שאתם כותבים ADHD וADD כאותו דבר אתם כותבים בידיעה מה ההבדל?
(פעם אחת המורה שלי הסביר לי את ההבדל המשמעותי שיש בניהם
אז אני פותח על זה עניים.)
שאתם כותבים ADHD וADD כאותו דבר אתם כותבים בידיעה מה ההבדל?
(פעם אחת המורה שלי הסביר לי את ההבדל המשמעותי שיש בניהם
אז אני פותח על זה עניים.)
ההבדל של הH הוא היפר אקטיביות
מה שאומר- ADD זה הפרעות קשב בלי היפראקטיביות, שזה מתבטא בעיקר בחוסר יכולת להתרכז וכ'ו
וADHD זה הפרעות קשב עם היפראקטיביות, שבנוסף לחוסר בריכוז יש גם חוסר שקט...
קטונתי מלהסביר, מקווה שיצא נכון, אם לא תתקנו אותי..
(מאדם שהוא סוגשל מאבחן)
שזה הפרעות קשב אבל היפר ריכוז או להיפך.
(ה-H בא לפני ה D השני ואחרי ה D הראשון, ככה שזה יוצא שיש לקוי בראשון
ויתרון בשני)
(אני אישית מאובחן כ ADHD)
[ויש סיכום קצר בסוף
]
לכל יצור בבריאה יש כוחות חיים, השאלה עד כמה.
לפרח יש יותר חיות מאבן ולכלב יותר מפרח..
לבן האדם יש שלבים שונים של "חיות", אנחנו קוראים לזה ערנות.
יש גלים במוח[של הורמונים שונים, בעיקר דופמין], כשאנחנו ישנים הם קלים וכשאנו ערים הם חזקים יותר.
יש כל מיני שלבי-ביניים, יש עפיצות בוקר ויש עייפות.. כשהגלים חלשים יותר..
יש כל מיני דברים שממריצים את הגלים, לדוג' - פעילות גופנית [נכון אחרי ריצה אנחנו עירניים? בדיוק.]
באופן כללי, ADD [ליקויי קשב וריכוז, יש סוגים שונים של לקויות אבל זה פחות משמעותי כרגע] = גלים חלשים.
אנחנו כאילו תמיד "ישנים" יותר מאחרים.. "לא מתעוררים כמו שצריך".
ADHD, שזה ADD[לקויי קשב/ריכוז] + H[היפר-אקטיביות] זה מצב שבו הגוף מחפה על הגלים החלשים.
נמרצות, אימפולסיביות, "קוצים" וכו' - הגוף נעזר בשיטה טבעית להמרצת הדופמין במוח.
בעצם, זה גם מה שעושה הריטלין. הוא ממריץ [כן כן, ריטלין ממריץ!] את יצירת הדופמין ומווסת את תפקודו במוח.
סיכום:
ההבדל הוא בדרך שבה הגוף מתמודד עם מחסור בדופמין.
האם הוא נשאר "ישן" [ADD] או שהוא "מעיר" את עצמו [ADHD]
ובקשר למיקום ה-H, זאת פשוט הדרך התקינה לבטא את זה באנגלית.. ["אטנשן דפסיט היפראקטב דיסאודר"]
תודה רבה!
אבל לא לזה התכוונתי..
ה-D השני מייצג את המילה "דיסאודר" שזה בעברית פשוטה - לקות, הפרעה, אי-סדר..
ה"קשב וריכוז" שלנו מורכב מ3 פרמטרים. קשב, ריכוז ומאמץ.
יש לקויות שונות בפרמטרים השונים.. לקות בפיצול קשב, במיקוד קשב, ביציבות קשב ועוד כמה שאני לא זוכרת כרגע. אבל כולן נכללות בהגדרה ADD [כאמור, H הוא תגובה של הגוף ללקות..]
שמי שעם H מתמודד עם זה, ומי שלא אז לא?
]מישי' מאפושו'ההבדל הוא איך הוא מתמודד עם זה.
אם זה בניסיון להמריץ את ההורמונים, בד"כ בצורה לא מבוקרת ככה שהיא לא תמיד יעילה
ואם זה בניתוק מסויים. שוב, לא מבוקר אז לא תמיד יעיל..
ומכאן נגזרת הגישה שלי - השלב הראשוני, בסיסי, והכי חשוב הוא להכיר את המצב וההשפעה שלו.
אני די בטוחה שבעלי סובל מADHD.
הוא לא מצליח להתרכז ליותר מדי זמן, המחשבה שלו לעיתים מתפזרת לכמה כיוונים, ותפוקת העבודה שלו לא הכי גבוהה
הוא גאון, וזה מחפה מאוד על הכל, כי הוא מצליח להסתיר את זה, אבל מי שמכיר מקרןב שם לב (הוא ניסה לפתוח פם את הדלת עם השלט של הרכב..)
לאחרונה נהיה לו הרבה עומס בעבודה, והוא מרגיש שהוא לא מספיק ממצה את היכולות שלו
מחפשת בשבילו פסיכיאטר, אפשר גם פרטי, שיתן לו כדור שיוכל לתת לו קצת פוקוס בחיים
אשמח ממש להמלצות!!
תודה
דבר שני, אם יש תור קרוב לנוירולוג של הקופה אפשר לבקש ממנו. הרבה פעמים נותנים בלי בעיה.
בעיקרון מי שמורשה לרשום כדורים לקשב וריכוז זה נוירולוג או פסיכיאטר, ולאחר שיש מרשם קבוע רופא המשפחה יכול לחדש לך אותו מדי חודש בחודשו.
אנחנו מהמרכז, ובגלל שזה נהיה לנו דחוף אנחנו מוכנים גם לנסוע רחוק
התור הקרוב בקופה הוא לעוד 3 חודשים
מה שכן, חשוב לי ללכת למישהו שיתן לי מענה תרופתי, ולא ינפנף ב"זה שום דבר"
אפשר לקבוע דרך כללית/מכבי/מאוחדת איפה שאתם
קרובות באיזורים יותר פריפריאליים
שלום,
אני רוצה לפתוח פורום סגור לאנשים שמתמודדים עם הפרעות קשב וריכוז, יש לזה ביקוש? הייתם רוצים להצטרף?
אפשר גם במסר/ש"א.
וואלה.. מעורר מחשבה...
והפורום הזה באמת נראלי לא פעיל וחבל....
הרגשתי שיש לי קושי מסויים בלימוד, בעיקר בלימוד גמרא, ורציתי לברר אם זה דבר נורמטיבי או שזה נובע מקו"ר, אז אשמח לשמוע (לקרוא..) חוות דעת...
כשאני לומד, בעיקר גמרא אבל גם לימודים אחרים, אני צריך ממש ממש להתאמץ כדי להתרכז! אפילו אם אין רעש ושום דבר, פשוט כדי להבין מה אני קורא! זה לא משהו חריף, פשוט מקשה...
ככה"נ אין לי קו"ר, אפילו עשיתי אבחון ויצאתי עם קשב טוב, ובכל זאת אני לא לגמרי בטוח.... לפעמים אני קורא ד"ה ברש"י ארבע פעמים ומגלה שלא שמתי לב למילה ממה שקראתי, לקח לי ללמוד דף גמרא רש"י אחרי שכבר למדתי אותו כמה פעמים, שעתיים וחצי! דף פשוט יחסית, וזה היה כמעט אך ורק לקרוא ולהבין, פשוט כל משפט כמה רגעים הייתי צריך "לתפוס את עצמי" שוב ולהתרכז. ואני לא ברמה של מתחיל...לומד הרבה זמן...
וזה ככה בכל דבר שאין בו סקרנות, אם זה משהו חדש ומעניין וקל להבנה אז הסקרנות עוזרת לי להתרכז ולרוץ, אפילו שעות רבות, אבל בחזרות וכאלה... ובגמרא גם לימוד ראשוני...
אני יודע שללמוד זה קשה ויש עמל תורה אבל התלבטתי אם זה נובע ממקום אחר, ונראה לי שכן... זה לא המאמץ להבין, זה מאמץ גדול לשים לב מה אני קורא, להתרכז... זה נשמע מוכר למישהו?
חשבתי אולי יש איזו נקודה מסויימת שלא בודקים באבחון רגיל ואולי זאת הבעיה...
יש עוד הרבה דברים שיכולים לגרום לזה, אני ממליץ לעשות אבחון פסיכודידקטי, הוא הרבה יותר מקיף ומתייחס לכל קשיי הלמידה, הריכוז והחשיבה
שהכדור מפריע לו לכוון בתפילה?
שהייתי צריכה להחזיק את עצמי שלא להירדם,
אבל אם זו התחושה- כנראה שצריך להחליף כדור.
כדור אמור לעזור להתרכז, לא להפריע.
היא ממש מגניבה- כאשר יש מחסור בדופמין והורמונים נוספים, היא מאיצה את ייצורם,
וכאשר יש עודף- היא מונעת מהם להיספג במוח.