אני רואה שמפריע פה ללא מעט אנשים כל העניין הזההלוי
של בנות שמסתכלות על בנים רוקדים.

השאלה שלי היא, למה זה מפריע? הרי מבחינה הלכתית אין עם זה בעיה (ואני מדבר על מצב שהגברים לא שיכורים).

ובבקשה, בלי תשובות שזה לא מוסרי או לא יודע מה, אם זו הייתה בעיה מבחינה מוסרית כזו או סיבה אחרת, אז כבר היו אוסרים על כך הלכתית.
מבוכה?מ(ל)כת אסתר
אולי כי זה מביך אותם ומפריע לחלקם לרקוד ולשמוח באמת?
למה שזה יביך אותם?הלוי
אממ נראה לי שאני אתן לבחורי הפורום לענותמ(ל)כת אסתר

אני לא באמת יודעת

זה היה סתם ניחוש פרוע...  

אני לא רוצה לדעת שכל צעד שלי מישהי בוחנת אותו.ותן טל

לא נוח לי מזה, זה לא נותן לי לרקוד בחופשיות.

נכון, בעיה הלכתית כמו במקרה הפוך, אין - אבל זה לא נוח, פשוט. ואני יודע על עוד הרבה שזה לא נוח להם ולכן נמנעים מלהגיע למקומות כאלו. הדבר הכי חכם שראיתי אי פעם שעשו, זה שעשו מקום בצד באיזה חדר גדול צדדי אחר, לבנות, לרקוד, עם מקום רחב לריקודים, והעבירו ברמקולים את המוזיקה של הלהקה/הדיסקים ששמו לריקודים (בהקפות שניות/פורים...)

כל תשובה היא הלכתית?לך דומיה תהילה
"לא חרבה ירושלים אלא שדנו בה ע"פ דין תורה"
כלומר, לא עשו לפנים משורת הדין. יש גם כללים של דרך ארץ ונימוס.
לא כל דבר שהוא בעייתי הוא אסור, יש בזה מדרגות. ויש גם בחינות שונות.

עד כאן דחיית הסברה שלך.

ולגופו של עניין:
דברים שהבאתי גם בשרשור הקודם. ריקודים זאת חוויה אישית. אישית שלי, אישית עם חברים, אישית מול הקב"ה... הזדמנות שאפשר קצת לרסן קצת פחות את המשמעת העצמית. כשמישהו בוחן אותך וממרכז את הפוקוס שלו עליך, זה מנטרל את היכולת להיות חופשי לגמרי.
מי יותר ומי פחות, לא כולם רוצים להיות מרכז תשומת הלב.
אז ככה.הלוי
א. ההלכה היא מאד מוסרית ומלאת דרך ארץ, אם אתה רואה רק את ההלכה "היבשה", אז אני מציע שתעמיק ותלמד יותר לעומק.
וגם עשית את מה שביקשתי לא לעשות, שנתנת תשובה שלכאורה היא מוסרית. אני יחזור שנית, אם הייתה בעיה של מוסר או דרך ארץ בדבר, אז ההלכה היית אוסרת את העניין או לפחות מגנה אותו.

ב. אל תיתן לאחרים לעצב ולהגדיר אותך, תעשה זאת בעצמך.

ודבר נוסף, יותר מדי אנשים חיים בסרט של "מה חושבים/יחשבו עלי" וגם נוטים להוציא אותו מפרופורציה.
תפסיקו לחשוב מה אנשים אחרים חושבים עליכם, תחשבו מה ה' חושב עליכם.
ממש הרחקת לכת במסקנות שלך.לך דומיה תהילה
בשום מקום לא אמרתי שאני רואה את ההלכה כ"יבשה". גם לא אמרתי שהיא "לא מוסרית". "תלמד לעומק" זאת תגובה חצופה. גם כי לא אמרתי שום דבר 'מפליל' וגם כי אתה לא מכיר אותי או כמה עמוק אני לומד.

אותה תשובה בקשר לחלק השני. לא אמרתי שאני נותן לאחרים לעצב אותי או להגדיר אותי. אני גם לא מונע ממה שאנשים זרים חושבים עליי. קרא שוב מה שכתבתי.

מצטער מאוד שזו לא התשובה שרצית לקבל,
אבל זאת התשובה שיש לי לתת.
צודק, הרחקתי לכת וכנראה שסוג של "הפללתי"הלוי
אותך, אני מתנצל על כך.
בנוגע ל"אל תתן לאחרים לעצב אותך"ינשול_הררי

זה מאוד רומנטי ואידיאליסטי לטעון את זה אממה - אתה בן אדם. וככזה אתה מושפע.

מצחיק שסעיף ב' שלך סותר את סעיף א' שלך שהרי הרמב"ם בפירוש כותב שאם אנשי עירו/מדינתו אנשים רעים וחטאים שיעזוב.

אם כן המוסר ההלכתי מבין שהאדם מושפע באופן טבעי מחברתו.

 

תמיד כיף להגיד "אני לא מושפע מאחרים מי שם עליהם בכלל?" אבל אולי תגובת הנגד שלך היא בעצם הדרך שלך לשוחח עם החברה שמסביבך?

עבודת מידות היא לא בדעת היא בחיים עצמם וככזאת לא מספיק רק לדעת שלא צריך לשים על אף אחד.

 

יש לי עוד הרבה מה להגיד בנושא אבל אני פשוט חושב שהגישה שלך לכל העסק היא שגויה - מה רע באדם שאכפת לו מה חושבים עליו? זה יצר טבעי שבורא עולם ברא בנו, כמובן הכל בפרופורציות אבל אין בכך משהו רע.

 

אני יכולה להבין שזה מפריע ואנסה להסביר..יעלי_א

ריקוד זה משהו חשוף. זה לא כמו לעמוד במקום/ ללכת.

אדם לרוב לא ירקוד באמצע הרחוב..

יש פה מבוכה של גבר-אישה.

קשה להיות טבעי כשבת צופה בך במצב לא שגרתי.

 

זה בתמצות של התמצות.

אז אני חושב שיש לנו הרבה מה ללמוד מדוד המלך בענייןהלוי
תסביר..יעלי_א
דוד המלך לא חשש לרקוד ברחוב, כשהיה מדוברהלוי
על לרקוד לפני ה'. אני לא אומר שצריך להתחיל לרקוד עכשיו באמצע הרחוב, אבל אני כן אומר, שכשאנחנו רוקדים ועוד לשם שמיים, אז צריך להיות אכפת לנו מדעה אחת והיא, הדעה של ריבונו של עולם.

בגלל שכל כך אכפת לנו מה האחר חושב (ולעתים קרובות יותר ממה שה' חושב), אז אנחנו ממציאים לנו גדרות חדשות ומיותרת.
כשארון הברית יהיה נוכח בריקודיםלשם שבו ואחלמה
אז נדבר.
רק המחשבה על זה מרתיתה
למה צריך שארון ה' יהיה נוכח כדי שנוכל לרקוד ככה?הלוי
בבית ראשון, ארון היה בקודש הקודשים, בבית שני הוא בכלל לא היה בבית המקדש וזה לא מנע מהעם לרקוד כך.
העם לא רקד, רק הצדיקים הגדולים ביותרלשם שבו ואחלמה
תלוי לפי איזה פירוש אתה הולך...הלוי
ותשובה כזאת של "קטונתי", היא מאד גלותית ולא מתאימה לבן חורין.
קטונתי?! לא אמרתי כזה דבר.לשם שבו ואחלמה
אבל אי אפשר לצפות מאיתנו להתנהג כאילו היינו בבית המקדש, בבית הנורא והקדוש שבוודאי הפך כל אדם למשהו הבה יותר רוחני.

ולעצם העניין אכן הבעל שם טוב מדבר על דרגת ההשתוות שאתה מדבר עליה, אבל זה דרגה גבוהה, צריך לשאוף אליה, אבל מדבריך נשמע כאילומאתה מוכיח אותנו שאנחנו לא שם.
לא קשור לגדרות.יעלי_א

[כתבתי משהו בתוכן, אבל לא היה מספיק מסודר. אכתוב אח"כ בלנ"ד..]

אפשר גם לפתוח שרשור על זה? <צ>.ואין לחלוק!

 

אנהג הפעם כדרך הרמ"א - לא אפתח שרשור חדש ואצטרף לזה.

 

זה לא נעים שמסתכלים עליך. נקודה!

 

בטח לא כשבוחנים אותך.

 

ודאי לא בזמן שנמצאת שם בחורה שחתכת קשר איתה.

 

וכמובן לא בזמן שבא לך להרגיש משוחרר וליחד כל כולך למשימה הרוחנית- הדבקות והתעלות בתורה.

 

א-ב-ל   אפשר לעשות זאת גם כשנמצאים שם בני אדם, מעבר למחיצה, כאילו הן אינן שם.

 

אבל לכל אבל יש אבל. 

 

 

 

 

 

 

ראוי שאדם יהיה יותר עסוק במה ה' חושב עליוהלוי
ולא מה אנשים בשר ודם חושבים עליו.
זה מאוד מצחיק מה שאתה כותבואין לחלוק!

 

 

כמה אנשים בעולם הזה יכולים באמת להתנהג כאילו לא רואים אותם כשכן רואים אותם??

 

ועוד בסיטואציה כזו?!

 

יש על כך גם מחקרים רבים, אבל נעזוב את זה.

 

והלוואי שזה היה ככה, והיינו מצליחים להתעלם ב 100%-- הרי לא היינו צריכים עכשיו כלל וכלל לדון בזה. לא? 

בכל זאת, צריך לשאוף לכך.הלוי
לאפטיש
אין בעייה הלכתית כתוב שבנו במיוחד עזרת נשים בשמחת בית השואבה בבית המקדש.מצפונית מי שיש לו בטחון עצמי ולא מתחבא מאחרי הצל של עצמו ומבין שהוא בחור מצויין. לא אמור להרגיש קושי בזה . להיפך.
באופן טבעי כשמסתכלים על בן אדםלשם שבו ואחלמה
הוא כבר לא מתנהג טיבעי. זה ממש הגיוני.
קל וחומר רווק מרגיש שרווקה בוחנת אותו שזה ממש יוציא מאיזון. הרי הדחף למצוא חן בעיני המין השני הוא עוצמתי מאוד.
אדרבה, אם בחורה מסתכלת עליו, אז שיראה לה מי הואהלוי
באמת, שלא ינסה להיות אדם אחר.
זה מציק ומעיקאריק מהדרום
וזהו
אז תסתכל פנימה ותראה למה זה מציק ומעיק,הלוי
כי כגבר, ההפך אמור להיות הנכון.
אני לא מבין מה הבעיהאגוזי

"ג' מתנות נתן הקב"ה לישראל: רחמנין וביישנין וגומלי חסדים" (במדבר רבה).

 

אחת התכונות המאפיינות אדם יהודי - היא הביישנות, אז מה כ"כ מפריע ומזעזע שיש אנשים (כולל אנוכי) שכאשר ידוע להם שבנות מסתכלות עליהם - הם מתביישים ומתסגרים ובטח שקשה להם לרקוד בנחת וכמו שהם היו רוצים באמת לרקוד ? 

 

אין ספק שאדם צריך לעסוק במה שה' חושב עליו וזה לא העניין בכלל לדעתי מה זאת שמסתכלת עליי תגיד. העניין הוא שזה פשוט מרגיש לא נעים ולא צנוע שיש אנשים שבוחנים אותך.

בעיניי לרקוד לכבוד ה' - זה כמו להתפלל. אתה מוציא את הפנימיות, השאיפות והדבקות שלך החוצה.

להסתכל על אדם מתפלל - זה לא צנוע. הוא מתייחד עם בוראו ומדבר איתו - ואתה תסתכל עליו מתחנן ומוציא את ליבו בפניו ? אותו הדבר לגבי ריקודים.

אני אפילו לא רואה לנכון להסביר למהאריק מהדרום

זה פשוט מציק ומעיק בלי קשר למין שלי ולא יודע למה אתה אומר שזה אמור להיות הפוך, זה פשוט לא.

מקריאה קלה פהינשול_הררי

יותר מציקה לי הדרך שאתה מתמודד עם הסוגיה מאשר השאלה.

 

"אמור להיות אכפת לך רק מה' " וואלה? אז בעצם בשביל מה נכתב מסילת ישרים או כל ספר מוסר אחר אם כבר כתבת לנו בזה הרגע את "קיצור עבודת ה' להלוי"?

אתה לא חושב שבכך שאתה זורק ססמאות ומצפה שאנשים אוטומטית יתיישרו לפי זה אתה מרדד את נפש האדם ואת עבודת ה'?

 

זה מציק כי זה מציק. 

כי אנחנו בני אדם וככאלו אנחנו לא אוהבים שהופכים אותנו לאובייקטים לשעשוע או לאובייקטים לחתונה.

אנחנו לא גושים שכליים ואידיאליים שעושים רק הנכון והישר וכדברי הקוצקר גם לא צריך שנהיה כאלו - מלאכים יש מספיק.

יפים דברי הרב קוק על הנעלבים ואינם עולבים כדי להסביר את הסוגיה.

 

נשמע לפי איך שאתה מגיב כאילו אין צורך בספרי חכמים ברבנים ובמורים רוחניים הרי - כולנו יודעים מה נכון? אז למה אנחנו מחכים?!

 

וחוץ מזה שזה מציק אותי גם מעצבנת התודעה החברתית שבדבר - גבר שמסתכל על אישה רוקדת עושים לו רצח אופי בחברה הדתית הדוסית, וממש לא כי הוא עבר על ההלכה אלא כי פיתחתנו אמוציונאליות לא פרופורציונאלית לנושא.

אבל כשאישה עושה את זה היא יכולה בלי בושה ללטוש מבט ולצחקק על בחורים מעזרת נשים (כמובן לצלם ולשלוח לחברות) וזה בסדר גמור.

אותי הפער החברתי הזה משגע.

יחי זכויות הגבר במשפחה!!!

גבר שמסתכל על אישה רוקדתנקניקיות

סליחה, גבר שמסתכל על אישה רוקדת עושים לו רצח אופי כי הוא כן!! עבר על ההלכה!

 

אסור להסתכל בפניה של אשה זרה!!

וגם על מישהו שלא מברך אתה מסתכל ככה?ינשול_הררי

אויש נו באמת די לצביעות.

 

צריך להפריד בין דבר ה' כעול על האדם לבין דבר ה' כמזכך את האדם.

ברור שעדיף לא להסתכל על אישה פנויה אבל אדם שעושה זאת אינו מפלצת ידידי, כלל וכלל לא.

אם תחליט שהוא מפלצת צר לי אבל את רוב המין הגברי אתה מוציא רע מאוד.

 

אדם שעבר על דבר ה' הוא עבר על דבר ה', אבל הוא אינו מפלצת. הוא אדם נורמלי.

 

אדם שנוגע בחברה שלו הוא גם מפלצת? צריך לעשות לו רצח אופי?

לא! הוא אדם שעבר עבירה.

ואם נחשיב כל מיני עניינים יהודיים כאלו כמו לימוד זכות וכוכוכו

אז אולי אפילו... חלילה רק מעלה את האופציה כן? נחייך אליו אחרי?

 

אבל כנראה שדבר ה' היוצא מגרונך רוצה לעשות לו רצח אופי...

לעולם לא הייתי אומרת את המילים "רצח אופי"נקניקיות

בהקשר הזה, אם אתה לא היית אומר את זה בהקשר הזה בדיוק.

 

ואם אכתוב בסגנון שלי, אז - גבר שמסתכל על אשה פנויה רוקדת, משחקת, שרה, מציירת, ולא משנה מה, עובר עבירה.

 

או קי??

אין כאן שום אג'נדה חברתית. יש כאן 1 מעשרת הדברות.

 

לא רצח אופי ולא נעלים

 

נ.ב.

אני בת.

לא הבנתיינשול_הררי

אם לעולם לא היית אומרת אז למה את אומרת בגללי?

פשוט תגידי שהמושג לא שייך לא יותר פשוט ככה?

 

א. זה לא אחד מעשרת הדברות צר לי.

זאת לא נאיפה וזאת לא גניבה וכמובן שלא על אשת רעך.

ב. דווקא יש פה כי עובדה שמתייחסים לזה בצורה ממש הזויה לעומת היחס כשהצד השני עושה את זה - ולא, ממש לא רק בגלל ההלכה.

ג. למטרות חתונה דווקא מותר - אחרת למה לצאת לדייטים? (כמובן שאין קשר לאישה רוקדת. זה פשוט אסור)

 

נ.ב.

אני בן

אני לא אומרת בגללךנקניקיות

אני מפריכה משפט שאתה אמרת. וכדי שתבין טוב טוב על מה אני מדברת, אני חוזרת שוב על המשפט הזה.

 

א. עשרת הדברות כוללות בתוכן את כל התורה כולה. הידעת? ולכן תחת כל דיבר יש תת סעיפים ותת מצוות.

 

ב. כן בגלל ההלכה. אם היה מותר לא היו מתייחסים לזה בצורה שלילית.

 

ג. הדרך חתונה לא כוללת ריקודים בכרמים.  וגם כשיוצאים לדייטים יש כללים איך לנהוג. משיחה למטרת נישואין ועד לריקודים הדרך ארוכה.

(למשל- מותר לדבר בפגישה כמו שמותר לגבר לדבר עם המוכרת או עם הרופאה..)

 

 

 

מעניין.ינשול_הררי

כי ממש לא הפרכת.

הוא עבר על ההלכה וזאת הנקודה שהבאתי - אדם שלא מברך את מתייחסת אליו אותו דבר?

פשוט שלא.

 

לגבי הדיברות - כולנו מכירים את הדרוש הזה ובכל זאת לא מצאתי בפוסקים בש"ע בגמרא וכוכו שיש איזה דין סעיפי כלשהו שבאו ואמרו על מישהו "אהההה הוא עבר על הדיבר הזה והזה" אלא יש מה שמוגדר בתורה כ"לאו" ושהגמרא רוצה לדעת איזה לאו עוברים היא מחפשת פסוק מפורש ולא רמז בעלמא מקשר לעשרת הדברות.

נא לא לערבב הלכה ואגדה.

כשמישהו עובר על משהו את צריכה לציין את הפסוק המפורש - סתם נפקא מינא נחמדה, אם תעידי באדם שעובר עבירה ותגידי לו שהוא עובר על אחד מעשרת הדברות הגיוני שהוא לא יתחייב כי ההעדה שלך לא תקפה שהרי אין קשר בין מה שאמרת למעשה. (לא למדתי את הסוגיה בעיון אבל בכל זאת זה נפקא מינא הגיונית שיכולה לצמוח מהנקודה הנ"ל)

 

סתם סיפור לדוגמא -

חבר שלי נסע באוטובוס והתישבה לידו מישהי והוא ממש התלבט אם להתחיל איתה ולבסוף לא עשה כלום.

לאחר מכן הוא בא לאחד הרבנים בישיבה שלי ושאל אותו אם נהג נכון הרב אמר לו במפורש שהוא יצא טיפש שהרבה יותר עדיף להכיר ככה מאשר בדייט משום מקום.

וזה אחד מהרבנים שהכי מחמירים בהלכות צניעות אצלי בישיבה. (ונא לא להכנס לנאייעס בבקשה. )

ג. לא?!חכחעחילםכאחרונה

המום

קצת לגבי הרצח אופיינשול_הררי
עבר עריכה על ידי ינשול_הררי בתאריך כ"א בתשרי תשע"ה 01:37

אני לא אביא פה סיפורים מהחיים כי זה סתם יהיה להכנס לדקויות ופרטים.

שורה תחתונה היא שזה קורה.

לא התיימרתי להציג את עצמי כאמת מוחלטת - מוזמנת לא להסכים, ככה אני חווה את המפה של החברה הדתית לאומית הדוסית.

 

ועוד משהו -

עכשיו כשאני קורא שוב נדמה לי שלא הובנתי.

לא באתי להעלים את מישור העבירה, באתי להגיד שהציבור הדתי מוסיף עליו עוד נופך שלא קשור לעובדה שאותו אדם עבר את אותה עבירה.

 

הדתיים בסופו של דבר הם לא הדת בואי לא נשכח את זה. גם להם יש אג'נדות חברתיות לפעמים.

החברה הדתית לאומית הדוסית??נקניקיות

אתה שם בשורה אחת את החברה הדתית לאומית עם החברה הדוסית?

 

בלי לזלזל באף אחד מהמגזרים - מדובר בשני עמים כמעט!!

 

 

דתי לאומי הוא דתי לאומי. יש לעם הזה את הכללים וצורת החיים שלו.

 

ודוסי הוא גם כן עם. עם כללים וצורת חיים שונה לגמרי מהדתיים הלאומיים.

 

כך שלא מדובר במפה, אלא בשתי מפות. ואולי מכאן נובעת טעותך.

אהה פשוט הר המור ומיר זה אותו נישה נכון? נו באמת.ינשול_הררי
הצילו! איפה אתה חי??נקניקיות

הר המור זו לא ישיבה למזרחיסטים?

אם כן, מה הקשר שלה למיר? אוי וייז מיר. <צ>

 

שתי ישיבות נפרדות, שונות זו מזו לחלוטין.

 

ברצינות -

אתה מגיע מאחד משני המגזרים המדוברים-

דתי לאומי או דוס??

לא הגדרתי שדוס=חרדי.ינשול_הררי

הכוונה שלי לדוס הייתה שומר על ההלכה ושדעת תורה חשובה לו.

אם כן יש דוסים דתיים לאומיים ויש דוסים חרדים

 

 

ומה זה משנה מאיפה אני בא?

רגע של תרבותינשול_הררי

המשמעות של "דוס" היא בעצם "דת" בהברה אשכנזית.

סתם לידע הכללי.

 

בסלנג זה הפך ביטוי למישהו שהוא חזק ב...באופן מפתיע - דת.

כי כל דבר בהברה אשכנזית נשמע חזק יותרנקניקיות

מה נשמע חזק יותר, דתי יותר - תורה או תוירו? ערבית או מייריב?

אז דתי חזק זה דוס.

 

 

אהה. עכשיו הבנתינקניקיות

מקובל שדוס = חרדי חזק.

 

אז כן. החברה הדתית לאומית הדוסית - משפט המתקבל על הדעת.

 

עכשיו כבר לא משנה מאיפה אתה בא. פשוט חשבתי שאתה תלוש.

 

אולי אני זו שתלושה וכל פעם שכותבים כאן דוס אני חושבת שמדובר על חרדים??

אני יכול להגיד לך שאני לא תלוש לא מזה ולא מזה ינשול_הררי

זה תלוי ברקע של הבנאדם.

מניסיון אנשים חילונים למשל משתמשים במושג "דוס" ככינוי לחרדי.

דתיים לאומיים בכלל לא מקשרים את זה לחרדים כמעט.

חרדים לא יודע על מידע מהימן לגבי אופי השימוש.

מסברא הם בקושי משתמשים בו

אני לא מדבר בסיסמאותהלוי
אני מדבר פשוטו, אם יהיה אכפת רק ממה שה' חושב, אז באופן טבעי יהיה אכפת רק מהמחשות של אנשים שבאמת חשובות ומשנות.

זה גם נמצא בכמה ספרי מוסר. אם תסתכל טוב במסילת ישרים ובעוד ספרים, אז תראה שמחשבות של אנשים אחרים לא אמורים להטרעד אותך, אלא אם מדובר בהתנהגות לא הולמת, חוסר צדק ומוסריות וחילול ה'. הם גם מנחים שם שצריך לירא את ה', לא את האדם.

אגב, יש בעיה להסתכל סתם על בנות שרוקדות מקרוב, אבל יש סיבה שמותר להסתכל מרחוק על הבנות שמחוללות בכרמים, אולי לחיפוש בת זוג לבניית בית כשר בישראל, מותר להסתכל מרחוק...
הסברת סיסמא בסיסמא ינשול_הררי

להגיד "אני מדבר פשוטו" זה לא להסביר.

דורות על גבי דורות של אנשים עוסקים בענייני מוסר

כספים שלמים ומחקרים שלמים מוציאים כסף על פסיכולוגיה

אבל אתה בא ומפציץ במשפט אחד והכל יסתדר - מה זה אם לא סיסמא?

 

לגבי המסילת ישרים - אולי בקדושה או בחסידות ידידי.

אבל כשאני למדתי את מפסידי הזהירות אני זוכר שהחברה הרעה היא אחד מהם...

זה שאתה בוחר לפרש את זה כסיסמא, זו בעיה.הלוי
אני לא מביא פה סיסמא, אני מביא משהו ממה שלמדתי ושאני משתדל לייסם אותו בחיי. זה שאתה לא הבנת את מה שאמרתי, לא הופך את זה לסיסמא.

לצערי, הרבה מהמחקר והפסיכולוגיה האלו, מתבררים בסופו של דבר כטעות ונגנזים או, שנשארים רק בגלל שלא מעזים לגנוז אותם. גם הרבה מהמחקרים האלה, הם אג'נדות אישיות של אנשים כדי להצדיק את דרך החיים השגויה שלהם או, שהם משמשים כתירוץ כדי לטייח ולברוח מטראומות וקשיים במקום להתמודד איתם. זה באמת בזבוז גדול של זמן כסף.

אגב, אני נגד סיסמאות שאו שהן רדודות או שאדם אומר אותן ללא שהוא מבין מה הוא אומר ומה עומד מאחורי זה.
מה שאני אמרתי, זה משפט שהוא פשוט כמו שהוא נשמע, בלי סיסמאות ובלי מסרים סמויים. תנסה להסתכל על זה בצורה פשוטה.
אתה לא אמיתי נכון?ינשול_הררי

איפה בדיוק ה"לימוד" במשפט "מה אכפת לך ממשהו חוץ מה' "?

ספר לנו על זה - כמה שנים עמלת ויגעת בתלמוד בהלכה ובאגדה כדי להגיע למסקנה מופלגת זאת?

 

אני מניח שגם הגעת לגמרא הנ"ל במהלך העמקתך בקודש - 

  • "אמרו לו (תלמידיו, לפני פטירתו) רבינו ברכנו! אמר להם: יהי רצון שתהא מורא שמים עליכם כמורא בשר ודם, אמרו לו תלמידיו עד כאן? אמר להם: ולואי, תדעו כשאדם עובר עבירה אומר שלא יראני אדם." ~בברכות כ"ח ב'

 

אחינו מחילה מכבודך, אל תחבל בי. אני הבנתי מעולה מה רצית להגיד - או שאולי הלימוד הגדול שלך "אל תשים על אף אחד רק על ה' " לא כולל את מידת הגאווה והכבוד לכל אדם?

 

בעיני זאת שחצנות ויהירות ממעלה ראשונה לקחת מאמצים וכספים רבים וקהל רב של אנשים שזה עזר להם ורבנים שאומרים שזה נחוץ ולהגיד "נהה זה לא רציני. המשפט המפוצץ שלי טוב יותר"

המשפט האחרון שלך שייך לימים שבהם היה סנהדריןנקניקיות

נדמה לי, או כשבית המקדש היה קיים.

היום לא מחפשים את בת הזוג בכרמים.

נכון וזה מנהג שלפי דעתי כדאי לחדש.הלוי
לגבי המשפט האחרון שלך- זה לא כזה נכון..~א.ל

ברור שההלכה מוסרית,

אבל יש מעשים שאנשים עושים- ואינם מוסריים, ובכל זאת אין לזה התייחסות הלכתית

כך שאלו שני דברים שונים

 

 

(נזכרת ביום כיפור בילדים הקטנים המהלכים להם עם אוכל וחטיפים למול המתפללים המתענים)

 

 

דווקא מה שאמרתי מאד נכוןהלוי
כי יש להם התייחסות בהלכה או שרב יתייחס אליהם ויעזר בהלכה, כך או כך התורה היא לא דת, אלא דרך חיים, ככה שזה לא הגיוני שהיא לא תתייחס למשהו שהוא לא מוסרי. מי שרואה את התורה ומוסר כשני דברים שונים שלכאורה אינם קשורים זה לזה, אז הוא פיספס את העיקר.

בקשר לילדים עם האוכל ביום כיפור, רבנים מדברים על זה שלא יסתובבו בבית הכנסת עם אוכל כדי שלא יקשו על הציבור, שמעתי וקראתי על זה מספיק פעמים לאורך השנים, כדי לדעת שיש לזה התייחסות. זה שזה עדיין קורה, מראה על פאשלה אצל ההורים בחינוך ילדיהם, או שלהורים של אותם ילדים יש בעיה מוסרית של אכפתיות מהאחר.
עדיין- אין לזה הלכה פסוקה.~א.ל

מה שניסיתי לומר הוא שההלכה מוסרית

אבל מה לעשות שלפעמים אנשים אינם כאלה..

הבנתיהלוי
את האמת גם אני לא מבין למה זה מפריע?מרדכי
בס"ד

אני רוקד כמו תמיד ואיך שאני מרגיש ולא אכפת לי אם ומי מסתכל עלי.
נכון, זה לא אובייקטיבי...לך דומיה תהילה
לי זה לא מפריע, לפעמים מצחיק. אבל אני יכולצ'יליביליבום

להבין את אלה שזה יביך אותם. 

 

תחשוב שאני אומר לך לרקוד ומאתיים זוגות עיניים נעוצות בך (לא משנה מאיזה סיבה), ברור שזה לא ממש ככה - אבל די דומה.

אם אדם עושה משהו שאין בו פסול,הלוי
אז לא צריכה להיות עם זה בעיה.

אדם צריך לחשוש מדברים כאלה, רק אם יש בדבר משהו פסול או חס ושלום חילול ה'.
דבר דוגרילשם שבו ואחלמה
מה אתה רוצה לומר? שכל מי שלא זכה להגיע למדרגה שהוא נוהג לבד ובחברה באופן זהה הוא לא בסדר?
או שאתה רק רצית להזכיר לנו שזו שאיפה שיש לשאוף אליה?
כי לי זה נשמע כמו תוכחה שאתה מוכיח אותנו שאנחנו לא בסדר
אני מנסה לעורר אנשים בעניין.הלוי
נראה שנתנתי לעצמי להגרר לתוכחה, אני מודה שיש לי בי לא מעט דין, זה אחד המידות שאני צריך לעבוד ועובד עליהן.

אבל מכיוון שביקשת דוגרי, אז הינה דוגרי.
זה שיש אנשים שזה מפריע להם, זה מפריע בגלל משהו פנימי שהם צריכים להתמודד איתו. על פי דרך הטבע, זה לא אמור להפריע להם ולפי דרך התורה, איך שהם רוקדים, אם זה ממקום של קדושה ושמחה אז הם אמורים לשמוח בזה, כי זה מקדש את שם ה'. לראות אנשים רוקדים מתוך קדושה זה משמח ומקרב ומקדש את שם ה', ואם גם יצא מתוך זה זוג שיבנו בית כשר בישראל, אז קידוש ה' רק גדל.
אכן כתוב שבלוויים יש הרבה דין...לשם שבו ואחלמה
לא זוכר איפה, בבעש"ט או ליקוט"מ
אכן אתה צודק, אבל לדעתי זו מדרגה מאוד גבוהה שצריך אצנם לשאוף אליה, אבל לדעת שהיא גבוהה.

הרי במה רבי יוחנן בן זכאי (זה היה הוא?) ברך את תלמידיו לפני מותו?
ולוואי שיהיה מורא שמיים עליכם כמורא בשר ודם,
וזה אומר הכל...
צודק, תודה שהזכרת את הדברים האלה.הלוי
אני לא כלכך בטוח שזאת מדרגה כזאת נשגבהינשול_הררי

האם אתה סובר שאדם אמור לבטל את כבוד עצמו מכל וכל?

(נכון שיש מקומות שכן כמו שהרמב"ם כותב בשמחת מצווה אך הרמב"ם גם כותב שאדם שלא מרגיש בעלבונו וצערו הוא אינו איש המעלה)

אויש נשלח פעמיים בטעותינשול_הררי
עבר עריכה על ידי ינשול_הררי בתאריך כ"א בתשרי תשע"ה 10:40


אז בעצם כולם דפוקים חוץ ממך מה?ינשול_הררי

משובב נפש.

שמע מתנצל על ההשתלחות אבל דיבורים מהסוג הזה מורידים לי את הפיוז תוך רגע.

אין דבר שיותר מעצבן אותי מאטימות ורדידות במסווה של יראת שמים.

 

אוי כמה ענווה יש בך, כן יש בי דינים ואחת המידות שאני צריך לעבוד עליהם.

אבל לחלוטין עול החברה והאדם סר מעליך וכל מה שנותר הוא להיות המוכיח בשער.

 

 

כנראה שלא למדת רמב"ם שמדבר על נימוסי החברה כדבר שיש לכבד.

כנראה שלא למדת הרב קוק על המוסר הטבעי וההסכמי.

כנראה שלא למדת מסילת ישרים לגבי העובדה שיש דברים שאדם מחדש בעבודת ה' מדעתו והם לא כתובים. (וזה עוד בחסידות! מי מאיתנו טוען שהוא שם?)

 

אז אם כבר יש בך דינים אנא חסוך מאיתנו ותפנה אותם אל עצמך קודם.

עד שאתה אומר לי (ולכולם פה כמעט) טול קיסם מבין שיניך טול קורה מבין עיניך.

סיימת, או שאתה רוצה לכתוב עוד מגילת תגובה?הלוי
אחי, תשלוט בפיוז שלך.

ואני ממש לא חושב שכולם דפוקים, זה אתה אומר שאמרתי.

למדתי רמב"ם, ויש משהו במה שאתה אומר על סיגנון שבו אני פונה פה לאנשים, אבל אתה נופל בזה לא פחות ממני כרגע, כך רגע ותסתכל על איך שאתה מגיב לפני שאתה מגיב לתגובה הזאת וכשתגיב (אם תגיב), אז תעשה בלי כעס. אם אתה לא מסוגל להגיב בלי שהפיוז יקפוץ, אז עדיף שאל תגיב בכלל. (הרמב"ם מדבר על כמה שמידת הכעס בעייתית, תעיין בדבריו שוב, הלכות דעות).

ואני לא מתיימר להיות אדם עניו או צדיק או לא יודע איך עוד תבחר להשתלח בי, אני רק מודה במה שנכון ושאני צריך לעבוד על זה. מה הבעיה שלך עם זה, אני לא מבין, אני לא לא כל אדם שמודה במגרעות שלו מנסה להתייפיף בעיניי אחרים.
וגם, מה הבעיה לנסות ולקבל את התוכחה שהוכיחו אותי?
חשבתי שלא אכפת לך מאף אחד חוץ מה' ינשול_הררי

ובכל זאת נשמע שיצאת קצת משיווי משקל.

 

למדת רמב"ם ובכל זאת טענת שאין כזה דבר נימוס הסכמי בין בני אדם - הילכו שניהם יחדיו?

 

אני אגיד לך - אתה לא מודה במה שנכון. אתה מודה במה ש'אתה' חושב שנכון.

זה הבדל עצום מבין?

 

התורה שיצאה מפיך התעלמה מכל גורם אנושי והמשכת בשיטיות להציג את זה כאילו זה דבר ה' עלי אדמות וכן, זה מעצבן אותי - הפתעה.

וכשאתה בא בגישה כמו שלך לאנשים תהיה מוכן שיתעצבנו למרות, כן כן, למרות שאסור לכעוס. למה? כי דעה שכלית לא מיישרת בני אדם תוך רגע.

 

מי אתה שתוכיח? האם אתה גדול מרבותינו שאמרו שהם מסופקים שיש בדור הזה מישהו שראוי להוכיח?

 

וצר לי, לשניה אחת לא באת בגישה של "גם אני בעל חסרונות וצריך לעבוד", יותר באת בגישת תם של "מה? זה באמת מפריע לך? אבל ה' אומר שזה לא אמור להפריע לך! איך זה הגיוני?"

 

וזכותי להגיב כשהפיוז שלי קופץ כמה שבא לי - תביא טענה תביא מקור תביא משהו. בינתיים לא ענית לטענה אחת או מקור אחד כמו שצריך.

אולי אני בכלל בריתחא דאורייתא ואז זה מותר?

אין לי מושג למה אתה אומר בשמי דברים שלא אמרתי.הלוי
עבר עריכה על ידי הלוי בתאריך כ"א בתשרי תשע"ה 14:58
אתה מעוות ומסלף את דבריי ואז ממציא שאמרתי דברים אחרים שלא אמרתי כלל.

אם אתה רוצה לחיות ולהגיב על פי הפיוז שלך, זו באמת זכותך, אבל בתור אחד שכל כך אוהב להזכיר את הרמב"ם, כנראה שפיספת את מה שהוא אומר על הכעס, שוב, זה מופיע בהלכות דעות של הרמב"ם.

אין לי עניין לנסות ולהסביר את עצמי לאדם שאינו רוצה לשמוע, כשתרצה לשמוע את מה שאני אומר ולא לעוות את דבריי, אז תגיד ונוכל להתדיין כבני אדם.

בהצלחה וכל טוב לך.
אז תסבירינשול_הררי

אתה טוען שאני מסלף - תדגיש לי איפה ותסביר מדוע אני טועה ולמה באמת התכוונת. אני שומע.

 

אם כבר את רוצה לשחק קצת משחקי הורדת ידיים ומקורות - מי אמר לך שאני לא כעס הפנים בלבד? ובעצם בפנים אני לא כועס? ואז זה בסדר לא?

 

כבר אסרו על זה הלכתית: "ואהבת לרעך כמוך".אליפלט


למי שכל כך מפריע לו אז למה הוא רוקד?ים...

יכול ללכת לחדר צדדי לרקוד לבד

 

לדעתי זה ממודעות עצמית גבוהה מדי

ביישנות 

גאווה- כולם מסתכלים עלי, אני במרכז- אז זהו שאתם לא במרכז. לאף אחד לא איכפת איך אתם רוקדים. אם תחליקו או תעשו תנועות מצחיקות אולי קצת יסתכלו אבל זהו. זה הכל בראש שלכם. איך אני נראה 

 

וסתם משהו שכדאי לחשוב עליו: כשתיירים מגיעים והמתלהבים ומצלמים כל דבר ולא איכפת להם מי מסתכל ומי לא. ומי שיסתכל מהצד יכול לחשוב איזה מוזרים אבל להם לא איכפת, הם לא יתנו לאיך שהם אולי נראים לאחרים להרוס להם את הכיף וההתלהבות. אז למה בכלל לעשות את זה.

פשוט תשתחררו ותהנו. ואם מסתכלים אז מסתכלים

ואם יחשבו שאתה מוזר או לא משנה מה, זה באמת לא משנה!!

 

זה לא מפריע כי זה לא צנוע.די"מ
זה מפריע כי זה פשוט מפריע...
זה נהיה טרנד?הפי

לדבר עם בחורה ולברוח?

2 נשים שלוותי השבוע היו מפורקות מבכי עד כדי מצב של חולי.

אם אתם לא מתכוונים לצאת לדייט תגידו את זה מראש

ולא ברור לי איך גבר שמגדיר את עצמו דוס עושה שטויות כאלה.

ובעצם דוס או לא לא מתנהגים ככה

לא סתם שולחים הודעות בוואצפ לבחורה שהעבירו לך את המספר בשביל שידוך ..ואז בורחים .

איך זה גורם לשדכן גם להרגיש?

ולא סתם קובעים עם בחורה דייט ומבטלים באותו יום


 

שלא נתחיל לדבר על שגרירים/ שליש/ וחבריו

ששם בכלל פותחים הודעות מדברים ואז יום אחרי נעלמים .

מדוע?


 

אני תמיד אומרת אף בחורה לא כועסת שלא רוצים אותה בחורה כועסת כי הראו לה שרצו אותה (בואי נקבע דייט )

ובסוף הלכו בלי הסבר בבום


 

אני כבר התרגלתי לזה שיש כאלה שדיבורים לחוד ומעשים לחוד ..

ואני אומרת את זה בכאב אם אדם בוחר להתנהג ככה או ניצלתי.. עוברת הלאה ..

אבל לא כולן לוקחות את זה ככה

יש בנות שלא רוצות לשמוע על דייטים בזמן הקרוב בגללכם..


 

באמת קחו אחריות.

גוסטינג זה גועל נפש

אתם גועל נפש

 

השרשור מופנה לאדם שבורח/ מבטל דקה 90 בלי לזכור שיש צד שני לסיפור.

אדם אשר לא יודע לבטא את רגשותיו ..

נכון לא תמיד אפשר להביע מה אתה מרגיש אבל אפשר שיהיה לך עמוד שדרה . אל תגיד סתם דברים .. מזה??

(אפילו הודעת נימוס יהיה מתאים .. מצטער על הזמן שלך.. בכל זאת אני חושב שלא מתאים .קשה?

 אפשרי גם אם לא מסתדר הכל בסדר .מידות יש פה צד שני לעזאזל 

 

דרך ארץ

 

כנל הפוך!! כלפי גברים

 

מעצבן ממשארץ השוקולד
פעם אחת קרה ליאביעד מילוא

התחיל איזה קשר והבחורה נעלמה כאילו בלעה אותה האדמה

קרה גם הפוךבחור עצוב
דיברתי עם מישהי איזה שבוע ופתאום פשוט נעלמה מעל פני האדמה. לא הגיבה להודעות. כלום.


אחרי חודש פתאום שלחה הודעה משום מקום. הגבתי לה ביובש שתבין שלא מעוניין. 

תגיד לה ברחל ביתך הקטנההפי
ההתנהגות הזו של היבוש לפני חודש לא היתה לעניין
לא בא לחנך אותהבחור עצוב
רק חתכתי וזהו. 
הלוואי עליadvfb
אם אחרי כל הבירורים זה מה שהתגלהintuscrepidam

אזי צריך להודות לה' יתברך ששמר את נפשך.

היה כנראה צריך את הבירור בשביל שני הצדדים, אך ברוב חסדיו ה' חסך לך את כל הפגישות והסבל מהבחור.

ואני לא אומר את זה רק מהצד של הכל לטובה וכו', אלא פה באמת רואים את ההצלה עצמה ישר.

לדעתי החלק שקשה זה שבסיטואציה כזו אפשר לומר לעצמך למה אני שוב פעם בסרט של להתבאס מקשר שהיה רלוונטי והתברר שלא…

התופעה שנקראת "גוסטינג"משהאחרונה

נפוצה הרבה יותר משנדמה לך. ולתחושתי נשים מעיזות להתנהג ככה יותר מאשר גברים. אבל זה בסדר לטעון גם הפוך.

תזכורתadvfb

גם לגברים יש רגשות

 

סופריקה

נכון ומדוייקאדם פרו+
3>advfbאחרונה
עד כאןכְּקֶדֶם

מי יודע כבר כמה קשרים הלב הזה חווה

וכמה אמרו לך שאתה זוהר ושאתה משהו אחר ושהעולם צריך אותך באמת. ואיך זה שאתה כזה כל כך? והלוואי שהרגע הזה אתה ואני לבד יהיה לתמיד.  ושאם היה אפשרי הייתי נשארת איתך לנצח אבל אנלא יכולה להקים איתך בית. ועוד אינספור פתגמים מאינספור שהלב שלי נתן להן להיכנס בלי מעצורים. והן הביטו ברהב ונגעו בקצהו ונחרדו ונעלמו.

ולהבדיל גם קשרים עם חברים טובים מאד שהחליטו שדיי.

אה וגם הוא, שאמר לעולם דיי. גם איתו רציתי להגיע הכי רחוק שיש יותר מהכל וגם אתה מתי שככ התקרבתי אליך טרקת לי את הדלת בפרצוף. כמו כל האחרים.

ואולי אני באמת תמים ונאיבי אולי לא הרגשתם אליי כמו מה שאני הרגשתי ומרגיש אליכם עד היום. אולי באמת ניצלתם כל רגע אתי רק כדי לחוות עוד קצת , כמה שמתאפשר.


אבל הגיע הזמן שלי. שעכשיו אני איעלם.

הגיע הזמן שאומר לעולם - דיי.



התוהו קדם לעולם. 

נוגע, לא נוגע

עצוב וכואב לשמוע

 

קצת מניסיון, יש אנשים שהעבודה הרוחנית שלהם זה להסתנכרן עם העולם וללמוד להתהלך בו. ואם זה מנחם, אחרי העבודה הזאת אתה מרגיש אחרת, טוב יותר ורגוע ושליו, ושלם עם עצמך.

שתרגיש טוב במהרה בעז"ה, ותמצא את מקומך ואת רעייתך

נעמת לנו… חבל שאתה מחליט לעזובפ.א.
וואלה לא קלטתי שזה שרשור פרידהadvfb
כתיבה יפהאדם פרו+
מבטאת את ההרגשה
כואב ממשארץ השוקולד
מאחל רק טוב
חבר יקרכל היופי

עוד לא הגיע זמנך להיעלם.

הלב שבע אכזבות אבל יום אחד יהיה טוב יותר ותמצא את מקומך.

הסימן הכי טוב בעיניי לטוב ולכנות - הוא אנחנו עצמנו.

האם אתה מרגיש טוב ואהבה כלפי אחרים?

אם כן, בוודאי שיש עוד כמוך שאינם רק נצלנים.

כל אחד מאיתנו מסתובב בעולם הזה עם שריטות וקשיחם משל עצמו, החיים מורכבים ללא ספק.

אבל יש ויהיו רגעי אור.


אנחנו נוטים להבליט את החושך כי הטוב הוא המובן מאליו, כי אנחנו בנויים להתגונן מהרע.

אבל מה שזה אומר בתכלס, גם אם לא תמיד מרגישים ככה, שהטוב הוא הרוב. מקיף אותנו בלי שנרגיש.


מותר ליפול לתהומות, זה בסדר להרגיש, אבל לזכור שיש אור בקצה, שהנפילה הזו לא תהיה לנצח.

חולה עליךךךadvfb

אחלה כתיבה

 

הצורך לשים גבולות הוא צרך הכרחי.

לאחרונה באמת עלתה התובה שזה גם נותן קרקע פוריה לדברים שיצמחו ויפרחו.

יש שני צדדים יראה ואהבה.

היראה שמתבטאת בשימת גבולות והיא נותנת בסיס יציב. 

על גבי הבסיס היציב אפשר לפתח ולהצמיח כל פעם את האהבה.

אז בהחלט - די! שמים גבולות! מתוך כך בעזרת ה' הרבה שפע ברכה והצלחה!!

בהצלחהברוקוליאחרונה
יש לי בכלל סיכוי?מה כבר ביקשתי

אני יודע שהשאלה בכותרת קצת חריפה מדי אז אסביר...

לא יודע אם זה שייך לפה או לאר"מ אז כותב בשניהם.

עברו כמעט חודשיים מאז שהיא חתכה אותי. (לא יצאתי מאז מסיבה טכנית שקצת מנעה ממני להיפגש, ואני מרגיש שאולי זה קצת הזיק לי שאותה גברת ישבה לי במוח כל הזמן הזה ומצד שני גם עלו לי הרבה תובנות לגביה שלא חשבתי עליהם קודם אז אולי כן היתה מזה גם תועלת...לא משנה, זה לא העיקר. וגם סרו המניעות אז בעז"ה ממשיך.).

הנקודה היא שאני מרגיש שאני אולי קצת רגיש מדי. בכללי בחיים. ובדייטים זה מתפרץ במאתיים אחוז. כבר כתבתי על זה פה פעם אבל אז זה היה בהקשר של פרידות. עכשיו אני מתכוון בהקשר של אישיות.

זה היה הקשר הארוך יחסית הראשון שלי. יצאתי עם כמה בחורות לפניה ועם אף אחת לא התקדמתי באמת וגם תכלס לא היה כל כך שייך. כבר שראיתי את הפרטים שלה בהצעה הרגשתי שזה משהו אחר. וזה באמת היה. הבעיה הגדולה היא שלא הצלחתי באמת לקדם את הקשר. בכל רעיון שעלה לי חששתי שזה ילחיץ אותה, שהיא לא תגיב לזה טוב וכאלה. מפה לשם היא הרגישה שאני לא מוביל מספיק ועל זה (לפחות ככה אמרה) חתכה. היתה לנו שיחה ארוכה מאוד לפני שהיא קיבלה את ההחלטה, והמסר העיקרי שקיבלתי שם הוא "אתה באמת אדם טוב. באמת. לא פגשתי הרבה בחורים כאלה וגם אומרים שזה די נדיר אצל גברים. באמת התנהלת מדהים במהלך כל הקשר. הרגשתי שיש מי שרואה אותי ואכפת לו ממני. גם עוד לא פגשתי מישהו שמבין אותי ככה. יש לך לב כל כך טוב, וזאת אחת ה-תכונות החשובות לי. לכן ממש קשה לי לוותר על זה. באמת רציתי שזה יצליח. אתה מה שאני מחפשת. אבל אני מרגישה שזה לא מה שאני צריכה בחיים. אני צריכה מישהו חזק, יציב, שאני אוכל לסמוך עליו. ומבחינת הרגישות אני מרגישה שאנחנו קצת דומים מדי. וזה לא מה שאני צריכה לפחות בשלב הזה של החיים...".

מה שאני שמעתי זה "היית יכול ממש להצליח בתור בחורה. אתה לא גברי, אתה לא מסוגל לספק לאישה את מה שהיא צריכה בחיים, אתה רגיש מדי, מי שאמור לבכות בבית זה לא אתה זו אני, אין לך ביטחון עצמי, אתה לא החלטי, ובקיצור- בתור חברות היינו יכולות להסתדר יופי, אבל בתור בעל? תשכח מזה."

וכאן אני שואל כבר חודשיים ולא מצליח לקבל תשובה- למה אני אמור לצפות? מאז שאני זוכר את עצמי זה מי שאני. רגיש, מתחשב, אכפתי, דואג, שמח בלשמח מישהו אחר, מתכלב בשביל שמי שאני אוהב יהיה בנוח, וכו. אני לא מחפש מישהי גברית ושנחליף תפקידים. יש בי את הרצון הגברי הבסיסי הזה של לספק משענת, להוביל, להיות הקול השפוי. אבל בפועל זה לא מתבטא. בפועל היא נפגשת מיד עם הלב הטוב שלי, זה משמח אותה שיש גברים כאלה בעולם, ובזה מסתכמת התועלת שלה מהקשר. ואני? אני רק מאבד עוד את מעט הביטחון העצמי שנשאר לי. מי תוכל לראות אותי מעבר? ומי תוכל לאהוב את התכונות האלה באמת? יש מישהי שתשמח בזה שאני לפעמים לוקח דברים ללב והם משפיעים עלי? שאני חווה את העולם בצורה יותר עמוקה? שהלב שלי לא מסוגל לשמוע מישהו ובמיוחד מישהי שמחמיא לי בלי שיעלו לי דמעות?

זה קצת מייאש כל העסק הזה ובמיוחד הכנות שבה היא אמרה שאני אשכרה מה שהיא מחפשת ולמרות זאת החליטה לסיים את זה...

ביטחון עצמי כן חובהזיויק
לדעתי
מכיוון שאינני ראוי להיות הגאון של הדור,חסדי הים

אני חייב להתחתן עם אשה שתהיה מוכנה לגדל את גאון הדור הבא.

"יִבְחַר לָנוּ אֶת נַחֲלָתֵנוּ אֶת גְּאוֹן יַעֲקֹב אֲשֶׁר אָהֵב סֶלָה".

שדכנים לחוצניקים ודומיהםTachyon

האם מישהו מכיר שדכנים לחוצניקים או בכללי אנשים שיכולים מצד אחד להיות מאוד דוסים ומצד שני מאוד פתוחים לעולם? 

אתה יכול לפנות אלי במסר (לא בשיחה אישית) ואתן לךחסדי הים
מספר של שדכנית שעוסקת בזה.
אשמח גםראומה1
התחתנתי לתוך קהילה של חוצניקים רווקיםתמיד בבטחה

אז מוזמנים לפנות ואני אנסה לעזור

פניתי ראומה1
יש קהילה של חוצניקים רווקים כאן? סקרנת...מתוך סקרנות
זה סביב ישיבת מיר?
תודה, מכיר קבוצת ווצאפ שלהםמתוך סקרנות

יש להם גם קהילה פיזית?

בוודאיארץ השוקולד
תשאל בקבוצה איפה הם גרים ואיפה המניינים שלהם, לרוב זה סביב אוניברסיטאות לדעתי.
מעניין, טוב לדעתמתוך סקרנותאחרונה
תודה רבה! אם יש עוד איזה שדכנים מאזור בית שמש?Tachyon
יש בתחתית רשימת השדכנים בשרשור הנעוץלגיטימי?

כמה שדכנים ומיזמים.

כדאי להסתכל לדעתי גם על האתר SAYS.

בהצלחה

הייתי מחפש באינטרנט על JLICארץ השוקולד
ראיתי עכשיו זוג בדייטהפי

הבחורה כמעט מתעלפת מקור

והבחור מדבר על מטבע ביטקון או משו כזה..

הבנת מה אני אומר?

אחי , היא בעולמות עליונים

ביטקוייןמשה

זה באמת מקום לרחף בו.

כמה קשה לומר קר לי?בחור עצוב
בנות תמיד צודקות ובנים תמיד טיפשים וחסרי תשומת לבצדיק יסוד עלום
יותר קשה מלאכול סרטים אחר כך שהוא לא שם לב אלייךיוני.ו.

מה שבטוח.

ושאף אחד לא שם לב אלייך, ולכן את חותכת מעוד אחד ועוד אחד למרות שהייתם יכולים להיות מאוד מתאימים.

תאמיני לי תלמדי הרבה יותר על הבחור אם תחליטי להגיד שקר לך ולבחון את התגובה שלו, מאשר להחליט לבחון אם הוא שם לב שקר לך בכלל מלחתכילה.

בכלל הגישה הזאת היא פוטינציאל להיות כדור שלג מתגלגל לחיי זוגיות מתסכלים.

הוא נדרש לעבוד על עצמו לשים לב יותר לדברים שמפריעים לה בדיוק באותה מידה שהיא נדרשת לעבוד על עצמה להרחיב את תחומי הביטוי וההבעה שלה מולו.

ברור שהיא צריכה להגידהפי
לא ציפיתי שידע לבד
הצעתי לכמה בחורות את המעיל שליבחור עצוב
כולן סירבו. אולי הגיע הזמן לכבס אותו. 
נראה לי שזה בסיסי להיות רגיש למזג האווירadvfb
כדאי שיהיה תשומת לב מצידוארץ השוקולד

אבל אם היא לא יודעת לומר שקר לה זה גם בעיה.

 

ולגבי עצם המקרה, אולי גם לה היה מעניין ממש שהיא לא שמה לב לקור.

חחחח לא נראליהפי

אני צוחקת כי עכשיו שעה אני אומרת לחברה די קר לי בואי לאוטוו כבר

פתאום דוכן של תכשיטים סייל כל הדוכן

מה לא ניקח????


והיא כולה עלק קר לך

הורידה לי את החשק לא לקחתי .

סתם פשוט היה יש ים אנשים


קיצר יש משהו שמעניין לך פחות קר

אבל בדייטים לי ספציפית קפוא

ואני חופרת לבחור שקר לי!

הוא לא יכול לפספס את זה

אז תקבעו מראש במקום סגורבחור עצוב
ואי אני חושבתהפי

שהתסכול הכי גדול שלי בדייט היה שנכנסו למסעדה ואז גילנו שאנחנו בטעות בחלק החיצוני שלה אומנם מקורה אבל חיצוני היה שם קור בלתי נסבל.


שזה קטע זה יחסי  כי עם גברים קפוא לי רצח

ועם חברות שלי חם לי כל הזמן המזגן על חום דולק 

אז אפשר לעבורבחור עצוב

זו לא בושה לומר לבחור שקר לך ותשמחי לעבור.

בסוף המטרה שלו שיהיה לך הכי נוח בעולם כדי שתוכלי להביא את כל כולך לפגישה( וגם להיפך כמובן).


אני אישית הייתי שמח אם מישהו תאמר לי מה יגרום לה להרגיש טוב יותר. 

ברור שאמרתיהפי
סוף טוב הכל טוב?בחור עצוב

יש כאלו שמתפדחות לומר וסתם סובלות. 

אפשר להגיד בטל ומבוטלהפי
לא הבנתיבחור עצוב
קורה לי הרבה בשרשור הזה
אולי זה דייט בין הראשוניםמישהי נשואה

והיא עדיין התפדחה להגיד

אני מקווה שבהמשך היא תגיד שקר לה

את ההרצאות בנושא כלכלה שהיית נושא בפני😂יעל מהדרום
אשה היא לא יועץ השקעותבחור עצוב
אשה היא אכן לא יועץ השקעותאריק מהדרום
אבל אתה הולך לאחד את ההון שלך וההון שלה להון אחד.


זה נושא מספיק חשוב כדי שלפחות תהיה לכם ראיה משותפת לגבי איך נכון להשקיע.


המצב שבו צד אחד משקיע כראות עיניו בכל מיני השקעות וצד שני כלל לא מעורב זה המצב הנפוץ אבל הוא מאוד לא בריא בעיקר בעיתות משבר שבו צד אחד יקבל תרעומת על ההשקעות הגרועות שלו.


וגם איך בן אדם משקיע אומר הרבה מאוד על הנפש של בן האדם ועל איך הוא רואה את העתיד שלו ושל משפחתו.

זה לא אומר שצריך לאכול לה את הראש על זה בפגישותבחור עצוב
ולגמרי אין לי בעיה לקחת אחריות על הצד הכספי בקשר. לא כל אחד חייב לדעת לעשות הכל. 
אכן לא כל אחד חייב לדעת לעשות הכלאריק מהדרום
אבל בנושא הספציפי הזה זה מאוד חשוב לעבוד יחד כי ישנן החלטות מאוד גורליות.


אם מישהו אחד אחראי על שטיפת כלים, זריקת זבל או ספונג'ה זה לא נורא כל כך אם הפרטנר לא יהיה לו מושג בנושא.


אבל בנושאים כמו ניהול ההון המשפחתי וחינוך הילדים זה מאוד קריטי ששני ההורים יהיו אחראים ביחד.


וזאת כי שני בני הזוג מוציאים ומכניסים (בדרך כלל) ואם לשניהם יש מטרה לחסוך להון עצמי לבית או לחתונות ובר מצוות לצורך העניין לא הגיוני שאחד מבני הזוג על דעת עצמו יחליט להוציא יום אחד הכל על ביטקוין כי הוא ראה טיקטוק ששכנע אותו זה הדבר הנכון.

אתה יודע שזה בערך מה שקרה בקיבוציםמשה

השקיעו שם בכל מיני שטויות כל מיני אנשים שעבדו בגזברות. חלק קטן הצליח והתעשר (ואז הקיבוץ לא התלונן...) וחלק גדול פשטו את הרגל.

אני תוהה אם מספיק ששני הצדדיםארץ השוקולד

רואים עין בעין ביחס להוצאות וחסכונות, גם אם אחד הצדדים לא מתעסק באופן ההשקעה?

מה דעתך על זה?

המצב הנפוץאריק מהדרום
הוא שיש צד אחד מאוד מעורב בפיננסים וצד אחד לא מעורב בכלל, העובדה שזה מצב נפוץ לא אומר שזה בריא, במקרה של גירושין או מוות או נכות פתאומית שתמנע מהצד המעורב לתפקד זה יקשה מאוד, מקרים שבו צד אחד לא רק שאין לו את הקוד לחשבון בנק, אלא שבכלל לא הוריד את האפליקציה לחשבון זה יהיה ללמוד להתנהל הכל מאפס.


בשאלות הגדולות של החיים, עם מי להתחתן, כמה ילדים להביא, איפה לגור, איך לחנך את הילדים, במה לעסוק, צריכה להיות החלטה משותפת או לפחות מעורבות אחראית לדרך, גם בבניית ההון המשפחתי זו החלטה מספיק קריטית בחיים כדי לפנות לזה זמן איכות לדבר על העתיד הפיננסי שלכם.

אם תרצהאריק מהדרוםאחרונה

תוכל להשוות את זה לזוג שצד אחד מעורב בחינוך ילדים עד לשד עצמותיו והצד השני לא יודע איפה הילדים לומדים, לא מה הם לומדים, לא איזה כיתה, לא אם מישהו מציק להם בהית הספר, הוא בקושי יודע כמה ילדים יש לו ואם בכלל ומה השמות שלהם, מתי בר מצווה, לא מעניין אותו כלום בחינוך ילדים.


אז בפיננסים זה המצב הנפוץ.

ברור שמספיקברגוע
חחח גדולהפי
הרהורים בעקבות שירשורים: למי לדעתכם יש יותר סיכוי?יוני.ו.

ולמה

 

1. "לא הולך לי בדייטים/מערכות יחסים, לא מתקדם לשום מקום, למרות שאני משקיע/ה ומנסה זמן רב." >> "זאת הסיבה שהפכתי להיות פריק/ית ומוזר/ה" >> "אני מיואש/ת וכבר בקושי מנסה"

 

2. "אני פריק/ית ומוזר/ה" >> "זאת הסיבה שלא הולך לי בדייטים/מערכות יחסים, לא מתקדם לשום מקום, למרות שאני משקיע/ה ומנסה זמן רב." >> "אני מיואש/ת וכבר בקושי מנסה"
 

נגיד שאלו שני סוגי האנשים. שניהם לא אידיאלים, אבל כנראה יותר נפוצים מהסוג האידיאלי, אז תנסו להתייחס אליהם, ולא לשבור לסוג שלישי. אם תקלטו את הלך הדברים תגלו שיש הרבה פחות מקום לקטנוניות.

 

(חסכתי את הניסיון לעדן/ פוליטיקלי קורקט למינהם)

מסכים ומחזקאביעד מילוא

אבל זו התבוננות חיצונית  צריך לשבור את הסטיגמות

אתה מה זה צודקadvfb

גם בהתחלה זה עלה לי, אבל אולי זה רק עניין של ניסוח.

אם מדברים על שורש העניין אפשר למצוא בדילמה הזו עקרון שהוא אמיתי ולא חיצוני.

לא הבנתיהרמוניה

למה שיהיה הבדל אם לשניהם המסקנה השווה היא- "אני מיואש/ת וכבר בקושי מנסה" ?

לראשון יש יותר סיכויadvfb

הוא מגדיר את עצמו כנורמלי חוץ מהעובדה שהוא לא מצליח במערכות יחסים, לכן הוא יכול לבודד את חוסר ההצלחה בתחום הזוגי ולהבין שזה לא צובע את כל האישיות שלו. ככה הבטחון העצמי עולה וכך גם המסוגלות שלו לפתור את הבעיה עולה.

 

בסוג השני יש בעיה בהגדרת הזהות האישית והערך העצמי. הטיפול הוא בהכרח שורשי. 

תלוי ביחס בין כמה שהוא חושב שהוא פריק ומוזרנוגע, לא נוגעאחרונה

לבין כמה שהוא באמת

אולי יעניין אותך