|חש לא בנוח|אביגיל.
אז היום שמעתי איזו הלכה.
מרב, שזרק אותה סתם במקרה באמצע שיעור.
ואני קצת מזועזעת.


היא נוראית.



עכשיו אני בהתלבטות אם לברר את העניין כשיכול להיות שאני-

א. אגלה שלא הבנתי נכון את הרב, ואז הכל טוב ושמח.
או ב. אגלה שהבנתי מעולה את הרב, ואז אני בבעיה גדולה מאוד מאוד.


?
אי-אפשר להתייחס בלי שתפרטי.לך דומיה תהילה
יכול להיות שהבנת את דברי הרב, אבל לא את הסברה העומדת מאחוריהם.
מעניין אותי איזו הלכה! ישמצב שתכתבי?מתנחלת איפשהוא
כתבתי לך. תודהאביגיל.
את יכולה לכתוב ם לי?גלידת לימון
אממ קודם כל יעזור שתגידי מה ההלכה..ענבל

בס"ד

 

דבר שני-

אנחנו צריכים להבין שמתוקף אמונתנו יש גם הלכות שלא בטוח נבין ולא בטוח נזדהה איתן, אבל הן הלכות.

אנחנו מאמינים באמונה שלמה שתורה שבע"פ היא מחייבת בכל המובנים ושגם אותה כתבו מהקב"ה.

ואנחנו מאמינים שהקב"ה ידע מה הוא עושה .

 

אף אחד מעולם לא הבטיח שנאהב את כל ההלכות..

אבל כדאי לברר למה היא מפריעה לנו ואולי אפילו לקבל תשובה.

[אני למשל קראתי מאמר מאוד יפה על איך זה שנשים פסולות לעדות לא אומר שהתורה נגד נשים והופכת אותן לבזויות..

והמאמר ענה תשובה ממש ממש יפה..].

 

ב"הצלחה

יאא!! ענבל! יש לך את המאמר הזה? אני חייבת להראות ללולית10

לחברה שלי... זה יעזור מאוד מאוד...

חח כן יש לי אקליד אותו בהזדמנות..ענבל

בס"ד

 

[אני פשוט במחשב במשרד והחוברת בדירה].

טוב אז אחרי התייעצות הבנתי שזה בסדר לכתוב גם כאןאביגיל.
אם יש מישהו שיודע מה המקור להלכה ואם הבנתי אותה לא נכון- אשמח שיכתוב לי.

הרב הסביר שבחורה שנאנסת במקום המוני ולא עזרו לה (כלומר, סביר להניח שהיא לא צעקה) אשמה באונס והיא לא יכולה לדרוש שיענישו את התוקף,
בגלל ההנחה שאם היא לא צעקה כנראה שהיא נהנתה,
ואם היא נהנתה זה כבר לא אונס.


ואני לא מבינה איך ההלכה יכולה להיות כזאת קרה ואכזרית?
ידוע שבחורה שעוברת תקיפה "קופאת" בגלל ההלם. איך אפשר להאשים אותה שלא צעקה?
^^|מצטרף לשאלה|מחכה לשקט

אני תוהה על כך מזמן.

מדובר על בחורה שהיה לה אפשרות להתנגד והיא לאהמצב חסה

עשתה את זה.

 

הרמב"ם מביא 2 מצבים:

בשדה ובעיר.

 

בשדה זה מצב שבו היא לא מסוגלת להתנגד

ובעיר זה מצב שבו היא מסוגלת לזעוק או להתנגד אבל בוחרת שלא.

 

לא מדובר פה דווקא על עיר אלא פשוט כשזה בעיר יותר שומעים 

בשדה אין מי שישמע.

 

וההלכה קשוחה כי זו אשמתה שהיא לא צעקה ואגב מדובר על נערה מאורסה.

למה אתה מתכוון ב"היתה לה אפשרות להתנגד"?אביגיל.
לצעוקהמצב חסה
ברוב המוחלט של המקרים הן לא מסוגלות לצעוקאביגיל.
http://website.telhai.ac.il/?cmd=news.0&act=read&id=530

יש כאן מחקר על השכיחות של תגובה כזו אצל נפגעות בארץ.
שים לב בעיקר לפסקה 5
קראתי. יש בעיה אחרת לענ"ד.המצב חסה

קשה לי לנסח את זה.

סליחה.

 

 

(אגב זה לא קשור כי גם יכול להיות שיהיה אחוז 1 מ100 וזה עדין 2 מצבים)

בסדר.. תודה שניסיתאביגיל.
תוכל לכתוב לי איפה הרמב"ם כותב על זה?
ספר נשים הלכות נערה בתולההמצב חסה
בואי נתחיל במקורות: דברים כ"בותן טל

כג כי יהיה נער [נערה] בתולה מארשה לאיש ומצאה איש בעיר ושכב עמה 

כד והוצאתם את שניהם אל שער העיר ההוא וסקלתם אתם באבנים ומתו את הנער [הנערה] על דבר אשר לא צעקה בעיר ואת האיש על דבר אשר ענה את אשת רעהו ובערת הרע מקרבך    

כה ואם בשדה ימצא האיש את הנער [הנערה] המארשה והחזיק בה האיש ושכב עמה ומת האיש אשר שכב עמה לבדו 

כו ולנער [ולנערה] לא תעשה דבר אין לנער [לנערה] חטא מות כי כאשר יקום איש על רעהו ורצחו נפש כן הדבר הזה 

כז כי בשדה מצאה צעקה הנער [הנערה] המארשה ואין מושיע לה    

כח כי ימצא איש נער [נערה] בתולה אשר לא ארשה ותפשה ושכב עמה ונמצאו 

כט ונתן האיש השכב עמה לאבי הנער [הנערה] חמשים כסף ולו תהיה לאשה תחת אשר ענה לא יוכל שלחה כל ימיו

נמשיך במקורות, רמב"ם, ספר נשים הלכות נערה בתולה:ותן טל

הלכות נערה בתולה פרק א

א  מי שפיתה בתולה, קונסין אותו משקל חמישים סלעים של כסף מזוקק; וזה הוא הנקרא קנס.  וכן אם אנס אותה.  וקנס זה--מצות עשה של תורה, שנאמר "ונתן האיש השוכב עימה, לאבי הנערה--חמישים כסף" (דברים כב,כט).  [ב] ואיזה הוא מפתה ואיזה הוא אונס--מפתה, לרצונה; ואונס, שבא עליה בעל כורחה.

ב  כל הנבעלת בשדה--הרי זו בחזקת אנוסה, ודנין בו דין אונס:  עד שיעידו העדים שברצונה נבעלה.  וכל הנבעלת בעיר--הרי זו בחזקת מפותה, מפני שלא זעקה:  עד שיעידו העדים שהיא אנוסה; כגון ששלף חרב ואמר לה, אם תזעקי אהרוג אותך.

 

אם משהו קשה לי פה זה עניין נצחיות התורה.די"מ
היום אונס זה הדבר הכי נורא,אולי יותר מרצח.
פעם זה לא היה ככה.אני בטוח שיש היום גם מי שיזדעזע מזה שכתובת בתולה מאתיים ובעולה מנה.שעם בתולה צריך לשמוח 7 ימים ובעולה 3. העולם היה שונה מאד פעם.אונס פגע בשווי של הנערה וגרם שלא ירצו להינשא לה (ולכן התוקף חייב לקחת אותה לאישה(מי תסכים היום להתחתן עם התוקף)הכסף בכלל הולך לאבי הנערה).
לעניין ניצחיות התורה והקב"ה בוודאי ידע מה יהיה בדור שלנו-בשביל זה יש סנהדרין.וזה שהיום אין לנו זה אשמתנו שאנחנו מלאים בעוונות.
בברכת "השיבה שופטינו כבראשונה"
זה לא מקיף,השוותה התורה בין אונס לרוצחשואף לאור

איפה?די"מ
ע"פ התורה מי שאונס מישהי שהיא לא אשת איש צריך לשלם קנס ולשאת אותה לאישה.זהו.
מי שרוצח הורגים אותו.
איך בדיוק הגעת למסקנה שזה אותו דבר?
אני לא דיברתי על דין מעשי,אלא על יחס מהותישואף לאור

רק להדגיש מחויב לשאת אותה לאשה אם היא זו שרוצה בכך,בדיון כזה הדבר החשוב ביותר הוא לשים לב למה שישתמע לאחרים ע"י מה שנאמר,שלא תצא הבנה לא נכונה

 

אני לא יודע מאיפה לומדים זאת,היה נדמה לי שמסמיכות פרשיות אך אינני בטוח,אבל זו המהות ענה לי על כך הרב שמואל אליהו לשאלה שנשאלה על ידי פעם,שאונס כמו רוצח

אני ישמח לראות מקור כזה.די"מ
אני לפחות לא מכיר.
בכל מקרה אם זה באמת היה ככה הדין היה יותר חמור.
אתה מוזמן לחפש כמובן אבל זה באמת כךשואף לאור

כלומר ההנחה שכתבת לא יכולה להפריח משהו שנענה מפורשות

פסוק מפורששמנמן

"כי כאשר יקום איש על רעהו ורצחו נפש - כן הדבר הזה" (דברים כ"ב כ"ו).

כמו שחשבתי.די"מ
שלוש הערות-
1.זה מדבר על נערה מאורשה.
2.שנמצאה בשדה.
3.תסתכל ברש"י,זה כמובן לא הפשט מה שאמרת.הפשט הוא שכמו שמי שנרצח אין לו מה לעשות נגד זה ככה גם מי שנמצאה בשדה(בשונה ממי שבעיר שיכולה לצעוק)
הערותצבי-ליזציה
1. מכיוון שהתורה היא לא רק מתווה דרך, אז הדיבור הוא דווקא בנערה מאורשה, אבל אנחנו יודעים שהתורה היא גם מתווה דרך ולומדים הרבה דברים שלא על הפשט ולא על מרכז הנושא המדובר, וכך גם פה לענ"ד אפשר ללמוד מנערה מאורשה גם על כל אונס.
2. כיום בעולם המודרני יש המון רעש ולבתים יש בידודים וגם כמו שנאמר היום נשים קופאות, כך שלענ"ד כל העולם בגדר "שדה".
3. למה דווקא פה אתה נצמד לפשט? דווקא במקרה הכי דומה לימינו?

ובאופן כללי, כל ניסיון ללמוד מפשט הפסוקים לימינו הוא קשה ובעייתי. כבר הוזכר פה הרעש כיום, וגם הנורמה שמוזכרת בתורה - שנערה רווקה שנאנסת מסכימה להינשא לאונסה, שכיום נשמעת בזויה והזויה, וגם דיוקי הפסוקים(נערה, בוגרת וכו'). אסור לאנוס, וגם בתורה מעוגנים תשלומי פגיעה, וודאי שהתורה אוסרת אונס. כל ניסיון להראות אחרת הוא סילוף ושנאת דת(וכבר מצאתי אינספור דוגמאות באינטרנט)
אתה לא יכול להתכחש למה שכתוב.די"מ
1,3. ברור מפשט התורה שהיא לא משווה.כי אם כן היא הייתה נותנת עונש חמור בהרבה.
לא אמרתי שמותר לאנוס אך ברור שלא התייחסו לזה כמו היום.נערה מאורשה ואשת איש זה חמור בהרבה מה שמראה שזה לא עצם הפגיעה בה.
2.יש מצב,זה לא משנה את העניין העקרוני.
אתה טוען ברור אך לא מתייחס לתשובה שכתבתישואף לאור
עבר עריכה על ידי שואף לאור בתאריך ד' בחשון תשע"ה 10:20

מכיוון שאיננו רבנים ולא נסמכנו להורות הלכה אף גם לא לדבר בשם יסודותיה בצורה מבטחת,ברור שאנחנו לא מקיפים את כל הידע בסוגיה הזו,אך אתה לא יכול שלא להתייחס לתשובה שקיבלתי מרב ולומר שברור שיש פער מהותי ביחס.

מכיוון שמישהי העלתה זאת בתור שאלה אני חושב שלא נכון לנהל דיון בשרשור כזה,מה שמתבקש הוא לתת התייחסות מקיפה לסוגיה הזו (אני מדבר גם על עצמי,אלא שמה שכתבתי היא תייחסות שבודאי מכירה את ההיקף).

מכיוון שזה פורום נוער,המלצתי לה לשאול בשאל את הרב,מדיונים כאלו שרלוונטים לתחום הלמדני אישי יכולים לצאת גם טעויות שיזיקו לאחרים (הדבר תקף לגבי כל אחד,אני לא מדבר ספציפית עליך אלא על ההתדיינות בעוד שהשואל מצפה לתשובה המעשית,למרות שזה פורום).

כי אני ממש ממש לא תסכים איתך.די"מ
במיוחד שמה שזה לא דיון הלכתי.
לי זה נראה שהתשובה שכתבת בשם הרב שמואל היא תשובה שניתנה בשלוף ומן הסתם הוא נסמך על הפסוק שכבר הסברתי למה זה נראה לי לא קשור.אתה יכול לשאול רב מה דעתו על התשובה שלי.
הטרימנולוגיה של פרטי הדיון יכולה להיות כזו או אחרתשואף לאור

העניין בעיני הוא שזה לא מתאים כאשר אדם שואל שאלה מעשית ומחפש תשובה מקיפה וברורה שתסכם את הסוגיה

אני לא מבין מה זה תשובה שניתנה בשלוף ? מדובר בתלמיד חכם גדול,אני לא חושב שאפשר להישען על טענה כזו.

אם מישהו שואל פה וחושב שהוא לקבל תשובה ברורהדי"מ
ומסכמת של הסוגייא הוא חי בסרט.
אתה אמרת ששאלת את הרב שמואל והוא אמר שיש קשר.לא שהיית בשיעור שהוא הסביר מה הקשר.דבר שנאמר ללא מקור כשעל פניו זה בדיוק הפוך אני לא מחוייב להתבטל לתשובה כזאת. יש הלכה שאסור לשאול ת"ח על נושא אחר שהוא לא לומד עכשיו כי הוא עלול לטעות.הגיוני שהוא התבלבל בגלל הפסוק שכמו שכבר הראתי מרש"י לא קשור.
מה שאני מדבר עליו זו השתדלותשואף לאור

וכמובן שאין הכוונה לצפיה בסגנון תשובה הלכתית עם מקורות,אלא לתשובה שמקיפה את הסוגיה מבחינה מהותית ומהימנה.

דבר שני,מה שאמרתי הוא שאם נאמרה תשובה כזו חשוב לבדוק את הנושא,אין עניין לשער או למנות טיעונים למה התשובה יכלה להיות לא מדוייקת

 

זה נושא שהעסיק אותי וזה המסקנה שהגעתי אליה.די"מ
אני די בטוח שזה נכון.
בדיני פיקוח נפש לומדים מפסוק זה שגילוי עריות הואא"י זה קשה

כמו ררצח וזה דורש מסירות נפש. לכן אפשר לראות שזה חמור כמו רצח.

אבל זה ממש לא פורצנאלי.די"מ

תסתכל על העונש.

 

מי שרוצח נרצח.

 

מי שאונס בתולה משלם לאביה(!) 50 כסף וצריך להחתן איתה (אם היא מסכימה)

 

וכל מה שלומדים שזה כמו שפיכות דמים זה בכללי גילוי עריות ולא על אונס בדיקא (ותראה שהפסוק מדבר על נערה מארשה)

 

זה רק מראה שניאוף (ג"ע) זה יותר חמור מלגנוב וזה ממש כמו רצח.אבל זה גם מדבר על איש ששוכב עם אשת איש (וזה אפילו יותר חמור מ"נערה בתולה אשר לא אורשה

 

הנה כמה פסוקים ממשלי (פרק ו פסוקים ל-לג)

 לֹא-יָבוּזוּ לַגַּנָּב, כִּי יִגְנוֹב--    לְמַלֵּא נַפְשׁוֹ, כִּי יִרְעָב.
  וְנִמְצָא, יְשַׁלֵּם שִׁבְעָתָיִם:    אֶת-כָּל-הוֹן בֵּיתוֹ יִתֵּן.

 נֹאֵף אִשָּׁה חֲסַר-לֵב;    מַשְׁחִית נַפְשׁוֹ, הוּא יַעֲשֶׂנָּה.
 נֶגַע-וְקָלוֹן יִמְצָא;    וְחֶרְפָּתוֹ, לֹא תִמָּחֶה.

אף אחד בהלכה לא שואל מה דעתנו.רנה בנה

אתה יכול להגיד שאתה לא מבין. שלדעתך זה כבר לא רלוונטי. אבל לא לפסול.

יש הלכה יבשה. כמו אז גם עכשיו. יש לפעמים הבדלים ביישום, הרקע הוא לא כמו אז, אז יכול להיות שגם במקרה הספציפי הפסק יהיה שונה. אבל אי אשר לשנות על דעתי עצמי כי "לא נראה לי".

ובקשר לבת מלך, נכון אפשר להסתכל על זה כ-בת מלך מלכי המלכים שנפגעה, או כ-בן מלך מלכי המלכים שפגע... אני לא מחפשת להצדיק את הפשע הזה, רק לא להיות הדיינים.

לפי מה שהבנתי זה לא כ"כ ישיר, יכול להיות שההלכה מתיחסת למצב של עיר כמצב שיש אנשים שיתיחסו, ולא בכל מצב היום כשיש אנשים, הם יתיחסו. ממליצה לבדוק יותר לעומק.

 

מקווה שהובנתי, סליחה אם זה היה תקיף מידי..

תמיד הלחיץ אותי ההלכה הזאתמופים

כי זה מראה שתהליכים פסיכולוגיים הם לא פטור

אני למדתי מזה שאם אדם יכול לעשות משהו, ולא עושה אותו בגלל קושי נפשי - זה לא נחשב אונס

ברור שזה מוריד מאד בחומרת העבירה, אבל זה לא פוטר אותך

 

וכיון שאני טיפוס "קופא" במצבי לחץ, זה מלחיץ שיהיה עלי אחריות אם חלילה יקרה משהו ולא אעשה מה שצריך

והנה שירשור ישן (וטעון) על הנושא

 

/Forum/Forum.aspx/t605719#6739377

אז היא נחשבת חוטאת?שולמית=]

אם היא לא קראה לעזרה ו"נתנה לו" אז זה נחשב שהיא עברה עבירה??

כן.המצב חסה

שוב מדובר על מצב שהיא לא פחדה על החיים שלה ולכן היא לא צעקה.

 

(לדוגמא אם זה ערבי הוא בהחלט עלול לרצוח אותה אם היא תזעק ולכן סביר שהיא תפחד על החיים שלה)

זה לא נכון בעליל.פינג.

הדין היחיד שענין הצעקה נוגע לגביו, הוא היכולת להכריח אותו להתחתן איתה, וההכרח לשלם לה.

אם זה היה בעיר, ולא צעקה, קשה לדעת אם היתה מפותה או לא כך שלא מכריחים אותו.

ובשדה בכל מקרה מכריחים אותו לשלם, ולשאתה לאישה אם רוצה.

ובודאי שאין פה עניין של האשמת הנערה, ולא החשבתה לחוטאת, כי אם חוסר בראיות

על מנת להכריח אותו לשאת בנזק. ותו לא.

 

לפי מה שזכור לי אתה לא צודק.די"מ
אבל אין לי פה חומש לעיין בו.מחר בעז"ה.
אם תשאלי את הרב (בתקווה שכן)שולמית=]

את יכולה להעלות לפה את התשובה שלו?

קצת הרגעהמקורות

כדאי לעשות סדר.

 

מה ההבדל בהלכה בין אנוסה למפותה?

 

המדובר על אשה שהיא נערה (פחות מ12 וחצי), בתולה, ופנויה (לא מקודשת).

 

באנוסה, על המאנס לשלם, מלבד קנס קבוע של חמישים כסף, גם דמי צערה (כלומר כאב), מה שאין כן במפותה שאין לה צער.

 

חילוק שני. באנוסה, עליו לשאתה לאשה, אם היא רוצה. אף על פי שהוא אינו רוצה, כופין אותו. מה שאין כן במפותה, אין לו חיוב לשאתה לאשה.

 

כעת, כל הנידון הוא, שאם היא טוענת שהיא נאנסה, ולכן היא תובעת ממנו דמי צער, וגם לשאתה אשה, והוא טוען שהיא היתה מפותה  ושלכן הוא פטור מן הצער ומלשאתה לאשה - אזי, אם זה היה בשדה, היא נאמנת, ואם זה היה בעיר איננה נאמנת לתבוע ממנו לשלם דמי צער ולשאתה לאשה.

 

מלבד הפרט הזה אין שום משמעות להלכה הזו.

 

(פחות מבת 12, גם פיתוי קטנה נחשב לאונס).

 

כלומר זו פונקציה ממונית בלבד שנקראת "המוציא מחבירו עליו הראיה", שמשמעותה היא שאי אפשר לתבוע משהו מהזולת ללא הוכחה ברורה, ולכן רק בשדה היא נחשבת בחזקת אנוסה, והיא נאמנת ללא הוכחה, מה שאין כן בעיר, עליה להביא הוכחה טרם תוציא ממנו ממון.

 

אבל אין בהלכה זו שום אמירה לגבי צדקותה ותמימותה של הנערה היקרה. וללא ספק דברים כאלו משתנים במשך הדורות. יתכן שבזמן התורה היתה המציאות שבנות לא היו "קופאות", והיום המציאות השתנתה מטעמים שונים שאין כאן מקומם. אמנם את ההלכה היבישה לגבי הוצאת הממון ללא ראיה מוכחת אי אפשר לשנות, אבל לגבי ההתייחסות הרגשית לנערה - הקרבן, אין ספק שאין שום משמעות כלל וכלל להלכה המדוברת.

 

אקוה שהנחתי את דעתכם/דעתכן.

חיכיתי להסבר מניח את הדעתצבי-ליזציה
תודה! חסר לי כמה נקודות אבל בע"ה אברר גם אותן.
את דעתי לא הנחתמופים

כי הנודע ביהודה לומד מכאן לגבי אשת איש שנאנסת, ודן מה הדין אם לא צעקה אלא נלחמה בלי לצעוק (ואומר שזה גפ כן הוכחה שהיא אנוסה)

ואתה מניח שהיה שינוי רגשי מזמנו של הנודע ביהודה, שזה דבר שמצריך הוכחה

נערה זה מעל 12 וחצי.המצב חסה
נערה בהלכהמקורות

בהלכה. עד גיל 12 הבת נקראת קטנה.

פטורה ממצוות וכו'.

מגיל 12 עד 12 וחצי היא נקראת נערה.

מגיל 12 וחצי היא בוגרת.

 

אמרו לי שלא הייתי מספיק ברור מקודם.

 

אז אחדד עוד מעט.

 

לגבי עונש לנבעלת. אין מלקים או ממיתים בכלל, בכל העבירות, עד שיעמדו שם שני עדים כשרים ויתרו בה ממש ברגע האחרון, אם תיבעלי מרצון תיסקלי, והיא אומרת אף על פי כן.

 

כלומר לא יעלה על הדעת לתת שום עונש לאשה על סמך צעקה או לא צעקה.

 

כל הנידון כולו אינו אלא לגבי שהיא לא יכולה לתבוע ממנו לשאתה אם זה היה בעיר ולא צעקה.

ה' ישמור.מישהי=)

אינמצב..

חייב להיות איזה משהו על זה ש..

וואיי כי לפעמים קופאים מרוב הלם.

לא מסוגלים להניע איבר וכביכול לא מתנגדים לדבר הזה

למרות שכל תא בגוף זועק למחאה, אבל הוא משותק

 

אינמצב שמישהי שלא צעקה נחשבת אשמה.

חייב להיות לזה הסברים.

 

ורוב הבנות לא מסוגלות לצעוק. זה מפחיד. זה משתק.

וכמה שבת תתכונן לזה נפשית

לזה שהיא צריכה לצעוק ולהרביץ, אף פעם לא מוכנים לזה.

אני לא מאמינה שההלכה קבעה דבר כזה בלי להתחשב בעובדה הזו.

 

לא מבינה את ההלכה הזו בכלל

 

 

אולי תנסי לעיין בתגובה של "מקורות"שואף לאור

לבנים זה הרבה יותר קשה.די"מ

הם תמיד יהיו חייבים.

 

(הלכות איסורי ביאה פרק א הלכה ט)

 אָנוּס פָּטוּר מִכְּלוּם--מִן הַמַּלְקוּת, וּמִן הַקָּרְבָּן, וְאֵין צָרִיךְ לוֹמַר מִן הַמִּיתָה:  שֶׁנֶּאֱמָר "וְלַנַּעֲרָ לֹא-תַעֲשֶׂה דָבָר" (דברים כב,כו).  בַּמֶּה דְּבָרִים אֲמוּרִים, בְּשֶׁנֶּאֱנַס הַנִּבְעָל; אֲבָל הַבּוֹעֵל--אֵין לוֹ אֹנֶס, שְׁאֵין קִשּׁוּי אֵלָא לַדַּעַת.  וְאִשָּׁה שֶׁתְּחִלַּת בִּיאָתָהּ בְּאֹנֶס, וְסוֹפָהּ בְּרָצוֹן--פְּטוּרָה מִכְּלוּם:  שֶׁמִּשֶׁהִתְחִיל לִבְעֹל בְּאֹנֶס, אֵין בְּיָדָהּ שֶׁלֹּא תִרְצֶה, שֶׁיֵּצֶר הָאָדָם וְטִבְעוֹ, כּוֹפֶה אוֹתָהּ לִרְצוֹת.

אני ממליצה ללמוד את הנושא לעומק..גאהלהיותיהודיה

 

ממש לא עפ"י שרשור בנוג"ה. (תתחילי עם הפירוש של הרש"ר הירש, האו"ח וחומש של תורה חיים.)

 

[סתם בתור התחלה- מה מאורסת עושה בעיר? (=קודשה כדת משה, זה לא המושג של 'מאורסת' בימינו.)

"כי ימצא" מובא בתורה כעניין של מציאה בעדים. זה לא סתם עברו אנשים וקלטו אותם ביחד.

את מקודשת לאיש, נמצאת באמצע העיר (רש"י- פרצה קוראת לגנב), יש עדים (עפ"י הרש"ר הירש צריך התראה, לקבל את ההתראה ולהתיר את עצמו למיתה (ובחלק מקרים גם עדות על ההתראה)), ולא מתנגדת? משהו לא תקין.

 

מעבר לכך, מאורסת נענשת בסקילה בשעה שאשת איש נענשת בחנק (סקילה זה חמור יותר),

כביכול זה אמור להיות הפוך.

אלא שהתורה באה ללמד אותנו מה העיקר בחיי הנישואים, שהיסוד הרוחני והמוסרי קודם ליסוד הגופני.]

 

כשלומדים (!) את הנושא מצליחים להבין קצת מהעומק של התורה..

בהצלחה.

התשובות שנתת לא ממש מניחים את הדעת.די"מ

כמו שאמרתי עיקר הקושיא היא מהעונש.

לא קראתי את כל התגובות ואני לא בטוחה שהבנתי את כווגאהלהיותיהודיה

העניין הוא לא על עצם זה שהיא לא צעקה.
אבל אם מישהי מגיעה למצב כזה ( עם התראה וכו' וכו') והיא גם לא צועקת יש איזשהו מקום נפשי של חוסר התנגדות על גבול הסכמה עם המעשה, וזו הבעיה. (החזקוני אאל"ט כותב משהו על זה)
נדמה לי גם שהסבירות שזה יקרה על כל התנאים הוא קטן מאד.
את מוזמנת לראות את הודעה הראשונה שלי.די"מ
עבר עריכה על ידי די"מ בתאריך ט"ו בחשון תשע"ה 23:39

אם אין עדים אז בכלל אין עונש...

 

כנסי לכאן

לא הבנתי את השאלהגאהלהיותיהודיה
ולא הבנתי איך הגעת למסקנה שאונס נחשב כ"כ חמור כיום, אני דווקא חשבתי להפך..
איזה שאלה?די"מ
אונס מחשב דבר מאד חמור היום.
לא מבין למה את חושב שלא.תשאלי כל אדם מה דעתו על אנסים.
בכלא מי שנמצא על אונס (ואפילו סתם הטרדה מינית) האסירים מפרקים אותו מכות (או סתם ממש מתעצבנים עליו ומאיימים עליו.זה הדבר היחיד שאנשים לא יגידו על מה הם שם,אם שאלו מישהו על מה הוא עצור והוא לא עונה אז כנראה הוא על הטרדה מינית (ואז מתחילים הצרחות והמכות)
נכון,גאהלהיותיהודיה
אבל מבחינת הנאנסת המצב הרבה יותר קל כיום.
אני ממש לא מבין למה את חושבת ככה.די"מאחרונה
חיפוש קוראים לסיפור קצר שעומד לצאת לאוראורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הספר:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 


מעניין אתכם?
כתבו לי ואשלח לכם את המסמך:
יהודית אורנשטיין -
0553075722
yehuditorens@gmail.com


 

את יכולה להפסיק להספיםנקדימון

אף אחד לא רוצה פה לקרוא את מה שאת מציעה. אין לזה היענות.

אין כמעט אנשים חדשים שמצטרפים לפורומים אז מה שאת עושה זה פשוט לטמטם לנו את המוח.


 

אולי די כבר?!

נשמע סיפור מענייןקעלעברימבאראחרונה
חיפוש קוראים לסיפור קצר שעומד לצאת לאוראורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 


מעניין אתכם?
כתבו לי ואשלח לכם את המסמך:
יהודית אורנשטיין -
0553075722
yehuditorens@gmail.com


 

הנוער הדתי לאומי לאן הוא הולך בצבא ?אביגיל מלאך

האם אתם חושבים שכל הנערים של הציבור הדתי לאומי מכוון ליחדות עילית או גם למקומות רגילים אחרים ?

הציבור הדתי לאומי - מגיע לכל היחידות והתפקידיםזמירות

בדיוק כמו בחיים האזרחיים

הציבור הדתי לאומי לא מתרכז בגבולות גזרה צרים - אלא נמצא בכל מגוון החיילות והתפקידים, קרביים, תומכי לחימה, ג'ובניקים, אנשי מחשוב, כלכלה, הנדסה, המון עתודאים שמתפזרים בכל יחידות הצבא עם סיום התואר בכל מגוון התפקידים הפתוחים בעתודה האקדמאית.

ובהמשך בחיים האזרחיים- בכל ענפי המשק, הכלכלה, התעשייה, האקדמיה, חקלאות, מסחר 

..יהודי חסידיאחרונה

אבל בוודאי שיש הרבה הכוונה בציבור הדתי לאומי לצאת דווקא לתפקידים משמועתיים ומובילים בכל מקום ובפרט בצבא

הפצות!!יהודי חסידי

ב"ה אנחנו זוכים להקים ארגון שיעודד את כולנו ביחד לצאת להפצות, להתחבר לצמא הגדול שיש בעם ישראל להתחבר לאבינו שבשמיים.

 הארגון הוקם אחרי שבסוכות האחרון היה אירוע גדול בתל אביב - 'טולולולב - נוטלים לולב בתל אביב' שהשתתפו בו למעלה ממאתים בחורי ישיבות מישיבות שונות, ולמעלה מ-10,000!! יהודים זכו ליטול לולב.

 

בעז"ה ביום חמישי הקרוב יהיה אירוע השקה בהתוועדות 'צמאה' של הישיבות גבוהות __מגיעים ומתחברים דפוס .pdf

 

יצא עלון יפה, עלון (6).pdf מוזמנים לראות.

 

 

כמו כן יש אתר נחמד מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

 

אשמח לתגובות....

וואודומיה תהילה
מדהים!
קצת תמונות מהפעילותיהודי חסידי

וקצת תמונות מהאירוע בבניני האומהיהודי חסידי
סיפוריהודי חסידיאחרונה

אחד הפעילים זיהה אדם שהניח תפילין בשבוע שעבר והציע לו להניח שוב. להפתעתו, האיש ענה: "לא". כשנשאל מדוע, הוא הסביר בחיוך: "בפעם הקודמת שהנחתי אצלכם, הרגשתי התעוררות כל כך גדולה, שלא רק שקיבלתי על עצמי להניח בכל יום – אלא שכבר הזמנתי דוכן תפילין קבוע למספרה שלי!"

 

הופכים את העולם!
מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

מחפשים בני נוער לכתבהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

תודה  

כתבה לנוער על שמירת נגיעהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון 

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

 

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

 

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

 

תודה  

חיפוש קוראים לסיפור על נער מתבגר מאחורי מסך הברזלאורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 

אני חדשההרהמורניק

סתם אני לא אבל משעמם פה רצח!!!!!!!!

משתתף בצערךסוורוס סנייפ
תודה רבה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!ההרהמורניקאחרונה

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

אולי יעניין אותך