איך לסיים...פשמינה

איך אפשר לסיים את הפגישה הראשונה כשרואים שזה לא מתאים?

קרה לי כמה פעמים שיצאתי לפגישה הראשונה והרגשתי שזה ממש אבל ממש לא זה..

הבעיה שאני אף פעם לא יודעת איך לסיים את הפגישה בזמן סביר (נגיד שעה)

והפגישה נמשכה לשעתיים\שעתיים וחצי רק בגלל שאני לא יודעת איך להפסיק אותה בלי לפגוע

או שאני שאלתי מה השעה כדי לרמוז לבחור אבל זה לא עזר..(ובמיוחד כשהבחור מגיע ממקום רחוק עד אלי זה לא נעים לי)

ואח"כ אם הפגישה הראשונה היא בסביבות השעתיים אז זאת יותר בעיה כי אני צריכה להגיד לו בטלפון שזה לא התאים

והוא היה בטוח שכן בגלל שדיברנו הרבה וכאילו זרם טוב..(ואני לא יודעת איך להיות פחות נחמדה ממה שאני בד"כ)

קיצר תנו לי עצות איך מסיימים את הפגישה בלי לפגוע בצד השני?

איך אתם עושים את זה מה אתם אומרים?

.....פשמינה

בתקווה שלא אצטרך לעשות את זה שוב בעזרת ה'

מספר דבריםהלוי
בתור תחלה, רוב הגברים לא יודעים לקלוט רמזים, ככה שצריך להגיד להם דברים בצורה (די) ישירה.

עכשיו, את יכולה להסתכל על השעון כעבור שעה והגיד "וואי, לא שמתי לב לזמן, אני חייבת לזוז" או "תוכל בבקשה להגיד לי מה השעה..." ואז להוסיף את המשפט הראשון.

אפשר גם פשוט להגיד "טוב, היה נחמד להכיר, נהיה בקשר", אחר כך כבר לסיים את זה בשיחת טלפון (אף פעם לא לסנן ולהשאיר אדם "תלוי באויר", תמיד לסיים בצורה ברורה ולא ברמיזה).


אפשר גם לומר "טוב, שנזוז לדרכו?!", את הרמז הזה גם בנים מבינים.
באופן אישי הייתי נעלבת מכל אחת מהתגובות האלה ^^הדריכני

בסדר, אז הבנאדם שורף איזה שעתיים איתך סתם.. זה נראה לי עדיף מאשר לקטוע בנאדם באמצע שהוא מדבר איתך אפאטי

(במיוחד שבד"כ הבנאדם הזה טורח להגיע מרחוק ולהשקיע בהופעה ובמצב רוח וכו' וכו')

בקשר לתחושה שמשאירים לפי דעתי - לתת תחושה של חיבור וקשר חבל באמת כי זו סתם אשליה.. אבל להמשיך עד הסוף בחביבות ובנושאים מעניינים זה לא נראה לי אשליה.. סה"כ שניכם יודעים שבסוף כל אחד ישב עם עצמו ויחליט אם להמשיך או לא.

ובלי לקרוא את מה ש"ותן טל" כתב אני מסכימה איתו

(לפי המשפט הראשון חושף שיניים)

מי דיבר על לקטוע את הבנאדם באמצע הדיבור?הלוי
ואין שום בעיה עם הדברים שאמרתי, אני אמרתי אותם וגם אחרים/אחרות השתשו בהם, כדי לסיים דייטים, גם כשהכל התנהל טוב והמשיכו לדייט נוסף. אם אני הייתי נעלב משפטים כ''כ פשוטים, אז הבעיה הייתה אצלי. אלו רק משפטים שנועדו לסיים דייט, לא לרמוז או להגיד שגם הסתיים הקשר.

ולגבי זה שהבחור הגיע מרחוק, אז צריך למרוח את הדייט על שעתיים+ לשם הנימוס, אז זה סתם ביזבוז זמן, גם שלך וגם שלו.
אם רוצים למשוך דייט לא נעים רק לשם הנימוס, אז גם שעה אחת מספיקה, גג שעה וחצי.

דייט שלא הלך, אז הוא לא הלך, אנשים שבוחרים להכניס את עצמם לסרטים עקב דייט/קשר כושל במקום ללמוד מזה, להפיק לקחים ולהמשיך הלאה, אז יש להם בעיה ועבודה אישית לעשות.
התכוונתי לפני הזמן הנורמליהדריכני

אם אתה מדבר על שעה -שעה וחצי שזה נורמלי סבבה... גם אני לא רואה עניין למרוח סתם שעות מעבר אם אין צורך..

לי אישית משפט כמו "וואי זו השעה? אני חייב לזוז.." נשמע כמו "תקעתי איתך דייט באמצע היום אבל יש לי עוד מליון עיסוקים לאח"כ אז כדאי שנסיים" אולי זה סתם עניין של ניסוח.. בהחלט הייתי מעדיפה משפט כמו "נראה לי כדאי שנזוז לא?" שזה הגיוני ולא מראה שהוא החליט פתאום כי לא עניינתי אותו לסיים. אם זה משפטים שאתה/אחרים משתמשים בהם בלי קשר אז מצויין איתי אפפם לא השתמשו בהם אולי לכן הם נראים לי מוזרים

אין לי בכלל בעיה עם דייט/קשר כושל יש לי כן בעיה עם בחורים שמראים לי שאני לא מעניינת אותם במיל (לא קרה לי למען האמת אבל מנסה לדמיין את הסיטואציה (שהראו שלא עניינתי אותם אני מתכוונת.. קרה שאמרו לא..))

אולי זה הכל משחק של מילים ואנחנו בעצם מסכימים אחד עם השני

הזכיר לי שפעם,rivka501

שהיה בחור שיצאתי איתו פעם אחת וזה היה כל-כך לא זה,

שפשוט 45 דקות אחרי שהדייט התחיל [והבחור המשיך לשתוק לי]

פשוט אמרתי: "שמע, לא זורם לי, חבל על הזמן של שנינו, שיהיה לך הרבה בהצלחה בהמשך".

והוא קיבל את זה די יפה

 

לעומת זאת, בדייט האחרון מר-בחור קיבל כ"כ לא טוב את העובדה שחתכתי את הדייט מוקדם באותו יום [תוך שעה וחצי, ת'כלס לא כזה מהר] והוא פשוט המשיך בכפייתיות כל אותו ערב ולמחרת לשלוח לי סמ"סים שאני אנסה שוב ואתן לו עוד צ'אנס וכו' וכו' וכו' מת

 

בקיצור לא משנה איך תעשי את זה - אם הבחור הוא מועד להיפגע, הוא ייפגע. ואם לא - אז לא תהיה בעיה.

 

מצטערת שלא עזרתי לך. כי אין לזה באמת תשובה...

מותר לי שנייה להיות ישיר?ותן טל

בטח יש כאן כבר כמה שמכירים את הגישה הזאת שלי...

 

לרוב, ברוב מוחלט של המקרים, אני לא מאמין בפסילה על דייט ראשון. אני אסביר:

 

1. אם את לא טירונית ממש בעסקי הדייטים, אז את אמורה לדעת אילו דברים קריטיים לך מרוב הבחינות - גם אישיותית וכו', ולכן, כן, עלי לברר את זה בבירורים המקדימים ואם נראה לך שזה לא זה - עדיף שמראש לא תיפגשי מאשר לתת לזה "סיכוי קלוש" - כי חבל על הזמן שלך, שלו והע הכסף והזמן שהוא משקיע לבוא אלייך כשמראש את נותנת לו רק 20 אחוז סיכוי שיהיה משהו...

 

2. במידה ולא פסלת על משהו בבירורים המקדימים, משמע שזה דבר בעל תפיסה יותר גמישה ורחבה אצלך - ואם ככה, אז לעניות דעתי לפחות - פסילה בדייט ראשון היא לא נכונה ולא טובה - דייט ראשון לרוב לא יוכל להגיע אצלך לכדי מדד מספיק מוחלט בשביל נתונים שהם גמישים אצלך, בכדי שתדעי בוודאות שזה לא זה כבר על הדייט הראשון. ואני מדגיש - מדובר בדברים שגמישים אצלך. דבר שהוא לא גמיש - אמור היה להיכנס כבר בבירורים המקדימים בהנחה שזה לא הדייט הראשון או השני שעשית בחייך (לדוגמא מעשית - נניח את כבר מבינה ויודעת שאת לא ממש מתחברת לבחורים שקטים ושזה "לא זה" איתם - זה יהיה מעשה לא ראוי ואפילו לא הגון מצידך להגיד לעצמך שוב ושוב, "אולי אני כן אצא איתו על אף שביררתי ואמרו לי שהוא שתקן, ולמרות שאני יודעת שבעבר כבר חתכתי 6 בחורים בדיוק על הנקודה הזאת - אולי הפעם זה יתאים" - לא, אחותנו - אם את כבר מבינה ויודעת ששתקנים לא מתאימים לך - אל תתעללי בבחור ההוא, פשוט אל תיפגשי איתו. ואם לא ביררת מראש אם הוא שתקן - זה גם לא בסדר מצידך, כשאת יודעת שזה דבר חשוב אצלך...).

 

3. דייט ראשון זה בעיקר פגישת היכרות ראשונית על כל המשתמע מכך. קשה להגיע מזה למסקנות כל כך נחרצות בנוגע לאופי/אישיות של האדם השני.

 

4. גם נתונים חיצוניים שמפריעים לך באופן עקבי, את אמורה אחרי מספר קשרים לא רב כבר להבין אותןם - ולדאוג לשאול מראש לפני הדייטים בבירורים המקדימים, לגבי הנתונים האלו האם הם קיימים או לא, אצל אותו בחור - ולא, התירוץ של "לא נעים לשאול על דברים חיצוניים לפני הדייט, ואני אסתדר כבר" - לא קביל. חד משמעית - זה התעללות בצד השני!

בגדול מסכים עם מה שאמרת רק שהייתי אומר את זה בצורהדי"מ
הרבה פחות חריפה...
חוץ מזה יש יוצאים מן הכלל.
אתה צודקפשמינה

אבל מה לעשות שיש שדכנים שלא תמיד אומרים את האמת או שאומרים על כל בחור

שמציעים את אותו הדבר "יש לו מידות טובות,צדיק,חייכן שמח וכו' " וכשיוצאים לפגישה

אני לא מבינה מה הקשר בין מה שאמרו לי לבן אדם..

ויש דברים שקשה להסביר אותם זה פשוט לא זה..אז מה עדיף שאני אצא עם הבחור לעוד פגישה שזה מרגיש לי 

הכי לא מתאים..ועוד פעם לגרום לו לטרוח ולבוא עד אלי זה גם לא יפה.

ברור שיש בחורים שהמשכתי איתם לקשר ארוך

אבל אני מדברת על המצבים האלה ..לא יודעת איך לעשות את זה בלי לפגוע

ממש לא נכון!רוני60

1. קשה לתאר אדם אפילו בשעה של שיחה מעמיקה, אם זה היה כ"כ קל אז רוב האנשים היו יכולים להחליט אם להתחתן כבר בדייט הראשון.

    חוץ מזה, גם השדכן וגם הממליצים מתארים את האדם באופן סובייקטיבי,

    וכשאתה רואה אותו, זו הפעם הראשונה שאתה בוחן אותו מהצד הסובייקטיבי שלך.

    והתוצאה של זה יכולה להיות לטוב או לרע..

 

2. לפעמים אתה מרגיש שלא טוב לך עם אדם מסויים, אז למה למרוח את זה?

    גם דברים שלפעמים מתגמשים עליהם, זה רק בהסתכלות על מכלול.

    לפעמים במכלול זה לא מתאים, אז למה לנסות להתגמש?

 

3. אני לא שופט את הבן-אדם, ואני גם לא מגיע למסקנות בנוגע לאופי/אישיות.

    מספיק לי להרגיש ש"לא בא לי עליו" והסיפור נגמר! זה לא מתאים!

 

4. א. יופי זה דבר שהוא מאד סובייקטיבי!

   ב. גם זה קשור למכלול של בן-אדם, לפעמים האישיות שלו יכולה לחפות על "הפגמים", ולפעמים יש לו יופי חיצוני אחר שמחפה על "הפגמים".

       אז דבר מסויים שהפריע לי אצל פלונית, לא בהכרח יפריע לי אצל אלמונית - כי המכלול שלה שונה.

  

כדי לדעת אם אתם מתאימים אין מנוס מלהיפגש, נכון שלפעמים אפשר כבר לפסול בבירורים, אבל בד"כ זה כמעט בלתי-אפשרי - כי זה סובייקטיבי.

יש כאלה שיש להם יכולת הכלה גבוהה והם יכולים לתת הרבה צ'אנס ל"פוטנציאל",

ויש כאלה שיכולת ההכלה שלהם יותר מצומצמת, וזה לא בריא להגדיל בכוח את היכולת הזאת.

 

בקיצור, דרך פעולה שמתאימה לך, לא בהכרח מתאימה לאחרים!

וזה רלוונטי לא רק לעניין זה, אלא גם לדברים אחרים..

קודם כל - הכותרת שלך היא טעות. כתבתי: " לדעתי"ותן טל

וכל מה שכתבתי סייגתי שזה עניות דעתי בלבד, כלומר לא כתבתי משהו "מוחלט". אז אתה לא יכול להגיד "לא נכון" כשאני כותב שזוהי דעתי בלבד - כי משתמע מזה שאתה כותב שזוהי לא דעתי וכמובן, אתה לא יכול לכתוב דבר כזה.

 

כעת נענה מסודר לפי הסעיפים שלך:

 

1. לא מסכים. לכן אמרתי אם היא לא טירונית בדייטים, היא כבר יודעת מה סף אדום בשבילה ומה לא - וזה דברים שלרוב בהחלט ניתן לברר ג-ם מהמבט הסובייקטיבי של הממליץ (ותאמין לי ששמעתי על מקרים הזויים על מה חתכו בדייט ראשון שאתה לא מסוגל לתפוס בכלל למה לא פשוט ביררו את זה לפני הדייט אם היה ברור שיחתכו על זה אחרי זה אם זה קיים).

 

2. פה נכנסה עניות דעתי, שדייט ראשון לא באמת מעיד ולכן אי אפשר כמעט בכלל ליצור ממנו גישת " זה לא מתאים" - שוב, לעניות דעתי! כי לעניות דעתי כל הסיטואציה של הדייט הראשון במצב לא טבעי, חצי מהדייט לעיתים לוקח רק כדי לצאת מההלם והחצי השני כדי לנסות מעט לראות מי לפניך. בסוף דייט ראשון אף אחד לדעתי לא יכול לצאת עם פנקס ולתאר את האישיות של זה שעמד מולו, בדרגה שאפילו תנסה להתקרב ל8 אחוז ממכלול האישיות של האדם. לדעתי רק לאחר ששוברים את הקרח בדייט הראשון ומתקדמים לשני כשכבר אין את "משחקי ההיכרות" וכבר ניתן לעבור למים המעט יותר עמוקים - אז ניתן להבין מה מתאים יותר ומה פחות.

 

כאשר אני שומע על בחור שעבר כבר מעל ל30-40 קשרים כשברובם המוחלט הוא לא צולח את הדייט הראשון, והוא זה שחותך- מצטער, לדעתי יש לו פה בעיה מובנית...וזה קשור למה שכתבתי למעלה...

 

3. "לא בא לי עליו" - מצטער להגיד לך, אבל אם אנשים חושבים שישר על הדייט הראשון הם צריכים למצוא את הבעל/האישה, ולהרגיש ישר "בא לי עליו" - זה דבר פשוט הזוי לדעתי וחסר פרופורציות באופן מטורף, ואולי, רק אולי, אומר בזהירות - שתפיסות מעין אלו מובילות לרווקות המאוחרת שלצערנו צוברת תאוצה כיום...בין היתר - המחשבה שאם ברגע הראשון לא בא לך עליו, אז זה לא זה, וישר חותכים ועוברים הלאה כי יש הרי הרבה במלאי ובטוח מישהי מהבאות בתור ישר על ההתחלה יבוא לי עליה...

 

4. בשום מקום לא טענתי שיופי לא סובייקטיבי. אמרתי - שאתה כבר יודע להחליט לעצמך מה דבר שעליו אתה חותך בדייט ראשון או לפניו - ואז זה צריך להיות לפניו, לא בדייט הראשון! - ומה דבר שלא קריטי לך ואתה יודע שתוכל להמשיך הלאה ולבנות את הקשר יחד עם המראה בכל מקרה, כי אתה מכיר את עצמך...

בוא נגיד את זה ככה - אם אני אדע שמישהי שיוצאת איתי, "התביישה" לשאול בבירורים אם יש לי זקן, או שהחבר סיפר לה שיש לי אבל היא אמרה " אוקיי, תמיד פסלתי אנשים עם זקנים כי זה דוחה אותי, אבל מה אני מגעילה? שאני אפסול אותו רק בגלל שהוא עם זקן? אני אתן לו צ'אנס..." - ובסוף אכן לאחר דייט אחד היא זורקת אותי בפועל בגלל שיש לי זקן וזה באמת מרתיע אותה - אני אתפוס את זה כמעילה באמון מצידה וכטירטור שלי לשווא, ובהחלט אצפה לסליחה שלה לפני ראש השנה. לא עושים דברים כאלו, נקודה.

 

ולפי דברך נשמע שאסור להציב שום גבולות וגדרים - אולי נצא גם עם חילוניות אוכלות חזיר כי "יש מצב שזה יתאים, ואין מנוס מלהיפגש כדי להחליט אם זה זה או לא..." ? כן, הקצנתי אבל נסה להבין את עיקרון דבריי.

 

וכאמור, כל הכתוב לעיל זוהי דעתי האישית בלבד.

מוזר מאד!רוני60

עשיתי חיפוש בתוך התגובה שלך, ולא מצאתי שם פעם אחת את המילה "לדעתי".

 

1. מי שטירון בדייטים אולי לא מבי שמסבנים אותו בבירורים,

    אח"כ, אתה מבין שמסבנים אותך אבל אין יותר מדי מה לעשות עם זה..

    כך שהבירורים הם לא הכי אמינים בין אם אתה טירון או לא.

 

2. חצי נכון, לפעמים יש מצבי ביניים, ועליהם אני לא מדבר כרגע.

    ולפעמים ברור לך שאתם לא אותו סגנון או שהוא משעמם אותך וכד'.

 

3. ההבדל בין "בא לי עליו" להחלטה להתחתן היא גדולה מאד.

    אתה סתם מגזים, ואולי זה גם קשור קצת לויכוח שלך עם 'משיח בן-דוד' (שגם הוא הגזים לצד השני).

    מכיוון שאני לא רואה בעצם החתונה כמטרה, אלא העיקר מבחינתי זה עצם בניית הזוגיות (נראה לי שכך זה גם ביהדות).

    אז מותר לי להחליט אם להמשיך קשר או לא, עפ"י המדד אם כיף לי עם הבחורה.

 

4. תיאלץ להסכים שזה עדיין סובייקטיבי, יש כאלה שזקן מפאר את פניהם ויש כאלה שזקן מכער את פניהם.

    אז אם הזקן הפריע לה אצל מישהו אחד, זה לא אומר שזה יפריע לה אצל מישהו אחר.

    ואם זה מפריע לה בצורה שלא בא לה להמשיך עם אותו בחור, אז מחובתה להפסיק את הקשר מיד לאחר הפגישה הראשונה.

 

ומהיכן הסקת מדבריי שאסור להציב גבולות וגדרים?

ברור שאם מציעים לך חילונית, אז תפסול על הסף את ההצעה!

פשוט לא הציעו לי חילוניות, ולכן היו רק פעמים נדירות שיכולתי לפסול את ההצעה רק מהבירורים.

בד"כ, הצלחתי לפסול רק כשבן-אדם נוסף שהכיר את שנינו יחסית טוב אמר שלדעתו זה לא מתאים מסיבות כאלו ואחרות.

על השורה האחרונה:יעלי_א

...לא שזה הכי חכם, להתלות בתגובה של מישהו [גם אם מכיר את שניכם..] שאומר לך אם היה רואה את שניכם ביחד או לא.

שנינו מכירים זוגות, שאם היו קובעים את הדייט שלהם ע"פ תגובות מכרים, לעולם לא היו מתחתנים.

אני לא תמיד מסתמך,רוני60

וגם לא פעם פעלתי בניגוד למה שהמכרים אמרו לי,

אבל עד עכשיו כשזה קרה, תמיד התברר לי בדיעבד שהם צדקו.

 

אבל עדיין אני אמשיך לקחת את דבריהם בעירבון מוגבל.

 

ואם מכר מסויים רק יגיד לי שהוא לא רואה את שנינו ביחד בלי שום סיבה, אני לא אתייחס לדבריו.

אא"כ הוא מהמעגל המאד מאד קרוב שלי.

חבל..לא חיפשת טוב...ותן טל

קודם כל, שתי השורות הראשונות בתוכן, גם אם לא אומרות במפורש את המילה "דעתי" - מבהירות שמדובר במה שא-נ-י מאמין בו, ובגישה ש-ל-י לדברים. ואידך זיל גמור.

 

דבר שני, המילה דעתי מופיעה בסעיף 2 שלי בהודעה הראשונה למעלה (זאת שכתבת אליה את התגובה הראשונה שלך אלי) בשורה הראשונה, בסוף השורה. מצאת? ברכותיי .

אז במיוחד בשבילך אני משנה את הכותרת:רוני60

"לדעתי, זה ממש לא נכון!"

 

יחי ההבדל הגדול!!

מתפלפל

כשתגדל, תבין כמה זה הבדל מהותי..יעלי_א

<ר>

לפעמים..רוני60

במקרה הזה זה לא שינה מאום ממהות ההודעה.

כשזה רלוונטי, אני מוסיף את המונח המבוקש.

 

הסתכלתי ב"מילון שפת הבנות הגדול"

והתברר לי שכנראה רק בעוד כ-95 שנים אני אהיה מספיק גדול בשביל ההגדרות של הבנות..

אם אני אתחיל לחכות עד אז, אז מוטב שאמות כבר עכשיו!

בינתיים ניתן להסתפק במנת ענווהיעלי_א

ורצון להתחשב, מתוך הבנה שלא כ"כ מהר תצליח להשתלב בשפה..

 

וכמובן שגם במקרה הזה משנה מאוד איך אתה פותח את התגובה-

בצורת זלזול או בהבעת עמדה נגדית כנה.

מילה קטנה שמשנה הכל; את היחס של הקורא לתגובתך ואת המשך תגובתך עצמך.

 

 

לקביעת פגישת ייעוץ-...

מה זה?מופים

השארת אותנו במתח!

מה את כותבת "שלוש נקודות"

 

איך קובעים פגישה?

ומה המחיר?

 

 

 

 

(וסתם שתדעי - אני מעביר קורסים ליועצים, אז שווה לך לבוא אלי)

ברצינות,יעלי_א

אני מתכננת לעשות הסבת מקצוע לייעוץ זוגי,

במיוחד לזוגות שהגבר שכלי מאוד. חצי חיוך

אני לא בטוח על מי התכוונת לרמזמופים

אז אני לא אענה

לא ממש רמזתי..יעלי_א

נזכרתי כי ההוא הזכיר לי.

 

אני באמת מתכוונת לזה.

אני רוצה ללמוד ייעוץ זוגי.

עבודה מענייננת, די מעייפתמופים

די נכנסת לחיים,

ומאד מתגמלת כספית

 

אבל צריך גישה לזה, רוב הדברים קשורים לאישיות פנימית ואי אפשר ללמוד אותם באוניברסיטה

אדרבה, בהצלחה!

אני רוצה לקבל כלים של אוניברסיטה כיצד להתמודדיעלי_א

עם האישיות הפנימית.

כלים אלו יסייעו לאישיות שלי להוציא לפועל בצורה חכמה את ה"מתנות האלוקיות-טבעיות"

שה' נתן לי בתחום ולעזור איתן לאחרים.

 

כבר למדתי כמה קורסים בייעוץ, שמאוד עזרו לי לעזור..

בהתחלה זה היה פחות טבעי ולאט לאט התחברתי.

 

בע"ה. תודה!

טוב,רוני60

אני לא חושב שכשאני אומר למישהו "ממש לא נכון!", אז זה בא להביע זלזול.

זה פשוט כותרת שהתוכן שלה מכיל הוכחות שמפריכות את דבריו או הבעת עמדה נגדית..

 

את יודעת גם אם אני אקרא את כל מילון אוקספורד, זה לא יהפוך אותי לדובר אנגלית!

רק הסתכלתי במונח מסויים, וקיבלתי מענה לגביו.

 

אני חושב שגם לך מומלץ להסתכל ב"מילון שפת הבנים הגדול (אבל פחות)".

החכמה היא לא רק לקרא, אלא גם להתאמץ להביןיעלי_א

את מה שעומד מאחורי ההגדרות. ולא להשאר ברובד השכלי נטו.

 

"מילון שפת הבנים" לא הכרחי כמו "מילון שפת הבנות", כיוון שלפחות לפי הסטיגמות [שעליהן מבוססת כל ה"שיחה" כאן]

אתה אמור להפגע פחות ממני.

לכן ניסוח זה או אחר שלך הוא זה שיהיה משמעותי לזוגיות. לא שלה..

זה מורכב, אני יודעת. לאט לאט..

שתדעימופים

<ר>

שבהרגשה שלי החלוקה הזאת שלך בין בנים לבנות אינה כזאת חלוקה נכונה

גם אצל בנים זה לא נחמד מישהו שקוטל דעה שלך בנחרצות ולא אומר לדעתי

 

יעשו את זה רק בויכוח שיש עליו הוכחות מוחלטות, אבל בנושאים של הערכה ושיקול דעת - זה הרבה יותר נחמד לדבר עם אדם שלא מדבר בצורה מפוצצת

אה, ההודעה הזו נכתבה בחצי הומור וחצי ציניות.יעלי_א

תרבות דיון חשובה בכל שיחה, ללא הבדלי גזע דת ומין.

<ר>

 

מחילה שלא הייתי ברורה ברצינותי. רוח שטות ירדה עלי הערב.

גם עכשיו התאפקתי שלא לכתוב סייג: חוץ מלימוד גמרא, שאז אין תרבות דיון..

תודה רבה |יקה אמיתי|ותן טל
יש דברים לא גמישים שההגדרות לגביהם סובייקטיביותגפן36
ולכן קשה עד בלתי אפשרי לברר אותם לפני.
תני דוגמא מעשית...ותן טל
לא רוצה כאן..גפן36
קצת לדוגמא- חכם/ה שמח/ה וכו'
מסכימה!נאוה תהילה
לא לגמרי מסכימהסתם אחת =)אחרונה
יש פעמים שעל הדף הכל נשמע טוב ומתאים, אבל בפגישה אחת אפשר להבין שזה ממש אבל ממש לא זה. עובדתית - זה קרה לי..
במקרים כאלו עדיף לחתוך אחרי דייט אחד ולא לתת לשני/ה אשליה שאולי מבחינתך יש סיכוי..
אמממ בתור ישירה-נועם ה
אומרים "אממ אולי כדאי שנתחיל להתקדם טיפה...?" וקמים כזה...
ואז הוא שואל, "את רוצה להמשיך או שנתחיל להתקדם לתחנה?"
אז את עונה, "נראה לי שנתקדם לתחנה.. האמת שאני צריכה עוד להספיק להדפיס את העבודה..." ( או כל משהו אחר שאת צריכה)

או שאפשר להגיד "אממ נמשיך ונראה כזה..."

או שמראש פשוט קמים ומובילים אותו לתחנה,בלי לדבר על זה..

האמת שנראה לי שככה מסיימים כל פגישה, בלי קשר לאם אני רוצה להמשיך או לא.. לא?


איזה הזוי זה להגיד את מה שאתה עושה בלי לחשוב...
אף פעם לא שמתי לב למהלך הזה..
גם בנים וגם בנות ירגישו ישר שיש דחייהמשיח בן דוד

לא משנה כמה ינסו לעשות את זה יפה...

אין מה לעשות..

 

דיברת אלי?נועם ה
לא דיברתי על לסיים פגישה כי את לא מעוניינת, פשוט לסיים פגישה מתי שמרגישים שמיצינו.

אין פה דחיה בהכרח.
גם עם מי שממשיכים מסיימים ככה.
(נראלי)
את רואה פה עוד מישהו?משיח בן דוד

חח סתם

וכן הגבתי לך..

 

צודקת..

אבל אם זה בקטע של בוא נמשיך אחרי זה

אז צריך להבהיר את זה בצורה נכונה , שלא יצא כאילו את מנסה להפטר ממנו חח


 

שאלה מצויינתעוגי פלצת
כמו שקשה להוריד אישיות למילים
גם קשה להגדיר רגישות, כי זה גם סובייקטיבי
וגם תלוי בהקשר של זמן ומקום

ולצערנו יש דברים ואנשים שמה שלא נעשה
זה לא ייראה להם, או שייפגעו מנקודת מבטם...
ב"ה ביום שני אני מתחתן אני הנני כאינני

ומשהו מרגיש לי קצת מוזר... אני מרגיש שאני לא מעכל את זה, לא שמח בזה בשלימות, לא מספיק מתרגש. איך מגיעים בשמחה? בהתרגשות?

מקסים!חתול זמני

תראה אמנם התמונה שכולם אוהבים לצייר (או בימינו לצלם) היא של פרחים ופרפרים וזיקוקים אבל מתחת לזה ברור שהחלטה כל־כך רצינית וגורלית כרוכה גם בכל־מיני ספקות / בלבולים / מחשבות / עייפות. יכול להיות זה למה משתדלים לעשות חתונה שמחה ושבע ברכות והורים מלווים כו' כדי לתת מעין תמיכה למשהו שמצד אחד הוא גדול ומשמח ומצד שני גם מלחיץ.

 

זה מאוד נורמלי לא לעכל סיטואציות רגשיות במהירות, אל תתן לזה לבאס אותך מעבר למה שזה. אמנם קצת קלישאתי אבל פשוט תנסה לזרום ולהיות נוכח בהווה, זה מה שאני חושב. אתה לא "חייב" להרגיש ככה או אחרת בסוף זאת החתונה שלך לא של מישהו אחר.

 

כך או כך אל תיעלם לנו מפרוזה וכתיבה חופשית

מאה אחוז נכון.נחלת
אני תמיד צודק חתול זמני
מזל טוב ! משה

תן לגוף שלך לחוות את הכל. מותר הכל.

מזל טוב! ענבי הגפן בענבי הגפןנקדימון
מזל טוב!!! advfb
עבר עריכה על ידי advfb בתאריך ה' בתמוז תשפ"ו 23:24

זאת סיטואציה שלא הייתה בה והגיוני שהיא תראה אחרת ממה שדמיינת אותה או הסתכלת עליה מבחוץ על אחרים (ויש מצב שגם לא ראית לתוך נבכי נפשם)

בטוח שכל חתן מרגיש ומעכל את זה שונה.

 

איך להתרגש ולשמוח? אמממ אולי תגיד תודה לכל מי שאפשרי, כמובן לקב"ה

שמחה באה בהבנה שמה שקורה הוא לא מובן מאליו, אמירת תודה מחזקת את ההכרה הזאת

הכי הגיוני בעולםפצל"פ

אני גם הייתי ככה לפני החתונה

הרבה פעמים אתה פשוט טובע בהכנות ומרגיש שאין מספיק מקום להתרגשות

או שאולי במקביל לשמחה יש גם קשיים פוחדים


פשוט תנסה להיות קשוב לעצמך

יכול להיות שפשוט זה יגיע היום של החתונה או שאתה צריך לתת לפני מקום גם לדברים שיושבים עליך


בכל מקרה מזל טוב גדול

באמת?הפי
כן, זה נכון (כי עסוקים מאוד בהתארגנויות והכנותזמירות

לוגיסטיות רבות לקראת החתונה ובעיקר בארגון הבית בו נגור אחרי החתונה - צריך להכשיר דירה למגורים, עם כל התכולות שיש בבית, יש הרבה הוצאות וכאב ראש בדרך בכל האחריות הנלוות לדברים האלו)

??פצל"פ
על מה את שואלת באמת?
מזל טוב!זמירות

עצה פרקטית פשוטה, שכרגע עשויה להצטייר הזויה…

כנראה כמעט ולא יהיה לכם זמן לאכול כמו שצריך… מקווה שיחכה לכם כיבוד קל בחדר הייחוד, ואחרי זה לא תשבו בנחת וברוגע לאורך כל החתונה ותהיו כל הזמן בתנועה…


תכינו דברים טעימים בדירה / חדר במלון אליו תגיעו בלילה הראשון כזוג טרי 🙂 

וואו מזל טוב!זיויק
מרגש, וחוסר התרגשות יכול להיות מ1000 סיבות, צריך להכיר אותך בשביל זה ולא נראה לי שתשובות כאן יהיו מעשה אחראי
יאאאאאאאאאאאא מזל טובבבבב איזה יופיייייי!!נפש חיה.
מגיעים בנחת  בשלווה בטוב!  ועם הקב"ה.   השמחה האמיתית נבנית לאט לאט.  שלווה פנימית, רוגע, הרגשה טובה בלב..... שמחה לא חייבת להתבטא חיצונית (ריקודים, שירים בקול וכו) יש הרבה דרכים לבטא שמחה .    מה שחשוב הוא - שאתה נכנס לחופה בלב שלם ושמח בכלתך.        בע"ה בניין עדי עד והרבה שמחה ונחת תמיד!


מזל טוב ידידיימח שם עראפת
משמח!נחלת

קראתי אתמול מישהי שכתבה שתמיד יש ספיקות לפני אירושין, נישואין, וזה נורמלי וטבעי לחלוטין.

יש מן הסתם גם חששות - להקים בית, לא להיות לבד יותר (לטוב ולמוטב) - כל זה כנראה פוגם

קצת בשמחה שצריכה להיות (כך אנחנו מצפים). ולא לשכוח את אדון יצר הרע שלעולם לעולם

לא ישן ורק ממתין למשהו טוב ושווה כדי "להתלבש" עליו.

 

זהו. אגב, ספיקות יכולים להיות מדי פעם גם אחר כך....וגם זה טבעי. לא להתרגש מזה.

 

המון מזל טוב. היו מאושרים!

 

"

אני לא התרגשתי בחתונה שלי.אריק מהדרום

ולא התרגשתי בלידות של אף אחד מחמשת ילדיי.

לא יודע, כנראה שאפשר בלי.

אפשר בלי זה ברורפצל"פ

אבל השאלה מה האדם רוצה

והפותח רוצה שתהיה לו את ההתרגשות 

גם אני רציתי מלא דבריםאריק מהדרום
אני לדוגמה תמיד רציתי להתחתן עם בלונדינית אבל בסוף קיבלתי את אשתי כמו שהיא.
תמיד אפשר לצבוע..זמירות
שקר החן והבל היופי – ובלונד זה בסך הכל שעה אצל הספר…
זה עולה כסףאריק מהדרוםאחרונה
עדיף לסבול בשקט.
איך להפרד אחרי חודשיים בלי לפגוע?ארץ חדשה
הצילו 🙄
למה לפגוע?משה

כלומר, ברור שהוא עלול להיפגע. אבל איפה את מרגישה את זה שאת מפחדת לפגוע בו?

 

(אפילו תעשי על זה עבודת כתיבה של 3-4 פסקאות לנסות להבין למה לך קשה לעשות את הצעד הזה אחרי שהגעת למסקנה שהוא נכון).

לזכור שככול שאת ממשיכה זה יהיה יותר קשהראומה1

ובינתיים את גם פוגעת בעצמך, בשלוות הנפש שלך, בהתקדמות קדימה.


תהיי כנה בפגישה הבאה לומר הכל ולהפרד בכבוד.

בהצלחה♡

בפגישה? לא עדיף בטלפון?ארץ חדשה
עדיף בפגישה, שקטה רגועה בלי הוצאות כספיות גדולותראומה1
ואפשר גם לשתף לפני שאת מתלבטת על כמה דברים לגביי מה שראית אצלו ושחשוב לך לדבר איתו על זה. זה יכין את השטח ...

כדאי לדעתי להכין את השטח כדי שהצד השני לא יגיע מולהב לדייט ולו בשביל שיפרדו ממנו.


כנראה שעדיף בפגישהארץ השוקולד

תשתפי בדברים טובים עליו ולמה לא מתאים לדעתך.

לזכור ולומר שנפרדים כי אין התאמה ולא כי הצד השני לא טוב מספיק.

כן. מסכימה.נחלת

 

ואני מבינה שלאמר "זה לא אתה, זה אני" - ישמע כתירוץ נדוש ומוכר. אז אם זה באמת כך, לא לאמר את זה.

 

סבורה שאם בכל זאת נפגשתם במשך חודשיים תמימים, יש לך דברים טובים לאמר עליו ואליו.

 

אולי באמת לאמר קודם בטלפון (או בדרך התקשורת הרגילה שלכם) שחשבתם קצת (או הרבה)

ואתם רוצים לשתף אותו בזה. כך שהוא יבין במה דברים אמורים, לפחות במקצת. אבל בצורה

מאוד עדינה ובלי לפגוע בכלל.

 

בהצלחה!

 

שאלה מקסימהadvfb

הגיוני מאוד שיכאב לבחורה, אך השאלה איך זה יעשה בצורה מכובדת  שתמזער נזקים

בגדול - להקשיב ולהבין מה היא תרצה.

אני נוטה לחשוב שרוב האנשים ירצו שיודיעו להם בטלפון, לפחות ברמז, ואז לעשות פגישת פרידה שבה מדברים על חוויות, רגשות, מחשבות וכו'

אבל יש כאלה שהם לא אוהבים "להתבחבש" ברגשות, אלא מעדיפים לברוח - וזה הכי לגיטימי שבעולם!!

אז לכן הכי חשוב להקשיב לה - אם היא רוצה לברוח תנסה לעודד אותה ותתן לה לברוח, אם היא רוצה להביע רגש, תן לה להביע מה שתרצה.

כמובן שזה יכול להיות קשה לך שהיא תביע כאב וצער. נראה לי היא שווה ש"תסבול" את זה אם הייתם ביחד חודשיים.

בהצלחה רבה!!

זה אף פעם לא נעים, גם לא אחרי דייט אחד ובטח לא אחרי חודשיים.

באיבחת חרבמי האיש? הח"ח!

כי זו חרב. אין דרך שזו תהיה כרית רכה, חלומית או פלומתית. זו חרב, להט חרב מתהפכת, דוקרת כמדקרות פגיון. ואתה תכאיב, תדקור, תפלח כבכידון מלובן לוהט דרך קרבי האדם בו זה יינעץ.
ואף על פי כן, כך תעשה. והרחמן המרחם על בריותיו שבשמיים, הטוב כי לא כלו רחמיו, יכפר. וכולי האי ואולי.

ומכל זה רק למדים, ומדייקים יותר להבא, וקמים מכשלון ומעפר, וזזים הלאה בחיים.
ולדעתי בשיחה בטלפון, אין עניין אחר. ותקומו איש ואישה בתום הדיבור הקצר, ותהיו לבדכם כל אחד אחת בנפרד במקומותיכם, ותבכו את השריפה אשר כלתה, ותתאוששו כאבלי ציון, ותקומו מאפר.

הגזמת קצת....נחלת

הבה נשאיר את להט החרב המתהפכת למקרים אחרים. יש, בלי עין הרע (או עם), מספיק כאלה...

 

אני כן בעד פגישה. למרות שזה קשה יותר, בכל זאת פנים מול פנים - לא פשוט.

 

אולי אפילו להביא משהו קטן, מנחם?  אבל לא בטוחה לגבי זה כי אז אולי זה י קשה

עליו יותר.

 

אלא אם כן מדובר במישהו שלילי ביותר. אז שיחת טלפון קצרה וחדה היא פתרון מצויין.

 

לא נשמע לי כזה...

אני ממש אוהב את סגנון הכתיבה שלך.חתול זמני
אתה בעד "לברוח"advfb

וזה בסדר ולגיטימי,

יש אנשים בחבשנים (כמוני) שצריכים לעבד ביחד את החוויה. כשמעבדים ביחד את החוויה אפשר להחשף ליותר צדדים של הסיטואציה ולהבין אותה יותר טוב.

אבל אם מרגישים שאין צורך/כוח לזה, אז סבבה אפשר טלפונית. 

 

אהבתי את המטאפורות המוגזמות שלך חחח

כשלמעשה, זה באמת לפעמים מרגיש לא רחוק, הרבה פעמים יכול להרגיש בצורה הכי טבעית שיש, שהשמיים נפלו.

>>ברוקולי

 

הצד המסיים צריך לבוא לקראת הצד שמסיימים איתו (גם אם לצד המסיים גם קשה) 

אם היה קשר משמעותי בחודשיים האלה כדאי לעשות הכנה לפני ואז לתת אפשרות איך היא רוצה להיפרד. 

אם היה קשר משמעותי אני ממליצה מאוד בפגישה כדי לאפשר לסיים את הדברים באמת. 

השתדל להגיע אליה ו/או כל דבר שיקל על הסיטואציה 

 

בהצלחה! 

דעתי החתולית הזמנית האובייקטיבית:חתול זמני

– ראשית אין לי מושג מה אומר "חודשיים" במושגים כאלה יש אנשים שתוך שבועיים מתחתנים ומצד שני יש לי משלוחים מאמזון שלקח להם גם יותר זמן להגיע. אין לי מושג עד כמה שניכם הייתם מושקעים בזה הקשר, באיזו תדירות כו' כו'.

 

– מה אני אישית כחתול זמני הייתי מעדיף אם היו נפרדים ממני? הייתי מעדיף שייפרדו ממני בשיחה או בהודעה מה הטעם לגרור אותי לפגישה שצריך לתכנן להתכונן אליה להתקלח להתלבש לנסוע הלוך ושוב אחרי העבודה במיוחד אם מדובר במרחק משמעותי רק כדי לומר לי "אה טוב אתה מוזמן לחזור הביתה". כאילו לא יודע לא שאין לי סנטימנטים פשוט אני לא אוהב שמזבלים לי במוח. בשלב השידוכין זה לא שהפכנו לחברי ילדוּת מהטובים שבטובים ועוד רק תוך חודשיים. בסדר היה נגמר כל סוף הוא תמיד התחלה חדשה.

 

– מאחר ולא כולם חתולים זמניים, הייתי מחלק את האנושות לשלוש קטגוריות:

 

1. חתולים זמניים, שזורמים עם הזרם הגדול של החיים ומקבלים את מה שיש לקב"ה להציע באהבה (ייסורים מקבלים באהבה או שלא מקבלים בכלל)

 

2. אנשים שלא משנה כמה דיפלומטי תהיה איתם יתבאסו על החיים שלך (במקרה כזה הייתי ממליץ לעשות מה שהכי פחות פוגע בעצמך כי גם ככה זה לא משנה)

 

3. איפשהו באמצע, כאלה שבדיו המילים הנכונות תוכל לרכך את המכה, אם אנחנו שייכים לקבוצה 3 אז פשוט לנסות לנסח משהו דיפלומטי, אם היו לי הערות משמעותיות הייתי אומר אותן בעדינות (הגעתי בסופו של דבר למסקנה שאני מחפש מישהי עם גישה קצת שונה לגבי XYZ כו') או מושך את האש אליי (בדיעבד הבנתי שאני לא לגמרי XYZ ברמה הכללית של הדברים)

 

אם הם מאוד סנטימנטליים אולי עדיף פגישה

אם לא אז לא

אבל טלפון לדעתי החתולית הזמנית האובייקטיבית זה מתכון לאי־נעימות

ייסורים הם ייסורים כאשר מרגישים את המרירות שלהםadvfb

ובכל זאת, מקבלים אותם באהבה.

ולא כולם חייבים להיות במדרגה הגבוהה של קבלת יסוריים באהבה וזה בסדר גמור.

נכון, אין לי תלונות לגבי זה.חתול זמני
אולי במכתב רגישזיויקאחרונה
פסקה מעולת ראיה שמזכירה לי את הקשר האחרון שהיה ליadvfb

התפלה מבקשת מהנשמה את תפקידה.

כשעברו ימים ושנים בלא תפלה בכונה, מתקבצים בלב אבני־נגף רבים, שמרגישים על ידם כבדות־רוח פנימית. 

וכשרוח הטוב חוזר, ומתנת התפלה נתנת ממרומים, הולכים בכל תפלה ומתפנים אותם המכשולים, 

והסיכורים הרבים, אשר נקבצו בנחל הנובע של נשמת החיים העליונה, הולכים וסרים. 

ועם אותה העליה הנשמתית, שהיא עולה בכל תפלה ביחש לערך זמנה, אחוזים ידועים באים בתור מרפא את חסרון העבר; 

אמנם לא בבת אחת נמנה החסרון, אבל הולך הוא ומתמלא,

והצוהר של התפלה הולך ומגלה את אורותיו.

 

(עניני תפילה, התפילה המתמדת של הנשמה, ג')

יש פה אנשים דוסים במיוחד?פתית שלג

איך אתם מרגישים עם מיזמים כאלה? חדש מבית פרויקט 252: טיולי פו"פ בימי שישי

ועם שיעורים משותפים? סדנאות? ספידייטים? זום ספידייטים? (כבר שאלתי על זה פעם מזווית אחרת)

 

אני מרגיש שזאת יכולה להיות הזדמנות מטורפת להכיר בצורה בלתי אמצעית וחבל לפספס, אבל זה בכלל לא מדבר את השפה שלי, ואולי קצת נוגד את אורח החיים שלי.

 

ערבבת הרבה דבריםבחור עצובאחרונה

בגדול - לא לכל מה שכתבת מלבד ספידדייטים וזום, אם לא מוצאים אפשרות אחרת.

בכלל - הרוב המוחלט של המיזמים האלו נולדו איפהשהו על הרצף בין דת"ל ממוצע לדתי לייט-מסורתי. 

חוסר נשיותיובללל

אשמח לשאלה שקצת לא נעים לי לשאול.

אני יוצא עם מישהי משהו כמו חודש. הולך אחלה סה"כ, אחלה שיחות, יש צחוקים כימיה ודיבור זורם יחסית.

אבל יש משהו שממש מפריע לי וזה שיש בינינו איזשהו פער באסתטיקה/היגיינה. אני אחד שממש שם לב לדברים וממש רוצה שאישתי תהיה "מטופחת". והיא לא אחת שמתאפרת בכלל, לא לדבר על לק וכל זה.. וגם לבוש דיי פשוט. ואפילו (וממש לא נעים לי להגיד) לא תמיד שמה לב לשערות בפנים…

השאלה מה לעשות עם דבר כזה? אני לא יכול להתעלם מזה.. ברור שגם לי יש עבודה לעשות אבל בסוף יש איזו רמה שאני מצפה ממנה..

שייך בכלל לדבר על זה איתה??

תודה. 

חחח חלאס לרדת עלי😂😂😂Lavender
חשש גנטיאחד האם שומע

שלום לכולם.

אצלנו במשפחה כולם ממש גבוהים. באיזור 190, והבנות יחסית בממוצע. כל חיי גדלתי כגבוה ותמיד קיבלתי על זה מחמאות, לכן אצלי במוח זה נתפס כדבר מאוד מהותי. 
העניין הוא שאתמול יצאתי לדייט עם בחורה מתוקה ממש, אבל גם ממש נמוכה. ויותר מזה, המשפחה שלה גם ככה פחות או יותר. אחרי שהבנתי את זה פתאום התחיל להפחיד אותי העניין הגנטי (ברור שגובה זו לא מחלה ח"ו והבעיה היא בתפיסה שלי! אבל ככה גדלתי וכרגע קשה לי להשתחרר מזה. ומבקש מראש סליחה אם זה פוגע במישהו). 

השאלה שלי היא האם יצא לכם לחשוב על משהו כזה פעם? מה יהיה הגובה של הילדים? איך אפשר לברר גנטית מה באמת ההשלכות של זה? מכירים משפחות שיש פער גובה מטורף כזה? מה הגובה באמת של הילדים?

חבר'ה, באמת כל פיסת מידע שיש לכם כאן תעזור לי, זו לא פעם ראשונה שאני מתלבט על זה. תודה

אם חשוב לך גנטיקהחושבת בקופסא
תבדוק מחלות גנטיות שמשפיעות על החיים הרבה יותר מכמה סנטימטרים לפה או לשם.
כמו שאמרתיאחד האם שומע

אני יודע שזו לא מחלה, וברור שצריך אכן לבדוק מחלות גנטיות. אבל זה מטריד אותי. הלוואי שלא. 

אני יכול להגיד לך שאני חושב על זה לצד השניל המשוגע היחידי

אבא שלי נמוך, אמא שלי ממוצעת על גבול הנמוך,
וכולם אצלינו די נמוכים במשפחה. (אני נמוך)
אני חושב שאם זה פער, אז זה אמור להתאזן, אבל אין לי באמת ידע מקצועי...
אבל בסוף אם תתרגל לזה, אז הגיוני שגם התפיסה שלך תשתנה.

קודםאחד האם שומע

כל תודה רבה על התגובה נשמה טהורה, מקווה שהשאלה שלי בסדר!

דברי שני, זה ברור שעל רוב פשעים תכסה אהבה..אבל עד שהאהבה תגיע....

 

בשמחה, השאלה שלך טובה,ל המשוגע היחידי

וזה גם מובן מאוד למה זה מפריע לך.

ואני מניח שאתה שואל על הילדים שבעז"ה תאהב אותם איך שהם יהיו...

השאלה בסדר גמור. לא להרגיש אשמה רבותינחלת

על הרגשות שעולות אצלכם. יש להן מקום.

 

אין לי תשובה על כך. אולי להמשיך ולראות אם זה עדיין מפריע.

 

אולי הילדים יהיו גבוהים כמוך? יש לנו שכנים שהיא מאוד נמוכה. ממש.

בעלה די גבוה (לא 1.90) ו90% מהילדים, גבוהים.

 

אבל יכול אולי להיות גם ההיפך כמובן.

 

אגב, קראתי בספר "יומנה של שדכנית" על מישהו שהגיע לאחד מגדולי ישראל

בטענה שאחותו שמה דגש על שטויות; הכירה בחור נמוך ואינה רוצה בו כי

טוענת שתתבייש ללכת איתו ברחוב.

 

הצדיק ענה לו: אלו לא שטויות. זה דבר שצריך לקחת בחשבון אם זה מפריע לה.

 

זה לגבי ההצטדקויות שעולות כאן לגבי הרגשות לגטימיות לגמרי.

 

מה עושים איתן? זה כבר נתון לשיקולו של כל אחד.

 

בהצלחה רבה!

 

הגובה שלי 156 ס"מshaulreznik

כנ"ל לאבא שלי, ואימי עוד יותר נמוכה. לגבר זה לא קל מבחינת הביטחון האישי, לנשים אין בעיה (הן אכן נתפסות כ"מיניאטוריות ומתוקות"). ילדיי נמוכים כמוני, הבן עדיין קטן ולא מוטרד במיוחד, לבת הגובה שלה כלל לא מפריעה.
 

אבל רוב הסיכויים שילדיך יגיעו לגובה ממוצע של 175 ס"מ ואף הרבה מעבר. אז אין מה לחשוש. שאל את הבינה המלאכותית והיא תיתן לך תחזית על סמך סטטיסטיקה קיימת.

תודה על השיתוף!אחד האם שומע

על בסיס מה את/ה אומר את זה? באמת כבר שבוע שאני מנסה להסתכל מסביב על משפחות ולא מצאתי משהו עקבי מדי..חוץ משאם יש גנים נמוכים אז זה עובר הלאה..

ראה את המחשבוןshaulreznik
זה עניין אישי ותלוי בטעם שלך, לדעתינקדימון

מה שלא נכון זה המחשבה שגן גבוה פלוס גן נמוך יוצר גן ממוצע. אם אתיופי יתחתן עם אשכנזיה אז הילד יצא מוקה? זה לא ביולוגיה.

אם חכם יתחתן עם טיפשה אז הילד יצא ממוצע הציונים שלהם? זה לא ביולוגיה.


אחד מהגנים יבוא לידי ביטוי וזו הגרלה שאין לנו איך לשלוט עליה, ומה שכן יכול להיות זה עוצמה משתנה של הגן המסוים - אבל הנטייה תהיה גבוהה או נמוכה, וממש לא נטיה לממוצע.

זה דבר שיש לדעת.


עכשיו השאלה היא מה הטעם שלך בנושא, אם בכלל אכפת לך/חשוב לך, וכדומה.

מעניין מאוד.אחד האם שומע

ברור לי שאין פה נוסחה מדויקת (אע"פ שיש מחשבון באמת כמו ששלחו למעלה חחח..) אבל רוצה לשמוע מנסיון החיים פה של האנשים מה רואים/שומעים מסביב. לדעת האם אני לבד בהתלבוטות הזו והאם יש לה מקום או שזה יצר הרע? 

במקרה קפץ לי השרשור ורוצה להגיבבארץ אהבתי

קודם כל - זה נכון שזה לא תמיד יוצא ממוצע, אבל דווקא בדברים האלו (גובה וצבע עור) יש איזשהו ערבוב של הגנים שיוצר לרוב משהו באמצע (כי יש פה כמה גנים שמשפיעים, ולכן חלק מתקבל מהאמא וחלק מהאבא, והתוצאה מושפעת משניהם. יש תחומים אחרים שבהם רק גן אחד משפיע ואז זה באמת סוג של 'הגרלה' אם זה כמו אמא או כמו אבא).

 

מכירה כמה משפחות של אתיופי ואשכנזיה (או להיפך) והילדים באמת בצבע כמו של תימנים. וגם במשפחה שלי רוב הילדים קיבלו צבע בערך באמצע ביני לבין בעלי (עם שונות בין הילדים, אבל בגדול כולם בטווח שבנינו).


 

ולגבי הגובה - יש לי דודים שהם עם הפרש גובה משמעותי. הבעל בערך 1.90, והאישה סביב 1.50 (להערכתי, לא שאלתי אף פעם...). יש להם 7 ילדים, 2 בנים שקיבלו את הגובה של אבא שלהם (לא יודעת אם ממש בגובה שלו, אבל כן גבוהים מהממוצע באופן ניכר), ו-5 בנות בגובה ממוצע, גבוהות יותר מאמא שלהן אבל לא באופן חריג.

 

חוץ מהחשש לילדיםShandy

זה מציק לך בעין?

מרגיש לך מוזר להסתובב עם מישהי יותר נמוכה בהרבה ולא ממוצעת?

איך הצל/ השתקפות שלכם ברחוב או מול חלונות ראווה מרגישה לך??

כי לגובה כמה שתרצה זה מה שה' קובע

אני באה כמיך ממשפחה של גבוהים

אבא שלי 185 אמא 175 ויש לי אחים 192 188 אחיות 176 175 שזה גובה ממש גבוה לבנות

אבל גם אחים בנים יותר נמוכים - ממוצעים 176

(שזה הממוצע בערך לגברים- 177)

ואני שאני 170 זה גם גבוה לבנות

(הממוצע הוא 163)


 

זה תלוי ילד מה הוא אוכל כמה ישן אם עושה ספורט


 

אני מכירה זוגות שהם הפוכים שניהם מגרדים את ה170 ויצא להם בחור 185

זה משפיע אבל לא מחייב בכלל


 

אז תתיחס יותר להרגשה שלך איך זה נראה בעינך

כמה  זה מפריע לך שהאישה שלך שהיא נמוכה

לא הילדים שלך


 

כי לי זה מפריע🙂

מודה

נסיתי  עם כמה וכמה בחורים אבל אני לא נמשכת לכאלה שפחות מ178-180


 

אני צריכה לראות שיש הבדל גובה בנינו

תודה!אחד האם שומע

האם שאני שואל את עצמי את זה גם. כי זה פרדוקס כזה. ככל שאני מפחד יותר מאיך זה ישפיע על דור העתיד אוטמטית זה משפיע על איך אני מסתכל עליה. 
ובדיוק כמו שכתבת, יצא לי להתסכל על הצל ברחוב וזה, וזה מרגיש לי קצת 'מוזר', כמו אחות קטנה. אבל אמרתי לעצמי שזה אולי סתם קול בראש שצריך לנפץ..מבולבל כבר. 

מסכימה; איך זה מרגיש אצלך, לא הילדים כרגע.נחלת
בעלי גבוה ואני נמוכהמתואמת

שמחה שזה לא הפריע לבעלי...

יש לנו ילדים גבוהים, ילדים ממוצעים וילדים נמוכים. מגוון נחמד

אגב, ההורים של בעלי גם נמוכים, רק הוא ואחיו גבוהים...

גם לדעתי - פחות תחשוב על הילדים העתידיים, אלא על איך זה מרגיש לך מולה, אם מפריע לך להיות בפער כזה מולה. זה עניין של העדפות מראה ולא של גנטיקה...

יש לי דוד 1.98 ודודה שלי 1.65 בערך,Lavender

כל הילדים יצאו גבוהים (חמישה במספר)

ואם אתה שואל אם יצא לי לחשוב על זה פעם, אז בפירוש כן.

בסוף כשאני מתחתנת עם מישהו אני רוצה להוריש גנטיקה טובה לילדים, לא דווקא גובה. 

(לי אישית גובה יותר מפריע בקטע שגבר נמוך מצטייר בעייני כפחות "גברי" אבל לא יפריע לי שיהיו לי בנות נמוכות למשל)

נכון, אבל לא בהכרח.נחלת

אני גבוהה.  ובכל זאת, שמתי לב שיש גברים נמוכים שהם גבריים בהחלט.

כמובן שמטבע הדברים, אשה גבוהה היתה רוצה בעל שלפחות בגובה שלה.

אבל יש גברים נמוכים גבריים ומושכים. לגמרי. וגם גבוהים שלא נראים

גבריים כל כך.

 

מכירה מישהו נמוך נמוך נמוך.....למטה מהממוצע. בהרבה.

אשתו גבוהה גבוהה גבוהה...למעלה מהממוצע.

רואה די הרבה זוגות כאלה.

 

 

 

יכול להיות שגם אצלך זו איזו תסמונת גנטיתמרגול

ויכול להיות שסתם נטיית גובה

כנ"ל אצל הגברת המיועדת.


כי כן, ברור שגובה מושפע המון מגנטיקה, אבל יש מקרים שזה ניתן לבדיקה ממוקדת של 2-3 דברים. לרוב יבדקו בשביל שלא יהיה לשני ההורים (למשל כי אז ההשפעה היא לא רק על הגובה, אלא גם על עוד דברים. או כי זה כבר יצור מצב קיצון)


בכל אופן. אני חושבת שייתכן שיש פה גם עניין של מגדר.

כי כאמור, לגברים גבוהים מאוד, קשה פחות מלנשים גבוהות מאוד. וכך גם ההפך.

אז אתה אולי חושב - מה אם הבן שלי יהיה נמוך מאוד וזה יקשה עליו בזיווג/ביטחון עצמי/ ווטאבר

אבל אני כאישה הייתי חוששת בעבר מההפך - מה אם תצא לי בת מאוד גבוהה?


אני נמוכה מאוד, בעלי מעל הממוצע אבל לא ברמה חריגה, אז לא נראה לי שתצא לי בת 180 חחח


אבל בהחלט מבינה את הקושי של ללכת עם מישהי שנמוכה ממך ב40 ס"מ (מהכיוון של זו שהלכה לצידו של מי שגבוה ממנה ב40 ס"מ, וזה באמת מרגיש לפעמים כמו "ילדה", עד שמתיישבים ואז כבר לא. אבל מבינה)

אשכרהאחד האם שומע

כתבת הרבה ממה שעובר לי במוח. 

ברור שגובה באיזשהו מקום זה יתרון/נורמלי לגבר ואילו לאישה זה יהיה חיסרון מסויים..וכל הקטע שזה גם בדיוק להיפך! ואין לנו איך לשלוט על זה. מצד שני, כמו שכתבתי, יש לי איזו תפיסה כזו שגובה הוא מאוד מאוד חשוב. לכן זה משפיע לי על איך אני תופס אותה וגם עולה הפחד על דור העתיד,..

אם אפשר לשאולשלומית.

למה גובה הוא מאוד מאוד חשוב? ( חוץ מלהגיע למדפים הגבוהים בסופר)

אני ובעלי נמוכים והחיים שלנו מצויינים ב''ה. מקסימום לוקחים שרפרף 

את צודקתאחד האם שומע

לחלוטין. זה דבר שלא בשליטתנו בכלל, והוא לא עקרוני למהות של האדם. והאמת שבגלל שזה לא מאוד חשוב אני כועס על עצמי שזה כל כך מפריע לי! באמת. 
אבל כמו שאמרתי, תמיד גדלתי כך שגובה הוא חשוב, תמיד החמיאו לי על זה ותמיד זה היה לי כיף. לכן זה נתפס אצלי כנראה כמשהו חשוב....

כמו הרבה דברים אחרים שמפריעים לאנשים אחרים

אבל אם גובה מאוד מאוד חשוב בעיניךמרגול

אז זה אמור להיות גם מאוד מאוד חשוב כשאתה חושב על הבנות העתידיות שלך, לא?

להיות בת גבוהה מאוד, זה ממש לא קל.

גם להיות בן מאוד נמוך.


אבל אני אומרת, שאו שגובה זה פיצ'ר חיצוני וזה הכל, ואז באמת לא כזה משנה

או שהוא מאוד חשוב, אבל אז זה חשוב לשני הכיוונים שלא יהיה גובה קיצוני. לא?

ברוראחד האם שומע

קיצוניות לא טובה בשום דבר ובשום מצב. לא מחפש קיצון. 
מבחינתי גובה זה לא הכי חשוב, ברור שהעיקר הנשמה והמידות. עם זאת, קשה לי לשחרר את זה. 

רק אם תתחתן עם מישהי גובהintuscrepidam
תהיה סבירות גבוהה יותר, לא וודאות, שהילדים שלך יהיו גבוהים. וזה תחת הנחה שכל הדורות לפניך גבוהים ככה שיש לכם נטייה להיות גבוהים.
מבחינה גנטיתלגיטימי?

פעם התעניינתי בעניין הגובה, וזה מה שאני יודעת להגיד:

יש תכונות שאפשר לבדוק בדנ"א של אדם, ולהעריך כיצד זה יבוא לידי ביטוי. לגבי גובה, אפשר לקבל הערכה, אבל טווח סטיית התקן הוא עצום, כך שההערכה הזאת מאבדת הרבה מיכולת המימוש שלה.

למה זה קורה? כי יש תכונות שתלויות רק בגן אחד או גנים בודדים, אבל גובה תלוי בעשרות אלפי נקודות שונות בדנ"א. (מקור)

 

אם זה משהו שמטריד אותך ברמה רצינית - לך תקבע תור אצל יועץ גנטי, ותברר.

מכירה הרבה זוגות בהם אחד מבני הזוג יותר גבוה, ומבחינת ילדים - לפעמים כולם בגובה דומה, לפעמים יש מנעד של גבהים.

 

אבל השאלה הגדולה היא:

האם אתה מחפש תשובה גנטית, או שאתה מחפש להשפיע על התפיסה שלך? האם אתה רוצה להשתחרר מהתפיסה הזאת?

כדי לאזן, לדעתי רוב האנשים לא חושבים שלהיות גבוהנוגע, לא נוגע

בפער מהממוצע זה הכי כיף.

אז קח בחשבון שיתכן שגם בשביל הבחורה יש כאן התפשרות מסויימת, ושאולי בזכותה הילדים דווקא יהיו מאוזנים..

אבל זה כל הקטעחתול זמניאחרונה

הגמרא אומרת שגוץ לא יישא גוצה וגבוה לא יישא גבוהה

למהזית שמן ודבש

כמעט כל הדייטים שעברתי מסתיימים כעבור פגישה אחת?

הקב"ה חוסך לך זמן על בנות לא רציניותintuscrepidam
זה פתרון קל. בכל זאת, כדאי לבדוק למהנחלת
אנא המתן לתגובות כאן. יש כאן תובנות ועצות טובותנחלת
בן כמה אתהadvfb

ואיך אתה מרגיש בדייטים עצמם?

זה יכול להיות עניין שכדאי לטפל בו בשלב בחינת ההצעה ועד להתנהגות בדייט עצמו.

כיווניםיהודי שואף לטוב

'מסתיימים' הכוונה שהיא מסיימת אותם?

אם אתה מסיים, זה בירור מסוג אחד.

למה ההצעה, שנראתה לי בעלת פוטנציאל, כבר לא רלוונטית? מה פגשת שגרם לך לחתוך? זו בעיה בהצעה, כלומר לא היתה שום סבירות, אין שום דמיון/קשר בין הדמויות, או שזו בעיה בתקשורת, ביצירת הקשר?

אם זו בעיה בהצעה, למה הציעו לי? ייתכן ולא מכירים אותי/אותה/לא יודעים מה אני מחפש? למה לא 'עליתי על זה' מראש, בשאלות מבעל הרעיון (מלבד פרטים טכניים ומהותיים כאלה ואחרים, 'למה חשבת שהיא מתאימה לי?', 'למה חשבת שאני מתאים לה?'. לא 'כי לשניכם יש אוזניים/לב וריאות', אלא למה דווקא אני לה ודווקא היא לי. איזו ייחודיות ראית בכל צד שהעלת לך את המחשבה שיכולה להיות התאמה) או בשאר הבירורים. אולי העניין צריך חידוד?

אם זו בעיה ביצירת הקשר, האם נבהלתי משתיקות/משהו ספיציפי שהיא אמרה? האם חתכתי 'כי הרגיש לי' או שיש סיבה שאפשר להצביע עליה? הרם באמת נתתי הזדמנות או שמיהרתי לחתוך כי לא היו לבבות והצעת נישואין אחרי 20 דקות? האם נכון לחתוך אחרי נסיון אחד, כששני זאים נפגשים ומובן יהיו רגעים לא נעימים (וגם לא נוראיים) של שתיקות מביכות, או שנכון לתת צ'אנס נוסף, ואולי אפילו יותר? האם אני באמת בא מוכן לקשר, ובא להשקיע בדייט, או בא 'לעבור אותו' (כמשתמע קצת מנוסח שאלתך), ומיילא כל הדייט לא רלוונטי? האם יש בי פחד מיצירת קשר שגורם לי להיבהל ולהרגיש שזה לא רלוונטי, או אפילו להצביע על דברים ספיצייפיים למרות שהם לא באמת מהותיים לי?


אם היא חתכה, יש בירור נוסף, אך זה כמובן דורש גם את הבירור האם ההצעה היתה רלוונטית. אם לא, למה לא סוננה בדרך? האם ייתכן שהמציע/הדמויות שאצלן ביררו עלי לא מציגים אותי נכון?

אפשר גם לשאול אותה, בטלפון בו היא חותכת או בהודעה אחרי זה, למה היא חותכת. היא לא חייבת לך תשובה, וכנראה שהיא תענה 'הרגיש לי שזה לא מתאים', אתה יכול לבקש הערות/הארות להמשך הדרך, אולי תקבל משהו.

ייתכן שיש בך, במראה/דיבור/התנהלות שלך בדייט משהו מרתיע/מרחיק? האם השקעת בדייט, באת מכובד, פתוח (כמה שאפשר) להכיר, לשמוע ולשתף, התעניינת בה ולא חיטטת יותר מידי? האם חשבת מראש על מקום שנוח לה, מתחשב במה שמתאים לה, לא ליד כל החברות, מקום נעים, אולי אפילו עם שירותים? האם הבאתי לפגישה הראשונה מיץ תרד הולנדי סחוט ועוגיות שעורה ותירס במילוי חסה? התנהגתי מוזר? נסה לשחזר את מהלך הפגישה ולבחון אם היתה התנהגות מרחיקה מצידך.


כשזו אחת או שתיים, יש סבירות שההצעה לא רלוונטית/הן לא פתוחות לקשר, אבל אם זה כבר עם בנות רבות, יש כאן נורת אזהרה לכיוון שלך. מה אני לא עושה נכון.


זו התמודדות קשה. נסה ללמוד משהו מכל פגישה. להתייעל בתקשורת, להכיר גבולות ולהבין מה חשוב לאישה ומה מעניין אותה, למד להתחשב, ובעיקר, להיפתח.


זה נסיון לא פשוט. תדבר עם אבא, תגיד לו, ותתכוון לזה, שקשה לך, שאתה צריך את עזרתו, ושאתה מתאמץ ומשקיע כדי להקים בית לכבודו. קבל את הקשיים הללו באמונה, ויהיו לזכותך.


(מקווה שכתבתי כל מה שחשבתי, כי בטעות מחקתי הכל וכתבתי הכל מהתחלה)


אשריך. יצליח ה' דרכך ותבשרנו בשורות טובות במהרה.

נכון מאוד.נחלת
מזכיר לי אותיsubb16

אכן גם אני הייתי בבעייה כזו עד שלימדו אותי איך לפתח קשר עם אישה.
ואז הכל השתנה שסוף סוף הכדור היה אצלי.
לא בקטע מלחיץ אחי אבל אתה צריך ללמוד אם יוצרים קשר עם אישה.
תחשוב שזו בחורה שהיית רוצה ובגלל שאתה לא יודע איך מפתחים איתה שיחה הכל בורח לך, פשוט חבל.
לכן יש אנשים מאוד מאוד מסויימים שיודעים להדריך אז שווה לפנות אליהם וכן גם לשלם אם צריך.

אתה יכול לתת לי טלפון שלהם?זית שמן ודבשאחרונה

תודה

שיר חדשכולנו הביתה

אני ניק שהיה פעיל פה אבל מעדיף לא להחשף

חשבתי לשתף שיר שיצרתי לאחרונה עם AI

לדעתי זה יגע בעולמם של חברי הפורום

 

יום טוב

אולי יעניין אותך