בוקר טוב!ארץ ישראל
אשמח אם מישהו יוכל להסביר לי מה הבעיה שאישה תשיר מול גברים??
למה זה אסור? ולמה ה' נתן את המתנה הזאת לנשים אם הן לא יכולות להשתמש בה?
תודה!
תשובההמצב חסה

כתוב בגמרא "קול באישה ערווה", ולכן אסור לשמוע קול אישה שרה.

המתנה נועדה לאישה כדי שתשתבח בעיני בעלה.

אני חושבת שהשואלת התכוונה למה כתבו את זה מלכתחילהמגדלור באפלה

כי אם כתבו זה אומר שחכמים הגיעו למסקנה שיש בזה בעיית צניעות, והיא שואלת בעצם מאיפה המסקנה הזו הגיעה, מאילו סיבות ונסיבות.

זה תורה שבעל פה, הלכה למשה מסיני.המצב חסה
מי אמר שזו הלכה למשה מסיני?אני77

אולי זה דרשה או גזירה?

את האמת, אני אברר את זה יותר לעומק.המצב חסה
המקור הוא מהגמרא, משם זה מהקבלה (-נביאים)המצב חסה

נאמר בבבלי:

אמר שמואל: קול באשה ערוה, שנאמר‏‏ "כי קולך ערב ומראך נאוה".

ובירושלמי:

שמואל אמר: קול באשה ערוה, מה טעם? "והיה מקול זנותה ותחנף הארץ".

 

והרמב"ם פסק ככה להלכה:

 

הלכות איסורי ביאה פרק כ"א:

א כל הבא על ערווה מן העריות דרך אברים, או שחיבק ונישק דרך תאווה ונהנה בקירוב בשר--הרי זה לוקה מן התורה:  שנאמר "לבלתי עשות מחוקות התועבות" (ויקרא י"ח ל); ונאמר "לא תקרבו לגלות ערווה" (ויקרא י"ח ו), כלומר לא תקרבו לדברים המביאין לידי גילוי ערווה.

ב והעושה דבר מחוקות אלו, הרי הוא חשוד על העריות ואסור לאדם לקרוץ בידיו וברגליו או לרמוז בעיניו, לאחת מן העריות; וכן לשחק עימה, או להקל ראש.  ואפילו להריח בשמים שעליה, או להביט ביופייה--אסור; ומכין המתכוון לדבר זה, מכת מרדות.  והמסתכל אפילו באצבע קטנה של אישה, ונתכוון ליהנות--כמי שנסתכל במקום התורף; ואפילו לשמוע קול הערווה, או לראות שיערה--אסור.

תשובהיהודי!!

למה לא יכולות להשתמש בה?

היא יכולה לשיר לנשים אחרות/ לבעלה.

שולחן ערוך מפורש. בהצלחה.שושנת העמקים
אני יודעת מה כתוב..ארץ ישראל
אבל למה זה נכתב?
ולמה אסור לנו להשתמש בקול שלנו כדי לשמח אחרים ולקדש את שמו בעולם?
אני יודעת שזה נשמע קצת מוזר שאני רוצה לקדש את שמו בעולם דרך דבר שהוא אמר שאסור לעשות אבל אני מרגישה שיש לי כ"כ הרבה מה לתת דרך השירה שלי ואין לי איך לעשות את זה.. וזה מתסכל!!
וחוץ מזהארץ ישראל
האיסור של לשמוע קול אישה הוא על הגבר!
אז למה אני צריכה להענש??
שהוא ישמור על עצמו!!
ראשית, לפני עור לא תתן מכשול.אני77

שנית, (ולא שייך להגיד שהם לא עיורים, כי האיסור הוא על כל נתינת מכשול).

צניעות זה דבר שדורש זהירות משני הצדדים. כמו שלא הולכים ערומים ברחוב.

 

 

כתוב "קול באישה ערווה" לא כתוב "לא ישמע קול אישה".המצב חסה

האיסור של האישה הוא לשיר בפני איש, אין איסור לאיש לשמוע קול של אישה שרה, 

אבל בהחלט אסור לו להנות ממנו. (ואי אפשר לשמוע קול של אישה שרה ולא להנות ממנו.)

ולכן בהחלט אסור לשמוע שירת נשים.

דווקא נראה לי הפוךיהודי!!
פרט ונמקהמצב חסה
בגלל ..יהודי!!
תרשה לי לתמוה על הסוגריים שלך?ותן טל

אי אפשר לשמוע קול של אישה שרה ולא להינות ממנו? ואם היא שרה ממש מכוער ומזייפת והיא צרודה - אבל זאת אישה, והיא שרה - זה אומר שאני בטוח אהנה מהקול שלה?

 

זה נכון שבגדול קול של אישה נעים יותר משל גברים, באופן ממוצע - אבל ממש לא אומר שאני אהנה מכל קול של אישה שאני אשמע, גם לא בתת מודע.

 

ובכל זאת אסור לשמוע קול באישה - כי ככה נקבע בהלכה. גם אם אתה לא נהנה ממנו לדעתך.

 

ובהחלט שיש איסור לאיש לשמוע קול אישה. זה כמו שתגיד "אין איסור לאיש להסתכל על אישה שהשוק שלה מגולה" - כאשר בפירוש "שוק באישה ערווה" - זה מצווה שמוטלת על הגבר לא להביט באישה, והאישה היא צריכה לא להפיל את הגבר גם אם הוא רוצה בכך, אם מדין"לפני עיוור" ואם מדין "ואהבת לרעך" - אבל לחלוטין המצווה בהלכות צניעות היא לכל הפחות ג-ם על הגבר.

 

 

איך הגעת למסקנה המוזרה הזאת?די"מ
כי גבר לא יכול לראות אישה שרה ברחוב ולתת לה כאפה.המצב חסה

זה חיוב כלפי האישה.

(ברור שאיש צריך לעשות כל מה שהוא יכול כדי למנוע את זה, אבל עדיין זה לא החיוב עליו.)

(וזה שיש איסור לשמוע הוא גם כלפי האיש אבל גבר שרואה אישה ככה בחרוב לא עבר על איסור אלא היא עברה)

גבר יכול לראות אישה לא לבושה ברחוב ולתת לה כאפה?ותן טל

לא נראה לי. זה לא העניין בכלל. מי שאי אפשר לתת לו כאפה, זה אומר שהחיוב הוא עליו? איתמהה.

 

בכל מקרה - גבר ששומע אישה שרה כשהוא לא מתכוון לשמוע הבכוונה, וגם משתדל לא להינות - בוודאי שלא עבר עבירה, בדיוק כמו אותו גבר שהלך ברחוב ובלי כוונה ראה מראה אסור והסיט את מבטו ממנו מייד - על הראייה הראשונה שהייתה בלי כוונה, ובתנאי שזה לא במקום שכל כולו תכליתו למראות כאלו (נגיד, חוף ים) שמשם צריך להתרחק מראש, ועצם ההגעה לשם היא בעייתית בפני עצמה  - על ראייה כזאת הוא לא ייענש ולא תיחשב לו כעבירה אלא כ"מתעסק" אם מדמים את זה להלכות שבת.

 

יש הבדל מהותי בין הלכות צניעות בבגדים להלכות צניעות בקול האישה - האישה עצמה כדי לא להכשיל את הגברים צריכה להקפיד לא לשיר במקום שיש בו גברים בדרך כלל, אבל זה לא אומר שאין חיוב על האיש עצמו לא להקשיב בכוונה.

אבל את יכולה לשיר לנשיםבת 500
חז"ל העריכו שזה דבר שנוגע בנקודות מספיק רגישותאני77

של האדם כדי להחשב אביזרייהו דעריות.

 

לגבי השאלה השניה, מי אמר שכל דבר שאת יכולה לעשות הוא כישרון שניתן לך מהקב"ה על מנת להשתמש בו? האם היכולת לעמוד על הראש נתנה לך במתנה כדי תשתמשי בה?

אם את רוצה לעשות דברים טובים, יש הרבה דרכים לעשות את זה, ולא חייבים להשתמש בכלים בעייתים בשביל זה. וגם בקול שלך יש דרכים כשרות להשתמש.

ואם הם גם ככה שומעים שירת נשים?ארץ ישראל
ואם הם גם ככה יסתכלו על דברים לא צנועים?רועי פ


תאמת זה שיא התלוי הרבה פעמים מותר להחמשושית
מה הבעיה שתשירי לפני נשים?ה.ת.


איך אפשר לעשות את זה בלי להתפרסם?ארץ ישראל
וחוץ מזה שנשים פחות מתלהבות מזה..
ולכן הן גם לא באות לדברים כאלה..
וגם יש לי עוד שאלה..ארץ ישראל
עשיתי שאלת רב על פירסום שירים ביוטיוב והוא אמר שמותר לי לפרסם אם אני כותבת שזה לנשים בלבד..
אני לא חולקת על דבריו אבל מעניין אותי לדעת איך אפשר להתר דבר כזה אם יודעים מראש שבנים יסתכלו בזה..
וגם בנים שמכירים אותי..
זה אחת הסיבות שאני עדיין לא העלתי ליוטיוב..
יש הרבה זמרות שעורכות מופעים רק לבנותהנסיך חצוי-הדם
אבל כמעט כל הזמרות האלהארץ ישראל
התחילו עם שירה מול גברים בתור לא דתיות.. חזרו בתשובה ואז עשו הופעות רק לנשים..
המעטות שיצאו להופעות בלי להופיע לפני גברים הן או מסודרות עם אבא זמר או אח זמר או בעל זמר...
למשל אודליה ברלין שיצאה בזכות אבא שלה ואישתו של אהרון רזאל (ברח לי השם שלה) שיצאה בזכות בעלה ועוד כמה שכרגע אני לא זוכרת..
ולי אין מאיפה להתחיל עם זה..
לכן אני מרגישה כ"כ מתוסכלת..
אפשר לארגן מופעי נשים... זה לא בעיה!יהלומית14
עבר עריכה על ידי יהלומית14 בתאריך כ"ח באב תשע"ד 13:38

 

ה' יתברך נתן לך כשרון וקבע לך איך להשתמש בוהנסיך חצוי-הדם
אין מה להרגיש שמגבילים אותך או שאין לך מקום לבטא אותו.
כמו כל כשרון ויכולת אפשר לקחת אותו למקום טוב ולמקומות רעים.
כמו שברור לך שאם הקב"ה היה נותן לך יופי מסנוור הוא לא היה רוצה שתדגמני ביקיני בשלטי חוצות, כי היופי הוא דבר פנימי וצריך להשתמש בו בצורה נכונה, כך גם חז"ל העריכו ששירת אשה הוא כמו היופי שלה דבר פנימי ואישי שראוי שיבוא בצורה צנועה ומבוקרת ולא להנות גברים זרים, שכן הנאה זו היא לא הנאה קלאסית ומנותקת כמו מציור יפה אלא היא אישית ומכוונת לזמרת ולכן נושאת גם אופי מיני על כורחינו....


איך הרב שלי אמר לי פעם אם הבנות היו יודעות איזה ניסיונות אדירים אנחנו עוברים בגללן הם לא היו מתווכחות על הלכות צניעות....
ארץ ישראל- אם את מעלה ליוטיוב בוודאי שאת מעלה ללאה.ת.

שם..

 

וגם. אני חולקת עלייך במה שאמרת שנשים פחות מתלהבות.

יש כיום המון זמרות דתיות ששרות ומחזקות את ציבור הנשים.

באופן אישי אני יכולה להגיד לך שכבר הופעתי מס' פעמים בערבי התעוררות לנשים.

ו..לא. לא התפרסמתי. 

אבל באמצעות המתנה שהקב"ה נתן לי אני יכולה להמשיך להפיץ טוב

זה לא תמיד חייב לבוא עם פרסום.

 

ב"הצלחה. (פה באישי, אם את צריכה )

מה הקטע לעלות ללא שם?ארץ ישראל
איך יכירו אותי?
והרב לא אמר לי שאסור לכתוב שם..
תשאלי את הרב. למה את צריכה שיכירו אותך?ה.ת.


כדי שנשיר מול נשים נראה ליTal.

אני בעד שתשבי עם עצמך ותחשבי:ה.ת.

הקב"ה נתן לי מתנה.

 

האם אני רוצה להשתמש בה מול גברים?, למה?

האם המטרה שלי היא להתפרסם?

האם המטרה שלי היא להשתמש במתנה כדי להגדיל את שם ד'?

 

^^ כמה נק' למחשבה

 

 

 

כדי שנשים יבואו להופעות שלי..ארץ ישראל
הרי זה כל העניין של יוטיוב הוא להתפרסם...
אחרת מה העניין לפרסם ביוטיוב??
אולי יש אתר רק לנשים?בת 500
גם לבנות יש נסיונות אדיריםmehapeset
זה לא תמיד קל להיות צנועה .בכלל לא.
לא מכוון אלייך,אלא לכל מי שהגיב..מקום בעולם

אם אלו הסיבות, מדוע גם קול גבר לא נאסר בפני אישה? הוא לא מספיק יפה? גברים לא מספיק יפים?

א. חד משמעית הוא פחות יפההנסיך חצוי-הדם
ב. וזה העיקר כי בנים משפיעים על בנות בשונה מאיך שבנות משפיעות על בנים....
בת שאינה שומרת על צניעות וזה כולל כל הסייגים שמובאים בשו"ע מסובבת אותנו ומעלה בנו אוטומטית מחשבות מיניות שאנחנו מצווים להזהר מהן, מה של יקרה לבחורה שתראה גבר בבגד ים..
א- תלוי לפי מי.. זה נורא אינדוידואלי..מקום בעולם

ב- יכול להיות שבנות משפיעות יותר,אבל זה לא סותר את זה שלראות גבר בבגד ים לא ישפיע על בנות..

יש המון רבנים שלא מתירים לבנות לראות בנים בבגד ים.

אין מה להשוות...חפרנית גאה=)

אולי צריך להתרגל לצניעות כללית. אבל מה שאני חושבת כשאני רואה בן בבגד ים זה בטוח לא מה שבן יחשוב אם הוא יראה אותי עם בגד ים.

 

א.עיניין של טעם, אני מעדיפה גברים בד"כ.חופשיה לנפשי

ב.אתה לא בת אתה לא יודע מה עובר לבנות בראש כשהן רואות גבר בבגד ים, בדיוק כמו שאני לעולם לא אבין מה עובר לגברים בראש בסיטואציה ההפוכה ולמה זה קורה כי אני לא בנויה כמוהם מהבחינה הזאת.

ולמה מניחים תפילין?די"מ

ולמה אסור להדליק אש בשבת?

כי ה' אמר,זהו.

נכון - בהחלט. ולא רק בגלל זה.נפש חיה.

הנחרצות פה קצת יותר מידי נחרצת.
יש בהחלט מקום לטעמי מנהגים ומצוות.

זה לא תשובה!ארץ ישראל
צריך לברר למה זה ככה!
ולא לעשות כל דבר כמו רובוט!
זה לא לעשות את זה כמו רובוט.די"מ
זה לעשות את זה כי אבא שלנו שאנחנו כל לך אוהבים ושכל כך אוהב אותנו ציווה אותנו לעשות את זה.

או בהסתכלות אחרת כי מי שברא פה את העולם קבע כללים ואנחנו צריכים להקשיב לו.
יכול להיות שיש עניין להבין את טעמי המצוות (אם אני זוכר נכון זה מחלוקת) אך הבסיס זה שה' אמר.
"קול באשה ערווה.." זה דבר ראשון..לפיד בוער!

זה כמו הרבה דברים שלאשה אסור לעשות\ללכת בפני בנים:

*ישלך הגבלות בבגדים

*שירה

וכו'....

 

אז למה נתנו לנו אזה אם...??

אז זהו,שכמו שהמצב חסה אמר-זה נועד לאשה שתשתבח בפני בעלה, ו...

אפשר לשיר מול קהל יעד של בנות זה לא פחות חשוב..או אפילו יותר

אבל אישה יכולה לשיר בפני נשים ו..בת 500

מי צריך את הבנים בערך חצי מהאנשים בעולם הם נשים ואני שרתי במסיבת גמר שלי מזמן מול נשים ואני לא צריכה את הבנים בכלל אני צריכה רק בן אחד להתחתן אתו ולא יותר מזה

כבר אמרו למה אסור וכו'...חפרנית גאה=)

אני רוצה לנסות להאיר.

הקב"ה נתן לך מתנה. מתנה עצומה. מתנה מדהימה.

אבל הוא רצה לדעת שתשתמשי במתנה הזאת הכי טוב שרק אפשר.

אז הוא נתן לך עם זה גם ניסיון גדול.

הוראות הפעלה קשות.

קשה לשמור עליהם.

קשה לבצע אותן.

וזה מה שהופך את המתנה לגדולה יותר.

וטובה יותר.

אז נכון זה קשה.

אם תחליטי לשמור על ההלכה עד הסוף,

את לא תהיי בדה וויס או באקס פקטור,

וגם לא בכוכב הבא.

את לא תתפרסמי בין רגע,

את תצטרכי לעבוד קשה כדי להגיע לפסגה.

את תופיעי רק מול נשים אבל זה ייתן לך עוצמות מיוחדות.

ואת תקבלי שכר עצום בשמיים, על זה שהצלחת לעמוד בניסיון.

כל אחד מאיתנו קיבל שק ניסיונות,

אבל שק שהוא יכול לשאת, אולי קצת כבד וקשה,

אבל אפשרי.

ב"הצלחה לך!!

 

יש לי חברה עם קול מהמם והיא ממש מנצלת את זהאנייייאחרונה

בלי לשיר בפני בנים. היא התקבלה להצגה כזו שנשים בעיר שלנו מארגנות וכל הכסף הולך לצדקה וזה ממש מקצועי והם הופיעו  גם בחו"ל אפילו!!!. קיצור, את יכולה להשתמש במתנה שלך בלי שבנים ישמעו אותך. המון בהצלחה, 

וגם- כדאי לך לפנות ללחברים מקשיבים התשובות שלהם ממש טובות

חיפוש קוראים לסיפור קצר שעומד לצאת לאוראורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 


מעניין אתכם?
כתבו לי ואשלח לכם את המסמך:
יהודית אורנשטיין -
0553075722
yehuditorens@gmail.com


 

הנוער הדתי לאומי לאן הוא הולך בצבא ?אביגיל מלאך

האם אתם חושבים שכל הנערים של הציבור הדתי לאומי מכוון ליחדות עילית או גם למקומות רגילים אחרים ?

הציבור הדתי לאומי - מגיע לכל היחידות והתפקידיםזמירות

בדיוק כמו בחיים האזרחיים

הציבור הדתי לאומי לא מתרכז בגבולות גזרה צרים - אלא נמצא בכל מגוון החיילות והתפקידים, קרביים, תומכי לחימה, ג'ובניקים, אנשי מחשוב, כלכלה, הנדסה, המון עתודאים שמתפזרים בכל יחידות הצבא עם סיום התואר בכל מגוון התפקידים הפתוחים בעתודה האקדמאית.

ובהמשך בחיים האזרחיים- בכל ענפי המשק, הכלכלה, התעשייה, האקדמיה, חקלאות, מסחר 

..יהודי חסידיאחרונה

אבל בוודאי שיש הרבה הכוונה בציבור הדתי לאומי לצאת דווקא לתפקידים משמועתיים ומובילים בכל מקום ובפרט בצבא

הפצות!!יהודי חסידי

ב"ה אנחנו זוכים להקים ארגון שיעודד את כולנו ביחד לצאת להפצות, להתחבר לצמא הגדול שיש בעם ישראל להתחבר לאבינו שבשמיים.

 הארגון הוקם אחרי שבסוכות האחרון היה אירוע גדול בתל אביב - 'טולולולב - נוטלים לולב בתל אביב' שהשתתפו בו למעלה ממאתים בחורי ישיבות מישיבות שונות, ולמעלה מ-10,000!! יהודים זכו ליטול לולב.

 

בעז"ה ביום חמישי הקרוב יהיה אירוע השקה בהתוועדות 'צמאה' של הישיבות גבוהות __מגיעים ומתחברים דפוס .pdf

 

יצא עלון יפה, עלון (6).pdf מוזמנים לראות.

 

 

כמו כן יש אתר נחמד מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

 

אשמח לתגובות....

וואודומיה תהילה
מדהים!
קצת תמונות מהפעילותיהודי חסידי

וקצת תמונות מהאירוע בבניני האומהיהודי חסידי
סיפוריהודי חסידיאחרונה

אחד הפעילים זיהה אדם שהניח תפילין בשבוע שעבר והציע לו להניח שוב. להפתעתו, האיש ענה: "לא". כשנשאל מדוע, הוא הסביר בחיוך: "בפעם הקודמת שהנחתי אצלכם, הרגשתי התעוררות כל כך גדולה, שלא רק שקיבלתי על עצמי להניח בכל יום – אלא שכבר הזמנתי דוכן תפילין קבוע למספרה שלי!"

 

הופכים את העולם!
מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

מחפשים בני נוער לכתבהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

תודה  

כתבה לנוער על שמירת נגיעהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון 

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

 

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

 

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

 

תודה  

חיפוש קוראים לסיפור על נער מתבגר מאחורי מסך הברזלאורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 

אני חדשההרהמורניק

סתם אני לא אבל משעמם פה רצח!!!!!!!!

משתתף בצערךסוורוס סנייפ
תודה רבה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!ההרהמורניקאחרונה

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

שלוםטאטע מלך העולם

יש לי שאלה לכל החברה שהם בתנועת נוער.

 

ב"ה אני מדריכה בסניף בנ"ע עקיבא נפרד בעירי הנחמדת ובמקביל גם בחבב של הסניף המעורב... השאלה היא האם לעזוב את הסניף המעורב?

רוצה להוסיף שאם אני לא ילך לחבב סביר להניח שלא יהיה לי חברה אחרת...

 

תודה מראש לכל העונים ברכת ה' עליכם!

זו אכן שאלה ערכית שמצריכה חשיבהGini

אין תשובה "נכונה" אחת לשאלה הזו, וההחלטה צריכה להתבסס על סדרי העדיפויות, הערכים והצרכים האישיים שלך.


כמדריכה בסניף הנפרד, המחויבות שלך היא לבנות ולהעביר תכנית הדרכה מתאימה לערכים שאת דוגלת בהם. ואף להוות דוגמא אישית לבנות שאת המדריכה שלהן.

האם העיסוק המקביל בחב"ב בסניף המעורב יוצר אצלך קונפליקט פנימי או מסר בעייתי?


האם האופי והרקע הדתי של הבנים המגיעים לסניף המעורב מקשים עליך?

או שיש פעילויות שהאופי שלהם סותר את הערכים שלך?


העובדה שציינת שאם לא תלכי לחב"ב, "סביר להניח שלא יהיה לך חברה אחרת" היא נקודה קריטית. קשרים חברתיים הם דבר בסיסי וחשוב מאוד. אם החב"ב המעורב הוא הדרך היחידה שלך כרגע לשמור על קשרים משמעותיים, עזיבה עלולה לגרום לבדידות ולקושי.

מדוע שלא יהיו לך קשרים חברתיים מחוץ לסניף המעורב? החברות שלך רק שם? אין דרך אחרת לשמר את הקשר עם החברות האלה?  (מפגשים מחוץ לסניף, פעילויות אחרות?)


אולי  לצמצם הגעה לסניף המעורב, לא להפסיק לגמרי? 

אמממטאטע מלך העולם

זהו הבעיה היא שאני חייבת את זה... זה כאילו השחרור שלי מכל הלחץ והבלאגנים של השבוע...

אני לא חושבת שזה סותר...טאטע מלך העולם

הרמה הרוחנית של החברה אצלנו היא די גבוהה ובאמת שלא נראלי זה משפיע... פשוט אני חוששת שזה קצת מוזר...

בד"כ זה כן סותריהודי חסידי

אם הרמה גבוהה מה הבעיה לנסות לעשות הפרדה?

 

לא כי אני מכיר את הנושא מקרוב, סתם נראלי שזה אמור להיות ככה.

אני בעיקר חששתי ממצב של האוירה בסניף המעורבGini
אבל עכשיו שאת מציינת שהרמה הרוחנית של החבר'ה אצלכם די גבוהה - אני לא חושב שאת צריכה להימנע מהחיים החברתיים, עם החברות והחברים שלך. 
אני צרכה להבהיר משהו כנראהטאטע מלך העולם

זה מאוד מורכב כי הרמה הרוחנית שלהם גבוהה יחסית לחברה בעיר שלנו...

אני מדייק קצת יותר, חלקם מגיעים מבתים מסורתיים וחלקם חוזרים בתשובה... אני בכלל מהקצה השני, למי שמכיר אני לומדת באולפנת תפארת שזה אולפנה יחסית דוסית וזה פחות או יותר הכיוון שלי...

 

עכשיו מבינים קצת יותר??

כן...יהודי חסידי

אם כן, המצב יותר מורכב ויש יותר על מה לדון, גם בגלל הצד של הקירוב רחוקים שבעניין, ושזה מחזיק את המתחזקים בתור דתיים, ומראה להם שאפשר להיות שם ולהיות דתיים...

 

חוץ מזה יש על זה לרב שניאור הרבה דיבורים בעניין, היו כאלה שאחרי בירור אישי מלווה ברבנים גדולים (כדוגמת הרב שמואל אליהו), הרב שניאור הסכים להם להשתתף בפעילויות של סניף מעורב, בכל מקרה אם זה מעניין אותך יש יהודי שעוסק בכל ההקלטות של הרב שניאור ע"פ נושאים, כנראה שיהיה לו הקלטה בנושא, מוזמנת לשלוח לו מייל harav.shneor.ketzשטרודל גימייל נקודה קום. את יכולה לבקש ממנו חומרים בנושא, אם זה מעניין אותך. 

וואי תודה!טאטע מלך העולם

אתה יודע על איזה עוד נושאים יש??

ולגבי הקרוב רחוקים...טאטע מלך העולםאחרונה

אני ממש מפחדת שבסוף זה גם ישפיע עליי...

כאילו לכו תדעו מה יקרה, זה יכול חס וחלילה לדרדר...

 

בקיצור מורכב ביותר...

אולי יעניין אותך