן שבה החל מסע רדיפה והסתה קשה נגד אחינו החרדים ולומדי התורה.


​* אסון שבעה באוקטובר: הטבח הנורא בעיצומו של חג שמחת תורה הגיע בדיוק שבועיים לאחר המראות הקשים של רדיפת המתפללים והפרעת התפילות ביום הכיפורים בתל אביב ובערים נוספות.


​* חורבן גוש קטיף (ההתנתקות): התפנית הקיצונית והפתאומית בעמדתו של אריאל שרון, שהובילה לתוכנית ההתנתקות, התרחשה מיד לאחר גזירות רווחה ופגיעה קשה בילדים ובמשפחות מהמגזר החרדי בתקופת ממשלתו.


​ההיסטוריה הקרובה מראה לנו פעם אחר פעם: כשאנו פוגעים ביסודות הרוחניים ובאחדות שבין חלקי העם – השמירה האלוקית עלינו נפגעת.

נכוןבחור עצוב
אבל שכחת את החצי השני של המשפט. 
"שוא שקד שומר" - סימן שצריך שומרחתול זמני

"לא בגבורת הסוס יחפץ" - סימן שצריך סוסים גיבורים

"אל תבטחו בנדיבים" - סימן שצריך אנשים גיבורים

"לא בשוקי האיש ירצה" - סימן שצריך כח בשוקיים

 

............

ההשוואות שלך לא נכונותבחור עצוב
נכון. אתה צודק.חתול זמני

סתם, לפי מה?

אני מכיר את הפירוש הזה אבל:

 

– הוא אינו עולה בקנה אחד עם פשט הפסוק

– בוודאי שלא פשט הפרק

– אינו מסתדר עם כל שאר המסרים בתהילים / נביאים

– נגד הירושלמי במסכת חגיגה של "נטורי קרתא"

– די והותר פירושים נגדיים לכך

 

=> אין צורך לומר את המובן מאליו שיש צורך בהשתדלות האדם כבכל מקום שאין סומכים על הנס זאת אמירה פשוטה עד־כדי מיותרת.

 

=> הפירוש של אם ה' שמר עיר אז יפה שמר השומר אינו מסקנת הפסוק כי לא על זה הפסוק מדבר. זה פשוט הסבר שמיישב את הצורך בהשתדלות עם הפסוק. אין שום דרך להבין בפשט הפסוק הזה שהכוונה היא שיש צורך בשומר מבלי לעוות את הפשט ואת ההקשר שלו.

 

"והחל המשורר להזכיר כי הכל ביד השם ולא כפי מחשבות אדם ולא כפי שיפצר במעשיו יתחזק ככל כחו." [אבן עזרא]

 

"אמ' דרך עצה ומוסר לבני אדם שבעת השתדלותם בקנינם אע"פ שההשתדלות טוב מ"מ לא ישים בטחונו בהשתדלותו ולא יחשוב בהשיגו חפצו כי יד השתדלותו עמדה לו אבל הכל מאת האל ית' והוא העירו בהשתדלות והוא הביאו להשיג חפצו וכבר הזהיר זה בתורה באמרו ואמרת בלבבך כחי ועוצם ידי עשה לי את החיל הזה וידעת כי ה' אלקיך הוא הנותן לך כח לעשות חיל (דברים ח יז ויח) ואמ' על זה דרך כלל אם ה' לא יבנה בית ר"ל אם לא יהא ההשתדלות מצדו ומהשגחתו שוא עמלו בוניו בו ואם ה' לא ישמור עיר בעת המלחמה שוא התמיד הצופה להביט הנה והנה אם יבואו בה האויבים כי אין אזהרתו עושה כלום אם מאתו ית' לא תבא השמירה" [מאירי]

 

שיר המעלות לשלמה, השיר הזה ושאחריו נסמכו בכונה, שבראשון יבאר שהשתדלות האדם אין מועיל כל מאומה רק הכל נעשה ונגמר בעצת ההשגחה העליונה, ובסימן שאח"ז יבאר מתי ההשתדלות מועיל, ואופנים אשר יובילוהו אל המטרה הנכונה - אם לא ה' יבנה בית אם לא ילוה אל הבנין עזר אלוה, אך שוא עמלו בוניו בו, ואין ההשתדלות מועיל מאומה, ולא לבד בהוצאת כלל הדבר אל הפועל, שאין האדם לבדו יכול עליה בעמל בלא עזר ממרום, כי בשמירת הדברים שכבר הם עשוים כמו בשמירת העיר הבנויה, גם בזה אם לא ה' ישמר עיר שוא שקד שומר והשתדלות האדם בשמירתה לא יועיל מאומה - ולא לבד בפעולות כלליות כי גם בפרטים: [מלבי"ם]

 

בקיצור לומד התנ"ך הממוצע לא אמור להגיע לפירוש הזה שמשום־מה מחזיקים ממנו פשט מובן מאליו שאין עליו עוררין.

אין לי כח לקרוא הכלבחור עצוב

כל בן אדם שפתח דף גמרא אחד בחייו יודע שמכלל לאו אתה לומד הן.

לא כתוב "אל תשמור בכלל, רק הקב"ה שומר". הפסוק כתוב בצורה מסויימת, ולא בכדי.

הדוגמאות שהבאת בתגובה הקודמת הן לא של לאו והן, ולא רלוונטיות בשום צורה. 

אם אין לך כח לקרוא הכל, איך אתה לומד גמרא?חתול זמני
כשאתה תהיה גמרא, ראשון או אחרוןבחור עצוב
נדבר. לא מוציא כוחות על חתולים. 
אם היית טורח לקרוא היית רואה שהבאתי ראשוניםחתול זמני

ואחרונים...

 

מה אגיד לך, אחלה גישה לחיים. תיהנה בבועה הקטנה שלך.

בכיףבחור עצוב

רמזתי לפות"ש רמז על דבריו. אם יבין אותו - אחלה. אם לא - גם אחלה.

התשובה הלא קשורה שלך פשוט לא חשובה מספיק בעיני.זה הכל. 

מי פגע בעולם התורה בתקופת שרון?shaulreznikאחרונה
עבר עריכה על ידי shaulreznik בתאריך ח' בתמוז תשפ"ו 10:14

או בתקופת בגין שקבע תקדים מסוכן: אפשר למסור חלקי מולדת בתמורה לפרס נובל.

 

בתורה עצמה, אגב, אין זכר לישיבות הקדושות, לכוללים ולפלפולים אינסופיים שנקראים בשם "לימוד התורה". מה שכן מופיע בתורה, זה קיום מצוות על ידי עם ישראל כולו כערובה לביטחון. במדינת ישראל זה מעולם לא היה, ולכן גורלנו נגזר מראש: הרס, חורבן, גלות נוספת. ועוד לא דיברנו על נרמול העבירות המוזכרות בקטע שמסתיים ב"ולא תקיא הארץ אתכם". תקיא גם תקיא, בלי קשר לזהותו של ראש ממשלה כזה או אחר.

אולי יעניין אותך