זה עדיין בגדר מחשבות, בלי לגמרי סדר- אז תקבלו את זה בהבנה
שלום,
אני נדנד.
לקויית למידה, מגיל 0, כנראה.
את הלקויות המוטוריות גילו בגיל 5 נראלי. השאר קצת מאוחר יותר..
ומחוננת.
קוראת מגיל 3.5. מה שעניין אותי בגן חובה היה אחוזים. ואיך דברים פועלים. ועוד הרבה.
בכתה ג' אובחנתי בתור מחוננת.
מחוננת לקוית למידה.
מין בדיחה שכזו.
או פיצוי- אם את לקויית למידה, אבל גם מחוננת- אז יהיה לך קל יותר להתמודד למרות ועם הלקות.
אני בת 18.5
עושה שירות לאומי, בין השאר בבית ספר יסודי.
רגיל, קלאסי. נורמאלי.
יוצא לי לעבוד הרבה עם בנות לקויות למידה. זה מעניין. להכיר ולזהות את הלקויות שלי- אבל מהכיוון השני.
מהכיוון של לעזור להן, ללמד אותן איך לומדים. שיידעו. לא כמו שאני.
זה^^ היה הקדמה.
יש בבית הספר מורה שמרכזת את כל עניין הלקויות למידה וכו'.
והיא בנאדם ממש מקסים.
יוצא שבימי שני[כלומר היום] יש איזה שעתיים שאנחנו עובדות ביחד בחדר מורים.. אז מידי פעם היא משתפת אותי בתובנות, מחשבות וכו'.
היום, היא קראה מאמר ממש מעניין, וזה בעצם מה שבאתי לספר..
הידעת?
למחוננים יש במקרים רבים קשיים חברתיים, לימודיים או רגשיים.
זה קורה כנראה בגלל שמערכת אחת[החשיבה] מתפתחת בקצב מתקדם ומהיר יותר משאר המערכות, דבר שיוצר פער.
יש קשר הדוק מאוד בין לקויות למידה למחוננים.
וזה משפיע לשני הכיוונים. במקרים רבים ילדים0 מחוננים מצליחים, ולכן לוקח זמן רב לאבחן את היותם לקויי למידה ולסגל להם הרגלי למידה המתאימים להם- והם שונים מהרגלי למידה של ילדים 'רגילים'!!
עוד דבר שנאמר שם, הוא שילדים מחוננים תופסים את העובדה שהם 'שונים', בגלל היותם מחוננים[ובעלי תפיסה גבוהה] ולכן מפתחים הפרעות וקשיים בדימוי העצמי.
היו שם עוד כמה דברים שנאמרו.. וממש הזדהיתי איתם. פתאום היו לי הסברים לכל מיני התנהגויות או תופעות שקראו לי- ואף פעם לא ייחסתי אותם לעובדה שאני מחוננת. תמיד התייחסתי רק ללקויות הלמידה.
בכלל, עד היום תמיד 'כעסתי' על זה שאני מחוננת- כי אם לא, אז אולי היו עולים על זה שאני לקוית למידה מהר יותר, ועוזרים לי יותר?
אני בכלל לא יודעת מה אני מנסה להגיד.
אולי רק להעלות את זה למודעות.
סיימתי.
הייתי חייבת לשתף מישהו בבלאגן הזה
תודה על ההקשבה, מעניינת אותי דעתכם.
