עצוב ומבייש
מוטיבציה
שתי נקודות חשובותהמרקד
א. כל אדם זכאי עד שתוכך אשמתו. רבים מהחשודים בפשיעה לאומנית נגד ערבים זוכו לבסוף.
ב. התקשורת מסקרת את זה בלי סוף בזמן שתקיפות אחרות בסדר גודל כזה נעשות כל הזמן ולא מדווחות בגלל שהתוקפים הם ערבים / סודנים והנתקפים הם יהודים. מדווחים רק על המקרים הכי חמורים כשמישהו מת או כשהפצוע הוא ילד. על מקרים רבים מאוד באותו סדר גודל של המקרה הזה לא מדווחים כלל. יש לתקשורת רצון להראות מציאות בה יש קיצוניים בשני הצדדים כשבתכל'ס על כל פשיעה לאומנית נגד ערבים או סודנים נעשים 100 פשיעות לאומניות או יותר נגד יהודים. אין שוויון כלל, אך התקשורת מסקרת בצורה שגורמת לציבור לחשוב שיש שוויון בין אירועי האלימות בשני הצדדים.
כמובן אבהיר שאני נגד תקיפה באלימות של חפים מפשע באשר הם.
זה אמיתי? אנשים באמת תקפו אותו?itay0432
זה מפתיע אתכם?נפתלי הדג
באמת עצוב. מקווה שימצו איתם את הדין. אין שום מקום לאלימותטורנדו
כזאת, מה שגן מאוד אירוני שבכלל מדובר בדרוזי ששירת בצה"ל! אבל גם אם לא - לתקוף סתם ככה אדם ברחוב בגלל שהוא דיבר ערבית??? לאן הגענו???
ולא, זה לא שאני אומר שאין מקרים הפוכים רבים שלא מזכירים ולא כותבים עליהם - אבל זה לא קשור. אנחנו צריכים להיות הכי טובים לא קשור למה שקורה מהצד השני ובלי קשר שגם להתנהגויות כאלו מהצד השני, צריך להגיב בחומרה. אנחנו לא יכולים לתרץ התעלמות והקטנת חשיבות בנושא בכך ש"התקשורת לא כותבת מספיק על מקרים הפוכים". זאת צביעות לדעתי.
מי שהוא סתם אלים בגלל שבא לו - מקומו מאחורי סורג ובריח, וקצת שיכאב לו בכיס, ואז אולי ילמד לפעם הבאה שכדאי להחזיק את הידיים קרוב יותר לגוף שלך עצמך ולא לגוף של מישהו אחר.
אירוני?השפיץ!
אם הוא היה בצה"ל אז הוא לא גוי?
לא סתם כי הוא דיבר ערבית.
כי הוא גוי שנמצא בארץ.
זה נכון שיש אנשים שהם סתם אלימים.
מעניין שכזה היה סמח"ט מהמגזר שהרביץ לשמאלני כולם תמכו בו... (יש לציין שהוא עשה תשובה על המכות שנתן ליהודים,אבל עדיין זה פשוט אדם עם אופי אלים)
איפה כתוב שמותר להרביץ לגוי רק כי הוא גוי שנמצא בארץ?טורנדו
מעבר לכך שבהחלט יש הגדרה של חסיד אומות העולם. מעניין למשל האם היית מרביץ לבן של זידאן סייף, שוטר דרוזי גיבור שנהרג בעת שניסה (ולדברי מומחים, הצליח ברמה מסויימת, בעיקר גם עיכב) להציל את מתפללי בית הכנסת בהר נוף. האם היית מרביץ לבן שלו כי הוא גוי שגר בארץ?
מצטער, אני לא מכיר הלכה שמתירה להרביץ לגוי רק כי הוא נמצא בארץ.
אסור לו להיות בארץ.השפיץ!
והסיבה שאסור לגויים להיות בארץ היא התבוללות.
ככה שדווקא מי שעושה צבא הוא יותר בעייתי בעייני.
וכן גם אותו שוטר דרוזי ובניו צריכים לעוף מפה.
לא ענית לשאלה שלי. ענית למה שרצית לענות. האם יש מקום בהלכהטורנדו
שכתוב שאפשר לתת מכות לגוי כי הוא נמצא בארץ, ואפילו גר בה?
אשמח שתפנה אותי למקור, עדיפות לשולחן ערוך או לרמב"ם, שמתיר להרביץ לגוי שנמצא בארץ, ובדגש על גוי שעוזר לעם ישראל, גם אם אינו שומר שבע מצוות בני נוח.
יש לך מקור הלכתי שכזה?
אגב,אותו שוטר דרוזי כבר מת, כשהוא הציל לפחות נפש אחת מישראל, ככה שנראה לי שבשמיים הוא מוגדר כחסיד אומות העולם ומקבל את המקום שמגיע לו, אפילו שהוא העיז ברוב חוצפתו לגור בארץ ישראל. (אבל לפחות לגביו אין לך כבר יכולת לבקש שיעוף מהארץ)
ברור שעניתי למה שרציתי.השפיץ!
חסיד אומות העולם הוא וודאי לא.
יש הגדרה הלכתית לחסיד אומות העולם והוא בוודאי לא נכנס אליה.
בקיצור, אתה מודה שתכל'ס אין לך מקור הלכתי שמתיר את זהטורנדו
ורק מנסה לא להתייחס לשאלה כדי לא להודות בזה בפועל. בסדר, העיקר שהקוראים מבינים את זה 
השאלה היא מה האיסור לא מה ההיתר.השפיץ!
ייתכן שמה שהם עשו היה אסור הלכתית.
אבל הם תינוקות שנשבו,
אז אני מסתכל על המניעים.
לא נכון, השאלה היא מה ההיתר. סתם ככה ברירת המחדל היאטורנדו
אסור. בדיוק כמו שברירת המחדל היא שאסור לך להרוג גוי שהולך בדרך.
אתה רוצה להוכיח שזה מותר, תוכיח.
המניעים זה הכי גרוע-החילול השם היותר גדול הוא כאשר מישהו טוען שעושה את המעשה האסור, "לשם שמיים". בדיוק כמו שניסיון להגדיר רצח אסור ומתועב, כמו רצח של ראש ממשלה, כדבר שנעשה "לשם שמיים" - זה חילול השם מכופל, כי הוא מבזה לא רק את כבודו של הקדוש ברוך הוא אלא גם את ההלכה ומנסה להציג את ההלכה כמה שהיא לא.
ככה שעדיף שיתברר שהרביצו לו סתם כי היו שיכורים או טמבלים. אם הם יגידו בחקירה שהרביצו לו כי זה מה שצריך לעשות לערבים מבחינה יהודית דתית - זה יהיה מזעזע פי כמה, ועצוב פי מליון.
אני באמת מקווה שיגלו שהם סתם היו שיכורים או חולי נפש, ושלא עשו את זה מסיבות דתיות.
לא נכון.השפיץ!
הברירת מחדל היא לא שאסור להרוג גוי,יש על זה דיון.
(רוצה התקלה? כל גוי הוא ספק עמלק,ספק דאוריתא לחומרא,אז למה לא להרוג כל גוי?)
בקשר למניעים אני ממש אבל ממש לא מסכים.
הברירת מחדל של רבותיי היא שאסור להרוג גוי, בסדר?טורנדו
לגבי ההתקלה, ובכן, אני בטוח שיש תשובות פשוטות מאוד שאני פשוט עדיין לא יודע, אני יכול לבדוק את זה הלכתית מחר בעזרת ה' אם אזכור, אבל זה לא קריטי, בפועל - אתה כמובן לא יכול להרוג את כל הגויים בעולם כי הם ספק עמלק, זה פשוט לא יכול להיות מותר הלכתית. אגב, לשיטתך, אם ככה - אתה עובר עבירה בכל רגע שאתה לא הורג גוי שהוא ספק עמלק - אז בעצם בכל שנייה אתה מחלל השם, כי אתה עובר עבירות של להשאיר ספק עמלק חי.
בקשר למניעים אל תסכים, אני יודע שזה נכון ושזה מזעזע מה שהם עשו.
למיטב זכרוני מחיית עמלק זה מצוות עשה ככה שזה ביטול עשההשפיץ!
ב"שב ואל תעשה"
אז פופרציות.
"מזעזע" זה עניין סוביקטיבי
אז בעצם נוח לך לבטל מצוות עשה?טורנדו
למה? כי ככה לא תשב בכלא?
אגב, להרוג עמלק לפי הרמב"ם זה במלחמת מצווה, מלחמת עמלק. ככה שזה מייתר את הדיון - סתם ככה כשאתה רואה גוי שהוא אולי ספק עמלק ברחוב, אתה לא נמצא במלחמת מצווה עכשיו ובטח שלא עם מלך (זה מופיע בהלכות מלכים) - ככה שכמובן שלא הורגים אותו סתם ככה.
יש הרבה מצוות עשה שאני לא מקיים.השפיץ!
אהבת השם,והלכת ברכיו,ועוד.
אני אכן לא מושלם.
חוץ מזה שאני לא חושב שצריך להרוג כל גוי כי הוא "ספק עמלק" וכתבתי שזה "התקלה" ולא שאני באמת סובר ככה.
נכון שזו הפסיקה המקובלתטוביה2
ועיין בתורת המלך פ"ג נדמה לי שאומנם אוסר להלכה אבל מביא את שיטת הרמב"ן והט"ז פוסק להלכה שלא כך דעת השך לא ממש ברורה בנושה וכן דעות פוסקים חשובים אחרים
בכללות דעת הרמב"ן ורבנו יונה שמותר להורגו וליכאורא דין עזרת ישראל מיד צר (גוי הגוזל קרקע בארץ ישראל) תקף גם כאן לפי שיטת הרמב"ם
כמו כן מוסכם בהלכה (לכל השיטות) שאין צורך בבית דין בשביל זה
אני כמובן לא אומר שמותר ודעת רבותי לאסור (פוסקים כרמב"ם ושו"ע ואומרים שגם לרמב"ן יש את 'סברת חזו"א)אבל זה לא כזה פשוט בהלכה. ולמרבה הצער השלטון הישראלי מונע ברור הלכתי ברור של הנושא כך שקשה מאוד לבוא בטענות למי שאומר משפט כזה "רבי מתיר/פסק כך וכך רק איני יכול לומר מי הוא"
פגיעה בלי להרוג היא שאלה אחרת ונראה שיותר פוסקים יאסרו כי לא ברור התועלת ואז אסור לפגוע סתם (לכאורה). אם כי כאן יש שאלה שהיא ביטחונית (והפיגוע בהר נוף הוא דוגמה טובה לכך) האם ללכת על "שימרו על אזורנו נקי ממוסלמים"
זה אומנם מזעזע לכל מי שמפקיר את ביטחונו האישי לחלוטין בידי מערכות החוק אבל כל מי שמחזיק אקדח ברישיון או עשה ביטוח נגד גנבות בעצם אומר שהוא לא לגמרי סומך על המערכת כך שלדעתי קשה ליטעון (לפחות בשם ה'כלל ישראל' שלכם) נגד רוב אזרחי ישראל
שוב דעתי האישית שזה לא מועיל הרי השלטונות עכשיו רק יבטיחו את ביטחון הלא יהודים במקום וסתם הפסדנו אבל הזעזוע מיותר לדעתי
נ.ב. אם כל הכבוד לרשתות התקשורת (כידוע המייצגות בפועל ממ"ש את דעתו מחשבתו ותבונתו של עדר ה'כלל ישראל') עדין להפוך את דעתם של אנשי התשקורת למחליטים על חילול ה' - לדעתי יש בזה ממד של חילול ה'
לנו אין אפשרות להרוג גויים, זה תפקידה של הממשלהצעיר רענן
במציאות מתוקנת תפקידה של המלכות להוריש את הארץ ולקיים את רצון האל, מה לעשות שבמדינה מפלצתית שכזאת ("מפלצת משחית" כלשון הרב זצ"ל) כל יהודי שיש לו קצת דם חם ולא הצליח להשתלט על עצמו במקום שהמדינה תעשה את תפקידה הוא לקח את החוק לידיים, במקום נעצר לכמה שנים טובות...
במקום לגנות את האנשים שעשו את זה (שלענ"ד פשוט שזה לא מתפקידם) צריך לגנות את המדינה המקולקלת הזאת שלא עושה את המלאכה שהיא צריכה לעשות - לקיים את רצון בורא עולם להוריש את הארץ.
מיעוט שאינו מצוי.יזהר
היי!השפיץ!
לא שאלתי אותך!
למה התוקפנות? אני בעיקרון בצד שלך בדיון..יזהר
זה היה ברוח טובה...השפיץ!
אני ניסתי להתקיל אותו אל תהרוס לי...
יהדות מעניינת יש לךקמר בורד
כל מעשה באשר הוא בברירת מחדל אסור + חילול השם.
פחחחח....ואתם אומרים שהחרדים הם הקיצוניים שאוסרים כל דבר.
ברוך השם!השפיץ!
חדשות משמחות!
אמנם ייתכן מאוד שהם לא עשו זאת מסיבות טהרות נטו ולכבוד השם יתברך.
אבל אפשר לחשוב שכל מי שבצבא עושה הכל רק מסיבות טובות.
מה טוב בלתת מכות לדרוזי, אשמח להבין?טורנדו
בנוסף - איפה כתוב בתורה או בהלכה שניתן להרביץ סתם כך בלי סיבה, לבן כל דת או גזע שהוא בעולם? אשמח אם תפנה אותי למקור...
טעות לעולם חוזרת..מושיקו
נשגב מבינתי מה עצוב או מבייש בזהקמר בורד
הם לא עברו על שום הלכה בשו"ע. עצוב ומבייש שמליוני יהודים מחללים שבת או אוכלים טרף - אבל כמובן של"דתיים" דהיום זה בכלל לא מפריע.
הם עברו על חילול ה' עצום. הם לא קיימו שום מצווה בשולחן ערוך.טורנדו
יש מצווה להרביץ לגויים? לגויים שגרים בארץ?
אם לא - פשיטא שהמצב הטבעי הוא שלא מרביצים, כמו שלא רוצחים וכמו שלא זורקים ביצים לא על יהודים ולא על גויים - דברים כאלו הברירת מחדל היא אסור. אתה רוצה להגיד שמותר - בבקשה, תמצא מקור לכך שמותר להרביץ מכות לגוי סתם ככה.
חילול השם?השפיץ!
איך בדיוק?
תביא בבקשה מקורות.
המושג חילול השם הוצא מהקשרו.
הם עשו מעשה שלא מותר בשום צורה שהיא ביהדות, כמו שנעשהטורנדו
ועל כן הם חיללו את שמו של הקדוש ברוך הוא במעשה הנבלה שעשו.
לא יותר ממי שמחלל שבת ובורר תוך כדי אכילת דג...\השפיץ!
דבר ראשון, חילול השם ברבים הוא בהחלט חמור יותר מחילולטורנדו
השם ביחיד (שים לב - אני לא מדבר על עצם העבירה עצמה אותו אדם עובר, אלא על העבירה הנוספת שהוא עובר בעת שהוא עובר את העבירה - שהעבירה הנוספת היא חילול השם, ובזה בהחלט יש הבדל בין אדם שחילל שבת בתוך ביתו, לאדם שחילל שבת ברבים. ההבדל יהיה לו בעניין שבת אלא בעניין חילול השם.
אבל אין הבדל, גם יהודי שמחלל את השם באי שמירת שבת זה גרוע. ככל שהאדם עושה את זה יותר בשם "כאילו" הדת ו"התורה" - זה יותר חמור. כלומר - נניח, שמעתי מקרה של איזה הזוי אחד שחילל שבת כדי להגיע לבחירות של איזו מפלגה ערבית ואמר שהוא עושה את זה בשם התורה וההלכה כי זה מה שנצרך - זה חילול השם חמור מאוד יותר מסתם אדם שנוסע בשבת, כי כאן זה שמחלל את השם משתמש בתורה כדי להגיד כאילו העבירה שהוא עושה זה מצווה.
זה כמו שחילול השם גם גדל ככל שהדמות העושה את המעשה היא מוגדרת יותר "חשובה" דתית. כלומר - אם אני אחלל שבת הרבים, או אם הרב הראשי יחלל שבת ברבים - החילול השם שלו גדול יותר משלי.
זה היה ברבים?השפיץ!
מי שהפך את זה ל"ברבים" זה מי שפירסם את זה.
לא הייתי שם אבל הבנתי שעמדו מסביב אנשים, גם מאבטחים,טורנדו
וראו את זה. אז כן, זה היה ברבים. זה לא היה בתוך חדרון סגור אחד על אחד שהלכו מכות. (אגב, היו גם מצלמות, ככה שזה כבר מעלה את זה דרגה...)
ברבים זה עשרה מישראל.השפיץ!
בכל מקרה,
אז מי שנוסע בשבת,
סבבה?
למיטב מה שהבנתי זה היה במקום שבהחלט היו רבים. אם אבדוקטורנדו
עוד אולי אוכל למצוא עדויות יותר מפורטות, בנתיים לא נכנסתי לזה עמוק מידי מכל מיני סיבות, חלקן טכניות.
ברור שכל חילוני שמחלל שבת זה עצוב. עצוב מאוד. אנחנו מגדירים אותם לרוב כטועים וככאלו שנשבו... אבל אדם שמבצע דבר כמו פגיעה באדם אחר, שזה לא רק בין אדם למקום אלא גם בין אדם לחברו - זה חמור בעניין של החילול השם, ברמה מסויימת, יותר מדבר אחר.. (ולא, אל תנסה להשיג ממני מקור לזה עכשיו) - צריך גם לזכור שאם מדובר באדם דתי, ולפחות ממה שהצלחתי להבין היו מעורבים דתיים בסיפור (לא ראיתי את הסרטון, בעיה טכנית אצלי) - אז החילול השם יותר גדול כי דתי מתיימר להיות קרוב לקיום מצוות ה' יותר מאדם חילוני (וכמו שאמרתי, ככל שה"דרגה" גבוהה יותר, ככה חילול השם גדול יותר - לא דומה חילול השם שלי לחילול השם של הרב הראשי ח"ו).
כך לא מתנהגים יהודים..מושיקו
וזה היה ממש קשור...השפיץ!
<צ>
ברור, כל דבר שאי אפשר למצוא למה הוא אסור הוא "חילול השם"קמר בורד
אחת הבדיחות הלא מצחיקות של הדור.
קודם תביא מקור למה זה אסור, אחרי זה נדון לגבי ההיתר. ככה זה ביהדות, מה שאינו אסור - מותר.
לא שאני תומך בערסים האלה ובמעשה עצמו, אבל מעצבנות אותי התגובות הנזעמות שלכם כביכול בשם היהדות. כשתתחיל למחות באותה מידה נגד איסורים אמיתיים וחמורים, אז אולי, אולי, אתחיל לחשוב שאתה באמת מאמין בקב"ה ובתורה.
^^^^^השפיץ!
אתה לא מכיר אותי. ככה שאתה לא יכול לדעת על מה אני מוחהטורנדו
או לא. כאן העלו משהו מסויים ומחיתי עליו.
ברוך ה' אני לא זקוק לאמונה שלך בכך שאני מאמין בקב"ה ובתורה, כמוש אתה לא זקוק לאמונה שלי בכך שאתה מאמין בה'. אז נניח את זה בצד כי זה לא קשור.
פשוט שאסור להביץ סתם ככה לאדם. האם מותר להרוג גוי סתם ככה? האם מותר לי סתם ללכת ברחוב, נניח, בסין או ביפן, ולהוציא עין לאיזה סיני או יפני שנמצאים שם? לפרק במכות גוי כלשהו בארץ כלשהיא בעולם, כולל ישראל?
תמצא לי מקור שמותיר לעשות משהו מהדברים הנ"ל סתם ככה בלי סיבה, לגוי, ואז אענה לך.
כמובן, אתה לא יכול למצוא מקור הלכתי שזה מותר לעשות את זה. זה ברור.
אם אסור להרוג סתם גוי זו מחלוקת הפוסקיםקמר בורד
הרשב"א למשל סובר שגוי שאינו מקיים ז' מצוות בני נח כהלכתן גם מדרבנן אין איסור להרגו, ומה שנאמר "גויים ורועי בהמה דקה לא מורידין ולא מעלין" זה בגוי שמקיים ז' מצוות בני נח בלי קבלה בבי"ד. זה לגבי הריגה. לגבי הכאה, בטח שלגבי הכאה שאין עמה גריעת איבר, אין מקור לאסור.
אתה לוקח סברת כרס שלך (שבוודאי אסור מהתורה להרביץ לאף אחד), בלי שום מקור, ודורש ממני הוכחה שזה לא נכון. זו לא דרכה של תורה. רוצה לאסור משהו? תוכיח. לא יכול? תשתוק.
אתה לוקח סברת כרס שלך שמותר להרביץ לכל גוי, ודורש ממני הוכחהטורנדו
שזה לא נכון. עד עכשיו לא מצאת מקור אחד שמתיר לי להרביץ לגוי. רוצה להתיר להרביץ לגוי?? תוכיח. לא יכול? תשתוק.
הוא ענה לך עם מקורות ואתה לא.השפיץ!
נו באמת.
הוא לא ענה עם מקורות.טורנדו
הוא הביא רשב"א.השפיץ!
ואתה?
כלום.
לא הבנת מה אני אומר. מקור זה לציין את המקור עצמו.טורנדו
הוא א-מ-ר משהו שהוא טוען שזה מרשב"א כלשהו. זה לא שהוא הביא מקור.
שיביא לי את המקור ואז אוכל להתייחס כי תהיה לי יכולת לפתוח את המקור ולקרוא בהרחבה את כל מה שמסביב וכו'...
קצת מקורותאליקו
הרמב"ם בהלכות ע"ז פרק י הלכה ו כותב שאסור לתת לגוי לגור בא"י ואפילו לא לעבור זמנית בה עד שיקבל 7 מצוות בני נח
לגבי עמלק ושבעה אומות הרמב"ם בהלכות מלכים כותב לגבי 7 אומות שאבד זכרם ולגבי עמלק לא מזכיר זאת, הרדב"ז במקום מביא שדין זה נוגע רק בימות המשיח...
זה המקורות בלי פרשנות
אתה שוב מתבלבל בין איסור להיתרקמר בורד
מה שאינו אסור - מותר. חובת ההוכחה היא על האוסר, לא על המתיר.
זה אפילו די חמוד שאתה לא מבין קונספט כל כך בסיסי ועקרוני ביהדות, אני מרגיש כמו באבות ובנים.
אני חושב שיש חילול ה' גדול יותר שעליו אנחנו שותקיםמרדכי
בס"ד
זה חילול ה' שיהודים נפצעים, ואנחנו שותקים.
זה חילול ה' שמחבלים דוקרים בת"א, ואנחנו ממשיכים בשגרת חיינו.
זה חילול ה' שילדה נפצעת מבקבוק תבערה, והעונש המרבי הוא חופשה במלון הילטון-עופר.
זה חילול ה' שאבנים נזרקים בכל יום, ואיש לא פוצה על כך פה.
כן, גם זה חילול ה', וזה חילול ה' הרבה יותר גדול מאשר תקיפת צעיר דרוזי...
הלוואי וגם על הרשימה הנ"ל השופטת הייתה אומרת "עבירה חמורה שבעתיים"
אנחנו שוב עוסקים בטפל ומתעלמים מהעיקר.
^^^^^אייכה!
אל דאגה, בד"כ זה לא ככה כאן
מוטיבציה
את גם מאחלת הצלחה לאבו מאזן ורואה בביבי את היטלר?ד א.
למה סתם להגיד משהו לא נכון על הפורום? בפורום שותקים על פגיעהטורנדו
ביהודים??? לא נראה לי...
אגב, תזכרו שבמהלך הכמה חודשים האחרונים הרגו לא מעט מחבלים, אפילו כאלו שלא הספיקו לצערם לרצוח ממש... סתם, תזכרו את זה, לצורך הפרוטוקול.
מה הקשר?!נפתלי הדג
אין פה אף אחד שמתעלם מפיגועים, או שנותן להן לגיטימציה. אתה, בעצם ההתעלמות שלך עושה את זה.
אם צובט לך בלב על גוי שנפגע(בטעות)מושיקו
ולא שזה קורה ליהודים על בסיס יוםיומי
תבדוק את עצמך..
הוא כתב כאן שלא כואב לו על יהודים שזה קורה להם?
טורנדו
זה עיוות של דבריו. איפה הוא כתב שלא כואב לו על מה שקורה ליהודים באופן יומיומי?
זה לא היה נושא השרשור, אתה רוצה לדעת מה עמדתו בנושא שיהודים נפגעים באופן יומיומי, תפתח שרשור בנושא ותראה מה הוא יכתוב שם. כאן דובר על גוי שהרביצו לו סתם (אגב, מה זה "בטעות"? להחטיף מכות לאדם שהולך ברחוב יכול להיות "בטעות"? אשמח שתלמד אותי איך "בטעות" מכניסים אגרוף בבטן של מישהו, ושוב, ושוב, ושוב...)
עוד כמה חילולי השם כאלה ונגאלנוד א.
אדם שחשוד כגנב חוטף מכות..מושיקו
נכון זה קורה, צריך להתנצל פיצוי קטן ולהמשיך, לא להתרגש מזה.
אם כל ערבי היה מרגיש שהוא מסוגל לחטוף מכות ביפו המצב היה באמת טוב
אדם שחשוד כגנב??? איפה זה נטען בדיוק ומפי מי???טורנדו
ראית אחד מהחשודים שטען שהמותקף נחשד כגנב ולכן הרביצו לו?
אם כבר, כל החשודים מכחישים, בסדר, זה יתברר בבית משפט, לפי מה שקראתי היו מספיק עדים והבנתי שהיו גם מצלמות אז בסוף הכל יתברר בעזרת ה'.
אבל "אדם שחשוד כגנב.."? מאיפה זה הגיע? מי החשיד אותי כגנב?
שים לב איך אתה מנסה להקטין... מה שכנראה מסביר את המבוכה הגדולה שאתה חש מזה שאתה חייב לנסות לתרץ את זה ולהקטין את המקרה כמה שיותר. תרגע, אחי..לא אתה הרבצת לו אלא כמה טיפשים חמומי מוח שלאחר שיבוצע משפט וידעו בדיוק מי הם, המקום שלהם בהחלט מאחורי סורג ובריח פלוס לשלם פיצויים למותקף. אתה לא צריך סתם להגן על אדיוטים חמומי מוח, זה סתם מוזיל מערכה של תורה. אפילו הרב דב ליאור בשיחות פרטיות שלא לציטוט, אני מאמין בסבירות גבוהה שגם שם, יגיד שאין שום היתר הלכתי להרביץ סתם ככה בלי סיבה, לגוי (גוי, גם ערבי, אבל כאן אפילו היה מדובר בכלל בדרוזי) .
ובטח שיש מה להתרגש - זה מזיק למאבק האידיאולוגי שלנו בחילוניות ובשונאינו הגויים. וזה גם פשוט מגעיל ומכוער, נקודה.
אגב, אל דאגה - על פגיעה ביהודים, בכמות ובאיכות, אני זועק ופועל בצורה אקטיבית הרבה יותר, אז אל דאגה, הזעזוע שלי מהפגיעה המכוערת הזאת, לא גורם לי פחות להזדעזע ממקרים הפוכים כלפי יהודים.
הקשר הוא פשוט -מרדכי
בס"ד
שבמקום להתעסק בכך שיהודים חוטפים פה על ימין ועל שמאל ואין פוצה פה, מתעסקים באיזה נער דרוזי שחטף מכות.
לי זה לא נשמע הגיוני בכלל וממש לא בפורפורציות.
מצטער שאני חולק. אבל אני שומע הרבה חדשות והרבה תוכניות.טורנדו
על הפיגוע שהיה בתל אביב שמעתי במשך יומיים רצופים בכל תוכניות האקטואליה בכמה מערוצי הרדיו הנשמעים ביותר בישראל, כאשר ברוב המקומות זה תפס אחוז נכבד ביותר ממשך זמן התוכנית.
לגבי הפגיעה של הבחור הדרוזי, שמעתי רק אייטם של-א היה האייטם הראשון, ול-א בכל תוכנית אקטואליה.
נמשיך - עד היום ממשיכים גם בערוצי הרדיו הממלכתיים, לא רק הערוצים הייעודיים לציבור הדתי, להזכיר את מצבה של הילדה שנפצעה מבקבוק תבערה, וכמובן שגם אז כאשר היא נפגעה, זה פתח מהדורות חדשות.
"אין פוצה פה"? נשמע לי האשמה חמורה מאוד ללא כיסוי.
וגם - למי כתבת את זה? לנו בפורום? בכלל לחדשות? לעם ישראל?
בפורום, אני מקווה שברור לך שרוב העיסוק רוב הזמן הוא בעוולות שנעשים ליהודים. בחדשות - ובכן, כמו שאמרתי, הנחת היסוד שלך לפי מה שאני רואה ממש לא מדוייקת בלשון המעטה.
אז כלפי מי אתה טוען?
אבל יותר חשוב- האם אתה חושב שזה דבר חמור מה שנעשה או לא?
כי נראה שבעיקר יש כאן ניסיון התחמקות מעיסוק בנושא, כי לא נוח לעסוק בזה, אז מעדיפים להסיט את הדיון למשהו אחר, חשוב מאוד בפני עצמו אבל לא קשור לנושא השרשור.
האם אתה חושב שיהודים שסתם ככה מתקיפים גוי באמצע הרחוב בלי שום סיבה אמיתית - זה דבר טוב או רע? זה דבר שצריך להגיד באופן ברור שהוא אסור וגורם נזק ליהדות, או לא? ובלי קשר לזה שגם פגיעה ביהודים אסורה - זה לא קשור כאן.
ואני חושבת שאתה מנסה להתחמק.מוטיבציה
אתה לא מכיר ולא יודע כמה כן-או-לא אנחנו פוצים את פינו, אז זה לא רלוונטי.
האייטם הנ"ל בקושי הוזכר בחדשות באינטרנט, אז הטענה שלך לא כל כך מחזיקה מים.
בעיניי, זה לא עומד אחד מול השני.
כואבים לי שני המקרים. וודאי שכואב לי יותר על אחים שלי מעם ישראל, אבל ב"ה שנתן לנו לב רחב ושכל ישר להבין שזה לא זה או זה.
זו לא הדרך שלנו.
שלנו? שמה את נתן זך בחתימה ומדברת על חילול השם?ד א.
הבושה שלה?כנראה שלכל הפחות לא רחוקה מאוד מאיפה שהבושה שלך...טורנדו
אני לא אומר שאתם ח"ו לא פוציםמרדכי
בס"ד
אלא שדרוזי שחטף מכות לא מטריד אותי בכלל כאשר יהודים נרצחים, נדרסים, נדקרים, נשרפים וחוטפים אבנים.
כן, הדרך שלכם היא להשאיר אותם פה במרחב הציבוריראשית חכמה
ולשים מכשול לבנות ישראל.
אנחנו יודעים שזו אינה הדרך שלכם ומודים כל יום לקב"ה שנתן לנו טיפטיפונת של יראת שמיים כדי שלא נהיה כמוכם.
אתה רק יודע לברוח.ראשית חכמה
יש פה דיון על מקרה. מה הקשר למקרים אחרים?
למה אתה לא יכול להתייחס ספציפית לנושא מבלי לבלבל במוח על כמה שהיהודים מסכנים.
^^^^השפיץ!אחרונה
מי ששמה את נתן זך בחתימתה שלא תטיף על חילול השםד א.
אני חייב להבין משהו.itay0432
מקסימום טעינו, לא מצוה לא עבירה?
וכל זה בשם השולחן ערוך ,כמובן.
?
תוכיח שזו עבירהקמר בורד
כולנו מחכים למוצא פיך. קדימה.
לא כי הוא דובר ערבית.השפיץ!
כמה מחבריי הטובים דוברי ערבית.
כי הוא גוי בארץ ישראל.
אתה עכשיו מחליט בשביל אלו שתקפו למה הם עשו את זה...טורנדו
תן להם את הקרדיט לדברר את עצמם. אולי הם עשו את זה סתם כי עיצבן אותם החצ'קון שיש לו על האף, אם יש לו... - לא משנה מה הסיבה שהם עשו את זה, זה פסול ומכוער מאוד. אדם שתוקף ככה באלימות אדם אחר, צריך לשלם על כך במלוא חומרת הדין.
תראה למה הגבתי.השפיץ!
הוא שאל מה אנשים פה חושבים על להרביץ לסתם מישהו שדובר ערבית אז עניתי לו את דעתי.
אוקיי, סליחה. השלכתי ישר על המקרה שקרה...טורנדו
שומר נפשו ירחק מעלון "הדור"קעלעברימבאר
סערת "הדור": כששמירת נגיעה הופכת לבעיה
מבחינתי אם העלון הזה מביא דעות כאלו, מקומוקעלעברימבאר
..
מעניין אותי מה אנשים חושבים על הציטוטים האלוקעלעברימבאר
גם אם מדובר רק בציטוט מרואיין,קעלעברימבאר
בוקר טוב, בוקר טובימח שם עראפת
יאיא פינק ממש לא כותב בהדור, התבלבלת עםקעלעברימבאר
זה כמו לערבב בין בנט למפלגת מימד
נכון, סליחהימח שם עראפתאחרונה
אתמול פורסם סרטון אווילי,ימח שם עראפת
ובו מתפארים השר סמוטריץ' וחבר הכנסת סוכות בהכפלת היישוב יצהר. ובכן, כתושב היישוב אני יודע היטב על איזו הכפלה הם מדברים, על בנייה בתוך תחומי היישוב בשטחים הפתוחים שבין שכונה אחת לאחרת, מגדלים שירימו את גטו יצהר לשמיים ויתנו לכפרי האוייב- בורין, מדמא, עצירה אל-קבליה, עוריף, עינאבוס, וחווארה, להמשיך בהשתלטות על השטחים סביב היישוב, לחנוק את צירי הגישה ואת המרחב הפתוח עד שיגיעו אל הגטו.
השר סמוטריץ' בחוצפתו הזכיר את עוקף חווארה. במקום לטפל בבעיה והיא מחבלי חווארה עינאבוס וביתא, שזרקו אבני על רכבים שעברו בכפר חווארה, שמו פלסטר על שטף הדם ובנו לנו "עוקף". עכשיו לא עוברים בתוך הכפר, אלא מאחוריו, בתוך כלוב מגודר משני צדדיו.
המחבלים כמובן לא התרשמו מכך שכעת הכביש מאחורי הכפר ולא בתוכו, מהמבתר אפשר לזרוק אבנים בדיוק כמו מבין הסמטאות, וכלוב הגדרות מונע מהחיילים שיגיעו לרדוף אחריהם. העוקף הוא מטווח ברווזים.
והיום, לפני כמה שעות, פגשתי חבר שלי. שלפני כמה חודשים נורה בגבו בידי שוטר מג"ב. פעמיים.
חבר הכנסת צבי סוכות, שתק.
לא מיחה, לא עורר מהומה. לא זעק על הדבר הנורא, שנערים נורים בידי שוטרים יהודים.
השר סמוטריץ', מילא פיו מים.
לא עצר את יומו, לא דפק על השולחן, לא עשה כלום.
אז שלא יספרו לי סיפורים, פוליטיקאים צבועים. לא מדובשך ולא מעוקצך אנו רוצים. לא את גטו הדיור שלכם ולא את ההרס וחורבן שאתם ממיטים על הגבעות שפורצות את הגטו הזה.
"הוו זהירין ברשות, שאין מקרבין לו לאדם אלא לצורך עצמן, נראין כאוהבין בשעת הנאתן, ואין עומדין לו לאדם בשעת דחקו".
הנתונים מאוד כללייםהסטורי
מדובר כאן על מספרים מאוד קטנים. השיא הכי משמעותי הוא 1500.
כמה מזה בעומק השטח וכמה באריאל/מעלה אדומים וכו'? כמה בישובים דתיים לאומיים (ואלו?) וכמה בישובים חילוניים או חרדים?
(לדוגמא אחד המספרים שכן מפורטים, הוא העוזבים את הארץ בכלל. לא אומר שאין כאלו ביצהר וכד' בכלל, אבל מסתבר שרוב ככל המספר הזה, הוא מהבוגרים החילונים.)
לא סגור האם הייתה בגידה מבפנים, אבל אם כן, מירון..hamedinai
ועדת חקירה ממלכתית לחקר אסון מירון נכשלה באופן המחפיר ביותר, עד כדי גיחוך, כאשר הטילה אחריות אישית על נתניהו.
יש מפקד משטרה האחראי על האירוע, ורק הוא אחראי ואשם. אפשר ללכת דרג אחד אחורה: מפכ"ל המשטרה, שתי דרגות אחורה: השר לביטחון פנים, זה יהיה כבר מוגזם, אבל שלוש דרגות אחורה זה כבר מטורף לגמרי. אבל זה מה שהוועדה הפוליטית שקראו לה "ממלכתית" החליטה.
כאשר מסתכלים על היועמ"שית ועל הממלכתיות שלה, רואים שהמילה "ממלכתי" אינה אומרת שום דבר, זה הפוך מממלכתיות.
מסקנות ועדת מירון היו כל כך מגוחכות שזה לא עשה רושם על אף אחד. החונטה הבינה שהעם לא קונה את הבלוף שלהם.
ניסו להסית את החרדים נגד נתניהו כי הם היו אלו שנפגעו בעיקר מאסון מירון, אבל ראו שגם החרדים לא קונים את זה.
ואז נפל להם האסימון: החרדים לא חשופים לתקשורת ולכן לא קל להסית אותם, אבל אם יהיה אסון נוראי על יישוב אחד או 2 של קיבוצי עוטף עזה, זה בטח יפעיל זעם עצום.
כבישים ביהודה ושומרון שצריכים שידרוגנ א
בס"ד
תכתבו כאן על הכבישים ביהודה ושומרון שצריכים שידרוג
אם אתם מכירים כביש שצריך שידרוג - תכתבו את מספר הכביש, ליד איזה יישוב/ עיר הוא נמצא ותפרטו את הבעיה שבכביש
תכתבו אם חסר תאורה, שוליים, עיקולים, צמתים מסוכניםנ א
מה מטרת השרשור?ברגוע
דרך עמק פסגותנ א
דרך עמק פסגות (כביש 4578) בין היישוב בית אל ליישוב פסגות
כביש ללא שוליים, חסרה תאורה לאורך הכביש, צמתים כמוקדי סיכון
כביש 465 חוצה בנימיןנ א
מתחיל בצומת המשטרה הבריטית על כביש 60 ומסתיים בצומת גבעת כח על כביש 444 (קרוב לאלעד)
עובר ליד היישובים עטרת, נווה צוף (חלמיש), בית אריה, עופרים.
כביש ללא שוליים, חסרה תאורה לאורך הכביש, עיקולים רבים, צמתים כמוקדי סיכון.
מצטרף לשאלהמרדכי
אני אסביר. אתמול בלילה הייתה לי שיחה מאוד ארוכה עם מקורב לחבר כנסת מהקואליציה. בין היתר הוא סיפר לי שיצא לו לנסוע בשבוע שעבר בצומת שדיברתי איתו עליה, שאני עובר בה מידי יום, שהיא מאוד פקוקה ועמוסה. הוא אמר לי שהוא גם נתקע בה, אבל מצד שני שהוא רואה שגם המאמצים הצליחו, והתחילו שם את הבנייה לרמזור והרחבת הצומת.
זה בדיוק הסיפור. לפני כמה חודשים שהייתי בכנס עם השרה מירי רגב, כשכולם קפצו לשרה, אני קפצתי על העוזר שלה ושאלתי אותו מתי יתחילו העבודות על הצומת הזאת. שראש המועצה פרסם פוסט על שדרוג כביש בקרבת מקום, הגבתי לו על אותה צומת ספציפית. ככה פועלים, לא נראה לי שרשור בפורום יעזור.
רמזור?משה
הייתי שמח למחלף, אבל גם רמזור יקל מעט
מרדכי
אגב, שרשורים במקומות כאלה כן מועיליםמשה
בסוף אנשים כאלה מחפשים את השם שלהם בגוגל עם מייל התראה כמו שאתה בטח יודע. לפעמים מספיק לאזכר את השם שלהם והם רואים או הנציגים שלהם רואים.
כבר מזמן הבטיחו שיכפילו את כביש הגישה לבית אל 466נ א
זה עדיין לא קרה...
למה לא מקדמים את הכפלת כביש הגישה 466 ליישוב בית אל?
"נעלמו לי ראשי הרשויות ביהודה ושומרון"
בשבועות הקרובים בעז"ה יצא מכרזברגוע
אבל האמת היא שהוא לא עמוס, ויש כבישים יותר דחופים
אין בעיה. אבל מה עם לשדרג את דרך עמק פסגות (4578)?נ א
דרך עמק פסגות (כביש מס' 4578) - קטע הכביש מעין תות לפסגות (מסתיים בצומת יחי"ש ציון)
אין תאורה, אין שוליים, סיבובים מסוכנים, בעיות שדה ראיה, צמתים כמוקדי סיכון
מסכים שלא יזיק לשדרג אותוברגוע
לדעתי, צריכים לעמוד על זה. הכביש הזה ספציפית הואנ א
אחד מהכבישים המסוכנים לנסיעה... במיוחד שרכב יכול להפתיע אותך באחד הסיבובים
כמה תאונות היו שם בשנים האחרונות?ברגוע
לא יודע... איזה כבישים ביהודה ושומרון אתה מכירנ א
שצריך לשדרג אותם?
מי שמכיר כבישים ביהודה ושומרון שצריך לשדרג אותם - שיכתוב כאן
מה הקשר?___
כביש מסוכן, גם אם הוא נידח, חייב טיפול.
לא שאני הבנתי מה מטרת השרשור, אבל טענות לעניין בבקשה...
הקשר הוא שיש היום השקעה מטורפת בכבישיםהסטורי
לא צריך להכפיל את 466משהאחרונה
מה שצריך לעשות זה לחבר את בית אל ישירות לכביש 60. המרחק זה 300 מטר וצריך פשוט לעשות את זה ולהעביר את הש.ג למקום קצת יותר הגיוני על המפה.
כבר מזמן אמרו שתהיה רכבת מתל אביב לשומרון 🚆נ א
אפילו את העבודות לא התחילו
כתבות בעניין:
המטרונית הראשונה ביו"ש יצאה לדרך
תכנון וביצוע המטרונית בשומרון יוצא לדרך
הרכבת על גלגלים תבצע ניסוי בשומרון
הרכבת תגיע לשומרון - אבל מה ההשלכות?
סמוטריץ': רכבת קלה עד צומת תפוח
שר התחבורה מתכנן רשת מסילות רכבת ביו"ש
אמרתם שתקום רכבת? תעשו! 🚆
וגם כדאי שיקימו רכבת במקביל לכביש 60 🚆נ א
מעפולה ועד לבאר שבע. יחסוך הרבה בעיות עם בעיית התחב"צ ביהודה ושומרון.
אם כבר, אז רכבת מירושלים למירוןאיתן גילאחרונה
עם תחנות עצירה בכמה וכמה ישובים מרכזיים בבנימין ובשומרון.
על ההזנחה הפושעת של ארץ בנימין אנחנו משלמים ביוקר. אוי לכם מיום הדין.
נקודה למחשבה, ברשותכםמרדכי
אתמול השתתפתי מתוקף עבודתי בכנס 50 שנה לחידוש ההתיישבות בשומרון. היו שם נשאי המדינה, שרים שונים חברי כנסת ואישי ציבור, בהם בין היתר גם ח"כ יולי אדלשטיין. אני חייב להגיד לכם שכמתבונן מהצד, מאוד כאב לי הלב לראות איך הוא נהיה "מנודה" בציבור שלנו.
והאמת זה עוול שאנחנו כציבור עושים לו. אם מסתכלים על נושא ההתיישבות, בין אם זה צפון השומרון וחידוש ההתיישבות בחומש ובין אם זה נושא הריבונות, במשך שנים מי שקידם את זה בכנסת, כנגד כל הסיכויים, היה יולי אדלשטיין. הרבה לפני שסמוטריץ' ובן גביר נכנסו בכלל לכנסת, יולי היה שם כל הזמן ודחף לזה בעבודה באמת קשה.
והיום? בגלל חוק הגיוס (שהוא פעל ניסה להעביר כדי להביא לגיוס חרדים, ואפשר להתווכח על הדרך), מתייחסים אליו כאל מישהו דחוי. זה באמת כאב לי לראות את זה. פתאום אין טיפת הערכה לפעולו, והעשייה שלו פשוט נשכחה.
הרי כולנו יודעים היום "לדקלם" בזכות מי ההתיישבות מתפתחת בשנים האחרונות, אבל היו שם אנשים שפעלו עוד הרבה לפני. לא בממשלות "ימין על מלא", אלא בממשלות שכללו את לפיד וציפי לבני. והם נשכחים היום בצד, מנודים, וזה ממש כואב הלב.
לעומת אדלשטיין, ראיתי שם גם את השרה מירי רגב. מי שהייתה דוברת ההתנתקות ודבררה את הגירוש מגוש קטיף ומצפון השומרון. היא לעומתו התקבלה שם בחיבוקים, נשיקות ובקשות לסלפי מכל עבר.
בואו לא נתבלבל, זה לא בגלל שמירי רגב "עממית" ואדלשטיין ההפך המוחלט מכך. זה פשוט עניין של נאמנות לנתניהו. בי באופן אישי זה העלה תחושה קלה של גועל.
צודק מאודהסטורי
אני חושב שאני מסכיםמשה
יולי אדלשטיין בגד כשהצביע נגד הרפורמה המשפטיתeilonb3
מי שהיה נגד הרפורמה המשפטית ובעד הבג"ץ הפרוגרסיבי הוא נגד עם ישראל. ברגע שלא נבחר ליו"ר הליכוד נהיה אנטי עם ישראל. טוב מאוד שדחו אותו. רק שררה הוא רוצה. כמו זאב אלקין
הוא היה נגד הרפורמה? לא זכרתיאוריןאחרונה
ממש לא מתאים לאדם ערכי כמוהו. מקווה שלא השתנה ונסחף לצד המרוח בחמאה כמו שעשה אלקין למרבה הבושה
אור של חנוכה שלי...סיעתא דשמייא1
להרבה קשה לעכל את זה אבל לא במקרה השם שלח לשם שינוי איסלמי ערבי לעצור את היורה מלהתקרב למקום הארוע.
חשוב להנהגה לאמר בכל רם במיוחד ליהודים יקרים כאלה שלא צריך להתלהם ולהכליל ולאבד תקווה.
אותי הוא הציל אישית.
נכון הוא יוצא דופן אבל…סיעתא דשמייא1
למה דווקא הוא נבחר על ידי השם לעשות מעשה ולא מישהו אחר? אל לנו לחתום שאלה זאת באופן סטמי במושג "חשבונות שמיים" .
צריך לנסות למצוא תובנות.
הימור בחירות: מה תוצאת המנדטים שתהיה להערכתם?זיויק
מקווה שמפלגות חדשות ומקוריות יאתגרו את הקונספציהמתוך סקרנות
אם אחרי אירועים כאלו נמשיך "להפטיר כאשתקד" (מ2 הצדדים!) המצב לא טוב.
אתה חושב שיקום משהו שלא קם עד עכשיו?זיויק
יש הרבה מתחממים על הקוויםמתוך סקרנות
הבעיה היא אחוז החסימה הגבוה, שגודע יצירתיות ויוזמה , בטענה ל"שריפת קולות".
מקוןה שיקרה הנס ויפחיתו אותו
אחוז החסימה באמת פסול דמוקרטיתהסטורי
כמו כל חסם כניסה לשוק.משה
כמו רשיון מונית או מכסת ביצים.
מקווהארץ השוקולד
עובדתיתשלג דאשתקד
אלו הרגעים שאני מזמזם את שיר הסזון.
ככה זה ברוב המקרים, ולתשומת ליבך, גם מחדלי יוהכ לא הפילו את המערך...
למה? מהפך 1977 לא היה השפעה של מלחמת יו"כ?מתוך סקרנות
היה אבל מלמד שיכול לקחת זמןארץ השוקולד
לא ממששלג דאשתקד
לפי ויקיפדיה "תוצאותיהן (של בחירת תשל"ד, מיד לאחר המלחמה) הושפעו במידה רבה מהמלחמה, אם כי מלוא ההשלכות של המשבר ניכרו רק כעבור ארבע שנים בבחירות לכנסת התשיעית."
זו אמירה עדינה ומתחמקת, כי בחירות 1977 הושפעו בעיקר מפרשיות השחיתות שנחשפו אז והתאבדותו של השר אברהם עופר. (וגם זה לא הספיק, כי זה רק חצה את הקולות של המערך. המהפך האמיתי היה בכלל ב1982 כשהימין קיבל את מירב הקולות)
בקיצור, מה שהשפיע זה לא ממש המלחמה.
מסכים לחלוטיןארץ השוקולד
כל הימור כאן, לא יהיה יותר מהימור...הסטורי
אז תהמר 😆זיויק
ביבי שוב ינצח, למרבה הצערshaulreznik
למרבה הצער - כי ימין הוא לא, לכל היותר, ימין תבוסתני שעושה את מה שהשמאל דורש ממנו. אבל כישורי המשחק של ביבי פועלים ניסים על קהל הבוחרים שלו, ואלה ימשיכו להצביע לו שוב ושוב, עד לפרישתו לגמלאות או לעולם שכולו טוב.
מי היית רוצה במקומו?זיויק
החל מעמית הלויshaulreznik
באמת חושב שנכון שיהיה למדינת ישראל ראש ממשלה הומו?זיויק
יפתח הגלעדי היה 'בן אישה זונה' ופרחחshaulreznik
סמוטריץ יקח את בן גביר...בני ב
סמוטריץ אחרי כזה מלא עשיה אמיתית ולא דיבורים 69 ישובים ,כבישים ביוש, אחלה כלכלה ורוטמן מספר אחת של הרפורמה המשפטית סטרוק פשוט בנתה את יו"ש חוות, גבעות פשוט הכל ... ומילה שלי יש עוד שחקני מפתח שיצתרפו : 1) עופר וינטר 2) צביקה מור 3) בראלה קרומבי 4) ארז בינר רשימה חלקית ...
הימור אם מפת המפלגות נשארת ככה:
הליכוד:32-37
שס:9-11
יהדות התורה:8
הציונות הדתית:8-12
בן גביר:5-7
בנט:5-8
גנץ:8-15
לפיד:10-17
הדמוקרטים:11-16
ישר: 0-5
חדש תל:5
ראמ:5
בלד, המילואיניקים לא עוברים!
אבל הסקרים מראים להפךזיויק
סליחה שאני קטנונימרדכי
בס"ד
סמל ישוב זה אירוע חשוב, ואני ממש לא מזלזל בו. מצד שני אי אפשר להכניס תחת ההגדרה 'יישובים חדשים' את הישובים נריה (450 משפחות), לשם (700 משפחות), כרם רעים (200 משפחות) שבות רחל (150 משפחות) ויישובים נוספים.
יישובים חדשים, בהחלט יש, ב"ה. לא 69.
(ואגב, נא לא לכרוך ביחד את נושא החוות ואת נושא הגבעות. רק לפני פחות מחודש הסבירו לנו סמוטריץ' וסטרוק שזה לא אותו דבר ומה צריך לחזק ומה צריך לפנות)
לגבי הסוגרייםהסטורי
הם בהחלט דוחפים ומעודדים את הקמת החוות והגבעות, לגמרי. תשאל את כל מי שנמצא שם.
מה שטענו שצריך לפנות זה מקומות בהם הבניה העצמאית, מעכבת את הבניה המסודרת שאמורה להיות הרבה יותר משמעותית.
(אין לי מושג מי צודק בוויכוח הספציפי על הפרטים באותו אירוע ומסכים לגמרי שהאירוע ההוא וההסברה סביבו היו אמורים להראות אחרת לגמרי).
אני גם לא יודע מי צודק בויכוחמרדכי
גם באופן אישי אני לא רואה הבדל משמעותי בין החוות לבין הגבעות. אבל בשורה התחתונה, שהם הסבירו את המהלך, הייתה הפרדה ברורה בין החוות לבין הגבעות. צד אחד הוצג כמעשה פטריוטי בעוד לגבי הצד השני השתמשו במילים קשות יותר.