אז מי יפקח עליו?
איך נדע שגידולי שביעית לא מגיעים לשלחנות שלנו?
דברים יכולים להשתנות בשבועיים הקרובים לא?!
נהיית חרדי שדואג רק לאנ"ש?
אולי דווקא עדיף שיקנו דברים שאין בהם קדושת שביעית, כי הרי ברור שלא יתנהגו עם הפירות והירקות כמו הדתיים...זה מורכב ומסובך וזה ממש לא יעניין את רובם... אז כן כדאי שיהיו פתרונות הלכתיים נוספים שלא כרוכים בקדושת שביעית, כדי שלפחות אלו שקונים ולא מעניינת אותם העובדה באילו פירות מדובר - עדיין לא יעברו על חילול קדושת שביעית...
מניין תשיג עגבניה בחודש תמוז, למשל - שלא נזרעה בתוך השמיטה? והרי ברור - שגם באוצר בית דין, אסור לך לזרוע בתוך השמיטה - מותר לך רק ללקוט ולעשות עבודות השדה ההכרחיות לשימור המצב הקיים - לא יצירת מצב חדש.
גם באוצר הארץ, כאשר נגמרים כל הירקות שנזרעו לפני השמיטה, וגמרת ללקוט אותם (וכמובן שהם קדושים בקדושת שביעית כיוון שבירקות הולכים בתר לקיטה) - אין להם כבר במלאי מה לספק...ואז צריך שיטות אחרות - או היתר מכירה, או יבול נוכרי, או מהבקעה/מהגולן...
אני חושב עכשיו על חקלאי הגולן איזה נוח להם יחסית מצד אחד, מצד שני גם אם הם רוצים לקיים את מצוות השמיטה לא בדיוק יהיה בזה ערך הלכתי...
כללית בה כאשר אתה חושב על פתרונות הלכתיים אתה לא יכול לחשוב רק על עצמך אלא על כולם.
"נאכל" - אתה תאכל. הרי ברור לך שזה לא שכל המדינה פתאום תעבור לא לאכול כמה חודשים ירקות, כן?
ברור שיאכלו. והרבנות, וההלכה, צריכה לספק להם את הדרך הכשרה הלכתית כדי לעשות זאת, או, נגיד - הדרך הכי פחות רעה (נגיד - להחליט מה עדיף - יבול נכרי מחו"ל, יבול נכרי מארץ ישראל, היתר מכירה, יבול מהבקעה/גולן... - ולבחור בדרך הכי פחות גרועה...).
לגבי מס מיוחד - אתה כבר מדבר על מדינת הלכה, במדינת ישראל זה לא ילך. מה שכן - בהחלט יש תקציבים מיוחדים לשנות השמיטה שחלקם הולך לעזרה כלכלית לחקלאים. אבל זה לא מגיע מ"מיסים מיוחדים על מי שאינו חקלאי".
גבולות הארץ לפחות שיש לנו כיום, ואז הפיתרון לא יהיה ישים...
לנוכח הגירוש מגוש קטיף.בימים ההם בזמן הזה.
שאם יהיה מדינה מתוקנת יעשו "מס שמיטה"
ושתדע שעיקר הבעיה של החקלאי זה לא שאין לו פרנסה לשנה, אלא שהוא שוכר דברים שהוא צריך לשלם עליהם גם בשמיטה (דמי חכירה, טרקטורים וכו') והוא לא יכול להחזיר את זה לשנה, כי אז לא יתנו לו את זה חזרה לאחר השמיטה
כך שיש הוצאות עצומות בלי הכנסות
אני מניח שבמדינה מתוקנת כל המסחר עם חקלאם יהיה אחר, ואוטומאטית הנטל על חקלאים יהיה קטן יותר
(למעשה חקלאי שומר מצוות בימינו מומלץ לו להתעסק עם עצים, ואז בשמיטה הוא עושה אוצר בי"ד, ואז ההפסדים לא גדולים כ"כ)
ייתכן שזה עם השמיטות, יוכל להיות פיתרון שישתמשו בו יותר ויותר, לצורכי הירקות והדגנים - ואילו עצים, כמו שאמרתם, אוצר בית דין - ופירות שישית בכלל לא חייבים בקדושה, ופירות שביעית יהיו חייבים בקדושה רק בשנה שלאחר מכן...
במצע מנותק מקיימים מצות שמיטה, בהיתר מכירה עושים הערמה להיפטר ממנה
לא נראה לי שיש בעיה במצע מנותק של הערמה. מ"ש מצע מנותק של שדה שלם או עציץ אחד? יש חילוק לגבי ההערמה?
אתב יכול לומר שתשתכח תורת שמיטה, וזה חשש שאני יכול להבין, אבל זה לא הערמה
התורה ציוותה שהקרקע תשבות, לא שלא נגדל אוכל
כשהמצע מנותק - הקרקע שבתה, אז מה אם יש לנו אוכל? למי יש בעיה עם זה?
ומה מברכים על גידולי מצע מנותק. על אכילת מצע ?
(לא לברך בורא פרי המצע
אבל כן לברך שהכל)
ולמעשה מה שראיתי זה כן לברך אדמה, כי דרך הפרי הזה לגדול באדמה
ואני ממליץ לקרוא את הספר אחד מאלף, הוא ימחיש לך כמה ברי מזל אנחנו שאנחנו אוכלים אוכל נורמלי
אם זה היה שולי אז לא היתה בעיה אבל כאשר זה נהיה שיטתי וחלק גדול (באחוזים) נעשה בהערמה אז זו בעיה
(לענ"ד הצולעת, לא מחייב)
גם שם אתה מפרנס ערבים בלי למצמץ
רק כשזה מגיע לשמיטה כהלכתה בלי טריקים ובלי שטיקים אתם נזכרים פתאום שאסור לפרנס ערבים... אפשר לחשוב מי בונה את הוילות שלכם ומי מתקן את הרכבים שלכם ומי עובד במפעלים שלכם. אז תשמור שמיטה כהלכתה בלי שטיקים ובלי טריקים - כמו שהשם רוצה - שהאדמה תשבות ממש.\
למי שלא הבין אני נגד כל התחבולות האלו
נ.ב. כתלמיד הרב גינזבורג אני משתדל מאוד (היכן שניתן) לא לקנות תוצרת ערבים או גרמניה
זה בערך כמו שתגיד שיבול נוכרי מחו"ל זה הערמה...
אז לא, כאמור, יש הבדל בין "להתחכם" - בהיתר, עם ההלכה, באדמת ארץ ישראל עצמה, לבין לעשות דבר שלא "מעביד" את האדמה עצמה. כמו מצע מנותק.
אין ספק שהלכתית זה מהודר הרבה הרבה יותר מהיתר מכירה - הבעיה היא רק העלויות המטורפות של זה, והעובדה שלא כל דבר יכול לגדול ככה... (בפרט עצים, כמובן, ובכמויות מסחריות...)
כי הדין הוא בקרקע אבל מצע מנותק זה נשמע מוזר, מה תגיד על מי שסובר שיש לגוי קיניין אבל חושש ל"לא תחונם" ולכן מוכר רק ג' טפים העליונים שבקרקע? לי זה נשמע מופרך, ברור לי שגם אם זה כשר אז זה כשר אבל מסריח ואני לא מבין מה ההבדל בין זה לבין מצע מנותק
בלי קשר לשמיטה
ראשית כל, זה מאוד לא בריא לאכול רק לחם, קטניות ובשר. באשר לקטניות ודגנים [שמהם עושים קמח וממנו עושים לחם] גם אותם מגדלים על האדמה כמו ירקות אחרים. מה שנוגע לבשר, אם מדובר בבקר שגדל בארץ, הרי שהבקר הזה צריך לרעות בשדה שבו מגדלים עשב מתאים לפרות, בקיצור , הפתרון שלך הוא לא פתרון.
אם מדובר בבשר בקר מיובא מחו"ל, בקטניות מיובאות מחו"ל ובלחם מקמח מיובא מחו"ל אז אין הבדל בין האוכל שלך לבין הירקות מיבול נוכרי. כלומר, זה פתרון, אבל פתרון פגום בדיוק כמו הפתרונות האחרים שגם הם פגומים. לכן, לדעתי, כמו שאנחנו יכולים לחיות עם עקיפות אחרות כמו ריבית וכו' אנחנו יכולים לחיות עם היתר מכירה.
ת בארץ
כי לא התקדש עם עולי עזרא ונחמיה, כמו עוד חלקים בארץ...
חייבם במעשרות מספק וכמו כן גם בשמיטה
ראה משנה שביעית ו, א.
של המדינה בגלל המצב הקשה שהיה שם
היום כבר המצב השתנה ואפשר להסתדר באופנים אחרים אז אין ענין לעשות את זה
ואגב זה פתרון רלונטי גם היום באופן מסוים שלא שים בגלל המצב הפוליטי בין דת למדינה
הוא פסק במותו יותר מבחייו
הרב עובדיה יוסף הגיע למעמדו בזכות עצמו ולכן לא היה מחוייב לאף אחד בפסקיו.
הרב יצחק יוסף הגיע לרבנות הראשית בתמיכת החרדים, שלהם יש אינטרסים מסוימים, ולכן כנראה נמצא פסק ששולל היתר מכירה על מנת להסתמך עליו
וד"ל
היתר מכירה, עובר עבירה...יש לו על מי לסמוך.
כפי שהבאתי קישורים בהמשך.
[אמנם, בראש מערכת הכשרות עומד כרגע ככל הידוע לי הרב דוד לאו, והרב יצחק יוסף הוא נשיא בית הדין]
אלעדמצוות השמיטה היא לא לעבוד בקרקע בשנת השמיטה, להפקיר אותה.
אין מצווה מיוחדת לאכול דווקא פירות שביעית, אלא שאם אתה אוכל אותם - יש להם קדושה.
אם כבר קונים היתר מכירה או משהו כזה - אמרתי שעדיף לקנות מגוי שלא בארץ שלא תהיה בעיית לא תחונם.
מאיפה בדיוק הוצאת כאן שאני מזלזל במצות שמיטה?
בס"ד
אלו פירות עם קדושה.
זה שיש בהם קדושה - כי עצם השנה עושה אותם קדושים - אבל איך מזה אתה לוקח שיש מצווה מיוחדת לאכול פירות שביעית? ואם אני לא אוהב פירות בכלל?
אין הרבה מצוות בתורה שנוגעות לאוכל ממש, שהתורה אומרת לך שמצווה לאכול אותו - יש מעט, כמו מצה ומרור, קורבן פסח, וכו' - אבל רוב המצוות, הן - אם אתה אוכל, אז ככה וככה וככה...
ואם אתה אוכל פרי קדוש אז אולי יש מעלה - אבל זה לא הופך את זה למצווה לאכול פירות שביעית.
ואם יש לך מקור הלכתי שטוען אחרת, שיש מצווה מפורשת מהתורה דווקא לאכול פירות שביעית - אשמח שתראה לי...
זה אחת מהמצוות שבתרי"ג שלו (כמו מצות ישוב א"י)
ובביעית אין ענין לברוח מזה.
יש ענין דווקא קצת להתאמץ ולחבב את יבול ארץ ישראל באופן כי מהודר.
אז יהיה פחות מבחר אבל יותר קודשה
לא עדיף כבר שיקנו יבול נוכרי מחו"ל בלי בעיות של קדושה שהם לא יודעים להתמודד איתה? ולא רוצים אפילו..?
הרי זה לא שהם יעברו עבירה אם יאכלו פירות מחו"ל, ולעומת זאת, כן יעברו עבירה אם יאכלו חצי פתוח קדוש בשביעית ואת החצי השני יזרקו לזבל סתם ככה...
אז מה עדיף?
אתה כדתי, כל אחד יעשה לעצמו את החישוב שלו מה הוא חושש או לא.
אבל אי אפשר להגיד שמי שבוחר לאכול יבול נוכרי, "מזלזל במצוות שמיטה" - זה לא הגון כלפיו. ייתכן דווקא להיפך, שהוא דואג לשמיטה ופוחד שלא יצליח הוא וביתו מספיק לשמור על קדושת הפירות - וזאת מציאות, וקשה להגיד במוחלטות -" שיסתדרו" - ולכן הוא בוחר באפשרות של ללא קדושה...
תחשוב על זה.
אבל לא צריך לעזור לה' לנהל את העולם.
יש בחירה חופשית לכל אחד
אנחנו צריכים לדאוג לקיים את המצוות
כולל חבב את ארץ ישראל ופרותיה
הבנתי שבכל השיטות יש טעם לפגם. ראשית כל, בימינו רוב ההכנסות של החקלאים באות ממכירה לחוץ לארץ. אם שנה אחת הם לא מספקים סחורה אז הלקוחות שלהם הולכים למקום אחר ונשארים שם. כלומר כל הביזנס של החקלאים העבריים הולך לעזאזל. חוץ מזה, גם תושבי ישראל עלולים להתרגל לקנות ירקות ופרות מחו"ל או, גרוע מזה, מערבים. זאת אומרת לעזור לאוייב במקום לאחינו.
בהיתר מכירה יש בעיה כי זאת בעצם עקיפה של התורה. באוצר בית דין יש בעיות אחרות, שגדולים ממני כבר עמדו עליהן.
מאחר שבכל השיטות יש פגמים, אז עדיף להשתמש בהיתר המכירה.
לקנות מערבים , זה לקנות מהאוייב ולתמוך בו מצד אחד ולנשל את החקלאים היהודים מצד שני.
בס"ד
בעקבות האירוע היום.
האם לדעתכם הדרך הנוכחית של בג"צ יועצת וכו'
תצליח לגייס יותר חרדים או לא ?
אלא להבטיח שבפעם הבאה המפלגות החרדיות לא יחברו אל קואליציית הימין. באופן כללי, מדינה דמוקרטית לא יכולה לגייס ציבור שלא מעוניין להתגייס, ישראל היא לא רוסיה של פוטין שבה עוצרים אנשים ברחוב, מרביצים להם בלשכת הגיוס ושולחים לחזית באוקראינה. תבדוק מה קורה עם חברי הכת הנוצרית "עד ה'" ברחבי העולם שאף הם מסרבים להתגייס מטעמי דת - כל עוד מדובר במדינות דמוקרטיות, גם מאסרים ממושכים לא מרתיעים אותם.
אנחנו חיים בלופ נצחי של דמיונות ילדותיים. במקום להישיר מבט אל המציאות המורכבת, אנחנו מעדיפים את תרבות ה"תדמיין לך אויב" – הנדסת מציאות שנועדה להתאים לפחדים או לרצונות שלנו, ולא לאמת בשטח.
האשליה מול האויב מבחוץ: קונספט אוסלו וההתנתקות
בהסכמי אוסלו הקונספט היה "תדמיין לך אויב שרוצה ויכול לעשות איתו שלום". דמיינו שאם רק ניסוג ונוותר לישות הפלסטינית, השקט יגיע. כשהוויתור הקטן נכשל, האמנו שוויתור גדול יותר יצליח. כשההסכמים קרסו, פנינו לצעדים חד-צדדיים כמו ההתנתקות. בסופו של דבר, המציאות סירבה להתיישר עם הדמיון וטפחה לכולנו על הפנים.
האשליה מול ה"אויב" מבית: החרדים והמתנחלים
אותו מנגנון פסיכולוגי פועל כעת גם פנימה, תחת הנוסחה: "תדמיין לך אויב קל, לא מסוכן, כזה שאפשר לנצח". לוקחים חלקים מהעם שלנו – את המתנחלים ואת החרדים – ומסמנים אותם כאויב.
למה? כי זה נוח. מחפשים אויב "נוח" שאפשר לנהל מולו קרבות רטוריים או פוליטיים בלי לשלם את המחירים הכבדים של מלחמה קיומית אמיתית.
במקום להסתכל לאויב האמיתי והרצחני בעיניים – התמודדות מורכבת, קשה ומפחידה לכל הדעות – קל ופשוט יותר להפוך את האחים שלך לאויבים, ולנהל מולם מלחמות דמיוניות של מנצחים ומפסידים.

פשוט לא נתפס שאחרי עוד מעט 3 שנות מלחמה, עם כל האשראי שניתן לביבי במלחמה הזאת, הכל חזר בדיוק
לנקודת ההתחלה, והרבה יותר גרוע, הרבה מאד מאד מאד מאד מאד מאד.
אלה הן הכנות מתבקשות לפני טרנספר
צבא סוריה ששנים איימו עלינו עם הטילים שלו - הושמד וצה"ל חוצץ ברצועה עבה בין ישובינו לבין שלטון הטרור של בוגרי אלקיידאה.
בלבנון צה"ל פועל כל הזמן, מחסל מחבלים ומשמיד תשתיות שהם בנו שנים.
עדיין לא סיימנו? נכון. באף מלחמה לא באמת סיימנו. אבל כמה עיוור צריך להיות בשביל לטעון שהמצב יותר גרוע?!
כחלק ממדינות הכניעה האמריקאית המוחלטת לאירן בולטת ההתרחקות האמריקאית מישראל.
האירנים מתערבים בריש גלי בתפיסת הבטחון של ישראל, וטראמפ החדש נלחץ לקיר ועונה להם נעשה ונשמע- בסדר הפוך.
קודם בלבנון, ואחר כך במקומות אחרים. הילת.
בקפלן מתמוגגים, ובימין חסרי אונים.
מחליפו הג'ינג'י, במובן מסויים אוהב ישראל, אבל לא שפוי, ולכן הפליק פלאק שלו מסוכן הרבה יותר.
נראה שהוא כבר השלים עם הפסדו הצפוי בשני בתי הקונגרס האמריקאים, ועל כן הוא משתולל.
לכל צד יתרונות וחסרונות.
הוא לעולם לא היה אומר טרנספר ומקדם את המחבל ג'ולאני לשותף של חיזבאללה.
ואנחנו עסוקים בלראות שחור. כלומר, יש שחור. הוא קיים שם. אבל הוא כלום ושום דבר לעומת ההישגים.
אני מתעצבן כל פעם מחדש. ישבתי ביום שישי לקרוא את מקור ראשון ונהיה לי ממש כיווץ בלב מכמה שחור הם כותבים על המציאות. ואז עצרתי רגע. עצמתי עיניים. והבנתי שזה פשוט ראיה שחורה בטרוף שלא מחוברת לכל המציאות כולה.
הייתה גם תקופה שנגמלתי מהפורומים כאן. זה ממש כאילו האינטרנט בנוי כדי להשחית את העולם הפנימי שלנו - רגשית ומחשבתית. הרוב המוחלט הבלים, ורוב מה שלא הבלים הוא פשוט לא באמת רלוונטי. נדמה לנו שאנחנו קוראים דברים שמוסיפים לנו ערך, ובפועל בראיה לאחור זה גם תחושת דמה. אולי תוכן מסוים הוא חכם, אבל לנו באופן אישי הוא לא באמת היה בעל ערך חיובי.
חדשות צריך לקרוא. תמצית החדשות זה באמת אחד הרעיונות הנחמדים למי שזה מתאים לו. אני חושב שכל החיים שלי (המקצועיים, אבל גם הרגשיים) צמחו על בסיס ידע שמצאתי במקום הזה.
גם ידע כלכלי רכשתי ועוד הרבה ידע מועיל אחר.
אבל זה נכון שצריך לבחור איפה לקרוא, או לצרוך תוכן. חדשות - צריך. במינון מאוד מאוד מוגבל.
ובנוגע לתמצית החדשות, כבר גיליתי שבאמת אין שום דבר שפספסתי בגלל זה. להיפך. חסכו לי את כל ההבל, את כל הקליקבייט, את כל הציטוטים המיותרים. לא בדקתי כמה פעמים. לא היתה אפילו חדשה אחת חשובה שהם פספסו.
ואם י נושא מסויים שנראה חשוב, כמובן תמיד אפשר ללכת לחקור אותו.
בכל מקרה, אני מניח שאכן הגישה הזו לא מתאימה לכל אחד. לי לקח כמה שנים עד שהבנתי שזה נכון לי יותר, ולכל הפחות בעת הזו.
בדיעבד, לא חושב שמצאתי שום דבר מחכים בחדשות.
את החדשות החשובות גם ככה מזכירים ברחוב / במקום העבודה / בבית הכנסת.
הם הראיה למעשים דה-פקטו של הממשלה המבורכת הזו. חוות, עשרות יישובים, ביטול חוק הגירוש בצפון יו"ש, תקצובים למפרע על כל מה שצףבנט חסם בתקופתו, וכן הלאה.
תמיד שמח לעזור למבולבלים והזויים.
אין צורך להודות.
... לעשות בגלוי ולבטל את הסכמי אוסלו , ויש לנו בסיס מוצק ממזמן לבטלם, ממשלות הליכוד יוזמות צעדים במחתרת כאילו אנחנו בתקופת חומה ומגדל.
וגם חושבים שאף אחד לא רואה.
אין כזו. מה שעובד יותר טוב זה מה שעושים. במקום להיות גיבורים בפה, פשוט עושים ועובדים. בדיוק כמו שאתה רוצה.
תמיד שמח לעזור למבולבלים והזויים.
אין צורך להודות.
כתב: הרב של ברוכין
יד' סיון התשפ"ו ערש"ק פרשת בהעלותך.
*"והרשיעו הצדיק"*
*"הנני כותב את הדברים הבאים לא משום שיש לי את הכח לכתוב, אלא משום שאין לי את הכח לידום!"*
אינני יכול שלא לזעוק מכאב דם לבבי איך אפשרנו למערכת מושחתת ורקובה לקחת *ציבור שלם, קדוש וטהור, ולהפוך אותו באופן רשמי לציבור של עבריינים, עריקים, שצריכים להמלט מכל שוטר כאילו היו אחרוני העבריינים והמקולקלים בחברתינו?!*
נכון,
יש לי מחלוקת גדולה עם אחי המכונים חרדים בהבנת תהליכי הגאולה שהננו נתונים בהם,
חלוקים אנחנו ביחסינו לתחיה , למדינה ולמוסדותיה , ובכלל מחלוקת זו גם נמצאת המחלוקת על דבר החובה והזכות לשרת בצבאינו הקדוש,
ההימנעות של רוב אחי החרדים משירות צבאי יסודה בהשקפת עולם שלטעמי שגויה ביסודה,
לא רק מחלוקת יש לי עמהם, גם בקורת קשה,
תפיסת עולמם גורמת לדעתי לעיוותים במושגי יסוד בסיסיים של עריבות ונשיאה בעול עם חבירו , ואף גורמת לסיבוכים במהלך התפתחות הנפשות שאינם מתאימים לחבוש את ספסלי ביהמ"ד וצרכים "לעבוד בשחור" ולפעמים גם "לחיות בשחור" .....
*אמנם מחלוקת זו הולכת ומתבררת קמעא קמעא , כחלק מכלל מהלך גאולתינו כולה,*
*מהלך ההתקרבות של הציבור החרדי והמדינה הינו מהלך אלוקי, פלאי , איטי, עמוק ויסודי , אבל הוא מהלך איתן ומעורר השראה ושמחה לכל רואה,
*באמת רק עיוור, או מי שמסיר עיניו במכוון אינו רואה אותו .*
*לולי ה"עליהום" שמתרחש כנגדו מטעמים פוליטיים בזויים כבר היינו נמצאים במקום מתקדם בהרבה , אבל לכל עת....*
צריך לידע כי ה"חרדים" הינם אחד הכוחות החשובים "המתאבקים במחנינו" ( ראו בדברי מרן הרב זצ"ל באורות התחיה סעיף יח') *ותפקיד גדול מוטל על "כח ציבורי " זה במהלך מסע הגאולה הגדול האלוקי והפלאי הזה שהחילונו בו בע"ה.*
אמנם עיקר מכאובי הוא על כך שאפשרנו שיהפכו "כח ציבורי", טהור וקדוש כזה,
המחנך את בניו על אדני התורה ויראת ה' הטהורה,
המתהלך ע"פ מסילת ישרים (כפי שמבינה)
*וסובב כולו סביב שולחנינו הערוך, הקדוש והטהור,*
*איך אפשרנו*
*שברגל גסה , מתוחכמת , מרושעת וגיבורה להרע עד אימה,*
*יהפכו את בני הציבור הזה לחבורת עריקים עבריינים משוללי זכויות יסוד במדינה ה"דמוקראטית" שלנו בה מערכת המשפט מתיימרת להגן על המיעוט הנדרס,*
*וכי יש לנו מיעוט בחברה הישראלית שזכויותיו נרמסות יותר ממיעוט זה?!*
כעת אינו ראוי הוא לסייוע במעונות, לדירה בהנחה,
לסעיף 46 ,
וכבר היה מי שהציע שתשלל ממנו זכות הבחירה ...
וכעת הגדילו לעשות צבועים מערכת המשפט הללו והביאו את בני הציבור הזה למצב נורא בו צריכים הם להסתובב ברחוב בפחד ולהסתתר מכל שוטר כאילו היו עבריינים נמלטים?!
אפילו את זכות ההגנה החברתית הזו שאמורה המשטרה לספק לאזרחיה שללו מהם.
ראשי ישיבות צרכים להזהיר את תלמידיהם לבל יחשפו בדרכם הביתה לכוחות הבטחון ולבל ימשכו תשומת לב.
היתכן הדבר?!
יש בי את אותה התחושה מהימים של קודם ההתנתקות בהם הבטיחו לנו , בני הציונות הדתית, שירדפו אותנו עד חורמה,
ולשאלתינו - האם חושבים אתם שהחברה בישראל תאפשר לכם לעשות לנו עוול כזה ולגרש ציבור שלם קדוש טהור וערכי מביתו על לא עוול בכפו?
ענו לנו אדריכלי הגירוש את התשובה הזו הנוראה-
"יש לנו שנתיים ימים להפוך אתכם לחלאת החברה הישראלית ולגרועים שבאזרחיה".
"נהפוך אתכם לחברה שראויה לכל אסון שיושת עליה",
חוינו על בשרינו שנתיים של הכפשה גנאי עלבון ורדיפה.
ואז באה מכת הגירוש הנוראה.
והנה כעת שוב מערכת משומנת, מרושעת , מלאת כח שררה , ושלטון על דעת הקהל לוקחת בימים אלו ציבור שלם ומשחירה את פניו,
אבל הפעם הכל גם מעוגן בחוקים אנטישמיים שאין כדוגמתה בשום חברה אנושית מתוקנת!
באמת גם אנו כציבור רדופים גם בימים אלו בעיקר במערכה הציבורית ע"י אותם גורמים, ובאותם דרכים נילוזות,
*וממילא בני גורל אחד כולנו, מעבר לעריבות ולאהבת האחים שבינינו.*
*אולי גם טועים אלו מקפלן נמנים על כח אחר מ"הכוחות המתאבקים במחנינו" יחשבו, והרבה יש לעניין בזה,*
*אבל התנהלותם הדורסנית של נציגיהם במערכת המשפט שברה את כללי המשחק!*
ברדיפתם העיוורת והמרושעת את אחינו החרדים מוכיחים הם ששוב אין הם חלק בבניין שיעור הקומה השלם והרבגוני שלנו!
אין לרודפים אלו חלק במסע המחנות ההטרוגני שלנו!
גם אם נלמד עליהם זכות שנלחמים הם כחיה פצועה שאינה יודעת רחם בהרגישם ששלטונם הטוטלוטארי נלקח מהם , ומאבדים הן את המדינה הציונית החילונית בעלת האופי הכפרני שהקימו ,
גם אם לא יכולים הם לשאת את גלי התשובה הפרטיים והציבוריים שסוערים בים חיי התחיה שלנו,
אבל גם אחרי לימוד הזכות הזה עדיין יש להוקיע את הרודפים הללו ולהציל את העשוקים מידיהם,
אנו בני הציונות הדתית סבלנו אז, ערב ההתנתקות מרדיפה תקשורתית, וסובלין גם היום ,
אבל הרדיפה שנרדפים אחינו החרדים הינה תהומית פוגעת כואבת ומאיימת בהרבה,
על הרדיפה הזו צריך לצאת להפגנות, לזעוק ולהתריע!
את המערכת המפלצתית האימתנית המרושעת הזו צריך להוקיע, לשנות עד היסוד ולשרש אחריה!
*הנני קורא לכם , אחי בני הציונות הדתית,*
*אל נא נלך שולל, אל נא ניפול למלכודת הזו,*
*לרדיפה הפוליטית הזו,*
*לשנאה התהומית הזו,*
גם אם אחינו החרדים עצמם נופלים לבור שכרו להם שונאים אלו, ומפיהם נשמעים דברים שאינם יכולים להעלות על לב ולהזכר במכתב,
סוף סוף חובה עלינו שלא להיגרר לרדיפה משולחת הרסן הזו כלפי אחינו החרדים .
צריך לזכור ולהזכיר - אין לרדיפה זו שום קשר למחלוקתינו האידיאולוגית והערכית תורנית עמהם.
*נשוב אל ברית הקודש של אוהבי התורה והאמונה כולנו,*
*אל אחוות הנשיאה בעול תקוות הגאולה השלימה, גם אם חלוקים אנחנו בדרך הופעתה,*
נשוב אל מחלוקת הדיעות הטהורה כפי דרכה של תורה,
אבל הגיע הזמן לאמר די למשטמה ולרדיפה הזו הנוראה.
הנני תפילה שרועה ישראל ישוב יקבצינו
באהבה נאמנה,
וישלים את מהלכי גאולתינו מהירה,
ומחבלי משיח אלו הנוראים ננצל לרווחה,
ושוב ינוסו יגון ואנחה
מ. י. הילביץ
מצד אחד, במדינה מתוקנת שיש בה גיוס חובה, כולם צריכים לשרת. מצד שני, מדינת ישראל העניקה פטור גורף לערבים ומאז מנחם בגין, אם לא הרבה לפני, מעניקה פטור דה-פקטו לתלמידי הישיבות החרדיות.
מצד אחד, אייל תולש הפאצ'ים זמיר מתלונן על מחסור בכוח אדם. מצד שני, ב-1948 וב-1967 צה"ל היה קטן יותר, אבל לוחמני יותר וקצר הצלחות כבירות.
מצד אחד, הצבא מבטיח לקלוט את החרדים ולספק להם תנאים מיטביים. מצד שני, אותו צבא של תולש הפאצ'ים מיישם תוכניות בזבזניות ולא אפקטיביות לשילוב בנות בתפקידי לחימה ובכך מדיר את הדתיים-לאומיים.
מצד אחד, החרדים נהנים מההטבות שמדינת ישראל מעניקה לאזרחיה, אך מצד שני, הם מכריזים כי אינם מרגישים את עצמם חלק מהמדינה.
מצד אחד, גלי בהרב מיארה משתמשת בגיוס החרדים בתור זרז לפירוק הקואליציה. מצד שני, נתניהו שהיה אמור לעמוד בפרץ, נכנע לה ולבג"ץ.
מצד אחד, חלק ניכר מהסרוגים הצטרף אל קמפיין גיוס החרדים. מצד שני, די מהר הוא קיבל זפטה מגורמים כמו נאור נרקיס שיצאו נגד השירות המקוצר של תלמידי הסדר ונגד פטור/שירות לאומי לבנות.
וכן הלאה וכן הלאה.
"הרב מביע כאב וזעזוע עמוק מהמצב שבו הציבור החרדי מוצג ומטופל כעברייני, וטוען שמערכת המדינה והמשפט פוגעת בו בצורה חמורה ולא צודקת. לדבריו, אף שיש לו מחלוקת אידיאולוגית עם הציבור החרדי—בעיקר בנושא שירות בצבא ותפיסת המדינה—הוא מדגיש שמדובר בציבור קדוש וערכי, ואין להצדיק רדיפה והשפלה שלו.
הוא מתאר תהליך איטי אך חיובי של התקרבות בין החרדים למדינה, שנפגע בשל מהלכים פוליטיים. לטענתו, כיום מופעלת נגדם מערכת חזקה שמעצבת דעת קהל שלילית ואף פוגעת בזכויותיהם הבסיסיות, עד כדי פחד להסתובב בחופשיות.
הרב משווה זאת לרדיפה שחווה הציבור הדתי־לאומי לפני ההתנתקות, וטוען שמתרחש תהליך דומה של דה־לגיטימציה. הוא קורא לציבור הדתי־לאומי שלא להיגרר לשנאה או לרדיפה, אלא לשמר אחדות ואחווה עם החרדים, למרות המחלוקות.
בסיום, הוא קורא לעצור את הרדיפה, לשוב לדיון מכבד, ולחזק את האחדות סביב ערכי התורה והאמונה, מתוך תפילה לגאולה ולשלום".
בוויכוח על גיוס בני מיעוטים, השמאל ומערכת הביטחון נוהגים להסביר: "את הערבים צה"ל עצמו לא רוצה לגייס מסיבות מובנות".
הטיעון הזה, שמגיע מהשמאל עצמו, הוא ההוכחה המדויקת ביותר לסכנה המונחת לפתחנו.
כשמערכת הביטחון ובג"ץ מסכימים שאין לגייס את האוכלוסייה הזו מכיוון שבזמן מלחמה קיים חשש ממשי לגבי נאמנותם – ואף סיכון מוחשי של היפוך קנים – זוהי הודאה רשמית במורכבות ביטחונית עמוקה. חוסר הוודאות לגבי השאלה "האם הם בעדנו או נגדנו" ברגע האמת, הוא הסיבה שצה"ל מראש מוותר על שירותם, בניגוד מוחלט לציבור החרדי שאותו הצבא דורש ומעוניין לשלב.
כאן נחשף האיום המרכזי:
מפלגות השמאל והמרכז שואפות במודע להקים קואליציה ולהישען על אותן מפלגות שמייצגות את הציבור הזה, ובכך להפוך אותן ללשון המאזניים של מדינת ישראל.
בשורה התחתונה:
להצביע למפלגות שמתכננות להפקיד את גורל המדינה, החלטות המלחמה ותקציבי הביטחון בידי גורמים שצה"ל עצמו חושש לתת להם נשק מ"סיבות מובנות" – זו אינה שאלה של ימין ושמאל, אלא סכנה קיומית ברורה לביטחון המדינה.
🚩אין לך שליטה על מקבלי החלטות ( אא"כ תצטרף לזהות של פייגלין)
📢📢🛑אבל יש ל אנשי המילואים שליטה על ההחלטות של עצמם 🎯 שצריכות להיות:
לא להסכים להיכנס🐕 לרצועה או ללבנון ,
ולבצע רק ירי מרחוק ומצור של שנתיים ,
🤛עד שכל העכברים יצאו מהמנהרות
כי פייגלין לעולם לא יעבור את אחוז החסימה. ואם יקרה נס, והאיש ייכנס לכנסת, הוא:
1. לא יקדם שום דבר משמעותי, כפי שזה היה בתקופת היותו ח"כ מהליכוד.
2. חיש מהר יבין שאין לו שליטה על חברי מפלגתו, כי מנהל הוא לא, אלא הוגה דעות בלבד.
שאר ההמלצות שכתבת, נשמעות נאיביות להחריד. רוב החיילים (ובני אדם בכלל) הם קונפורמיים ועושים את מה שהמפקדים אומרים להם לעשות.
א. הוא עובר את אחוז החסימה בסקר של מנו גבע הסוקר של ערוץ 12-13
ב. שווה לך להשקיע חצי שעה באתר זהות ותראה את ההישגים שהוא השיג.
ג. שטייניץ הוא פילוסוף ובכל זאת השיג הישגים משמעותיים כגון הגז ו/או הפצצת הכור בסוריה ב-2007 .
ד. יש עוד הרבה לפרט אבל אין לי זמן
א. טעות סטטיסטית
ב. כל המיזמים של פייגלין נחלו כישלון. 'זו ארצנו' לא בלמו את הסכמי אוסלו, 'מנהיגות יהודית' לא הצמיחה מנהיגות, 'מפקד לאומי' לא המריא.
ג. לשטיניץ יש אופי אחר.
בס"ד
וגם בסקר הזה בוא היה כפסע ולא עבר ממש.
מוצג שהוא התריע - זה נכון. זה נכון באותה מידה על בצלאל סמוטריץ' ואורית סטרוק. רק שהם, בניגוד אליו יכולים לספר גם מה הם עשו ולא רק מה הם נאמו.
הישגים של אנשים אחרים (אגב, בעיקר הממשלה הקודמת) שעברו בעקבות דור שלם שהוא חינך והשפעת הספרים שלו - היו גם היו.
לא רק הוא. אבל הוא היה חד מאלו שהביאו לפה לתודעה הציבורית את השוק החופשי.
הפוליטיקאי.
אני בהחלט חושב שכפובלציסט, יש לו חשיבות רבה וטוב שמשמיע קולו בבמות הרעיוניות.
לא שהוא צודק בכל דבר, (לדוגמא: תפיסת יחסי דת-מדינה-חברה שלו, היא תפיסה נוצרית-פרוטסטנטית, גם אם הוא מדביק לדברים ציטוט וחצי מהרמב"ם), אבל בהחלט חשוב שקולו ישמע.