מה ההגדרה לחופרת?
איך אפשר לא להיות כזאת? ![]()
לדוגמא, פעם אחת חברה שלי רמזה לי כזה : את החופרת פה.. ושינתה לי בפלאפון שלה "תיקי החופרת"
ואני לא רוצה להיות כזאת!! אני רוצה להיות כזאתי שכיף לדבר איתה בלי הפסקה!
עצוות אנשיים?![]()
מה ההגדרה לחופרת?
איך אפשר לא להיות כזאת? ![]()
לדוגמא, פעם אחת חברה שלי רמזה לי כזה : את החופרת פה.. ושינתה לי בפלאפון שלה "תיקי החופרת"
ואני לא רוצה להיות כזאת!! אני רוצה להיות כזאתי שכיף לדבר איתה בלי הפסקה!
עצוות אנשיים?![]()
"יענה" הוא שם של עוף -- "בת היענה" וגם "יען"
מה שצריך להיות פה זו המלה "אענה" -- כלומר, "אתן תשובה בעתיד"
תהיו בריאים ודברו עברית בארץ הקדש!
"יענה" הוא שם של עוף -- "בת היענה" וגם "יען"
מה שצריך להיות פה זו המלה "אענה" -- כלומר, "אתן תשובה בעתיד"
תהיו בריאים ודברו עברית בארץ
אל תשתני אלא אם כן את חושבת שיש בך משהו שדורש שינוי. לדעתך.
בס"ד
"מי שאומר לך שאת חופרת לא שווה את הדיבורים שלך" [ואתה תסלח לי שאני כל פעם מביאה את זה
].
נשמה, אני לא יודעת מה ההגדרה שלך לחופרת, אבל איך אומרים?
רק מי שחופר מוצא נפט.
אני יודעת שזה משפט שאומרים לא מאוד ברצינות, אבל תחשבי עליו רגע.
מה זה לחפור?
להיכנס לעומק של דברים?
למה זה רע?
אני לא יודעת בת כמה את, ואני לא מכירה את חברות שלך, אבל אני יודעת שלחפור זה לא רע.
אנשים שמוגדרים כחפרנים בימינו הם האנשים הכי עמוקים והכי מעניינים בדרך כלל..
כי הם לא מקבלים הכל כמובן מאליו, הם חוקרים אותו, הם אלה שיגיעו למסקנות הכי נכונות, הם אלה שיגיעו למקומות הכי אמיתיים.
אני לא מדברת על חפרנות שהיא להתחיל לדבר מיליון שנה על כמה קיבלתי גרוע במבחן, זה באמת חפרנות שהיא חסרת תכלית ובשביל להפסיק אותה פשוט צריך לשים לב כמה את מדברת ולראות גם מה משדרת לך הסביבה..
אבל אם זה באמת לדבר על משהו כדי להבין אותו עד הסוף לדעתי את לא צריכה לשנות את זה.
את חושבת שלא כיף לדבר עם אנשים כאלה?
תני לי לחדש לך משהו-
אלה האנשים שתכלס, אם כולנו נהיה אמיתיים עם עצמנו, הכי כיף לדבר איתם.
הם חכמים, יש להם נקודת ראייה בד"כ מפוכחת ואמיתית, הם יודעים להתבונן- להתבונן מלשון בינה, הם גם רואים כמו כל האנשים והם גם יודעים לראות מעבר.
אם למישהי לא כיף לדבר איתך כי את כזאת אז היא עצמה לא בטוח שווה את זה, כמו שאמר לי אותו אחד.
העולם שלנו היום פחות ופחות מעריך עומק, מחשבה, התבוננות.
הוא הרבה יותר רוצה מסרים קצרים וקליטים..
אבל זה לא אומר שאין מקום גם לדברים האלו, יש מקום להם, רק צריך למצוא את החברה המתאימה.
אני יכולה לומר לך שאני הוגדרתי ככה על ידי המון אנשים, עדיין מוגדרת ככה לפעמים..
ולמרבה הפלא מפעם לפעם צצים אנשים שכיף להם לדבר איתי, שאפילו שמחים לעשות את זה..
כשהייתי צעירה פחות היה לי את זה אז מצאתי לי חברות גדולות ממני..
קוראים לזה בוגרת לגילי.
ויש דרכים להסתדר עם זה.
אבל זה נושא כבר לתגובה אחרת 
בקיצור אל תשתני בגלל החברה, נסי להתאים עצמך לחברה בלי לוותר על הייחודיות שלך.
מקווה שעזרתי ומקווה שהצלחתי להעביר את דבריי..
ב"הצלחה יקרה!
ואם את צריכה אני פה תמיד 
בדיוק חשבתי על לפתוח על זה שרשור !
לאחרונה אני מארגן כמה פועולת לשבט ,ולכן יוצא שאני שולח פרטים תזכרות שאלות תודות וכאלה
בשביל לארגן כמה שיותר טוב .
יש כמה חברים שאומרים שאני חופר וזה ,ואני זורם עם זה בסבבה... כי זה בטעם טוב.
אבל יש לי חבר שהוא גם מארגן דברים ,אבל הוא לא מגיב לזה כ"כ יפה,אם זה קינאה או סתם הסכלות אחרת.
בכל מקרה,היום חבר סידר לשבט התנדבות ,ואמר לי להעביר לכולם,חשבתי עם עם עצמי כן או לא ,בסוף החלטי שלא,בעיקר בגלל המקרה עם החבר.
האמת אני יודע שאני קצת חופר-וככה אני ואין לי בעיה עם זה.
השאלה אם אני עובר את הטעם הטוב?
כיצד כדאי להגיב?
האם לכתוב ולשלוח את ההודעה שחבר שלי כתב?
עדיין לוחצים עליי לכתוב.
אשמח לעזרה 
בס"ד
אתה יכול להעביר את ההודעה שהחבר שלח, אם זה דברים טכניים..
אני יכולה להגיד לך שאני אחראית על מחוז צפון בארגון מסוים וכשאני שולחת הודעות לחברי המחוז אני נהנית לכתוב להם באורך הגלות כי אני לא אוהבת לכתוב רק טכני..
והם זורמים עם זה 
[תעידו בבקשה
].
תראה לפי הלך הרוח..
אם באמת אתה רואה שלאנשים אין כוח לקרוא אז תשתדל לקצר..
אני אישית אוהבת לקבל הודעות שכתובות יפה ולא רק טכניות 
Look Smileביטאת את עצמך בצורה פשוט מהממת, באמת. 

הלוואי עלי.
אשרייך!
אה.. ו.. מסכימה עם כל מילה.

בס"ד
מאיפה רצית להביא אותו? 
[לא שלי אבל זה מישהו אמר לי אישית, הוא לא הביא את זה משום מקום...]

ענבלאחרונה
חפרנית גאה=)כמו שכבר אמרו חפרנות היא עומק...
לי תמיד אמרו שאני חפרנית וכו'.. אז זרמתי עם זה ותראי מה הניק שלי
עם הזמן למדתי לשים לב מתי זה חפרנות טובה(שמגיעה לעומק)
ומתי זה סתם לחפור שעות על אותו דבר...
זה אומר שהוא מדבר דברים שהם משעממים או לא מעניינים ולמי יש כח להקשיב לחפירות..
ואם זה חבר טוב אז סבבה אפשר לשתוק כי זה חבר טוב ותמיד זה יעניין אכשיהו אבל אם זה
גם לא חבר טוב וסתם מישו שמדבר ולא מפסיק ואותך זה לא מעניין אז זה חופר.......
היא צודקת (ויכול להיות שלא) לא לכל האנשים יש כוח לחפירות (ובפרט ארכיאולוגיות
"חופר" - הכוונה עושה חור בשכל.... לי היתה חברה שהתקשרה כל יום ב -22:00 בדיוק וחפרה ואני נרדמתי מלא פעמים....
יכול להיות שהיא עשתה צחוק?! אבל בכל אופן פעם בשבוע זה נורמלי... אבל כל יום יותר מ - ? פעמים זה מוגזם לדעתי!
לא אמרתי יש אנשים שישמחו לדבר יותר מ 20 פעעמים ביום אבל יש אנשים שלא![]()
בהצלחה יקרה!!!!!!!!!!!!! (ותשדלי לחפור פה ולא שם...)
לזו שרוצה שיהיה"כיף" לדבר איתה!
יש לי עצה בשבילך
חחכמינו אמרו -"הרחק משכן רע ואל תתחבר לרשע"
אמירות כמו תיקי החופרת נינם היתעללות והונאת דברים- האים אלו חברים?
ועים חברים כאלו מי צריך....
אני מציא לך משפט שטוב שיהיה לך בשליפה לכול מי שמרגישה איזו חפירה...
מי שחופר מוצא זהב!
אנכנו בתקופה שמיכרות זהב רבים מחכים להיתגלות- רק שחסר לנו כמה חופרות!
רוצה להיצטרף לחפיר?
בברכה
אישה שמבינה לליבך
ומעריכה את פניתך לקבל עצה.
לחפור זה לדבר יותר מדי. פשוט נגיד לדוגמא אממ. דיברת עם בנאדם שעתיים. סיימתם לדבר ואחרי שעה אתם מתקשרים אליו שוב..
לי אומרים גם אבל ממש ממש לא איכפת לי אני יודעת שאני לא חופרת ואני לא מיחסת לכך חשיבות
ולפעמים מדמיינת שזו מחמאה כלשהיא....![]()
![]()
כשהבת שלי שאלה אותי מה זה "חופרת" ואמרה לי שמישהיא כינתה אותה כך, הסברתי לה שהמשמעות היא שהצד השני לא מעוניין מסיבות שונות לשמוע מה יש לה לומר, אם בגלל שזה עמוק מידיי לשומע, לא מעניין אותו מסיבות שונות או שמדובר בתוכן שחוזר על עצמו.
הסברתי לה שאנו חיים בדור רדוד מאוד, עולם המיסרונים המהירים והפייסבוק גורמים לחוסר הקשבה כללי ואדם שמדבר מעט יותר כבר נחשב ל"חופר".
הסברתי גם שילדה שחושבת שהיא "חופרת" לא ראויה לחברות שלה כיוון שזהו ביטוי של חוסר כבוד לאחר, זילזול בדובר וחוסר הכלה של הדובר.
בעיניי "חופר" היא מילת גנאי והיא כלולה במסגרת המילים שלא אומרים אצלנו בבית.
אדם שאוהב אותך יספוג גם את ה"חפירות" שלך, כי ככה בונים קשר.
אדם שלא מסוגל להכיל דיבורים כאלו יגלה בהלוויה שלו שכל החברים מהפייסבוק לא יכלו להגיע...
עלי והצליחי!
שמרי על עצמך.

מזתומרת הסוג השני של החפירות^^ אפשר יותר פירוט?
לומר לחברה שוב,ושוב,ושוב,ושוב ושוב ושוב ושוב על אותו דבר. נגיד כמה כיף היה אתמול בפעולה, או לספר לה 1001 פעמים על הנופש שיהיה בצפון, או כמה מדהים היה לך בטיול השנתי.
ברור שמותר לשתף, וזה סבבה, אבל צריך לדעת מתי להפסיק
להיזהר מהם כמו מאש.
הרי כל החינוך זה הכול תעמולה. גם כשמלמדים תינוק ללכת, לנהוג בנימוס, אפיל לשבת בשירותים, הכול בא דרך תעמולה.
יש איזושהי חפרפרת שהחדירו איכשהו בקרב הנוער את המילה "לחפור", ועל כל דבר שמבוגר אחראי אומר לנער או נערה מה נכון ומה לא נכון, לענות לו בחוצפה "תפסיק לחפור לי בראש", "אתה חופר".
אני מכיר נער שמאז גיל 12 מישהו הכניס לו לראש את המילה "לחפור", בסוף הוא התחבר עם עוד ילדים לא מחונכים, בגיל 16-17 הם פרקו לגמרי את כל עול תרבות האנושית, והדברים הגיעו עד כדי כך שהם גם התחילו לגנוב כסף ותכשיטים אצל ההורים שלהם, עד שהיו צריכים התערבות משטרתית.
הכול התחיל מהמילה "לחפור".
**
הרמב"ם בהלכות תשובה כותב שאחד מהדברים שמונעים את התשובה זה מי ששונא תוכחה (במילים של היום: שונא שחופרים לו), וזה לשון הרמב"ם:
http://www.mechon-mamre.org/i/1504.htm
והשונא את התוכחות--שהרי לא הניח לו דרך תשובה, שהתוכחה גורמת לתשובה, שבזמן שמודיעין לו לאדם חטאיו ומכלימין אותו, חוזר בתשובה כמו שכתוב בתורה: "זכור, אל תשכח" (דברים ט,ז), "ממרים הייתם" (שם; דברים ט,כד; דברים לא,כז), "ולא נתן ה' לכם לב לדעת" (דברים כט,ג), "עם נבל, ולא חכם" (דברים לב,ו). וכן ישעיהו הוכיח את ישראל ואמר "הוי גוי חוטא" (ישעיהו א,ד), "ידע שור קונהו" (ישעיהו א,ג), "מדעתי, כי קשה אתה" (ישעיהו מח,ד); וכן ציווהו האל להוכיח לחטאים, שנאמר "קרא בגרון אל תחשוך" (ישעיהו נח,א). וכן כל הנביאים הוכיחו לישראל, עד שחזרו בתשובה. לפיכך צריך להעמיד בכל קהל וקהל מישראל חכם גדול וזקן וירא שמיים מנעוריו ואהוב להם, שיהא מוכיח לרבים ומחזירן בתשובה. וזה ששונא את התוכחות, אינו בא למוכיח ולא שומע דבריו; לפיכך יעמוד בחטאותיו, שהן בעיניו טובים.
מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות.
הסיפור באורך 38 עמודים.
פרטים על הספר:
השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל.
תקציר:
ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.
אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.
עד להימור הגדול מכולם.
מעניין אתכם?
כתבו לי ואשלח לכם את המסמך:
יהודית אורנשטיין -
0553075722
yehuditorens@gmail.com
אף אחד לא רוצה פה לקרוא את מה שאת מציעה. אין לזה היענות.
אין כמעט אנשים חדשים שמצטרפים לפורומים אז מה שאת עושה זה פשוט לטמטם לנו את המוח.
אולי די כבר?!
מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות.
הסיפור באורך 38 עמודים.
פרטים על הסיפור:
השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל.
תקציר:
ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.
אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.
עד להימור הגדול מכולם.
מעניין אתכם?
כתבו לי ואשלח לכם את המסמך:
יהודית אורנשטיין -
0553075722
yehuditorens@gmail.com
האם אתם חושבים שכל הנערים של הציבור הדתי לאומי מכוון ליחדות עילית או גם למקומות רגילים אחרים ?
בדיוק כמו בחיים האזרחיים
הציבור הדתי לאומי לא מתרכז בגבולות גזרה צרים - אלא נמצא בכל מגוון החיילות והתפקידים, קרביים, תומכי לחימה, ג'ובניקים, אנשי מחשוב, כלכלה, הנדסה, המון עתודאים שמתפזרים בכל יחידות הצבא עם סיום התואר בכל מגוון התפקידים הפתוחים בעתודה האקדמאית.
ובהמשך בחיים האזרחיים- בכל ענפי המשק, הכלכלה, התעשייה, האקדמיה, חקלאות, מסחר
אבל בוודאי שיש הרבה הכוונה בציבור הדתי לאומי לצאת דווקא לתפקידים משמועתיים ומובילים בכל מקום ובפרט בצבא
ב"ה אנחנו זוכים להקים ארגון שיעודד את כולנו ביחד לצאת להפצות, להתחבר לצמא הגדול שיש בעם ישראל להתחבר לאבינו שבשמיים.
הארגון הוקם אחרי שבסוכות האחרון היה אירוע גדול בתל אביב - 'טולולולב - נוטלים לולב בתל אביב' שהשתתפו בו למעלה ממאתים בחורי ישיבות מישיבות שונות, ולמעלה מ-10,000!! יהודים זכו ליטול לולב.
בעז"ה ביום חמישי הקרוב יהיה אירוע השקה בהתוועדות 'צמאה' של הישיבות גבוהות __מגיעים ומתחברים דפוס .pdf
יצא עלון יפה, עלון (6).pdf מוזמנים לראות.
כמו כן יש אתר נחמד מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות
אשמח לתגובות....
אחד הפעילים זיהה אדם שהניח תפילין בשבוע שעבר והציע לו להניח שוב. להפתעתו, האיש ענה: "לא". כשנשאל מדוע, הוא הסביר בחיוך: "בפעם הקודמת שהנחתי אצלכם, הרגשתי התעוררות כל כך גדולה, שלא רק שקיבלתי על עצמי להניח בכל יום – אלא שכבר הזמנתי דוכן תפילין קבוע למספרה שלי!"
הופכים את העולם!
מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות
לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)
מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון
על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.
אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.
אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411
תודה
לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)
מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון
על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.
אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.
אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411
תודה
מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות.
הסיפור באורך 38 עמודים.
פרטים על הסיפור:
השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל.
תקציר:
ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.
אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.
עד להימור הגדול מכולם.
סתם אני לא אבל משעמם פה רצח!!!!!!!!
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!